AMD se chystá zabít dvoujádrové procesory Intel Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 23 leden 2009
altSpolečnost AMD chystá frontální útok na mainstream. Levné tříjádrové procesory Phenom II a Athlon II …

 

 

  Pokud o tom ještě někdo pochyboval, tak už nemusí. AMD nemá dvoujádrové Phenom II a Athlon II procesory v nejbližším plánu proto, že zkrátka dvoujádrové procesory nepokládá za živé. Mlhavě jsou v plánu modely dvoujádrových K10.5 procesorů někady na Q3 2009, ovšem i tak to budou procesory jen pro nejnižší low end. AMD totiž svou poslední cenovou politikou jasně dává najevo, co má v plánu.

  Když si vezmeme v potaz, že výkonné Phenom II stojí dnes už dokonce 189 a 235 dolarů, je zcela jasné, že nové tříjádrové procesory míří do cenových hladin od 1500 - 3500 korun včetně DPH. Těmito modely hodlá AMD vytlačit dvoujádrové procesory Intel Core 2 a to včetně těch nejrychlejších. Že na to má, je jasné. 45nm AMD totiž dosahují už v základu téměř stejných taktů jako dvoujádrové Core a ačkoliv jsou stále Phenom II na stejném taktu o něco pomalejší než Core procesory Intel, třetí jádro u AMD X3 bude pro jakýkoliv dvoujádrový procesor v mnoha současných aplikacích nedostižné. Zvlášť když taktovací schopnosti budou u obou procesorů stejné a cena i spotřeba budou vyrovnané.

  Ačkoliv rozhodně nejsou Core 2 Duo E8xxx procesory Intel slabé (co je vlastně dnes slabý procesor?), za stejnou cenu bude k mání tříjádrový procesor s podobným (stále předpokládám, že nižším, jinak by existence dvoujádrového CPU na trhu za stejnou cenu postrádala jakýkoliv smysl) výkonem v neoptimalizovaných aplikacích, už v základu se stejnými, ne-li lepšími OC schopnostmi, ale výrazně vyšším výkonem v mnoha současných optimalizovaných aplikacích, včetně her. Uvidíme, zda logika zapracuje a bude to v prodejích vidět. Pro AMD to možná bude znamenat zajímavou příležitost, kterou od nástupu 64bit Athlon CPU nemělo. Na druhou stranu těžko lze předpokládat, že ceny těchto procesorů budou pro AMD nějaké terno i vzhledem k současné světové situaci. Jak Intel, tak AMD se potýkají s klesající poptávkou a souboj tříjádrových a dvoujádrových CPU za hubičku, je to poslední, co by finanční výsledky zlepšilo. Horší pozici bude mít v tomto souboji Intel, který tříjádrové procesory v nabídce nemá, už proto se ale objevují spekulace, že se možná chystají velmi levná čtyřjádra Intel, která by nástupu tříjádrových procesorů do nižšího maisntreamu konkurovala. Jedno je však jisté, tento souboj bude pro obě společnosti znamenat nižší prodejní ceny procesorů a tedy pravděpodobně větší hospodářské ztráty. Pro nás zákazníky to ale bude znamenat nižší ceny výkonných vícejádrových procesorů.

  Tak jako tak to ale vypadá, že dvoujádrový procesor v desktopu je v roce 2009 téměř mrtvá záležitost. Na mobilním trhu se ještě uvidí. Zde se zatím nezdá, že by nadvládu Intelu a jeho dvoujader AMD svými 45nm K10.5 v dohledné době výrazně ohrozilo. Desktopový trh je jen necelá polovina trhu s procesory ...

Zdroj: Fudzilla

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:23:05
avatar
Ale AMD dnes už robí aj chipsety a grafiky. Ak budú nové phenomy X3 málo ziskové to nevadí, dobehnú to na chipsetoch a grafikách.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:33:46
avatar
obávám se že nedohoní, tlak na nízké ceny je obrovský ... AMD ale namá jinou šanci, než si zvýšit podíl na trhu za každou cenu, jinak nemá žádnou budoucnost ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:50:43

a ja sa zas obavam, ze Intel nenecha X3 od AMD bez odpovede.. je pravda, ze intel ma neotrasitelnu poziciu a dovoli AMD len to, co je nevyhnutne...

pokial by zacali X3 nejako vaznejsie ohrozovat pozicie Intelu a ich C2D - tak to podla mna Intel nenecha len tak a vyrukuje s lacnymi 4-jadrami.. ako si povedal: 3 je viac ako 2, takze potom bude platit: 4 je viac ako 3....
AMD tiez nemoze ist s cenami buratne dolu, pretoze musi zarabat... naproti tomu je intel v uplne inej situacii a znizenie cien by mu nerobilo vacsie problemy...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 20:55:34
avatar
mno nezapomínej že intel má v záloze meinstremovou pltformu corei7, jejíž uvedení zatím odkládá jednoduše protože ho zatím není třeba.
Neznámý  2009-01-23 21:40:19

Neni to spis i5?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:51:32
avatar
huž to tak bude tak dejme tomu že sem napsal platformu založenou na core i7
Neznámý  2009-01-24 03:56:29

V poho.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 08:11:46

jo, samozrejme, ze o Core i5 viem.... chcel som ich tiez spomenut, ale vzhladom na to, ze este nevieme aky vykon budu poskytovat - nevedel som ich zaradit do kategorie a tym padom som nevedel odhadnut ani pripadnu konkurenciu core i5..

pokial budu core i5 poskytovat vyssi vykon ako sucasne C2Q, tak je jednoduchsie pre intel znizit ceny C2Q a postavit ich cenou oproti AMD X3.. intel na C2Q (podla mna) uz davno zarobil, takze znizenizenim ceny bude intel este stale v zisku, ale tym padom sa stanu AMD X3 zo dna na den nezaujimave..

takze tvrdenie, ze intel nema cim konkurovat, pretoze ziadne X3 nevyraba - je podla mna blbost... intel naopak ma cim konkurovat a su to prave lacne Core 2 Quad ...
Neznámý  2009-01-23 22:59:20

Zdar HWSPEEDy, v překladu, asi HARDWARový Rychlíku, no, vždyť, říkám, jestli a to jestli, Firma Intel, odloží a to odloží ty, procesory Intel Core i5, tak, a to tak, ji Firma AMD, pěkně, a to pěkně, dojede, se svými, DvouJjádry, na Architektuře, asi tak, AMD K-10.5, a při Frekvencích, nad 2,8 GHz, a se spotřebou, asi jen, tak 65 Wattů, bude, a to bude, už opravdu, a to opravdu, DvouJjádrovým procesorům Intel Core 2 DUO, pěkně, a to pěkně, HORKo, a to nemluvím, o 3-Jádrových procesorech, od Firmy AMD, tedy, abych tak, řekl, to bude, vcelku, asi taky, hukot, tedy, prostě no!
Neznámý  2009-01-23 23:31:41

Zdar LADIKU, v prekladu, asi (L)askavy (A)le (D)ivny (I)nternetovy (K)omunikatore. Ty dokazes pobavit, jen co je pravda.
Neznámý  2009-01-23 23:55:12

Zdar HARDWARový Rychlíku, jé a to jé, ty, jsi moc, skvělý a super, ty, a to ty, jsi mně, ale krásně, a to krásně, přeložil, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 06:36:31
avatar
Tentokrát s tebou DD naprosto souhlasím
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:25:28
avatar
Intel také dělá Chipsety a Grafiky
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 22:14:06
avatar
Asi záleží od toho, čo označuješ za grafiky. Vec, ktorá ti ukáže veci na obrazovke pre mňa nie je grafika.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 22:38:26
avatar
a co to je? kolotoc?
Neznámý  2009-01-23 23:00:24

Zdar RAIGORe, i ty IRONISTo, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 06:38:25
avatar
Však on Intel to Larabee třeba jednou dokončí, jen aby pak nebyly radeony i geforcky ze dne na den zbytečné
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:26:40
avatar
Spíše věřím že Intel nasadí Levná 4 Jádra tak do 1800 a pak bude teprve hukot...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:34:01
avatar
to bych se divil ...
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:49:43
avatar
co ocakavas od 4 jadroveho intelu za 1800??? ked vidim ich ceny tak mi je zle znacka robi svoje no
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:01:03
avatar
Lidé jsou hlopí...uvidí 4 Jádro a to jim stačí...Už je nezajímá že to není nic moc
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:33:27
avatar
Myslim ze tolik lidi uz si nenechava nadelat na hlavu, urcite jsou taci, ale urcite je uz dost lidi co si nechaji poradit od znamych a nebo si prectou nejake recenze.
Neznámý  2009-01-23 23:07:02

Zdar CAVEMANe, bohužel, a to bohužel, tedy, abych tak, řekl, no, ale třeba, a to třeba, díky, tomu půjdou na Dračku, ty ČtyřJádrové procesory, a to ty, ČtyřJádrové procesory AMD Phenom II X4, asi tak, a to asi tak, na té Frekvenci 3,0 GHz, protože, lidi, si řeknou, ha ČtyřJádrový procesor, a to ČtyřJádrový procesor, na Rychlosti, asi tak, 3 GHz, a proti, tomu, a to proti, tomu, asi tak, jen 2,93 GHz, ČtyřJádrový, a to čtyřJádrový procesor, Intel Nehalem i7, za, ale asi tak, 2-násobnou cenu, tak, třeba, a to třeba, si lidé, řeknou, aha, tak, to ČtyřJádro, od INTELu, je, asi pomalejší, a za 2x vyšší cenu, než a to než, to ČtyřJádro, od Firmy a to od Firmy AMD, a tak, a to tak, koupíme, to čtyřjádro, od AMD, které, je rychlejší, a za asi, tak 2x nižší cenu, a ještě, méňě, žere, než a to než, to, ČtyřJádro, od Firmy Intel, ne a nebo, ne co?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 17:46:35
avatar
třeba 4 čtyřjádrový Atom za 499 ) 4 je víc než 3 ne? V tesku to půjde na dračku )
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 12:08:49

A corei7 za 1999,- s DPH.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 10:05:42

A dolar za 14,80 Kč jako o prázdninách, a nebo ne co?
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 17:36:50
avatar
Podotkol by som, že nemyslím, že by Phenom II X3 mal v základe rovnakú, či lepšiu pretaktovatelnosť ako Core2 45nm, už len z dôvodu, že sú to vyradené kusy procesorov, ktorým nefunguje jadro/nedosahuje také frekvencie ako by malo. Myslím, že do tých 3,6-3,8GHz, no Core2 ide na vzduchu aj do 4,5.
Každopádne, konkurencieschopné verím že budú. Terajšie trojjadrá od AMD sú dosť tragédia...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:34:36
avatar
totální nesmysl a kec ... Phenom X3 jdou taktovat úplně stjeně jako X4 ... víš proč? U phenomu lze taktovat každé jádro zvlášť, X3 nejsou nějaké kusy, které by měly vadná jádra nebo jádra nižší kvality, vadné je buď jedno, enbo v častějším případě je to jedno zkrátka napevno deaktivované. Osttaní jádra jsou zcela v pořádku ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:01:33
avatar
to je sice pravda že X3 a X4 jdou taktovat stejně, ale v reálu se špičkovým vzduchovým chlazením se s Phenom II nedostaneš přes 3,8 GHz (často ani přes 3,7) oproti core2 které jde v klidu na 4,2 - 4,5 Ghz
Neznámý  2009-01-23 23:32:12

No, ale ty, DvouJjádra, na AMD K-10, na Frekvenci, až vysokých 2,8 GHz, a se spotřebou, asi tak, 95 Wattů, taky, a to taky, se těšíte, a to se těšíte, na ty, DvouJjádra, na Architektuře, AMD K-10.5, asi tak, a to asi tak, na té Frekvenci, asi tak 3,2 GHz, možná až 3,4 GHz, a se spotřebou, asi tak, 95 Wattů, já a to já docela, ano, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-01-23 23:33:03

Jak, říkám, Firma Intel, už by mněla, začít, a to by mněla, začít, něco, dělat, jak je vidět, DvouJjádra, Intel Core 2 Duo, dostanou, a to dostanou, poměrně, a to poměrně, tvrdou, Konkurenci, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:09:44
avatar
No keď AMD vrhne na trh nejaké trojjadro s cenou a pretaktovateľnosťou blížiacou sa E5200 tak na nič nehľadím a idem nakupovať
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 18:51:00

A teď by ještě mohli zlevnit 4jádrové procesory a zlikvidovat Core Quad. Při zlevnování bych vyházel z toho, že slepence Core Quad jsou levnější na výrobu, protože nejsou tak náročné na zmetkovitostní činitel. Takže bych rozdělil naše superjádro se čtyřmi jadérky na dvě křemíkové destičky, které bych dal těsně k sobě a nakontaktoval mezi sebou. Drátky by byli dlouhé tak 2 mm, takže by na nich nemohlo vznikat žádné měřitelné zpoždění. Takže by jsme měli dvoudestičkový a zároveň nativní čtyřjádrový procesor za nízkou cenu.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 22:22:37
avatar
2mm dratu mohou být v procesosu pri taktoch 3+GHz sakra dlouhe
Neznámý  2009-01-23 19:29:43

Cituji: "Společnost AMD chystá frontální útok na mainstream. Levné tříjádrové procesory Phenom II a Athlon II …". A marne premyslim, co teda potom jsou ty Phenom II X4?

No jestli toho chteji dosahnout stejne jako uvedenim Phenom II X4, kdy je museli 14 dni po vydani zlevnit tak nevim nevim.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 22:24:15
avatar
ale tech 14 dnu se prodavali,.. i za vyzsi cenu
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 19:59:55

Čas ukáže..Já čekám až zlevní Core 2 Quad Q9550 na 3tisíce a běžim pro něj, jinak mě nechává pole procesorů chladným Jo ještě něco - AMD do toho!!!
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 20:16:51
avatar
tak to se IMO nestane - aspon ne v situaci kdy 1USD stoji temer 22kc.
Neznámý  2009-01-23 23:45:11

Čas ukáže, až v Dubnu, Letos, přijde, a to přijde, 8-mi Jádrový a to 8-Mi Jádrový procesor AMD Buldozzer, asi tak, na té Frekvenci 2,5 GHz, a se spotřebou, asi tak, 90 Wattů, bez L3 Cache, to bude, hukot, a Firma a to Firma Intel, pořádně, a to pořádně, ostrouhá, žádných, a to žádných 8, Pseudo Jader, ale 8 Nativních Jader, to bude hukot, tedy, abych tak, řekl, ne to si dělám, legraci, ale cosi, a to cosi, se proslýchá, o nějakém ČtyřJádrovém procesoru AMD, asi tak, Letos, v Dubnu, a to asi tak, na té Frekvenci, asi tak, 2,5 GHz, a se spotřebou, a to se spotřebou, asi jen, tak, 45 Wattů, takže a to takže, kdyby, Firma AMD, chtěla, tak, a to tak, by i to 8-Mi Jádro, asi mohlo, a to mohlo, klidně, být, spotřeby, a to spotřeba, by se docela, dala, a tak, no!
bobul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 20:00:40

Konkurence je prostě skvělá
Neznámý  2009-01-25 23:42:50

Edited by Rebel44: blabol smazan.
Neznámý  2009-01-26 03:25:38

Edited by Rebel44: blabol smazan.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 21:28:38

no DD z cien ktore popisujes ty snad tie phenomi II chodis kupovat do USA ..? Neviem ako v cechach ale ja mam pocit ze u nas na slovensku ma AMD chce osklbat viac ako intel, alebo minimalne predajcovia chcu na AMD viac zarobit.
u amd Phenom II X4 940:
Nemecko : 208 Euro
http://www.geizhals.eu/a366185.html
Slovensko : 250 Euro (velkosklad agem (+10% dealerska zlava)

Intel Corei7 920
nemecko : 257
http://www.geizhals.eu/a366185.html
Slovensko : 265 Euro (10% dealerska zlava)

Mozno je to len moj pocit ale mam dojem ze v nasich koncinach sa niektory predajcovia snazia spravit z phenomu II dojnu kravu...ze by to bolo kvoli tomu ze maju mensie marze na zakladnych doskach?
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CENY... 2009-01-23 21:52:44
avatar
AMD PII X4 940=236EUR Odkaz + HRA Zadarmo
Intel i7 920=278EUR Odkaz
Ale oproti "bohatým" Nemcom je to dosť viac.(Nemecko je väčší trh...predajca má zvyčajne lepšiu cenu pri vyššom odbere-ks)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 22:12:03
avatar
tak podle tych cen na slovesku co uvádíš vychází v přepočtu phenom II 940 na 7 000,- Kč což je cena za kterou se prodával i u nás před slevami. Ted stojí v CR nějakých 6000-6200Kč (215-220 euro). Myslím že se jednoduše ještě v SR neprojevili slevy - mají nakoupeno do zásoby za staré uváděcí ceny.
Neznámý  2009-01-23 23:36:32

Jj, presne tak to asi bude. Ja ted objednaval kamosovi notas Lenovo z Alzy protoze ho meli o 1000 levnejsi nez vsechny VO. A bylo to asi proto, ze jich meli asi 7 ks skladem. A asi prodejni cenu zmeni az budou zaskladnovat dalsi kusy uz za nove ceny. Nebo to byla nahoda, ze si toho nevsimli.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-23 22:07:53

no mas pravdu ze v Alze sa to este da, len potom nemozem pochopit preco ma velkosklad vyssie dilerske ceny ako eshop s kamenou predajnou pre koncoveho zakaznika?
mimochodom stale je cenovy rozdiel u amd o nejake to euro vyssi ako u intelu ( aj s tou alzou)

V rovnakej situacii som ked sa pozriem napriklad na ceny 4870tiek , ktore sa predavaju aspon u nas na urovni GTX260tok zatial co v zahranici su v priemere 1gigove verzie o 10-15%euro lacnejsie .
Mozno je to len moj dojem ale pritom ake su ohlasene tie dolarove ceny mam proste pocit ze predajcovia u nas si davaju v priemere na AMD vetsiu marzu .
Neznámý  2009-01-23 23:40:08

Ted koukam, ze jsi narazil na uplne stejnou vec jak uvadim kousek vyse. Asi to u nekterych firem tak bude, ze zmenu cen zaregistruji az pri prijmu nove dodavky. Dobre pro zakaznika ted kdyz se zdrazuje, blbe v obdobi kdy se zlevnuje.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATi... 2009-01-23 22:57:56
avatar
ATInu na SLOVENSKU len cez pixmaniu (HD4870 1GB=190EUR/HD4850=120EUR/HD4830=95EUR + poštovné, ak sa mýlim dajte link/y), všade inde je o dosť drahšia.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 00:22:49

no viem co stoji cez pixmaniu ale pixmania je zahranicny dealer , takze vo vseobecnosti mozes mat problem pri reklamaci , navyse pokial viem ta cena za tych 189Euro je kratkodoba akcia rovnako ako 169euro za 512 verziu. Kazdopadne vo vseobecnosti tento stav plati aj u grafickych kariet , mozno je to rychlejsim obratom procesorov od intelu preco sa tie zlavy prejavia rychlejsie ale u nvidie vs ati grafickych kariet mi to aj podla predajov prijde ze vela z nich nastavuje cenu aby bola porovnatelna voci vykonu ktory ta grafika ponuka , uz len preto aby neostali s preplnenimi skladmi GTX260/GTX280 ...rovnaku situaciu mozno pozorovat u 9800GTX+
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pixmania... 2009-01-24 22:46:02
avatar
...je internetový/zásielkový obchod podnikajúci na území slovenska/EU a platia pre neho rovnaké podmienky ako pre každého iného(napr. alza.sk...), t.j. možnosť do 7dní vrátiť tovar bez uvedenia dôvodu, 2(a viac) rokov záruka. (jediná nevýhoda je nutnosť zaslať reklamovaný tovar na vlastné náklady, oproti nákupu v kamennom obchode)

ATi Radeon HD4870 1GB: (24.1.2009)
pixmania.sk=216,13EUR(s poštovným-skladom)
alza.sk=263,55EUR(kamenný obchod BA-do 3dní)
lavacom.ke=249,19EUR(predajňa KE-nedostupná)
datacom-ke.sk=*255,06EUR(predajňa KE-skladom)
rozdiel=*38,93EUR(1168,-SKK)
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pixmania 2009-01-25 13:45:33
avatar
hmm...dík za typ Podaktoré výrobky tam vôbec nie sú lacnejšie, než inde, no napr. také ATIiny tam majú pekné ceny...napr. 4870X2 od Sapphire stojí "iba" 439,95 €!!! Čo je slušná cena a i 4850, 4870, či 4870/1GB od Sapphire majú veľmi slušné ceny a patria medzi 5 najpredávanejších produktov(čo je asi aj dôvod tých skvelých cien, čo vysvetľujem nižšie) ;)
Lenže karty, ktoré sa asi nepredali ešte keď ich cena bola vysoká, tak im tie ceny asi aj ostali, ako napr. GTX280 od Asusu za neuveriteľných 493,23 €, no GTX285 od Asusu stojí už "iba" 397 €, čo nie je nejaká úžasná cena, no je to najlacnejšia GTX280/285 v tomto obchode. Ale keď sa pozriem, že 4850X2/2GB stojí "iba" 269 €, tak by som vôbec neváhal, no vzápätí je zaujímavé, že 4850X2/1GB stojí 307,08 €, čo je dosť nelogické. Takže si myslím, že produkty z tohoto obchodu, ktoré sú lukratívne a rýchlo sa predávajú, tak na ne tento obchod aj rýchlo reaguje cenou, no produkty, ktoré pri uvedení lukratívne nikomu neprídu, tak sa ani nepredávajú a tým pádom im ostávajú i staré ceny a ich kúpa je stále horšia, teda ich nekúpi nikto aspoň trošku znalý(iba taký, čo kupujú "Nvidiu alebo Geforce" a riadia sa tým, že "čo je drahšie, to je lepšie").

Každopádne sa dajú podaktoré tie najlepšie výrobky v tomto obchode kúpiť i omnoho lacnejšie, než hocikde inde.
Btw všetky karty, ktoré som spomínal, boli dostupné skladom.
Neznámý  2009-01-25 14:10:00

Akorát, ty, co kupují nVIDIA a nebo, GeForce, husté, válím, a to válím, se smíchy, pod stolem, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 07:32:41
avatar
Pokud by za mnou někdo přišel s tím, že chce "nvidii nebo geforce", tak bych mu tu nvidii do počítače dal už proto, že bych nerad pak neustále poslouchal, že mu nejdou nainstalovat ovladače. A radu "co je dražší, je lepší" dal asi někdo tobě, protože kupovat si nejdražší grafiku na monitor 17" jsou vyhozený peníze, takže bych to moc nekritizoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 08:47:00
avatar
to sou keci ... s ovladači ATI je vše v pořádku, naopak bych dnes právě kvůli zhoršující se kvalitě ovladačů NVIDIA nedoporučil NVIDIA grafiku. Od té doby co tam přidaly to slavné PhysX, jsou s tím jen problémy, i mě občas nejdou naisntalovat korektně ... kromě toho občas se restartují při práci, prostě ztmavnou monitory atd, zkrátka a dobře NVIDIA ovladače jsou v poslední době vážně bída a to jako dlouholetý majitel NVIDIA grafik, který přeinstalovává ovladače s každou novou verzí, mohu osoudit ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 09:00:02
avatar
To jsou kecy, jako dlouholetý uživatel nVidií to můžu posoudit taky. Instalace je bezproblémová (pod XP). A nevím jak ty, ale já musím řešit poměrně dost podobných problémů jako jsou aktualizace ovladačů od lidí kterým jsem stavěl počítače nebo kterým "najednou" nejde něco spustit nebo jim to blbne. Když pominu to, že většinu problémů vyřeší novější verze Directů, tak nejméně problémů je právě s nVidiemi, kde i díky spolupráci s vývojáři her nové ovladače zpravidla navyšují jen FPS, chyby u her většinou nejsou a proto mě majitelé nVidií otravují nejméně. Nehledě na to, že ovladače stačí stáhnout a spustit, během chvíle jsou nainstalovány. ATI ovladače se musí ještě odinstalovat a to je pro většinu běžných uživatelů neřešitelný problém. Pokud za mnou někdo přijde s tím, že má Visty, SLI nebo Crossfire, rovnou ho posílám jinam. Ale pro WinXP PLATÍ, že ovladače nVidie jsou snáze nainstalovatelné a bezproblémovější než ovladače ATI. A hlavně - není nutné je přeinstalovávat s každou novou verzí. Takže se mi zdá se ani nepochopil, na co jsem narážel. Pokud je někdo takový znalec přes počítače, že po někom chce nVidii nebo GeForce, pak pro něj je mnohem vhodnější nVidia než ATI.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:51:33
avatar
no ja mam na svojom Asuse X1950Pro ovladace original z CD a z vynimkou Far cry2 mi isli vsetky hry v pohode...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 21:04:37
avatar
No já to taky bral spíše obecně, netvrdím, že kdokoli má ATI, musí mít i problémy. Ale pokud bych měl stavět počítač někomu, kdo po mně bude chtít "nvidii nebo geforce", tak mu tam tu nvidii dám. Pak ať si dělá s počítačem psí kusy, zkusí si nainstalovat sám ovladače, těžko na tom něco zkazí.
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - "idea" roku... 2009-01-26 21:37:32
avatar
Citace:
Ale pokud bych měl stavět počítač někomu, kdo po mně bude chtít "nvidii nebo geforce", tak mu tam tu nvidii dám.
...pre mňa jednoznačne GeForce, nVidiu nemusím...

Chcel si tým povedať, že len na základe ovládačov skladáš/odporúčaš zostavy (pre mňa je smerodajnejší pomer výkon/cena, spotreba...v určitých hrách: napr. Fallout3, Crysis"I a II", STALKER "I a II", RD Grid, Mass Effect, L4D, BiA:H to H)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 21:46:40
avatar
Už delší dobu nejsou rozdíly v ceně/výkonu takové, aby hrály roli. Vžycky se při určitém finančním limitu vejdu do nabídky obou výrobců při podobném výkonu. Aktivnější hráč si to složí sám, u ostatních je hlavní kriterium bezproblémovost chodu, ticho, a dejme tomu spotřeba. Výkonově jsou dnes karty ve stejných cenových hladinách vyrovnané. A stejně už počítače moc nestavim, lidi kupujou víc notebooky a konzole
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 09:52:45

Nevim, to co popisujes je jiste pravda, ale ATi ma taky svoje stinny stranky. Klonovani obrazu s nestejnym rozlisenim atd. V zasade jsou Nvidia ovladace vice user-friendly. Pokud nebudes resit nejake specificke a spis minoritni zalezitosti, tak Nvidia je na tom lip. Uz dlouho tvrdim, ze Nvidia prodava komplexnejsi reseni pro 90% lidi. ATi spoleha na to, ze si jeji kupci doladi vse podle sveho. A Catalysty s NET 2.0? Vim, ze je instalovat nemusim, ale je to zase o tom, jak k tomu kdo pristupuje. Pro lidi neznale ci normalni usery je to proste vetsi alchymie rozchodit ATi nez Nvidii. A tohle se bohuzel nijak zvlast nemeni uz dlouha leta...
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovládače... 2009-01-26 20:34:03
avatar
DD má recht
Min. od rady HD38xx(od Decembra 2007 mám HD3850, dovtedy nv6600TD a dlho mi to bežalo na starých ovládačoch, pretože nové akosi nespolupracovali...DVI nefungovalo...) a žiadne problémy s ovládačmi(CATAyST) som nezaznamenal
Určite nie sú také "user friendly ako od nVidie"...t.j. treba ich narozdiel od "ZELENýCH" odinštalovať(OLD) a nainštalovať(NEW)...tot vsjo.(tiež ma to prvý krát prekvapilo...po skúsenostiach s nVidiou 6600)
Ad monitory: nVidiu som pripájal na monitor/TV a bola to doslovne hrôza stále špekulovať aby to korektne "fachčalo", s ATi-nou som to ešte neskúšal/nepotreboval.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 21:09:10
avatar
Jenomže právě ta odinstalace je problém. Když už je někdo neschopný dohledat si správné ovladače na netu, dám mu je na flash disku, u nVidie jen spustí a je hotovo. Ale odinstalovat staré a nainstalovat nové už je pro většinu běžných uživatelů problém. Je mi jasný, že tady to asi problém pro nikoho není, ale to neřeší většinu. Naštěstí hardcore pařani nějaké to povědomí mají, ale narazil jsem i na takové, kteří hrají ostopět, ovšem nainstalovat ovladače nebo nedej Bože otevřít bednu a něco poštelovat, je pro ně černá můra. A tím pádem i pro mě. Bohužel.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 21:38:37
avatar
Na starom PC som za celý čas iba raz menil ovládače(a to som ich vtedy určite nepreinstalovával, iba updatoval), keď mi prestali fungovať nové hry(Riddick, či Most Wanted celý v "atraktívnej" ružovej a pod.). Ako viem, tak Catalysty sa tiež nemusia reinstalovať, ale určite je to lepšie ako iba updatovať. A od kedy mám 4870x2, tak preto, že som predtým Catalysty nepreinštalúval, tak som nevedel ako nato, ale rýchlo som na to inštinktívne prišiel a tak isto si myslím, že by s tým nemalo mať problém 90% ľudí(veď aký je problém s Device Managerom??) a ostatných 10% si to môže updatovať ;)

Btw za ten polrok čo mám 4870x2, preinštaluvávam Catalysty každý mesiac a ani raz som nezaznamenal s nimi ani ten najmenší problém a rozhodne nemám jediný dôvod byť s Catalystami nespkojný ;)

Btw ohľadom tých ľudí, čo majú problém otvoriť skrinku, tak to už vonkoncom nechápem...toto PCčko čo mám, je prvé, ktoré som si sám skladal a síce to bolo na prvý krát trošku neisté a opatrné, no bola to celkom haluz a som i celkom hrdý na to, ako dokonalo som to dal všetko dokopy(mám priehľadnú bočnicu, tak to môžem stále obdivovať...dokonca som mal "šťastie" na vadné čerpadlo a nechcel som čakať na reklamáciu, tak som si sám výrobnú vadu opravil, aby netieklo a funguje skvele)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 21:53:38
avatar
O.K., to je dobré vědět. Takže až se zase někdo ozve, tak mu jednoduše řeknu, že se mu to jen zdá, že vím minimálně o třech lidech, kteří problémy nikdy neměli.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-28 15:46:57
avatar
No tak už môžeš povedať, že už vieš minimálne o štyroch ľuďoch
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:45:35
avatar
ja taky mohu posoudit svoje zkusenosti s ovladaci nvidia...instaluju kazdou novou verzi a nemam s nimi zadny problemy...vzdy se nainstalovali korektne (i kdyz je fakt, ze od te doby co je tam physx to trva docela dlouho) a restarty ani ztmavnuti monitoru me tedy rozhodne nepotkalo
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-24 02:21:14

Vždycky mě tak nějak lákala nesudá čísla...
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 15:33:11

Kdybych dělal procesor CPU, zjednodušil bych jádro, drtil bych soupeře paralelním výkonem. Přesně tak, jak drtí ATI Nvidiju. A teď to chce převzít architekturu gragické karty ATI do CPU. Prostě nevýkonná jádra, ale obrovské množství.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 15:48:46
avatar
jeste ze je nedelas
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prezident zeměkoule 2009-01-25 16:09:37
avatar
Existuje vůbec nějaké odvětví lidské činnosti a lidského poznání, ve kterém bys nevěděl, jak by se to mělo dělat lépe, než se to dělá?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 16:11:56

Kdybych stavěl auta, zjednodušil bych motor (všechno bych odtamtud vyházel - karburátor, svíčky, rozdělovač atd a zbyli by jenom písty) a drtil bych soupeře paralelním výkonem pístů. Přesně tak, jak drtí Dacia Škodovku. A teď to chce strukturu motoru z Babety a přidat ji do mého nového motoru. Prostě nevýkonný motor z Babety, ale obrovské množství...
KralKralu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 16:30:04

Aha, takže procesory 086,186,286,386,486 byly neúplné
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 20:27:19
avatar
bez karburatora neviem kde bzs michal zmes vzduh benzin
a keby ti to fachalo mal bys dalsi problem,.. co ta spotreba,...
proc mzslis ze delaji pocitacem rizene motory s 16tima ventilama,... co nejvecsi pomer vykon/spotreba
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:05:01

16 ventilov na valec? to je co za motor? linku
Neznámý  2009-01-25 22:52:47

Jj, prirovnals to trefne. A ti dva co na tebe reaguji evidentne nepochopili co jsi tim chtel rici.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 07:01:05

presne tak... nepochopili..
Neznámý  2009-01-25 23:41:55

Edited by Rebel44: blabol smazan.
Neznámý  2009-01-25 23:42:00

Edited by Rebel44: blabol smazan.
Neznámý  2009-01-26 03:27:06

Edited by Rebel44: blabol smazan - az se naucis psat normalne a navic tak aby to nebyly uplny nesmysly tak dej vedet.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 00:30:22

Predpokladam, ze nejaky system na to mas. Je mi jasny, ze nam ho nereknes, pac by to mohl nekdo okopirovat a vydelat na tom tezke prachy. Ja bych jich udelal fakt hafo, hodne malejch, po cely desce a pulku bych dal do serie, aby AMD drtilo Intel jak pararelnim tak i seriovym obrovskym vykonem, jako ted ATi drti Nvidii.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 20:44:35
avatar
AMD přijde s dvoujádrem až bude dost procesorů s 2 defektníma jádrama
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 22:15:56
avatar
a s athlon x4 yas az bude dost procaku s vadnou L3? nemzslim,... AMD jen chce prodat drazsi varianty driv nez si lidi uvedomi ze jim vlastne staci i lacinsi, nebo proste cekaji az doprodaju stavajici athlony a phenony, to jiste dela vice-mene i intel,... myslim ze s i5 ceka az vypreda C2D a C2Q
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-25 22:48:12
avatar
myslim ze s i5 ceka az vypreda C2D a C2Q

intel nemá důvod vydávat corei5, navíc i5 bude pozdrzeno kvůli hos. krizi, pořád jde o platformu s ddr3 pamětmi, která vyjde dráž
Neznámý  2009-01-25 23:35:46

Jen, ať, Intel, zdržuje, těšíme, se na DvouJjádra, na-beton, na Frekvenci, 3,1 GHz, a se spotřebou, možná, jen 65 Wattů, a to na Architektuře AMD K-10.5, a pak, se ještě, těšíme, na DvouJjádra, asi tak, K-10.5, s 6 MegaBajty L3 Cache, tedy, asi tak, se 3 MegaBajty Cache, na Jádro, což je, něco, jako, AMD Phenom II X4, s asi tak, těmi 12 MegaBajty L3 Cache, tedy, kdyby, a to kdyby, tedy, něco, takového EXISTovalo, že, no, a těšíme, se na ty, DvouJjádra, na Architektuře, AMD K-10.5, asi tak, na té Frekvenci, asi tak, 3,2 GHz, a možná až 3,4 GHz, a se spotřebou, asi tak 95 Wattů TDP, asi tak, v půlce, tohoto, roku, jen, a to jen, ať, Firma Intel, spí dál, do příštího ROKu, až ji, převálcuje, Firma AMD, je času, a to je času, dost, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-01-25 23:42:22

Edited by Rebel44: blabol smazan.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 348x
Komentářů: 1
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 521x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1053x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1828x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1937x
Komentářů: 3