NVIDIA na CES: Zatím mnoho řečí a slibů – TEGRA2 hlavní produkt NVIDIA? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 08 January 2010
altZatímco většina výrobců představuje na CES horké novinky, NVIDIA trochu zklamala.

 

 

Včera v podvečer jsme mohli sledovat konferenci na veletrhu CES společnosti NVIDIA, kde se samozřejmě hodně čekalo, co NVIDIA oznámí. Nakonec z toho byla nudná hodina, plná prezentace zašlé slávy společnosti NVIDIA v minulých letech a jen pár zmínek o nějakých nových konkrétních produktech. Mezi nimi nejvíce převládalo povídání o TEGRA2 platformě, která se pravděpodobně stane tím hlavním, co bude společnost NVIDIA živit v následujících letech.

TEGRA2 je platforma sama pro sebe a podle plánů NVIDIA se má stát TEGRA jedním z hlavních hráčů na poli MID zařízení. Nicméně TEGRA1 je na tomto poli spíše propadák, ačkoliv technicky na tom špatně nebyla, z velkých slibů a plánů prezentovaných loni se v podstatě nic neuskutečnilo. Přichází tedy posílená TEGRA2 a sní ještě větší plány, ale vypadá to, že tentokrát by i část z nich mohla dojít naplnění. TEGRA2 má být několikanásobně silnější než TEGRA1, umí akcelerovat Flash10.1, 1080p video a atd. Zkrátka je po všech stránkách lepší než první generace. Bude to stačit na její rozšíření?

Asi ano. Tentokrát si NVIDIA zajistila podporu a na prezentaci se objevil napříkla Tim Sweeney, zakladatel EPIC, který hovořil o tom, že TEGRA umí U3 engine a jaký mají tyto mobilní technologie potenciál jako herní platformy. (Upřímně řečeno, jako hardcore hráč jsme z toho zděšen). Nejzajímavější asi bylo, když bylo oznámeno, že TEGRA platformu bude využívat Audi A8 a od roku 2012 prý všechny vozy Audi. Pokud se to ujme, je tu velký potenciál, protože Audi patří pod Volkswagen, kam patří řada dalších značek včetně české ŠKODOVKY. A protože se hromada prvků využívá v celém koncernu, v případě úspěchu TEGRA platformy v AUDI je tu potenciál mnoha milionů jiných aut, protože AUDI nepatří k největším výrobcům.

NVIDIA představila také několik zařízení na TEGRA, mezi nimi i Tablet (poněkud nevzhledný) a opět se mluví o použití hlavně ve smartphonech (hodně se mluví o novém iPhone 2011 nebo BlackBerry 2011) a také smartbooky. Dlouhodobě se spekuluje i o malých herních konzolách, nejvíce je s TEGRA2 spojováno chystané NINTENDO DS2. TEGRA2 je vyráběna 40nm a potenciál několika desítek milionů kusů zařízení ročně, vám dává odpověď, na co NVIDIA potřebuje většinu 40nm výroby TSMC. TEGRA2 zařízení prý mámě neurčitě očekávat v průběhu letošního roku a hlavním rokem pro TEGRA2 má být příští rok a ten další.

(TEGRA 250 schéma)

TEGRA2 je jediný konkrétnější produkt, většinu ale asi nejvíce zajímala prezentace ohledně grafických novinek. Zde jsme však nemohli být asi více zklamáni. O FERMI padla všeho všudy jedna věta a to věta, na kterou jsme v podstatě zvyklí. Zkrátka sliby a sliby, jak je FERMI už skoro ve výrobě a jak to bude úžasné, až přijde a že už to bude. Jedinou novinkou tak byla ukázka NVIDIA 3D Surround, ovšem mnoho nadšení nesklidila. NA CES je to prezentováno i na trojici 120Hz DLP projektorů a potřeba jsou k tomu 2 grafiky FERMI. Funguje to i s 120HZ LCD, jak bylo také včera prezentováno. Důležité je tedy ten fakt, že NVIDIA srovná krok s ATI a nabídne také zobrazení na 3xLCD a k tomu ještě možnost 3D.

Více bohužel NV nepředstavila a žádné konkrétní grafické karty, prostě nic. Zatím tedy zůstává u prezentace možného budoucího. NV bude mít možnost ale ještě v průběhu dalších dní FERMI podrobněji představit, snad se tak stane, i když soudě podle zákulisních informací, má pár pádných důvodů, proč to představení odkládá. Mnoho zatím nemohu prozradit, snad jen to, že se to hlavně týká výtěžnosti, pak také výkonu pod DX11 s Tessellací a poměru cena-výkon a provozních vlastností ve srovnání s konkurencí. NV by také ráda uvedla nejvýkonnější grafiku na trhu a tomu jí brání HD 5970 na trhu, která je navíc posazena cenově níž, než by si NV přála a představovala. No uvidíme v příštích dnech, co se dozvíme. Upřímně řečeno, díky za produkty jako je FERMI nebo HD 5000 a výkonné grafiky, CPU, desky apod. všeho druhu na CES, protože v záplavě zbytečných stejěn vypadajících a fungujících mobilních zařízení, je to vítaný ostrov skutečné technologie a výkonu.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 11:26:21
avatar
Řekl bych, že Tegra2 je pro nvidii technologicky něco jako fusion pro AMD. Jsem zvědavý jak zareaguje Ati- snad tenhle segment trhu nenechá plavat - i když pro mně osobně produkty jako tegra nejsou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 11:32:28
avatar
ehm .... říká ti něco FUSION? ;)
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-01-08 11:58:55

Hele, DD, nemusis byt hned taky upjaty na pojmy. DeaDDog to myslel dobre. Proste pre AMD je Fusion obrovsky projekt ktory mu ma priniest obrovske prachy, je to ich kluc k buducnosti a prezitiu firmy na trhu ako takej. To iste je pre NV pravdepodobne Tegra.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:04:17
avatar
Myslel jsem to přibližně - pořád trvám na tom, že základní koncepce je podobná - samozřejmě výkon a určení je jiný.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:30:15
avatar
Když to beres takhle, tak kazdy auto ma 4 kola s motorem, jabka a hrusky jsou ovoce, a kazde elektronické zařízení, nějakou vypočetní jednotku, řadič V/V, a pamět (počítaje registry, cache, ram i pevný disk), takže koncept je stejny, ale Fusion je proste x86 procesor s grafikou, Tegra je stále v základu ARM ověnčený dalšími fičurami, který proste do stolních počítaču jak si je představu já není, a dlouho nebude, takže porovnávat to z toho vyššícho hlediska sice můžeš, ale je to naprosto irelevantní srovnání. Navíc na tvorbu takového čipu nemá AMD zatím žádné předpoklady, svoji multimedialni divizi odprodala uz davno, a nVidia hlavne koupila firmu Portal Player, která dělala čipy pro Apple a Sandisk do přehrávaču, takže mají na co navazovat. Navíc AMD se zrovna do dalších segmentů aktivne moc nežene, takže myslím že v tomhle segmentu ji dlouho neuvidíme.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:41:36
avatar
fusion i tegra
CPU+GPU na jednom kusu křemíku-to co považuji za nejdůležitější prvek. Předpokládám, že ve fusion bude gpu s cpu víc "prorostlý". Jestli je cpu x86 nebo arm není důležitý - pro porovnání technologické zajímavosti/technologie. Tegra grafiku umí a to že není do PC, je slabá, jinak "naroubovaná" nebo má úplně jinou spotřebu než budoucí fusion není pro porovnání na technologické úrovni důležité.
Citace:
takže koncept je stejny

no nakonec se shodnem,ALE
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:45:25
avatar
Kočka taky není pes, ALE jejich koncept je opravdu stejny, takže s tebou souhlasím, ačkoli s tebou nesouhlasim
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 11:26:58
avatar
A sakra, Audi je moja srdcovka, takze ak tam bude Nvidia, budem sa musiet poohliadnut inde...

Ironia, ok?
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-01-08 11:35:02

Uz par mesiacov dozadu som pisal,ze NV to bude mat s Tegrou velmi tazke. Je to sice dobry produkt,ale v tejto kategorii je konkurencia strasne velka. Svoje produkty uz ma Marvell, Qualcomm, Texas Instrumetns tiez nieco kuti, v podstate kazda vacsia firma ma nejaky maly procak ktory vie presne to co Tegra.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 11:53:13
avatar
eeejj, tiez je audi moja srdcovka, ale ja tam nvidiu nechcem bude sa to dat vymenit? dufam ze po nastartovani sa mi na celnom skle objaví TWIMTBP
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:20:26
avatar
BMW, Lexus, Jaguar, Mercedes-Benz, Volvo, Cadillac, Acura, Infinity na výběr je tolik luxusních aut. Otázkou je aby něco nabídlo i Ati aby nvidia nebyla v každým luxusnějším autě. Potom by už zarytým odpůrcům nvidie nezbývalo nic jiného než demontáž .
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:30:54
avatar
nebo chodit pěšky
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 06:36:44
avatar
Neviem ako ostatný, ale ja si v živote nebudem vyberať auto podľa toho, aký hardvér bude obsahovať integrovaný počítač do auta a pod.
Btw tak toho sa ani náhodou nemusíš báť, že by tá Tegra bola všade...si neviem predstaviť, že by sa BMW vykašľalo na svoj pokrokový systém iDrive a integrovalo by nejakú Tegru. Či taká Toyota má tiež výborné japonské technológie a do Lexusov tiež určite nebude montovať niečo ako Tegra. To len spotrebiteľsky zamerané koncerny ako VW môže takéto niečo napadnúť(nič proti koncernu VW...).
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:26:40
avatar
TWIMTBP bude nahradene TWIMTBD - The Way Its Meant To Be Driven.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:10:28

hlavne kdyz tam nebude TWIMTBR
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:01:25

To doufam, ze jsi to myslel ironicky...protoze v opacnem pripade by to bylo na doktora...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:14:22
avatar
Bobe, jasne ze to bola ironia, a pre takych ako si ty, ktori by to nepochopili aj sami, tam pre istotu pridavam aj poznamku. Jeden nikdy nevie ;-).
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:38:21

Vis, napovedu nepotrebuji, ani od takovych, jako jsi ty, nebo hlavne od takovych? Vyber si...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:41:02
avatar
OK - vyřešeno .
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:31:30
avatar
Daj si kurzor mysi na okraj jeho prispevku a roluj otocnym kolieskom hore - reagoval na mna, vzdy to tak robim ked som si nie isty .
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:05:15
avatar
DD pamatas sa, ake boli klebety o RV770 ?
Mal to byt prepadak ako RV670 , ale opak bol pravdou.
Nikto necakal ze ATi bude tak vykonna + rychle DDR5 rozbili konkurenciu.
Nechajme sa prekvapit od FERMi
BTW , R(V)970 tu bude az v 1Q 2011
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:38:09
avatar
Jenže NV nám už v minulosti ukázala, že nedokáže proměnit slova v činy. Sakra, tohle mě jako fandu NV bolí, ale taková je prostě realita, přece si nebudu nasazovat růžové (3D ) brýle.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:04:40
avatar
Ale nVidia ukáže, když ne teď, tak s další generací
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:49:06
avatar
a když né příští tak tu po ní vetšinou je to jak na houpačce, každý chvilku tahá pilku
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:06:17

do AUDI Tegra? to tam chcu na tom hrat tetris? inak mam AUDI, takze to sledujem.. ale ked je tam uz to Acko, tak to malo byt ATI od AMD.. ;-)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:16:23
avatar
Co jsem na to koukal, tak na tom chtějí hrát Unreal
1adad1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - v 2010-01-08 12:20:55

skodu by som si nikdy nekupil
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:46:02
avatar
no ja fabii nebo roomstera take ne, ale octavie jsou hodne dobre a spolehlive...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:54:27

Ja mam SantaFe od Hyundaie, ale pred tim jsem mel vzdy Octavii...nicmene v tom dnesnim pocasi je to SUV 4x4 k nezaplaceni...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 16:03:40
avatar
no ja byl dneska rad za to ze do prace nemusim jezdit kazdej den
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 16:31:21
avatar
SUV má vysoký těžiště což je prostě nepřekonatelná nevýhoda. SUV se při nehodě ráda překlopí takže i bezpečnost je hodně sporná - podle amerických výzkumů vycházejí dokonce hůř než sedany. Je rozšířeným mýtem, že SUV jsou bezpečnější. Pokud jezdíš jen na silnicích a horších polních cestách tak je Impreza, Legacy maximálně Outback jednoznačně lepší volba a zlepšení jízdních vlastností pozná i běžný člověk. Snížený těžiště (díky tomu, že je to sedan + boxer) udělá svoje. Takže příště jen 4x4 a ne SUV 4x4. Nebo offroad když opravdu potřebuješ.
abych si jen necucal z prstu tak jsem něco našel.
Citace:
Pokud jde o bezpečnost SUV, ukazují vládní studie, že při kolizi s SUV umírá na silnici třikrát víc řidičů než při střetu s osobním autem. Přitom při srovnání počtu úmrtí pasažérů na milion vozidel, umírá podle průzkumu Insurance Institute for Highway Safety o šest procent víc cestujících v SUV než v osobním autě. Při srovnání největších SUV s minivany a auty velkosti Ford Taurus, je to dokonce 8 procent. Je to dáno tím, že SUV váží víc a má proto i delší brzdnou dráhu. Hůř se také v krizových situacích ovládá. Navíc má SUV i vyšší těžiště a proto se i snáz převrhne. Při havárii se převrátí 1,7 procent osobních aut, 2 procenta minivanů, ale 5 procent SUV. Plná čtvrtina úmrtí v autě je přitom spojena s převrácením vozidla a autohavárií. U nehod při kterých došlo k paralyzování řidiče či spolucestujícího, jde dokonce o polovinu.

Taky máte rádi bezpečná SUV ? Ať žije lidská blbost.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 16:49:28
avatar
jasny ale kdyz mas suv, tak si nemusis rano vyhazovat prijezdovku kdyz ti tam napadne a nafouka 30 cisel snehu...a srovnavat imprezu a suv?no nevim...kdybych mel rodinu tak si klidne suv koupim, ale imprezu v zadnym pripade. to tak maximalne pro sebe a jedine wrc sti
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:27:32
avatar
Jestli máš pravidelné problémy s 30 cm sněhu tak doporučuji spíš offroad nebo s určitými kompromisy Outback/jiný zvýšený sedan - co nezvládne outback nezvládne ani SUV. To co nezvládne zvýšený sedan 4x4 tak je vhodné už jen pro offroad a proto je celá kategorie SUV zbytečná. Nechápu co máš proti impreze ve vztahu k prostornosti - jestli rodina nemá 5 členů s výškou přes 2 m tak je v pohodě. Spousta rodin má méně prostorné auto - fabii- a taky si nestěžují. Proč kupovat SUV kvůli rodině když jsou nebezpečnější než sedan ? Snad kvůli tchýni.
Nechápu proč by nebyla Impreza rodinný auto. Nejsou jen verze WRX a WRX STI.. A imprezu s SUV srovnávám ve smyslu co je lepší pro jízdy na sněhu.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:40:23

No, ja ti nechci brat tvuj nazor, ale videl jsi nekdy nebo lepe jel jsi nekdy v SantaFe nebo podobne stavenem aute? To auto je oplechovane jako tank, takze proste neverim tomu, ze je z hlediska bezpecnosti lepsi klasicky sedan, mel jsem Octavii...ale aby to nebylo jen o mem pohledu na vec...precti si prosim nize uvedeny odkaz (kdyz uz tedy argumentujes testy v USA, tak jsem ti odstamtud neco o SantaFe nasel):

http://www.motosportcz.cz/clanky/tc050.html

Jen cituji cast toho clanku:
"V crash testu deseti menších vozů kategorie SUV překonal Hyundai Santa Fe všechny své rivaly, včetně vozů Jeep Wrangler a Cherokee, Toyota RAV4, Honda CRV a vozu Ford Escape. Jenom Subaru Forrester se přiblížilo výsledku Hyundai Santa Fe, když se dostalo na čtyři ve srovnání s pěti dobrými hodnoceními vozu Hyundai."

...a dalsi zajimavy odkaz:

http://www.autanet.cz/autonews-hyundai-santa-fe-prodano-jiz-pres-2-mil-kusu-801

"Modelová řada Santa Fe získala navíc bezpočet nejrůznějších ocenění a vyznamenání od renomovaných institucí, mezi něž patří například Top Safety Pick od organizace Insurance Institute for Highway Safety (2008; cena za špičkovou bezpečnost)..."

...a jeste jeden odkaz (posledni slibuji...):

http://www.transportonline.cz/zajimavosti/tri-modely-hyundai-byly-oceneny-za-bezpecnost/

„Hyundai v hodnocení IIHS získal více ocenění než BMW, Mercedes-Benz nebo Toyota,..."

Takze az priste zacnes argumentovat lidskou blbosti, tak si o tom nejdriv neco zjisti...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Bob 2010-01-09 16:12:59
avatar
1) Máš problémy s rozlišování aktivní a pasivní bezpečnosti. Aktivní bezpečnost - o tu šlo v mém příspěvku- mají SUV horší.
2)
Citace:
To auto je oplechovane jako tank, takze proste neverim tomu, ze je z hlediska bezpecnosti lepsi klasicky sedan

Tvoje znalosti o konstrukci aut bych mít opravdu nechtěl. Pro výsledek crashtestů (euroncap a těch amerických) je důležitá dobře navrhnutá tuhá karoserie s dobře odstupňovanou tuhosti - příliš velká tuhost je naopak na škodu, ale s tím nemá žádný výrobce problém-šetří se kde to jen jde. SUV dříve vycházela z crashtastů hůře než sedany, ale nebylo to tuhostí karoserie, ale tím posazem řidiče a větší změnou polohy těla vůči automobilu během nárazu - vyšší auto se může při nárazu víc naklonit, ale pasažér letí setrvačností pořád vodorovně dopředu - to oproti sedanu klade vyšší nároky na upínací systémy a celkovou konstrukci interiéru. Dobře je to vidět u crashtestu 5 hvězdičkové laguny, která se proti SUV vůči vodorovné ose témeř nevychýlí. Jak dopadly SUV v té době co laguna poprvé získala 5 hvězdiček ? Špatně, ale on se i v té době našel blbec s teorií "lepších plechů" u SUV. SUV jsou navíc vždy těžší než sedan což znamená, že při nárazu do zdi musí jejich karoserie pohltit více energie. Při srášce dvou aut je to naopak výhoda, ale když vemu v úvahu jaký vliv má větší hmotnost na jízdní vlastnosti tak si radši "tank" nekoupím.
Žádná lepší oplechovanost SUV neexistuje - velký sedan poskytuje stejný plechy jako stejně dlouhé SUV, které je ale bohužel více nafouklé takže je ve výsledku méně tuhé. Je snad BMW X5 lepší než BMW 5, M-B ML než M-B E ? Není náhoda, že první auto co získalo 5 hvězdiček byl sedan renault laguna. Tuhost karoserie se vyjadřuje v nějaké jednotce kde jsou Nm na stupně nebo tak něco - věř tomu že největší tuhost karoserie(odolnost proti kroucení+potenciálně větší odolnost proti deformaci při převrácení) mají sedany - díky tomu, že nejsou tak nafouklý jako SUV jelikož síla působící na větším rameni dokáže víc než ta na menším rameni. Ale jak říkám - primárně jsem nepsal o plechách, ale o aktivní bezpečnosti - rozdíl mezi aktivní a pasivní bezpečnosti se myslím učil v autoškole takže odkazy dávat nebudu.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 16:15:28

Diky za prednasku "odborniku", nicmene jsi evidentne ty odkazy necetl...pak je cela diskuse s tebou uplne zbytecna...

Navic razit teorii o tom, ze cim mensi a lehci auto, tim bezpecnejsi, muze opravdu jen "odbornik" znaly veci...

BTW - jake auto mas ty? Mozna v tom je jadro pudla - ja diskutuji o tom, co mam a co ne, ne o tom, co bych chtel a co ne.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 16:33:28
avatar
Citace:
Navic razit teorii o tom, ze cim mensi a lehci auto, tim bezpecnejsi, muze opravdu jen "odbornik" znaly veci...


Zjisti si co je aktivní bezpečnost a nedělej ze sebe debila. Váhu auta a její vlivy tam najdeš. Proč starý mini cooper udělá vyhýbací manévr lépe než nový ? I když ten nový má nejlepší zadní nápravu mezi předokolkami a obecně je nový mini-cooper považován jako auto s výbornými jízdními vlastnostmi ?
Citace:
BTW - jake auto mas ty?

No sorry, já vím že sem ti urazil tvý korejský SUV a zbořil ti mýtus o jeho bezpečnosti, ale jak souvisí naše diskuze o aktivní a pasivní bezpečnosti s tím jaké mám auto ? Když bych byl majitel škody favorit tak to nějak vyvrací moje argumenty ? Vyvrátí to ty výzkumy co dokazují jak jsou SUV nebezpečný ? Nebuď trapný.
Musím opravit to co jsem původně napsal o tvých znalostech aktivní a pasivní bezpečnosti. Ty nemáš problémy s rozlišením aktivní a pasivní bezpečnosti, ty totiž vůbec netušíš o co se jedná a jaký mají vliv na celkovou bezpečnost.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 16:43:57

Ano samozrejme, celych 22 let, co mam papiry, a kdy rocne najezdim 50-60.000 km jsem cekal na teoretickeho debila, jako jsi ty, co se me tady bude pokouset poucovat.

Prave kvuli takovym blbum, jako jsi ty, mam vetsi auto, protoze prave cekam, ze driv nebo pozdeji se v protismeru objevi takovy "zavodnik" znaly veci a v te chvili opravdu v malem aute sedet nechci. Tady v teto zemi totiz plati neprima umera, cim silnejsi auto, tim dementnejsi ridic.

Zadne myty o bezpecnosti SantaFe jsi mi nezboril, a ani nemuzes, protoze teoretiky, kteri se chlubi tak max. tatinkovym autem, zasadne neposloucham. Zato jsem uz v zivote videl par bouracek s malymi auty, a hlavne jejich nasledky pro posadku.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:00:58
avatar
Psal jsi o hmotnosti. Já samozřejmě vím, že čím větší auto tím je pasivní bezpečnost lepší, ale narozdíl od tebe taky vím, že aktivní je u dobře udělaného menšího auta lepší.
Citace:
Zadne myty o bezpecnosti SantaFe jsi mi nezboril, a ani nemuzes, protoze teoretiky, kteri se chlubi tak max. tatinkovym autem

Koukám, že zoufalost se stupňuje. Víš ten výzkum co jsem tady citoval je udělaný podle PRAXE a ne teorie. To kolik toho najedeš a jak dlouho máš řidičák nějak vyzdvihuje znalosti o bezpečnosti ? Nesrovnám tvoje SUV s prckem, ale stejne dlouhým sedanem. Hele opravdu si najdi co je pasivní a aktivní bezpečnost. Trochu ti napovím - Auto "tank" má dobrou pasivní bezpečnost (ale málokdy lepší než stejně velký sedan), ale mizernou aktivní (ve srovnání se stejně moderním sedanem). Co se týče toho jaký jsem blb, závodník a jak se ti objevím v protisměru tak tady už asi píšeš trochu z cesty ne ?
Citace:
Tady v teto zemi totiz plati neprima umera, cim silnejsi auto, tim dementnejsi ridic.

Výkon automobilu je prvek aktivní bezpečnosti - další nápověda.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:02:26

Zoufalost? Nebud smesny. Mel jsem mala auta, sedan, kombi a ted mam SUV, ktere mi vyhovuje nejvic. Nemam strach z toho, ze bych auto nezvladnul ja (to je o te aktivni bezpecnosti), ale o to, ze to nezvladne nekdo jiny a ja budu mit tu smulu, ze budu ve spatnou dobu na spatnem miste (to je ta pasivni bezpecnost).

A opravdu doporucuji si ty me odkazy jeste jednou a poradne precist - SantaFe na tom s bezpecnosti neni vubec spatne.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:30:52
avatar
Jízdni vlastnosti, vyhýbací manévry a zrychlení v tom všem budou sedany 4x4 lepší než SUV a ty s tím nic neuděláš i kdybys byl Schumacher. Jestli existuje nějaký PR test kde SUV překoná sedan 4x4 tak mu nevěř - konstrukce náprav by museli mít suv o několik generací lepší než sedany a to nemají. Crash testy se sante-fe - nepopírám je, ale já se radši nepřevrátím a nehodě se vyhnu. A když už se jí nevyhnu tak se spolehnu na kvalitní plechy sedanů.
Příklady aut s výbornými jízdními vlastnostmi i pasivní bezpečností.
všechny sedany BMW, Lexus, Mercedes - můžeš mít i čtyřkolku.
Kdo je fanatik do jízdních vlastností tak doporučuji sedany Subaru (ne Tribecu). To co dokáže opravdu trvalý a symetrický pohon 4x4(ne haldex a podobný sračky) společně s nízkým těžištěm (díky boxeru) by měl každý majitel co říká, že SUV mají dobré jízdní vlastnosti zkusit. Nezáleží ani na ročníku - i první imprezy,legacy by v jízdních vlastnostech roznesli na kopytech jakékoliv dnešní SUV. No zkušenosti s auty máš veliký, ale asi sis nikdy nevyzkoušel sedan 4x4. Jinak by sis SUV nekoupil.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:21:16

Ano doporučuji ti vyzkoušet na testovacím polygonu třeba BMW 530, Mercedes R. A možná změníš názor. A nebásni tady pořád o Impreze, nikdo se s tebou nehádá o jízdních vlastnostech. Ale mužeš napsat co uděláš když se na silnici v protisměru objeví předjíždějící dodávka. Hodláš zařadit zpátečku a za použití 4x4 a super podvozku to odcouvat?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:24:37
avatar
Ne, hodlám mít kratší brzdnou dráhu díky nižší hmotnosti a lepším brzdám. BMW 530 vs. M-R - nesrovnáváš náhodou čtyřkolku se zadokolkou ? No v případě 5 řady by to nevadilo- ta v jízdních vlastnostech překoná i leckterý 4x4 - na sněhu teda né no.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:48:16

Aha, kolik máš s tou tvou Imprezou brzdnou dráhou? Když uvidíš protější auto na 50 metrů, tak ti to hodně pomůže. Pak by ses mohl přejmenovat na ChcípláImpreza

Ne opravdu nesrovnavam! Ale vím, jaké mají obě auta jízdní vlastnosti. Úplně nahovno. BMW 530 těžký předek, Mercedes R celý na nic, obě auta si dá Mercedes GLK v jízdních vlastnostech k obědu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:00:29
avatar
Při čelním střetu se počítá každý centimetr. BMW 530 má předek z hliníku na rozdíl od zbytku auta takže nevím co bys řekl o autu co je celé z oceli. Je to asi vnímáním jízdních vlastností, když všichni BMW5 opěvují a ty napíšeš, že ho porazí SUV. Mýlí se většina nebo ty ? Může to být absencí 4x4, ale jak už jsem psal - i zadokolkový BMW jsou jedny z nejlepších aut - od 3 až po 7.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:04:52

Narozdíl od tebe jsem s tím najel hodně kol na AMD v Brně. Rozdíl mezi BMW 3 řady a BMW 5 řady je jako nebe a dudy. A GLK se BMW 5 krom rychlosti v zatáčkách plně vyrovná. Ale ty víš všechno nejlépe, že. Takový druhý místní ředitel zeměkoule.

A proto si kupují stovky lidí v ČR SUV a pár jedinců si koupí Imprezu. Není to úplně o něčem jiném?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:22:02
avatar
A kolik lidí si koupí sedan ? Tisíce ? SUV jsou na ústupu v USA a snad to přijde i do Evropy kde jak blbci musíme kopírovat zdegenerovaný amíky.
Citace:
Takový druhý místní ředitel zeměkoule.

Nemusíš zklouznout k zoufalému urážení jako BObík, ale asi budete oba stejně omezení.
Citace:
GLK se BMW 5 krom rychlosti v zatáčkách plně vyrovná

No ono jde hlavně o tu rychlost v zatáčkách - to je jeden z nejdůležitějších parametrů, takže bohužel už nemám chuť vysvětlovat něco diletantovi co zplodil něco takového. S bobíkem se obejměte a vzájemně se svými SUV sražte - já prozatím zůstávám u sedanů od Subaru. Bye a ENDE.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:32:25

Aha, takže aktivní bezpečnost je záležitost hlavně co největší rychlosti v zatáčkách. Jsem zvědav, co se ještě dozvím.

Edit: Dominiku, už nehul
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:59:23
avatar
Stachane ty si opravdu blbec. Pokud auto dokáže projet zátačku co nejrychleji aniž by se dostalo do smyku tak to ukazuje, že při jizdě na zhoršeném povrchu se při určité rychlosti nedostane do smyku, zatímco jíné auto, které tu zatáčku projelo pomaleji, ano. Bylo to tak těžké na uvažování ? Prosím vysvětli mi svoje pochody v mozku, při kterých tě tohle nenapadlo.
To bob
Ale notak bobe já ti psal, že na mém autě (třeba žádné nemám) vůbec nezáleží tak si tady nehoň triko. Napíšu mám Enzo - jakou to má informativní hodnotu - žádnou, papír snese všechno - diskuze je o argumentech a důkazy jsou až v praxi.
Opravdu už musím končit - diskuze s diletanty jsou únavný.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 19:11:31

No, musim rict, opravdu jsi me unavil.

Ale chapu, ze se ti do te odpovedi ohledne tveho auta nechce.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 19:13:46

Žeby dávka LSD? Tak to by sis měl zahrát nějakou hru kde budeš řídit Imprezu!!!
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:33:17

No, urazet jsi zacal ty, staci si to vyrolovat nahoru.

A to tve auto se teda nedozvime? Skoda, mozna byhom se dovedeli, jak dobre je na tom Felicie s aktivni a pasivni bezpecnosti.

A srazet se se "Stachanem" nebudeme, ta SUV mame prave kvuli takovym, kteri basni o Subaru, ale jezdi nebezpecne pro sve okoli ve Felicii - s pridelanym druhym slepym vyfukem - pro lepsi pocit z jizdy.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:00:46

Mercedes GLK ma muj kamos, sedel jsem v tom, ale neridil, ale dobry pocit z jizdy to byl.

Slysel jsem nazor, ze vetsinou na SUV nadavaji ti, co na nej nikdy mit nebudou - coz ma podle me svoji logiku.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:08:28
avatar
Já slyšel názor, že si SUV kupují egoističtí a hloupí lidé co potřebují falešný pocit bezpečí, jelikož jim chybí dudlík nebo palec v puse. Není náhoda, že se SUV daří nejvíce v USA kde je inteligence obyvatel čím dál nižší, ale poslední dobou i ty blbí američani od SUV ustupují. Logiku ten tvůj názor nemá a jestli si myslíš, že SantaFe je nějak drahý tak se koukni do ceníku těch aut o kterých jsem psal. Hahaha bobíku si čím dál zoufalejší a tvoje argumenty čím dál mimo mísu.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:10:26

Drahy neni (ten muj stal bez 50 1M), me staci, ze je to nejprodavanejsi auto ve sve tride na svete. Ja navic nechtel drahe, ale s dobrym pomerem vykon/cena.
A ja DeadDogu psal o tech, co nemaji ani na SUV, a ani na ten sedan, co jezdi vetsinou v ojetych Feliciich, ale v maliku maji vsechny testy TOP aut, ktere maji doma vylepene na stenach, ale ktere nebudou nikdy vlastnit. Takze opakuji dotaz - jake mas auto ty? At uvidime, kdo je vetsi zoufalec...
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:10:49

No jo, druhý zdejší ředitel zeměkoule. A kde nic tu nic. Jezdi si ve svých Imprezach a neser se do diskuzí o SUV.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:49:21
avatar
Tahle diskuze byla o autech 4x4 a když se koukneš na její vývoj tak to nejsem já kdo se do ní vesral, ale ty .
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:08:50

Dva dny s tímto autem na http://www.drivingcamp.at/pachfurth/index.php?option=com_content&view=article&id=110&Itemid=113&lang=de a 1/2 dne na AMK Brno mě přesvědčily o kvalitách tohoto auta.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 19:16:00

To vypada dobre, ja byl na okruhu 2x, jednou s "3" BMW a jednou s Octavii RS - jizda dobra v obou autech.

Taky jsem mel drive 2 roky Fabii RS, ale tu mi ukradli v Bratislave.

Ten muj kolega s tim GLK - on byl vzdycky na Mercedesy - pak se mu narodily dvojcata a jeho duvod pro tohle auto byl prozaicky "vleze se mi tam kocar pro male a jeste golfovy bag, to jiny M nesplnoval" - holt, kazdy ma ten motiv ke koupi jiny.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:02:53

Jj souhlas. Víš co se mihne hlavou řidiči takoveho super hyper bezpečného nízkého vozítka když se srazí s SUV a je jedno jestli to bude SantaFe nebo třeba ML?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 17:18:32
avatar
Heh. Já nemluvil o corvettě a spol. Já mluvil o sedanech a ty srášku s SUV přežijou bez problémů. Dokonce i s vyšším offroadem pokud není po nějakým zvyšovacím tunningu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 02:13:57
avatar
jo vcera rano sem tam mel 30 cisel poprvy po 3 nebo 4 letech ja proti impreze ani suv nic nemam, asi narozdil od tebe, ale hadat se o nicem nebudu, je mi to totiz celkem jedno. jen mi od pohledu prijdou suv tedy o hodne prostornejsi nez celkem mala impreza. nevim jak je na tom nova verze, ale kamos mel jednu dobu model z roku 2002 a vzadu bylo hodne malo mista a to se svymi 182cm nejsu zadnej obr

spousta rodin si na fabii urcite stezuje, nebo si spise jednou za cas posteskne fabia se spise prodavala kvuli nizke cene a ne kvuli prostoru...a ono v tom jejim segmentu jsou vsechna auta snad stejne mala. a hodne dulezity je i zavazadlovy prostor, ktery ma fabia take miniaturni.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:44:28
avatar
Hmm tak seš vysokej jako já. Seděl jsem ve všech generacích Imprezy a vím, že v zádu má kratší sedáky, ale místa pro nohy habaděj - pokud před tebou nesedí basketbalista. Fabia má malý kufr- tak si koupím kombi- ale vzádu má nová fábka místa dost - seděl předemnou 170cm člověk. Seděl jsem i v Kia Picanto a musím potvrdit to co tvrdí někteří novináři - malá auta se už vlastně nedělají - na cestu do Chorvatska to není, ale v rámci ČR no problemo. Rozměry aut se za posledních x let opravdu zvedli o dost a každá nová generace přídá pár cm + vylepšení interiéru- ve výsledku je fábka prostorná jako slušný sedan před 20 lety.
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - suv k nezaplacení ? 2010-01-08 23:51:28

Já jsem před chvílí bez problémů dojel s oktávkou z Bratislavy, v tohle počasí průměrná rychlost 80. Jediný kdo mě předjel bylo Porsche Cayenne a tuším jedna dodávka. SUV mi nechybí. Ono to není o jen autě, ale i o řidiči.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:38:03

Tak to znam, taky jsem dnes jednoho takoveho pri ceste z prace pred sebou tlacil v levem pruhu - jel sice pomalu, ale ani za nic nechtel prejet do praveho - a urcite taky doma rikal "jel jsem fakt uzasne, dnes me nikdo nepredjel"...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:08:54
avatar
jo, tak to dobrý Já jel včera po 14h z Prahy do K.Varů Ategem . A na dálnici mě předjeli asi jen tří auta a já aspon 20 přes ten vyjetej sníh se nikomu nechce
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 12:48:21
avatar
Z parametrov to vyzera tak, ze sa tegra proti predoslej verzii o dost zlepsila, taktiez 40nm vyrobny proces...; a samozrejme pokial to nieje len niejaky marketingovy trik Som zvedavy ake zaradenia sa z toho vyklubu, za ake ceny a hlavne ako dopadnu niejake testy.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:15:48
avatar
Tegra vypadá slibně, pokud ty tablety budou cenově dostupné a stanou se populárními, tak to pro nVidii může představovat ohromný úspěch, obávám se, že to není ještě úplně ono, nevypadá to, že by si jej člověk mohl strčit do kapsy a je tedy otázkou, zda nebude netbook lepší volbou.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 13:17:21

Nevies DD nahodou aky je program NV na CES? Kedy a co budu predvadzat? A hlavne v akych casoch? Tu Odkaz si mozete pozriet ich prezentacie. Uz len zostava zistit kedy su naplanovane.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 15:58:43
avatar
myslim ze zatial nemaju co predvadzat, keby mali tak uz by to bolo davno vonku
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 16:14:14

Program maju snad na kazdy vecer do konca CESu. Okrem toho este nepredviedli Dark Void s PhysX a NVISION 3D a na to som zvedavy. Rad by som to videl aj ked to budem mat bez 3D. Okrem toho uz okrajovo predvadzali Unigine Heaven tak by to mohli ukazat rovno aj s FPS a so znamimi nastaveniami aby sme to mohli porovnat...
Qual [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 16:14:39
avatar
Krteq na PCT Fóru psal:

- TDP GF100 ~300W (na hranici standardu PCI-Express 2.0, Tesly mají TDP 225W)
- Při SLi a Tri-SLi GF100 je potřeba certifikované skříně nebo vynikajícího chlazení
- potvrzeno společnostmi Thermaltake a Cooler Master
- Výkon lehce nad Radeonem HD 5870 ??

No, jestli je tohle pravda, tak...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:51:17

Mozes dat odkaz kde sa o tom pise? Dik.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:49:34
avatar
Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 752x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1637x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1876x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2393x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2136x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1403x
Komentářů: 0