NV GTX 480/470: za týden jdou konečně na trh – známe ceny i výkon Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 15 březen 2010
altTak už brzy se dočkáte rozuzlení téměř nekonečného příběhu …

 

 

O NVIDIA FERMI se toho napovídalo. Vy už se brzy dozvíte, jak se věci mají doopravdy. Já už to vím a bohužel, je to přesně tak, jak jsem říkal. Pokud jste dali na má varování a snížili očekávání navzdory půlročním slibům některých webů, udělali jste dobře, protože nebudete tolik zklamaní. Nicméně zklamaný bude každý technologický nadšenec, to vám říkám na rovinu.

Po půl roce čekání a bombastických prezentací architektury a schopností nových karet, GTX 470/480 nedokáží nic víc, než výkonově vyrovnat HD 5870 1GB model! Tohle můžete brát jako nutné téměř finální vyhodnocení jakékoliv objektivní recenze GTX 470/480. A to jen díky výrazně silnějším parametrům samotných grafik, za vyšší výrobní náklady a mnohem horší provozní vlastnosti. GTX 470 nabízí podle výsledků testů, které příští týden budete moci vidět v recenzích a do kterých mě nechali kolegové ze zahraničí nakouknout, v průměru pod úrovní HD 5870. S GTX 480 je situace vážnější, ty karty téměř nejsou, a bohužel mnozí budete nepříjemně překvapeni, jak malý rozdíl bude mezi GTX 470/480. Nicméně mezi referenčními jednojádrovými grafikami bude GTX 480 nejvýkonnější grafikou na světě. Nicméně těch pár procent rozdílu, na půl roku starý a parametrově výrazně skromnější Radeon HD 5870, to se opravdu stěží dá považovat za úspěch. Bohužel platí i ty údaje o vysoém TDP grafik GTX 470/480.

Co naštěstí neplatí, jsou ty obávané vysoké ceny GTX 470/480 a to zkrátka jen proto, že si je ty karty nemohou dovolit. Jsou sice výrobně příšerně drahé, ale ATI se poměrně slušně připravila a zásobila na jejich příchod, a jak můžete zjistit i v našich obchodech, situace je taková, že model Radeon HD 5850 seženete dostupný v prodejně běžně za 6500 korun včetně DPH a zhruba o 20% rychlejší HD 5870 stojí 8700 korun včetně DPH. GTX 470 se svým výkonem mezi nimi, spíše blíže HD 5870 1GB tak nemá moc velký prostor a i přes vyšší výrobní náklady, horší provozní vlastnosti atd. bude muset stát tolik, aby výrobci grafik nemuseli vracet peníze, jako se to stalo při vydání GTX 260/280, kdy EVGA a BFG vraceli peníze, těm, kteří si ty karty koupili po vydání za ceny 449/649 dolarů, a rozhodně za ty peníze nestály. Takže kolik bude stát GTX 470 u nás? Počítejte s cenou přibližně zhruba 390-400 euro tedy kolem 10 000 korun včetně DPH. Při jejich množství a dalších věcech, které se dozvíte v recenzích příští týden, to bohužel není žádný konkurenční tlak a s cenou ATI HD 5800 modelů to ani nehne, ale na to jsem vás také připravoval a pokud jste mi nevěřili, vaše chyba.

Pokud jde o GTX 480, nebude to to, co si od této karty mnozí slibovali. Výkon bude jen o málo vyšší než u GTX 470, a daní za to bude ale spotřeba u této jednočipové grafiky, která trochu vyrazí dech. Problém GTX 480 je, že se nejvýkonnější grafice na trhu, ATI Radeon HD 5970, ani nepřiblíží (jen ve spotřebě). Ten navíc se poměrně ve slušném množství objevil v obchodech a u nás není žádný problém jej skladem sehnat kolem 13 000 korun včetně DPH. Je samozřejmě o 25-30% rychlejší než zbytek grafického světa nemluvě o dalších 30%, které umožňují jeho tovární OC schopnosti. Manévrovací prostor pro GTX 480, která bude v podstatě jen luxusnějším modelem GTX 470 a výkonově bude soupeřit s kvalitními OC edicemi HD 5870 2GB (ty budou i výkonnější), není tedy moc velký. Za 13 000 by jí koupil skutečně jen blázen, když za tu cenu může mít se stejnou spotřebou kartu o desítky % výkonnější. Cena tedy má být prý kolem 460-470 euro tedy něco kolem 12 000 korun včetně DPH. Nicméně těch karet bude málo.

Jo na internet se také dostaly fotky samotných čipů revize A3, které se objeví na GTX 480 modelech. Na obrázku tedy vidíte, jak vypadá 3 miliardy tranzistorů. Vyrobit to aby to bylo funkční, není žádná sranda. Dlouho vám také říkám, že ten čip je opravdu obří a má kolem 500mm2 čemuž také někteří nechtěli věřit. Nyní tu máte potvrzení a samotný čip má zhruba 529mm2. Je to rozhodně největší čip na trhu a běžných komponentách. Jeho výrobní cena musí být značná. Pro srovnání, ATI RV870 na HD 5870 má 2,1 miliardy tranzistorů na 330mm2. Oba čipy vyrábí stejná společnost, TSMC, stejným procesem, 40nm, na v podstatě stejných linkách.

Závěr: GTX 470 bychom tento týden měli snad dostat na recenzi, je to trochu obtížné, protože karty budou mít hlavně společnosti úzce napojené na jedinou z velkých firmu, se kterou díky neserióznosti a snaze oklamat nás, s touto společnosti nespolupracujeme, a která se nám v práci snaží zabránit doslova zuby nehty a hází nám maximum klacků pod nohy spolu se svými příznivci, kteří bombardují internet nenávistnými příspěvky bez jakýchkoliv argumentů, či důkazů o zaujatém fanATIkovi, který prý plive na jejich modlu. Je zajímavé, že jejich činnost zesílila v poslední době, kdy se ukazuje, že ten, kdo se snažil mírnit očekávání a už minulý rok tvrdit, že grafiky se objeví v březnu-dubnu, měl pravdu. Ale jako vždy si nějak poradíme a dříve nebo později u nás ty karty pořádně rozpitváme. Hned jak ji dostane do ruky některý z našich početných velkých partnerů z řad výrobců, budeme ji mít mezi prvními v ČR. Takže se nebojte, že se pravdu o GTX 470/480 po půl ročním otravném slibotechnovém období nedozvíte.

 Zdroj: En.expreview.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:02:35
avatar
a to ses musel porad hadat, kdyz sem ti tvrdil, ze ceny novych fermi grafik se budou muset nastavit podle realneho vykonu oproti konkurenci? projednou sem mel pravdu tedka ja...jupii
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:09:28
avatar
Bejt tebou se moc neraduju, sem zvědavej co s tou cenou udělaj naši všema mastma mazaný obchodníci, zvlášť pokud budou muset kvůli našim zákonům protáhnout tu záruku o rok.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:16:29
avatar
Osobně je mi to fuk - karty sou až příliš drahý a já si počkám dalšího cca 1/2 roku na střední proud..
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:57:43

můžeš mi říct proč?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:16:59
avatar
Protoze jsou drahy
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:21:54

jemu sou drahý?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:19:00

Se zárukou bych si starosti nedělal. Ale marketing nVidie karty tak vyzvedne, že lidi dají 15.000Kč za grafárnu a až teprve doma zjistí, že si naběhli.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:05:32
avatar
asi ne,lidi který si budou kupovat tak drahý grafiky tak většinou ví co kupujou a maj přehled,ty co ten přehled nemaj,kupujou v obchoddákách apod a celé PC z acenu těchdle grafik většinou
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:44:25

Podle mě, první skupina (co počítačům moc nerozuměj) odpadne na ceně. Druhá skupina odpadne na parametrech (znalosti jsou zde již vyžadovány).
A ti co si to koupi to vezmou
a) kvůli GPGPU (hlavním lákadlem by mohlo byt C++)
nebo
b) kvůli PhysX
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:01:08

Cena GTX470 bude okolo ceny HD5870. Tak ak neodpadol niekto doteraz tak to uz asi nehrozi. Sam som zvedavy na spotrebu v IDLE. Ak tam nebude vyrazny rozdiel tak pohoda. Druha vec budu teploty v Idle a Burne. Mudrejsi budeme po testoch.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:16:24
avatar
Nerozumiem preco sa stale navazate do obchodnikov. Skusal si toho obchodnika robit ty?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:05:20
avatar
Nožná proto, že mají marže vyšší než zahraniční obchodníci.
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:18:28
avatar
no jak kteří, problém bývá hlavně ve velkoobchodech a distributorech. Ti prostě řeknou - smolík ČR je malý trh a na ceny v německu/polsku/VB se prostě nedostaneme. No a co se malobchodníků týče, tak pokud chceš, tak najdeš firmy, které jedou za marže, které hraničí s šíleností, protože si vezmou třeba 3%, což je podle mě dlouhodobě neudržitelné.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:26:35
avatar
Jsem mluvil o velkoobchodě a tam prostě mají marže vyšší než je průměr v zahraničí a na to pak doplácejí ti maloobchodní, kteří pak nemají prostor na nějaké rozumnější ceny a pak kvůli tomu mají malí marže a nebo jsou prostě pak drazí.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:06:25
avatar
Myslel som ze recenzie mozu kvoli NDA vyjst az 26.03., takze ak to ma byt uz tento tyzden o to lepsie. Neviem sa totiz dockat testov a skutocneho vykonu FERMI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:39:00
avatar
nene, já píšu za týden (příští týden) ;) zhruba a pokud vím, příští týden je toho 26. ;)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:58:26
avatar
Aha, no tak to potom sorry, ja som ten nadpis "za týden jdou konečně na trh" pochopil ako za tyzden od dnes ;-).

EDIT: toto ma zmiatlo tiez: "Závěr: GTX 470 bychom tento týden měli snad dostat na recenzi"
Exgame1trem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:08:16

Je to jak David a Goliaš kdy Nvidia vsazi na hrubou silu a moc ji to nevychazi.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Konečně... 2010-03-15 17:11:40
avatar
I přes všechny nevýhody Fermi (zahřívání, malý výkon oproti konkuraneci atd.) jsem rád, že NVIDIA se po 4 letech dokopala k nové architektuře.
Gamesníček [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nenávistná firma? 2010-03-15 17:15:37

Může tady někdo alespoň naznačit jako to ta nenávistná firma je, co o ní píše DD? Abych věděl, odkud nemám kupovat? Jinak kvůli spotřebě bych si tu kartu nekoupil, hlavně při spotřebě "v klidu". Ale nemyslím si, že kdo si ji koupí bude zklamaný. Pokud to nikdo nebude kupovat, tak alespon bude NV muset jít s cenou dolů a tím pádem i ATi.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:46:52

Ako DD nenadava ne NVIDIU, ale na jej marketing, sak uvidis o com je rec o tyzden, ked na niektorych strankach budu testovane GTX470/480 vo vybranych nvidiackych hrach, ktore čirou nahodou nebudu podporovat ATI a kde budu vykonejsie ako hoci co ine na trhu (ATI). Este dristy o FERMI 3D a kopec inych marketingovich dristov v pozlatku.
Ja osobne si tiež racej precitam test v realnich hrach TOP10 predavanych, ich spotrebu a stabilitu + porovnanie s konkurenciou, ja tie marketingove dristy okolo toho nemusim.
Marketing NVIDII sa snaži aby vyšli prv na ich strankach recenzie a ludia si ich u nich prečitali, preto sa snažia napriklat ako tu zamedziť pristup ku GPU aby test nebol skvor ako ich.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:08:56
avatar
Sám jsi si odpověděl. Že si tu kartu kvůli spotřebě nekoupíš a bude jedno, kdo ji bude vyrábět, protože na všech bude něco od té nenávistné firmy.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:22:03
avatar
hmmm neopakuje sa situlacia s HD2900 , len s vymenenymi rolami ?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je to tak, 2010-03-15 17:40:03
avatar
ted jen doufam, ze dalsi revize Fermi budou k svetu - a nemam duvod tomu neverit. Jsem zvedavy, jak dopadne nova architektura od AMD, klidne se muze stat, ze dopadne jako ted NV ci pri uvedeni (uvadeni) HD2900.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:24:11
avatar
S HD 2900 to nebylo tak tragické, ale kdyby vyšla kdy měla, tedy o půl roku dříve(spoždění hlavně kvůli nákupu ATI firmou AMD), tak by to sice taky nebyl žádný zázrak, ale HD 3800 by přišly taky o půl roku dříve a už by to tak hrozné nebylo, jak tu pořád vytahujete a hlavně by už dnes ATI vypouštěla na trh HD 6000 a to už by pro nVidia mohl být vcelku problém. Já odhaduju, že pořádně odladěné Fermi bude zhruba za půl roku a ne jak dnes ušité horkou jehlou. No ale za zhruba půl roku bude mít ATI před vypuštěním HD 6000 a na té tentokrát mohli pracovat vcelku v klidu a s dostatkem času a i financí, tak se domnívám, že se to co se dělo s HD 2900 nebude opakovat. Přeci i nVidii se podařilo narychlo vyrobit novou generaci, která je výkonnější než jejich předchozí, jen to teď musí doladit.
Wormsnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hd2900xt 2010-03-15 18:37:50
avatar
Jen pro uplnost HD2900XT zas tokovej propadak nebyl, mel sem ji 1.5 roku pak me odesla a protoze ji muj prodejce uz nesehnal dostal sem za ni 11Kc
A vykonem me stacila na cokoliv i na 24".
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To 2010-03-15 20:33:48
avatar
urcite ne, architektura je tady s nami de facto dodnes, ale proste zpocatku trpela mouchami jako vysoka spotreba a tudiz moc produkovaneho tepla, ovladace take nic moc, vyroba take na tehdejsi dobu problematicka. Proste ta analogie s Fermi je opravdu dost podobna.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:19:37

Neopakuje, HD2900 byla urychlená kvůli DX10, nakonec se ukázalo, že SW velmi pokulhával za HW. Pokud by chvíli počkal a odladil ten přímotop, tak by to bylo v poho. Z HD2900 vychází řady 3xxx, 4xxx i 5xxx. Takže základ vynikající. Fermi předběhlo technologii a dohání SW. Musíme doufat, že ji silně odladí a nová generace (+ nová technologie) bude stát za to (to se říkalo i o řadě 260/280, kde je jím konec).
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:36:11
avatar
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:26:32
avatar
529 mm2 ? Tak to je brnkačka . Vyráběly se jádra 576 mm2 takže TSMC do cca července zlepší 40nm výrobu a fermi nebude největší propadák na poli GPU v historii - výpočetní výkon bude mít obrovský/větší než RV870 - teda v něčem určitě. No a když se k tomu přidá zisk z profi/vědecké sféry a hráčů co musí mít nvidii, tak je vše OK - nemusíme se bát, že by zelinka krachla, jelikož ještě něco vysoudí od Intelu. Bohužel pro normální lidi to moc slibně nevypadá.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:53:34
avatar
Citace:
které příští týden budete moci vidět v recenzích a do kterých mě nechali kolegové ze zahraničí nakouknout

no toto sa mi nezda. cize zahranicni novinari maju testy ale nezverejnuju ich? namiesto toho sa hadaju ci su krabice plne alebo prazdne? to sa mi velmi nezda

dalsia vec. uvedeny zdroj mas expreview.com.
tuto je suhrn "benchmarkov" pod ktorymi je vo velkom mnoztve podpisany expreview : Odkaz
kazdy vyzera inak, same farebne stlpceky a grafy. a vstky tie benchmarky mi pripadaju ako podvrhy. na vystavach sa kazdy snazil odfotit fermiho, vela exkluzivnych fotiek samotnej karty. no ludia co robia teito testy by ho mali mat, a kde su fotky ako ho maju fermiho zapojeneho v pc alebo tak nieco? nikde. mat fermiho chcel by som nejak dokazat ze ho mam a ze som ho skutocne testoval. cele to proste nezapada. hentake benchamrky (farebne stplceky) spravi hocikto.
ak to su tie testy do ktorych si nahliadol tak by som tomu velmi neveril.
ak ma nejaky zahranicny redaktor prave testy do ktorych si nahliadol tak akoto ze nikde nejsu? preco by si to vsetci nechavali pre seba? ak by ste vy mali v redakcii ozajstneho fermiho, spravite testy a date ich hned von. aky zmysel ma si ich nechavat pre seba? cim skor tym exkluzivnejsie.

a na zaaver:
stale hovoris ako mas pravdu no s cenymi si sa mylil uz od zaciatku a ja som ti to odzaciatku hovoril. verit ze ceny na SabrePC su prave je dost naivne. ja som im neveril hned od zaciatku (hlavne ked tam boli zle specifikacie kariet). navyse par tyzdnov dozadu sa na TweakTown objavila sprava ze ceny by mohli byt okolo 399,499. no tu sa v clankoch neustale objavovali tie nezmyselne ceny zo Sabre. Ked som ta na to upozornoval a spomenul som ceny 399, 499 tak som bol zmazany a zabanovany (ale to sme si uz vysvetlili).
nakonec sa ukazuje ze ceny budu este nizsie. a to dava logiku. myslet si ze nvidia by dala ceny ako uvadzal sabre po polrocnom meskani sa mi zda velmi mimo.
a ako sa ukazuje, pravdu som mal ja.

vidim ze ATI fanboys sa uz horlivo pustili do cervenych palcekov nech sa paci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:35:21
avatar
z en.expreview jsem vzal ty fotky čipů! nic jiného

jinak recenze GTX 470 jsou v podstatě hotové - ti kteří mají kartu a NV o tom ví, tak si zveřejnit nic nedovolí, čeká se na konec NDA aby vyšly ....! Úniky kolem GTX 470 se objevily, kolem GTX 480 je to horší, ta má trochu zpoždění fyzicky.

Ti kteří vědí, se nehádají, protože ví, že ty krabice jsou většinou prázdné ;). hádají se ti, kteří to neví, nebo mají za úkol tvrdit že jsou plné ...
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:38:29
avatar
tak preco nejsu testy do ktorych si udajne nahliadol zverejnene? a jedine co mame su krasne farebne grafy bez dokazov.

potom to vyzera ako v skolke. mam ale nedam. mam taaakto velke auticko ale neukazem. no da sa tomuto verit? ja tomu verit zatial nebudem. tak ako tym cenam.

inak nieze by som chcel podpichovat ale pisal si ze ked urobis chybu alebo sa pomylis tak sa omluvis a priznas si chybu.
Citace:
V ničem důležitém a stěžejním se nemýlím a když, tak se vždy omluvím!


s cenami si sa teda poriadne sekol a to opakovane niekolko krat aj napriek tomu ze ti tu par ludi (vratane mna) hovorilo ze tie ceny co pises su nezmysel.
13.3.2010
Citace:
proč by jich většinu nechávala na trh, kde je bude muset prodávat za 449-649 dolarů?

10.3.2010
Citace:
Pokud jde o model GTX 480....Cenově bude rozhodně konkurencí k HD 5970

5.3.2010
Citace:
zaplatit za GTX 480 přes 600-649 dolarů?

4.3.2010
Citace:
HD 5850/5870 jsou suverénně už skoro půl roku nejvýkonnější jednočipové grafiky a stojí jenom 299/399 dolarů. Tady není žádný prostor pro cenovou válku, protože NVIDIA nemá nic, čím by bojovat mohla.

2.3.2010
Citace:
při předpokládané ceně 499 dolarů za GTX 470

27.2.2010
Citace:
NVIDIA se zlobí za zveřejněné ceny GTX 470/480 – předprodeje jsou nelegitimní, ceny však odpovídají
.
.
.
Jak už jsem vám prozradil v minulých dnech, vše nasvědčuje tomu, že ty ceny prostě sedí. 499 dolarů za GTX 470 a 679 dolarů za GTX 480 jsou i vzhledem k jejich parametrům, prostě reálné.

trval si na nich aj po vylhaseni nvidie ktora dala najavo ze ceny niesu stanovene a poprela doveryhodnost webov ako SabrePC ktore zverejnuju ceny.

cize pravda sa zda byt taka ze 470 GTX bude lacnejsia ako 5870 a vykonovo dost zrovnatelna. taketo nieco si v clankoch nespominal cize rozhodne na tom fermi neni tak zle ako si pisal. teda nemas vo vsetkom pravdu ako pises v druhej vete.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:57:08
avatar
Ved ti to uz vysvetlil, je to pod NDA a nikto si nechce pohnevat Nvidiu - ak by si bol na ich mieste ty, tiez to neuverejnis.

EDIT: o cenach sa mozeme bavit ked budu karty v obchodoch, to ze Nvidia da cenu cipu nizku este neznamena ze vyrobca kariet to bude predavat bez zisku. Je to ako s ATI grafikami, tiez je cena v obchodoch inde ako ta, ktoru odporuca AMD/ATI.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:01:08
avatar
ja kupujem z velkoskladu (bgs konkretne)
tam su ceny uplne inde ako napriklad nejaky shrak, agem atd.

a nikto by si njeak nvidiu nepohneval keby nevedeli kto to je. velmi lahke si spravit nejaky blog kam dat fotky fermiho (z vrchnej strany bez seriovych cisiel) a k tomu testy. nvidia by sa nic nedozvedela. cize takymto informaciam mam ale nedam sa neda moc verit.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:03:35
avatar
Ale o tom to cele je, ak sa to anonymne objavi na nejakom blogu, ako vies ze je to pravdive? Takych testov su na webe desiatky, ale pre ich nejasny povod im vacsina ludi neveri.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:08:54
avatar
no ak sa tam objavia fotky fermi karty zapojene v PC, fotky ktore nikde inde nejsu, pripadne si tam da nejaky vodoznak nato tak doveryhodnost stupne. viac doveryhodne su akoze grafy z expreviews? nemaju ziadnu formu, kazdy vyzera inak. proste random vyrobene. tomu teda neverim neviem ako ty.
kolko ludi verilo cenam zo Sabre? ked som to poieral ze to je nezmysel, bol som nazyvany nvidiotom, naivnym a podobne. a kto mal nakoniec pravdu?
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:34:54

nezlob se ale jsi demagok a ten BAN ti mel DD nechat.... cena karty 10tis - 15(20)tis mi rika ze to bude tech 499 - strop NVidia a jestli chces zasirat diskusi osobnimi problemy s DD tak od toho ma mail - tohle cist jak vytahujes kousky vet!!!!!!!!????????????? FAKT COOOOOOOOL

a proc chces ty pane dokonaly po nekom aby porusoval PRAVIDLA?????? TO UZ VUBEC NECHAPU?????? MUZES MI VYSVETLIT CO SVYMI PRISPEVKY VLASTNE SLEDUJES - JA TO FAKT NECHAPU ASI JSEM STEJNEJ De..l jako DD
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:39:26

koukam ze sem to napsal asi moc vulgarne a dostal kvuli tomu cervene palecky tak este jednou pro mene chapave nVidioty..... DD SE TROSKU SEKNUL V CENE OSTATNI WEBY (cz) SE SPLETLY VE VSEM OSTATNIM

muj nazor ze ty ceny KARET budou takove jak se DD "spletl" 499 az Nvidiotismus
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:34:36
avatar
Nevim proc porad nadavas nekomu do idiotu?. Asi ty mas sam v lekarske zprave IDIOT tak pak to je jedine, co te omlouva.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NIKDE NIC O IDIOTECH NEPISU 2010-03-16 10:11:41

kde jsi to vzal .... a to je presne ten pristup kvuli kteremu se tak rozciluju DEBATUJTE K VECI NE K BARVAM JESTLI JE NEKDO ZELENY MODRY CI CERVENY MNE JE TO U PRDE.. a ty jses presne jak ta potrefena husicka co se ozvala...:-)
jestli mas neco k me osobe tak mas v meme profilu e-mail tak mi to napis a opet jedine co tede delame protoze reagujem na debility - ZASIRAME TADY IT DISKUSI NAPROSTO NEVHODNYMA KECAMA ..... ESTE JEDNOU SE PTAM MAS NECO K TEMATU NEBO SES (VSAK TY UZ SI VYMYSLIS ZASE NECO CO JSEM NENAPSAL)
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:19:14

este na vysvetlenou nVidia - nVidiot jak vydis ta slova maji jinou koncovku ne ze do toho slovicka nejak vrazis slovo IDIOT. nVidia - firma nVidiot - clovek kterej zboznuje firmu nVidia a jeji vyrobky i kdyz je to zrovna smejd jak hovado. A je schopnej jit i za hranice slusneho chovani a este klamnych clanku a pod... Takze jestli ty sebe hodnotis jako NV-idiota tak je mi te lito ale nikomu jsem do IDIOTU NENADAVAL A NENADAVAM

DOUFAM ZE BUDES NA TOLIK SLUSNY nVidiot nebo FANatiK ze se mi verejne omluvis stejne jako jsi me verejne napadl ze nekoho urazim

OPET ZASE ZASIRAME DISKUSI NEVHODNYM RESENIM JAKYCH SI VYMYSLENYCH NADAVEK A NAPADANI - KOLIKRATE TO MUSI CLOVEK RICI ABY SE NAD TIM NEKDO ZAMYSLEL? ja to vzdavam chci BAN...:-]
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:26:38

1. Nezvyšuj pořad na lidi font. V podstatě, nepřetržitě řveš.
2. Nvidiot JE nadávka. Je schválně vytvořena podle slova idiot. Takže mimo křiku ještě nadáváš.
3. Když někdo diskutuje, tak používá citáty z dřívějších výroků oponenta. To je normální průběh diskuze. Na rozdíl od křiku a nadávek.

Při takovém způsobu jednání, jako ten tvůj, nikdo nebude koukat na obsah tvého sdělení. Chceš po někom slušnost - tak buď slušný ty sám, pro začátek.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:29:55

diskuse se vede o faktech a dukazech ne o predeslych citatech to je manzelska hadka .... to co tady ten zmineny nVidiot presentoval bylo vytrhavani z kontextu a napadani nic vic aty ho klidne nazivej IDIOTEM to je tvuj postoj - ja svuj postoj ke slovu nVidiot vysvetlil (neni nikde definovano) ty si akorat napsal: "A ja mam pravdu a ja mam pravdu...." :-)

VELKA PISMENA SE POUZIVAJI KVULI ODLISENI TEXTU - ZDE NEMAS MOZNOSTI JAKO VE WORDU A TY Z TOHO ZASE DELAS NECO CO TO NENI - PRESNE O TOMTO PRISTUPU CELOU DOBU DISKUTUJU - TO JE DEMAGOGIE AT TO TREBA OCISLUJES OD 1 DO 100 - SPIS JE TO JAK S DETMA

JE PROMIN TED SEM SI TOHO VSIMNUL (MYSLIM TECH ARGUMENTU) TO SO TY OCISLOVANY RADKY - AHA PROMIN MOC SE TI OMLOUVAM - MAS PRAVDU....:-)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:21:08
avatar
muzes si tu nastavit tucne pismo, kurzivu nebo i podtrzene pismo. dale muzes menit barvu nebo velikost. takze myslim ze moznosti jak odlisit text tu je dost...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:20:40

no a ja pouzivam VELKA PISMENA... A? ja jsem zvykli na klavesove zkratky.... Ale to je jedno to uz jsem opet vysvetloval ty jsi z toho zase jenom neco vytahl a ted to tady prevracis vzhuru nohama, no co na to rici, radeji nic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:35:24
avatar
Jseš normální? Vždyť jsem ti to vysvětlil že ty údaje jsou pod NDA, takže když bych je zveřejnil, asi bych si moc nenaklonil své hodné kontakty a zadělal bych jim na problém? A proč? abych uveřejnil něco, co už stejně všichni tušší a znají z úniků a to stejně jen pár dní před tím, než o tom budeme moci narovinu mluvit a ty grfy ukazovat do aleluja... kromě toho, ty informace a úniky jsou ze zdrojů,které jsou v podobných situacích velmi spolehlivé, takže není důvod, proč jim nevěřit i nyní ...

Takže karta s obřím grafickým jádrem a o 1/3 silnějšími parametry s výrazně horšími provozními vlasnsotmi a na 1000% i výrobní cenou po půl roce čekání s velkou slávou dorovná výkon HD 5870 a ty tomu říkáš, že na tom není tak zle? To je alibismus na entou! Pokud není při těch parametrech alespoň o 30% rychlejší než HD 5870 čemuž by odpovídalo i půlroční zpoždění, protože NV věděla, proti čemu bojuje, tak je to neúspěch ... ale přesně tohle jsme psal už před mnoha měsíci. Takže OK, dejme tomu, že ty ceny jsem pravdu částečně neměl, ale měl jsem pravdu v tom, že budou vysoké a že cenově nemohou soupeřit s HD 5800/5900 - nemají na to z heldiska výrobních cen atd. A měl jsem pravdu i ve všem ostatním ...

tedy pravda, v jednom jsem pravdu neměl taky, já jsem zastával dlouho názor a přesvědčení, stejně jako řada jiných, že GTX 480 bude alespoň o 25-30% rychlejší než HD 5870 - byl jsem označován za FanATIka, protože přeci tak špatné to být nemůže, takže se omlouvám, spletl jsem se, omlouvám se, nebude to těch 25-30% ale výrazně méně. FERMI je horší, než jsem myslel .... uznávám svůj omyl, přecenil jsem ji ...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:43:08

Já fakt žasnu, kolik se tu objevuje individuí, kteří do omrzení popírají jasná fakta a tváří se, že to věru není tak zlé. Musím se domnívat, že se jedná o placené diskutéry, jak je to běžné na velkých zpravodajských portálech. Nevidí, neslyší, melou si těch svých pět stokrát vyvrácených hesel, zaplevelují diskuzi, každý týden vystupují pod jinou přezdívkou, ale jejich rukopis je dostatečně patrný.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:10:05
avatar
je 470GTX na urovni 5850 ako bolo pisane?
stoji 470GTX 499$ ako bolo pisane?
NIE! takze na tom neni tak zle ako DD pisal.

v porovnani s povodnymi vyhlaseniami a rozpravkami od nvidie
ANO! tamje na tom ovela horsie ako sa pol roka dozadu cakalo.
myslel som ze som sa vyjadril jasne ale tak este raz, len ze si to ty.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:46:44
avatar
lenze tie ceny co sa skusali strefovat vyrobcovia, boli len odvodene, aspon z akej takej madzi pre nvidiu, ale kedze zistila ze tych karat nebude zas tak vela, sa rozhodli ze ju opat zadotuju ... hold aj prestiz ma svoju cenu kazdopadne visacku technologickeho lidra si z krku moze skvacit.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:12:10
avatar
sarkasticke ospravedlnovanie ti ide. no skutocne ani tak nie. no v cenach si sa totiz nemylil ciastocne ale uplne.
a to aj vtedy ked uz kolovali informacie ze cena bude 399$, 499$

a to ze na tom neni tak zle neporovnavam s ocakvaniami ktore tu boli pred pol rokom ale s tvojimi clankami.
nedavno tu bol clanok ze 480GTX je iba na urovni 5870. ukazuje sa vsak ze slabsia 470GTX ja na jej urovni navyse za nizsiu cenu.

cize ked si precitam tvoje clanky za posledny mesiac a pol
Citace:
NVIDIA oficiálně představí GTX 470/480 26.3.2010 – Nízký výkon, nezajímavé ceny, nekvalitní grafiky
a porovnam to so situaciou tesne pred vydanim tak mozem povedat ANO NENI NA TOM AZ TAK ZLE.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:37:53

DEJTE MU TEN BAN TO JE FAKT HROZNY - MAS NECO ROZUMNYHO NEBO BUDES JENOM TAKHLE BLBE ZASIRAT DISKUSI?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:31:17
avatar
to itsPGD - jak tak koukám, tak máš asi pravdu. tohle asi domluva nevyřeší
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:43:38

na jednu stranku je to fakt opruz a nedokazu pochopit ze se lidi takhle chytaj za slovicka este v "cizim obyvaku" .... Ale kdyz to vemu z ty "dobry stranky" tak je to nejzivejsi (IT - z meho pohledu - aby mne zas nekdo nenapad ze jsou zivejsi..:-)) Web a asi to bude celkem prinaset sve ovoce ve statistikach a v nejaky ty "marketingovy cinnosti"..:-)

a pohybuje se tu i dost lidi co opravdu vedi (A NEJSOU TO MODRI..:-) a kdyz chces tak se dozvis spoustu detailu a drobnosti, ALE TY VYPADY AT OSOBNI CI NEOSOBNI TO JE JAK MATERSKA SKOLKA....omlouvam momentalne svymi prispevky taky zasiram diskusi
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:43:42
avatar
planujes si jednu z tych kariet kupit ?
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:00:36
avatar
casom zatial nepotrebujem.
urcite nie tieto prve modely.
navyse ukaze sa co bude nova generacia ATI kariet a aky bude FERMI2. nova grafika netreba ked hry vyzeraju tak ako vyzeraju. a cakam kym bude i-ray a RT render s crackom. do tej doby nepotrebujem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:08:44
avatar
Já to myslím ale vážně .... omlouvám se, že jsem FERMI tak přeceňoval, i když jsem to naštěstí v minulých týdnech uvedl na pravou míru, že FERMi bude horší, než se čekalo ...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:38:56
avatar
Tak to asi neumím číst, pokud je 470ka levnější než 5870 10.000,- vs 8700,-
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:29:29

Základní slušnost se má dodržovat za jakékoli situaci.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2010-03-15 20:50:03
avatar
pokud by se na to mel clovek divat z pohledu vykonu, tak lze take rici, ze o pul roku mladsi HD5xxx oproti GF 285 take nic moc. Jiste, TG u Radeonu je o poradny kus dal, ale ruku na srdce, vykon jader 200b je stale jeste velice slusny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:11:39
avatar
pusť si na nich DX11 hru ;) nebo na nich nějakou novou hru vyvíjej ...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 06:43:33
avatar
Zidana DX11 hra nie je Okrem prichadzajuceho metra 2033 ktore bude snad samozrejme za podpory nVIDIA prvou skutočnou DX11 hrou. ATI nam ziadnu DX11 hru neprinisela. Prečo to necham radsej ako recnicku otázku.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:35:19
avatar
Preco by mala? ATI hry nevyvija, to ako hra nakoniec bude vyzerat zalezi od vyvojarov. Metro 2033 tu bude takmer styri mesiace po vydani DIRT2, takze by sa aj patrilo keby tam tych DX11 efektov bolo viac. Predsa len, DIRT2 alebo AvP sa zacali robit este pred uvedenim DX11 a ATI sa pricinila o aspon minimalnu implementaciu DX11 efektov. Nvidia v tej dobe este ani nemala funkcnu DX11 kartu .
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:44:19
avatar
ATI nie je schopna zafinancovat ani jedu jedinu hru ale nVIDA ano. V tom bude problem

Okrem toho v tych kvazy "DX11 hrach" ziadne DX11 efekty nie su! ATI sa pricinila o marketingovú bublinu a tie hry su sklamanie vzhladom na DX11 ktore tam proste nie je. Bol to len marketing ATI. Kôli tym hram sa neoplati o DX11 GK ani len uvažovať lebo z technologického hladiska su DX11 GK k ničomu. Ale ako hovorim možno metro 2033 a rozsirenie DX11 nVIDIA GK naštartuje konecne vyvoj pravych DX11 hier.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:51:46
avatar
Problem bude v tom, ze aj napriek mnohonasobne vyssiemu financnemu zisku v porovnani s ATI, je 90% hier ktore Nvidia zafinancuje priemernych, nic o com by sa dalo nejak velmi diskutovat.

EDIT: hry su sklamanim hlavne pre tych, co ich nikdy nehrali a nemaju ani DX11 graficku kartu. To, ze v nich nie su ziadne DX11 efekty si si samozrejme vymyslel.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:00:38
avatar
Citace:
To, ze v nich nie su ziadne DX11 efekty si si samozrejme vymyslel.


Nie nevymyslel nič tam nie je. AVP ktore mala byť DX11 pecka je totalne sklamanie (po technickej stranke) a to že AA sa da zapnuť až pod DX11 je dobrý fór. MSAA zvladne aj DX10 GK. Dalsie efekty tam nevidno. pozri si tie DX11 efekty napriklad tu: Odkaz
DX11 Fičura v BC 2 je len to že v DX11 mode ma ist vdaka vyuzivaniu SM 5.0 lepsie ale nic viac. ziadny Efekt tam nie je a je to prakticky DX10 nativna hra.

My vymenuj tie hry v ktorych je ten DX11 aspon trocha vidieť...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:41:28
avatar
To ze je AA v AvP umozneny az pod DX11 je preto, ze hra pod DX10 nebezi. Je bud DX11 alebo DX9 (pod ktorym MSAA nefunguje). Osobne som hral a otestoval DIRT2 a AvP a ak by som aj suhlasil s tebou s tym, ze vizualny rozdiel az taky markantny nie je, tak urcite je prinos DX11 v tom, ze hry bezia rychlejsie ako v DX9. Okrem toho, hladat rozdiely na fotkach o velkosti 400x300 pixelov je asi taka ista hlupost ako testovat HD 5970 v rozliseni 1280x1024.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:57:57
avatar
Testy ukazujú pravy opak hra AVP beži pod DX11 horsie ako pod DX9.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:26:33
avatar
Nemas pravdu, pri rovnakych nastaveniach, teda bez teselacie, AA a pokrocilych tienov, bezi v DX11 mode DX9 hra na DX11 karte rychlejsie, otestovane na AvP a DIRT2. Samozrejme ze ak zapnes teselaciu alebo AA je to uz porovnavanie dvoch rozdielnych veci.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 23:12:16
avatar
tak aj keby je to rychlejsie pri dx11 chces povedat ze pod dx9 je to na tej istej gk akoze nehratelne lebo to ci mas 120fps alebo 100 je asi jedno
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:23:25
avatar
aha takze metro se podle tebe zaclo robit az po uvedeni dx11?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:29:41
avatar
Dx11 stránka zcela určitě
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:36:38
avatar
Hru oficialne oznamili koncom Augusta 2009, mozno na nej zacali robit par mesiacov pred tym. Mne slo o to zdoraznit, ze mali o styri mesiace viac na implementaciu DX11 ako napriklad DX11 DIRT2, ktory bol usity horucou ihlou.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vsak 2010-03-16 11:40:21
avatar
v komentari pisu, ze technologicky jsou ta jadra stara, ale vykonem stale dostacuji, nic vic, nic min.

DX11 hru? Jakou? Zatim je tu tak hybrid AVP a z recenzi, ktere jsem proletl, se nejak vytratilo pocatecni nadseni a hodnoceni tak 75/100. Takze s tim DX11 to zatim tak zhave stejne neni - jiste bude a vyvijet neco jineho nez DX11 tituly je nemyslitelne, ale to podle me uz tady stejne bude i nova generace AMD GPU a asi i Fermi 2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:30:30
avatar
A, S tímhle přístupem se divím, že jsme po uvedení DirectX1 v1.0 nějaké další vůbec vydávali ... nevykašleme se na ten vývoj rovnou?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:41:58
avatar
Jde spise o viditelny prinos. Rozdil mezi DX6 a DX7 byl treba enormni a pritomnost T&L poznala i lama. Dnes najit rozdili je bohuzel na lupu, ale to je spise kvuli "maximalni kompatibilite". Verim tomu, ze pokud bude dostatecne mnozstvi casu na poradnou implementaci DX11, tak ten rozdil videt bude. Momentalne je to site horkou jehlou a aby si programatori nena... do kalhot, tak jsou ty prinosy spise minimalni. Casem budou, az se dostanou do krve softwararum.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:32:38
avatar
slušný je, ale to HD4870 má taky slušný výkon, mně naprosto dostačující a přece už bych si dal raději něco nového ala 5770
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:45:51
avatar
Taky bych ji vyměnil, ale zatím plně dostačuje, ikdyž s větší spotřebou minimálně
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:59:59
avatar
5770??? a načo? ved ta GK ma porovnatelny vykon ako 4870...
A kôli DX11?!? ved ten nam nic neukazal a ziadna DX11 hra nie je. Fakt neviem naco by si mal kupovat HD 5770 su to len vyhodene prachy.

V sucasnosti ma zmysel kupovat novu GK len kôli vysiemu vykonu. Moderné technologie ako je DX11 zabili konzole.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-03-16 11:42:25
avatar
zrovna ted 5770 - nevim, nevim. Vykon a provozni vlastnosti samozrejme vyborne, ale ta cena - podle recenzi je pomer vykon/cena dost bidny.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:45:51
avatar
Otázka jaká bude za tu cenu dostupnost. Když bude špatná, tak ceny polezou pěkně nahoru. Pokud bude dostupnost dobrá, tak by se ceny mohly bohybovat kolem ceny ATI. Tak jak tak, nV na každém prodaném čipu moc nevydělá.
Dixie_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-15 17:29:40
avatar
by mě zajímalo kde tu seženu 5970 za 13k

EDIT: brý už sem našel =)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:31:39
avatar
no proto, už jsem tě chtěl podezřívat, že nevidíš ty desítky obchodů co ho mají a neumíš hledat ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-03-15 17:44:56
avatar
to me taky, nejnizsi cenu jsem nasel 14k.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:30:17
avatar
ehm ... tohle se snad ani nedá nazvat neschopností ... Odkaz
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak nekdo 2010-03-15 20:52:28
avatar
nakupuje u "mensich" prodejcu, nekdo u tech alespon trochu zavedenych - holt patrim k te druhe skupine.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:10:39
avatar
jsou i malí a přitom zavedení prodejci ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Urcite jo, 2010-03-16 11:45:08
avatar
ale nerad bych je vsechny zkousel, prece jen zakony v tehle zemicce tak nejak nejsou na strane spotrebitelu. Tim samozrejme nechci nikoho hanit ci urazet!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:30:13
avatar
třeba na itage maj super ceny a já mám jen dobrou zkušenost. je to hodně levný a hodně neosobni, ale co si objednam do poledne jednoho dne, mam tu dalsi den az z ostravy doma (tzn skoro přes celou republiku)...takže zkus třeba tam ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Diky 2010-03-16 11:43:27
avatar
za tip, urcite zkusim.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:40:14
avatar
Cena je jedna vec a vykon druha. Verim, ze 470/480 si urcite nekdo koupi a hlavne tem, co zalezi na znacce Ti ostatni budou koukat na parametry a specifikace. A pokud je nekdo objektivni, tak si Fermi koupi jen proto, ze ji chce a ne proto, ze je lepsi nez konkurence.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:27:07

Ty si teda pěkně protiřečíš: pokud je někdo objektivní, tak proč by si FERMI kupoval? Kvůli značce? Jak značce nVidiota na čele? Nebo jaké?
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:22:52
avatar
preco by si niekto kto je objektivny nekupil fermi ? tieto veci sa nejako vylucuju ? to ze je napriklad mne jasne ze si idem kupit kktinu (rozumej nejake amicke muscle auto 5.0 s vykonom 200k a spotrebou 20L namiesto VW 3.0TDI s vykonom 250k a spotrebou 10L) este neznamena ze si to nalezite neuzijem, pre niekoho sa mozu zdat rozdiely drobne pre niekoho markantne, ak niekto pojde do fermi v jeho momentalnom stave, bude na to mat asi svoje "dovody" ... o ktorych polemizovat sa mi nechce, lebo to nie je moj problem.
MrPhenom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:31:54
avatar
Hlavní je že ten někdo z toho bude mít radost , nehledě na to že je to pro něj nevýhodné, je to jen jeho volba za co svoje peníze dá. Třeba já bych si nVidii nekoupil ani kdyby byla výkonově lepší, protože mě štve tim přeznačováním a physX co nechce nechat počítat pořádně procesor který by to dnes bez problémů zvládl.
BTW: Takovou "kktinu" jako koupit si americké muscle bych klidně udělal mít na to peníze.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 07:46:23
avatar
SPIRIB ti už odpověděl. Ano, na značce nVidia jim záleží. Objektivně horší parametry, ale je to jeho značka, tak si ji koupí, ikdyž je výhodnejší koupit konkurenci
mites [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 17:50:57

Ja to zas tak cerne nevidim.

Jiste, prisla pozde, pravdepodobne nesplni ocekavani a na konkurenci to stacit nebude...ALE

Je to porod novinky, nevim proc by technofandove nemeli mit radost. Zacina tu nova architektura, doufam, ze se ji casem podari vyladit a zas budem o neco dal...vsichni!

Je to trochu podobne porodu R600 a podivejme se dneska co z nej vyrostlo za fesny karty.

P.S. Podle vseho to vypada, ze bude Fermi jeste mene povedena nez byl R600 a opet je tu silna konkurence. A rozhodne si nemyslim, ze by Nvidia nemela na to dotahnout Fermi ke skvelemu produktu. Tesim se na porod RV900!

P.S.2 To tech cipu revize A3 je tak malo, ze ma nekdo cas je popisovat fixem?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:10:04
avatar
To mi připomíná, že už několikrát jsem se dočetl jednu z rad pro výběr základní desky: "co se týče čipsetu, vyhýbejte se nejčerstvějším novinkám, protože tyto nejsou odladěné a trpí dětskými nemocemi". A tak mě napadá, že s Fermi to bude podobný. Uvidíme za pár měsíců. Já bych si to teď taky nekoupil. Viz G80 -> G92 -> G92b. Ty vylepšení na těchle jádrech byly docela výrazný.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 5970 2010-03-15 17:49:45
avatar
Sapphire VGA ATI Radeon HD 5970 od cca 12.750,-
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:10:49
avatar
Ja se na ni tesim, konecne zase lepsi paralelni vypocty a moznost si i v praci zaparit Vsichni mame 8800GTX a az ted je povoleno upgradovat na nove Fermi, dokonce sjem tu meli od Nvidia prezentaci na nove Fermi TESLA.
Uvidime, jak budou dale ladit ovladace a celou architekturu vyuzijou pro dalsi lepsi karty.
Co je ale nejhlavnejsi, hlavne at ty karty jiz vyjdou a je kliiid od krabic a spol.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:41:37
avatar
No mohu ti říci, že z toho výpočetního výkonu nebudete nadšeni. Tedy ano je vyšší než u GT200 ale ne o tolik, co byste si mysleli. Jinak když se začne skutečně používat vysoce parallelní soft, který využije 5D architekturu ATI třeba jen u HD 5870, tak vedle toho vypadá FERMI jak Pentium4 vedle Core i7 - bezesrandy ....

Vím, že ATI chystá menší ofenzivu na profi poli, ale na druhou stranu nechce brát pole svým AMD procesorům a nové serverové platformě, takže to nahrává konkurenci. Ale uvidíte sami v následujících měsících ... rozhodně bych ale netvrdil, že má FERMI tak světlou budoucnost i na profi poli .... samozřejmě její výhodou je velké množství vývojářů kolem, stálost platformy a fakt, že se nemusí ohlížet na jiné zájmy protože jiné na profi platformě nemá ...
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 19:40:58

tohle me velice zajima ATI a profi segment? Urcite mas nejake informace v rukavu nechces jich par odsypat nebo lepe kratky clanecek? nebo zase vsechno pod NDA?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:12:13
avatar
Vím jenom o tom, že ATI pracuje, nebo snad už vydala nějaké nové ovladače a software pro profi grafiky, kde toho hodně vylepšuje a chystá pár dalších věcí, o grafiky ATI je docela zájem na poli výpočetních strojů hlavně v Číně, kde už dokonce stojí nejvýkonější GPU počítač .... zatím nic víc říci nemůžu, většinu věcí mám jen utržkovitě že oznámí další věci už brzy ... ale nedělal bych si zase tak velké naděje, AMD te´d bude tlačit v profi segmentu hlavně své nové X12 procesory a celou novou serverovou platformu a CPU je zatím pro AMD to hlavní ... možná by i více ty ATI grafiky tlačilo, kdyby si ty čipy vyrábělo ve vlastních továrnách, ale zatím při problémech 40nm a omezení na TSMC je na prvním místě pro AMD CPU ... :/
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:49:45
avatar
Zajimave zpravicky
V jakem jazyku by se provadeli compilace, tak sup sem z nejakou zpravickou! Je nekde o tom neco? Byli i verze s ECC?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:09:45
avatar
ATi FireGL RV870 is on the way .... stay tuned ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:12:41
avatar
Ati fireGL snad není konkurencí k Tesla kartám, ale k nvidia quadro.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 10:33:02

mne tedy zajima konkurence vice k tem Quadram nez Teslam (priznam se ze s zadnou Teslou jsem nemel tu cest si potykat) Respektive mam v tom trochu chaos - muzes mi dat nejaky priklad na co by jsi pouzil Teslu a na co Quadro? (ja osobne Quadro na 3D, CAD, GIS... Video)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:34:41
avatar
Tesly jsou vyloženě na High Performance Computing - konkurence pro CPU a proto se jich tak AMD a hlavně Intel bojí. Ono je totiž o dost lepší (spotřeba, výkon, cena) použít pro paralelní výpočty místo 20 šestijader několik GPU. Tesly mají navíc ECC paměti, protože chyby si nemůžou dovolit tzn. ještě větší "profesionalita" než u těch profesionálních karet - prostě karty pro vědce co musí běžet absolutně bez chyb.
Quadro by jsi použil správně - na stejné věci jako FirePro.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:13:34

dikec za odpoved tak nejak jsem taky uvazoval, akorat neznam ze sve praxe nikoho kdo by stavel ty "salovy kompy" Tak to jsem rad, ale zaroven mam trosku z ATi obavy preci jenom na poli profi grafik nVidia byla "vzdycky" lepsi (profesionalnejsi) a to hlavne diky podpore SW a ovladacu pro ruzne SW.... tak uvidime treba po nekolika letech presedlame v middle-profi segmentu na ATi ale nevim nevim to chce taky nejaky cas na overeni...
Kazdopadne fandim ATi stejne jako nVidii FERMI kvuli cenam a konkurence schopnosti obou firem = spokojenej zakaznik
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2010-03-15 18:13:30
avatar
Ve všeobecně ověřených obchodech je cena za 5970 nad 14000,-.To že hledáte ty nejlevnější a pak brečíte kvůli možným problémum,je věc druhá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:32:56
avatar
je hromada kvalitních malých shopů kteří ji za těch 13000 mají ... a jsou dlouhodobě prověřeny ;) neházejte všechny do jednoho pytle ... je spousta velkých obchodů které jsou prostě jen předražěné ... protože musí živit ancábl lidí a prostor okolo ...
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:16:15
avatar
Hmm, zpětně se 2900XT jeví jako úspěch .
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:19:21

Alespon bude mit HD5800 konecne nejakou konkurenci
K vykonu: GTX470 pod HD5870, cili bude konkurenci HD5850, pokud cena pujde postupne dolu a bude na tom dobre chlazeni, teploty a spotreba, tak si myslim, ze proc ne...
GTX480 nejvykonnejsi jednocipova karta, dejme tomu par % nad HD5870, na ten pul rok to sice zadna slava neni, ale bude nejvykonnejsi a to se pocita... TDP na tom uz asi tak slavne nebude, ale snad to nebude takova hruza, uvidime jak na tom budou teploty a chlazeni...
Vyteznost neni kdo vi jaka, ale u HD5000 ze zacatku to taky nebyla zadna slava, i kdyz je fakt, ze je to o dost mensi cip...
To DD: Zajimalo by me, proc mas potrebu srovnavat jednocipovy grafiky s dvoucipovyma? ;) Myslim si, ze davas jabka a hrusky dohromady... Alespon je to muj osobni nazor...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:49:47
avatar
Můj osobní názor je, že kartu beru jako kartu .... takžke mě nezajímá, zda má dva tři nebo jeden čip. Já mám/měl HD 4870 X2 více jak rok a bez problémů, takže já osobně karty prostě rozdělovat na dvoujádrové a jednojádrové nebudu při srovnání ... ale nelze se o tom prostě nezmínit. to že to má prostě dva čipy je fakt a s tím těžko někdo něco udělá ...

když to funguje jak má, ať to má třeba 10 čipů ... a můžu ti říci, že dvoujádrové grafiky fungují dobře (minimálně u ATI, GTX 295 měla zásadní problémy při provozu dvou monitorů - při hraní se mi jeden vypínal a to je funkční nedostatek, který nepřekousnu s ATI tento problém nikdy nebyl, takže dloudobé zkušenosti s duálním GK mám jen s ATI HD 3870X2/4870X2 a brzy budu mít i s 5970 a jsou velmi dobré.
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:34:52
avatar
High-end jako high-end. U ATi je to 5970 u nV to bude GTX480. Ja v tom nevidim jablka a hrusky, ja v tom vidim dve high-end grafiky od dvou firem. Podle mne by se mela GTX480 srovnavat hlavne s HD5970. Co na tom, ze 5970ce nebude sahat ani po pas a ze ji soupne (mozna) do kapsy i pretocena 5870ka, ale jsou to proste TOP grafiky od "jedinych" vyrobcu karet. Tot muj nazor.
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 06:38:14

HD5970 bych srovnaval s grafikama od nVidie az vyjde naka GTX495 nebo co vymysli za nazev... Proste dvoucipova grafika, do te doby bych pouze srovnaval GTX470 x HD5850 a GTX480 x HD5870...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:02:13
avatar
Rozumiem, takze high-end od ATI budeme ignorovat, lebo Nvidia este dvojcipovku nevydala. Skvela logika.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:06:18
avatar
Ano presne tak. Porovnavať dvojcipovku s jednocipovkou je ako porovnavat Octaviu s traktorom. Porovnavať 480 s 5970 je blbosť.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:45:37
avatar
Takze porovnavat trojjadro od AMD ktore je nasadene proti dvojjadram od Intelu je potom tiez blbost, ze?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:00:35
avatar
Porovnavať takto bludársky je jednoznačne blbosť.
Dvojcipovka sa porovnava so sebe rovnou dvojcipovkou. Ak nejaká nVIDIA dvojcipovka bude tak potom môžeš porovnavať. Zatial je to mimo mísu.
Holub [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:33:55

Presne tak... Pokud by slo o novou generaci grafik, ktera by zatim nemela konkurenci, jen starsi rady, tak potom bych to bral, ale takhle mi to prijde taky trochu divny...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:42:28
avatar
Ale co mas porovnavat ked Nvidia tu kartu proste nema? Ked chcem to najlepsie od daneho vyrobcu, nezaujima ma ako dosiahol najlepsi vykon, ci jedno jadrom alebo dvoj. Pri tych procesoroch tak isto, co je na tom bludarske? AMD jednoznacne povedalo, ze nasadzuje trojjadra proti Intelackym dvojjadram. Nemas v nicom pravdu a furt si dokola meles tie svoje nezmysly.
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:27:32
avatar
No už bylo na čase že se něco jako '''konkurence''' k ATI objeví. Na jednu stranu sem rád že se nvidii něco nepovedlo ale na tu druhou sem naštvanej protože Ceny HD5000 zůstanou stejný a nepudou téměř dolů, takže si budu muset vystačit se svou HD3870 než přijde nová řada ATI. P.S: pro Nvidiáky- jednou to prostě ZASE (pokud se nepletu tak to bylo ATI HD2000) muselo obrátit a ATI má momentálně nejlepší tempo a grafiky. Tak teď by to chtělo aby ještě zase AMD předehnalo Intel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 18:52:25
avatar
ATI (dnes už jen AMD) a NV byly a jsou vyrovnané firmy velikostně i stylově i možnostmi .... AMD a Intel jsou ale úplně něco jiného, nedají se v podstatě srovnat, jediné co mají sorvnatelného je výkon některých CPU v některých segmentech ... ale jinak AMD nikdy v dohledné době nemůže na trhu předčít Intel, nemá výrobní kapacity, vývojové kapacity ani zdroje Intelu ... ;)
novret [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:45:06
avatar
jasně s tím souhlasím s tebou. myslel jsem to v tom smyslu aby AMD vytáhlo opět nějakej procesor kterej by byl výkonější než má Intel(myslím že to bylo v roce 2003 nebo tak nějak s procesory AMD Athlon 64)to by se mi líbilo. Bohužel Intel a Nvidia jsou daleko známější značky než AMD takže jejich prodeje budou u neinformovaných zákazníků vyšší.
Dixie_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-15 18:45:27
avatar
Trochec mě štve že Fermi nezahejbe s cenama HD 5000....ale i tak 12 928 Kč který jsem dnes dal za Sapphire HD 5970 ujde =)
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-15 20:01:23
avatar
A pojede mi na tom Polda?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:16:22
avatar
10x
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:57:54
avatar
Snad bude polda s dx11
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:15:05
avatar
Hlavně at to nečte OBR, sliboval že GTX 470 bude stát o 2 tisíce méně jak HD 5870, to až se doví čtenáří PCT tak ho ukamenují
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:28:43
avatar
no to by musela stát GTX 470 jako HD 5850 a to opravdu není reálné ...
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:00:19
avatar
Obr se nemylil, jen zapomel rict, ze to bude 1.4. Takze bude stat jako HD 5850, jen tech 10k,- bude prejmenovanych na 6.5k,- .. ale to bude na fakture nekde zahrabany malinkatym pismem, ze s tim takhle souhlasis. ^^
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 20:55:57
avatar
vsak on by to potreboval jak prase drbani
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:01:12
avatar
tak nakoniec to neni az tak tragicke ako to DD maloval cely cas a neviem co proti fermi vsetci mate ma uplne inu architekturu a konecne nebude len na hranie hier teda to sa uvidi az budu aplikacie ktore toho budu vyuzivat ked nie tak je to trapas
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:08:46
avatar
Já jsem řadu měsíců říkal, že to skončí GTX 25%-30% nad HD 5870 te´d už to tak vypadá, že to nebude ani 15% ... takže jsem to maloval ještě růžově bohužel ...
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:16:23
avatar
hovoril si ze GTX 480 nejsu ani na nejake predbezne testy a uz vies ze to nebude ani 15%
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 23:31:13
avatar
tak gtx470 vyzera ze bude zarovno 5870 tak je to celkom pohoda ako vravim tieto karty budu mat konecne aj ine vyuzitie nez len hry(robenie prazenice ) ale nie teraz vazne je to v podstate 1x karta robena aj na neherne vypocty rovnako ako radeony ked zacali s r600 bol to kvazi prepadak a pozrite ako to vyladili k dokonalosti fermi ma potencial a je jasne ze na 1x to nebude dokonale..
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:20:53
avatar
GTX 470 srovná 5870 a bude mít tdp 220W?

Že bych těch ošklivých 60W navíc u GTX 480 udělalo jenom tak málo? )z logiky věci to musí udělat dalších 25% minimálně, protože to sežerou jenom SP a MC které bude mít GTX 480 a 256MB DDR5 navíc.. když odečteš režiji karty, paměti a obvodů které jsou na obou kartách, tak těch 60W je sakra rozdíl.

Btw. GTX 485 bude místo na 650 na 800MHz, a to bude stačit i na 5970

Heavy Tessellation:
GTX 480: 43 fps / HD 5970: 29 fps
Medium Tessellation:
GTX 480: 44 fps / HD 5970: 57 fps
Very Little Tessellation:
GTX 480: 44 fps / HD 5970: 69 fps

Tady se ukazuje, kdo je technologicky napřed ))
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:30:10
avatar
Tak ještě otázka kdy to GTX485 bude? Těsně před vydáním HD 6xxx? To mu možná to výkonové prvenství moc dlouho nevydrží.
A v čem všem bude to Heavy Tesselation? Obávám se, že než bude ve hrách heavy tesselation, tak budeme mít už další 2 generace grafik jak u ATI tak u nVidie a kdo ví, v té době, kdo na tom bude s tesselací lépe? A ještě otázka jak bude GTX480 dostupná? Jestli nebude snažší si sehnat radši HD 5970.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:02:46
avatar
Skoré vydanie HD 6xxx je taký istý marketingový blud ako tie DX11 hry na slajdoch ATI.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:31:30
avatar
myslíš že na 40nm může být výkon 6x generace nějak dramaticky jiný? Pokud bude 6x generace na 40nm, tak nebude mít výkon dramaticky jiný než GTX480, rozdíl v poměru výkon/watt mezi AMD a NV je a vždycky byl malý.. v řádu nula celá nula nic...

Pokud bude na méně než 40nm, tak už bude soupeřit s Fermi2, alias "GTX580" která bude mít třeba 1024 SP?

Ale jinak tvoje pochybnosti samozřejmě sdílím, počkám až vyjdou první recenze a pokud to bude propadák, tak to 5970 jistí.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:25:25
avatar
tak rada hd 6xxx tu urcite tak skoro nebude a to:
1. este ati stale nema konkurenciu
2. nenabalili sa poriadne z predaja 5xxx
3. je to blbost
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:23:31
avatar
Technologicky napred? Ten vysledok len potvrdzuje co uz som niekde cital: Nvidia vyhradila na teselaciu urcitu cast vykonu aby to v benchmarku vyzeralo super. V sucasnych DX11 hrach by podla tych udajov co si uviedol, utrpela GTX480 drvivu porazku, kedze benchmarky ludia nehravaju. Teselacia typu Unigine Heaven v hrach je otazkou buducnosti. Ako marketingovy chytak v grafoch dobre, inak po stranke vykonu a prevadzkovych vlastnosti totalny prepadak.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:28:29
avatar
Tak teš sa na Metro 2033 prvu skutočnu DX11 hru financovanu nVIDIOU. Tu maš prvé náznaky ako to bude na ATi kartach bežať: Odkaz
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:35:19
avatar
No, ak dobre vidim tak trojicu najrychlejsich kariet tvoria dve od ATI a jedna od Nvidie, ktoru by si dnes za tu cenu a pri tych prevadzkovych vlastnostiach kupil snad len niekto ako ty . Na suboj AMD/ATI vs Nvidia v tejto hre sa mozeme tesit pri high-ende HD 5970 vs GTX480.

EDIT: a velmi sa netes, hra moze byt zle zoptimalizovana a aj keby bezala na FERMI o 100% rychlejsie ako na HD 5850, stale to bude na hranici hratelnosti.
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:15:37

konečně se bude něco dít, sice to na trhače asfaltu nevypadá ale už mě nebaví koukat na recenze Radeonů :-) ty už znám nazpamět
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:26:45

No konecne bude klud ohladne dohadov, fantasmagorii a PR zvastov. OK Fermi je zachvilu tu, co planuje ATI v tomto roku? Blisne sa este radou HD 5890, alebo rovno 6870???
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky AMD 2010-03-15 21:31:28
avatar
Za snížení cen Fermi, zajímavý paradox, všichni doufali, že nVida přiměje snížit ceny AMD, ale nakonec to asi bude naopak.
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zase fermi 2010-03-15 21:30:41

Bolo by dobre dať totálnu NDA na Fermi.Články o fermi začínajú nudiť.A písať o tom že už mesiac všetko viem ale nepoviem je trápne.Tento web je červený ako je zelený pctuning a každý to vie okrem Obra a DD. Prosím o to aby sa ďalší článok viedol v duchu porovnanie výkonu aspoň dvoch kariet.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:30:56

a neco k tematu by nebylo? asi ne vid....
sidopd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:39:13
avatar
Takže predsa len som spravil extra dobre,že som kúpil 5870 Asus.... presne je to tak ako som očakával, takže ja som 110% spokojný a nVidia mi je u riti a max. ma teší ako to 1/2 ročné nafukovanie splasklo... SUPER nV len tak ďalej...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:12:52
avatar
Já jsem celkem spokojený, že jsem dost ušetřil, nic jsem nekoupil a nijak mi to nechybí, protože těch DX11 her není tolik, Dirt2 i AvP mi fungují dobře na staré kartě a pokud vím, o moc nepřicházím. Ale nikomu jeho koupi neberu, podle mě i GTX470/480 bude pro pár lidí výhodnou koupí, každopádně můj pohled na věc je, že minimální nároky u her poslední dobou moc nerostou a člověk si může dovolit s upgradeem počkat.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:29:22
avatar
uvidime co prinesie metr 2033 a crysis2 mozno to konecne bude aj lepsie vyuzite dx11 nie len daky ten tienik a teselovany panaci v racingovke
dvorcidlo0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 21:54:49

Súhlasím s názorom niektorých toto už su nudné články a žabomyšie vojny DD a pct..o tyždeň tu budú recenzie a už dopredu viem čo tam bude napísane...DD bude bazírovať na tom že aj tak to neprekonalo 5970 a ma to hroznú spotrebu a všetko je na ... a pct..prezmenu na tom že je to najvýkonejšie jednočipové riešenie. Ak náhodou z motiky vystrelí Nvidia urobí obdobu 295 - čiže 2 čipovú fermi Ati príde z 5890. Pozície sa vymenia DD bude tvrdiť aké je to super že Ati ma najvýkonejšiu jednočipovú kartu. Žijem v demokratickej spoločnosti možno dostanem za to bannnn ale konkurencia sa mi zdá o trochu menej zaujatá. Čitam aj ju a vedel by som vela článkov interpretovať kde povedia aj pravdu a pochvalia Ati.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:09:09
avatar
tak samozřejmě, každej si na tom najde to co chce, ale podle toho jak si to podal ty, tak oba budou mít pravdu.
Citace:
pct..prezmenu na tom že je to najvýkonejšie jednočipové riešenie. Ak náhodou z motiky vystrelí Nvidia urobí obdobu 295 - čiže 2 čipovú fermi Ati príde z 5890. Pozície sa vymenia DD bude tvrdiť aké je to super že Ati ma najvýkonejšiu jednočipovú kartu.


Jde o to, aby ty recenze byly objektivní a ukázaly opravdovej potenciál tý karty...

jinak dvou-čipovka by měla jedinej účel. Bejt nevýkonnější kartou na trhu. Ale ta karta je podle mě nereálná, dokud se neudělají něco se spotřebou (teda něco jinýho, než že sníží takty, protože 2x fermi na ještě nižších taktech než budou referenční k tomuto cíli nepovede...). A pakud bude ta spotřeba na tý úroovni jak se předpovídá, teda > 250W tak by ta dvoučipovka měla kolem 550W a to je strašně moc...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:01:49
avatar
pokud ty ceny a výkon budou takový (herní výkon, výpočetní je trochu něco jiného), jak tvrdí DD, tak to moc dobrá koupě nebude...
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:26:27
avatar
no uz len tyzden, parada, len bude pruser....nebude o com pisat a spekulovat, kurnik, ten polrok co sme cakali na GF4XX bol zaujimavy
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-15 22:46:21

Já si myslím, že po padnutí NDA to bude na nejmenovaném českém webu vypadat následovně:
zveřejní testy několika pečlivě vybraných her a zejména jednoho benchmarku, ve kterém bude GTX470/480 výkonem více převyšovat HD5870 a karta dostane zlaté ocenění Příznivci zelené barvy dostanou poté v diskuzích křídla
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:14:55

Akorat ze si na nich nezalitaj dlouho, ne jen DDW je protipolem nVfans-nVidiots.....
red13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-15 23:26:03

co pisou tady? http://www.brightsideofnews.com/news/2010/3/15/geforce-gtx-480-has-480-cores2c-aibs-confirm.aspx
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:20:11

V podstate zhrnutie toho co si mohol citat aj tu a aj na inych weboch a potvrdenie toho, ze GT40 bude mat 480 a nie 512 stream procesorov. Osobne ma zaujalo toto:

Citace:
Once that supply constraint ends, we might even see "64-bit OS only" versions with 2.56GB and 3GB of GDDR5 versions of GTX 470 and 480. For now, the only company with "64-bit OS only" boards will be AMD with the afore mentioned Dual-Cypress "5990" parts that feature 4GB of GDDR5 memory.


Mali by vyjst aj verzie kariet(GTX470, GTX480, HD5990) s vacsou VRAM ale budu pouzitelne iba s kombinaciou so 64 bitovymi OS.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:27:03
avatar
480SP a 384b sběrnice je dost nepravděpodobná kombinace.

Pokud by měla mít 480SP, tak její sběrnice bude mít s největší pravděpodobností 352b, protože každý blok SP má rezervováno 32b sběrnice.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 14:30:21
avatar
nutne takle to nemusi byt. sak si vzpomen treba na dve verze gtx260 a gtx275.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 00:20:28
avatar
No, dneska jsem si koupil 5750ku od Asusu, než bude po průseru s Fermi ještě dražší... :-)
Mimochodem, 5750 skvělá, ale nedokážu ji přinutit běžet víc jak na 60Hz (mám 100Hz CRT)... A to je pro mě teda dost závažný oser...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 00:37:08
avatar
Pokud to dopadne tak jak pises DD,bude to radny trapas.

Osobne bych cekal GTX470 vykonove lehce nad 5870,ale pokud bude konkurenci k pretaktovane HD5850... -trapas
pepek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 01:36:02

On nám to říkal, a my blázni blbí bláhoví jsme mu nevěřili, naše chyba, dobře nám tak. On je pravda.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 06:48:34
avatar
Znova porovnavanie jablk z hruškami. jednocipovka 480 s 5970. Je toto normalne?!? Porovnavaj najvykonnejsiu jednocipovku 5870 vs 480 tak ako sa to má a nie znova hody typu" a jejda na 5970 to mat nebude" a podobne... Jednoducho to takto nejde porovnavať.

Dalej:
Citace:
Spolocnost která se nám v práci snaží zabránit doslova zuby nehty a hází nám maximum klacků pod nohy

To sa ani nemôžeš cudovat ked tu pises o ich produktoch ze su shity aj ked nie su. Chyba skuticne nie je v tej firme ale inde...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 08:14:05
avatar
Porovnava sa high-end oboch firiem, u Nvidie je to GTX480 (teda este nie je, ale ak sa konecne na dvadsiaty krat zadari tak snad bude) a u ATI je to HD 5970, co tu zase riesis?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:14:01
avatar
tak ked sa hrajkaš na mudreho tak High-End je podla mna aj HD 5870 sa predava ze nehorazne ceny.
Skutočne je blbosť najvyššieho ranku porovnavať dve uplne odlyšné karty. Cenovo aj vykonovo.

Potom môžem porovnavať aj Phenom 2 X4 965 s Intel I7 980-X Extreme Edition. Čo je dalsia blbosť. miešať jablka s hruškami nie je riešenie. Jednocipvka 480 sa zrejme stane najvýkonnejsim jednocipovým riesením. Teda najvykonnejsia jednocipova GK na svete.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:29:28

Porovnavat by sme mali karty v rovnakej cenovej hladine. Bezohladu na to ci si myslime, ze NV karty dotuje alebo ci NV bude na nich zarabat alebo nie. Ak sa nemylim, tak aj DD to takto myslel. Aspon v case ked bol presvedceny, ze cena GTX480 bude na urovni HD5970...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 12:39:45
avatar
Tak na ceny som aj ja zvedavy...kolko bude stáť taka GTX480 ma hodne zaujima nakoľko ju planujem kúpiť.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:04:54

Mne bude stacit GTX470. Ale o tom ma este musi presvedcit v testoch(a nielen vykonovo).
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 15:48:27
avatar
Ja sa na mudreho nehrajkam, skor mam pocit ze ty sa hras na blbeho, kedze nechapes zakladne veci. Co ak Nvidia ziadnu dvojcipovku nevyda? Budes potom existenciu HD 5970 v testoch ignorovat? Si proste klasicky pripad Nvidiota.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:14:08
avatar
Porovnavať jablka z hruskami je blobosť a to sa neda nijako obkecať. je to to iste ako porovnavať Phenom 2 X4 965 s Intel I7 980-X Extreme Edition. AMD tiež nič proti tomuto 6-jadru nemá... v testoch samozrejme vysledky budu porvnavane ale priradzovať 480 vs 5970 je blbosť. ja to ta ista situacia ako bola s GTX 285 ta tiež nemala konkurecciu. Zrejme to bude aj s GTX 480 ktora nebude mať konkurenciu a bude to najvykonnejsia jednocipovka na svete.

A vyprosim si nejake otznačenia!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 16:42:54

ty seš důkaz o pohledu na věc z různých stran.
Pravdu máš i nemáš.
Já osobně nerozlišuju jednočip proti jednočipu.
Koukám na cenu, provozní vlastnosti, funkčnost atd.
Nejvýkonější řešení nvidie je GTX480.
Nejvýkonější řešení amd je HD 5970.
Cena by měla být +/- stejná ... ted tedy nevím
Pokud kupuju hi end a tedy orientuju se na hi end, chci to nejvýkonější na trhu.
Chci proto vidět výsledky toho nej co je k dostání.
Pokud někde nebude fungovat CF a bude to častější jev, právem si zaslouží AMD kritiku. Od toho jsou testy.
Nevidím tedy problém testovat GTX480 vs HD 5970.
To ostatní jsou jen kličky a nevím z jakého důvodu neporovnávat to nej řešení na trhu
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 17:27:22
avatar
Nebud precitlively, iba som ti vratil toho "mudreho". Uz si ako krestan-katolik, ked dojdu argumenty, zacne sa ohanat hlupostami.

EDIT: ak si myslel toho nvidiota, tak to nemozem sluzit, to nie je urazka, to je diagnoza.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 15:37:44

kucí, sorry že sem mezi vás vlezl.
Žumpař je opravdu ukázkový kus NV nadšence.
BTW: testy budou předpokládám kompletně se všemi grafikami, jak GTX480, tak HD 5870, tak s HD 5970. To jestli někdo nebude koukat na vedoucí pozici HD 5970 a bude se zaměřovat na HD 5870 vs GTX480 v grafech je jeho volba
Vaše spory jsou celkem o ničem
Dle mého tedy
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 16:44:03
avatar
Samozrejme, mozes porovnavat aj GTX480 proti HD 3870 ak chces, je to tvoja volba. Na skutocnosti ze high-end je HD 5970 to ale vobec nic nezmeni .
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-17 18:57:17

je tu ovšem jedno úskalí maltro
Pokud někdo chce jednočip, tak GTX 480 nemusí být špatná volba.
Navzdory horší spotřebě, ceně. To už záleží na zákazníkovi.
Mě šlo pouze o odmítavý postoj k soupeření GTX 480 vs HD 5970.
Proč to ale řešim
Je to váš boj
edit: horší spotřeba/cena myšleno proti HD 5870
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-16 08:54:54
avatar
no pri tej spotrebe, velkosti a pocte tranzistorov si myslim ze je uplne irelevantne ci sa porovnava jednocipova alebo desatcipova karta
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nie 2010-03-16 11:15:02
avatar
mne je uplne jedno, kolko je tam cipov, kludne aj 5. Je to karta do jedneho slotu, cize je to karta a nikoho nemusi zaujimat kolko toho na nu napajkuju. Dolezity je vykon, spotreba a cena. Mna tiez netrapilo, ze C2Q boli dvojcipovky a AMD X4 boli jednocipovky, koho to zaujima, bol to procesor a kazy si vybral ktory mu vyhovoval...., mna nezaujima aka je zlozitost vyroby, konstrukcia, vyrobne naklady, technologia..., ja vidim kartu a ci je tam o par cipov viac alebo menej, ja pozrem na ceny, vykon, spotrebu a mam to jasne...
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ceny 2010-03-16 07:02:35

nelubia sa mi tie ceny

na slovensku 5970 najlacnejsia okolo 540 eur, 5850-ka cca 250 eur, 5830 je zly vtip malinky rozidel oproti 5830-ke, a 5870 cca 330-350 eur...

akurat v alze maju 5770-ku za krasnych 110 eur na studenstky zlavovy ucet.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:04:59

Mal by som 2 otazky:

Citace:
Nicméně zklamaný bude každý technologický nadšenec, to vám říkám na rovinu.


Sklamanie z hladiska vykonu vzhladom na parametre karty je namieste. Ale aj napriek terajsiemu vykonu zmenilo sa nieco na architekture GTX4xx? Chyba nieco co by po technologickej stranke bolo deklarovane ze tam bude a nie je? Teda dokaze karta to co sa od nej slubovalo(az na dosiahnuty vykon)?

Citace:
Jo na internet se také dostaly fotky samotných čipů revize A3, které se objeví na GTX 480 modelech.


GTX470 nebude mat cip revizie A3?

Co sa tyka cien tak GTX470 sa este oplati ale GTX480, ktora by mala byt o 100E drahsia uz urcite nie. Vzhladom na rozdiel vykonu. Pokial sa GTX470 v priemere dotahuje na HD5870 tak konkurencne je na tom aspon z tohto pohladu dobre(aj z hladiska ceny). Obchodnici s tym podla toho co sa ocakava asi vela nezmenia ak ich chcu predavat. Tak som zvedavy ako to nakoniec bude.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:11:09

Nejspis to bude zamer z donuceni z "uspesnosti" vyroby ta vyhodnost gtx470 a nevyhodnost gtx480, vyteznost gtx470 zrejme bude o rad vyssi nez gtx480 a tak budou tlacit lidi kupovat gtx470ky dokud se situace nezlepsi....

Ja jsem naopak dost zvedav na FERMI - mainstream, protoze u 2mld- tranzistoru by mohla byt vyteznost vyrazne vyssi coz by mohlo mirne pomoci i power managmentu jadra a mohl by tam byt preci jen nejaky OC potencial coz uz by bylo vyrazne konkurenceschopnejsi....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 09:04:14

Uz se tesim na ty testy, konecne budou argumenty a tim i normalni diskuze, tyhle flambovaci diskuze to pro mne moc neni uz mne to unavuje - zadny novy info jen nove duvody pro flamy....

Je skoda ze i DDW postihnul tento neprijemny fennomen, docela rad bych videl vyssi uroven diskuzi nez "fotbalova hriste"...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 11:43:39
avatar
MadMAxII = neboj, dockas se Vsem je jasne, ze 3/4 teto diskuze je o nicem nebo o necem jinem, nez je clanek nad ni. Jak pises, tyden to snad pretrpime a pak tu budou "snad" objektivni testy a my muzeme porovnavat.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:24:13
avatar
Jak vidím karta se obrátila. Nyni NVidia dohání s půlročním zpožděním ATI jak to bývavalo v minulosti, ale narozdíl od ATI Nvidia není schopna ani s půlročním zpožděním uvést karty za nižší nebo konkurenčně schopnou cenu, aby byly prodejné.
Vždycky jsem přál ATI ať se to otočí, ale jak vidím pro zakazníka možná bylo i lepší jak to bylo v minulosti, že ATI tlačila ceny dolů a člověk si mohl za dobrý peníz relativně výkonnou kartu. Chybí tu třetí hráč do boje, tak jako v procesorech kde je prakticky jen AMD a Intel.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:36:20

tu je uz vsetko jasne.. takze sa pripravme na dalsie generacie..
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-16 13:41:55
avatar
Jak citam diskuziu tak si hovorim -> chudacisko "Enrico Fermi"; Tiez, prave jeho meno si musel zobrat PR tym nVidie a teraz ho kazdy sklonuje ako pohar piva v hospode Ked si jeho pracu budu ludia mylit s grafickymi kartami tak sa bude chalanisko, asi aj v hrobe obracat ; Este, ze dostal za tu fyziku aspon tu nobelovku
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 370x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1045x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3726x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0