Sniper Elite 4 – REVIEW a BENCHMARK bezkonkurenčního simulátoru ostřelovače Tisk E-mail
Pondělí, 27 únor 2017
Sniper Elite 4 – REVIEW a BENCHMARK bezkonkurenčního simulátoru ostřelovače
BENCHMARK hry a technické zpracování

• Sniper Elite 4 – REVIEW a BENCHMARK

bezkonkurenčního simulátoru ostřelovače

V žádné jiné hře není střílení tak propracované, a tak zábavné, jako v Sniper Elite sérii. A je tu zase! Po téměř třech letech se vrací simulátor ostrostřelce, akční hra, která opravdu nemá konkurenci a dost možná nejlepší „střílečka“ vůbec. Sniper Elite přichází již se čtvrtým velkým pokračováním a dost možná nejlepším dílem celé série (zatím).

• Větší, hezčí, variabilnější a zábavnější

s ještě větším potenciálem, ale pořád stejná!

Rebellion svůj akční klenot leští s každým vydaným dílem. To hlavní však zůstává. A zatímco u mnoha her bychom kritizovali, že se tvůrci nikam neposouvají s konceptem, u Sniper Elite by posun konceptu znamenal dost možná zničení dobré a hodně unikátní hry. Přesto se tvůrci u nového dílu docela vytáhli a hodně věcí vylepšili, zejména ve srovnání s poněkud mdlým třetím dílem (Africké dobrodružství).

Výrazného vylepšení se dočkala technická stránka hry, kdy hra využívá výrazně inovovaný herní engine, který průkazně využívá s kladným přínosem DirectX12. Výrazného vylepšení se dočkala grafika hry, ale také fyzika atd. Pochválit však rozhodně musíme celkovou optimalizaci. Zejména v době, kdy vydávání napolo funkčních her je velmi časté. Tahle hra je skvěle optimalizovaná a funguje bez problémů. I to je klíčem ke kvalitnímu hernímu zážitku a kvalitní hře, jako produktu.

Samotná hra? Ta se drží konceptu: vy, puška a nově velká mapa a z počátku hromady nic netušících nepřátel, které nyní můžete likvidovat, jak jen chcete na velké vzdálenosti, nebo nově i pěkně z blízka. Můžete je lákat do pastí, střílet po pečlivém průzkumu z velkých vzdáleností anebo jít stylem Call of Duty (RAMBO) … prostě jak jen je libo! K tomu všemu vám hra dává spousta chytré výbavy, obrovské členité a zajímavé mapy a spousta výzev týkajících se jak jednotlivých misí, tak vylepšování zbraní apod. Aby si na své přišli i příznivci plnění úkolů a získávání zkušeností, je tu jednoduchý systém jaký známe v mnohem masivnějších formách z Battlefield nebo CoD , kdy sbíráme zkušenosti za všechno a odemykáme úrovně postavy a co pár úrovní si můžeme odemknout drobné vylepšení vlastností.

Nechybí pro sérii tolik specifický brutální X-RAY, který ukazuje zásahy našich střel a následky na tělo a vnitřní orgány nepřátel, což dává hře úplně jiný dojem, než ze všech jiných akčních her. Tvůrci vylepšili hodně věcí, všechno se posunulo o něco blíže realismu. Nicméně nebojte se, pokud chcete, je zde několik stupňů obtížnosti, včetně možnosti nastavit si všechny věci ovlivňující obtížnost jednotlivě podle sebe. Hru tak můžete hrát ve stylu mainstreamových stříleček, kdy neexistuje v podstatě fyzika střel a kam dáte záměrný kříž, tam to letí a nepřátelé jsou hloupí a běhají vám do ran. Anebo si to můžete řádně osolit a střelba bude výrazně náročnější, kdy bude fungovat realistická balistika střel, brán v úvahu bude i vítr a další aspekty a nepřátelé budou vražední a občas vás překvapí svou taktikou.

Kromě jednoduché příběhové kampaně, kdy se hra odehrává v osvobozované Itálii během druhé světové, jsou zde i solo výzvy přežití na několika mapách a také multiplayer včetně kooperace. Vše kupodivu skvěle funguje. Nejslabší je asi příběhová kampaň, kde kromě pár rozhovorů a videí je to všechno prostě o vyčištění celé mapy způsobem jakým chcete. Příběh je tak podružný, ale zajímá to někoho? Solo výzvy nepřátel ve vlnách jsou zábava, která se hned tak neomrzí a multiplayer má kupodivu také dost co nabídnout včetně kooperačního hraní, i když osobně preferuji singl-player.

Sniper Elite 4 je však jedna z nejlepších, ne-li nejlepší hra z prostředí druhé světové války a mezi akčními hrami nemá konkurenci z hlediska střelby a její zábavnosti a propracovanosti. Nejnovější díl je v mnoha aspektech nejlepším ze série, na kterém jsou vidět zkušenosti z minulosti, bohužel je zde i pár věcí, které se daly udělat lépe. Ale o tom si povíme později. Na DDWorld.cz vám kromě recenze samotné hry pravidelně děláme i výkonové testy a dnešek nebude výjimkou ….

Spuštěno: 761x