The Division 2 – RECENZE hry a TEST výkonu grafik a CPU – skvělá hra s výbornou optimalizací Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Neděle, 17 březen 2019
Přejít na obsah
The Division 2 – RECENZE hry a TEST výkonu grafik a CPU – skvělá hra s výbornou optimalizací
TEST výkonu procesorů a grafik a technické zpracování
Závěr a hodnocení
altPrvní velmi pozitivní překvapení roku? Tom Clancy's The Division 2 se náramně povedlo. Spolupráce UBISOFT a AMD šlape.

 

 

 

 

 

  • The Division 2 – RECENZE hry a TEST výkonu grafik a CPU

                                                          – skvělá hra s výbornou optimalizací

Tom Clancy's The Division 2 je druhý díl poměrně zdařilé hry a stojí za pozornost v mnoha směrech. Nicméně jeden z důvodů, proč jsou z této hry mnozí teď tak nadšení, a to i když se jim nemusí herně úplně líbit, je prostý fakt, že tahle hra vychází evidentně hotová, funkční a světe div se, má opravdu hodně obsahu a zabaví na hodně hodně dlouho. Jeden by řekl, že očekávat od produktu za 1200 korun to, že bude hotový, funkční a mít obsah, je tak nějak normální. Ovšem jak nám ukázaly poslední měsíce na herní scéně, zdaleka to tak normální některým vydavatelům i hráčům nepřijde.

Zmínit můžeme příšerný Fallout 76 od Bethesda a ještě horší ANTHEM od BIOWARE-EA. Obě hry cílí na podobné publikum, jako Division 2, tedy jsou to online hry fungující jako služba s velkým volným prostředím s neustále doplňovaným v pravidelných intervalech obnovovaným obsahem. Přesto právě aktuální Tom Clancy's The Division 2 ukazuje zcela jednoznačně, jak má podobný typ hry vlastně vypadat a co všechno Fallout 76 a zejména hodně podobný ANTHEM, prostě nemají. Co všechno jejich autoři naprosto odflákli a předhazují zákazníkům jako hotovou hru. Prakticky všechno, co je na Fallout 76 a ANTHEM špatně, tak Division 2 ukazuje v tom nejlepším možném světle, jak by to správně mělo vypadat a fungovat.

Asi největším šokem pro některé může být fakt, že hra vychází evidentně řádně otestovaná a v proběhlých i neveřejných testech před vydáním hráči nahlásili chyby, které autoři hry do ostrého vydání hry skutečně opravili! Hra prostě vychází ve stavu, kdy je opravdu použitelným hotovým produktem „doděláme později … možná“. UBISOFT navíc těží ze spolupráce s AMD. Společnost AMD má totiž na optimalizacích her skutečný zájem. Začínáme si asi všichni všímat evidentního faktu, že když na hře spolupracuje NVIDIA, prakticky vzato daná hra nefunguje pořádně ani majitelům NVIDIA karet, je extrémně náročná a někdy ani technologicky dotažená. Zmínit můžeme právě ANTHEM, nebo super náročné METRO nebo naprosto nefunkčního posledního Batmana. Naproti tomu, když na hře spolupracuje AMD, daná hra nejen že funguje a vypadá velmi dobře, ale především dokáže skvěle jet i na slabších kartách o AMD ani nehází klacky pod nohy výkonu konkurence.

Tom Clancy's The Division 2 tak přichází s fantastickou neuvěřitelně detailní grafikou, kterou si klidně užijí i majitelé slabších karet. AMD pomohlo UBISOFTu optimalizovat i DirectX12, který přináší značný nárůst výkonu a lepší využití výkonu CPU proti DX11 režimu a tak dále. Zkrátka věci, které bychom od spolupráce herních vývojářů s tvůrcem CPU/GPU brali za samozřejmé, ale bohužel zdaleka tak samozřejmé nejsou. Je ale dobrou zprávou, že právě u této hry ta spolupráce opravdu klapla, protože jako hra se The Division 2 zatraceně povedla!

  • Tom Clancy's The Division 2

                           – stejný koncept, ale větší a lepší ve všech ohledech

Ano, tahle hra je opravdu přímým pokračováním původního The Division, které zcela určitě posloužilo jako základ. A to není nic špatného, protože tohle není jen nastavovaná kaše, a to samé v jiném obale. UBISOFT tu původní hru vzal a vylepšil každý jednotlivý element a výsledek je fantastický. Hrál jsem první díl i po Updatech a potenciál tam byl jasně vidět, hrál se dobře a vůbec mix singleplayeru a multiplayeru PvE i PvP byl velmi zajímavý. Nicméně některé věci prostě nebyly dotažené. V případě druhého dílu tak jsou použity stejné základy, ale všechno je prostě lepší, dotaženější a je zde řada nových rozšířených prvků a všechno do sebe zapadá takovým způsobem, že jsem opravdu překvapený tím, co všechno a v jakém množství hra nabízí.

Tohle je „looter-shooter“ hra, něco, co se snaží být i ANTHEM a pokud někomu nebylo dosud jasné, co všechno dělá ANTHEM špatně a proč je to naprostý propadák a zpackaná v jádru vadná a neopravitelná hra od A do Z, tak Division 2 to názorně předvádí. Tahle hra totiž může sloužit jako definice žánru „looter-shooter“. Střílení je neuvěřitelně zábavné, neustále dostáváte nové zajímavé vybavení, které se od sebe výrazně liší. Nově má každé vybavení detailnější statistiky, možnosti přidání dalších vlastností, tady mají i statistiky vlastní statistiky a vlastnosti další vlastnosti. Pro začátečníky to může být až možná moc. Nicméně celý systém umožňuje zajímavé možnosti tvorby postavy, osobitého stylu atd.

Právě obrovské množství různorodých zbraní, výbavy a jednotlivých možností vylepšení a ovlivňování statistik v několika vrstvách je absolutní nirvána. Něco, vedle čeho vypadá ANTHEM a jeho vizáálně nelišící se zbraně minimální variability bez podrobných statistických tabulek apod., jako špatný vtip. V Division 2 se všechno liší, vše je detailně zpracováno. A hlavně neustále získáváte něco zajímavého při vašem hraní, neustále vymýšlíte, co použít, vyměnit, vylepšit atd. Hraní Division 2 je neuvěřitelně odměňující.

No, a to všechno v realistickém světě, tentokrát v postapokalyptickém z Washington D.C., kdy tvůrci výrazně přidali na detailech a živoucím prostředí. Musím říci, že jsem ještě neviděl hru, která by byla takhle detailní, grafika a prostředí jsou absolutně famózní, zejména pokud jste měli možnost Washington D.C v reálu navštívit (já tam byl), je zážitek ještě zajímavější. Vylepšení grafického kabátku šlo ruku v ruce s technologií, kdy UBISOFT si vybral za partnera AMD a jak uvidíte v další kapitole, ačkoliv tohle je jedna z nejlépe vypadajících her současnosti, zdaleka není tak náročná a jede skvěle.

Obsahově je hra neuvěřitelně bohatá a opět je mixem toho zajímavého hraní solo s možností hraní v kooperaci, či přímo hraní v multiplayeru hráč proti hráči atd. Hra obsahuje dlouhou kampaň, množství vedlejší misí, které jsou opravdu různorodé. Pak je tady pár míst s trochu jiným typem hraní (PvP). Hra disponuje rozvětveným systémem vývoje postavy a nabídky herního obsahu, kdy, pokud si myslíte, že hra končí na maximálním levelu postavy (30 v tomto případě), tak jste na omylu, tam se totiž otevřou další možnosti a endgame nabídne další porci úprav, aktivit a zábavu na další desítky hodin.

Podívejme se tedy jak hra funguje a co dál nabízí …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Problém s účtem na DDWorld?

Videa
The Mandalorian – první ukázka ze STAR WARS seriálu!
The Mandalorian – první ukázka ze STAR WARS seriálu!Sobota, 24 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 250x
Komentářů: 3
Age of Empires 2: Definitive Edition přichází
Age of Empires 2: Definitive Edition přicházíPátek, 23 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1111x
Komentářů: 0
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Záběry z hraní
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Záběry z hraníČtvrtek, 22 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 624x
Komentářů: 1
Control – nová hra od tvůrců Maxe Payne a Alana Wakea
Control – nová hra od tvůrců Maxe Payne a Alana WakeaStředa, 21 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1414x
Komentářů: 12
Humankind – nová tahová strategie ve stylu CIVILIZATION
Humankind – nová tahová strategie ve stylu CIVILIZATIONStředa, 21 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 923x
Komentářů: 0
Borderlands 3 – kompletní představení hry roku 2019
Borderlands 3 – kompletní představení hry roku 2019Úterý, 20 srpen 2019
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1260x
Komentářů: 6