StarCraft2 má chybu – přehřívá grafiku, ATI zprovoznila AA přes Catalyst 10.7a Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 30 July 2010
altBlizzard i přes dlouhý vývoj, se nevyhnul chybám ve své nové hře. ATI dodává AA do hry.

 

 

 

StarCraft2 je strategickou herní událostí roku, na tom se nic nemění. Samotná hra má ale problémy technologického rázu. Jedním z nich je nepochopitelná úplná absence AA vyhlazování v herním enginu, kterou tam bůhví z jakého důvodu Blizzard prostě neudělal.

Druhým problém, který se objevil a který už firma oficiálně přiznala, je poměrně vážný problém s přehříváním grafiky. V některých menu, kde hra není snímkově omezena, se grafika zbytečně snaží poskytovat šílené množství FPS a začne se tak přehřívat, což může způsobit pád hry, v horším případě i problémy s grafikou.

Naštěstí se to dá poměrně snadno opravit. Stačí editovat soubor "Dokumenty \ StarCraft II variables.txt \ a přidat do něj omezení počtu maximální úrovně FPS:

frameratecapglue = 30
frameratecap=60

Pak grafika přestane šílet a na těchto hodnotách FPS si vystačíte i s hodně starou nebo slabou grafikou. Protože si problémů všimli hlavně majitelé NVIDIA grafik, zejména pak GTS 250 apod. ihned se začalo vtipkovat, že to vlastně žádná chyba není, ale účelové softwarové „fyzikální“ vylepšení. Účelem je fyzicky softwarově zlikvidovat starou NVIDIA grafiku, aby si lidi museli běžet koupit novou grafiku, protože je sice pěkné, že vám třeba GTS 250 s přehledem na plné detaily stačí, ale NVIDIA nutně potřebuje zvýšit odbyt svých nových grafik, což při pohledu na ta aktuální čísla o podílech na grafickém trhu, je opravdu vtípek aktuální a v souvislostech. Doufejme, že je to opravdu jen hloupá chyba, náhoda a souhra okolností, a ne úmysl.

Na druhou stranu je s podivem, že Blizzard objevuje podobné chyby po tak dlouhém testování této hry, kdy si asi lze jen těžko představit hru, která by se betatestovala déle. Pokud jde o AA, AMD-ATI se nechalo slyšet, že už má hotový hotfix, který AA pro hru zpřístupňuje a nyní jej testuje. Pokud tedy máte dostatečně výkonný HW, protože AA když není přímo ve hře, ale je nuceno přes ovladače, tak je hodně náročný, budete si moci AA vychutnat jak na NVIDIA, která už podobnou úpravu udělal, tak brzy i na ATI. Nicméně se obecně doufá, že Blizzard zapracuje sám a do herního engine přidá AA nativně, protože proč tam AA není, nikdo z Blizzardu stále věrohodně nevysvětlil …

PS: ještě než jsem článek vydal, v mailu mi teď večer před pár minutami přistály od AMD ovladače Catalyst 10.7a, které umožňují AA (přes CCC) do StarCraft 2 a také navyšují výkon v Eyefinity v QuadCrossFireX konfiguracích. Ovladače najdete zde.

 
 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 00:07:41
avatar
To je hrôza, dnes sa už nič poriadne netestuje a každá hra má krátko po vydaní nejakú chybu. Niekedy sa vydávali patche na hru keď sa niečo vylepšovalo alebo prišiel na trh nový hardware ktorý mal problém, dnes bez patchov nie je možné dohrať hru do konca.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 00:56:13
avatar
Noo, napríklad Fallout 3, Gears of War, The Force Unleashed... Hovorím z vlastnej skúsenosti, prvé dve mali problémy so stabilitou a TFU zase nemalo význam bez patchu hrať...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 01:15:48
avatar
Drobné chybičky sa vždy nájdu, ale nejak výrazne neobmedzujú hranie, no každopádne je nezmysel, že by to Starcraft slabo otestoval a hlavne mi príde ako totálny nezmysel to, že sa môže prehrievať grafika, teda možno, že grafiky ako napr. Fermi, ktoré majú teploty na hrane s tým môžno problém mať môžu, ale koľko je takých a také si aj tak kúpia iba "blbečkovia", ale ja to mám s mojou 4870X2 a Accelerom úplne u pi*i a myslím, že tento problém nebude mať najmenej 99% hráčov...inak, že nič sa poriadne netestuje - keď si vezmem trebárs Stalker, či Gothic a mnoho iných, tak opak je presnou pravdou - druhý Stalker bol bez patchov nehrateľný, zatiaľ čo tretí nemal chybu(i keď zaostalá Cenega ako vydavateľ v strednej europe ho vydala ešte ako beta verziu akoby bola plnou, no tu v UK nevydáva hry taký odpad ako Cenega, ktorá nevie spraviť ani titulky...ešte že tu máme skalopevných fanúšikov...) a Gothic 3 bol tak do*ebaný, že to až možné nebolo(hrateľné to je až po rokoch s patchom, ktorý vyrobili fanúšikovia hry) a jeho pokračovanie v podobe Risena nemalo chybu...takže v poslednom čase sa poučili z pred pár rokov a hry poriadne testujú(btw hry a nie odpad...ten sa netestuje...) ;)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 01:23:41
avatar
Ja budem dúfať, že aj Bethesda sa poučila z F3 a nový od Obsidianu bude fajn od začiatku.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 01:21:55
avatar
uz neviem ktora hra sa napr bez patchu ani nedala prejst ako je fajn vydat hru ale ked ju nemozete prejst a nemozete ani za to,,,ide vas roztrhnut a tvrocov by ste vtedy asi rozkusali na kusocky . fakt neviem si spomenut ak osa ta hra volala, nejaka strategia vojnova a viem ze tretia cast ,,,ale ako sa volala? hm,,,,
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 10:16:05
avatar
Half Life II - Zaseknutie Alyx pred výťahom v bukri odporu, nepomohol ani skorší load.

Mirrors Edge - Po pár leveloch prišiel jeden kde pri záverečných skokoch mohlo (ale aj nemuselo) úplne vyhodiť z levelu. Takých miest aj levelov bolo viac.

Serious Sam HD First Encourter - Po animácii final boss to vyhodilo rovno do Windowsu.

Painkiller Ressurection - Pohroma nad pohromy Vypadávanie textúr, zlyhávanie AI dokonca nemožnosť prejsť jedným levelom so všetkými bonusmi (ukáže sa záverečná sekvencia kedy sa otvoria všetky secrety, odbehne sa po poklady a pri príchode nazad je východ z levelu fuč )
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 11:00:22
avatar
HL2 - Stačilo to dať iba rýchly save a vzápätí load a pohlo sa to(to je najklasickejšie a najznámejšie riešenie a vyriešil som to za 5 sekúnd, no aj tak takéto veci sú v pohode na fórach, len ich treba vedieť používať)

...tie ostatné hry nekomentujem...k čomu by som ich predsa hral...
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 18:47:30
avatar
to z tym half-life om poznam, sam i stavalo a som nevedel ze co to ma byt mno. konence uz viem, aj a som myslel ze len neico mne zblblo. heh tolko hier a stale sa najde nejaka chyba ono asi ich az prilis tlacia casto do vidania alebo ja neviem ci sa to malo testuje pred vydanim, neviem mno :/
]mh[ Virtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - BETA TEST 2010-07-31 00:14:04

Cele menu SINGLEPLAYER bylo ve verejnem betatestu vynechano
( proste nebylo, mluvim o fazi 1, ukoncena 6 nebo 7.cervna)
(faze 2 byla asi tyden, neucastnil sem se=nevim co se delo)

INTENZIVNE se ladila:
-- ucinnosti zbrani, dostrel
-- cena jednotek a cas vyroby
-- klavesove zkratky

-- protokol TCP -> UDP komunikace s BATTLE.NET
-- atd
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-02 11:39:18

bolo zaujimave to testovanie??
nechces o tom napisat nejaky clanocek??
alebo to nestoji zato??
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 00:14:10
avatar
Hraju a moje HD 5770 má teploty víc než ok? (MSI HAWK)

Btw. existuje věc jak V-Sync.. chci vidět jak při tom bude hra generovat víc než 60 FPS na standartním LCD.

AA .. no s mým pixel pitch to nepotřebuju..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 01:16:42
avatar
To AA ma celkom potešilo, pretože tú absenciu tam skutočne poznať, takže ešte dnes si nahodím nové Catalysty...
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 01:27:56

moja ati 5870 uplne pohode teplota pri hrani mozno tak na tych fermi od nvidia, bo tam siahaju teploty niekde cez 100 % aj bez starcraftu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 02:50:09
avatar
co to je za hovadinu? jak muze chyba ve hre zpusobovat prehrivani grafiky? to muze zpusobit jen nejaka chyba v chlazeni, treba spatna regulace otacek ventilatoru nebo pak chyba uzivatele (spatne odvetravani bedny, prach...). a opraveni teto "chyby" tim ze si tam date lock na fps?taky dobrej vtip...to by se nam musely prehrivat grafiky v kazdy hre, ve ktery ten lock neni a to ani nemluvim o 3Dmarku a jinych (i hernich) testech grafik. to ze si nekdo neumi chladit grafiku je jen jeho chyba a ne zadna chyba hry.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 07:10:49
avatar
Furmark uměl odsmažit grafiku taky.. a člověk by řek, že by to jít nemělo, ale šlo.

Nicméně tomu moc nevěřim, spíš klasickej Termi problém.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 08:17:29
avatar
ano jit by to nemelo a kdyz to jde, tak je to chyba karty nebo uzivatele.

jinak moc nechapu, jak si tohoto mohli prvni vsimnout majitele gts250. mam 8800 gts 512 nataktovanou na jeste trochu vyssi frekvence, chladic stejnej a zadny podobny problemy sem nezaznamenal. teplota si podle pocasi vyleze na tech 80-85°C a tam se drzi at sem ve hre nebo v menu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 23:04:04
avatar
Napadá mě, neměly GTS250 náhodou kdysi problém s tim, že je upejkaly vadné ovladače od nVidie?
fox of fire [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 09:54:52
avatar
mate naprostou pravdu, GPU proste musi vydrzet zatizeni na 100%, a kdyz ne tak je asi vadne.
FPS lock v menu nema spousta her.
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - smartass 2010-07-31 13:16:10

Četl jste to vůbec? "...Druhým problém, který se objevil a který už firma oficiálně přiznala, je poměrně vážný problém s přehříváním grafiky..." Možná se zkuste ucházet o místo u Blizzardu, jeden chytrák navíc se vždycky hodí.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 13:39:57
avatar
ja sem zadny oficialni priznani necetl a ani zdroj tu uveden neni. to nic ale nemeni na tom, ze zadnej software treti strany nemuze zpusobit nejaky problem s prehrivanim grafiky, uz z principu jak to cele funguje. to co tenhle "problem" ve starcraftu zpusobuje je jen neomezena maximalni fps v menu. tzn. ze karta je tam vytizena na 100%, a to uplne stejnym zpusobem jako muze byt v kterekoli jine hre nebo benchmarku nebo dnes i gpgpu vypoctu. kdyz karta 100% zatizeni nezvladne, tak ma bud spatne chlazeni, poruchane/spatne regulovani ventilatoru nebo je to pak chyba uzivatele (spatne vetrana skrin, pasiv plnej prachu atd). doporucuju tedy mene cteni bulvaru a vice studovani it techniky. a az pak zacni psat podobny ironicky komentare...
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 14:04:32

abychom se nehádali ano? : From Blizzard Customer Service:

The installer allows multiple copies of the game to be installed

Unlike previous Blizzard installers, this one will always let you install another copy of the game. It does not check for previous installations so be careful of how many folders you end up making.

Compatibility Modes will not work properly

Attempting to run StarCraft 2 on a compatibility mode (Windows XP SP3 from Windows 7, for example) will make it crash. Please run the game normally.

Certain screens make your hardware work pretty hard

Screens that are light on detail may make your system overheat if cooling is overall insufficient. This is because the game has nothing to do so it is primarily just working on drawing the screen very quickly. A temporary workaround is to go to your Documents\StarCraft II Beta\variables.txt file and add these lines:

frameratecapglue=30

frameratecap=60

You may replace these numbers if you want to.

User report – Security program flagging the beta downloader as a trojan

We had some reports where a security program might flag the beta downloader as a trojan. It is a false positive.

Black Screens

There have been multiple reports of black screen issues being related to the use of a Quick Cam webcam.

In some cases exiting out of the software has resolved the issue but others have reported a need to uninstall the software for the camera in order to resolve the problem.

There are also reports where some security programs like Comodo firewall can cause the game to start and stay on a black screen.
Anonymní  2010-07-31 14:11:17

Citace:
Certain screens make your hardware work pretty hard

Screens that are light on detail may make your system overheat if cooling is overall insufficient. This is because the game has nothing to do so it is primarily just working on drawing the screen very quickly. A temporary workaround is to go to your Documents\StarCraft II Beta\variables.txt file and add these lines:


StarCraft II beta?
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 14:16:54

..ano, týkalo se to i bety, ovšem ve final release problém přetrvává..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 14:24:47
avatar
pekne je tu napsane to co rikam cerny na bilym. takze nejen ze nemas zakladni znalosti o hw v pc, ale ani neumis anglicky.
Citace:
Screens that are light on detail may make your system overheat if cooling is overall insufficient.

volne bych to prelozil nejspis jako Casti hry(obrazovky), kde se vyskytuje malo detailu (typicky to menu) muzou zpusobit v pripade celkove nedostatecneho chlazeni i prehrivani systemu.
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 14:45:26

překladu netřeba, stejně tak jako netřeba zpochybňovat mou znalost angličtiny, rozumněla velmi dobře..faktem zůstává, že takové chování při zobrazení pouze menu je poněkud zarážející nehledě na to že je v přímém rozporu s vaším tvrzením, že software 3tích stran toto nemůže způsobit..zjevně může a děje se tak dnes a denně...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 15:09:11
avatar
jediny co muze ten SW udelat je vyuzit kartu naplno. at uz je to v menu, pri hrani nebo treba pri renderovani videa pres grafiku to je uplne jedno. ze se ale ta karta pri plnem vytizeni prehriva neni, a logicky ani nemuze byt, chyba toho SW. zde je chyba jasne na strane te konkretni grafiky anebo uzivatele, kterej ji provozuje v nevhodnych podminkach, tak jak sem psal uz nekolikrat vyse. co na tom proboha nechapes?napises nesmyslnej posmesnej komentar a ted se snazis jen vykroutit z toho nejak, ze stejne mas vlastne pravdu?takovyhle chytraci se asi taky vzdycky hodi...
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 15:18:22

Možná kdybyste místo dokazování velikosti svého ega it odborníka chvíli pohledal, zjistil byste, že se zdaleka nejedná pouze o případy, kdy je chlazení zjevně nedostatečné, podobné problémy měli i lidé, kteří svoje pc právě kvůli vydání S2 dávali všemožně do pořádku, samotní hráči, jejichž zájmem určitě není poškození autorů, pouze kvalitní hra bez bugů..

Jinak já žádnou pravdu nedokazuji, první příspěvek pouze narážel na způsob, jakým neochvějně tvrdíte, že celé je to "hovadina". Nemyslíte si, že pokud by tomu tak skutečně bylo, je eminentním zájmem Blizzardu podobné zprávy dementovat? Nic takového jsem nenašla...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 15:37:59
avatar
takze starcraft 2 umyslne obchazi ovladaci i hw graficke karty aby sabotoval ventilator/nastavoval vyssi napeti/etc a tim zpusobuje prehrivani karty?takle to je?nebo jak?

ja to timhle zpusobem psat muzu, protoze to je pravda. a ze starcraft ma chybu, ktera zpusobuje prehrivani grafika je normalni hovadina. proc to je hovadina sem napsal, nikde to nijak nevyvracis a naopak tvoje citace prohlaseni blizzardu jen potvrzuje, ze mam pravdu. a nikde tam zadnou chybu ani nepotvrzuje, ale je to jen upozorneni. dystak to prelozim klidne kompletne, nebo uz fakt nevim co delat

ze si nejaci lide davali pc do poradku, kvuli sc2 neznamena ze ho v poradku maji. klidne jejich karta muze mit pro plne zatizeni nedostatecne dimenzovane chlazeni jako mela treba prvni verze 8800gt nebo hd4850.
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 16:13:00

Tak na tu první část reagovat nebudu, jak to je, je z té citace patrné.

A jestli tomu dobře rozumím, vy v podstatě tvrdíte, že výkon gpu na 100% při zobrazení menu je v pořádku a pokud je celý systém řádně chlazen, nemůže to způsobovat žádné problémy?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 16:23:52

Ak bude karta vytazena behom hrania sa na 100% a prehreje sa, bude to podla vas problem samotnej hry alebo to je iba v pripade ak sa to stane v case ked ste prave v menu? Kedy je podla vas za prehriatie karty zodpovedna aplikacia a kedy nedostatocne chladenie GPU?
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 16:48:59

Upřímně se přiznám, že na toto vám odpověděť neumím. Tento konkrétní případ se týká výkonu a teplot gpu právě při zobrazení menu...selský rozum mi tedy napovídá, že na vině bude aplikace.
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 19:09:06
avatar
vidíte, a dle mého selského rozumu, pokud výrobce garantuje funkčnost grafiky po dobu dvou let i při 100% výkonu- coz je ostatne duvod ke koupi konkretni karty, jejimu 100% vykonu... (nastavení dané výrobcem, taktovatele nepočítám, příp S2, vodník apod, protože se mohu dostat k chybné manipulaci s grafikou), tak na vině bude karta a ne aplikace. Aplikace dostane z karty 100%, ale nikdy ne vice, takze karta na takovou zatez musi byt pripravena a mit viz vyse popsana omezeni, ktera zamezi jejimu prehrati...
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 19:39:10

Poněkud se vzdalujeme od tématu, že? Kterým je stále vytížení GPU v tomto jednom konkrétním případě zobrazení menu v SC2. Více než 100% z karty samozřejmě nedostanete, také to nikde netvrdím. Že by nějaký výrobce garantoval 2 roky při 100% výkonu mi přijde nereálné, ovšem nejsem obeznámena s detaily, takže v tomto s vámi polemizovat nebudu. Někde v překladu se však vytratila má původní pointa. A to, že je tváří v tvář faktům nesmyslné tvrdit, že je něco hovadina pokud samotný výrobce tuto chybu přizná. Chápu, že výkon gpu může dosahovat 100% výkonu také při jiných úkonech (rendering, benchmark, aj.) a že to nutně nemusí (při dobrém chlazení) vyústit v přehřátí karty. Problémem je to, že k tomuto vytížení dochází právě v menu a v tom já také vidím vinu aplikace nikoliv karty. Takže se prosím nesnažte tuto diskuzi demagogicky přenést do obecné roviny, bavíme se o jednom konkrétním bugu. Tedy já alespoň ano.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 19:52:47

Nemalo by dochadzat v menu na 100% vytazenie GPU. Ale aj ked k nemu pride a karta to neudrzi, nie je to problem aplikacie, ale GPU. Aj vo vyjadreni Blizzardu je jasne napisane, ze sa to moze stat v pripade nedostatocneho chladenia karty. Ich oprava v tomto zrejme bude iba to, ze v menu fixnu FPS na urcitu hodnotu, ale to nezachrani karty tym, co maju problemy s chladenim. Odidu im pri inej hre.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 20:07:21
avatar
jenze blizzard zadnou chybu nepriznal, protoze to chyba ani neni. jediny co udelal je ze u bety vydal upozorneni, ze v nekterych scenach s jednodusimi detaily se muze dojit k prehrati pokud je chlazeni nedostatecne. pises ze anglicky umis?tak co na tom vyjadreni nechapes?cele potvrzuje akorat to co porad dokola pisu. nejake tve vyvraceni mych tvrzeni pak nikde nevidim...

samotne graficke karte je uplne jedno jestli je hra v menu nebo na mape, to ona nepozna, zvlast kdyz i ty dnesni menu sou pekne ve 3D a s nakymi efekty. pozna akorat kdy se spusti hra a pak se prepne do 3D modu, kde jede naplno. a naplno ti grafiku vytizi jakakoli hra, kde neni nicim omezena, at uz jinymi castmi pocitace (cpu, ram) nebo prave tim fps lockem. kdyz hra nema fps lock (a ze je takovych stale dost), tak nejmene ji ostatni komponenty brzdi prave v menu...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 20:12:51
avatar
Osobně nevim, jak by v menu mohlo docházet k 100% vytížení, když mi FRAPS říká, že menu má všude 60 FPS.

Ve hře sem zapnul V-SYNC (takže teď mam 60 FPS všude).

Jinak grafiky jsou stavěné, aby byly schopné ject na 100% klidně několik hodin a všechny moje grafiky to bez problémů vydržely. Existujou věci, které umožňujou výpočty přes GPU a můžete klidně věřit, že to dokáže dát zabrat grafice víc než jakákoliv hra.

Blizzard prostě a jednoduše upozorňuje, že hra může být místy trošku náročnější na HW. Prostě tam nedali FPS lock, protože měli dobrou víru ve výrobce grafik a chladičů.

FurMark myslim využíval jistou chybu grafik, kterou to šlo odsmažit a po té kauze všichni výrobci aplikovali softwarovou úpravu, že to už nejde.. mimochodem, bylo to dost podobné SC2, takže by to jít nemělo.

A pokud to jde, tak maj lidi smůlu a měli by se naučit, že kočka do PC nepatří..
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 00:44:53
avatar
nepovažoval bych to za demagogii, pokud na obecnem zakladu jsem se snazil vysvetlit, a neuspesne, ze grafika je stavena na urcitou zatez a je limitovana vyrobnim nastavenim tak, aby nemohlo dojit k jejimu poskozeni za normalniho provozu. 4 lide se Vam to snazi vysvetlit po svem, ale zbytecne. Preji Vam dobrou noc i s Vasim nazorem.
Serafínka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 12:05:41

muhuuu, já vám přeci ten obecný základ nevyvracím...a víte co, jdu to zkusit, ať máme nějaká vstupní data...moje sestava má sice daleko k nějaké ideální herní mašině, ale alespoň bude s čím operovat...dám vědět

za přání dobré noci děkuji, byla taková
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-02 22:34:09

Grafika MUSÍ být navržena a vyrobena tak, aby se při 100% výkonu NEPŘEHŘÍVALA. Jinak je její design špatný a máme právo reklamovat. Pokud výrobce nebo návrhář čipu ví, že grafika se tehdy a tehdy přehřívá (např. AMD ví, že některým kartám nesedí Furmark) musí to být ošetřeno a karta se musí začít sama brzdit. Představuju si to jako omezovač otáček u motoru auta. Celý problém není nijak složitý, protože karta (možná přímo čip)by se měl/a umět "zabrzdit" dřív, než se zničí, i kdyby bylo pc špatně odvětrávané. (Intel tohle zná už dlouhá léta)
arnysimilar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vsynch 2010-07-31 07:29:31
avatar
Hrám na LCD, mám zapnuté Vsynch (snímkovanie obmedzené na 60), tým pádom žiaden problém.
Len tak skusmo som ho vypol. Fraps v niektorých menu ukazoval aj cez 1000 fps, ale pre moju ATI Radeon HD5850 to nebol žiaden problém. Teplota nevstúpla nad 77°C. A to pri týchto teplotách teraz nad 30°C vonku a niekedy aj vnútri je myslím ok.
Takže chyba bude niekde inde, nie u Blizzardu.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 07:40:41
avatar
Chybka se objevila a uz tu mame reseni. To je docela rychlost.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 07:55:43
avatar
no aspon vime kdy merat teploty GPU v zatezi, pustime si SC2 menu a pol hodky pockkame,....
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 20:14:00
avatar
Taky existuje FurMark.
Kalidasa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 08:59:49

Když se v Catalystech zapne vše na maximum, má StarcraftII sice výbornou grafiku, ale i na Radeonu 5870 je to nehratelně pomalé. Bohužel jsem to vyzkoušel na vlastní kůži.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 20:14:25
avatar
Lulz? Aha a jaktože mě to jede plynule?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 09:51:14
avatar
Ještě že tuhle hru moc nemusím
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 12:18:01
avatar
Už som myslel, že som v tom sám...
Oriwen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajmave 2010-07-31 09:51:18

zajmave ze u me na me PASIVNE CHLAZENEM Radeonu X1600 jede hra bez problemu . Zadny pad hry ani problemy s grafikou
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 10:04:51
avatar
Osobne me AA v posledni dobe vubec nevzrusuje. Pokud clovek hraje na nativni rozliseni a nema hlavu 5cm pred monitorem tak sotva pozna rozdil. Samozrejme zalezi na engine hry, nekterym vyjimkam nepomuze ani 8nasobne vyhlazovani, ale ve vetsine to nepotrebuju, kor kdyz se bavime o starcraftu.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 10:10:25
avatar
Zkusil AA s novými drivery. Je to teda peklo, když jsem nastavil edge detek na 24x, měl jsem 3fps. Po menším laborováním jsem zjistil že jedinej použitelnej režim je 4x AA edgedetect ael i tak mi snímky spadli už v menu na polovinu. A to mám HD5870 @ 1050/5000
Syny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zamrznutie PC po pretaktovaní 2010-07-31 10:41:59

Sapphire HD 5850 nereferenčka
Odkaz po pretaktení z defaultu 725/1000 na 775/1125, viac sa bohužial nedá, kedže Bios nepustí, sa mi už dva krát asi po hodine hrania stalo, že mi zamrzol PC a musel som ho manuálne reštartnúť. Pri zachovaní default hodnôt sa mi to nestalo ešte ani raz.

Nestabilným OC to asi nebude, pretože som už skúšal upravovať súbor v MSI AfterBurneri, aby som mohol obísť Bios a pretaktovať kartu trošku viac a mal som ju na hodnotách 860/1185 teploty boli samozrejme celkom neúnosné, no Crysis som v pohode na týchto taktoch hral bez problému.

Takže osobne neviem, či sa mi dáko prehriala grafika v SC 2 po tom naozaj malom pretaktovaní, alebo to bol len dáky Bug v SC 2, naozaj netuším. Teploty pri default taktoch boli dakde pri 77-80 °C, takže po pretaktovaí z hodnôt 725/1000 na 775/1125 nemohli byť o moc vyššie.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 23:02:06
avatar
Pokud ti zamrzne PC, zkus snížit frekvenci pamětí na grafice. Chip způsobuje obvykle artefakty a přetočená paměť způsobuje zamrzání. Při třeba FurMarku to nezjistíš, ale při hraní ano..

Jinak taktovat paměti je ve většině případů zbytečnost, dnešní grafiky maj v pamětech takový rezervy, že by uživily klidně o 50-70% výkonější chipy.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 10:50:13
avatar
S GTX460 ziadne problemy ... AA/AF vynutene v ovladacoch,hra ide pekne a aj cez sialene hodnoty FPS v menu ma grafika maximalne 50 C ... A v menu sa malokedy zdrzujem tak dlho,aby sa grafika mala sancu prehriat,ak je to vobec naozaj mozne ... Ale ten vtipek so starymi NV grafikami sa podaril,aj by som tomu trochu veril,keby sa nejednalo o Blizzard
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 11:38:33
avatar
No zajímavý je že mě na Atině jde AA vynutit přes ovladače 10.6 i 10.7 jenže i když to zapnu jen 2X tak je to náročný jako prase a prakticky nehratelný.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 12:36:32
avatar
to je normální, když to není součástí hry přímo
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 15:45:56
avatar
To nie je normalne, na 4870 som vo svojej dobe hral skoro vsetko s 8aa/16af vynutene cez ovladace bez problemov a krajsi obraz som od tej doby nemal s nijakou grafickou kartou
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 10:11:04

Ano, ale tady se nehovoří o kvalitě obrazu, ale rychlosti snímkování.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - For DD 2010-07-31 12:37:28

Ahoj DD. Nesetkal ses nikdy s tim že ti instala ovladačů(catalystů) v druhym kroku hodila pokaždý chybu že instalator přestal pracovat ? Zkoušel sem stáhnout znova i starší verzi, vyčistil sem registry i starý instalace, no prostě už jsem bez radnej :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 12:38:34
avatar
ne ... občas se špatně nainstaluje ovladač, to když jej před tím neodinstaluji, nebo je přehazuje třeba z nového na starý apod. ale vždy když kompletně odinstaluju ATI software přes odebrat programy a naisntaluju vše znovu, tak žádný problém nikdy .... a registry já nikdy nečistím ... za 3 roky jsem na ně ani nesáhl
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 12:44:12

Tak úplně stejně to dělám já ale tentokrát to prostě nejde a jsem bez ovladačů a do doby než jsem chtěl nainstalovat nový to bez problémů šlo (HD5850), no tak asi budu muset reinstal systému a to ho mam jen půl roku :-/
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 14:01:10
avatar
Přehřívání v menu? no a co?? Menu nikdo nehraje takže je to fuk a za těch pár sekund než si nastavim a spustim hru grafiku neuvaří takže nevim co se to tak nafukuje
Malfis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 17:50:45
avatar
Ty si trubka

Napadlo tě, že někdy si potřebuješ odskočit někam?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 19:08:29
avatar
tak za a) většinou pc uspím a ta chvilka na záchodě grafiku neroztaví
a za b) pokud v té hře není nějaká zrada co přetěžuje napájecí obvody jako u Furmarku tak to není problém. Když by se grafika při 100% zátěži přehřívala tak je to buď špatnou cirkulací ve skříni nebo grafika má špatné chlazení a je to na reklamaci. A jak tu někdo podotkl, na LCD se většinou používá Vsync takže to stejně víc jak 60fps nepustí
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 10:09:29

Ty jsi houby pařan. Každej správnej pařan buď sedí na nočníku nebo má ntb s sebou na hajzlíku.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 12:30:31
avatar
Súhlasím, keď som do nejakej hry zažraný, tak niekoľko hodín v kuse nemusím myslieť ani na jedlo, ani na iné potreby. Telefón je prirodzene vypnutý...
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - K čemu vyhlazování?? 2010-07-31 21:21:07

Když i na mobilní 5650 jede celkem slušně v 1920x1200. Se středními detaily mám stabilně přes 40 fps.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 22:04:25
avatar
co máš za panel? 17" či víc? na ntb je to dost vysoké rozlišení. Sám mam 1600x900 s GT240 na 17,3 a je to optimální, HD už by bylo příliš
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 10:08:16

To je individuální. Mám v práci 15" s 1680x1050 a jsem spokojen. Vyhovuje mi ten jemný rastr.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 15:07:03
avatar
to jo ale třeba Full HD na 17tce už je extrém, vždyť to se používá obvykle od 22" a tam je to pěkný ale dle mě cpát fullHD na tak malý displej jako je 17 či 18" hovadina a navíc je to už v mezích výkonu mobilních grafik (pokud to ovšem není obr od Eurocomu či Alienware).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 17:11:28
avatar
zas u notebooku muze byt dpi vyssi protoze se na nej divas obvykle z mensi dalky nez na monitor u desktopu. zatimco na monitor se divam z tak 1-1,2m u notebooku je to asi pul metru. a fullhd na 17-18" neni o tolik vic co treba 1440x900 ktery mam na thinkpadu...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-02 08:16:44

Tak je fakt, že na práci to moc není. Ale na video je to super, ne? Ale jak jsem psal, mě ta moje "kombinace" mi vyhovuje.
Trovaricon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-31 22:02:46

Gigabyte HD 4770 1GB - uplne bez sance prehriat grafiku s tym chladicom co tam vyrobca dal (aj ked ju pretaktujem)
V menu ma shadercore (vyssia teplota ako "GPU temp") do 65 stupnov pocas "teplych" dni (hram na full HD).

Verim, ze sa jedna v prvom rade o chybu navrhu chladenia.
Ak sa objavi rovnaky chladic na 2 kartach s vyrazne odlisnym TDP, tak sa treba zamysliet, ci je to na tu "slabsiu" kartu zbytocne mrhanie alebo na tu "silnejsiu"/zravejsiu setrenie, ktore za istych okolnosti moze byt na hrane (hd4850 1 slot + furmark ? gts 250 + sc2 ? btw k tej HD4850 mam este referenciu "o opekani" karty na kontinente Gracia v Lineage 2).
kkt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 00:00:03

Na hře je nejhorší to, že si jí Athlon x4 620 ani se sníženejma přístušnejma nastaveníma prostě plynule nepřežvejká. Jakmile je větší bitka, tak jsem v loji.


Žádná grafárna by se neměla přehřívat jen na základě absence FPS locku. Chyba je pak někde jinde.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 10:05:58

To se Blizzardu asi něco dost nepovedlo, co?

S tou druhou větou také souhlas!
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-02 15:08:06
avatar
No neviem, ja mám X4 630 a nemal som zatiaľ ani jeden problém na ultra nastaveniach (ani v hre 3 vs 3)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-01 10:05:06

Palec nahoru pro AMD za to AA. Takhle rychle to dodělat, to je fakt bomba.

Ale nechápu proč by měla hra přehřívat grafiku. Copak nemá ochranu proti přehřátí? Něco jako vkládání HALT instrukce u CPU???
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-02 07:33:11
avatar
Souhlas co palec nahoru ale všechny.Já nechci být malinko škodolibý ale mám takoví pocit že je možné že v tom má prsty konkurence.Ale neberte mě váže víkend na kombajnu člověku nepřidá.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 284x
Komentářů: 1
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 485x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1158x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1048x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1826x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1935x
Komentářů: 3