TEST výkonu a RECENZE hry: Star Wars Jedi: Fallen Order – to nejlepší od EA za dlouhou dobu!? Tisk E-mail
Pondělí, 25 listopad 2019
TEST výkonu a RECENZE hry: Star Wars Jedi: Fallen Order – to nejlepší od EA za dlouhou dobu!?
Technologické zpracování a test výkonu GPU a CPU
Závěr a hodnocení - tohle už EA nezopakuje ....

– takhle to má vypadat, takže to už od EA neuvidíme!

Skoro to vypadá, že se u EA spletli a vydali dobrou hru! Star Wars Jedi: Fallen Order je vším, o čem nás EA přesvědčuje (a není sama), že hrát nechceme. EA a další vydavatelé ve své nekonečně lakotě nám tvrdí, že offline hry zaměřené jen na kampaň a příběh jednoho hráče, nikdo hrát nechce. Všichni prý chceme nekonečnou hru, vždy online, a tedy hry jako službu s tunou mikrotransakcí, abychom se předváděli jeden před druhým, jak jsme hloupí, že platíme 10 dolarů za nový červený obleček pro naši postavu.

Jenže pravda je, že Star Wars Jedi: Fallen Order je přesně ta hra, kterou chceme většina hrát. Přesně tím, co jsme od EA čekali, příběhovou Star Wars hru a nikdy jsme se ji nedočkali. Tenhle titul EA zdědilo a Respawn Entertainment si nejspíše při prodeji pod křídla EA vydupali, že tuhle hru dokončí a vyjde bez mikrotransakcí. A tak se také stalo. EA tak vydává hru, která představuje vše, o čem současné vedení EA nechce, abychom věděli, že funguje. Hra tak má nečekaně malou reklamní kampaň ze strany EA, která se evidentně snaží, aby se na to, že tohle prostě funguje, co nejrychleji zapomnělo a rychle jsme se vrátili k pro hráče nefunkčnímu konceptu her jako služba, který razí EA.

Star Wars Jedi: Fallen Order ale popravdě není nějak výrazně super skvělá hra. Naopak je sama o sobě velice průměrná ve srovnání s podobnými tituly z minulosti. Je malá rozsahem, ale obsahuje řadu potenciálu a končí prakticky otevřeně pro další pokračování. Proti některým podobným hrám ze světa Star Wars minulosti, není výrazně jiná ani lepší. Sama o sobě míchá známé prvky známých her, nic objevného v žádném ohledu. Přesto, protože EA vydává obecně velmi mizerné hry v poslední době, tak je tím nejlepším, co EA vydala za několik posledních let! A bohužel to není jen EA, ale mnoho letošních velkých AAA titulů, je absolutně příšerných a nefunkčních atd. A mají prakticky jedno společné. Většina funguje stylem „hra jako služba“ s mikrotransakcemi. To jistě není náhoda.

Star Wars Jedi: Fallen Order je zkrátka úplně obyčejná průměrná hra tak, jak se kdysi dělaly. Není objevná v žádném ohledu. Ale prostě funguje a baví. To, co slibuje, to nabízí, bez nějakých vedlejších úmyslů tvůrců, prodat nám bezcenné mikrotransakční balíčky. Tahle hra je od počátku navržena pro hráče, ne pro investory. EA se tak bude hodně snažit, abychom se pokračování nebo podobné hry nedočkali. Nedá se na tom vydělal tolik, kolik si dnes představuje. Je to škoda, protože pokračování by bylo fajn. Tohle je přesně ten typ her, které chceme, přesně ten typ Star Wars hry, který jsme od EA očekávali, a proto ho nedostaneme. Není tím, co chce EA jako vydavatel dělat. Užijme si proto tenhle titul, který nám připomíná, jak se hry kdysi dělaly, a dělaly se tak proto, že fungovaly.

Rovnou tedy varuji, že na Star Wars Jedi: Fallen Order je nejhorší vidět ten potenciál, který je nevyužit a velmi pravděpodobně zůstane nevyužit, hlavně proto, že EA nemá zájem podobný typ her dělat. Zábavné offline singleplayerové hry bez mikrotransakcí, jsou nejen podle EA minulostí. Tohle je taková poslední jednohubka. EA jako vydavatel, ačkoliv má obrovskou armádu vývojářů, není schopno žádnou kvalitní počítačovou hru dnes vyprodukovat. Dokázala to mnohokrát v poslední době. Tahle hra je „omyl“. Hru vlastně jen zdědila, takže pokud by se někdo radoval, že se snad u EA obrací věci k lepšímu, neobrací.

EA management tuhle hru vyloženě nenávidí a bude se snažit případný úspěch schovat či bagatelizovat, a nic podobného už nikdy nevydat. Respawn Entertainment (dnes pod křídly EA), tedy děkujeme za připomenutí, jak se dělají hry, které fungují, děkujeme za nejlepší příběhovou Star Wars hru za mnoho posledních let s velkým potenciálem, který bychom si přáli, aby byl využit v pokračování, ale neděláme si velké naděje a iluze, že se tak stane.

Hodnocení: 84%

Autor recenze hru hrál a testoval na PC sestavě:

• Procesor: AMD RYZEN ThreadRipper 2950X (16jader/32vláken)