TrackMania Nations Forever – nadnárodní šílenství všem! Tisk E-mail
Neděle, 20 duben 2008
TrackMania Nations Forever – nadnárodní šílenství všem!
dokonalá hra zadarmo?

TrackMania Nations Forever - Přidejte se k nadnárodnímu šílenství!

Myslíte si, že už jste na hry velcí? Že vás nemůže nic zabavit? Že se jednoduše kvalitní zábavné hry pro každého už nedělají?  A že když ano, tak určitě nebudou zadarmo? OMYL! Mám pro vás tři zprávy. Dobrou a dobrou a skvělou!

tmnf

Je tu nová geniální Trackmania, pro každého, ve všech směrech vylepšená a ZADARMO! A není to hra jen tak ledajaká. Pamatujete na autodráhy, či RC modely? Tak to je Trackmania 21.století, akorát že lepší, zábavnější a pro soupeření všech najednou na celém světě. Hru Trackmania Nations asi budou už někteří znát, jedná se o oficiální hru světového šampionátu v elektronických hrách. Tedy hru, která umožňuje soupeření hráčů za své státy a národy. A musím říci, že Česko se mezi nimi neztrácí! Nicméně první Trackmania Nations už je tu s námi nějaký ten rok a tak autoři připravili vylepšenou novou verzi s názvem Trackmania Nations Forever. A to opět zdarma! Podívejme se, co nabízí.

• TrackMania Nations Forever ...

Rozhodně se nejedná o zcela novou hru. Vlastní principy, náplň i obsah vlastně zůstaly úplně stejné, jako u starší verze. Jen je tak nějak všechno lepší, hezčí, zajímavější s více možnostmi, ale pořád ta samá stará dobrá Trackmania aneb hledání poztrácených desetinek sekundy po trati ...

tmnf-7b

A co vlastně jde? Jednoduše si jako hráč založíte on-line herní účet, samozřejmě vše je zdarma, ale nebojte se, trackmania je sice online hra, ale má i singlplayer, kdy si můžete všechny tratě zkoušet dle libosti. Jde ale hlavně o soupeření mezi skutečnými lidmi, s počítačem to jaksi zde není ono. Princip hry je jednoduchý. Dostanete vozítko, přičemž se nemusíte starat o výkonové parametry, všichni totiž mají úplně stejná jezdítka, mohou se výrazně lišit akorát ve vzhledu, ale výkonové parametry a jízdní model mají všichni pořád stejný! I když časem si možná budete říkat, že někteří hráči ke svému jezdítku vyfasovali minimálně křidélka, protože to prostě není možný, aby tak skvělý hráč jako vy, ve svém kole byl stále o pár desetinek (přinejlepším) pomalejší ;).

tmnf-16

A o to právě jde. Jednotlivé tratě, které si díky editoru přímo ve hře může navrhnout kdokoli, nabízejí nekonečné možnosti zábavy a nové a nové výzvy. Ve hře jde o to, zajet danou trať za co nejlepší čas. To vyžaduje soustřední, znalost tratě, schopnost uvažovat několik zatáček a skoků dopředu a hlavně svatou trpělivost! Jezdí se najednou, ale nebojte se, že by hrozily srážky se soupeři. Auta jsou totiž jako duchové a navzájem se nikdy střetnout nemůžou, skrz sebe projíždějí, takže buďte bez obav. Ostatní hráči nemají fyzicky na trati jak vám znepříjemnit život a jak vám zabránit v zajetí vašeho lepšího času.

• Začínáme ...

Vraťme se teď ale pěkně na začátek. Už jsem mluvil o založení účtu. Ten tedy máme a vydejme se na prohlídku nové Trackmanie. Hra je plně lokalizována v češtině, takže se nemusíte bát žádných jazykolamů. Takže navigace ve hře je jednoduchá. Mnozí si velice zakládají na přezdívce a jméně, které bude ve hře vidět. Přidat můžete i avatar. Častý dotaz je, jak se dělá ten barevný nickname, takže malá nápověda na úvod:

tmnf-1

Na barvený NICK je nutné použít hexadecimální kódy v přezdívce, ve tvaru $abc, kde ($) uděláte CTRL+ALT+ů a abc jsou hodnoty od 0-f (0123456789abcdef) a to ve tvaru RBG (kombinace základních barev červené-modré-zelené). Prostě a jednoduše, každá barva, každý odstín má své přesné hexadecimální číslo. Pokud chcete každé písmeno jinak, musíte před každé přidat ten kód. Abyste se nemuseli zdržovat s hledáním, malá nápověda:

barvy

Lze také formátovat text nickname:

• $i: kurzíva
  • $s: stínované
  • $w: široké písmo
  • $n: úzké písmo
  • $$: pro napsání znaku "$"
  • $t: velká/malá písmena

Když už jste si tedy vyšperkovali svůj nickname, podívejme se na to, s čím budeme jezdit. I zde můžete projevit svůj individualismus. Trackmania Nations Forever obsahuje v základu takovou speciální, velmi detailně zpracovanou formulku. Každý stát světa má svůj barevný skin, jinak jsou zcela stejné. Nicméně nemusíte se omezovat jen na ten jednotný vzhled, a můžete si vytvořit vlastní skin. Dokonce vás nikdo nenutí používat model té formulky, ale můžete si nahrát zcela vlastní model auta. Trackmania Nations je zadarmo, nicméně existuje ještě několik placených verzí, které mají editor aut i tratí ještě o poznání bohatší a dokonce nově umožňuje Trackmania Nations Forever  majitelům placené verze United soupeření s uživateli neplacené verze Forever.

tmnf-2

tmnf-3

Já si co se týká grafiky a modelování také hračička, takže jsem si se svým skinem docela vyhrál a to jenom za použití velice omezeného a základního editoru přímo ve hře. Možná se pustím i do tvroby vlastního modelu auta. Nicméně váš skin ostatní hráči uvidí jen občas. Mám pocit, že byste museli mít to placené rozšíření hry, nicméně alespoň vy sami se můžete kochat tím vaším skinem a nemusíte nosit stejnou uniformu, jak mají ostatní formulky na trati. Samotné auto je zpracované opravdu do detailů. Dokonce má i funkční odpružení, kola i náhon se točí, motor vrčí, dokonce to i jako řadí (bez prodlevy a automatika), kokpit je taky detailní.

tmnf-4

tmnf-5

Nicméně jízdní model mají všechny úplně stejný! O to totiž jde a být to jinak, tak je to špatně. Hra je založená na tom, že všichni mají stejné podmínky. Jízdní model je samozřejmě nereálný, celá hra je vlastně takové závodění s RC modely, takže jízdní vlastnosti odpovídají tomu, že prostředí je jaksi větší než ta auta. Ale opět, všichni mají stejné podmínky ukázat, kdo je tady nejlepší!

• Tratě - od šílených k ještě šílenějším!

Původní Trackmania Nations byla, co se týká tratí dosti jednotvárná. Možností ani vzhledů moc nebylo. Placené Trackamania verze byly a jsou úplně něco jiného. Trackmania Nations Forever přináší právě do oblasti tratí největší změny proti starší Nations verzi. Přibyla řada možností, tratě jsou výrazně nápaditější, okolí tratí je mnohem zajímavější, dokonce si můžeme zajezdit po blátě atd. Zkrátka velká změna k lepšímu, na samotném principu hry se nic nemění, jen se prostě můžeme pustit do stavby nových tratí v lepším provedení a prostředí, než umožňovala starší verze.

tmnf-9b

A když říkám, že můžeme se pustit, tak myslím můžeme se pustit. Ve hře máte k dispozici editor tratí, jeho jednoduchou verzi a pak jeho složitější verzi, která je opravdu velice bohatá. Můžete si tedy zahrát na Hermana Tilkeho a navrhnout si svoji vlastní trať formule 1. Vaším omezením je pouze plocha stadionu, na kterém jsou tratě a závodění Trackmania United Forever umístěny, ale nejste omezení výškou, pozor jen na fyzikální zákony, které ve hře v lehce upravené podobě platí a mnohé tratě na nich staví.

tmnf-15

Samozřejmě v samotné hře je už řada tratí hotova přímo od tvůrců hry, a mnohé jsou opravdu výzvou. Jsou tu rychlé tratě, technické tratě a pak taky tratě trochu o náhodě a o štěstí, kterým se říká akrobatické. Většinu tratí si lze vyzkoušet v singlplayer módu, tedy vlastně všechny, pokud jste opravdu dobří, protože většinu si musíte vyjezdit skvělými výsledky :). Právě o tratích to celé je. I když si myslíte, že už tu trať máte parádně najetou, pokaždé se objeví někdo, kdo vás překoná a tedy je zde další výzva pro vás, najít další desetiny sekundy, které když najdete, tak si opět myslíte, že už to líp nejde a opět přijde někdo, kdo vám ukáže, že to lépe jde a vy opět zjistíte, že to jde a tak pořád dokola ...

Spuštěno: 349x