Zpracování
Zpracování
Ovládání a jízda
Realita
Hodocení a závěr

Reálnost závodění:

Zde už musím být poněkud kritičtější, autoři se snažili zabránit úmyslnému zkracování tratě, což bylo možné v prvním díle Race Drivera a někteří nováčci při multiplayeru se nestačili divit, kudy se dá jezdit. Bohužel v tomto díle to udělali obtěžujícím způsobem. Na lehkou obtížnost občas, na těžkou stále. Stačí i nepatrný výlet mimo trať, výjezd dvěma koly mimo vozovku při chybě, či boje se soupeřem, a hra ihned upozorní že budete penalizování, pokud se vám to stane v závodě ještě jednou tak obdržíte penalizaci 5s a pokud to provedete ještě jednou jste vyloučeni ze závodu. Tohle je opravdu hodně nepovedená a nedomyšlená věc, která hře celkově ubírá mnoho bodů a dokáže připravit o nervy. Spousta těch výjezdů je nezaviněně, či v rámci jezdecké chyby, takže si tím výjezdem mimo trať vůbec nepomůžete a ještě jste takto potrestání. V krátkém závodě to ještě není, tak hrozné, ale v delším to může některé jedince se slabšími nervy přivést až do stavu nepříčetnosti. Pokud se tedy autoři snažili o reálné závodění, touto malou, bohužel však stěžejní věcí, udělali pravý opak.

Samotnou kapitolou jsou rallycrossové a rally závody. Přímo pokus o Colina McRae autorům Race Drivera 3 vůbec nevyšel. Je to nejnepovedenější složka hry vůbec. Je to trochu škoda, protože hra obsahuje pěkná rally auta. Ale neprůrazné drátěné bariéry, hladké silnice a polní cesty a okruhové chování rally auta prostě není ono. Při rallycrossu či jízdy na terénních tratích s různými vozítky zase nepříliš na jízdním dojmu přidá fakt, že ve výskoku, kdy je auto ve vzduchu a kola se točí na prázdno, tak při naplno sešlápnutém plynu se má logicky motor vytáčet na maximum, on však dělá pravý opak. Otáčky klesají a můžete držet plyn, jak chcete. To je hodně mimo realitu. Opět škoda, protože tuhle složku závodů shledávám rozhodně zajímavou.

car

Zastávky v boxech

Bohužel do reálné zastávky v boxech je zde opravdu hodně daleko. Zastávka zde probíhá tak, že najedete plnou rychlostí do boxové uličky a doufáte že se trefíte, obrazovka ztmavne, máte 10s na případná nastavení, co chcete opravit apod. poté vyjíždíte (počítač za vás vyjíždí na trať) a pak vám předá řízení. Tohle prostě nemůže hra, která si chce hrát na simulátor, obsahovat. Oproti předcházejícím dílům značný ústup k horšímu, jelikož tam pokud se nepletu zastávka probíhala, jako zastávka a ne, jako reklamní přestávka.

Pohledy a kamera:

Kamery jsou standardní, samozřejmě jinak než jezdit z pohledu řidiče, ten kdo hraje simulátor, jezdit nemůže. Bohužel zde se mi zdá, že autoři chtěli zkusit něco nového, ale opět se to příliš nepovedlo. Při pohledu z auta totiž nevidíte herní volant, chápu o co se autoři snažili, ono to tak i ve skutečnosti vypadá, bohužel ne zcela. Ve skutečnosti z pohledu, jak nám ho prezentují autoři, vidíte do zpětných zrcátek, což zde bez otočení hlavy nehrozí.Opět je sice možnost zapnout simulované zpětné zrcátko, ale to je nereálné a zrcátka v autě fungují, jen na ně není bez otočení hlavy vidět. Co mě zarazilo, že nefungují zpětná zrcátka u formulí, do kterých vidět je. Takže opět bohužel trochu nepovedená záležitost v podobě pohledu od řidiče. Ve hře jsou i auta s levostranným řízením a pohled tomu bezvadně odpovídá, já osobně s tím nemám problém, nějaké velké zvykání se nekoná. Přece jenom nemusím při tom řadit levou rukou.

car

Přítomen je samozřejmě replay, který si můžete ukládat. Ovšem ocenil bych mnohem více možností při jeho ovládání.

Nastavení automobilu:

Automobil si můžete, ale nemusíte nastavovat v garáži. Jelikož hra se snaží o simulaci, je přítomno mnoho k nastavení, ale do možností nastavení v jiných hrách, tu opět mnoho zbývá. Nicméně rozdíl v nastaveních je dobře patrný i při jízdě s vozem. Vždy existuje lepší nastavení, než je nastavení defaultní, ale i sním se dá bez problému vyhrávat. Přítomny jsou také následné údaje z telemetrie. Podle kterých se pak dá při nastavení snáze orientovat. Bohužel vše je v duchu konzolovosti menu.

car

Multiplayer:

Hra obsahuje, jak je dobrým zvykem, i multiplayer. Takže pokud vás bavilo soupeření s jinými lidmi po internetu ve starších dílech, určitě si opět přijdete na své. Zde je samozřejmě možné nastavit vše, jako ve free modu. Vřele doporučuji, pokud si myslíte, že umíte jezdit, tak zde zjistíte, že to možná až tak neumíte. Počítač se zkrátka okouká, ale člověk dokáže, vždy překvapit.

toca

Spuštěno: 1362x