TEST výkonu a RECENZE hry: Star Wars Jedi: Fallen Order – to nejlepší od EA za dlouhou dobu!? Tisk E-mail
Pondělí, 25 listopad 2019
TEST výkonu a RECENZE hry: Star Wars Jedi: Fallen Order – to nejlepší od EA za dlouhou dobu!?
Technologické zpracování a test výkonu GPU a CPU
Závěr a hodnocení - tohle už EA nezopakuje ....

• TEST výkonu a RECENZE hry: Star Wars Jedi: Fallen Order

– to nejlepší od EA za dlouhou dobu!?

Víte, jak mnozí herní vydavatelé prohlašují, že single-playerové offline hry nikdo hrát nechce, že budoucnost jsou hry jako služba, mikrotransakce a tak dále? Tak nyní EA vydává hru, která jde proti všemu, o čem nás vydavatelé přesvědčují, že chceme. Je to totiž zdaleka nejlepší STAR WARS hra, kterou EA, jako dlouholetý držitel herní licence SW, uvedlo. Vtip je v tom, že EA bude dělat všechno proto, aby tahle hra vypadla rychle z paměti hráčů a jakýkoliv úspěch bude bagatelizovat. Takhle prostě EA nechce dělat hry (funkční a bez mikrotransakcí). Jenže novinka dokazuje, že nové koncepty razící nejen EA, prostě nefungují. Staré ano.

• Star Wars Jedi: Fallen Order

– klasická příběhová lineární hra bez mikrotransakcí!

Ano, EA vydala hru, která neobsahuje jedinou mikrotransakci, je hotová a plně funkční hned při uvedení, a všechno co obsahuje z kosmetických úprav vzhledů výbavy/postavy, si můžete odemknout prostým hraním hry. Jak inovativní a nevídaný koncept!

Nutno bohužel říci, že EA tuhle hru vydává poněkud „nedobrovolně“. A tak minimální reklamní kampaň ze strany EA byla docela znát, přestože filmový závěr série je na spadnutí, a hlavně že je to velmi dobrá hra. Není prostě tím, co EA chce, abychom kupovali a hlavně tím, o čem nás přesvědčuje, že chceme hrát. EA tuhle hru zdědila s nákupem Respawn Entertainment, které ji vyvinulo. Nepoužívá ani technologie EA (Frostbite engine), staví na Unreal engine (oficiálně 4, technicky je to ale stará trojka s DX11 atd.).

Hra je zcela a plně zaměřena na lineární příběhovou kampaň. Něco, co prý podle EA nechceme hrát. Žádný multiplayer a podobné kraviny, žádné sociální prvky a žádné mikrotransakce, protože nás nikdo v našem oblečku neuvidí, tak nemáme důvod kupovat nějaké extra balíčky abychom se předváděli před ostatními. Zkrátka noční můra pro manažery EA. Tohle je příběhová, klasická Star Wars hra a nebudeme lhát, z mnoha ohledů jde o naprostý herní průměr. Je to dobrá, ale zcela průměrná hra. Z nadprůměru ji vytahuje fakt, že EA lepší hru už hodně dlouho neuvedlo a je to zdaleka nejlepší Star Wars hra pod hlavičkou EA vůbec. Solidní titul po všech stránkách.

• O čem je a jak se hraje?

Star Wars Jedi: Fallen Order se odehrává prakticky hned po filmové Episodě III, tedy poté, co byl prakticky vyhlazený celý řád Jedi. Jeden z přeživších mladých padawanů se ukrývá mnoho let, než je objeven a musí prchnout. Je zachráněn dalším uprchlým Jedi a společně pátrají po ukrytém seznamu dětí, které se mají stát další generací rytířů Jedi. Naše putování nás tak zavede na několik různých světů, kde budeme objevovat stará tajemství, a hlavně léčit staré rány a uvidíme vzestup nového rytíře Jedi.

Hra je poměrně komorní, postav je jen pár, ale setkáme se i jednou velmi známkou. Krátce, ale je to epické a děsivé setkání. Příběh je dostatečně uvěřitelný, skvěle zapadá do universa, bohužel s výjimkou hlavní postavy se ostatní nedočkají moc prostoru. Zklamání je to zejména poté, co prakticky na konci hry se seznámíme s postavou Merrin, která má velký potenciál, ale prostě tahle hra dál nepokračuje.

Nejvíce času trávíme tak lezením a hopsáním po mapě ala Tomb Raider, a souboji s nepřáteli, kdy světelný meč a síla je zde skvěle zpracovány a dávají vzpomenout na některé legendární velmi podobné „Jedi“ SW hry minulosti. Sem tam je tu i nějaká hádanka atd. Design map je víceúrovňový, ale poměrně lineární, kdy omezeni jste jen tím, že nemáte přístup k nějaké síle apod. takže pokud některé mapy chcete projít 100%, tak se tam budete muset vrátit později. Ale není to nutné z hlediska příběhu a hratelnosti hry. Osobně mě zklamalo, že mapy obsahují bedny, kde najdete barvy a vzory pro vaši postavu, meč a loď atd., ale i když jsem jich otevřel desítky, stejně vše nemám, protože v mnoha případech se opakuje, co v nich najdete. Nicméně nic, co najdete v bednách, nemá žádný vliv na hratelnost. Vzhled postavy, ani úprava meče nemá žádný vliv na „statistiky“ a schopnosti. I zkušenostní body do dovednostního stromu jsou snadno získatelné a rychle se naučíte prakticky vše, co potřebujete. Hra je zkrátka extrémně přímočará a obsahově strohá.

Ale stejně jako u nedávného The Outer Worlds, tohle je hra, kterou udělal menší team, a tak tomu výsledek odpovídá. Jako celek to hlavně prostě funguje, ale je zde vidět obrovský nevyužitý potenciál ve všech směrech. I tak hra velmi baví. Filmové sekvence jsou zajímavé, příběh je zajímavý, ale je celkem čitelný, až tedy na děsivé setkání s jednou známou postavou ze světa SW a tam to také hned poté rychle skončí. Celá hra připomíná spíše kratší povídku, než vlastní film, kdy na konci klidně mohlo být „to be continue“.

A jak hra běhá na našich PC?

Spuštěno: 667x