Král grafik přichází – ATI Radeon HD 5870 X2 vyfocen – je to macek! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 25 září 2009
altATI šlape na plyn. Po HD 5870 už má hotový a připravený duální HD 5870 X2! Podívejte se sami.

 

 

Včera jsem vás informoval o tom, že ATI přidá k mainstreamovým modelům ATI Radeon HD 5850 (299 dolarů) a 5870 (399 dolarů), ještě High endové modely ATI Radeon HD 5850 X2 a 5870 X2. Lze vůbec narvat dva takové čipy se vším všudy na jednu kartu? O tom nepochybujte:

Karta je ale docela macek. Refereční HD 5870 1GB má solidních 28cm, duální verze je ještě delší a podle mého odhadu má skoro 30cm. Parametry jsou pak jasné – 2x RV870 dohromady tedy 3200 jednotek, 2x 256bit, 1-2GB GDDR5. V závislosti na taktech, kdy se mluví o dvou modelech HD 5850 X2 s 725MHz/4000MHz a HD 5870 X2 s 850/4800MHz, může být výpočetní výkon tohoto monstra až 5,44TFlops! Proti tomu je 2,4TFlops u HD 4870X2 nebo 2TFLOPS u GTX 295 úplná sranda pro králíky.

Jsem zvědav na hodnoty TDP – skromným odhadem tomu dávám 300 – 350W TDP, v klidu by to ale mohlo docela překvapit spotřebou na lehce nad úrovní HD 5870, pokud pojede jen část grafiky. Pokud vás zajímá cena, tak ta bude 500-600 dolarů. Karty by měly být k dispozici v Listopadu.

Zdroj: xtremesystems.org

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ty vole 2009-09-25 12:52:13
avatar
ked pozeram na toho chlapika co ma tu katru tak mu zavidim..., to uz je kus hardware... Takyto macko ma pravo sa volat graficka karta... Som zvedavy co kuchti nvidia, je ticho ako pred burkou...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:13:02
avatar
Je fakt, že 8800GT způsobila skoro bouři a to taky vyšla ze dne na den, nic předem se nevědělo.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 12:51:19
avatar
UAAA, to je dlouhy jak tejden pred vejplatou... u toho aby uz clovek mel strach aby nemusel rezat diry do steny na protejsi strane pokoje
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 13:30:43
avatar
Ale ne dost dlouhý jako "Bitchin'fast! 3D 2000"
Obrázek
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:53:26
avatar
tak toto nema chybu
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:20:36
avatar
A zaroven to je predchudce Hydry, a to jeste v dobe, kdy bylo vyrobcu grafickych cipu o mnoho vic, nez dnesni dva
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 12:52:21
avatar
tak dve 5870 v CF "žerú" v idle len o 23,5W viac ako jedna čo je úplne v pohode takže pri tomto macku by to mohlo byť ešte menej.
Odkaz
Koliix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - best 2009-09-25 13:13:07

super grafika se super výkonem ted si ještě představte dát tuhle HD 5870X2 do Crossfire X
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 13:19:08
avatar
Este zaujimavejsie by to bolo s hydrou. tych slubovanych 100%... som na to zvedavy...
PS: vidim to na dva 8 pin konektory
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:12:54

Presne tak, quad zapojeni uz neni zdaleka tak efektivni jako dual(jadna X2ka) takze pockejme na hydru. Mozna jeste tak 5870X3 by na tech vykonostnich ztratach nemusela byt tak spatne...
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:20:09
avatar
jj. Co já vím se o X3 psalo,ale já myslím, že to byl jen takový výkřik do tmy. ATI ani takovou kartu momentálně nepotřebuje nehledě na to, že když tahle má 30 cm tak jak by tam dostali další jádro + paměti apod.
Coreyec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:42:09

Urcite potebuje a kdyz ne ati , my ji potrebujem
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:15:30
avatar
Jo, to mě taky napadlo, ale společnost Lucid ci Hydru vyrábí patří Intelu, tak nevim, co by na to řikali. Sice AMD/ATI je konkurenční firma, ale zase segment grafik (dedikovaných) ne. Aspoň zatim...
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:40:52
avatar
A co takhle do 4 x CF to abys měl příruční jadernou elektrárnu No a pak třeba to nový 16 jádro od AMD aby to stihlo pořádně nakrmit(pokud to nebyl fake).
michalos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D wow 2009-09-25 13:29:26
avatar
Hezka karticka Myslis, ze bude mit 1GB pameti? O tom dost silne pochybuji... leda by jsi myslel 1GB na jadro pac budou 2GB a 4GB verze urcite Jinak GTX 295 nema 2TFLOPS, ale jen 1,8TFLOPS... hezky clanek
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 13:30:07
avatar
tak neviem ci nebudem musiet kupit vykonnejsi zdroj. 525w by bolo asi malo co?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:09:10

Asi to bude hodne na hrane, a ne vsechny znackove zdroje jsou schopny jet dlouhodobe pod 90-100% zatezi aniz by z toho vyvazli bez ujmy, mrkni na CDR.cz server tam testovali tusim corsair 750w a prave on nic moc provozni vlastnosti uz pri 60% zatezi....
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:20:26
avatar
Jo, bude to hodně na hraně. Ale u 5870 se uvádí zdroj alespoň 500 W, ale to tam mají rezervu, když vidíme, že v zátěži nežere ani 300 W. A jestli máš kvalitní zdroj, ta bych to risknul. Za případný silnější zdroj dáš lehce přes 2 000,-.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:58:35

Copak o to ja mam doma dva Seasonicy a jednoho Enermaxe, ale jde o to ze nejde o mne ptal se kosheen...

Mimochodem 200W pro CPU+MB+RAM+DVD+HDD neni zas takova rezerva, rozhodne se muze rozloucit s OCkem at uz na CPU ci GPU a i tak jak rikam, jak to nebude hodne znackovy zdroj tak bych to ze zacatku hodne hlidal "jak moc" se zdroj poti....
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:05:39
avatar
zdroj je enermax modu 82+ 525w. teraz tam mam taktovany cpu q6600 na 3,4ghz a 1,4V, ramky ddr2 4gb na 2,2v, 2xhdd 7200ot. po chuj ventilatorov, zvukovku a wifi do slotu, predny lcd panel...hmm sakra hlavne ze ten zdroj ma SLI a CSF certifikaciu a co z toho asi nic
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 13:50:20
avatar
Hmm. Slušná elektrárna. Kolik monitorů k ní půjde připojit?
Mimochodem, hledal jsem bezrámečkové LCD a našel jsem prd... Akorát nové "borderless" LCD TV od LG, kde skutečně na první pohled čelní stěnu tvoří displej, ale už na druhý (když se TV zapne) je vidět že je to zepředu jen krycí sklo a pod ním je klasické LCD s rámečkem. To sou boudy jak od malého Jardy...
Chci třímonitorový systém na simy, ale bez rámečků. Ty jsou akceptovatelné v případě "oknového" zobrazení, kde každý monťas představuje jedno okno (levý, přední, pravý). Ale u souvislého zobrazení, kde se rámečky monitorů perou se zobrazovaným rámem kabiny je to naprd...
Chce to prostě bezrámečkové LCD... Samsung cosi slibuje, ale kde nic tu nic...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:06:15

To mi pripomina dobu radoby plochych CRT monitoru, uplne stejna "finta".....
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 15:13:48
avatar
akorat jsem to chtel napsat CRT ultra plochy monitor, ktery byl uplne stejnej jako ta vypoukla 17''tka co jsem mel doma, akorat pres to jeste dali plochy sklo(za ktery se jeste prasilo)
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 22:24:05

myslim, ze s bezrameckovymi monitory si budeme muset pockat na OLED
jinak mam stejny nazor. na co vicemonitorove systemy (z herniho ci multimedialniho pohledu), kdyz ti prechody rusi velice nepekne ramecky?
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 13:52:06

Radši bych přivázal comp na řetězy jinak to zbourá zeď.
Koliix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2009-09-25 14:21:19

Někde jsem četl myslim že to bylo tady na ddworld že možná bude HD 5870 X3 a že to bude na jednom PCB !Jakto stim je?bude to nebo ne
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 14:24:51
avatar
no tak to je macek... těch 500-600 USD není tak moc, až to člověk ponese do sběru, tak bude hned mít na půlku nové karty za šrot

no jinak klobouk dolů, je jasné, že AMD opravdu plánovala X2 možná i X3 hned od začátku. Možná i proto je tak dlouhé PCB, aby se nemusely u X2 verze dělat velké změny návrhu... prostě tam je už vyčleněné místo i na druhý čip
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 15:43:42
avatar
Tak sem si schválně poměřil svou současnou poměrně kvalitní skříň a zjistil sem že by se mně do ní nevlezla nejen HD5870 X2, ale s největší pravděpodobností ani HD5870. Tím sem si aspoň zjednodušil rozhodování a prozatím čekám na HD5850, ale spíše i na HD5770, která je pro mně horkým kandidátem - podle nejnovějších informací má mít HD5770 ne 800 sream procesorů, ale řádných 1120, 56 TMU (HD4870 má 40), a navíc jako bonus k tomu 192bit paměťovou sběrnici. Tak tomuhle říkám meinstream grafika a pokud bude mít skutečně tyto parametry její výkon je odhadován někde kolem GTX275. Mnu myslím že si počkám vždyť Dirt2 bude až koncem roku a Aliens vs Predar až příští rok.
Něco informací ohledně HD5770 Odkaz
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:17:17
avatar
neřekl bych že TDP bude přes 300W. Vždyť 5870 je uspornejsi nez 4870. A 4870X2 nemá 300W TDP.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:31:15
avatar
Na guru3D.com testovali crossfire dvou HD5870 a v max. zátěži naměřili 376W čistě jen grafikám. Takže není jistých ani tych 350W TDP
Coreyec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:45:46

No to ma hrube pres 300w
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 16:54:43
avatar
Citace:
v České republice tedy za kartu zaplatíme okolo 17 tisíc korun


Kde je ta hodna ATI co prodava grafiky za lidove ceny?

PS: Bude soutez?
Coreyec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 17:52:42

Tahle karta ma stanovou cenu 799dolaru BFG GeForce GTX 295 H2OC LE, cili 500-600 dolaru za dvoukovou ati je vic nez libive, nehlede na to , ze by vykon 295-tky se nemuze rovnat nove atix2
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 18:26:24
avatar
pro tebe ne!
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 02:02:08

jak se to lidovie rika v prdeli.0

EDIT: vydis. ale to DD nekritizuje cenu. a zatial je najvykonnejsia. ale kebyze to oznami nvidia tak uz by kritizoval ze aka bude predrazena a pod. veci.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:50:01

ked uz tu vychvalujes ATI do nebies tak si uprav nazov z 5870X2 na 5970. aspon to sleduj

DD zbytocne tu ohurujes vykonom v TFlops. to tu absolutne nikoho nezaujima. v skutocnosti ide o to aky ma karta vykon v hrach a nie vo vypoctoch. NVIDIA na GT200 bola slabsia vo vypoctoch ale FPS davala vyssie ako ATI co mala vacsi vypocetny vykon.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 20:58:59
avatar
Název nové dvojčipové grafiky od ATI ještě není znám a to že jeden nejmenovaný český web se chytil zvěsti o názvu HD5970 ještě neznamená že tato spekulace bude pravdivá. Takže je uplně jedno jestli napíšeš HD5870 X2, nebo HD5970 - pořád jde jen o spekulaci.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:18:43

Neboj, možná se dočkáš a třeba to nebude trvat až tak moc dlouho.
Motiver [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:44:50

No a pán, který držel grafickou kartu po akci, šel a chcípnul na zlomení páteře , je to opravdu kus "hadru", ale o tom si mohu jenom zdát, a koukat se na to , ale jak tak přemýšlím tak bych mohl vyměnit tu mojí 3870
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-25 21:52:14
avatar
Ja čekam na tu X2 a doufám,že s ní nějaky ten pátek vydržím.Co si budem povídat.Vyvojáři udělají opět špatné optimalizace a takhle karta se bude hodit.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 01:44:21

co nvidii jedine neschvalujem je cena grafiky ked ju uvadza. inac od 8800GTX bol vykon nvidie prekonal ATI. a co je dalsia vyhoda u ovladace. nestalo sa mi ze by na nvidi spadol ovladac. ATI co ma v notebooku s ami to stava pomerne casto a je jedno ci dam starsi alebo najnovsi. a aky mam system. skusal som to na vsetkych od XP po W7. a dalsia vyhoda je ze v ovladacoch sa da tvorit SLI profil pre hry. to ati nema.
nikdonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nehorázná bestie 2009-09-26 10:18:18
avatar
masakr ,ale do svý starý 939 to dávat nebudu ,to by bylo jako motor z veyronu v trabíkovi
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 13:25:28
avatar
Nějak nechápu tu cenu 17 tisíc,za kterou by jí měl mít nějaký e-shop v předobjednávce.Pokud jsem viděl dobře,tak v prezentaci ATI byla cena do 500 dolarů.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-26 15:13:13
avatar
17 tis. to určitě nebude. Navíc nechápu jak může nějaký obchod nabizet tuto kartu když ještě ani oficiálně nebyla představena a ještě se ani neví jak se bude jmenovat.
Co to je za obchod? Od takových schopů se držím co nejdál
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 547x
Komentářů: 1
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1557x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1855x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2370x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2110x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1394x
Komentářů: 0