Turbo clock: Vyřeší automatické přetaktování zklamání z přínosu vícejádrových procesorů? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 31 červenec 2009
alt Ačkoliv počet jader v procesorech roste, výkon nových CPU určitě neroste úměrně jejich počtu

 

 

I ntel si od funkce, kterou integruje do svých nových procesorů a která automaticky přetaktuje 1, 2, 3 nebo i 4 jádra na vyšší než nominální frekvenci procesoru, slibuje nárůst výkonu procesorů znatelný i pro běžné uživatele …

Asi jste si všimli, že ačkoliv máme na trhu čtyřjádrové procesory, proti těm dvoujádrovým nám výkon zdaleka dvakrát nenarostl. Problém je i s frekvencí procesorů, kdy se pohybujeme od 2,5-3GHz u většiny modelů už téměř dva roky a na velké změny to v dohledné době nevypadá. Osobně si ale nemyslím, že je nízká frekvence důvodem, proč ani díky čtyřjádrovým procesorům výkon nějak znatelně neroste. Jasně, funkce Turbo, která u nových procesorů Intel bude u 1-2 jader zvyšovat frekvenci o 500-1000MHz, určitě k navýšení výkonu povede, ale když dám všechna 4 jádra na danou frekvenci, nijak se to nebude lišit od současnosti.

Primární problém podle mě je ten, že software brutálně zaostává. Až v poslední době se objevuje software, který alespoň využívá dvě jádra. Softwaru, využívající 4 jádra procesorů je hodně málo. Mluvím teď hlavně o běžném softwaru pro běžné uživatele. Programátoři se zkrátka ještě nenaučili s vícejádry pracovat a správně pro ně adresovat. Když se pak náhodou objeví nějaký program, například hra, která je pro 4jádra optimalizována, ale dvoujádrový CPU má co dělat, aby stačil, hned se mluví o špatné optimalizace. Není to snad právě naopak? Špatně optimalizovaný je snad ten, který není schopen využít toho, co současný HW nabízí.

Není divu, že se vývoj brutálně zpomaluje. Vidět je to právě letos. Důkazem tohoto stavu je platforma ATOM a netbooků. Neuvěřitelný úspěch této platformy, která je jednoznačně technologicky krokem (možná dvěma) zpět. Místo toho, abychom žádaly silnější procesory a GPU, které by při svém výkonu byly úspornější, máme tu procesor, co sice žere málo a výkonově je na úrovni Pentium2 a radujeme se, jak nám zaostávající software na tom pěkně jede. Je sice fajn, že skoro všechno dnes jede na všem, ale pomysleli jste také na chudák High end?

Sám má přetaktované čtyřjádro – AMD Phenom II 940 na 3,9GHz, mám puštěn monitoring vytíženosti jader na druhém monitoru a zejména u her nestíhám žasnout. 2-3 jádra se u mnoha her (i dalších programů) neustále flákají, zatímco jedno jede na 100% a já sedím a čekám! Se čtyřjádrovým CPU na téměř 4GHz čekám až to to jedno jádro přechroupe! Omlouvám se, ale Turbo mod není řešením ale maskováním problému a nemá žádný přínos pro stávající majitele procesorů. Jediným řešením je dokopat software ke skutečnému využívání vícejader ….

Zdroj: DDworld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 17:59:11
avatar
no podla mna je gta 4 jeden z prvych krokov ku vyuzitiu viac jadrovych CPU
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 18:32:56
avatar
Myslíte že GTA4 dokáže zaměstnat všech 12 vláken procesoru Core i9 ? Nebo kolik jader dokáže vlastně GTA4 využít ?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 20:37:16
avatar
otazne jake je maximum,..
taky vyce vlaken nemosi znamenat vyzsi efektivni vykon, priklad 1 vlakno si zhabe celou L1 jadra, a celou L2 a L3 procesoru, zbyla vlakna se ti mohou pak leda tak klouzat
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 15:43:04

HT u her nepomáhá...
Arkan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - O tom sa vedelo uz od zaciatku 2009-07-31 18:44:35
avatar
... pre istotu pripominam skvele vizionarske zamyslenie sa od Eagla: Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 19:02:10
avatar
nesmysl ..... s dvoujádry se netrefil ....ty jsou využívána na výbornou ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysl? 2009-08-02 14:09:08

1./ Ten clanek vysel v r.2005 - ted mame rok 2009
2./ Dnes je tedy stejna situace 4C vers. 2C, jako tehdy 2C vers. 1C, v roce 2012 urcite bude vyuziti vice-C CPU jinde nez ted, takze analogicka situace
3./ Nesmysl to tedy od Eagla nebyl, ta vase reakce urcite ano
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 19:56:38

turbo je marketingovy tah. V skutocnosti je to to iste, ako podtaktovanie jadier pri necinnosti, len opacne. Tu ho pri "cinnosti" nataktuju Vydaju teda napr. 2Ghz CPU. Povedia, ze turbo 3GHz. To bolo aj doteraz, len to bol 3GHz a vklude sa podtaktoval na povecme 1Ghz. Jedina novinka bude, ze zatial co aktualne cpu nastavuju frekvenciu vsetkych jadier, tu to bude kazde jadro zvlast.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 15:08:58
avatar
ne nic takovyho doteraz opravdu nebylo. nove core iX se ti v necinosti podtaktujou, kdyz budou zatizena 1-2 jadra tak se ti pretaktujou hodne, kdyz budou zatizena 3 jadra tak se ti pretaktujou mene a kdyz budou zatizena vsechna 4 jadra tak procesor pobezi na zakladni frekvenci. a v obchodech bude muset byt uvaden porad jen zakladni frekvence. u soucasnych core i7 je take uvadena zakladni frekvence, tak nevim kde na takovy blbosti chodis...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 15:52:17

1. budu sa musiet dat pretaktovat vsetky 4 jadra, lebo dopredu nevies na ktorom pojde aplikacia
2. ak sa budu dat pretaktovat vsetky 4, nevidim dovod v pripade pustenia 4 aplikacii aby sa nepretaktovali vsetky 4 (teda okrem spotreby) Ak to naozaj bude tak ako pises, tak to je zbytocnost.
3. marketing je v tom, ze doteraz prakticky vsetky c2d/q co predali idu pretaktovat, a teda je skoda to nespenazit
4. takto to funguje uz teraz, len sa netaktuju jednotlive jadra zvlast, ale cely procesor. Napr. e5200 mohli predavat ako turbo 3000MHz, so zakladom na 2500. Nijaka novinka to nebude, az na to ze sa bude menit frekvencia jednotlivych jadier. Len to tam bude nove.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 16:50:49
avatar
turbo mod monitoruje vytizeni jader..kdyz jsou vytizena jen 1-2 nebo 3 jadra (jakakoli) tak u nich zvedne nasobic a tim se pretaktuji. turbo mod je hlavne udelan, kvuli tomu ze je strasne malo aplikaci optimalizovanych na vicejadrove procesory. proto se v aplikacich, ktere vyuziji jen jeden nebo 2 thready, ty zatizena jadra pretaktuji a tim se zvedne vykon. nejvic to pomuze ve hrach, protoze optimalizovanych her na vicejadrove procesory je minimum.
Buble [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 20:34:34
avatar
Je to pravda, vývoj se pomalu vleče kupředu ale musíme si taky říct že když je hra náročnější na procesor(přesněji vyžaduje 4jádro) tak se nad ní ohrnuje nos. Takže májí výrobci her popř. i jiného SW na výběr?? Udělat pokroku prosperují věc a "prodělávat", či to nechat jak to je a vydělat.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 20:34:59
avatar
Pusti si 4x program typu
while(1)
{

}

a hed budes mit 4 jadra na 100% vytizena

Ale jo zase, chces mis software 2x pomalejsi, nebo 10x drazsi,.. multijadrove optimalizace nejsou zadarmo,...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-31 23:27:28

"Špatně optimalizovaný je snad ten, který není schopen využít toho, co současný HW nabízí".Zrovna hry niesu najlepsi priklad.Intel/AMD nevyvija CPU ani MS Windows primarne na hry .Ze sa da tom aj hrat DX,OpenGL je sice uzitocny ale stale len sekundarny efekt.Hlavna cast prijmov tecie z profi segmentu kde je uz je soft optimalizovany celkom obstojne.Z 2. pohladu co ked vacsina hracov nema X2/SLI GK ?Ci makaju 1 alebo 4 CPU na 100% je fuk ked to aj tak aktualna priemerna GK nestihne nakreslit potrebnou rychlostou.Naopak pri menej narocnej hre nieje fuk ci bezi >60 FPS a 3 jadra sa flakaju alebo >120 FPS a ficia vsetky 4naplno? Pohlad 3.HW/OS/drivery/hry znamena kopu ludi v rozdielny firmach/teamoch.Priam nemozne zladit vsetko tak aby hra v momente vydania bezala v rovnakych hratelnych FPS/podobnej kvalite na najslabsej aj najsilnejsej kombinacii CPU/GK a pritom vzdy bolo 100% vyuzitie vsetkych jadier CPU/GK. Nejaka AAA hra sa zacne vyvijat dnes s nejakym predpokladom vykonu za 3 roky (hlavne GK kde je ocakavany limit) v case uvedenia na trh.Priebeznu testuju ako prichadzaju GK/drivery a ak sa da na poslednu chvilu upravia naroky(velkost textur,pocet objektov,ocesu fyziku,prerozdelia stupne nastavenia kvality).Dost hra aj odvaha vyvojarov/vydavatela ci risknu vyvijat novy HW narocnejsi/krajsi engine alebo pouziju nieco hotove resp vylepsene.A na konci vyvoja pridu k tomu ze :a/ uz musime vydat GTA/Crysis ale CPU/GK este niesu dost silne.b/zaspali sme dobu(neboli prachy na dalsi vyvoj)
a na terajsich GK sa da ukazat podstatne viac.c/hura podarilo sa vsetko zladit a hra je aj dost pekna,aj su prijatelne FPS,aj sme sa trafili do mody aktualne ziadanemu sposobu hrania/hratelnosti.Sorry za pridlhy prispevok ,mne stacia hlavne nesekajuce sa >35 FPS na medium ;-)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-03 12:12:16

Bohuzel nejsi uplne az tak konkretni aby jsi mohl mit pravdu viz.
AndyF1 napsal:
Ze sa da tom aj hrat DX,OpenGL je sice uzitocny ale stale len sekundarny efekt.Hlavna cast prijmov tecie z profi segmentu kde je uz je soft optimalizovany celkom obstojne.
:

Widle jsou dobry do ty doby dokud ma masina prebytek vykonu, jakmile balancujes na hranici a nedej boze potrebujes jet realtime rezimu tak widle se svoji architekturou konci protoze VUBEC nejsou optimalizovany, oni proste odlozi ulohy a ty se muzes zblaznit a neudelas nic... A to ti zpravidla na nekterych typech serveru a komunikacnich masinach zpusobi nemale problemy hranicici s pouzitelnosti
To se nebavim u Widli o logice pridelovani aplikaci CPU jadrum a dalsi zalezitosti, proste widle zatim neumeji nakladat s HW vykonem optimalne, natoz usporne ci nedej boze maximalne efektivne, ta koncepce je proste velmi zaostala(chteji byt pripraveny na vsechno a zerou a zerou a zerou systemove prostredky a pritom v profi sfere jsou to kolikrat jednoucelove aplikace a 95% casti OS Widli je tam nadosmrti zbytecnych ale hlavne ze jsou pripraveny kdykoli resit atomovy vybuch a rezervuji pro nej pamet). To je jeden z vice duvodu proc v profi sfere ma temer kazdy sve nastroje a OS, proste je nesmysl chtit po jedne veci vse, pak to dopada tak jako s Widlema, vse je polovicate a nic neni dotazene do konce(sprava pameti temer neexistuje kdyz nebudeme brat v uvahu swapic, naprosto neschopny a prehistoricky task manager(pouze se propisujou aplikace/procesy) a o nejakem rozdelovani zateze pomoci zakladni predikce pro volna CPU jadra je vzdaleny sen), tisice nevyuzitelnych sluzeb zabirajicich misto a systemove prostredky a mraky dalsich veci ktere se "resi" koupi vykonejsiho HW misto skutecne prace na skutecnych optimalizacich Widli(bohuzel ani W7 neprinaseji nic obdivuhodneho, spise odstranuji zaostalost starsich verzi a dohaneji krok s konkurenci na poli desktopu)....

Takze suma sumarum Widle jsou predevsim na hry a ostatek jekztakz zvladaji protoze jsou preplacane(problem je ve filozofii, Widle sli cestou usnadnit co nejvic prace ostatnim, tj. ze programator zkompiluje jen kod a nic(tim je mysleno knihovny atpdb.) nebude muset instalovat do PC s jakymakoliv Widlema, cili naprosto minimalni istalacni soubory zabirajici malo mista), tady proste neni co oslavovat. Upozornuji ze s nimi velmi dlouho delam(ovsem nastesti ne jen s nimi) takze to neni zadne nadavani zas tak spatne nejsou urcity standart to je a prineli radu pozitiv, ale na to ze jsou to nejlepe placeny SW na svete by mohli byt podstatne vice ve predu a daleko vice navazany na stavajici HW(to ze se bezkonfliktne nainstaluji neznamena ze pracuji efektivneji) a jeho moznosti.... Ironii je ze na to jak planovali byt "univerzalni" stejne musi byt special verze pro kazdy segment protoze proste ty slabsi zeleza(mobily,SPhony,PDA,netbook atpdb.) tu preplacanost neutahnou takze to vyjde na stejno jako kdyz se pro kazdou tridu napise OS zvlast(jadro v lepsim pripade zustane, ale stejne je tam vetsinou par veci "natvrdo" takze minimalne mirne upravy kernelu atpdb. se stejne nevyhnou) jak casove tak financne(takze ty hlavni vyhody v "maxiuni" filozofii jsou nakonec liche)...

Abych ti odpovedel ve zkratce co jsem tim chtel rict: tak hlavna cast prijmu netece z profi segmentu proto ze by byli widle dobre optimalizovane, ale proto ze to je urcity standart(coz je jeden z faktickych kladu Widli, ovsem i tento fakt bude brzy precenovany mytus, i ostatni firmy samozrejme drzi kompatibilitu a zpetnou podporu a dokonce i placene sluzby na podporu atpdb.)....
mira89 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 17:39:36
avatar
nemyslím že Turbo mod je zbytečný - právě naopak v době kdy soft nepracuje s více vlákny.Aspon nemusí mít uživatel nutnost přetaktovat všechny jádra a šponovat je někam k 4GHz :-).Mno tady furt řešíte hry a hry a taky ještě hry - to se pak nedivte že je 4jádro nevyužitý.Převádím HD video a tam uz svůj quad využívám na full a protože u komplu nemůžu sedět celej den tak na quad můžu naložit víc úloh než na 2jádro a to je pro mne hlavní přínos quadu.Na hry,kecání po netu,prohlížení mejlů,poslouchání mp3,atd to skutečně není nutné 4jádro.Kdyz zpracováváte HD tak není nikdy dost frekvence a jader a tak Turbo mod a hlavně HTreading bude můj new CPU muset mít,ámen.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 12:27:17

tak to potom turbo mod mam uz dnes, kedze mam procesor x2 5400BE, beziaci na 1000MHz. Pri 85% zatazeni CPU (zial viac sa neda nastavit v RMclock, bral by som prepnutie az po 100%) po dobu viac ako 500ms (nastavitelne) sa pretaktuje o uroven vyssie (nastavitelne) atd.. az do frekvencie 3GHz. Jediny rozdiel medzi touto technologiou a tou novou turbo je, ze sa budu taktovat len jednotlive jadra, pricom c&q sa taktuju vsetky.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-03 11:50:03

souhlasim ze pri strihu nebo konverzi video formatu/materialu je opravdu i treba 100 jadro vyuzitelne naplno. Dle meho nazoru nemuzete brat jakoukoliv hru jako "meric" vykonu. U komprese videi nebo konverzi vyuzijete jakekoliv CPU (i kdyby bylo 100 jadrove). Dale take dost zalezi na pouzite architekture a kompletnim navrhu systemu. Priklad: na L1 - 2x FX72 (2x Dualcore 2,8GHz) 8GB RAM DDRII 1066, 3x RAID5 1,5TB + 1,5TB + 1,5TB muzu pustit aby to bylo este unosne 46!!!!!!!! vlaken (46 kopii jednoho programu, ktere zpracovavaji kompresi z AVI - do konkretnich finalnich formatu (WMV,DIVx,H264). V tech projektech jsou samozrejme nejake efekty a strihy apod. Dalsi striznu co tu pro srovnani mam je toto: M4A78E AM3 4CPU PII X4 945 3,0GHz + 8GB RAM DDRII + RAID 5 2,2TB + 150GB Raptor. Tak na teto si nepustim vic jak 12vlaken - pak je system (neni mysleno operacni) totalne zahlceny a ve finale hrozne pomaly....L1-N64 a serverove platformy jsou opravdu zamereny na PARALELNI zpracovani dat, oproti soucasnym CPU a cipsetum. V dnesni dobe se opravdu musi clovek zamyslet nad tim k cemu bude SYSTEM pouzivan. 4CPU v jednom pouzdre budou vzdy v paralelnim zpracovani dat vzdy pomalejsi nez 4 x 1CPU. Vykon treba v CINEBENCH je asi rozdil tech 10% pro PII o proti 2xFX72 - v pripade CAD aplikaci je to dulezite ale uz jste videli nekoho kdo pustenych nekolik kopii Autocadu nebo uStation... ja tedy ne. Jedina nevyhoda 4x4 platformy je asi takovahle: STRASLIVE TO ZERE - CPU 150W x 2 12x WD RE2 cca 170W - no celkem na UPS az 610W!!!!!!!! provozuji jiz 3roky. AM3 pul roku a jediny duvod je abych usetril asi 1500kc/mes za elektrinu. Protoze ta AM3 nejakych 340W, na normalni praci a grafiku je to luxus (na praci v jednom programu)rychlejsi nez 4x4. 10-15% narust vykonu a kdyz to srovnam s byvalym AMD-AthlonX264-3,0GHz tak jak 4x4AMD tak i AM3 maji temer 2 nasobny vykon a ne ze ne. Dokonce mi tu lezi deska s tim procikem na stole (Crosshair + DC3,0GHz) - kdyby si to chtel nekdo vyzkouset... HRY NEJSOU MERITKEM VYKONU A NIKDY NEBYLI PROTOZE NA TO NIKDY TY PROCESORY A DALSI SOUCASTI NEBYLI PRIMARNE URCENY
Martin99 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimalizace 2009-08-01 10:18:44
avatar
S článkem souhlasím, jen s tvrzením
"Když se pak náhodou objeví nějaký program, například hra, která je pro 4jádra optimalizována, ale dvoujádrový CPU má co dělat, aby stačil, hned se mluví o špatné optimalizace. Není to snad právě naopak? Špatně optimalizovaný je snad ten, který není schopen využít toho, co současný HW nabízí."
nemohu souhlasit.

Pokud dvoujádra mají co dělat, aby hru utáhla ve chvíli kdy čtyřjádra má ca 2% uživatelů (nepamatuju si už přesné číslo), tak to rozhodně není dobrá optimalizace.
Dobrá by byla v případě, kdy na nejběžnějších dvojjádrech běží bez problémů a na čtyřjádrech nabízí vyšší, v ideálním případě až dvojnásobný výkon pro použití lepší dohlednosti, možnosti zlepšení obrazu apod...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 12:32:04

kedysi davno bola hra menom Outcast. V nastaveniach si nemal min/med/high ale boli tam procesory. Vybral si si, ze mas celeron333, upravili sa podla toho nastavenia. Vybral si si k6-2 400, alebo pentium2 450, upravili sa podla toho nastavenia. Nieco podobne by mohli zaviest i dnes, mas 2jadro, 9600gt, upravia sa podla toho nastavenia. Konkretne ale GTA4 na tom ide na min detajloch 1280 presne rovnako ako na max 1920. Tomu hovorim spatna optimalizacia!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 13:16:38

Až na to že dnes je obrovské množství kombinací, představ si jak dlouho by trvalo optimalizace na každý kus HW zvlášť...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 15:56:35

nejde o optimalizaciu ale skor o nastaveni hry na zaklade hw. Vela hier to ma dnes automaticky. Keby to tak ale dali do nastaveni, nikto by sa nemohol stazovat. Aky mas hw, tak ti to ide. Preco vsetci chcu hrat crysis na very high, ked na to nemaju hw? Daj si medium a pojde ti to aj na 8600gt.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-03 10:50:35

No, ono dříve těch kombinbací bylo neporovnatelně více - teď máme 2 zdroje grafických chipů a 3 zdroje chipů základních desek. Bylo toho více.
Mimochodem, myslím si, že ten smutný stav věci (souhlásím s DD) přirozeně pochází z monopolizaci x86 IT průmyslu.
Ale jsem optimista - jako výsledek x86 větev IT prostě zkrachuje nebo zůstane jako základní desky od VIA - 0,3% trhu.
Vždyť mobilní procesory se rozvijí velice rychle. Když doženou Intel a AMD, přijde opravdová konkurence.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 15:05:32
avatar
takze si chces, aby po snizeni rozliseni byla hra mene narocna na procesor? neni tohle nahodou treba o graficke karte??? trosku premyslej nez napises takovou kravinu. a u outcastu to bylo neco trosku jineho, kdyz v te dobe se vyuzivalo softwaroveho renderingu a ne 3D akcelerace. kdyz chces v gtaIV snizit zatez na procesor tak nejdulezitejsi je ubrat car density.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 16:04:59

to je jedno co som ubral, furt to slo "rovnako". Na 1920x1200 vsetko max to slo pri nacitani prveho levelu, uplne na zaciatku hry tak 22-25 fps, sadol som do auta, presiel 500m a slo to tak 12. Potom som to dal vsetko na min. 1280x1024 a slo to na zaciatku tak 30, po 500m 12fps. Tak isto. Preto tvrdim, ze ta hra ma zlu optimalizaciu. Rozdiel nastaveni min a max je zanedbatelny. Napr. crysis mi ide 1920 very high nejakych 15fps, 1280 low apsom 150.

Tie cisla ber tak, ze som to skusal pred 4 mesiacmi, nepamatam sa presne, ale podstata je taka, slo to rovnako uplne na plne a uplne na najnizsie.

edit:
min. requirements:Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz
* Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space
* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

mam 3Ghz athlon x2, 4GB ram a 512MB 9600gt. Na nej je to nehratelne. Tak ako mozu byt oficialne min naroky ako pisem? Ta hra je sprzneny port z konzole, preto to ide ako to ide. Nie preto, ze to je optimalizovane na 4jadra.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 18:46:25
avatar
No to bude urcite tvou sestavou. S i7 a GTX nastaveni skaluje pekne Co mas za pc?

Edit: Jako netvrdim,ze to je spravne,kdyz si na slabsim pc tuhle hru skoro nezahrajes.A to je presna ukazka toho,o cem tu psal DD.
Ten patch 1.0.3 tam mas? Na tve sestave by to melo na nizsi detaily behat urcite...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 17:31:34

nemam ziadny patch. Ja tu hru nechcem hrat, len som ju skusal ako ide. Vacsinu hier nehram, len skusam, aby som mohol zakaznikom poradit pri vybere zostav. Ano su aj testy a recenzie, ale ja si veci rad vyskusam. A raigorovi "brat presiel" Ano aj ja som presiel crysis na 7600gt. Sice to na lodi slo tak 10fps, ale presiel som to.

dalsim prikladom takejto hry, co ide na min a max rovnako je ms flight simulator. Naopak napr. oblivion som hral prvy krat na 6600gt, na max detajly to slo hadam 2-3 fps ale nastavil som uz neviem ake detajly, a slo to okolo 20-30. A o tom hovorim, znizis detajly a ide to hratelne. GTA4 nie. A nieje to mojou zostavou, skusal som to aj na e2180+8800gts 320MB, tam to slo o chlp lepsie, ale stale min fps nebolo dostacujuce.

Heh, dalsia hra Cryostasis. Uplne rovnako to ide na min aj max. Tam kde je voda to s 9600gt ide tak 15-20fps aj menej, a nieje to procesorom, bo 1 jadro slo na 80 a druhe na 40%.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 18:41:59
avatar
Ja zkousel GTA 4 i na core duo @ 3400Mhz + 8800GT a s poslednim patchem se to dalo hrat slusne,na stredni detaily. Koukni na tohle http://www.pcgameshardware.com/aid,669595/GTA-4-PC-CPU-benchmark-review-with-13-processors/Reviews/?page=2 Tvuj procesor ti poskytne vykon jen na 15-20 fps a to s GTX280.
Problem je udavana minimalni konfigurace,tam stanovili ladku hodne nizko.Ale jinak na slusnem pc se da hrat GTA 4 bez problemu temer na max.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-01 16:40:18
avatar
bratr ale dohral gtaIV v pohode na notebooku msi gx623 nebo tak nejak s turionem x2 a 9600gt m v nativnim rozlisenim (myslim 1280x800) a uplne vsechno na minimu taky nemel...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - single core 2009-08-02 22:30:51
avatar
Samozřejmě, že nejlepší by bylo jen donekonečna zvyšovat frekvenci a zlepšovat architekturu u jednoho jádra (max. dvoujádra). Lidé by v tom měli menší zmatek a porovnávání výkonu by bylo korektnější. Jenže křemík je křemík a jiná cesta prostě nebyla, takže nemá smysl si stěžovat. Profesionální programy vícejádra umí, výkon tedy narostl tak co ? Dokonalost v jakékoliv technice neexistuje.
Mentor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zase ukradeny text 2009-08-03 08:46:41

Ze zive.cz, staci se podivat na web.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1106x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1646x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2195x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1974x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2783x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2218x
Komentářů: 1