Preview: F1 2010 – Formule 1 pro každého s velkým potenciálem a spoustou chyb Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 30 September 2010
Přejít na obsah
Preview: F1 2010 – Formule 1 pro každého s velkým potenciálem a spoustou chyb
Závěr...
alt

 

 

 

 

Preview: F1 2010

– Formule 1 pro každého s velkým potenciálem a spoustou chyb

Už skoro týden je na světě F1 2010, takže se podívejme v malém preview, co přináší …

Dnes to nebude nijak obsáhlé, protože samozřejmě chystáme větší recenzi, dnes je to jen o pár prvních dojmech a několik novinkách, kolem F1 2010, na který se každý fanda závodních her jistě těšil. F1 2010 vyšlo minulý pátek a jak víte, tak jsou to první multiplatformní licencované F1 po dlouhé době. Bohužel právě to, že je licence na hry s F1 dnes obchodní artikl, nemůžou vznikat tak kvalitní F1 hry, jako v minulosti. Codemasters navíc s výjimkou několika formulí v různých dílech Toca race driver, nemají s F1 zkušenosti, ale rozhodně mají na to, udělat kvalitní hru z prostředí F1.

Na rovinu ale říkám, že F1 2010 připomíná skutečně spíše beta verzi a hru, na které se Codemasters zjevně učí, jak by měla taková F1 hra vypadat. Je škoda, že zjevně nevyužili příležitosti se podívat, jak by taková hra z prostředí F1 měla vypadat a nepodívali se pořádně na staré GrandPrix4. F1 2010 každého fandu GP4 v mnoha ohledech dost zklame, i když každý určitě uzná, že Codemasters mají velký ponteciál a rozhodně co vylepšovat pro již chystaný F1 2011 …

  • Nezvykle mnoho chyb a problémů …

Hry od Codemasters jsou většinou bez chyb, protože se v podstatě s výjimkou prostředí, příliš náplní neliší a tak mají Codemasters věci pěkně v ruce. U F1 2010 jsou ale pořádně omezeni licencí a realitou světa F1, takže musejí některé věci dělat jinak, nebo dokonce začít dělat ...

(5760x1200 vs 1920x1200)

Hra má hromadu technických problémů, počínaje tím, že má sice engine DIRT2, ale nějak se nepodařilo ani v DX9 nastavení dosáhnou obrazové kvality ¾ roku starší hry. F1 2010 obsahuje i DX11 nastavení, ale to není oficiálně zpřístupněno a čeká se na patch. Neoficiálně zapnout jde a pak se grafická stránka hry dostane do úplně jiné dimenze a dá se srovnávat s DIRT2. Co mě naopak potěšilo, je jako vždy bezchybná podpora více monitorů. Eyefinity funguje na výbornou, ale to fungovalo dávno před tím, než přišlo třeba i u GRIDu. Každopádně právě pro závodní hry je více monitorů opravdu parádní zážitek a skvěle plní funkci. Ostatně opět tu pro vás mám pár srovnávacích snímků toho, co vidíte při hře na jediném monitoru a při hře na 3 monitorech. Nechybí ani video ukázka.  

(5760x1200 vs 1920x1200)

Nicméně problémy s grafikou jsou okrajová záležitost. Velký problém je umělá inteligence a chování aut a celková obtížnost hry. Opravdu skvěle je udělán vliv pravidel, nastavení i podmínek na trati, stejně jako výkonové aspekty jednotlivých aut různých stájí. Od dob Toca Race Driver I tu nebyla hra od Codemasters, kde by měly tak velký vliv různá nastavení auta. Bohužel první a ohromnou chybou je úplná absence telemetrie, kdy nevidíte, co vlastně máte nastavit a musíte „hádat“. Vůbec nedostatek informací je značný problém, navíc ještě to málo, co se objeví, udává špatné informace.

(chyba v AI)

Hra má chybu v AI, kterou zachycuje výše uvedené video. Kdy zajíždíte zjevně pomalé časy a soupeři za vámi musí být rychlejší a podle časomíry také ano, ale vůbec se k vám nepřibližují! Vůbec celý systém ukazování časů je dost zmatečný, někdy to ukazuje celkové časy na kolo, jindy jen rozdíly, navíc chybí klasická F1 infografika.

(5760x1200 vs 1920x1200)

Nedostatek informací máte i o opotřebení pneumatik, kdy ti z nás zvyklí na informace ala LFS, budou dost tápat. Nicméně pochválit musím to, že velký vliv na životnost pneu má to, jak se k nim chováte. Stejně tak chybí informace o stavu paliva, byť se netankuje, tak jedna blikající kontrolka paliva zrovna neuklidní. 

(5760x1200 vs 1920x1200)

Obtížnost hry lze nastavit, stejně jako řadu dalších aspektů, ale řeknuv rovinu, že pokud to někdo hraje na nižší obtížnost než extreme s nastavením obtížnosti soupeřů na menší než Legend, bude mít z celé hry kulové. Hra je na všechny obtížnost extrémně jednoduchá i na Hard jim s pomalým Lostusem bez vylepšení ujíždíte v kvalifikaci o 3 sekundy a v závodě o 6 sekund na kolo. Nastavení na nejvyšší obtížnost je jediné, které alespoň trochu věc ztěžuje a připomíná realitu F1, i když nečekejte moc, s pomalým Lotusem sice v kvalifikaci bude o 1 sekundu na kolo pomalejší, ale v závodě se dá celkem bez problémů zvítězit … :/.

(5760x1200 vs 1920x1200)

Pokud vám to nezkomplikuje AI, kdy jsou samozřejmě povinné zastávky v boxech, ale stalo se mi, že jsem tam zajížděl z prvního místa, za sebou jsem měl 2s soupeře a zajeli jsme do boxů spolu, mechanici zvládli výměnu kol za 4s, ale pak mě nechali čekat, až všichni, co zajeli do boxů za mnou, mě laskavě předjedou! A nestalo se mi to jen jednou. Na nejtěžší obtížnost, kdy už se bojuje o každý metr a sekundu, tahle chyba v AI dost komplikuje život.

Fyzika a vlastní jízdní model auta nemá smysl zkoumat na nižších obtížnostech se zapnutými pomocníky, to má do chování auta daleko. Ale se vším vypnutým to skutečně dává pocit F1. Bohužel velké výhrady mám k fyzice a destrukčnímu systému, stejně jako chování soupeřů. Přijde mi, jako by auta soupeřů byly z papíru. Snadno je otočíte, poškodíte je přitom, ale sebe ne. Musí to být opravdu velká pecka, abyste si auto trochu pochroumali, zatímco o ty okolo se stačí otřít a urvete jim přední křídlo. Jenže fyzika ve hře moc nefunguje a oni bez předního křídla jezdí v zatáčkách pořád stejně rychle jako vy! Chování aut soupeřů také není zrovna ukázkové. Jezdí prapodivně trhaně, jako kdyby místo volantu tu formuli řídili na gamepadu …



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaWednesday, 15 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 257x
Komentářů: 1
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Tuesday, 14 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 472x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNFriday, 10 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1047x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1826x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1935x
Komentářů: 3