40nm DX10.1 desktopové grafiky NVIDIA uvidíme až v říjnu po skutečných novinkách ani vidu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 08 červenec 2009
alt Kdy se dočkáme nových grafik NVIDIA? Až za dlouho a není se moc na co těšit …

 

 

 

Zatímco obyčejně jsme nadšení z každé nové grafiky, zvláště v souvislosti se 40nm procesem, o připravovaných grafikách GT220 a G210 to neplatí. Jak už víte, grafická jádra GT216 a GT218, která budou jejich pohonem, budou sice vyráběna 40nm, budou mít dokonce DX10.1 rozšíření, což je u NVIDIA novinka, ale budou to jádra nejnižšího low-endu. GT216 by mělo být pod úrovní výkonu konkurenční ATI RV740, které je již ve výrobě na modelu HD 4770 a to je už dnes grafika za 2000 korun. V říjnu se navíc chystá AMD-ATI představit zbrusu novou generaci grafik s podporou DX11, společně s příchodem Microsoft Windows 7 a nových DX11 her.

A proč mluvím o říjnu? Podle údajů od výrobců grafik, které jsou velmi konkrétní, se kvůli stavu 40nm výroby TSMC představí 40nm grafiky NVIDIA až na konci září, takže dostupnost v obchodech někdy v říjnu je reálná. Nicméně jak někteří výrobci grafik, tak analytici a uživatelé jsou poměrně jednotní v názoru, že tyto plánované grafiky jsou méně než minimálně zajímavé. Za novým názvem se skrývá opět hodně starého a ani vylepšení na DX10.1 v říjnu tohoto roku s nástupem DX11 HW i SW, nepůsobí zrovna moderním dojmem. NVIDIA má pořádné zpoždění, DX10.1 čipy obecně tu měly být před dvěma lety. Pořád se ale jedná o architekturu G92/G80. Mnohem více než na tyto grafiky se ptáme na to, kde je nová generace grafik NVIDIA s DX11. Nezajímá nás ani tak ultra drahé velké jádro GT300 na high endových modelech (pro horních, maximálně 5% zákazníků), ale mainstream grafiky a nástupci modelů 8800GT/9800GT a 8800GTS (2007) alias 9800GTX (2008) alias 9800GTX+ (2008) alias současná GTS 250 (2009).

Bohužel po nahlédnutí do neveřejných plánů výrobců grafik pro následující měsíce pro vás nemám dobré zprávy. GT300 jako High-end je stále plánovaný do pozdního Q4, realisticky většina uvádí spíše Q1 2010, mainstream přijde až za dalších pár měsíců a data jsou zatím hodně provizorní bez dalších podrobností. Já jen doufám, že NVIDIA má něco v rukávu, nějaké eso s DX11, které zatím nikomu neukázala a neprozradila, aby snad výrobci nezanevřeli na „nové“ G2xx modely plánované na říjen. Doufejme, že to něco má NVIDIA připravené nejlépe na letošní rok a nemluvím teď o obřím GT300, ale o něčem, jako nástupce maisntreamového jádra G92 proti konkurenčnímu mainstreamovému 40nm DX11 ATI RV8xx, které se v říjnu představí. Pokud ano, tak o tom zatím nejsou ani neoficiální informace a doufejme, že je to jen dokonalé utajení.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 4890 za 4 180 Kč s DPH 2009-07-08 13:54:53
avatar
http://www.barbone.cz/index.asp?stiid=83459&strsort=&str=0&tit=Gigabyte ATI HD4890 1GB DDR5 256bit 2xDVI HDMI PCIE20 Tady ho mají trošku dražší, ale u mého dodavatele je levnější Gigabyte nebývá nejlevnější, to jistě brzo budou HD 4890 za 3 999 Kč a míň
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:06:10
avatar
*** http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=105140006000000OD5&Search=4890&SearchType=1
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 23:31:43
avatar
Škoda že jsou obě nedostupny.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 14:34:16

povedal by som, ze TSMC bude mat problem.. po takomto uvedeni 40nm vyroby prejde ku GF aj NVIDIA..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 14:45:21
avatar
a to bude GF vyrabet ty cipy na vratnici nebo kde?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 14:49:36

podla vyjadrenia AMD: AMD bude aj nadalej vyrabat svoje chipy v TSMC, cast produkcie sa presunie aj do GF po dobudovani vyrobnych kapacit. ziadny odchod od TSMC zatial neplanuje.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 15:47:02
avatar
V dnesní době už neni snad ani hlavní, jak kvalitně se čipy vyrábí, ale hlavně že se vyrábí, protože od tý doby co se přešlo na 300mm wafery je taková fabrika na čipy celice nákladná investice, takže TSMC se bát o zakázky nemusí, i kdyby byla výtěžnost ještě menší než těch 25%... ale jak tak na to koukám, tak nějaká výhra AMD ta 4770 nebyla, a těžko říct, jestli nVidia něco měla už dřív a neuvedla to, nebo naopak, protože v reálu bude i při pulročním zpoždění dostupnost úplně stejná a chtěl bych vidět jaká bude dostupnost RV870, když je výtěžnost pořád stejná a nelepší se, i kdyby se to v srpnu, nebo kdy zlepšilo, tak nemají šanci si naddělat moc do zásoby, takže ať si uvedou v říjnu cokoli, tak to bude přinejlepším paper launch, něco jako 4770...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 20:52:09
avatar
myslým že jednoduše novou generaci grafik ATI uvede tehdy až bude mít jistotu že problémy v 40nm výrobě jsou vyřešeny. Kdyby moc chtěli mohli by klidně vydat nové grafiky již teď, ale jednoduše čekají až to bude stát za to vydat je.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 21:50:08
avatar
No však, ono je možný, že už všichni jsou hotový dávno, jen není prostě ten správný proces, AMD to možná jen přepálila, když si myslela že už může vydat něco, co neni nejnižší low-end, a nVidia taky neriskuje a nasazuje deriváty už před lety uvedených jader až pul roku po AMD a stejně nemá jistotu, že bude mít nějakou velkou výtežnost, i když to má tranzistoru o málo víc než 486ka
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 00:57:25
avatar
myslím že AMD to nepřepálila, jednoduše věděla dopředu o problémech na 40nm, ale šli do toho z důvodu
otestovat si tento výrobní proces na nižším segmentu, protože již v té době měli připravenou novou generci grafik, ale věděli o problémech u TSMC a spíš tím že jim nabídli seriovou výrobu jim poskytli možnost problém vyřešit. Je stará věc že AMD původně chtěla vyrábět nové HD5xxx již na jaro tohoto roku ale viděli ty problémy tak přišli aspoň s 4890 a s 4770.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 01:25:08

O problemech se vedelo, nevedelo se ze budou v takovemhle rozsahu. Launch byl dobre pripravenej po marketingovy strance, ale karty proste nejsou. Takze ne, AMD to nevedelo, respektive necekalo, ze by problem mohl byt takhle velky. A vseobecne se k prestupu na novy vyrobni proces pritupuje tak, ze se prvni dela nizsi mainstream ci lowend. Otestuje se tim vyrobni proces a vetsi jadro je proste slozitejsi - mensi vyteznost, u noveho procesu vice rizikovejsi. Novy vyrobni proces sebou vzdycky nese riziko, ze se neco nepovede. AMD to vi a i proto nadale zustava u TSMC, tohle se proste v tomhle oboru bere jako riziko povolani. Otazka spise je, zda to neni nejaky problem tak sloziteho razu, ze by se vyplatilo 40nm preskocit a snazit se prejit co nejdrive na 28nm - nektere informace by tuhle teorii mohli podporit.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 14:46:25

ani som netusil, ake mame vsetci stastie, ze AMD vyda svoje karty uz v oktobri s prichodom win7 a dx11 hier, ked uz zla a skareda nVidia je po kolena v samych problemoch a vyda svoje produkty najskor na buduci rok.

mam taky pocit, ze v oktobri vsetci hraci na celom svete zahodia svoju graficku kartu do kosa a pojdu sa postavit do rady pred obchodom s pocitacmi, aby sa im usla aspon jedna karta ati radeon 5000, pretoze ich budu vsetci nakupovat min. po 5ks aj pre svojich znamich, rodicov, babku, dedka, vnuka, svokru a pod. ... konzoly su mrtve a vymyslene - tak ked uz je tych pocitacov tolko na celom svete - tak nech sa aspon na nich zahrame nove DX11 hry... a samozrejmostou je fakt, ze ked uz budu v tom obchode, tak rovno kupia aj win7 - naco chodit do obchodu 2 krat, ze ?
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 15:11:48
avatar
Odkaz

Ale jistěže navýší ATI o něco málo svůj podíl na trhu, hlavně díky marketingu o nepostradatelnosti DX 11, tzv. BFUs budou kupovat s novým operačním systémem i karty s DX 11. Pak pár nadšenců, co chtějí mít vždy to nej možná přejdou z nVidie na ATI, a zbytek letos už nejspíš nic kupovat nebude, nebudou-li k tomu nějakým způsobem donuceni. Pokud si nekoupí raději konzoli... Ale zde je to třeba prezentovat jako revoluční krok, díky kterému ATI opět na celé čáře slavně zvítězí, protože v nVidii jsou jen samí hlupáci.
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:01:22

Jeste aby kupovali DX10 karty v dobe DX11 karet.
At sou v nedohlednu,v ocekavani a nebo realne na trhu hry s DX11,koupim DX11 kartu (a pokud bude mit odpovidajici vykon tim lip.

Nekdy argumentujes tak,jen aby si mohl argumentovat.
Stare karty,ktere se zahodi kvuli VYKONU(Muzou to byt klidne DX10 karty,takovych nevykonych DX10 karet je spousta) nahradi u vetsiny lidi DX11 karty(a predpoklada se ze i s odpovidajicim vykonem),tudiz Ati,tudiz je to realna vyhoda pro Ati,tudiz zaslouzene navysi podil na trhu.


Taky se mi tu spousta veci nelibi (za vsechno snad tvrzeni,ze tenhle web nevydelava,cemuz snad neveri ani desetilete dite), ale pokud chces byt tvrdy a vecny oponent,strc si ironicke popichovani za klobouk,viz cela posledni veta.

DX11 je realna vyhoda,ktera i pro zakaznika neni k zahozeni,at se to nekomu libi,nebo ne.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 17:33:30
avatar
Kde čteš, že bych psal něco o tom, že by všichni v době vydání DX11 karet kupovali staré karty? Tvrzení, že dřívější vydání DX 11 karet ze strany ATI je výhoda já nezpochybňuju. Ale zpochybňuju tvrzení, že to je něco přelomového, protože i v době (po) vydání 8800GTX se našlo dost lidí, co si kupovalo starší karty bez DX10 a hlavně - pokud k tomu nebudu donucenej tím, že mi stará karta klekne, nebo že vyjde plno nových úžasných her, kde bude markantní rozdíl oproti DX9 a já budu na své 4870 zřetelně ochuzen, tak si dx11 kartu, jen proto že bude dx 11, kupovat nebudu. Koupím si jí, pokud k tomu budu donucen a ta cena nebude extrémní. Kdybys četl pořádně co jsem napsal, tak bys to pochopil, protože v podstatě, až na třetí odstavec, je to to samé, co jsem napsal já. Protože co má letos vyjít za hry, aby měnili majitelé současného mainstreamu a výš, kteří dosud nemají se svými kartami problémy?

Tvrdý a věcný oponent být nechci, stačí mi, když si tu jednou za čas přečtu jeden dva články od DD, aby mi bylo jasný, že nemá cenu v něčem oponovat. Ironické příspěvky nad nesmyslností většiny autorových domněnek postačí...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 23:45:48

kucí, vy vůbec, ale vůbec nepodporujete marketing AMD.
Tím, že nejste tzv "místní přikyvovači" vůbec, ale vůbec nepomáháte zvýšení podílu AMD na trhu.
Kdo bude mít první dx 11 grafiky ?
No přeci AMD ... a proč ne, dx 10 měla první nV.
Kucí, budte trochu solidární a neodrazujte místní od koupě, vždyt jde o ( h... ) vyvážení sil na trhu
Ikdyž nebudou hned dx 11 hry, nic to nemění na tom, že na HW zaměřeném webu se oslavuje právě HW, kde momentálně nejspíš bude triumfovat ATI, která jako první uvede DX 11 grafiky.
Využitelnost nevyužitelnost dx 11 přeci není až takový .. jak bych tak řekl ... oříšek pro AMD.
Pro AMD je na prvním místě HW a tech. pokročilost, což mu/jí nemůžeme upřít
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 08:45:38
avatar
Naprostý souhlas, já osobně budu stát jako první ve frontě na super nové grafické karty od ATI s podporou DirectX11. Už teď se těším, jak si super novou grafickou kartu od ATI s podporou DirectX11 nainstaluji do počítače, zakoupím super nový operační systém Windows 7 v nejvyšší edici, nainstaluji a konečně si zapnu nějakou tu super novou báječnou hru s efekty DirectX11 (jsem tak natěšenej, až jsem si poslintal klávesnici).
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 15:45:32

Já osobně na dX11 grafiky čekám, jelikož už chci upgradovat ten svuj šrot a buď koupím nějakou dX11 grafiku, nebo si koupim dX10,1 za výprodejouvou cenu (záleží jak to bude).

Uvědomte si, že ne každej má Hd4850/70, či nVidii Gtx2xxx, takže to prvenství je určite dobré. Hlavně pokud ATi stihne do Vánoc vydat i low-end grafiky. Nebo si snad myslíte, že prodejsi budou dávat půl roku do sestav Dx10 grafiku + Windows 7? To se mi moc nezdá...

Další věc je, že spousta lidí nepřešla z XP na Windows Vista a chtějí přejít na Seveny i s novým počítačem, takže opět si asi nekoupí Dx 10 grafiku.

Ty vaše vtipy, jsou fakt trapný...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 18:35:17

presne tak, obc.. v nVidii su samí hlupaci a preto je treba brat fakt vydania produktov o par masiacov neskor ako brutalnu prehru ach jo, AMD to zas nVIdii natrelo..

ja sa len bavim na tom, ze co urobi AMD je skvele a priam bozske a coho sa chyti nVidia - tak to vsetko pokazi, preznaci, oklame zakaznika a este mu aj natlaci do hlavy marketingove kecy.. nuz, su to naozaj chudaci zakaznici, ktorí najviac trpia marketingom nVidie. ale nastastie tu mame DDW, kde sa vzdy dozvieme len pravdu, ako veci v skutocnosti maju, bez omacky, bez zbytocnych kecov - jednoducho ciste fakty, pretoze na tomto webe nikto nepochybuje o tom, ze by bol podplateny nVidiou alebo intelom..

samozrejme, ze sa nove produkty AMD budu predavat (a to presne z dovodov, ktore uvadzas), akurat mi nedalo ironicky poznamenat, ze to zas az take velke vitazstvo nebude. kto ma v dnesnej dobe aspon HD4850 alebo 9800GTX, tak ten urcite nepobezi v oktobri pre novu grafiku. a myslim, ze aj tí ludia, co by chceli menit grafiku v najblizsej dobe za novu s DX11, si radsej pockaju na konkurenciu a porovnaju vykon a ceny.

btw: uz sa moc tesim na clanok o novom "netbooku" na AMD platforme.. to sa bude zas ospevovat vyborny pocin AMD.. objavil sa totiz "netbook" Akoya Mini E1312 (Sempron 210U /15W/ + ati1250) ... Odkaz
skor to asi bude konkurovat intel ULV procesorom ako intel atom... cena: 340 libier, resp. $550 .. vydrz na bateriu cca 2:45 , pri znizeni jasu na minimum a vypnutej wifi - cca 4hod..
//edi: tipujem titulok: AMD sa chysta znicit intel Atom !!
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 19:07:43
avatar
hnm, spis bych rek ze kdysi se grafiky opaltilo menit protioze kdyz se kopila nova grafarna tak to bylo citit na hrach,,,tedkom, jak koukam asi ani ne. tahle generace novych karate a potom neviem lidem bude stacit na vse snad pet let priu tomhle vyvoji enginu v hrach a nevim ceho,,,protoze moc to nebudou lidi potrebovat, krom fandu samosobou...cas trhu se tim vlastne zabije na dlouhej cas ne? vlastne vyvojari her a nenapredovani vicemene , je to proc nebude potreb koupit grafiku. i kdyz mozna nestihaj z novym hw drzet vyvojari krok,,,mno to se muze stat taky i kdyz neyslim. snad se to zlepsi nak no...doufam jako fanda dobrejch a kvalitnych her
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 20:59:15
avatar
mnu osobně mám peníze na novou grafiku už nějaký půl rok nachystané, ale přeci jenom momentálně to ani nějak nestálo za to tak sem se rozhodl počkat na DX11 karty. Vzhledem k tomu že mám Visty tak nákupu nového OS kvůli DX11 budu ušetřen. Takže ano - až budou DX11 grafiky tak do nich jdu a čekám naně.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 06:52:05

ale iste.. to je presne jeden z tych pripadov, co spominal obc..

urcite ale tych radeonov nebudes kupovat 20ks aj pre celu svoju rodinu a okolie (predsa len, ked uz tu mame tie vymyslene konzoly, treba strcit vykonnu DX11 grafiku do kazdeho pocitaca, aby sme sa mohli zahrat najnovsie DX11 hry). a myslim, ze ani vsetci tvoji priatelia a kolegovia nepobezia hned do obchodu kupit grafiku len preto, ze je oktober a prisiel na trh HW s DX11 a win7..

tu sa totiz prichod ati radeon 5xxx v oktobri oslavuje ako nieco nevyhnutne, na co vsetci cakame ako na spasenie a bez coho by sme si dalsi zivot nedokazali predstavit.

a pretoze nVidia vyda svoje produkty o nieco neskor - tak uz je opat zla a skareda, pretoze my nevydrzime bez DX11 grafiky ani jeden den (mesiac/2-3 mesiace ??) naviac a potrebujeme ich cim skor, pretoze vykon sucasnych kariet nam nestaci a musime za kazdu cenu hrat DX11 hry v DX11 (nestaci nam nejaky zaostaly DX9 alebo DX10).. to jednoducho nejde !!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 11:17:00

tobě je asi hoodně ubližováno, že ?
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 12:40:10

mne ?? ale kdeze !!
mne to moze byt uplne ale uplne jedno..
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 14:59:29
avatar
Áááh, kolik že to má v říjnu vyjít DX 11 her?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 15:13:33
avatar
nejméně všechny a nebo možná ještě o trochu víc
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 15:49:02
avatar
Samolepka DX11 prodává, i když to bude jen jeden neviditelný efekt, jako v době Bioshocku
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:04:35
avatar
samolepka CUDA prodava, hlavne ze je to 90% uzivatelu na jedno velke smradlave ...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:47:51
avatar
Nikdo netvrdí opak, podstatný je že prodává
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mozno viac ako 2009-07-08 19:30:34
avatar
doteraz vyslo PhysX hier ;-).
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 19:58:22
avatar
že to ATi použije k reklamě, na tom není nic divného, nVidia by to využila taky. Jen mě "udivuje", že jim to spolkl i odpůrce ne echt čistého marketingu ve všech podobách, nejedná-li se tedy o ATI, jak vidno... Docela už si dokážu představit, jak by byl vystavěn článek, kdyby nVidia vydávala DX11 grafiku dřív než ATI. Zbytečná, současný výkon grafik víc než dostačující, hry s DX 11 v nejbližší době nebudou... Ale jde o ATI, tak je třeba napsat - "V říjnu se navíc chystá AMD-ATI představit zbrusu novou generaci grafik s podporou DX11, společně s příchodem Microsoft Windows 7 a nových DX11 her." Heh, já se tu výborně bavím. Hulán už mi vůbec nechybí
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 20:08:50

presne tak.. nemam nic, co by som dodal...
btw: s tym hulanom detto..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 20:14:14

U AMD to neni marketing, ale pouhopouhe konstatovani pravdy. Tot ten zakladni rozdil.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KDE JSI TO SEHNAL ???!!! 2009-07-08 15:17:14
avatar
Já už tři dny vím, že GT 120 a GT 130 vyjdou v září. Ach ta touha po spekulacích...
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:05:38
avatar
robí nVidia vôbec ešte niečo dobre ?

doteraz hlavná devíza R7xx - DX10.1 je zo dňa na deň k ničomu, malé lacné grafiky nikoho nezaujímajú (pritom sa predávajú najviac), GT300 bude mamut (čo je bežnému užívateľovi šum a fuk, jeho zaujíma cena - tá je problém len a len výrobcu), nVidia premenováva ( nemusí tak tratiť $$ na vývoj ako ATi a napriek tomu zvyšuje podiel).

Nj, tá zlá nVidia ...

Začínajú ma unavovať články tohto typu. (a to aj ako fanúška ATi)

(peace )
Saki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 16:26:00

Nv a dobre ? Covece mozna neco jo no,at jim nekrivdime .

Za jak dlouho ma vyjit DX11 karta ? Ze by vyhoda DX10.1 tak nejak opravdu realne a vecne byla uz v tahu ?
To at si kazdy zvazi sam. Tady je to samozrejme na delsi diskusi,protoze nejsou zadne poradne hry ani na DX10.1 atd atd. Clovek porad doufa v lepsi zitrky a chce na ne byt pripraven.Clovek nikdy nevi,jestli se bude opet opakovat situace nevyuziti nejnovejsi API ci nikoliv. To nemuzes nikdy vedet.

GT300 mamut. Souhlasim,me je to vazne fuk,pokud to narvu do kompu a bude slusna spotreba,vykon a cena,tak je to uplne sumak.

Dvoulete prejmenovavani. To se na me nezlob,prachy to sice Nv prineslo,ale at me s takovym pristupem polibi pozadi.Delaji to vice ci mene obe firmy a obe to delaji vuci zakaznikovi spatne. To odsoudim u Ati i u Nv.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No jo, 2009-07-08 17:09:04
avatar
DD nezklamal. ATI je super tg lidr, uz ma DX11, 40nm proces, dalsi nove karty ohlasene - jen je, tak nejak, pro ne nema zatim kdo vyrabet. Takze, ja bych dodal, ze ac je ATI s tg opravdu na vysi, diky produkci je stejne v prd.li a NV mozna jeste bude mit dost casu na vydani mainstremu.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 19:12:43

Kolikrát jsme tuhle zprávu už četli?...Podle vyjádření PR Nvidie se nové jádro ani nejmenuje G300 a "vše co se o něm zatím ví" jsou prý nesmysly. Prostě uvidíme na podzim nebo později...tyhle spekulace už mě nebaví..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 19:45:56
avatar
kdybych delal PR nvidie tak tohle rikam i kdyby unikle informace byly spravne
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-08 20:25:36
avatar
to je trocuh blbost aby mainstream přišel a ,,několik měsíců,, po high-endu to by neudělal i ten největší naivnka na tomhle zatraceným světě
zas tak dobře na tom NV není aby sázela jen v neschopnost ATi marketingu a TSMC ..
btw. ATi snížila takty HD4770 a je z toho nějak nová karta, bo jak to je, to není přeznačování ? promiňte ale to že si dali práci zhoršit jádro taktama dle mě není zrovna kvalitní práce nvidia se s tím aspoň ne****a
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 14:02:39
avatar
Micro, NVIDIA tohleto dělá skoro vždy při uvedení nové řady GeForce. Např. si vem sérii 8000. První byly highend karty 8800 GTX a 8800 GTS, a poslední byla 8800GT jestli se nemýlím a ta je určena do mainstreamu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-09 14:55:46
avatar
do mainstreamu byla urcena rada 8600
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-10 00:42:17
avatar
Ty jsi ale chytrý pán. I DD psal ve svojí recenzi o 8800GT ''Drtička mainstreamu'' .
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-10 01:30:26
avatar
ta ale prisla o vic jak rok pozdeji a byla spis dalsi generaci..puvodne byla mainstreamova rada prave 8600, ktera vysla chvilu po 8800GTX
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 849x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 860x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1359x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1084x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1851x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1953x
Komentářů: 3