Porušování práv „Pirátů“ – The Pirate Bay chtějí žalovat Švédsko Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 29 červen 2009
altAť už odvolání a soudní spory ve Švédsku dopadnou jakkoliv, celý případ tím rozhodně neskončí.

 

 

 

Nedávný soud s provozovateli serveru The Pirate Bay má skutečně hořkou příchuť. Soudce, který celému soudu předsedal, je současně členem několika autorských organizací, či skupinek. Přesto, proti vší logice, došel odvolací soud k tomu, že soudce není zaujatý. The Pirate Bay ale mluví o tom, že i soudce odvolacího soudu je také zaujatý. Osobně si myslím, že soudce, který je členem autorských organizací apod., by rozhodně neměl soudit kauzy autorské organizace vs uživatelé. To je jako by šéf některé firmy měl rozhodovat o povolení, či sankcích pro jinou konkurenční firmu apod. Věřím sice v nezávislost soudu, na druhou stranu neustále se přesvědčujeme, že soudci jsou jenom lidé a ne vždy je právu učiněno zadost, či dokonce je právo soudy přímo porušeno.

Každopádně The Pirate Bay uvažuje o žalobě na Švédsko, za porušení lidských práv na spravedlivý proces. Každopádně i autorské organizace, které stojí proti TPB už vědí, že celý spor se potáhne léta a je také dost možné, že stejně vyjdou naprázdno. Servery TPB stále naplno fungují, ba co více rozrůstají se, nové servery podobného typu stále vznikají. A celkově, ačkoliv u soudu prohrávají TPB 2:0, fakticky ve své věci vítězí. O autorském právu a vůbec autorských zákonech a hlavně také právech uživatelů se čím dál více mluví u běžné i odborné veřejnosti, výsledkem je silná podpora tzv. „pirátských“ politických stran, které neusilují o legalizaci stahování autorských děl, jak to některá média prezentují, ale o zmodernizování autorských zákonů, odstranění příživníků na autorských dílech a postavení autorských a uživatelských práv na stejnou úroveň. Soudy proti TPB dopomohly i k tomu, že se první zástupce pirátské strany Švédska, dostal do EP a strana má velmi reálné šance uspět i v tamních volbách.

Zdroj: Torrentfreak.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - česká pirátská by měla rozjet 2009-06-29 15:16:10
avatar
volební kampaň na netu a hned by měli podporu a třeba by prolezli i do parlamentu na podzim stačí jen trocha podpory ze strany velkých servrů, nějaké ty bannery a vodkazy na jejich stránku a je to
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 17:33:00
avatar
Citace:
podpora tzv. „pirátských“ politických stran, které neusilují o legalizaci stahování autorských děl, jak to některá média prezentují


no když má ta strana název pirátská strana, tak se člověk nemůže divit že si mnozí lidé, jež znají jen název strany a ne její program, myslí že podporuje piráty, tedy legalizaci stahování autorských děl...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 18:05:10
avatar
nevím která média prezentovala, že pirátské strany prosazují porušování autorský práv, já všude četl spíše opak...
jinak co se týče toho názvu, myslím, že už se dostal do podvědomí celkem velkého počtu lidí a tak nemají potřebu ho měnit, navíc jim nekonečná kauza o thepiratebay dělá slušnou reklamu
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 20:42:21
avatar
To neni o mediich, ale o lidech, co Ty si vybavis pod pojmem "pirat" ? Toto oznaceni dle meho nazoru neni vhodne - uziva se termin, ktery ma vetsina z nas (alespon ti, kteri v detstvi cetli/sledovali pohadky) pevne spjaty s vice ci mene nebezpecnou luzou, ohrozujici zajmy narodu a hlavnich hrdinu.

Takova asociace dle meho nazoru rozsiruje skupinu volicu a obecne lidi, kteri se ohledne informovanosti o cinnosti, zajmech a programu takove strany zcela spokoji s tim, co jim naserviruje TyVyNowa...

Snad by pomohlo nejake jednoduche, silne heslo, ktere by bylo vsude videt a ktere by stranu priblizilo neinformovanemu davu - neco jako 'Bojujeme za VASE prava' ...
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 21:40:25
avatar
já si ale vůbec nedovedu představit, že bych šel volit s tím, že si neprojdu volební programy a spoléhal bych se jen na to co mi podsune televize nebo billboardy. ale vím že to tak asi dělá hodně lidí, nejsem naiva
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 07:59:20
avatar
Více na http://www.ceskapiratskastrana.cz/
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 20:50:45
avatar
asi neviděls zprávy TV NOVA
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 21:25:18
avatar
na ty se soudny clovek snad ani nediva
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 01:13:16
avatar
já jo vždycky v tu dobu večeřím, mno a u jídla se moc jiných věcí dělat nedá. Je to taky můj jediný kontakt s televizí
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 03:00:07
avatar
Tak to radši tu bednu vypni nebo přepni než koukat na estrádu na Nově od 19:30.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 21:28:46
avatar
ne, to tedy opravdu ne
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 22:41:33
avatar
@Raigor+kwitee - Jdu Vam najit link, abyste si doplnili znalosti. Nemeli byste to minout - hledejte taky ;)

Video zde http://archiv.nova.cz/multimedia/televizni-noviny-22-6-2009.html , zhruba 18 : 00
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 22:57:15
avatar
to je demagogie díky za odkazy rád jsem se poučil
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 23:27:51
avatar
To je malej mazec. Jako nejlepší je, že když koukam na toho Korantenga, tak mi přijde, že za chvíli pukne smíchem a teda nevím proč. A pak celá ta reportaz kratka je uplně demagogická, jak tu někdo píše. Oni vůbec nepochopili, o co jde. Ten týpek to řekl jasně, neřekl nic navíc a oni tam řeší uplně něco jinýho. Teď akorát nevím, zda je to myšleno jako tak, jak to je teď - stahování není nezákonné, upload ano, nebo nějak jinak...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 03:10:48
avatar
Mě se zdá, že ten mluvčí se špatně vyjádřil, líp to napsal DD ve článku výše, třeba to o srovnání autorských a uživatelských práv a příživnících je docela trefná. Ale Petrovi Jandovi by se nelíbilo ani to (OSA ).
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 08:48:26
avatar
Nene, oni moc dobre vi o co jim jde - vedeni Nowy se klepe strachy a brani si svoje korytko. Ona se totiz pripadna reforma autorskeho prava zcela jiste vyrazne dotkne financovani soukromych televiznich spolecnosti, radii atd.

Tato zprava je manipulativni - napriklad pokud mluvi Petr Janda, tak nemluvi jako jednatel OSY, ale jako zpevak:
"Pokud se nekdo snazi za pomoci zakonu na pude parlamentu zlegalizovat zlodejinu, tak je to spatne" povida ten, ktery zaroven stoji za OSOu, Intergramem. SMESNE a zaroven SMUTNE......
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 10:13:35
avatar
Citace:
"Mně to přijde stejně absurdní, jako kdyby registrovali stranu schvalovačů holokaustu nebo prznitelů malých holčiček"


Tak tohle vyjádření Markéty Prchalové mi opravdu vyrazilo dech. Stavět tuhle stranu na stejnou úroveň s fašisty a pedofily, to je docela síla. Ta paní by se měla probrat.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 22:59:21
avatar
po vyhlášení výsledků voleb hodila ČT švédský piráty mezi extrémistický strany... takže je celkem jedno na co se člověk kouká, ikdyž je pravda že nova to je obvzlášť extrém
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 22:36:07
avatar
Třeba Nova, to jsem viděl na vlastní oči.
Kangaxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 20:30:11

Pomerne zaražajúce je, že taká vyspelá krajina akou Švédsko nepochybne je, uznala sudcu, ktorý vyjadruje svoj nesúhlas s pirátstvom využívajúc ústavné právo združovať sa v protipirátskych orgánizáciach, za nestranného. Na margo pirátstva : pirátstvo zvyšuje životnú úroveň bežného obyvateľstva, to, že producent filmu si kúpi o jedno auto menej ma ani najmenej netrápi. Kvalitné tituly na poli kinematografie, hier, hudby sú spravidla ziskové, problém je v tom, že milionári chcú mať viac, 5 víl nestačí... Z pohľadu práva je to samozrejme neprijateľné, avšak v niektorých krajinách sú osoby zúčatňujúce sa na kultúre neskutočne prehodnocované a to aj napriek často obdivuhodnému talentu. Ja osobne som rád, že mám možnosť stiahnuť si z netu seriál, ktorý by sa inak do mojej sféry nedostal. To, že by pirátstvo neexistovalo, automaticky neznamená, že by sa ľudia nahrnuli do obchodov a kupovali cd, dvd, hry ako najatí. Jednoducho by sa vo väčšine prípadov týmto výsledkom duševnej činnosti ani nedostali a o to by bol ich život chudobnejší. Z pirátsva profituje väčšina na úkor menšiny, ľúto mi je iba nezávislých projektov, ktoré tým najväčšmi trpia a postupne sa vytrácajú. Samozrejme všetko s mierou, pretože ak pirátstvo prekročí hranicu, tak sa nadaným neoplatí tvoriť, čím by zasa trpelo ľudstvo ako celok. V súčasnej miere je však tento fenomén zo socilogického hľadiska skôr pozitívnym javom, a tak to zjavne dlhodobo vidia aj vládnuce špičky, čoho dôkazom je, že sa v danej problematike ešte výraznejšie a komplexnejšie nezakročilo.
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 22:51:51
avatar
souhlasím, jen mi přijde že kdyby piráti nebyly tak by život některých lidí teda rozhodně chudší nebyl, možná by děti začaly chodit ven a třeba i sportovat
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-01 08:47:44
avatar
alebo by zacali chodit von a fetovat ... sport je namahavy treba si to zjednodusit ... vsetko ma svoje +a-
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-01 11:26:05
avatar
imho lepsi si dat naky pivko, zahulit si a posedet s kamosema, nez travit 14 hodin denne u wowka. a kdyz neni uplne blbej tak se pervitinu a jinym tvrdym drogam vyhne.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-29 23:48:48
avatar
...důležité je, že pokud se mi něco zalíbí a využívám to, seženu si povětšinou legální verzi. Aneb pohled na to, co hraju. Od té doby, co jsem schopen si vydělat na legální software (budu mluvit o hrách), což je asi tři roky, jsem přehodnotil trochu své priority. Prostě je to tak, pokud mě zaujme nějaká hra (nová), seženu si ji v kopii a zkusím.

Ale třeba hry co hraju pořád nebo hodně, mám všechny originální. Například Crysis jsem skončil asi po dvou hodinách, které jsem v podstatě strávil tím, že jsem kácel stromy, což bylo vcelku jediné pro mě zajímavé na té hře. Mám za to dát v té době přes litr, že to zkusím a vymažu? Ano jsou i dema, ale prostě to chci otestovat tak jak to celý je, ne nějaký demo.

V poslední době se mi líbí nakupování přes Steam. Ač se to stalo drahé, tak pokud kupujete jen klíče pro aktivaci (přes třetí osoby), cena se celkem sníží. A to je přesně ten systém, který by tu měl být. Proč perzekuovat lidi, že jsou piráti, když je možné jim nabídnout legální cestu. Podle mě, si jí dost lidí vybere. Steam je cestou kupředu, skvělé jsou třeba víkendové akce s 50% slevou na vybrané (nebrakové) tituly. To je ono, tohohle se v JRC, bo kdo to ještě v krabici prodává, nedočkáme. V tom vidím úspěch.

Je to ale strategie nebrečení a myšlení, pokroku, progresu trhu. Snaha prodat. Většina ubrekánků podává žaloby a cítí se ukřívděna kvůli tomu, že někdo stahuje jejich písničky a hry, ale nic pro to nedělají (nemyslím tím omezení intalací ble fuj :-!), aby tomu tak nebylo (nemyslí). Už je mi z toho fakt zle, protože vidím, že pokud se chce, tak to jde prostě prodat i lidem, kteří jsou zvyklý na warez.

Ještě je důležíté, že toto si uvědomuji, až když vydělávám. ano je to tak, musí tam být už výchova od rodičů. Pokud je to možné, koupit dítěti hru originální, v hezké krabici, než mu nadělit nepopsané CD/DVD. Někdo na ty nejnovější mít nemusí, to je jasné, já bych ty prachy (víc než 700 korun) za to nedal, a proto si raději počkám, za půl roku to to pětikilo stát bude. Můžu si to taky půjčit od bohatších kamarádů (jako dítě), jenže to už jsme zase u ty demenťárny, které se říká omezení instalací, která v několika hrách je.

Tohle je už na zvláštní článek do blogů, tak mě to nějak chytlo. Prostě je to ale tak, jak jsem napsal
Anonymní  - OBCHODNÍ PRAKTIKY STEAMU 2009-06-30 09:11:18

Jak se dá značně vydělat na kurzovém rozdílu: Odkaz
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 09:14:08
avatar
Pěkné, někdo asi spletl na klávesnici $ za €
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 09:29:21
avatar
TO jsem tam tuším také zmiňoval...je to prostě tak, proto jsem psal, že to chec kupovat přes třetí osoby, které to mají levnější právě kvůli nákupu kódů v USA. To je jediný, co mě na tom štve, prostě by to měli měnit podle reálného kurzu, to je pravda.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 09:11:29
avatar
JJ, taky jsme se kámošem smáli kam už to vede, že kupujem originály... Myslím, že tohle je prostě vývoj daný věkem (a samozřejmě schopností si na to vydělat). Když je člověku sedmnáct tak se vypalovačka nezastaví, ale když je mu více tak najednou zjistí, že je fajn mít doma originál. Nehledě k tomu, že hodně her se hraje i přes net a tam (pokud se nepoužívají fičury jako Hamachi apod) se člověk bez originálu nehne...
Jinak, co se týče dojmu z her - třeba zrovna Crysis, i Crysis Warhead mám originálku - ty hry mě fakt uchvátily, protočil jsem je už několikrát. Naproti tomu třeba Stalker - jedničku jsem si koupil a naprostá spokojenost, těšil jsem s na dvojku a dokonce si ji i předplatil (a dostal jsem šílenou plynovou masku od CDProjektu) a ani ji nedohrál - prostě obrovské zklamání.
Takže abych to shrnul - imho není poblém koupit hru za 900,- , když uvážíme že i s taxíkem to klidně necháme za jediný večer v hospodě. Hra vám vydrží déle (ovšem je fakt že herní časy se nějak začínají zkracovat - když vzpomenu třeba na Baldurs Gate... ).
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 10:22:53
avatar
Tak to s tebou plně souhlasím.S Crysis i s tím Stalkerem.Za Stalkera-Clear sky jsem vyplaznul 1200,-Kč a teď stojí 400Kč.Jednička je super ,ale Clear sky mě absolutně nebavil.A na té Nově o té piratské straně jsem to viděl a dostali mě tam rohovorem s Jandou s Olympicu něco o tom,že ta strana podporuje zlodějinu a tak.....no Nova
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 17:05:30
avatar
Ty brďo Stalker CS za 1200 ? Kde jsi to koupil ?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-30 11:32:26
avatar
třeba zrovna u Crysis vyšlo těsně před tím než hra unikla a byla cracknuta celkem dlouhé a hratelné demo (a ano, i ty stromy se tam kácet daly).
TOMxEU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Orig 2009-06-30 10:44:24
avatar
Dik za tip holoway, mrknu na Steam, ale su aj ine cesty ako kupit lacne orig. Ja ich kupujem na eBay. Taky COD4 kluc som kupil za ~500 alebo GRID za ~400 a aj ked mam orig GRID, tak pouzivam crack, pretoze je otravne mat DVD v mechanike. Keby konecne zacali za rozumnu cenu predavat filmy/hry online alebo prenajimat, ak si ich niekto chce vyskusat, tak by zarobili ovela viac ako ked si ich vetsina len stahuje. Ja si vzdy stiahnem/pozriem film/hru a ked stoji za to, tak si ju kupim, ale kedze vetsina produkcie je len odpad, tak niet divu ze sa boja, typicky priklad je NFS a vetsina filmov.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 687x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1600x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1867x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2381x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2129x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1401x
Komentářů: 0