NVIDIA hlásí pokles příjmů o 42% a čistou ztrátu 201 milionů za Q1 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 08 květen 2009
altHospodaření společnosti NVIDIA se propadá stále více do mínusu. Výhledy mlhavé …

 

Před pár dny jsme se zaobírali tématem podílu grafických výrobců a snažili se přijít na to, proč podíl dodaných čipů AMD-ATI klesá proti NVIDIA, přičemž hospodářské výsledky AMD ukazují to, že pokles příjmů z grafik byl jen 25% a ještě skončila grafická divize ATI v zisku. Do rovnice nám chyběla neznámá v podobě hospodářských výsledků NVIDIA, která má kvartály o měsíc posunuté. A opravdu se ukazuje, že mnozí analytici měli pravdu, že počet dodaných čipů ještě neznamená počet prodaných čipů a lepší výsledek.

Na hospodářských výsledcích NVIDIA není nic moc dobrého. Společnost utržila o 42% méně než před rokem a to pouhých 664,2 milionu dolarů. Stejně jako u ostatních se ukazuje, že Q1 2009 nakonec dopadlo lépe než Q4 2008, tehdy NVIDIA měla příjem o 38% nižší a to necelých 500 milionů. Jenže NVIDIA vykázala na své v současnosti nevelké příjmy velmi vysokou ztrátu a to 201 milionů za Q1 2009. Šéf společnosti NVIDIA se ale pokusil zaobalit a řekl, že NVIDIA udělala velký pokrok na poli správy nákladů a snížení nákladů a inventáře, ale zachovala investice do strategie růstu. NVIDIA také věří v další generaci GPU, které podpoří GPGPU technologie. Za ztrátou NVIDIA se skrývá kromě provozní ztráty téměř 50 milionů dolarů i 150 milionů v čemž se skrývá odkup akcií od zaměstnanců odepsání starších 65nm čipů. To je odpověď na otázku, proč NVIDIA dodala výrobcům tolik grafik, jednoduše proto, že na druhé straně zlikvidovalo hromadu neprodejných starých čipů. Přesto nelze upřít, že z obchodního hlediska je strategie přejmenovaných grafik poměrně úspěšná. NVIDIA má prý podíl na desktopových grafikách 69%, což je vzhledem k lepší nabídce grafik společnosti AMD-ATI na trhu dost zarážející. Bohužel chybějící marketing je kamenem úrazu AMD a ani s lepší nabídkou není schopné výrazně uspět, nejde ani tak o informované zákazníky, jako spíše o tu masu, co odborné weby nečte …

Analytici očekávají další prohlubování ztrát a pravděpodobně celý rok skončí pro NVIDIA ztrátou několika stovek milionů dolarů. A to vinou nevhodné nabídky, kdy výrobně drahé čipy NVIDIA musí dnes konkurovat podstatně levnějším ATI a zlepšení situace je v nedohlednu. Problémy se 40nm procesem odsunují jak 40nm čipy stávající generace, tak hlavně GT300, které ho se pravděpodobně letos opravdu nedočkáme. Problémy se 40nm sužují i ATI a i u té se mluví o zpoždění RV870, ale její současná nabídka je přeci jen lepší a hlavně do současné recese hospodářsky efektivnější. NVIDIA ale nemá problémy jen s grafikami.

Další problémy jsou čipové sady, NVIDIA s velkou pravděpodobností přijde o možnost vyrábět čipové sady pro procesory Intel a to samé se čeká i na platformě AMD, kde zejména na serverové platformě AMD, kde dnes dominuje a vydělává, nemá licenci pro výrobu čipových sad pro procesory Opteron nové generace, které přijdou v Q1 2010. Čipsetový business, jak jsme jej znali, tak u NVIDIA nemá na růžích ustláno a kdysi velké výnosy jsou dnes jen sen. NVDIA se sice snaží vystupovat optimisticky kolem ION platformy, ale pravdou je, že kromě ACERU žádný významný výrobce neplánuje ION nasadit. ASUS a MSI se k němu otáčejí zády rovnou, ačkoliv prý NVIDIA dost tlačí na ASUS, aby Ion alespoň zařadil do produktové nabídky. ASUS si to ale nechce rozházet s Intelem, takže k IONu se staví dost chladně. ION také přichází do doby nástupu nové Intel CULV platformy a AMD Congo platformy a ty jej za podobnou cenu celkovým výkonem převálcují a všichni výrobci PC a hlavně notebooků s nimi ve velkém počítají.

Tím ale ostrý boj pro NVIDIA nekončí. Poměrně draze zakoupený PhysX stále vyvíjí sama, což stojí nemalé peníze, ale i když jej pak licencuje zdarma, herní studia pro špičkové tituly zájem příliš nejeví. Navíc přichází konkurence v podobě HAVOK, který je již OpenCL, ke kterému se NVIDIA také zavázala a to bude pro PhysX, pakliže se také nestane OpenCL a tedy multiplatformní, pravděpodobně konečná. Samotné OpenCL je velkou otázkou stejně jako 3D technologie, kde se počítá dokonce se standardizací. Hodně bude záležet na GT300 architektuře a generaci grafik, o té ale zatím víme velmi málo a rozhodně nelze hodnotit ani předem odhadovat nic … NVIDIA si ale na GPGPU stále nejvíce věří a vystupuje sebevědomě, na jednu stranu k tomu má důvod, protože konkurence ať už AMD nebo Intel na GPGPU, teprve najíždějí a každý svým vlastním způsobem. U AMD tradičně je problém marketing, ačkoliv má výpočetně výkonnější řešení a v podstatě umí to co NVIDIA, není schopna to prodat s takovým efektem, jako NVDIA. U Intelu čekáme na Larrabee, které samozřejmě s GPGPU zahýbe a NVIDIA si připravuje pozice.

Každopádně pro Q2 a Q3 vzhledem k pokračující snížené poptávce po grafikách, nutnosti prodávat drahá jádra GT200 levně a pokračujícím reklamacím s vadnými mobilními čipy NVIDIA, neočekávají analytici žádné velké zlepšení. Jak špatné to bude, bude záležet na konkurenci a to jak ATI (40nm RV740, načasování RV870 a platforma AMD Congo) tak hlavně Intel, který dnes ovládá 50% trhu s grafikami a díky nástupu CULV platformy pravděpodobně posílí, zatímco prostor pro netbooky a ION se pravděpodobně zmenší. Doba rozhodně nepřeje high endovým grafickým řešením a obecně dražším grafikám, jednak je nikdo nepotřebuje a pak stejně všichni čekají na novinky, které se ale odsouvají. NVIDIA má jediné štěstí, že její marketing je velice účinný a dokázala přesvědčit mnohé o tom, že přejmenovaná grafika je nový produkt, který si mají koupit spíše, než novější, modernější produkt konkurence. NVIDIA může děkovat neschopnosti marketingu AMD-ATI, že se jí poměrně daří na trhu a také tomu, že Intel se zatím soustředí jen na integrované grafiky. Intel by totiž i po marketingové stránce byla jiná káva. Pokud jde o integrované grafiky, je Intel neohrožený vládce trhu.

NVIDIA do budoucna spoléhá kromě GT300 hlavně na mobilní čipy a také projekt TEGRA a s ním jako na největšího partnera společnost Apple, se kterým má hned prý několik plánů. Nemáme obavu o tom, že tyhle dvě společnosti se se svým marketingem k sobě přesně hodí a NVIDIA se z druhé kvartální ztráty v řadě za sebou za rok oklepe a mobilní technologie pravděpodobně slušné zisky přinesou už na konci tohoto roku. Rozhodně nemáme o NVIDIA strach. To by se muselo podělat hned několik věcí najednou – Tegra by musela být totální propadák, ION skončit v troskách a GT300 dopadnout hůř než GT200 při uvedení, pak by se u NVIDIA asi něco dělo …

Zdroj: NVIDIA, DDWorld

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 21:51:02
avatar
marketing , marketing.. Tu už ide predovšetkým o značku a tá sa nebuduje rok dva, ale aj desať rokov. O tom to je, zákazník chce nVidia a sám nevie prečo nVidia na marketingu maká pekných pár rokov a je to naozaj smutné , že má až zarážajúcich 69% desktopu , napriek tomu že produkty nV a AMD sú viac než vyrovnané

ak už AMD nepomôžu ani šialené (nízke) ceny HD4770 a v podstate celej rodiny HD4000 a DX11 karta so slušným časovým náskokom voči G300 tak to vidím s AMD veľmi bledo

ešte ,že sa s procesormi vzchopili
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 21:57:06
avatar
Pre nvidiu bude konečná keď intel vypustí svoje vlastné výkonné grafické riešenie. AMD si uzatvára svoju vlastnú platformu. Čiže CPU, chipset, GPU pod jednou značkou. A ten kto si dnes kúpi AMD, tak si k tomu kúpi aj ich grafiku. Nvidia sa dnes priživuje na intel platforme. Ale ako hovorím keď nabehne intel so svojim vlastným výkonným grafickým riešením tak nvidiu v podstate nikto nebude potrebovať.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 22:20:15

Osobně bych si grafiku od intelu nekoupil, i když bude mít výkon dobrý, všichni známe jak jsou na tom s podporou dnešní grafiky od intelu(teda IGP). Je to taky o té značne, když se řekne grafická karta, vybaví se lidem nvidia a ati. Kdysi dáávno měl intel i desktopové grafiky, ale poměrně rychle je přestal vyvíjet a vydával je v trochu zmeněných podobách až dodnes.
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 23:25:49

Nemůžu si pomoct, ale mám prostě pocit, že se arogance Nvidii s časovým odstupem přece jen nevyplácí. Před pár lety byla velkohubá, nyní jí to Intel i AMD vrací. Kdyby své konkurenty Nvidia nenamíchla, určitě by si nedávali tak pečlivě záležet, aby si to Nvidia vyžrala až do dna...

Intel okatě odstřihl Nvidii o poplatky za zbytečné SLI. Plánuje se mu časem nabourat do grafik. Brzy dojde i na příjmy z CUDA, která nebude mít proti Larrabee v oblasti výpočetních center šanci. Je jasné že běžné compilery si Intel na své upravené "Pentium" upraví. A současný "náskok" CUDA se proklatě rychle změní v zírání na záda... S následným vystřízlivěním "Jak se to mohlo stát?". Hromada promarněných investic v čudu, efekt jako Itanic... (Jen v menším, ale to je i Nvidia...)

AMD si v důsledném utajení kuchtí svůj Fusion. Přitom ale v úspěch tohoto projektu evidentně věří a staví jej jako klíčový pro svou budoucnost, když už mění i slogany... Něco mi říká, že to byl vlastně hlavní důvod proč Intel Larrabee spouštěl... Protože potřeboval něco proti Fusionu postavit, něco co zabrání AMD utéct v paralelních výpočtech daleko před konkurenci. Z toho jak velké haló dělá Intel kolem Larrabee a kolik prostředků do něj investuje, tak z toho můžeme usoudit jak velkou hrozbou pro něj Fusion je... Evidentně není hrozba bezvýznamná
AMD ukusuje postupně všechen životní prostor, kde dříve nechávala Nvidii ráda vydělávat (V dobách NForce2 zcela určitě). Bez velkohubých řečí... spíš pěkně potichu, ale evidentně velmi cílevědomě...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 00:59:13
avatar
vis vubec co to ma byt ten fusion od amd?nevypada to tak...
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 10:14:43

Nevypadá, že by jsi byl v obraze

Jasně že jde v druhé řadě o sloučení funkcionality, kdy budou jednotky fusionu zvládat jak úkoly současného CPU, tak i GPU... Což je stará známá věc.
Plyne z toho ale právě ta první věc, že to bude něco perfektně připraveného na paralel processing. To je klíč celého projektu. Standardizovat paralelní výpočty a protlačit je masově celému světu. Jen když je to procpáno všem, tak se může něco takového začít obecně používat...
Vlastně to byl jeden ze dvou důvodů, proč AMD kupovala ATI... Chtěla vlastní platformu a tedy chipsety (Ty se ale daly pořídit levněji)... Ale hlavně chtěla získat zkušenosti v paralelních výpočtech, což je denní chleba vývojářů GPU už spoustu let...
Proto záhy po koupi ATI se objevily i karty pro AMD Stream computing. Jako testovací platforma, která bude dále sbírat a tříbit zkušenosti v paralelních výpočtech. Masově se sice zatím moc tahle testovací verze moc neprosadila, ale v tom AMD ani ambice neměla. Nicméně i tak existuje spousta užitečných "šetřičů obrazovek", které aspoň pomáhají univerzitám atd...
Fusion už bude ostrou verzí, bude k dispozici všem. Funkcionalita už nebude úzkoprofilová, ale k dispozici pro širokou škálu programátorů. Předpokládám, že jako další rozšiřující instrukce v procesoru, ale v ideálním případě se podaří naroubovat už i něco z těch stávajících... Například SSE(xy) instrukce si o to přímo koledují. Pokud se to podaří, to bude frkot Ale kolem tohohle je nejvíc tajností, nikdo neví co všechno se podaří AMD naroubovat paralelně... Možná i celé FPU, ale to už jsou jen fabulace...

Každopádně to ale budou mít programátoři "po ruce" a budou si moci odpustit nový kód, který platí při použití CUDA nebo ještě v horším u Streamu. A je předem jasné po čem šáhnou.... Respektive stejně budou čekat až jejich oblíbený compiler dostane podporu nových instrukcí a sami to nebudou zpravidla řešit. Tj. tak jak je to i v současné době s přechodem na 64-bit nebo využitím více jader CPU. Jinak čest výjimkám
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 11:08:54
avatar
trosku to asi precenujes...podle soucasnych informaci co sem videl naposled ma byt fusion obycejny cpu a gpu pod jednim heatspreaderem. zadne jednotky zvladajici vsechno, ale pokracujici integrace cipsetu primo do cpu. urcene to je do lowend stroju, kancelarskych stroju a hlavne notebooku kde se kladou hlavni naroky na nizkou spotrebu, nizke zahrivani a uchazejici vykon za hodne dobrou cenu. to stejne dela intel, ale ne jako larrabee, ktera je uplne neco jineho, ale jako (dnes vlastne uz zrusene) havendale, ktere se nove jmenuje myslim clarkdale nebo arandale nebo tak nejak..fakt nevim presne a nechce se mi to hledat fusion byl ale nedavno posunut myslim az na nekdy v 2011, takze intel by mel byt s timhle resenim nekdy ke konci roku 2010 i prvni.
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 12:26:59

No jo, když si člověk zafixuje jen pomocné mezikroky, tak může dojít k takovýmhle závěrům...

Ale cíl jsem už popsal výše, tj. dostat z jednoho kousku křemíku takovou funkcionalitu, která pokryje všechny výkonově náročné požadavky. A to v širokém spektru. Což u AMD znamená vše od noťasů, přes herní i pracovní stanice, přes servery až po výpočetní centra. AMD vždy preferovalo unifikovanost a sloučení vývojové divize pro CPU a GPU je toho jasným důkazem. Osobně jsem čekal že k němu dojde dříve než v době současné...

To že bude asi Intel první, tak tomu bych se nedivil... Vždyť i první dvoujádrový X86 procesor byl Intel, který zbastlil slepenec jako reakci na X2 od AMD... Tihle se sledují a když chce být Intel první, má na to prostředky. Stejně tak má na to s Larrabee vytvořit odpověď na projekt Fusion. To jestli to bude odpověď stejné ráže už je asi jedno. Marketing Intelu stejně spoustu lidí přesvědčí že to jeho řešení je to pravé.... No a řešení AMD zase třeba bude výhodnější, jak je skoro tradicí... Jak to bude v reálu, na to nezbývá než počkat
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 12:20:41
avatar
jenze larrabee a fusion je uplne neco odlisneho. larrabee ma byt dedikovanou grafickou kartou. fusion ma byt cpu s integrovanou grafikou. jak muze byt velka dedikovana graficka karta odpovedi na male cpu s malym grafickym cipem pod heatspreaderem kdyz kazdy ma slouzit k jinemu ucelu? fusion jako levne cpu s integrovanou grafikou vsude kde se nepotrebuje zavratny vykon ale hledi se na spotrebu nebo nizkou porizovaci cenu (notebooky, kancelar, pc do skol, internet pc do rodiny, v pripade vykone grafiky i treba htpc). larrabee je delano jako graficka karta, ktera ma konkurovat grafickym kartam nvidie a ati jak ve hrach tak hlavne v gpgpu aplikacich. pletes jabka s hruskama. jinak na zacatku fusion ani nebude jeden kousek kremiku ale mcm modul, kdy gpu bude proste cip zvlast.
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 13:29:15

Projdi si prosím variabilitu Fusionu tak jak byla od AMD presentována. Tj. od mobilních zařízení až po výkonné jednotky výpočetních center. Tedy jedna variabilní architektura, kde se bude měnit počet "stream" jednotek... Teda už se budou jmenovat jinak, ale to je jedno...

Intelův Larrabee prostě je reakcí na skutečnost, že Fusion pokyje nové oblasti a cílí jej speciálně proti nim.
Že si umí Intel v NB poradit i se stávající architekturou, tak o tom žádná. Tam Larrabee cílit nemusí, tak to ani nedělá. Kanonem po vrabcích střílet nebude...

Ale znovu opakuji, proč sledovat mezikroky? Cíl je integrace na 1 křemík, dřív nebo později k němu dojde. A teprve tehdy bude mít výsledek konečně pořádnou efektivitu... Mezikroky jsou jen cesta jak se dostat k cíli...

A Intel pouze používá jiných prostředků, aby se dostal ke svému cíli (Nenechat si AMD v něčem utéct). Jinak to zrovna teď v této věci neumí, tak volí svou cestu...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 14:12:01
avatar
proc pletes porad dohromady larrabee a fusion???vzdyt larrabee je neco uplne odlisneho. intelovou reakci na fusion byl havendale (dnes tedy rovnou jeho nastupce clarkdale nebo arandale nebo jak to kodove jmeno presne je). larrabee tedy neni zadna reakce na fusion, ale snaha konkurovat radeonum a hlavne geforce primarne na gpgpu poli kde ma nvidia slusne naslapnuto a pak i na hernim poli. tady je fusion zatim uplne mimo. sleduju blizkou budoucnost o ktery je aspon neco znamo..integrace na 1 kremik je moc daleko. slozitost cipu se neustale zvysuje, staci se podivat na dnesni phenomy jak jsou obrovsky i na 45nm procesu a ted kdyz tomu budes chtit pridat i vykonou grafiku tak jak velky by mel ten cip byt?a kolik by mel zrat?i soucasne cipy na 32 nebo 28nm by byly moc obrovske na tohle..a nemam vesteckou kouli na to abych odhadoval jak to bude vypadat za 10 let. hadam jen ze se musime dockat nove architektury, protoze ve vysoke paralelizaci neni pro x86 misto, kvuli tomu ze je na to prilis slozita. jinak cile integrace vse na jeden kremik se dosahlo jiz prave u jinych architektur. treba co nam muze byt blizke je nvidia tegra s arm architekturou.
2mike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 19:50:23

Protože tam souvislost osobně vidím, nebo možná chci vidět Hlavně asi proto, že u AMD není viditelný zájem rozjíždět více projektů. Ale naopak projekty slučovat a unifikovat... Vlastně AMD asi ani nic jiného nezbývá...

Intel se snaží o specializaci a má na to... utáhnout i několik nezávislých projektů samostatně. A nejenom vývoj, hlavně má sílu je protlačit i klientům... Respektive "protlačit"..., rádi mu půjdou na ruku...

Ale je teda fakt že Larrabee a Fusion proti sobě stojí jen v poměrně úzké oblasti. Přesto podle mne v dost důležité... Přesně té, kam se snaží protlačit i Nvidia s Tesla kartami...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-10 16:03:53

Larrabee a Fusion proti sobě nestojí v žádné oblasti. Tedy pokud mají mít integrované grafiky výkon na hry ve vysokých detailech, nebo výpočetní výkon v řádech TFLOPS. Fusion je způsob jak zaujmout zákazníky kteří nepotřebují grafický výkon a způsob jak snížit náklady na výrobu základních desek. Fusion je CPu+IGP pod jedním headsprederem jak píše Raigor. Integrace na jeden křemík není možná protože je to jiná architektura, musela by se od základů překopat.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 20:47:18
avatar
To si pleteš, ta variabilita o které mluvíš a kterou před docela dlouho dobou prezentovalo AMD, zakládá na principu "šití" produktů zákazníkům na míru. Tzn. vyrobí jednotlivé bloky (cpu, gpu) a ty budou skládat do sebe pod jeden heatspreader. příklad: Do kanceláře se umístí jednojadrový procesor a slabé gpu. Do silnějších strojů osadí 2-6(nebo víc nevim) jádrový procesor+gpu a nebo také 2 gpu. Možná počítají i spřidáním dalších častí chipsetu(do budoucna určitě s kompletní implementací). Takže se určitě nejedná o velké množství malých výpočetních jednotek kompatibilních jak s x86-64 tak s DirextX. V dnešní době blbost. Souhlasím s Raigorem a Larrabee skutečně s Fusion nic společného nemá.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2mike 2009-05-09 11:32:44

palec
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 23:23:36
avatar
Nvidia prezije, mosi, ked prezilo AMD a tomu kde kdo prorokoval konec,...

Nvidii ujel vlak, mneli vzit fuzi s AMD, jenze se nedohodli a i ked AMD pak sebralo drazsi a trnitejsi cestu odkupu ATI, je ted po hodne spatnejch letech (i s pomoci arabu) silnejsi jak kdy drive,... ma kvalitni procesory, kvalitni cipsety (snad nejvecsi vada v casoch k a ted i kvalitni grafiky,...

nvidia ma ted pre zmenu velke potize, dochazi o cipsetovy trh, zatimco do grafickeho se zacina cim dal plest intel,.. no uvidime
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-08 23:54:40
avatar
velkohubý řeči maj teď všichni odpůrci nvidie.. vždyť je před vydáním nové generace grafik .. všecko bude uplně jinak
buď to pokazí .. a nebo se to povede a ATi se propadne
každá firma má ztráty zisků, de o to že na intelu to nejde vidět přičemž na amd-ati i nVidii ano
btw: nechápu jak může AMD s processorech mít propad zisků když má za tu cenu přímo úžasný výkony..čtvyřjádra se skoro nevyužijí a 7750 X2 za 1600kč je klasika
kam se hrabe intel se svejma procákama za 20 000
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 13:53:33

Edited by Rebel44: bezduvodne citovani celeho clanku je prvotridni SPAM a jak jiste vis tak SPAM se maze. Pokud mas ke clanku nejaky komentar tak ho napis a nesnizuj se k takovejmhle hovadinam
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 03:12:52
avatar
mormalny si ? tak to zhrniem nie ? de sme ? na blsaku ?
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 07:57:08
avatar
neviem čo má na tom zhrnuť , ved je to len okopírovaný článok DD-ho

lukasb : učíš sa používať CTRL+V a CTRL+C ? No ide ti to ,nabudúce to skúšaj radšej vo worde
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 08:42:29
avatar
Ja mám taký dojem, že ho zasiahla asi micr0-ladíkománia t.j. chce mat digiauru na 0. Ešte že aspoň tu nepísu do komentárov fake čo je totálna demencia.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 10:11:01
avatar
já nemužu za to že mi DD dal auru na 0 po jenom článku co sem napsal
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 11:26:27
avatar
Ten clanek nekde zmizel, by me docela zajimalo cim si ho tak namichnul
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 19:00:42
avatar
mno já to tu nebudu dále rozvíjet... pokud chcete tak to písnu do soukromé zprávy se dyž tak ozvěte
mužete i ICQ , ale je zbytečný to řešit
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 13:55:42
avatar
uz sem mu ten SPAM smazal - kdyby to bylo na me tak by tu lukasb a nakolik dalsich provokateru uz davno nebyli...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 08:13:14
avatar
jediný co mě napadá že tímhle chtěl říct je to zdroj : NVIDIA, DDworld
teď de o to jestli si zdroj DD píše sám sebe kvuli tomu že to napsal nebo že našel své informace =-O
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lukasb 2009-05-09 08:28:31

mohlo to vyjít jako samostatný článek
Zkus se příště domluvit s DD, recyklaci si nikdo ani nevšimne
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 09:11:28
avatar
Páni ako koľvek môžete mať radi tú, či onú značku, musí Vám byť jasné, že nvidia má problém do budúcna. Nvidia potrebuje x 86 procesor. Ja neviem s čím chce nvidia prilákať zákazníka keď konkurencia intel a amd budú mať kompletnú platformu. Nvidia sa len môže modliť aby intel larrabee bol prepadák. Lebo ak sa podarí tak pre nvidiu nastanú zlé časy.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Intel na marketing svých "gra 2009-05-09 09:20:04
avatar
Naprosto nesouhlasím s jedním faktem - Intel pro své integrované grafiky žádný marketing nedělá a dělat nemusí. Protože je má integrované v čipsetu, stačí mu produkovat kvalitní CPU a čipsety (což se mu celkem daří) a tím má automaticky zajištěn trh firemních PC a notebooků a levných domácích notebooků (což je nadpoloviční většina), protože zákazník je pak jednoduše "dostane zdarma" a nemá důvod v 99% případů přidávat samostatnou grafickou kartu.

A že ty grafiky v porovnání s konkurencí nic neumí? No a? Vždyť ty plečky jsou beztak používány jen na poštu/office/ERP, a tam je nějaká sofistikovaná akcelerace DX nebo videa úplně zbytečná.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 19:02:54
avatar
já osobně si stejně nedkážu představit, že bych pracoval na notebooku kterej nezvládne ani přehrát film
to čekání při práci, nervy z toho všeho - obdivuji lidi co to dokáží..ještě že je máme, jinak by intel byl v krizi
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 22:40:39
avatar
No vidíš, já notebook mám hlavně na práci, a žádnou nvidia a ani Ati tam nechci. Raději preferuju výdrž akumulátoru, co nejmenší rozměry a nízké teploty. Na hraní mám pořádný desktop.

Navíc: normální filmy intelovské grafiky zvládají, HD taky (i když se procesor zapotí; navíc zkoušel jsem HD filmy i na dvoujádrovém atomu a i945G a nechybělo moc k plynulosti...). Dokonce i nějaké staré hry...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-10 10:32:28
avatar
a proto říkám - ještě že takové jako ty máme intel by měl 2x menší zisky ptže skoro pulka jim dělaj ty noťasy
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-10 16:11:04

Jenže intel zdaleka neprodává jen CPU a IGP... Intel je mnohonásobně větší firma než AMD nebo NVIDIA, navzdory tomu že např. amd je jen o rok mladší společnost. Intel má pole působnosti daleko větší než je prodej procesorů...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-10 22:42:59
avatar
nVidia i AMD ale taky neprodávaj jen grafiky - a processory( + notebooky )
obě dvě firmy se podílí na vývoji her, nových technologií
intel prostě od začátku vlastní nějakej boháč a vrážel do toho víc peněz než do nVidie a AMD zaráz
navíc intel neměl takovou konkurenci na processorech jako nVidia na grafikách aby se tak vznesla
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-09 20:28:23
avatar
to že není přehrávání videa akcelerované přes grafiku neznamená že video nejde přehrát. Na intel grafice můžeš mít potíže jen s HD filmen.
....nechápu o jakém čekání je řeč
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-10 10:33:20
avatar
čekání myslím tak celkově..ne grafikou
ale celým notebookem neřeš to
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-05-11 10:09:27

jeden alebo dva roky v strate sa prezit daju.. horsie by bolo, keby nenastal obrat..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1232x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1755x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2208x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1982x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2787x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2225x
Komentářů: 1