Nové procesory AMD Bulldozer jsou o 50% výkonnější než Core i7-950 či Phenom II X6 1100T! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 13 leden 2011
altMasivní, ale ne neočekávaný nárůst výkonu. Přechod na 32nm, zbrusu nová architektura, 8 jader …

 

 

 

Už před nějakou tou chvílí jsem vám informoval, že ze zdrojů blízkým výrobcům desek, kteří už nové procesory AMD mají, uniklo, že nové modely Bulldozer jsou tak rychlé, že mají na to stát se minimálně na čas těmi nejvýkonnějšími desktopovými procesory na trhu a dokonce prý AMD tak chystá návrat FX edic.

AMD samozřejmě už svým partnerům sdělilo další podrobnosti, které se tradičně „nějak“ dostaly na veřejnost a z nich vyplývá, že nové procesory Bulldozer jsou o 50% výkonnější, než současné procesory Core i5-950 či Phenom II X6 1100T, v případě toho druhého tedy vůbec to nejlepší, co dnes AMD má. Pro srovnání, nejvýkonnějším procesorem na trhu je stále 32nm šestijádrový Core i7-980X (brzy dorazí ještě 990X o zhruba 5-10% výkonnější), který je ale zhruba už „jen“ o 30% výkonnější, než oba zmíněné nižší modely procesorů. To by tedy korespondovalo s tím, že by se skutečně po mnoha letech AMD mohlo ucházet o pozici nejvýkonnějšího procesoru světa. Tím posledním procesorem AMD, který držel korunu, byl legendární Athlon 64 a to konkrétně model FX-62 v roce 2006 (kalendářně se to nezdá dávno, ale ve světě PC je to skoro středověk).  

Zdá se vám to neuvěřitelné? Upřímně, kdyby se 32nm AMD bulldozer alespoň nevyrovnal 32nm šestijádrovému Intelu Core i7, tak by bylo něco hodně špatně. Takže ačkoliv ten nárůst výkonu je opravdu masivní, není neuvěřitelný. Stačí vzít do úvahy jen prostý fakt, že se po mnoha mnoha letech jedná o zcela novou architekturu, takže ještě aby nebyla výkonnější a pro moderní aplikace vhodnější. Druhým podstatným faktorem je 8 jader a hlavně 32nm výrobní proces, protože AMD doposud má jen maximálně 6 jader staré architektury a hlavně k dispozici jen starý, i když k dokonalosti vypiplaný 45nm proces.

V současné době ale měření pocházejí jen z inženýrských vzorků, které ještě nejsou tou finální revizí a specifikací. Ta se začne vyrábět v březnu 2011. Snad jen pro úplnost dodám, že Bulldozer vlastně není ten samotný procesor, ale je to jen nativní plnohodnotný dvoujádrové modul (ale ne kompletní CPU), ze kterých se „staví“ samotné procesory. AMD plánuje pro začátek 6 a 8 jádrové modely, později i levnější 4 jádrové modely. Frekvence bude 3GHz a výše a TDP má být maximálně 125W a kompatibilita s AM3+ na deskách s AMD 900 čipsety. A kdy si jej budeme moci koupit? Zhruba stále platí, že nejdříve na konci dubna (04/2011), či začátkem května (05/2011) – ještě upřesním. AMD a Globalfoundries se nyní dušují, že vše jde podle plánu a časový plán zatím platí. Samozřejmě cena bude úměrná výkonu, takže bych čekal u 8 jader segment 7000 korun a výše, což by pořád bylo docela zajímavé, ale opravdu v tuto chvíli nejsou ceny stanoveny a nevím tedy ani přibližně, kolik který model by měl stát. Zatím ještě nejsou ani stanovena finální jména a přesné parametry jednotlivých modelů. Vše se ale brzy dozvíme …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:36:22

Pokud by cena u 8jádrového procesoru byla i něco málo nad 7000 tak je to furt cena k poštu jader a nové architektuře užasná. Nástup téhle architekrury bude určitě v obrovském očekávání tak doufám, že nás nezklame a AMD se tak intelu vyrovná.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:44:35
avatar
No cena bude na 7k začínat..A určitě budou modely i okolo 15k...Plus samozřejmě ekvivalent k Extreme edicím od intelu za tisíc doláčů x)
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:56:51
avatar
stále platí že si AMD nemůže dovolit na tom rýžovat tolik co Intel, tkaže i kdyby oprášili FX, myslím že takovou cenu jako intel nenasadí...

plus ty ceny jsou DDho odhad, takže žádné "bude začínat" ale možná....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:05:08
avatar
ne, píšu že jsou to procesory pro segment 300 dolarů +, takže v překladu bude začínat ... že budou státá i 15 000/20 000 nelze vyloučit. Mohou si to dovolit.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:28:42

...ale my už si to nemůžeme dovolit
Počkáme si na čtyř jádra, dá se předpokládat že začnou na 4000Kč?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:28:33
avatar
ale to nic nemění na tom že to je stále jen tvůj odhad, protože v této banánové republice funguje středoevropská přirážka a pár dalších blbostí co těch tvých 300USD po přepočtení na koruny řádně zvednou....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 10:17:40

Ako nechcu byt skepticky, ale 50% vykonu kde narastne?
V hrach urcite nie, tipujem na 8jadro že vykon narastie v grabovani filmov v ZIP RAR a inych kompresnych programoch.
Ešte ked tam daju trojkanalovi radič tak može vykon o 50% narast aj v priepusnosti. Ale trojkanalovy radič ide poriadne do spotreby stači sa pozried na intel. Tiež zaleži na turbo mode Buldozera, konkurencia ma Turbo na 3,7-3,8GHz pri spotrebe 65-95W za cenu 5k Kč. A ako s pohladu zakaznika ked budem mat na vyber 4 jadrovi procesot s otvorenym nasobičom 3,7GHz 65W ktory bez problemu dokaze ist na 4,5GHz a 8 jadrovi procesor 3GHz ktory už v zaklade bude mat spotrebu 125W a 7k Kč no neviem. To by AMD muselo urobiť poriadny zazrak v architekture Buldozera aby sa oplatilo.
QproTest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - čekám 2011-01-14 14:45:04
avatar
Na tuto architekturu čekám jako na smilování. Nemám PC a chci si ho poskládat právě na platformě AM3+, protože Intel je na mě bohužel moc drahý. Už aby to bylooooooooooo
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD mozno prekona Sandy 2011-01-14 21:46:38
avatar
AMD mozno prekona Sandy
Vykon v 1x vlaknovych aplikaciach je mi ukradnuty

Hry, Video, kompresia, web je - viac vlaknovy takze ak sandy ma L3 - 110Gbs tak Buldozer aspon 150Gbs
a FPU aspon 250GFLOPS

Bojim sa radica RAM - kde mal byt 4-channel bude niekedy ?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:36:50
avatar
no, jestli osmijádro AMD má být jen o 50procent nad výkonem čtyřjádra (i když s HT) i7-950, tak mi to nepřijde až tak slavné
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:43:19
avatar
No mě to tedy příjde jako pořádny skok...Čekal jsem méně.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:54:41
avatar
8 versus 4jádra+HT a nárust výkonu jen 50 procent? to odpovídá šestijádru....
na druhou stranu nárust 6v8 oproti starým procesorům AMD není tak slabý, ale není to nic co by se nedalo čekat od nové architektury a 32nm...
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:23:38

Pokud to bude o těch 50% lepší než i7-950, bude to pořád dobré, protože AMD bude opět konkurencí a hlavně nezapomeňme, že se jedná o průkopníka nové architektury. Jak vypadala Fermi před rokem a jak dnes...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:28:10
avatar
AMD jako Fermi? Snad ne Kromě nových názvu, jsou ty karty úplně stejné - neefektivní ... jen vyrobené dobře a funkčně, to není žádný velký pokrok AMD potřebuje být na poli procesorů v pozici RV940/970 vůči Fermi, tedy být technologicky pokorčilejší a efektivnější než Intel.

nepochybuji o tom, že na 32nm AMD lepší bude, ale to proto, že na něm stráví více času a vypiluje jej jako 45nm, jenže Intel už na konci letošního roku začne s 22nm výorobu a na začátku 2012 dodá 22nm CPU na trh, takže jsme tam, kde jsme teď ;)
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 13:09:25
avatar
jo, dá se to přirovnat k závodu dvou horolezců - jeden se s vypětím sil vydrápe na odpočívadlo ale druhý už stihl posvačit, osvěžit se a s plnou silou leze dál.....

A k tomu Fermi se daly přirovnat leda první Phenomy a jak to bude s Buldozerem to ukáže čas a jsem zvědavý jak si povede proti nejvyššímu šestijádru s HT, ale ve vítězství se mi moc věřit nechce, už vyrovnaný výkon by byl vážně pěkný úspěch.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 23:07:17
avatar
Když někde zaslechnu slovo fermi tak se musim pousmát...fermi je mi vážně k smíchu a srovnání fermi a AMD semi nelíbí skoro mi to příde hanlivé
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 10:30:35

no neviem, pamatas sa na prve Phenomy od AMD - skoro nova architektura a bol to este vacsi preslap ako Fermi od Nvidie
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 15:39:32

Co pořád máte s přešlapem/botou/blbostí ve spojení s PhenomemI??? Ten procesor vnesl úplně nové technologie. AMD Phenom II X6 1100T, Intel Core i7-950 jich využívá dodnes. Měl problémy - menší frekvence a taktování, teoretická chyba v L3, kterou normální uživatel nemohl udělat, jenom o ní slyšel. Měl vyjít o rok později, po vychytání much. Ale AMD je malá firma a obrovské peníze investované do PhI se musely zaplatit. Proto je vydala a prodávala, jidak by to neutáhla.
Fermi a přešlap? Kdyby měla 32nm výrobu, tak je jinde. Můžeme ji kritizovat, ale objektivní zhodnocení můžeme udělat až v další generaci. Tam se ukáže schopnost/neschopnost Fermi.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 18:04:50
avatar
přesně tak, první phenomy byli zbytečně pranýřovány. Pokud vím tka fermi žádné nové technologie nepřineslo...větší užitek než grafika podle mě má (fermi) jako přímotop
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:19:47

rika ti neco ahmanduv zakon ....?
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:24:55
avatar
hele, můj milý bratře, zadej ahmandův zákon do gůglu a podívej co vyplivne. Ano, správně, NIC (odkazy na tento příspěvek nepočítám). tudíž to nic neříká ani největšímu vyhledavači
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:34:39
avatar
Stara a nova architektura sa neda porovnavat , cize ziadne 8 vs 4 jadra , jedine co sa da porovnavat je vykon-cena-spotreba oproti starej generacii
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:30:16
avatar
v případě že bude někdo používat jednovláknové aplikace tak se to porovnávat dá, protože pokud 4jádro staré architektury bude mít vyšší výkon na jedno jádro než nové 8jádro, tak je to fail...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 14:43:36
avatar
to je pravde , ale tato architektura bol v prvom rade vytvorena pre profi sferu , tam su velke peniaze cize zase len ziaden FAIL sa nekona a v druhom rade uz aj novsie hry vedia vyuzit viacjadrove CPU
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-17 08:25:01
avatar
profi sféra většinou kupuje Intel, a pokud AMD nedá na trh procesory které svým výkonem na jádro při stejné frekvenci aspoň nedorovnají Intel, nic se na tom nezmění. co se týče her, ty mají slabou podporu 4jader, takže 8 jader.... leda tak na kódování videa nebo rendering... a stejně jako všude je i v tomto případě Intel výkonnější.

Aby mě někdo nenazval Intel psychopatem, mám doma X6 phenom a předchozí co jsem měl byly taktéž AMD, ale na rozdíl od některých jedinců které znám jsem už ztratil růžové brýle co se výkonu AMD týče.
Když mi třeba někdo řekne že si koupí AMD jen proto, aby nepodporovali toho silnějšího hráče na trhu a tím pádem si koupí horší produkt.... co to je za blbost?
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:32:10

Ono hlavne si treba uvedomiť ako boli robené tie testy a ako sa dopracovali k tým 50% ...
Citace:
nové procesory Bulldozer jsou o 50% výkonnější, než současné procesory Core i5-950 či Phenom II X6 1100T

Pokiaľ testovali aplikáciu, ktorá dokáže efektívne využiť všetky jadrá, tak tých 50% pri 8 jadre môže byť skutočných oproti testovanému 6 (AMD) alebo 4 (Intel s HT) jadru

V tomto prípade by som menej ani neočakával, lebo by to znamenalo doslova pohromu pre AMD v jej zlom návrhu novej architektúry...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:40:35
avatar
vidíš, přesně o tohle mi celou dobu jde, jen jsem to furt psal blbě
ludom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - upgrade??? asi tak skoro nie 2011-01-13 15:41:25

kedže som vlani menil dosku s CPUčkom, tak to budem asi upgradovat asi až v budúcom roku, zatiaľ mi plne postačuje 955. ale uvidíme. :-)
vývoj je fajn, len neviem, ktorú banku by som mal tak často "tunelovat" aby som to mohol aj aktualne obmenovať :-)
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 15:50:35
avatar
ja sem zase pred tejdnem koupil 945 taky doufam ze to nakej patek vydrzi jeste aby mi uz prisla 5770 abych mohl hrat. hry na superhrach nic moc
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 19:19:06
avatar
už rok mám 955 na 3,6GHz a jediné kde bych ocenil vyšší výkon je rendering videa. Také pro lidi pracující s grafikou má výkonnější procesor smysl. Nicméně si myslím že lepší je pro tyto účely využít grafické jádro GPU. Ve hrách nemám problém. Takže k čemu supervýkonné 8 jádro? Dát 10 tisíc za desku a procesor abych si mohl honit triko v benchmarcích? Děkuji nechci Myslím že takové procesory najdou ve hrách uplatnění až s novými konzolemi a to ještě bude nějaký ten pátek trvat.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 20:04:01
avatar
"Takže k čemu supervýkonné 8 jádro? Dát 10 tisíc za desku a procesor abych si mohl honit triko v benchmarcích?"
Od toho tu máme Flankera...

nomistore.elite.to
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dobre 2011-01-13 16:03:47
avatar
Intel uz ma tak vypiplane procesory, ze nepredpokladam, ze AMD ich neako predbehne, skor dobehne a aj to bude super, nakolko tie terajsie procesory od AMD su uz dost zastrale a neefektivne a AMD sa snazi konkurovat iba cenou, ked uz aj Athlon "X4-655" premenovala na Phenom X4-840. Takze drzim palce AMD, nech nam nepredava intel predrazene dvojjadra Ci3 ale nech tu mame konecne lacne, vykonne a efektivne 32n procesory od AMD. Chcel som si kupit Sandy Bridge ale asi tie 4 mesiace este vydrzim aspon do prvych testov nech potom nahodou nelutujem
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:25:35

Phenom X4-840 - tak to mě taky překvapilo! To je kapánek podvod na zákaznících. Bez L3 to je Athlon.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 19:15:00
avatar
Podle testů je výkon solidní. Což je trochu ostuda té L3 paměti, která zabírá snad víc plochy než vlastní procesor a je vlastne k ničemu...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 20:24:50
avatar
Jasne, proti vykonu nic, len je tam zrada ze jadro aj vsetko je Athlon X4, nie Phenom, iba Athlon X4 s vyssou frekvenciou..., zatial to nemiesali, normalne to mal byt Athlon X4-655. Ale Phenom sa lepsie pocuva, to je pravda a za tu cenu nesklame....
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:15:47

8 jader je krásných, ale málo využitelných. Počkám si na 4 jádro cca od 4000Kč? To už bude šrumec. Jenom aby teď zabraly Software firmy, aby jsme ty 4,6,8 jádra využili! Mám oblíbený CS, a to mi stačí jedno jádro
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:17:59

zatim ... , kdosi mi kdysi taky tvrdil k cemu dvojjadro ... a za rok to byl standard ...

a pokud vis co a jak na tom spoustet tak se ti zadne jadro nemusi nudit
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 09:48:26

Ale jo, jde o potenciál. Proto ten odkaz na Software. Vždyť dnes ani pořádně nevyužíváme 64bit architekturu CPU. Když do F1 McLaren posadíš Františka Koudelku z STS Chvojkovice-Brod, tak pojede 40-80, rovinka 200km/h. Ale potenciál má 320 km!! Kvalitní auto chce stejně kvalitního řidiče.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 10:28:49

Zli priklad, skvor by som 8 jadrovi buldozer prirovnal ku buldozeru ktory ma obrovsky potencial, len vyuzitie ze na nom chodis do prace je fakt mrhanie potencialu
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 11:50:15

??????????????????????????? A jaký je v tom rozdíl? Jenom jsi vzal jiné auto. Já řekl F1 jezdí max. 200km/h - potenciál 320km/h. Ty jsi řekl Buldozer - ten samý řidič (vodič) na něho nasedne a dojede po cestě do práce (roboty) - potenciál budování dálnic. To samé - Tatra815 naložíš dvoje kolečka hlíny a jedeš - potenciál 10 tun!
Cechys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:31:36
avatar
cekal sem a cekal a pak sem kouknul na testy a rikam..... ty jeden blboune vzdyt tech 20 tisic ti staci na koupi PC ktery rozbeha vsechno na nejvyzsi detaily tak na co porad cekas? Tak sem sel ho koupil a vubec toho nelituju prdte na naky cekani lidi a kupujte, kupujte nebo se z toho .... Chapu ze me asi zatlucete do zeme a budete rikat ... ja to chci mit dopredu na par let, ale bohuzel situace je takova ze kdyz se vydal Kinect a PS Move, tak ty podelany konzole tu s nama jeste par let budou-->i ty zastaraly hry =/
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 12:11:15

Taky hovorim kupit od AMD Athlon II X4 635 C3 za 2k taktnut na 3,5GHz
Dosku Gigabyte M52LT D3 za 1k
Grafiku 4850 za 2k
Kingston DDR3 2x2GB 1333MHz za 1k
HDD SEAGATE 750GB 32MB taky za 1k
Zdroj Fortron 400W PFC FSP400-60GHN 85+ bronze za 1k
Este nejaku plechovku od piva (skrin) za 1k a zostava co zvladne vsetko na plne detajli za 9K je na svete
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 15:32:30
avatar
no to by me zajimalo jak by se ti na te desce krasne taktovalo
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 16:55:32
avatar
mě by spíš zajímalo jak dva a půl roku stará R4850 zvládá vše na plné detajly.. :-D
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 18:39:08
avatar
ja mam osobne R4870 a 22" monitor s rozlisenim 1680x1050 a skoro vse na plny detaily jeste rozjedu, semtam to uz ale chce neco snizi.Ale co bychom chteli po dva a pul roku starych grafikach
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 19:20:21

No ale za 2k Kč? a 4850OC ma vykon ako 5770 ta uz stoji kolo 4k Kč, ale ako nikomu nebranim si priplatit za GPU
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-17 08:34:28
avatar
já neříkal nic o ceně ani neporovnával s novější generací. ono ani 5770 nepovažuji za kartu která rozjede vše na max... sám mám 5870 a že bych jel u všeho na max? rozhodně ne, pokud chci hrát bez sekání...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 19:25:51
avatar
Procák - súhlas
Doska - najsračkovejší čipset aký si mohol vybrať - určite je lepšia voľba klasická nesmrteľná 770/SB700. So značkou dosky súhlasím
Ram - Súhlas
Disk - Radšej Western Digital, Seagate už by som určite nekúpil.
Zdroj - Odkedy kúpil Fortron firmu Eurocase ich zdroje stoja za starú bačkoru, radšej Modecom, Hipro, Corsair, Seasonic, Enermax ....
Skriňa - viacmenej súhlas.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-17 12:00:15
avatar
kámoš má desku s 770 chipsetem, koupil na něj jiný chladič a i tak má problémy s přehříváním chipsetu....
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:39:47

Moc pěkné počtení. jak na tom budou 4 jádra?
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:54:51
avatar
Citace:
a dokonce prý AMD tak chystá návrat FX edic

to ale bude znamenat konec Black Edition, a FX bude pekne drahe ne jak BE
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:56:51
avatar
Black Edition se rušit nebude
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 16:58:11
avatar
přesně tak, black edition = otevřený násobič, FX by mohlo být výběrové čipy s otevřeným násobičem a ze základu vyšší frekvencí a z podstaty "výběrových čipů" s vyšším OC potenciálem... tudíž taktéž si myslím že by mohly OK fungovat oboje... popřípadě rovnou Black edition FX :-D
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:57:11
avatar
Dobrej clanek! Tak od nejake castky se musi bulldozer odpichnou Uplne novinky nekupuju, takze by jsem se z cenou mohl dostat trochu niz.
Jack18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 16:59:51
avatar
No, zní to sice krásně, ale po pravdě tomu moc nevěřím. AMD by možná přebralo výkonnostní korunu v procesorech .. to by ale Intel musel tak půl roku někde chrápat. Což se asi nestane.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:32:12
avatar
intel nechrápe, navíc chystá nástupce X58 a Core i7-980X takže bych se nebáal, Intel si může dovolit nechat AMD pár měsíců ve vedení, protože kontroluje situaci na mobilním trhu, který je důležitější ... a celkově AMD pro ně není soupeř, AMD nemá kapacity konkurovat Intelu ...
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:02:53
avatar
Zacnou vyrabet v breznu...to znamena na trhu o prazdninach nebo pozdej? Mozna sem to v clanku prehlidl
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:32:33
avatar
přehlédl ...
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 18:02:47
avatar
Uz to mam No to je docela ambiciozni
Alidaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:08:00

Zdravim 32nm znamena 32 bit?
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:20:05
avatar
Ne
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:27:03
avatar
že niekto nevie nie je hanba. ty sa smeješ ale nevysvetlíš mu to. inteligent jak hovado..
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:25:15
avatar
nie to s tým nemá nič spoločné. 32 nm je velkosť výrobného procesu nm=nanometer, niečo ako milimeter alebo centimeter, len menšie ;)

Všetky moderné procesory sú už dnes len 64 bit, s tým sa spája 64 bit operačný systém (XP 64 bit, Vista a WIN7)
64 bit procesory sú prakticky všetky dnešné a je jedno, či sú vyrobené v 45 nm, 32 nm a aj budúce 22 nm CPU. Proste bit a nm nemá nič spoločné
Alidaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:23:32

aa diky bungEE
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:25:43
avatar
trošku som to editoval lebo sa neviem vykoktať z toho
neradil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:41:55

Ještě bych se zeptal, co si mám představit pod pojmem 32nm výrobní proces. To je velikost toho chipu?
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 18:28:16
avatar
asi niečo ako velkosť tranzistorov vnútri čipu...nechcem zavádzať nepresnosťami lebo až tak hlboko sa tomuto nevenujem. na toto sa radšej opýtaj dakoho iného.

edit: 1mm má 1000 000 nm, čiže 32nm veľkosť celého čipu logicky nebude
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 23:12:47
avatar
tuším že to je velikost nejmenšího prvku v CPU (též se říká tlouštka čáry)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 00:32:26
avatar
Pro připodobnění je to tak, že máme kostku, a teď jde o to, jak je možné jí udělat co nejmenší. Já bych jí třeba slepil z papíru tak max 1x1cm. Oni dokáží udělat kostku o stranách 32nm. A onu kostku můžeme nazvat tranzistor. Těch je v moderních čípech miliony. Jelikož má každý čip třeba jen 200mm2, tak těch tranzistorů je tam hafo moc.

Když bychom to vzali plošně, tak to čip, který má plochu třeba 100mm2 (tedy 1x1cm) má při 45nm výrobě třeba 100 milionů tranzistorů. Pokud bychom ten samý čip vyrobili v 32nm výrobě, měl by tranzistorů 45/32*100 milionů -> tedy cca 140 milionů - tedy o 40% vyšší výkon při stejné velikosti.

Právě jsem to popsal velmi jednoduše, záleží samozřejmě na více faktorech, ve kterých nejvíc hraje ona architektura, která má takovou a takovou kvalitu, díky níž roste výkon, ale pokud bychom to brali opravdu primárně, tak to, co jsem napsal, platí.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 11:51:02

Nebo má 100 milionů tranzistorů na menší ploše, velikost tranzistorů je menší, vzdálenost mezi tranzistory je menší, dráha kterou el. proud prochází je menší, pro to je menší spotřeba a méně se zahřívá-zbytkové teplo.
Můžeme:
1. Stejný výkon na menší ploše (levnější výroba) a menší spotřebě.
2. Vyšší výkon na menší ploše (levnější výroba) při stejné spotřebě (vyšší rychlost GPU).
3. Vyšší výkon na stejné ploše (větší počet tranzistorů) při stejné spotřebě (může být snížena rychlost).
4. Nejvyšší výkon na stejné ploše a vyšší rychlosti.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 12:20:00
avatar
Asi tak, jen tam mas chybku v te rovnici. Je to 100*((45/32)^2).
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 13:26:14

Procesor se skládá z milionů tranzistorů a tranzistory se skládají z hradel - přechdů PN (tranzistory jsou pak PNP nebo NPN. Pak jsou ještě FET tranzistory, ale to někdy příště), 32nm je velikost hradla tranzistoru, tzn. velikost přechodu PN a ta je u tohoto procesu 32nm velká
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:19:08

nejak si pletes jednotky .. nm = nanometr , zatimco bit je jednotka informace ...
Alidaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:30:48

ale dobre bolo, ja som to pochopil len som sa radsej spytal
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 17:38:45

Bude opet potreba novu dosku na x4 procesory s novou architekturou alebo mi postaci moja AM3 doska ?
Hvk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 18:10:31
avatar
pokial viem,tak novy socket bude AM3+,cize pravdepodobne budes musiet kupit aj dosku(opravte ma ak to nieje pravda) a ak by nove procesory od AMD bolo mozne dat aj do starsich dosiek s AM3,tak verim,ze niektore funkcie budu orezane...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 19:19:01
avatar
Nebude to možné nakoľko budú mať Bulldozer procesory o dve nožičky naviac, jedine tak so zlatníckym vrtákom navŕtať dierky na presné miesto do socketu, možno to ešte aj nabehne
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 09:09:00
avatar
v CSFR sa predsa vymysli kadeco..mozno tie piny su tam naprd- alebo teda iba aby to nebolo kompatibilne
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 18:13:48
avatar
To bude renderování ...!!!
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 19:41:36
avatar
Hyper Threading ma dneska nejaky vyznam pokial ho nepodporuju aplikacie? Kedze ani Sandy Bridge ho nemaju.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 19:52:44
avatar
mají jej
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 20:11:27
avatar
Len i7 a ma to nejake prakticke vyuzitie DD?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 00:37:41
avatar
Tak právě ty aplikace, kde to využití má, ho podporují viz. třeba renderování. Neznám grafika třeba v 3DSMaxu (viz odkaz Odkaz), který by si koupil raději 4jádro AMD, když muže mít 8 virtuálních jader s Intelem (sic za větší peníz), která mu dodají mnohem rychlejší vyobrazení daného projektu. Ono se to nezdá, ale když změníš pár věcí a teď to chceš vidět, tak se to sakra vyplatí mít těch 8 virtuálních oproti 4 fyzickým.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 10:37:21
avatar
Nasiel som velmi pekne porovnanie http://pc.sk/intel-core-i5-750-core-i7-870-recenzia?page=3 cize vyznam to urcite ma
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 30% ? 2011-01-13 20:07:43

Nedalo mi to nahlédl jsem do našich testu CPU v kanceláři, a i7-960 nám v renderingu dosáhl pouze na 44% výkonu i7-980X, tedy rozdíl 56%, i7-950 na tom díky nižšímu taktu tedy bude ještě hůře. Kde se tedy vzalo těch 30% mezi i7-990X a i7-950?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 20:45:45
avatar
že by to nebylo myšleno jen v renderingu, ale v průměru napříč aplikacemi?? Možná by to chtělo o věcech přemýšlet, než něco plácnete ....
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:52:25

I průměr ma své limity, a jejím koncem je minimum vláken tedy 1 jádro, což by podle toho co píšeš znamenalo více než 50% nárůst výkonu u nové architektury AMD, a tomu opravdu věříte? Navíc daná čísla by pak vzájemně nedávala smysl, a odporovala by si, pokud by průměrný výkon nového AMD byl 50% nad současným vrcholem AMD X6 1100T, tak by maximální výkon nad tímto CPU byl v řádu cca 75-133%. Chtělo by to občas přemýšlet než napíšeš novinku s nesmyslnými čísly.

Mimochodem jak už jsem ti jednou psal v jiné diskuzi, i pro AMD naše firma pracuje, a můžu napsat, že 50% je prostě blbost a tvůj zdroj se buď upsal, nebo prostě kecá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 22:17:27
avatar
Zdroj mluvil o 50% v průměru ne maximálně ..... je to průměr z několika aplikacích různých zaměření .... stejně tak vyzněla i má aktualita.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 22:37:42
avatar
a ve kterych aplikacich?vysoce multithreadovanych nebo i hrach ci singlethreaded aplikacich?jen v realnych nebo v teoretickych benchmarcich?a na jakym taktu vubec byl?byl to nejvyssi model co bude vychazet nebo jaky?bez tehle a podobnych detailu to cislo vubec nic nerekne. a aby byl novej bulldozer v prumeru v aplikacich ve kterych se tady testuji procesory o 50% vykonejsi nez soucasnej nejlepsi phenom mi prijde hodne pritazeny za vlasy...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 19:51:13
avatar
mě to přitažené za vlasy rozhodně nepřijde

ono kdyby si zkusit trochu namáhat hlavičku, tak bys přišel na to, že Phenom II X6 je pořád procesor architektury K8 staré 6-7 let. A také je jen 45nm. Takže když má nové X8 8 jader, zcela novou architekturu, zvýrazně posílenou a navíc je 32nm, tak co ti na tom přijde přitažené za vlasy?

Jinak nové single threat aplikace už snad ani nejsou, ale na to bys také přišel, kdyby sis tu halvu namáhal ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 16:31:42
avatar
no vzhledem k tomu ze mas v testech polovinu her, tak ten rozdil 50% tam urcite nebude. ve hrach, kvuli omezeni graficke karty, tezko bude vubec nejakej rozdil. na to bys ale mohl prijit kdybys pred napsanim takovehodle prispevku zkusil trosku namahat hlavicku.

misto single thread aplikaci si za to muzes dosadit i jakekoli jine, ktere z vice jader v procesoru profituji minimalne at uz spatnou optimalizaci ci nemoznosti danou ulohu dostatecne paralelizovat. myslel jsem ze je jasne co tim myslim a myslim ze to podobne i vetsina lidi pochopila...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-17 08:31:37
avatar
Souhlasím, aplikací které dnes profitují z více než dvou jader je pořád málo...
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 21:21:42
avatar
Mam sice cerstvy 1075T, ale do bulldozera sa uz teraz tesim. Pevne verim, ze nesklame. Tesim sa hlavne na novu architekturu.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 22:18:41
avatar
Pánové i když se tu jedná o mojí budoucí generaci procesoru tak jsi nedovolím spekulovat a věřím že AMD nezklame a já nepůjdu poprvé v životě do Intelu.To bych nepřežil
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vykon 2011-01-13 22:47:37

jestli se nezlepsi podpora SW na vice jader, tak je 50% u 8jader k nicemu... to byly testy na vsechny jadra nebo i min jader a z toho prumer?
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-13 23:27:01
avatar
ono se to hezky čte, 50% nad Core i5, ALE tohle je jen mainstream Intelu a na podzim se přisune higend a tam se teprv ukáže. Osobně si myslim že pro AMD už bude úspěch když se přiblíží higendu Intelu alespoň na dohled....
Nesmí se zapomínat že Intel vyložil jen půlku karet a teď jen čeká na reakci oponenta a na jeho případné trumfy už má připravené protiopatření
Truhlemar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mimo mísu 2011-01-14 01:23:07

Keby tak spravilo reinkarnaciu terajšich X6 procesorov na 32nm technologii a kompatibilita s AM2+ doskami nebol by som vobec proti. alebo hocijaku reinkarnaciu sucasnych procesorov na 32nm vyrobnom procese.
DD nahodou sa take nieco nechysta??. ze by ma daco potesilo take X6 jadro zo 75W a menej???
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:18:32
avatar
Moc se těším na Bulldozery. A sem opravdu zvědav na jejich skutečný výkon v porovnání s Intelem (hlavně ze Sandy Bridge 32nm). Samply z wafferů už jsou u ladičů. ..i když těch 50procent nad Nahelemy se mi zdá hodně. ...uvidíme na konci roku jak budou škálovat nové osmijádra od Intelu v quad-channelu proti Zambezi v dual channelu. A pokud to nebude vypadat moc dobře s osmijádry od Intelu. Což se asi nestane. Tak už budou dávno odladěný procesory Ivy Bridge na nižším výrobním procesu. ..takže bych se o pozici Intelu nebál. A cen nových Bulldozerů taky ne. Uvidíme v květnu co na nás čeští prodejci nachystají. Pokud bude o ně zájem a bude jich nedostatek, tak se ceny mohou dostat i někam jinam. Nechám se překvapit.
Kurtz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:30:16

Jak nove Bulldozery vidite v porovnani se SB i5? Tim myslim ceny okolo 4k-5k?

Ve hrach mi uz muj Athlon X2 5200+ hodne nestiha a potrebuju co nejdriv novej procak. Zatim to vidim na i5 2500k a nataktovat ho nekam ke 4,5 GHz. Pokud vim, tak hry na ktere to potrebuji vic jak 4 jadra nevyuzivaji, ale do budoucna se to muze hodit.

Nebo se vyplati jeste pockat?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 09:12:03
avatar
podla dosky by si tam mohol kludne dat mozno aj athlona x4 a si zahojeny zase na par rokov...
luboš32 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 08:39:11

Kdo si koupí neprohloupí Myslím,že není co dodat AMD konečně ukázalo,že umí pořádné procesory i když to není přímá konkurence intelu.
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ? 2011-01-14 09:26:32

Clanek jako z blesku vite to? Nadpis jak svina obsah nikde. Gratuluji.

Citace:
a ve kterych aplikacich?vysoce multithreadovanych nebo i hrach ci singlethreaded aplikacich?jen v realnych nebo v teoretickych benchmarcich?a na jakym taktu vubec byl?byl to nejvyssi model co bude vychazet nebo jaky?bez tehle a podobnych detailu to cislo vubec nic nerekne. a aby byl novej bulldozer v prumeru v aplikacich ve kterych se tady testuji procesory o 50% vykonejsi nez soucasnej nejlepsi phenom mi prijde hodne pritazeny za vlasy...


taky se ptam na to same
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Opteron na bázi Bulldozeru 2011-01-14 09:32:18

Ahoj DD,
nevíš kdy se planuje uvedení nových Opteronů 4200 a jak s upgradem na platformě C32 alias Opteron 4100? Četl jsem, že prý podzim a bude stačit upgrade BIOSu. Doufám, že to tak vyjde. Dyštak díky za info. Ziik
venca68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není v textu chyba? 2011-01-14 10:19:27

V nadpisu je "Nové procesory AMD Bulldozer jsou o 50% výkonnější než Core i7-950 či Phenom II X6 1100T"
V textu pak píšeš "nové procesory AMD Bulldozer jsou o 50% výkonnější než Core i5-950 či Phenom II X6 1100T.
Tak co je pravda? Existuje vůbec Core i5-950?
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 11:31:14
avatar
myslím, že bude na čase vyměnit své E6600 za nějakýho buldozera
Anonymní  - :) 2011-01-14 13:02:24

Tož já jsem si pořídil Core i5-2500K a desku Asus P8P67 + ramky Trans. 2400Mhz atd. Kromě zdroje a disku jsem to dal do mrazáku kde je -35 stupňů a nasadil vodní bloky na CPU a GPU a vše zaizoloval plastickou gumou a silikonem. Mrazák jsem rozdělil na dvě části. Ve spodní části je 10 litrů něčeho jako fridex do -70 stupnů oddělených plexisklem od zbytku. v plexi mám 1/4 závity s fitinkama, tak akorát nasadim Tygonový hadice a nemusim kupovat expanzku ani radiatory. S CPU jsem se dostal na stabbilních 6.2 Ghz při 1,68V a s GPU (flashnutý HD6950 na 70) na 1,06Ghz a paměti jen na 5,6Ghz. Je to moje zábava. Předtim Core i7 920 na 4,6 Ghz bez podchlazený tekutiny.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 13:23:04
avatar
a kde máš uloženou půlku prasete, kuřata, slepice a jinou náplˇm klasických mražáků prosímtě ?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pekny, 2011-01-14 19:35:48
avatar
nechces napsat nejaky kraticky clanecek a doplnit par fotek? Tohle je, podle me, tuning (ne napr. ty paskvily "kompaktniho" vodniho chlazeni ;) ).
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 23:44:58
avatar
a já blázen sem dával do mrazáku jídlo....
Pan_Z [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 16:34:48

Už se těším na výsledky testů! Na výkonostní grafy, atd...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2011-01-14 19:32:08
avatar
Tak to je opravdu super, 2x tolik jader a o 50 % vykonu vic nez i7. Osobne - nic jineho by snad ani AMD vydat nemohlo, protoze kdyby ty procesory mely i stejny vykon jako i7, tak by bylo neco hodne, hodne spatne. No, v kazdem pripade pozitivni zprava, Intel to (snad) bude nutit drzet primerene ceny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-14 22:04:12
avatar
Zapomínáš, že Core i7 má i HT - má 8 vláken, stejně jako Bulldozer ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm, 2011-01-14 22:26:54
avatar
jestli to dobre chapu, tak Bulldozer ma 8 plnohodnotnych jader. Pokud ano, potom tohle srovnavat s HT mi prijde jako srovnavat hrusky a jablka. Krome toho jsem slysel, ze i u AMD maji mit obdobu HT - jo/ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 00:56:11
avatar
Ne buldozer má jen dvě jádra=dvě vlákna. Takže 8jader=8vláken
Core i7 má 4-6 jader ale 2 vlákna na jádro, takže se tváří jako 8-12 jádrový procesor a také se tak chová. Phenom X6 má 6 jader=6vláken a stejně je všichni srovnávají s Core i7 které mají 8-12 vláken a nikomu to divné nepřijde ...

ano jádro je více než vlákno, ale v současné době už je většina aplikací natolik mulijádrově optimalizovaná, že přínos dvou vláken na jádro, není zanedbatelný ... a nejedná se tak úplně o hrušky a jablka.

AMD Bulldozer nemá klasické HT.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 12:55:03
avatar
pekne vysvetlene, napriklad v takom Winrare je velky rozdiel medzi X6 a i7 s HT v prospech i7. Winrar si velmi dobre rozumie s Hyperthreading co je pre mna rozhodujuci faktor nakolko velmi casto pracujem so subormi vacsimi ako 40gb.
Anonymní  2011-01-15 14:18:28

Dívám se že se tu poctivě mazalo v diskusi
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-15 20:48:12

Pořádek musí bejt, že?
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 12ti a 16ti jádrový buldozer 2011-01-15 20:47:58

Doufám, že na nich už AMD usilovně pracuje, Intel ještě letos přijde s 8mi a 10ti jádrem Sandy Bridge.
Anonymní  - Recenze 2011-01-16 13:21:41

Tak já Vám udělám nějakou krátkou recenzi na ten můj mrazáček ) a pak se zeptám DDho co a jak kam dát ;)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 428x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1848x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2358x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2097x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1385x
Komentářů: 0