EK chce nařídit Microsoftu přidání konkurenčních web prohlížečů do Windows! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 02 červen 2009
alt Nařízení a sankce proti MS se zatím neukazují jako něco, z čeho si MS musí dělat vrásky.

 

 

EK se pravděpodobně rozhodne nařídit Microsoftu umístění konkurenčních prohlížečů do svého OS. Nutno ale říci, že již v minulosti podobná nařízení ohledně přítomnosti Windows media Playeru a podobně neslaví zrovna velký úspěch. No řekněte, kdo si asi kupuje verze Windows bez Windows Media playeru? Nikdo.

EK se ale už prý vážně zabývá myšlenkou, nařídit Microsoftu prodej Windows s přeinstalovanými dalšími web prohlížeči a uživatel ať si vybere. Rozhodnutí by mělo, padnou letos. Není však nikomu jasné, podle jakého klíče bude EK vybírat prohlížeče, které budou muset Windows Obsahovat, a které již ne. Samozřejmě, že mít ve Windows svůj prohlížeč bude chtít každý. Podle mě osobně je to celé bohapustý nesmysl. Windows je produkt Microsoftu a stejně tak Apple má svůj operační systém s vlastním prohlížečem, nikomu nikdo nebrání utvořit vlastní operační systém s jeho prohlížečem. Nařídit MS aby tam přidával software dalších stran je podle mě už trochu silná káva, navíc, když MS nijak instalaci jiného prohlížeče než jeho IE nebrání. Na internetu je milion stránek, kde lze stáhnout jiné prohlížeče a to je myslím více než dost. Navíc pokud by MS měl dostat nařízeno instalaci a tedy propagaci jiných prohlížečů, měl by to samé dostat nařízeno i Google. Už toto ukazuje nesmyslnost tohoto možného záměru a já doufám, že k tomu nedojde ….

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 12:51:37

uznavam, ze MS je vlastne monopol.. ale je to jeho produkt, tak nech si tam dava co chce.. MS nikomu neprikazuje si ich OS kupovat.. a navyze sa tam da doinstalovat hocikedy hocico.. je to chore.. v EK su chori..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:42:36
avatar
Dobře. Máš program, který je unikátní, máš v něm historická data a jsou důležitá pro tvou práci. A běží POUZE pod windows. Opravdu tě nikdo a nic nenutí kupovat Windows?

Z pohledu školáka, který aktuálně objevil učebnici ekonomie (třeba takového Samuelssona) je to přece prosté - člověk přece nemusí kupovat licenci windows, je tu Linux, MacOS apod. Z pohledu IT profíka to ale všechno vypadá úplně jinak a je to monopol jako řemen, který navíc své uživatele "natvrdo" nutí k upgradům ("chceš nový počítač s XP? Máš smůlu!"), vytváří naschvál své nekompatibilní "standardy", jen aby získal konkureční výhodu nebo si vytvořil bariéru pro vstup na svůj trh.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:53:11
avatar
A jak do tohoto tvého vidění IT světa a monopolů zapadá Apple? A nevšimnul jsem si podobných excesů vůči této firmě...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:20:11
avatar
Apple má monopol? Nedodržuje standardy? To jsem si nějak nestačil všimnout..

Věci musíš posuzovat v kontextu. Až bude mít apple 70% trhu a bude se chovat tak jako MS (jako že se tak zatím nechová), tak si piš, že po něm vystartují taky.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:26:09
avatar
Apple nejen v prepressu monopol prakticky měl a není to tak dávno... Ale ztratil ho, protože tak rozhodnul šéf nejvyšší a nejspravedlivější - TRH!
A jedině trh může poslat Widle do pekel, nebo je výrazně změnit. Plánovité hospodářství a omezování už tu bylo. A víme jak to dopadlo a dopadá... Stačí se podívat před sedmou hodinou na ČT24 na staré Televzní noviny, nebo po sedmé hodině na dnešní zprávy ze Severní Koreje...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:16:48
avatar
To je dost nesmysl. Ač nejsem fanouškem třeba Corelu, tak Draw! i Ventura nebyly až tak špatné, daly se použít a taky se používaly. A "monopol" na DTP neměl v tomto případě ani Apple, ale taky ani Adobe, protože existoval a existuje Quark. Já jsem DTPčkařil i ještě na starých m68k Quadrách, a stejně tak jsem byl schopen vylít stránku i na PC, Amize nebo AtariST (Scribus byl hodně povedený a dokonce žije jako OS SW dodnes). Navíc u DTP se o "monopolech" moc hovořit nedá, protože všechny formáty, jak bitmap, tak vektorů, tak samotný výstup na osvit je standardizovaný a všeobecně dostupný, což se se situací okolo Windows nedá fakt moc srovnat (viz pokusy s ReactOS). Ano - produktivita nemusela být tak vysoká, ale prostě to alespoň nějak šlo, což se dnes v případě ReactOS nebo Wine moc obecně říct nedá.

edit: čím to, že když dojde na lámání chleba, tak vždycky "najednou" najdete nějaký "příklad nepotrestaného monopolu", který monopolem vůbec není a vůbec začnete dělat "bububu" s komančema, Koreou a podobnými strašáky?

Já jsem dospělý, něco jsem už viděl, a takových "bubáků" se nebojím, to funguje tak maximálně na malá děcka a puberťáky.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 10:16:15
avatar
"A "monopol" na DTP neměl v tomto případě ani Apple, ale taky ani Adobe, protože existoval a existuje Quark."
Tohle prostě jednoduše svědčí o tom, že nevíš o čem s prominutím meleš. Já nemluvím o studentských projektech a dokazování si "že to jde" namastit nějaká skripta někde v EmTexu, ale o mainstreamu, který byl jasně daný (Dřív Apple a QuarkXpr., dnes jde Quark vlastní vinou jednoznačně do kytek - srovnej si počet prodaných licencí Quork-AdobeCS) Ona je i k tomu PDF jakási možnost volby a viděno tvojí optikou, nevidím důvod proč bych měl v ceně Adobe aplikací platit vývoj PDF, když chci používat alternativu?
Osvit... :-)
Tak ten už je vážně okrajovou záležitostí (což neznamená že některé fajnové zakázky se touto cestou z recese ještě dělat nemůžou, nebo se tím nedělají "garážové" zakázky...). Ale jinak dnes už všechno jede buď čistým digitálem, nebo CTP (Computer to Plate - osvit přímo na desky). A zkus si přijít do tiskárny s týdenním harmonogramem práce dopředu s klidně PDFX PDFkem z CorelDraw :-) Ono to prostě slouží jako přirozený (a nespravedlivý - uznávám) odchytový filtr domácího a/nebo amatérského šmudlání hned na začátku. Protože jestli někdo "natruc" dělá věci jinak než je standard (culík s gumičkou nezbytnou výbavou), tak jsou s ním i následně jenom problémy! Věř mi. Dlouuuuhá léta praxe v polygrafii...
Ale to už je od tématu, i když možná tak úplně ne. Buď přistoupím na nesmlouvavý diktát trhu, nebo du jinam. Tohle (u tebe naprosto ukázkové) fňukání nad nespravedlností "monopolů" se dá aplikovat na kdeco a vůbec nemusí jít o počítače.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:22:05
avatar
ano "meleme" přece o historii, kdy, jak jsi tvrdil, byl jen "monopol apple". Takže pokud dovolíš, drž se vlastního tématu. Tohle typické "přelaďování" tématu mě už unavuje.

P.S.: DTP se už roky nevěnuju, nebaví mě to, dělám raději něco jiného, nicméně prohlašovat o Texu, že je na "maštění"... mno, mám jiný názor, ale to není podstatné. A pro mě už navždycky prostě zůstane odvoz dat do tiskárny pod pojmem "osvit"
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:02:26
avatar
Taky si myslim ze je blbost jim narizovat aplikovat jine prohlizece. Je to jejich OS tak tam maj svuj. Je v poradku ze jdou nainstalit dalsi a to me staci a je to v poradku. Nejak se Microsoftu nezastavam, stvou me jak drou z lidi prachy, ale myslim ze je blbost to po nich chtit.Hlavne si myslim ze kdyby Microsoft do win pridal dalsi prohlizece i kdyz by byly zadara oni by si na Win nejaky prachy primazli.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:02:30
avatar
Microsoft nemam rad, ale rozhodne by nebylo spravedlive, kdyby dostal pokutu za to, ze dava neco zadarmo a kdyz si kazdy muze zvolit neco jineho taktez zadarmo. Neco jineho uz je ale zase cenova politika za system. Schvalne zkuste porovnat ceny v ruznych statech. Pro priklad se staci podivat na USA ceny.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:23:42
avatar
No jo, on je totiž v USA kapitalismus... :-)
A nemusí tam do ceny předem kalkulovat pokuty za to, co kterého europoslance napadlo při ranní stolici... Nebo za co se nechal patřičně "olobovat"...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:15:49
avatar
Presne. Uvazuju o tom, ze si koupim Win7 z USA, jestli tam nebude nejaky hacek.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:22:52
avatar
LOL.. se podívej na americké protimonopolní zákony
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:59:18
avatar
Taky ho nemam rad a casto je to proti rozumu co proti nemu lide vymysleji souvisejici s monopolem, ale kdyz clovek do toho vidi vic tak pochopi proc je spatne davat k OS svuj prohlizec zadarmo. Jednoduche vysvetleni: kdyz nejsem shopen udelat lepsi nebo aspon stejne dobry prohlizec jako konkurence tak ho budu davat zadarmo s OS a znicim tim konkurenci. Proto dnes je uz IE od MS zadarmo dodavan k OS
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 14:12:57
avatar
EK mi zas jednou připoměla, jak je tupě všemocná. Jednou nařídí slepicím aby snášely vejce ve tvaru kostky aby se lépe skladovala a samozřejmě se čeká, že se podle toho slepice zařídí. Ta, která otevře zobák, o něho přijde.

EK se má starat aby nebyly lidé (firmy) omezováni, jenže takovými vyhláškami defacto omezují - co když chci systém s WMP a IE 8? Pak mě omezila a já nedostanu co jsem chtěl. Pokud by měl Microsoft v EULA, že je zakázáno do Winů instalovat soft třetích stran, pak má takové nařízení smysl, ale takhle slouží asi jen k obživě bruselských úředníků.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:58:55
avatar
a co prosím dává zadarmo? Všechno platíš v licencích za OS a další SW od MS, jen to je skryto! Svatá prostato, ty snad věříš, že v mountfieldu dostaneš "zadarmo" netbook, když si koupíš zahradní traktůrek!!! ROFL.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 17:31:25

A ty snad veris, ze system bez WMP a IE bude stat min penez nez ten, ktery je obsahuje? Nebo kdyz v Mountfieldu reknes ze ten netbook nechces tak reknou ok, mate to o 3000 levnejsi?

Zadarmo v tomhle pripade znamena jedinou vec: Pokud tam dana soucast nebude, neprojevi se to pro tebe nijak (slevou) na cene.

Microsoft prohlasi, ze to k tomu dava zadarmo a proto se cena nesnizi.. Maximalne se zvysi protoze bude muset existovat omezena serie pro EU a bude se distribuovat dvojnasobnej pocet verzi Windows.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 20:44:20
avatar
jenže křížové financování (o které se v tomto případě jedná), je nelegální (jak v USA, tak EU) obchodní jednání, které je trestáno.

Logicky vzato, pokud bude prokázáno, že MS tyto aplikace vyvíjel a měl při jejich vývoji náklady, které započetl do ceny Windows, lze MS nařídit, aby cenu alikvotně snížil.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 20:53:16
avatar
a jak do toho pak zapada to, ze novejsi verze si lze do starsiho systemu zdarma stahnout a nainstalovat?ie je sirena jako freeware, takze tezko muze nekdo dokazat ze naklady na vyvoj jsou primo zahrnuty v cene windows.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:24:14
avatar
ano? A lze IE7+IE8 nainstalovat do Win2000 a starších?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 17:07:14
avatar
nevim, nezkousel sem, nezkoumal sem. na xp ale jdou a ty jsou prodavany z IE6.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:14:51
avatar
Windows Media player zásadně nepoužívám, nevyhovuje mi jak ergonomicky, tak svými funkcemi, stejně jako IE a přesto jsem nucen mít tyto programy zažrané v systému.

nejsem pro to aby Microsoft dával do instalací svých systémů software 3. stran. Chci, aby tyto programy, které nejsou nutné pro běh OS byly odinstalovatelné. Jednou má přece Microsoft dominantní úpostavení na trhu a tak nemůže mít stejné podmínky jako ostatní.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 14:02:45
avatar
Mne vadi ze si na zacatku instalace OS od MS nemuzu jako v minulosti odkliknout co nechci. Kdyz jsem nechtel IE tak jsem si ho odskrkl. Otazka kolik uzivatelu by teto dobre veci vyuzilo? Oni by totiz mozna ve vetsine pripadu zapli automatickou instalaci
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:33:12
avatar
v jaké instalaci Windows tohle bylo naposledy? tohle mi totiž nějak uniklo a nepamatuju, že by to tam kdy bylo...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 17:33:06

Odhaduju 95 edice s IE.. v 98 uz nesel pri instalaci odebrat.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 17:41:57
avatar
aha díky, ani se nedivím že jsem si to nepamatoval
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 14:59:23
avatar
To je recht, proč si zaflákat disk IE a WMP když je stejně používat nebudu - Nařízení EK je kravina, ale MS by mohl opět některé součásti "systému" udělat volitelné....
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 17:55:22

Tady jde o neco jinyho. Vem si kolik aplikaci vyuziva jadro IE k vykreslovani nejakyho obsahu. Napriklad Steam, nebo nektery instalatory, popripade updaty programu kdyz se zobrazej novinky z webu.

Bez IE tohle proste nebude fungovat. Takze k temhle programum se bude pridavat jeste instalacka IE popripade jinyho webovyho prohlizece?

Nebo chces odstranit ze systemu ikony IE a jadro prohlizece tam nechat k pripadnemu dalsimu pouziti? To podle me neni odinstalace ze systemu. Protoze, se dal bude muset updatovat prez Windows Update a lepit bezpecnostni diry kvuli dalsim aplikacim.

To sami plati pro WMP.

Takze mas 3 volby:
1)Bud se pripravis o kompatibilitu s hotovymi programy a smazes cely IE ze systemu.
2)Nebo smazes Exe soubor a asociaci s html strankama, a IE tam bude dal akorat se nebude projevovat.
3)A nebo MS vyda kompletni specifikaci IE API verzi 5 - 8, bude ho pravidelne updatovat jak se to deje do ted a od prohlizecu tretich stran bude vyzadovat 100% kompatibilitu s timhle API aby system mohl fungovat dal s jinym prohlizecem. (a 5 let bude trvat nez bude IE8 kompatibilni Firefox a mezi tim vyjdou dalsi 3 novy verze IE a budes vzdycky behat rok na betaverzich zabugovanejch vic nez ty od MS... Dekuju nechci)
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:20:19
avatar
Ježíš to je zase bolševicko-socialistický výmysl!!!
A co Apple? To se budou taky prodávat IMacy "Se Safari only" a "S Opera, Safari, Firefox, IE, Chrome"? A jak to bude s poštovními klienty? Taky budou Win (Imac) s Windows Mail (Apple Mail) only a další verze s Thunderbirdem a jánevímčím? A co když to budu chtít zkombinovat? Tedy budu chtít verzi s IE, ale s Tunderbirdem? A ve WIn je firewall, jak k tomu přijdou výrobci free firewallů, takováhle diskriminace? Takže chci Windows "S WinMedia Playerem, s Operou, s Comodo FW, s Thunderbirdem" a běda jak ne!
To se nám to trošku prodraží, všechny ty kombinace, ne?
Možná by v Bruselu taky potřebovali (pštrosím) vejcem po kebuli, nezdá se vám?
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 14:41:19
avatar
Ze strany EK je to velice moudré a prozíravé rozhodnutí, z kterého si budeme ještě hodně dlouhou dobu dělat legraci. Nebo je též možné, že nám nakonec ztuhne úsměv na rtech, až si to EK vynutí, pak si zase ale na své přijdou plastičtí chirurgové, kteří nám budou držky rovnat.
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:01:16
avatar
Hehe Teda pane, takovej dar sarkasmu co tu od tebe vídám, to se nevidí Jen tak dál
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:00:46
avatar
Mac ti ale nikdo nenutí, ten si můžeš ale nemusíš koupit. Navíc, pokud je mi známo, lze Safari odinstalovat...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:09:52
avatar
A odkdy si musíš koupit Windows? Jestli je to pro tebe nezbytná součást k životu, tak tě upřímně lituji...
A k Safari, Na Macovi většinou stačí složku s danou aplikací prostě vymazat...
Ale o tom to přece není...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:21:34
avatar
ale ano, o tom to JE. Máš možnost volby, nikdo ti nehází klacky pod nohy.

A Windows si musím koupit, protože jinak bych nemohl dělat to co dělám. některé aplikace jsou, bohužel, pouze pro Windows.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:23:10
avatar
vsak mas moznost volby...muzes delat uplne neco jinyho...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 20:54:16
avatar
uf. to opravdu myslíš vážně? Připadám si jako v mateřince, tam si děti taky říkají: "Proč se mnou nekamarádíš?" - "Protože traktor!"

Taky bych se mohl dloubat v nose, že?

Já chci dělat to co dělám (to je moje volba), protože mě to baví a hodně si tím vydělám. Windows jsou bohužel pro mou práci nutné, ale přes svou volbu nemusím akceptovat cokoli (jak se mi tu demagogicky snažíte soudružsky vnutit). Nepokládám se za přizdisráče, který jednoduše akceptuje cokoli, tedy i to, že mu jeho dodavatel, díky svému monopolnímu postavení, snaží kálet na hlavu. Můžeš se stavět na hlavu, můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeš udělat.
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:22:14
avatar
EU a její komise opět ukazuje jak bránit trh a pravidla (svůj trh a svoje pravidla) - je to hnus co provádí. Začalo to u Microsoftu pokutou,pak Intel a pokuta a ted zase Microsoft a nařízení jak maj vidle vypadat A nejhorší je že v tom nevidím žádnej smysl nebo trochu důvod proč by měl Microsoft dávat ke svému produktu cizí soft .Dobrá at IE je volitelně instalovatelný ale to je všechno co by si měla EK dovolit nařídit.
FudgS.R.O. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:28:14
avatar
Jo nutit někoho prodávat i konkurenční produkty a možná i zadarmo no tak to je nářez. Někdy ty komise teda uměj ale nařídit blbosti to se jim musí něchat.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:42:21

Co asi bude příště? Přehravače, messengery? Totalita?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 13:49:18
avatar
souhlasim ze to narizeni je kravina, ze je to system microsoftu a muze si do nej sam davat co chce...ale zas na druhou stranu vubec by mi nevadilo kdybych si pri instalaci windows mel moznost misto IE nainstalovat rovnou operu, misto WMP KMplayer atd
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 14:54:02
avatar
mně by teda jenom zejímalo kdo by vybíral a na základě jakých kritérií by vybíral prohlížeče, které budou předinstalovány a které ne. Vždyť je to blbost ve Win by byl dejme tomu IE,Firefox, Opera.. a co ty všechny ostatní prohlížeče co by se do výběru nedostali. Ty by nebyli diskriminované? Je to hovadina...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:22:52
avatar
ale neni..je to uplne jednoduchy..bude tam ten prohlizec kterej proste EK za to zaplati
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:32:05
avatar
příjde mi to spíš jako by nějaký EU komisař chtěl používat něco jiného jako IE, ale neumí si ho nainstalovat, tak hold na to jde od lesa.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:56:51
avatar
ach jo. Mně spíš přijde, pánové, že pro stromy nevidíte les. A jestliže to vyburcuje i lenochy z Bruselu, tak situace je už hodně vážná!

Docela by mě zajímalo, jestli taky spíláte českému antimonopolnímu úřadu, když udělí nějakým benzinkám milionovou paletu za hloupoučký cenový kartel a naopak litujete chudáky benzinky a čerpadláře?

Opravdu vám přijde tohle supermonopolní chování Microsoftu jako normální?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:07:40
avatar
tak je to muj system a muzu k nemu pridat i svuj internetovy prohlizec..nevim proc by se nekdo jinej musel prizivovat na uspechu MS, kdyz kdo chce tak si jinej prohlizec muze okamzite zdarma stahnout/prinyst na flashce. nechapu duvod proc nutit microsoft aby tam byly uz predinstalovany jiny prohlizece. EK nedela nic rozumnyho pro uzivatele..na tomhle si jen namasti kapsu oni a vyvojari alternativnich prohlizecu, ktery nemaj uspech jako IE, at uz kvuli lenosti uzivatelu nebo spis kvuli tomu ze nekteri uzivatele si na IE zvykli a nic jineho ani nepotrebuji. tak proc je do neceho nutit??? srovnani s kartelem benzinovych pump je uplne mimo. tam me to primo poskozuje, ale tohle u microsoftu ne. i kdyz sam bych byl radsi kdybych si mohl operu nainstalovat rovnou a nemel tam IE, tak tohle co dela EK neschvaluju a smrdi mi to korupci.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:29:46
avatar
ale já ho (prohlížeč):

- nechci platit
- nechci používat
- přesto musím koupit, protože potřebuju windows

IE byl "zdarma" a "předinstalovaný" jen z jednoho důvodu - zničit konkurenci (Netscape), nyní je "zdarma", aby podporoval prodeje IIS a na něj navázaných aplikačních serverů, které na ničem jiném nejedou.

Jestli se domníváš, že tě vývoj IE nepoškozuje, tak to je škoda, že ti nevadí, že platíš za něco, co nepoužíváš a nechceš.

P.S.: já nesrovnával MS s benzinovým kartelem, srovnával jsem chování většiny zdejších mudrlantů.

A jestli ti to smrdí korupcí, tak schválně, kdo je schopen více korumpovat přeplacené EU úředníky - velká a bohatá korporace MS, nebo malá firmička typu Opera SW, nebo dokonce Mozilla foundation? Tvou poznámku o korupci beru jako opravdu dobrý vtip.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:32:53
avatar
a kam ze to chodej vsechny pokuty udelene microsoftu???a i kdyby ve windows nebyl IE tak velmi pochybuju o tom ze by byl nejak levnejsi...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:36:03
avatar
to mě vážně nezajímá, já ty peníze nepotřebuju. Co potřebuju je, aby MS začal poslouchat své zákazníky.

edit: pro tebe platí totéž co pro rimra - když se nebezpečně přiblížíš argumentačnímu vakuu, změníš téma.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:05:44
avatar
vsak posloucha zakazniky..windows se prodavaji i s ie a ty si prvni zakaznik, kteryho znam a tak neprekonatelne mu to vadi. ja ie nepouzivam, pouzivam operu a cely ie mi je uplne ukradeny. ikonky mam smazany, opera jako vychozi prohlizec, takze je to pro me jako by sem ie nemel vubec. musel sem par ukonu k tomu udelat, ale co uz..svet neni dokonaly
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 23:26:35
avatar
ale ty ho máš stále. Smazáním ikony jsi naprosto nic nevyřešil, aplikace používají stále IE renderovací jádro.

BTW, jestli jsem první zákazník - tak to o tom velmi hluboce pochybuju.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 00:05:17
avatar
prvni tak jak sem to napsal...a je mi prave uplne jedno jestli ho tam mam nebo ne...tech par mega co muze zabrat je uz v dobe dnesnich disku taky jedno. tak cemu mi ma jako vadit?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:26:30
avatar
v tom případě doporučuju projít trochu odborné weby. Podobných nespokojenců tam najdeš spousty. A kupodovu jsou to většinou ti, co se IT zabývají profesionálně. Nesvědčí to o něčem?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:55:49
avatar
ja se taky IT zabyvam profesionalne...sice servery delam na linuxu ale s windows stanicemi se setkavam pravidelne a vubec mi tam nevadi...i kdyz ho pouziju jen na stazeni opery.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:34:47
avatar
ještě si dovolím pár reakcí na několik očividných nesmyslů:

1. FF o Opera jsou ZDARMA (a nejsou ani adware)
2. jde o princip
3. "přidat" si k jednomu produktu druhý samozřejmě NEMŮŽEŠ (jak by se ti líbilo, kdybys musel (povinně), jako za starých časů v masně s kusem krkovičky vzít a zaplatit i kilo zasmrádlé kližky?)
4. tvrdit že se tě to netýká je stejně krátkozraké, jako hloupé (promiň, ale jinak to nazvat nedokážu)
5. BFU je NAPROSTO jedno, v čem brousí po webu. Vezmou to první, nač narazí (typicky modré E).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 00:21:44
avatar
1. kde pisu opak?
2. jakej princip?
3. pekne trapnej pripad dokazujici akorat tvou zaslepenost, koupis si auto a budes taky nadavat ze ma v zakladu klimatizaci kterou nechces?me je ukradena..kupuju auto jako celek a kvuli tomu ze ma pro me zbytecnou klimatizaci si nekoupim jiny..proste ji jen nebudu pouzivat.
4. kde tvrdim ze se me to netyka?jen me to neposkozuje...
5. ano je jim to jedno. tedka dostane BFU na vyber 4 prohlizece..IE ktery zna z predchoziho systemu/prace/skoly nebo operu/firefox/chrome o kterym v zivote neslysel. po cem sahne?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 06:49:48
avatar
ad 1.:
Citace:
..nevim proc by se nekdo jinej musel prizivovat na uspechu MS....na tomhle si jen namasti kapsu oni a vyvojari alternativnich prohlizecu...


ad 2.: Princip, to je takové slovo, které označuje jistá, všeobecně uznávaná, morální pravidla.

ad 3.: Jestli je někdo zaslepený (spíš naprosto neinformovaný), tak jste to vy, pánové. Opět jsi přednesl analogii, která naprosto neodpovídá skutečnosti. Jednak by ten výrobce musel být jediný (nebo jediný, jehož auto projede např. po českých silnicích) - tedy abys musel kupovat jeho auta, pokud bys chtěl kupovat auto, a pak by ta klimatizace musela být ve všech jeho autech (což dodnes není) a cena shodná s autem bez klimatizace (což opět neznám takový případ)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 17:05:22
avatar
1. ke stazeni jsou zdarma..ale z ceho zijou asi vyvojari?z almuzen asi tezko:wink.

2. princip chapu..ale o co tobe ne vazne ne

3. rekni, ktery slusny auta uz nemaj klimatizaci v zakladu. ja si vybral auto, ktery se me libilo, mam audi a3 ambition. to ma klimatizaci v zakladu a bez klimatizace se nenabizi (takze nemuzu znat ani za jakou cenu by bylo). i kdyz tu klimatizaci nevyuziju, protoze z ni byvam nachlazeny, tak nervu nikde po forech, ze co si to dovolujou ho nabizet jen s klimatizaci, kterou nechcu. rozhodne analogie mnohem blizsi realite nez ten tvuj salam.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:52:18
avatar
a proč by musely být předinstalovány? Windows obsahuje nástroje, které umožní jejich stažení a instalaci dle výběru uživatele.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:13:20
avatar
Jako jsem si jisty, ze by se dal najit kompromis napriklad v tom, ze by MS siril trial verzi IE a ta by stacila na stahnuti hlavniho prohlizece. Je to ale na nich jak se dohodnou. Nas se dotkne akorat ta pokuta, kterou MS zaplatime
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 20:57:22
avatar
vždy není problém do nástroje "Přístup a nastavení programů" nebo přímo do "přidat/odebrat programy" do sekce součásti systému (sic!) přidat další položku "Download IE"
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 09:40:11
avatar
A jak ho stahnes, kdyz nemas prohlizec. Druha vec je ze by to hned bylo take podsouvani sveho produktu a to by tak pekne od EK schytal. Vem si, ze by se objevila v tvem systemu polozka Buy MS Office. To je dost vtirava reklama.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:31:02
avatar
Tak ještě jednou: ve Windows existuje něco jako BITS, Windows mají FTP klienta. Přinejhorším mohou Windows implementovat wget, nebo si napsat vlastní tool. Těch možností je přece mnoho.

Navíc je přece zásadní rozdíl NABÍDNOUT produkt (který je navíc opět odinstalovatelný) zdarma a tím, že jej INTEGRUJEŠ do OS tak, aby nešel vypreparovat, nebo jen za cenu velkého úsilí. Položku "Buy Office" s klidem smažu, stejně jako jsem spoustě lidí vyprášil ze značkových počítačů to otřesné demo Office2007. V tom opravdu problém nevidím.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:53:17
avatar
uz vidim jak BFU bude lozit v ovladacich panelech a hledat kde ma stahnout ten IE..nebo jeste lepe v cmd se pripojovat na nejaky ftp server. pocky..v cmd? nemeli by windows mit aji odinstalovatelnou prikazovou radku?a co takle podporu i pro sh nebo bash?a co wordpad?nebo malovani?notepad?kalkulacka?firewall?hry?msconfig?to jsou vsechno produkty microsoftu..ty tam taky nemaji byt integrovany?a jsou i jejich freeware konkurencni programy...tak jak to teda ma byt???
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:21:28

EU ma vubec samy super napady:/ Pak to dopada tak, ze ve win 7 neni zadnej emailovej klient a clovek musi neco stahovat a instalovat.... Opravdu krok kupredu.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EK dementi 2009-06-02 15:23:37

Todle je totalní demence...
Jako kdybych měl vlastní továrnu na auta a musel bych tam dávat součástky z jiné továrny..

Prostě EK = totalní stupidita !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:43:32
avatar
Stupiditu jsi napsal ovšem ty. Tvé srovnání je zcela mimo.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 15:50:42
avatar
1. Nechci ve svém systému žádný IE, přesto ho tam mám
2. Nechci ve svém systému žádný Mediaplayer, přesto ho tam mám
3. Nechci v licenci OS platit vývoj programů 1. a 2. (neb jejich vývoj není zdarma a cena za vývoj je zahrnuta do licence Windows)
4. Nechci používat Windows, ale musím, neboť některé programy existují výlučně pro Windows OS.
5. Nelíbí se mi jednání MS, kdy uživatele nutí k přechodům na nové verze
6. A už vůbec nemluvím o strategii směrem k výrobcům PC "neprodávejte nahá PC, nebo nedostanete slevy!"

Tímto jsem rád, že EU se stará o má práva, protože domoci se nápravy u MS je prakticky nemožné.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:06:48
avatar
Prostor pro tvé ego, ale...
... když "tě" čtu, začínám chápat jak může mít nejmenovaný politik zvaný "Bradavice z RAJe" 30%... Skutečně máš tak intenzivní pocit, že se v tomto případě EU stará o tvoje práva, o práva jednotlivce, že tak nečiní z mnohem míň krásného důvodu? Můj ty skutku...

Reakce na tvoje body se dá shrnout jako reakce na bod číslo 4:
NEMUSÍŠ!!!
Musíš dýchat, jíst, pít, ale určitě nemusíš používat Windows!!! Není tu ani žádná fatální závislost ve vztahu ke společnosti, jako nutnost dodržovat zákon, hygienické návyky, jezdit vpravo... Jsem přesvědčen, že se dá velice snadno žít nejen bez Windows, ale i bez počítače jako takového. A pokud musíš žít s počítačem, nebo na něm dokonce pracovat, bezpochyby se dá velice SNADNO živit prací na počítače bez Windows!
Vím o čem mluvím, tento příspěvěk píšu na Macovi, kde se o svobodách poskytovaných na Wintelu uživatelům ani nesní...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:41:46
avatar
Nevím, čím se živíš ty, já se živím IT, a to velmi specifickou činností (ve které jsem, troufám si tvrdit profík), ke které Windows jednoduše potřebuju. Smiř se s tím. macy moc nemusím, stačilo mi těch pár let, co jsem s nimi měl tu čest.

Pokud ti mé nároky a celkem logické požadavky vůči monopolnímu dodavateli Win32 prostředí připadají jako "Bradavice z RaJe" (což tedy nechápu, ale budiž), tak asi žijeme každý na jiné planetě. Jsem platící zákazník MS a on by se měl podle toho ke mně chovat. To je zcela normální chování v kapitalismu, kde zákazník je pán. Když není pánem, jedná se o nějakou deformaci trhu, kterou je třeba řešit. To jen komunisti a podobná sebranka si myslí, že mohou všechno lidem (zákazníkům) nařídit. A já vím, jaké možnosti MS poskytuje velkým zákazníkům, takže ono to jde, ne že ne.

Že EU nesleduje přímo "má" práva je mi zcela jasné, nicméně její cíle se kryjí s mými, takže já jsem plně spokojen. takového idiota ze mně dělat opravdu nemusíš.

P.S.: nemusíš ani dýchat, ani jíst či pít. Musíš jedině umřít, ale tos mi určitě říct nechtěl. Tak si, prosím, nech svá chytrá moudra laskavě pro sebe.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:54:40
avatar
MS je firma a nabizi sve produkty za urcite ceny. je na zakaznikovy jestli si je koupi nebo ne. mas moznost volby nedelat tu praci a najit si jinou kdyz se ti nelibi ze k ni potrebujes windows. a kdyz se ti to nelibi tak jdi brecet jinam. at uz k vyvojari te aplikace kterou potrebujes nebo za stevem ze nechces ve windows ie. ses ale jeden z hodne mala kterym to vadi. a rekl si prave ted sam, ze EK se chova jako komuniste...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:04:05
avatar
Ano, neustálé opakování: "máš-li problém s tímto jediným produktem, běž dělat něco jiného." jen potvrzuje jediné: jasný monopol Windows. Kdyby totiž existovala alternativa, bylo by možné se Windows vyhnout, takhle "můžu jen dělat něco jiného..." (což každý, kdo zná Maslowa bude pokládat za nesmysl). Díky za důkaz. V případě monopolů také přestává fungovat střet nabídky a poptávky (toto se lze dočíst dokonce i v ekonomii pro základní školy)

P.S.: Monopolní chování podléhá regulaci všude na světě, nejen v "komunistické" EU.

Mimochodem - zajímalo by mě, kolik z vás doopravdy zažilo minulý režim, že se tu tak všichni ohánějí socialismem a komunismem.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 17:08:30
avatar
Neshodnem se, ale to nevadí, o tom je demokracie, ta pravá, ne ta co se nedejbože podaří vyregulovat velkým Regulátorům nejen v Bruselu. A znakem demokracie je i právo neregulovaně v diskuzi říct svůj názor (je to svatá akademická půda), pokud tím nikoho osobně neurážím a neomezuji. Proto si svá "moudra" rozhodně nenechám pro sebe kdykoliv budu chtít a tobě neupírám a přeji to samé...

Nejsem "mekař", nejsem "písíčkář" ani "linuksák", jsem počítačový grafik (a původně ještě za bolševika vyštudovaný zemědělec) a myslím si že to je všechno jedna zcela běžná komerční a výdělečná sebranka... Beru si od nich to co se mi hodí a odmítám to co se mi nehodí/nelíbí. Mám kdykoliv možnost říci si DOST a změnit profesi (a ty taky, nebo snad ne?).
A jestli kladeš rovnítko mezi nepoužíváním Windows a smrtí nedýcháním/pitím/..., tak je čoveče něco špatně...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:36:48
avatar
ne že se neshodneme. Tys na mě celkem nevybíravě zaútočil, takže být tebou, moc se o demokracii neopírám, protože ta s hulvátstvím nemá naprosto nic společného. Nesmíš se potom divit, že ti oplatím stejnou mincí, neboť takových chytráků vídám hodně a nemám problém se bránit.

BTW:já nejsem žádný "-ák", já jsem mj. i hasič, hasím problémy v IT po jiných lidech. Pro mě je IT všechny počítače, osmibity na kterých jsem před 25 lety začínal, až po soudobé počítače všech značek. Zakládám si rovněž na celkovém přehledu a ekonomických znalostech (i když zkoušku z podvojného účta bych už asi dneska neudělal).

Pokud jsi nepochopil analogii o musení a nemusení, nemám ti už co říct.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 10:25:28
avatar
Víš, já si prostě jenom myslím, že to je ukázkový případ boje s větrnými mlýny a že je v dnešní společnosti mnohem víc negativních jevů, proti kterým stojí za to nasazovat takovou energii a kterým se skutečně NEMŮŽEŠ vyhnout, pokud se neodstěhuješ... A nezlob se na mě, pokud jsi nespokojený zákazník, tak se tak zachovej a jdi jinam... Nebo zůstaň a buď:
a) ber jak to je
b) dál plýtvej svou energií
Ale fandím ti. I když přemýšlím, jestli tahle bezpochyby kladná energie nebude v celospolečenském součtu chybět tam, kde je jí skutečně třeba :-)
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 16:35:12
avatar
Mně je úplně jasné, že mám jen velmi malé šance. Nicméně se odmítám zařadit do řad průměrných Čechů, kteří jsou schopní (řeknu-li to s nadsázkou) jen nadávat na poměry po hospodách a internetových diskuzích, nebo maximálně hodit vejce po neoblíbeném politikovi.

Ale že to čas od času vyjde a i motyka spustí, jsem už zažil, takže pokračuju v "keep trying"
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-03 17:06:08
avatar
prave mezi ty cechy se tedka radis...akorat nadavas na microsoft a jeho ie...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:48:32
avatar
oba máte vyhraněné názory, jsem někde mezi váma:

ANO, chci, aby EK (nebo někdo jiný) něco udělal s chováním Microsoftu na trhu, který si už pěkně dlouhou dobu dělá co chce

NE, nechci aby to bylo tímto způsobem a nemyslím si že je to správný způsob
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 16:22:20
avatar
boze moj co sa v tej EK fakt tak velmi nudia ?? ved to je uplna hlupost ved kto nechce pouzivat IE tak ho pouzivat nebude a stahne si iny ale zas na druhej strane neskuseny uzivatelia nevedia co je lepsie a pouzivaju IE
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-02 21:12:36
avatar
tys asi nepochopil, že o tohle ale vůbec nejde, že?
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD, google má svůj OS? 2009-06-02 21:27:35
avatar
Jakým způsobem prosazuje Google svůj prohlížeč (to jako myslíš DD tu reklamu v googleapps) ? Nebo jak byla zmínka o pokutě pro Google míněna?

Rovněž mi není znám žádný způsob, jakým by Google dnes nebo v minulosti omezoval svou konkurenci (vyjma své vyšší kvality), i když si dokážu vymyslet schéma (např. odmítání reklamy nebo její upozadění vůči konkurenci, pokud by inzerent inzeroval i na portálech konkurence).

Bohužel musím konstatovat, že úroveň znalostí pravidel a chování trhu je v ČR a SR tristní, prokazuje to jak článek, tak diskuze (a můžete si dávat mínus body jako vzteklí, označovat mě za Paroubka apod.) a nejen zde (třeba i na CDR.cz), fakta prostě nezměníte.

Tím osobně končím tuhle neplodnou "diskuzi o ničem," jdu se věnovat něčemu, z čeho mi vypadnou nějaké peníze.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 776x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1649x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1878x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2394x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2138x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1405x
Komentářů: 0