DirectX11 hry na vzestupu – nástup zpomalují zastaralé herní konzole a multiplatformní vývoj Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 11 říjen 2010
altNové a nové herní tituly s podporou DirectX11 přicházejí.

 

 

 

 

Už zhruba rok je na světě DirectX11, který dorazil spolu s grafickými kartami ATI Radeon HD 5000 a samozřejmě Windows Vista SP1 a zejména Windows 7. Na poli DirectX11 je hlavním tahounem vývoje společnost AMD ve spolupráci s Microsoftem. Přes 90% všech DX11 her je vyvíjeno na HW ATI, přičemž velkou část loňského a část letošního roku ani nebyla možnost jak jinak na DX11 vyvíjet, protože až do března neexistovala jediná grafika NVIDIA s podporou DX11.

Není divu, že 90% všech prodaných DX11 grafik na světě má jako základ čip ATI RV8xx. Jen na platformě STEAM je 84% všech DX11 grafik mezi hráči řady HD 5000 a v současnosti už tvoří více než 10% podíl všech uživatelů STEAMu. Někteří nástup DX11 banalizují, ale to jen proto, že nechápou, o co jde a nevidí věci v souvislostech a čekají nereálné.

 Někteří si myslí, že hlavní důvod, proč DX11 přichází, je aby hry vypadaly na první pohled lépe než na DX9. Ale to je skutečně malá část toho, čím DirectX11 je. Hlavně je to o novém přístupu a nových funkcí. Celé by to mělo vypadat lépe než DX9, ale hlavně by to mělo fungovat lépe než DX9/10. Bohužel ještě nějakou dobu se budou tvůrci her učit s DX11 pracovat, i když to samo o sobě není až takový problém.

Důvodem, proč neexistuje žádná čistě DX11 hra a DX11 zatím nevidíme v každém novém titulu, je prostě jen to, že hry se dnes dělají multiplatformě. I když i na to se u DX11 pamatovalo a mělo by jít vytvořit hru se zpětnou podporou starších DX. Jenže herní konzole přes DX v podstatě nejedou, což je problém. Přesto už dnes můžeme říci, že rozdíl mezi DX9/10 a DX11 je v některých titulech jasně patrný a hry vypadají lépe a můžeme také říci, že DX11 se prosazuje mnohem rychleji, než DX10. Zejména proto, že DX11 si pochvalují samotní vývojáři. Je také logické, že hry, jejichž vývoj trvá minimálně 2-3 roky, nejsou v současnosti schopny předvést z DX11 více, protože prostě nebyl čas a vývoj začal na starších DX. DirectX11 jsou tu rok aktivně a jen pár měsíců před tím, než se dostaly k veřejnosti, byly stanoveny finální parametry. Takže vývojáři her neměli ani na čem DX11 hry začít vyvíjet. To samozřejmě dnes už neplatí a mnohé hry, jejichž vývoj začal v druhé polovině loňského roku, již jsou vyvíjeny na DX11. Samozřejmě na ty si ještě nějakou dobu počkáme.

Pro rok 2011 se ale asi nedalo ze strany DirectX11 čekat více a abych pravdu řekl, jsem příjemně překvapen, protože u mnohých her dělá DirectX11 skutečně viditelný rozdíl, byť si to žádá dost vysoký výkon. DirectX11 obsahuje mnoho nového a tak se v různých hrách setkáváme s různými technologiemi v různé míře použití. Aktuálně jsou mezi námi tyto DX11 tituly:

  • Aliens vs Predator (teselace, MSAA, lepší stíny, vyšší FPS a post-processing)
  • Battlefield Forge (s patchem, vyšší FPS a Compute Shader SSAO)
  • Battlefield Bad Company 2 (vylepšené stínování a nasvícení scény)
  • Civilizace 5 (MSAA, lepší FPS, lepší textury, částečná Tessellace, post-proseccing)
  • Colin McRae Dirt 2 (Tessellace, HBAO a Compute Shader)
  • Lost Planet 2 benchmark demo (Tessellace, Compute Shader, lepší stíny)
  • Medal of Honor Multiplayer Beta (vylepšené stínování)
  • Metro 2033 (Tessellace, hloubka ostrosti pomocí Compute shader, nasvícení)
  • Stalker Call of Pripyat (Tessellace, vyšší FPS a Compute Shader post-procesing)
  • WoW Beta Cataclysm (vyšší FPS a Compute Shader post-procesing)

 

Ještě letos a hlavně příští rok vyjde ale pár dalších her, které DirectX11 budou používat a samozřejmě stále v lepší a dokonalejší formě. Na DirectX11 se proto můžete těšit v těchto titulech:

  • Battlefield 1943
  • Battlefield 3
  • Colin McRae DIRT 3
  • Crysis 2
  • Duke Nukem Forever
  • F1 2010 (hra DX11 má, ale vylepšuje se a pracuje se na oficiálním Patchi)
  • F1 2011
  • Lord of The Rings Online (patch)
  • Tom Clancy HAWX2 (nepotvrzeno, ale prý je to důvod odkládání PC verze)
  • Two Worlds 2 (RPG v DX11)
  • Race Driver GRID2

Samozřejmě o spoustě her nevíme. O DX11 technologiích se mluví také v souvislosti se Zaklínačem2. Mezi plánovanými hrami pro rok 2011/2012 už jsou ale také nativně DirectX11 hry. Již brzy začne betatest první z nich. Studio DICE se rozhodlo udělat Battlefield 3 na zbrusu novém enginu, který na PC pojede pouze na DirectX11. S velkou pravděpodobně je čistě DX11 titulem i nový S.T.A.L.K.E.R.2. Velkou otázkou jsou také nové hry na herním enginu Unreal4, kde se DX11 rozhodně dočkáme.

Samozřejmě DX11 samo o sobě dobrou hru neudělá a nejde ani tak o vzhledem, jako o technologie. Je škoda, že nástup brzdí multiplatformní vývoj a soustředění mnohých vývojářů na konzole, které jsou velmi zastaralé a jejich grafický HW v případě Xbox360 staví na ATI XENOS, což je předchůdce architektury R600 (DX10/10.1) a u PS3 je dokonce nasazen starý GPU NVIDIA s architekturou GF7 (DX9). Pokud tedy někdo čekal v tomto stavu od DX11 rychlejší a razantnější nástup, je blázen. Současný stav je více než maximem a můžeme si za to jako hráči do jisté míry sami. DirectX11 není žádná marketingová vějička, je to jedna z nejvýznamnějších verzí API, které se kdy objevily a bude tady s námi delší dobu. Je to něco jako DX9 s tím rozdílem, že DX11 je více než jen o grafice samotné.  

Zdroj: PCGH.de, DDWorld.cz

 

  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 14:57:06
avatar
Tak to je všeobecně známo že konzole jsou brzdou ale co naděláme,počkáme na nové řady konz!!!,blbost jenom to ne.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 14:59:31
avatar
S tim UE4 enginem si nejsem tak moc jistej, protože Sweeney psal, že by se rád vrátil na programování enginu přes procesor, i když to možná bylo jenom takové přání tak o otm byla nasaná poměrně dlouhá prezentace. Jinak bych se rád zdějších optal v kolika hrách opravdu pocítili rozdíl mezi DX9 a 11, za mě je to jenom Metro 2033. V ostatních titulech je rozdíl maximálně ten, že to de hůř než na DX9, což odporuje logice, protože naopak Dx11 hry by měli být méně náročné...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 15:45:09

Zatím jsem toho s DX 11 moc nehrál, ale v Metru to bylo pěkné, ale pro mě trochu nedosažitelné, většinu času jsem ho hrál pod DX9, bohužel. Pak samozřejmě Dirt 2, tam se mi to taky líbilo, i bez něj hra ale vypdala pěkně. Chystám se na AVP a na stalkera, tak uvidim. Mě by spíš zajímalo co je s The Elder Scrolls, Oblivion byl a s HD texturamistále je pěkná hra.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:54:16

Zajímavá otázka, chtělo by to test. Několik her hrát pod DX9 a potom pod DX11 porovnat počet snímků. Problém bude asi v tom, že hra je povíšená na DX11 dodatečně.
Blackie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 15:05:28
avatar
Ty hry jsou ve stejné kvalitě méně náročné, ale s Dx11 se zapíná spousta efektů(polovina z nich není poznat) ale dojem ze hry mám stejně lepší.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 15:43:22
avatar
Co jsem zatím pařil na DX11, tak jsem velkej rozdíl proti 9 nepoznal.
Holt doby, kdy jsem čuměl s otevřenou pusou na nový DX (9) už jsou pryč. A že to je hodně dlouho.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:38:55

.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:22:26

Tym si lamem hlavu obcas, ze co by mohlo sposobit aby bol s prichodom novych konzol ten skok v grafike aj na pc taky obrovsky ako z ps2 na ps3, tam to sposobil dx9,10. Aj ked nechapem ze napr. Far cry1 bol tiez dx9 a vizualne sa s nexgen hrami co prisli v 2006/7 neda porovnat. Ale ak budu konzole dx11 tak v taky pokrok neverim ako to bolo v roku 2006/7.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 22:17:15
avatar
asi tak, ten rozdil at si nechaj, kdyz to rozchodim na starym zeleze ve skoro stejny grafice tech apr polygonu navic me fakt v ty rychlosti nevytrhne.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 23:43:18
avatar
to ne no, ale zas me treba na novejch grafikach dostava opencl.. to je fakt libustka koukat na to realtimovy generovani fraktal atp. proste paradicka
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 15:51:39

no neviem no.. mne tie screenshoty nejake velke rozdiely neukazuju.. hmmm??
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 17:00:41
avatar
To je těžké, když žádné hry, kde by byly nějaké rozdíly vidět, nejsou
Hodně k smíchu je ten srovnávací obrázek F1 2010, tam kdyby někdo vyměnil popisky, tak to 100% nikdo nepozná
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:11:51
avatar
Citace:
Studio DICE se rozhodlo udělat Battlefield 3 na zbrusu novém enginu, který na PC pojede pouze na DirectX11.


Tím chceš říct že bez DX11 grafiky si jej nezahrajem? Tomu opravdu nevěřím. Pouze DX11 hra bez verze se starším API tu ještě dlouho nebude. Nikdo není tak hloupý, aby odstřihnul tolik potencionálních zákazníků.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:18:26
avatar
ano B3 je dělán na PC pouze v DX11 bez podpory .... tečka. DICE nejsou hloupí, vědí, kdo jejich hry hra a vědí, že si klidně tu novou grafiku koupí ... navíc BETA startuje rok po nástupu DX11 a plná hra přijde skoro 2 roky po nástupu DX11 dost času na to si DX11 HW pořídit ...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:29:34
avatar
no to som zvedavý Sľubov to už bolo...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:34:48
avatar
from DICE rendering architect Johann Andersson the engine BF3 is built on -- Frostbite 2.0 -- is "primarily developed for DirectX 11"; XP and DX9 won't be supported...

takže já si myslím že DX10 grafiky budou pro spuštění hry stačit. Uvidíme, můžeme se vsadit
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:44:47

Přesně tak, ono dx11 a dx10/10.1 jsou si dost podobne narozdil od devitky ktera ma dost rozdilnou architekturu

pravda ale je takova ze nejak me to nebude lakat to videt na dx10 hw .... ne ze by funkce nemel .... otazka je spise vykon
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:58:07
avatar
výkon dnešních DX11 karet neni žádný zázrak, GTX460 má výkon staré DX10 GTX285 (275), Radeon HD5770 má v podstatě výkon HD4800 řady atd...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 17:54:59

Ano mainstream ma vykon highendu minule generace. To tak bylo skoro vzdycky.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:50:59
avatar
no já nevim jestli HD4870 byla někdy highend, každopádně je tu s námi už skoro 2,5 roku a tak to vždycky nebylo
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:23:38
avatar
Taky si myslim, dělat to pouze DX11 tomu fakt nevěřím..
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 08:15:37

Co ty víš, třeba zvolili opačný postup než je normální. Vyvinou to v DX11 a patchem to "povíší" na DX9/10
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:25:24

Super to by malo vyzerat peckovo a kedy presne startuje beta a bude open?
Strelec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 20:00:35

B3 bude nativny Dx10 s Dx11 efektmi, prosimta, troska citaj, ked chces pisat clanky, dost casto pises odveci:

-AVP mala byt podla teba nativna Dx11 hra
-Metro 2033 pouziva podla teba Xray engine, pritom Metro 2033 malo byt povodne ps3 exkluzivita a engine bol vyvijany pre ps3. To, ze nepouzivaju Xray engine definitivne, vyslo najavo so Stalkerom 2, ktory bude aj na konzolach, cize multiplatform, tak preto GSC vyvija novy engine, lebo sucasny je cisto pc a na konzolach by nesiel, resp. by bola nutna vyrazna optimalizacia a prerabanie, ktore nie je rentabilne a trpela by tym cela hra, podla vyjadreni GSC. ))
-Pisal si, ze Stalker 2 multiplatform nebude a realita je ina ))).
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2010-10-11 16:24:20
avatar
Nevíte jaké API bude mít Mass Effect 3? Slyšel jsem že stále pojede na UE3 ale dooost vylepšeným tak to by snad nějakou jakous takous podporu mít mohlo ne?
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 16:45:42

DX9 ... mozna nejake efenkty navic .... ale primarne stejne jako predchozi je to konzolova akce
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 09:56:51

Jj vyjde na konzole, tak že není co řešit, ale může mít nějaké zajímavé DX11 efekty jako bonus. Uvidíme. Chce to ale nové konzole, aby byl základ dx 11 a potom nějaké efekty pro PC navíc, bohužel nám nic jiného nezbyte.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 17:17:47
avatar
Kdyby DX11 neprozasovali tak, že AA je povolené jen u DX11 (AvP) a pod DX9 nejede a raději nabídli něco, kvůli čemu si má hráč DX11 grafikou koupit, tak by to byla jiná, takto dělají z lidí blbce a na to jim není nikdo zvědavý
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:01:47

To je jak se starcraftem 2. Pokud si udelas vlastni zpusob skladani sceny(modely, efekty, los, atd), kterej neni 100% kompatibilni s DX9 renderovaci cestou, tak se ti proste stane, ze uz na DX9 AA neexistuji data a AA nejde.

DX10 a novejsi prinaseji dalsi moznosti jak to vyhlazovani zaridit jindy/jinak.

Podle me tam to vyhlazovani davaji oficialne az od verze DX kde s tim nejsou propady fps o 50%
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 11:31:58
avatar
můj názor je, že 99% procentům fandů, který si kupujou SC2 je úplně jedno, že to nemumí AA, DX11 atd... Tu hru si kupujou kvůli úplně něčemu jinýmu...
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 17:28:58
avatar
no , ale nove konzoly pridu az v roku 2013 - 2015.
Dovtedy tu bude DX 12 / 13
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 09:59:36

Necháme se překvapit co v konzolích bude a budeme asi hodně napnutý, protože podle toho pak bude většina her několik let vypadat.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:12:52

Som myslel ze UE4 sa zacne pouzivat az s prichodom novych konzol resp. aj o ciste dx11 enginoch som ss myslel to iste ale vzhladom na Battlefield 3 to asi nebude pravda. Da sa ocakavat taky vizualny skok ako bol v obdobi ked dosla sucasna generacia konzol a uvedenie nexgen hier ako Crysis, Assassins creed 1 a ine.?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 10:03:00

Hmm no bude nějaký čas trvat než se DX11 ukáže se vším všudy, především výrobci grafik by se měli snažit aby nám takové hry vůbec jely.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:25:36
avatar
Až vyjdou nový konzole pak prodám můj starší pc a koupim novej, do té doby to nemá skoro cenu když skoro vše jede na max.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 20:10:38
avatar
Což teda zní jako velkej problém, samozřejmě lepší je za komp dát 100 litrů ročně : )
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:48:44
avatar
Tak už aby tu byly hry, ve kterých bude poznat rozdíl mezi Dx9 a Dx11
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 18:56:15

Jak tak přemejšlym, tak si myslim že nový konzole pojedou s grafikami na nový výrobní technologii, takže by mohly bejt i v tom 2012.
Stejně je to ale dost dlouho, ale tak nějak si myslim že to tak nezůstane, určitě se objeví někdo kdo bude slibovat zázračnou konzoli i do toho konce 2011, ale to je fuk, je to můj názor
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 19:17:13
avatar
Já tipuju nový konzole tak 2012-2013 možná i 2014, do té doby pojedu se starým pc nejspíše.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX9 vs. DX10.1 vs. DX11 2010-10-11 20:11:29
avatar
Tak ja neviem. Pozerám na tie fotografie tej formule F1 2010 v DX9 a DX11 a žiadny zásadný rozdiel čo by ma trhal zo stoličky tam nevidím, a to tam ešte absentuje DX10.1 screenshot.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 20:52:56
avatar
DX 10.1 podporovat beztak nebude jako dirt, DX9 a 11 jen, rozdílů si nevšimneš okem no, možná je pravda že pro vývojáře je DX11 přívětivější ale když to neumí konzole, navíc nějaký teselace je dost náročný a stejně proč by si tím přidávali práci, živí je hlavně konzole - bohužel.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 21:09:43
avatar
Xenos taky umí tesselaci to bych jako výhodu Dx11 příliš nevytahoval, je to technlogie známá od radeonu 8500..takže jako je pouze a jen ostudou vývojářů že ani dneska to nikdo neumí smyslupně využít...
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 10:07:36

No taky aby jela na našem hardwaru. Technologie je to známá, ale co výkon, chtělo by to hardware, na ketrém by se to dalo pořádně využít.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-11 20:14:24
avatar
Dnesni spolecnost proste zada vetsinou vsechno na vsechno. Ty casy, kdy neco bylo jen na necem uz asi nebudou a urcite je to skoda. Pak se nemuzeme divit, ze hold se to musi udelat tak, aby to bezelo na tom nejslabsim. Bud me radi aspon za neco Taky by to mohlo byt mnohem horsi.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 10:12:59

Já bych třeba chtěl něco ve stylu Forzy nebo Gran turisma na PC. Exkluzivní tituly jsou pěkná věc, ale nebudu si kupovat všechny konzole abych spustil exkluzivní titly, který si zahrát chci. Škoda je že PC na to docela doplácí, chtělo by to třeba víc exkluzivních PC titulů, ale úplně to rozdělit bych taky nechtěl. Rád si zahraju komlikovaný a do detailů zpracovaný RPG, stejně jako jednoduchou hru na odreagování.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asi jsem slepej 2010-10-12 00:28:23

"rozdíl mezi DX9/10 a DX11 je v některých titulech jasně patrný a hry vypadají lépe" DD mohl by jsi to prosím více rozepsat, já totiž visuální rozdíl mezi DX9 a DX11 opravdu nevidím (viděl jsem: z DX7 na DX8; z DX8 na DX9; z DX9 na DX9.0c), pokud zbyde čas hodilo by se ještě popsat o kolik je DX11 v % výkonější než DX9. Dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 00:35:24
avatar
v DX11 je to rychlejší když se nepoužijí všechny ty nové technologie, s nimi je to přirozeně náročnější, ale také hezčí a jestli to nevidíš, pak jsi slepý v některých hrách je mezi DX9 a DX11 jasně patrný rozdíl .... Metro 2033, F1 2010, DIRT2 ...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 10:27:10
avatar
Přesně tak, jasně patrný rozdíl. Stačí si udělat screenshot ze hry ve vysokém rozlišení, nasadit brýle a následně člověk ty obrovské rozdíly mezi DX9 a DX11 vidí zcela zřetelně.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2010-10-12 07:36:31
avatar
ma sice pravdu, ze konzole brzdi TECHNOLOGICKY pokrok her, ale na druhou stranu prave konzole PRODAVAJI a VYDELAVAJI i pres stedre dotovany HW (jinak by to ty firmy nedelali). Krome toho, nebo spise vyse uvedene je toho dusledek, lide jsou pohodlni a konzole jim prave to prinaseji - zapnout, lehnout na pohovku a mastit. Jednoduche, pohodlne, efektivni. A ze ty detaily a efekty na te velkoformatove TV nejsou to prave orechove? No, ty totiz dobrou hru ani tak nedelaji, namatkou vzpomenu napr. Civilizace I, serii HoM&M, stary Doom, z novejsich CSko - co maji ty hry spolecneho? Z dnesniho pohledu strasnou grafiku, ALE stale super hratelnost a jednoduchost. A o to ve hrach jde a vyvojari to moc dobre vi. A posledni, osobni, nazor - rad se podivam na kvalitni in-game video, ze zacatku i pozoruji okoli (Crysis, to byla bomba), ale za chvili uz me to moc "netankuje" a radeji chvili rychle zagamesit a vypnout PC. Nejak jsem se rozepsal, tak sup sem s komentari a jen klikanim na "palce".
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 11:27:00
avatar
souhlasim s tebou... pro mě bude vždycky hratelnost na vyšším místě než to jak to vypadá... Když mi hra baví, tak je mi jedno jak vypadá. Bohužel, někteří stále nechápou, že grafika by měla bejt VŽDYCKY až za hratelností.. pokud někdo upřednostňuje vizuální stránku před vším ostatním, tak je asi něco špatně...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 11:22:08
avatar
když vám pustí stejny hry v DX9 a DX11 na dvou monitorech vedle sebe... V kolika případech poznáte, co je co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 13:14:16
avatar
poznáš
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 11:28:32
avatar
Lord of The Rings Online v DX11 uz bezi v USA u nas to brzdi CodeMasters. Posledni informace co jsem mel tak patch mel vyjit na konci zari.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 12:06:14

Docela by me zajimalo proc PC only tituly nemaji skvelou DX11 grafiku, kdyz je nebrzdi ty zle konzole. Prijde mi, ze PC hry vypadaji lepe jen diky detailnejsim texturam na ktere konzole nemaji misto.

Grafiku spis brzdi cena jejiho vyvoje...cim je lepsi tim je vyvoj drazsi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 13:13:59
avatar
Civilization 5 ;)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 14:09:33
avatar
Popravde v piatok keď som skúšal Civilization V tak som sa nepozeral v akom DX hrám len viem, že to nebolo DX11.
Takže to mohlo byť DX9 alebo DX10/10.1

Tak či onak všetko bolo v max. nadstaveniach a išlo to plynulo a bolo to famózne.

DD: Tá Civilization V je len DX11 a DX9 alebo je tam aj DX10 (10.1)?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 14:10:48
avatar
Dvoják. Sorry.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 14:32:05

Duke Nukem Forever
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 16:39:24

Zní to jako vtip, ale už by měl vyjít Ne fakt měl by...
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 17:02:33

DD mohl bys mi zakroužkovat rozdíly na těch obrázcích? Já tam žádné nevidím
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-12 20:33:02
avatar
zdá se to jen mě nebo ta F1 DX11 verze vypadá hůř než ta DX 9 ????
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 863x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 878x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1364x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1087x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1852x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3