AMD Catalyst 10.12. vydány – AMD mění vzhled i fungování ovladačů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 14 prosinec 2010
altAMD přepíná z červené ATI definitivně na zelené AMD. A to i na poli ovladačů.

 

 

Dnes vychází nová verze Catalyst 10.12 a také ještě jejich speciální testovací verze opatřená novou grafickou a zpracováním Catalyst Control Center.

Nejdříve ale o samotných Catalyst 10.12 a jejich ostré verzi. Ta nově podporuje HD 6800 grafiky a dává jim podporu GPU DivX akcelerace a další vylepšení v tomto směru.

Přináší také všeobecnou podporu OpenGL 4.1 a AMD STREAM 2.3 SDK s nástroji pro OpenCL a podporou HD 6800 i HD 6900 grafik.

Také vychází ve verzi pro LINUX, kde dodávají podporu pro Ubuntu 10.10

Tyto ovladače můžete stahovat z obvyklých stránek, případně na ně budete upozorněni skrze STEAM. Upozorňuji, že nové funkce se většinou týkají jen uživatelů Windows Vista a Windows 7. Ovladače pro Windows XP již AMD nevyvíjí, protože DX9 a Windows XP jsou ukončené platformy.

  • Catalyst 10.12. Preview

AMD ale také vydalo testovací verzi 10.12 ovladačů, která obsahuje část nového rozhraní CCC. To již funguje výhradně jen ve Windows Vista a 7. Celé to staví na nejnovější verze NET framework 3.51. Nový CCC dostal zbrusu nový kabátek a ovládání, které je mnohem modernější, než ten starý.

Připomíná to tak trochu webové stránky, ale dá se na to rychle zvyknout. Je to Mnohem modernější, než již poněkud zastarávající současný CCC. I když musím říci, že přehlednost a ergonomie ovládání by chtěla trochu vylepšit.

Protože se jedná o Preview verze, vlastní funkce zůstaly zachovány. Změnil se tak pouze vzhled, který jasně míří z červené do zelené, což je barva AMD. Samozřejmě při té příležitosti osadilo nová loga AMD Radeon a přejmenovalo všechny technologie a tak místo ATI už najdeme pouze AMD. S koncem roku tak mizí značka ATI i z ovladačů.

AMD se také chlubí prací, kterou odvedlo na vývoji ovladačů za poslední rok. Například rozdíl ve výkonu u HD 5850, prý jen díky ovladačům vzrostl od verze 9.10. do 10.10 o 15% procent, ale v některých hrách i o 50-70%. Upřímně řečeno, letošní rok je asi prvním, kdy bylo vidět, že AMD na ovladačích pro grafiky skutečně makalo. Každou chvíli přinášeli nové technologie, ale i výkon, podpora Eyefinity je špičková, a podpora a škálování CrossFire nikdy nebyla lepší. AMD navíc nacpalo automatickou aktualizaci do STEAMu a tak dále. Jen aby to vydrželo.

AMD navíc hodlá zvýšit frekvenci vydávání aplikačních profilů na 3 do měsíce, takže bychom neměli čekat třeba na CF podporu u stěžejních nových her nijak dlouho. Samotný aplikační profil nevyžaduje znovuinstalaci celých ovladačů.

Každopádně ještě se prý dočkáme dalších změn. Jak často říkám, práce na ovladačích nikdy není hotová a vždy může být lepší, ale za rok 2010 musím říci, že rozhodně byla práce na poli ovladačů u AMD vidět a pádnější argument do diskuse, kdo má lepší ovladače, nemohlo AMD-ATI poskytnout. Tak uvidíme, jestli AMD udrží tempo a zlepšování funkčnosti.

Zdroj: AMD

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 01:41:31
avatar
Si pamätám, keď nVidia prešla na podobný moderný Control Center pred pár rokmi... som prskal ako besná mačka. Spolieham sa na to, že sa to zopakuje aj teraz, ale hádam si na to človek do Vianoc zvykne...
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 01:43:31
avatar
Pěkné moc pěkné. Jen je bohužel škoda, že ukončily vývoj novinek v ovladačích pro Win XP. I když XP rychle strácí podíl na trhu, ještě pořád je to dominantní systém. Ale co se dá dělat. Pokrok nejde zastavit.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 01:44:11
avatar
Ak chceš moderne hrať, MUSÍŠ prejsť na Seven, pre vlastné dobro...
No offense, myslím to globálne.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 02:07:43
avatar
Mám oba systémy i XP PRO i 7 Ultimate, takže mě to až tak neva, ale přece jen je ještě hodně lidí kterým dnešní karty s XP a DX9 stačí k životu. Ale to už je samo sebou zase jen díky konzolím které brzdí vývoj her. Ono podle mě ještě tak rok až rok a půl potrvá než XP skončí na druhém stupni v systémech. Jen si to přiznejme Vista Xp asi nikdy nepřekoná.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:25:01
avatar
Tak uživatelům s WinXP a DX9 grafikou ty nové ovladače moc nepřinesou .
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 06:14:07

není nejnovější NET framework 4?

btw, jak mění "fungování ovladačů"?
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 09:37:16

Ano, máš pravdu, nejnovější je .NET 4.0. A s ovladači bych řekl, že nemá nic společného. Pouze s CCC.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 06:26:18
avatar
Celkovo som nikdy nepochopil, prečo všetci menia ovládače hneď ako vyjdu nové.
Mením tak raz za 3-4mesiace a nikdy som s tým nemal problém. Či má hra 40 alebo 44 FPS mi je jedno, keďže ma väčšinou najviac trápia hlavne chvílkové prepady.
A pokial ide o to, že mi hra nebude fungovať správne.. Ešte sa mi nikdy nestalo, aby keď mi hra ide špatne, pomohla výmena ovládačov za novšie (väčšinou to opraví nejaký patch alebo niečo v nastavení hry).
Pokial to má nejakú výhodu inde, tak sa rád nechám poučiť, až tak sa s PC nezaoberám.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 06:49:12
avatar
Souhlas, taky updatuju až tehdy, kdy mám nějaký problém (zatím tento důvod nastal asi jen 3x za posledních cca 6 let - takže mně se tohle už stalo, v tomto bodě lehký nesouhlas), nebo když je slíben zásadní výkonový nárůst.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:27:59
avatar
ja som sa s tým zatial nestretol(väčšina problémov u mňa nastane kvôli vírusom)
ty sa ale predpokladám zaoberáš hlbšie počítačmi ako ja, takže u teba je asi aj väčšia šanca výskytu problému
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 07:11:38
avatar
Že by se ati konečně začala zajímat o software ke svým kartám... neeeee

-Zrovna Crysis warhead jsem zkoušel a je to samá grafická chyba. Objevují se tam jaké-si černé puntíky. "štastný" majitel 5870 vapor-x. Popravdě každá atina kterou jsem měl byla katastrofa ovladačema, k 5870 jsou zatim z atin určitě nejpovedenější ovladače ale i tak to neni žádná sláva. Kde jsou ty časy když jsem s jednimi ovladači od nvidie vydržel 3/4 roku to se vám s catalystama nestane.
bumr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:28:34
avatar
Jedu na jedněch ovladačích s 4850kou už nějaký ten pátek a žadný problém neregistruji... Ovladače ti vydrží dlouho,ale pokud chceš lepší výkon tak prostě aktualizovat musíš a myslím že je jedno jestli máš nvidii nebo ati.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 07:50:06
avatar
Mam s ati take problemy, na jednom kompu mam nvidia vse ok, na druhem 5870 a v nekterych gamesach mi proste najednou vyskoci na monitoru hlaska neco o obnovovaci frekvenci a rozliseni a comp jde do kytek. Monitor testovan na druhem pc ve stejnych gamesach, prohozeni i grafiky mezi pocitacema a porad to dela.
Ruzne po forech svetovych jsem nasel ruzne rady, ale vypada to , ze mi zadna nepomaha. Ovladace jsme testoval asi 4 a na kazdych to delalo.
Jiz me to pekne prudi!!!
Mame ten samej problem, asi v 12 lidech co spolu jezdime na lanparty a vsichni jsme si koupily 5870.
Pokud by nekdo mel nejakou radu co stim bylo by to super.
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 08:04:34
avatar
Bud ste natrafili vsetci 12 na 12 zlych AMD kariet ( co sa mi vobec nechce verit ) alebo je chyba vo vas co uz je uveritelnejsie ...Ja neviem skusme napriklad ze preinstaloval si windows ked si menil kartu za novu ? Alebo aspon si poriadne odinstaloval stare drivre ? Mas nahodenu na motherboarde poslednu verziu firmweru ? Podla mna je problem medzi monitorom a klavesnicou. Ale tak clovek nikdy nevie.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 08:14:19
avatar
Parime na PC od 92 roku. Lan party jsem delali jiz na koax 10 siti, takze zkusenostu jsou.
Jedine shodne co vsichni mame jsou karty a monitory samsung.
Testovano na ciste instalaci. Samozrejmne sjem zapomel napsat, ze to dela pouze pod win7 64, pod XP ok. Za vynechani tohoto info se omlouvam.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 09:32:41
avatar
A základní desky a zdroj máte jaké? Těžko uvěřit, že by to blblo na 12ti různých sestavách.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 11:40:47
avatar
zakladni desky, nekdo ma x48 od gigabyte DQ6 s intelovskym 4 jadrem. 7 lidi ma x58 ztoho jsou 3x gigabyte UD7 2x asus rampage 2 2x evga classifield. Zdroje, 7x Corsair HX750 750W zbytek Corsair HX620 620W, krome jednoho ten ma Seasonic.
Pameti a disky seagate, nekdo SSD od intelu, pameti OCZ, corsair, kingstone, kingmaxx. Sitovky klasicke integrovane gigace 2x evga sitovka progamer nebo co to je.
Biosy nektere starsi nektere upgradovane na max. Nedela to vsude ale asi cca 5-10 her vypadky nepravidelne nekdy za 10 minut nekdy po hodine. 2x chlazene PC vodou. Delaji to starsi hry i posledni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 12:35:29
avatar
12 vydných HD5870 grafik? to se mi nezdá ... ale tohle tedy slyším poprvé ... já mám HD 5870 už téměř rok a žádné výpadky ... možná aktualizace BIOSU grafiky jako poslední možnost ...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 12:44:48
avatar
No mne zrovna HD5870 zlobi v zaklinaci, jak zapnu travu, tak se mi rozpadnou textury na zemi a travu nevidet, takze musim hrat bez ni
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 20:46:45
avatar
Upgrade biosu grafiky jsem nedelali uvidime jetli to pomuze. Pak dam vedet.
Testovali jsem nejake rady z netu v ovladacich vypnout nejakou automatickou calibraci obnovovaci frekvence a 2 lidem to docela pomohlo co mi dneska psali. Tak uvidime.
Zajimave je, ze v XP zadnej problem neni ale v 64bit W7 to proste delaji
Diky zatim za radu
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 12:58:23

prosimte snad mu to fakt nebastis? To je nejaky trotl s geforc co se snazi prokazat ze ma ati soft na ho*no.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 20:44:43
avatar
Ty jsi zapomel asi zbastit prasek, ja myslel ze to v ustavech hlidaji aby jste je vcas zbastily.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:05:43

Ústav už prej nema prachy na prášky, že prý stát jim škrtí rozpočet, tak nam po ránu vrazej do ruky flašku rumu místo prášku.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:13:17
avatar
Aj ja chcem ísť do takého... tichá závisť.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 19:48:00

Nejni problém pusť si na hlavu traverzu a zahoď občanku, řidičák, a všechny radosti co ted máš a připrav se na non stop válení za peníze danovích poplatníků :-)
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 07:54:03
avatar
Já to nějak neřeším pro mne ať udělají co chtějí hlavně že to bude fungovat.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 07:55:55

Skoda ze pro muj Radeon 6850 je k XPckam posledni verze 10b. Ze nove CCC neni pro XP bych jeste pochopil, ale zakladni ovladace by teda udelat mohli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 09:33:34
avatar
ovladače samozřejmě jsou dál, ale ty funkce jsou většinou vázány na nové OS ... upřímě HD 6000 grafiky jsou optiamlizovány na DX11 takže XP je ze hry ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 09:45:02
avatar
Od rána ich (10.12) mám na XPčkach nainštalované.
Jumbik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 08:09:20
avatar
Já měl stejné množství problému u Ati, jako u Nvidia. To si nevyberete. Záleží jak moc vás ten daný problém naštve a tam se začne lámat chleba.

Každopádně všimnul jsem si jedné zásadní věci. Záleží i na jaké platformě tu kartu máte. V práci máme Radeon 4890, který na amd platformě jede jako z praku, ale jakmile ho dáme do desky s nvidia chipsetem, tak každý druhý start hlási bios chybu s grafikou. A zkuste teď tohle řešit jako záruku, když nevíte jestli to je tím, že to nvidia udělala schválně, nebo jestli ta grafika má vadu, která se projeví jen na nvidia chipsetu.
TheBuldogzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ...... 2010-12-14 09:05:41
avatar
Souhlasím, hodně na tom záleží a je rozhodně velká výhoda, pokud kartu provozujete na platformě, která je prakticky "mateřská" ( AMD )

Jinak, co se týče problémů s ATi nebo nVidia
ATI mám teď již 3tí po sobě a naprosto bez problému, ATi karty jsem měl od roku 2001 do dnešní doby zhruba 4 a nestalo se mi, že bych měl nějaký problém, jak s ovladači, tak se samotnou kartou.
Naopak karty od nVidia jsem měl 4 a víceméně všechny mi "házely" artefakty, padaly, nebo se přehřívaly - někdy se to zlepšilo po nainstalování ovladačů, jindy se to zhoršilo, nebo zůstalo stejné.
Je to hodně individuelní a někdo má hold štěstí na ATi, někdo na nVidia.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 08:10:18
avatar
Super, mne sa novy ccc velmi paci, najma funkcia pinovania stranok, takze je to aj uzivatelsky modifikovatelne pre rychlejsi pristup k nastaveniam aky uzivatel chce.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 08:30:03

Zatiaľ ostávam verný ATi Tray Tools, zaberá to málo miesta, nepotrebuje to veľa balastu okolo a tak (.NET, ...)
jjohnyl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATIny 2010-12-14 09:24:33

Kua, neviem kde na také karty beriete prachy ale ja s mojou 4670 512Mb a 19" monitore v pohode a bez problémov hrám sniper ghost warrior alebo F1 2010 Možno to nie sú tak náročné hry, ale ani 4670 zase nie je najnovšia ...
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 09:30:54

Já jsem včera nainstaloval nové ovladače i CCC (verze 10.12), ale po vizuální stránce zůstaly CCC beze změny čili ve staré podobě a běží na NET.Framework 2. Nevíte někdo, kde by mohl být problém? Podotýkám, že jsem před instalací nových driverů i CCC odinstaloval ty původní a vše jsem stahoval přímo ze stránek AMD. Používám českou verzi CCC a jedu na Win7 64-bit.
Traax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 10:54:49
avatar
Muzu se zeptat co si DD myslis o tomhle?
http://extrahardware.cnews.cz/nvidia-reaguje-v-amd-vladne-zoufalstvi
Vim ze dost silne AMD obhajujes....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 11:10:11
avatar
já AMD nijak neobhajuji, mě je to jedno, já mám rád kvalitní grafiky a logo AMD nebo NV na nich z nich kvalitní grafiku neudělá ....

Jinak vzhledem k tomu, kdo tu větu od NVIDIA vypustil (znám jej osobně, toho trhače asfaultu a trhače PR), se nedivím a doporučuji nebrat to vůbec vážně. Objektivně vzato - Sitauce na poli grafik je pro AMD nejlepší za poslední roky, vládne notebookům, v celkovém podílu dokonce NV lehce předehnala, má integrované grafiky v CPU, a letošní ovladače AMD udělaly velký skok kupředu a takové CrossFire nikdy nefungovalo lépe a HD 5900 vládne grafikám stále i po roce, takže nevidím objektivní důvod, proč by u AMD mělo vládnout zoufalství. Podobná vyjádření ze strany NV spíše ukazují, že zoufalství vládne jinde .... například zoufalý nedostatek smyslu pro přiměřenost a slušnost.

Co se týká kvality ovladačů, nemá si ani jedna firma co vyčítat, i když NV letos poněkud "zabodovala", když vydala ovladače,které mnoha uživatelům vypnuly řízení otáček a usmažili grafiky - takové extempore AMD letos nepředvedlo. Problémů s oběma bylo a je stále dost. takže kdo má lepší ovladače? no, nerad bych se pouštěl do polemiky a vyjmenovávání problémů, ani jeden výrobce by z toho nevyšel s čistým štítem ...
Traax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 11:19:20
avatar
No premyslel jsem ze po novem roce vymenim svoji 4870 za 6870 a nemam rad clanky podobnyho typu cemu ma pak clovek verit kdyz podle tebe ani na tak renomovanym servru nerikaji pravdu....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 12:37:03
avatar
renomovaný - kde se to kupuje? ne vážně. .... nic proti, ale citace Marketingových žvástů jednoho profláklého PR žvatlala, kterého nenávidí většina redakcí na světě nepovažuji za hodné pozornosti .... při troše logického uvažování je jasné, jak se věci dnes mají ....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 14:46:33

Jenze rozdil mezi tebou a M. Jahodou je ve stylu, narozdil od tebe pise nenasilnou neagresivni formou, a paradoxne tim dociluje lepsiho efektu nez ty kdyz se nad neferovosti rozcilujes. On to dela tak ze se rozciluji ctenari, nezasahuje do jejich diskuzi svymi nazory a akorat je moderuje, a to je pro lidi daleko demokratictejsi nez tve podani webu s diskuzi.
Ty pises agresivne, v diskuzich jses ob prispevek porad ty a porad neco vysvetlujes a jeste se pak rozcilujes ze tu vse bylo vyrceno 1000x(a paradoxne to ze ty pises v clancich 1000x to same to ti nevadi), opravdu jsi si jisty ze to delas pro ctenare a ne pro vlastni uspokojeni?

Promin ale s timhle tvym pristupem asi brzo zacnu chodit na EHW a dalsi servery, tohle uz se mi zhola nelibi a je to daleko od tech hodnot, ktere jsi drzel jako redaktor kdyz jsi zacinal
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:55:23
avatar
mal by si sa trošku schladiť.
DDho treba čítať medzi riadkami ale každopádne to má väčšiu informačnú hodnotu ako jahoda obr a podobne.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 10:20:57

Ja respektuji tvuj nazor, ocekavam to same od tebe, to je zakladem k normalni diskuzi a jestli me vecne pripominky v tobe vyvolali emoce, asi by jsi se mel snazit o vetsi emocni odstup ty

PS: O Obrovi jsem nepsal ani slovo, jen zacinam mit velmi vazne obavy ze se DD zacina vydavat stejnou cestou, jen s tim rozdilem ze nefandi Intelu jako Obr Kdyby mi na DDho osudu nezalezelo, nenapisi tu ani radku a proste sem prestanu chodit(at si shori ve sve vlastni stave), a jestli se pred temito sklony ktere tu DD predvadi a ktere znicili Obra chces schovavat a nevnimat to jako varovani ze je neco spatne(tim ze prehlizis co se s jeho stylem a nazory deje), potka DDho stejny osud jako Obra at se ti to bude libit nebo ne
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 17:16:21

Hlavnou témou toho článku bol graf vydaný AMD, kde chcelo dokázať, že má lepšie ovládače ako NVIDIA. Mňa by teda hlavne zaujímalo to, akým spôsobom sa to testovalo, aké zostavy a kde bol hlavný problém ovládačov zelených, že skončili na rozdiel od AMD na 75%. AMD je dokonca na 100%. Celý graf proste evokuje, že na rozdiel od NV má AMD 100 percentné ovládače. A to už ani nehovoriím o tom, že 15% "nameraný" rozdiel je vizuálne zobrazený ako keby boli ovladače od NV 2 a pol krát horšie. Je to krásne keď sa nezačína takýto graf od nuly ale od 75 a keď sa ešte natiahne. To stojí tiež za polemiku. Za chvílu prídeme na to, že AMD si s NV nič nezadá a že ich marketing funguje podobne.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 18:25:31

AMD vystrkuje ružky, ale jak se říká ... na hrubý pytel hrubá záplata. Holt marketing
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 23:18:15
avatar
jo ten graf mám, vypadá super skoro to vypadá, jak když někdo od NV učil AMD marketingu možná proto to tak NV rozčílilo, že používá jejich nápady

Taky si všimni, že až na pár idiotů ho nikdo nezvěřejnil, protože žádné serioźní médium takové blbosti neuvěří ... takže se všichni omezili na informace o ovladčích samotných ... stejně tak reakce NVIDIA prošla na většině seriózních webech zatím bez odezvy i když možná za pár dní z toho zase bude AMD vs NV díl 15545454tý ...
Syny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - POWERPLAY 2010-12-14 10:56:23

Prosim vás, môže mi dakto potvrdiť, či sa dá vypnúť/zapnúť PowerPlay cez tieto ovladače ?????
ragh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 12:13:26

po nainstalovani mi to pise ze " program catalyst control host přestal pracovat..." co stim
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Které ovladače 2010-12-14 12:20:01
avatar
Ano budu teď vypadat za největšího Joudu ale které ovladače si mám stahnout na oficialnich strankach, ty co mají velikost 110MB nebo 72,6 MB pro 64bit os?? Popř. k čemu slouží tam ty další downlody?? Odkaz
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:52:49
avatar
stačí ti 72,6 MB.
ten 110MB download je verzia nového catalystu na skúšku.
ostatne downloady sú asi nejaké utility, nepozeral som to.
Anonymní  - HM 2010-12-14 13:23:53

Ešte keby začali poriadne robiť ovládače na Linux tam je to horšie ako bolo pred 2 rokmi .Absolútna nekompatibilita z novým Xorg .Plánujem kúpiť novu grafarnu ale nemám na vyber jedine novu GTX 560
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 14:38:40

Hm, prispevek nejde smazat, tak sry za OT no...

PS: Jo DD, myslis ze by tu slo udelat jeste jedno tlacitko, a to na nahlaseni nevhodnych prispevku? Nebo jeste porad nemas jasno jakou koncepci zvolis pro zavedeni normalniho chovani v diskuzich?
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 14:35:05
avatar
Je pravda, že 10.2 podpoporují i grafické chipy radeonů v noteboocích?
bartfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 15:06:25
avatar
Nějaký přínos pro kódování videa/filmů pomocí GPU nějaký je?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 17:33:20
avatar
Kdyz to vezmu, tak clovek si zvykne na kazdou zmenu. Nekomu to trva dele, jinemu kratce Takze tuhle zmenu beru pozitivne.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 17:36:49
avatar
ma to cenu kdyz mam HD 3850 + Win 7 32bit ?
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 18:59:27
avatar
Můžete mi někdo vysvětlik,jak vlasně fungují ty aplikační profily?Zda je stačí jen nainstalovat a nebo ....
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 19:26:18

nemam zkušenost, ale možná bys měl mezi těmi nainstalovanými profily přepínat, dle hry.
Ale raději bych to měl potvrzené od někoho..
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Catalyst Application Profiles 2010-12-14 21:14:10
avatar
Takže tu je, ako som to ja pochopil:
Názov "Catalyst Application Profiles" je v tomto prípade veľmi zavádzajúci, keďže ide o jednoduché updaty ovládačov pripravené "on the fly" od AMD podľa potreby. Stačí nainštalovať, vždy čo najnovšiu verziu. Nič viac netreba robiť.
Nová verzia Catalystov vždy obsahuje Profiles z minulého mesiaca, takže aktuálne sú vždy len tie profily s dátumom novším, než dátum oficiálných driverov...

Ok, už sa v tom začínam strácať aj ja sám a tak bude lepšie prečítať si krátke FAQ, english only... Odkaz
Ak by bolo ešte stále niečo nejasné, stačí napísať!

Osobne CAP neinštalujem, som maximálne spokojný s jedným oficiálnym updatom ovládačov do mesiaca. Aj tak väčšinou ide len o pridanie podpory a navýšenie výkonu v určitých hrách, ktoré sa objavili tesne po vydaní oficiálneho driveru pre ten-ktorý mesiac.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 21:28:43

zdravím, tak pro crossfire ty profily jsou asi dost duležitý
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 22:27:46
avatar
Aha to áno, teraz som pozrel poluxtrojovu zostavu a on ako majiteľ dvojčipovky by si tiež mal/mohol dať tú námahu a občas nejaký CAP nainštalovať.
Ale keďže každý vydaný CAP je potom nasledujúci mesiac súčasťou oficiálnych ovládačov, je to podľa mňa veľmi individuálne...

Btw. Práve teraz som konečne nainštaloval ten nový preview balíček (110 MB pre Sedmičky a 112 MB pre Visty) a je to skoro ten istý CCC, len trošku modernejší. Dokonca aj kategórie a voľby v nich ostali tie isté. Stačí si stiahnuť tento balíček, mala by v tom byť aj čeština.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-14 21:07:06
avatar
Máte už někdo odzkoušeno? Mám 6850 DirectCu a chtěl bych si to stáhnout, ale prvně chci vědět jestli nejsou nějaké problémy
Kira Om [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-15 15:14:59
avatar
Tu je celkom pekna afera na temu ovladacov Odkaz
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super, 2010-12-25 18:50:46
avatar
tak jsem aktualizoval a CCC uz nespustim vubec, pritom v predesle verzi bez problemu. Preinstaloval jsem dokonce MS .NET framework (samozrejme vc. vlastnich ovladacu a CCC) a nic. Mozna je moje PC vyjimka, ale na druhou stranu s druhym pocitacem s obstarozni 8800GTS jsem nikdy nemel SW problem.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-25 18:58:43
avatar
Skús sa pozrieť na odkaz v mojom príspevku trošku vyššie. Je tam návod na inštalovanie Application Profiles, ale jedna z FAQ na spodku začínajúca If I'm having problems popisuje, čo by si mohol vyskúšať urobiť, keď niečo nefunguje...
Daj vedieť, či pomohlo!
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diky 2010-12-26 20:12:38
avatar
za tip. Zkusil jsem, ale bohuzel nic, ani tuk. Drivery jsou aktualizovane, ale CCC proste nic. No nic, zkusim pockat na dalsi update, snad se to zpravi, jinak poslus email na support (jestli teda u AMD funguje).
milenium [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ))))))))) 2010-12-29 10:27:34

Ati Cat...st - Epic Fail.....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1408x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1826x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2346x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2075x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1372x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 1