AMD dělá pořádek v označení – přejmenovalo některé mobilní HD 4000 grafiky na HD řady 500v Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 06 květen 2010
alt Protože grafická řada HD 4000 již není aktuální, AMD se jí chce zbavit natrvalo, byť ne fyzicky …

 

 

Společnost NVIDIA byla a je právem kritizována za přejmenovávání svých grafik, kdy některé modely, které nabízejí stále stejný výkon, byly přejmenovány až 4x. Jenže přejmenovávání se u NVIDIA dělalo ve velkém v podstatě u všech modelů. Nejen tedy i low endu, u kterého je přejmenovávání tak nějak zvykem u ATI i NVIDIA. Nejlevnější low cost čipy totiž dlouho přežívají zbytek své generace, zpravidla také přicházejí jako poslední a s velkým zpožděním, a za to pak přežívají velmi dlouho. A protože je hloupé mít tak dlouho dvě (nebo i tři) aktivní generace grafik, výrobci přistupují k úpravě názvů.

Bohužel i ATI se pustilo do větších úprav názvů, než by asi bylo vhodné, i když to má reálný důvod. Zatímco u Low end modelů bychom to chápali, nového názvu se dočkal i poměrně výkonný Radeon Mobility HD 4600, který se nově jmenuje HD 560V a tedy čip RV735(?). Jenže to má důvod, RV730 je už totiž 40nm a je to jediný 40nm čip celé minulé grafické řady HD 4000, a proto tu stále existuje a nový název dostal. /EDIT: AMD ale uvádí, že HD 560V je 55nm - ověřím/ Zbytek už je vyložený low end, který je přejmenováván u obou společností normálně.

Jedno je na tomto přejmenování pozitivní. Staronové grafiky se přeci jen nevydávají za příslušníky nové grafické generace HD 5000. Což u konkurence neplatí, ta stavěla vedle nových grafických modelů GTX 260/280 přejmenované 8800GT/8800GTS jako 9800GT/9800GTX později přejmenované na GTS 240/250. jinými slovy přejmenovala většinu své nabídky a vydávala ji za novinky, což naštěstí ATI nedělá a "nové" HD 500v modely tvoří jen dolní okraj nabídky, která jinak obsahuje skutečné nové a stále jediné DX11 mobilní grafiky na trhu. Nicméně na přejmenovávání obecně není nic pozitivního, jednou se daný produkt jmenuje nějak, tak je prostě matení zákazníka a uvádění jej v omyl, když starý produkt označíme nově.

U AMD-ATI tedy s příchodem nových notebooků na nových mobilních platformách zmizí papírově HD 4000 grafiky z nabídky, ale fyzicky přežijí v podobě integrovaných grafických modelů HD 5165/5145 v čipsetu AMD 880G (upravené 785G s novým můstkem) a jeho derivátech, u kterých ale AMD-ATI vůbec netají, že jsou to HD 4000 a dokonce to hrdě uvádí v popisku. Jako samostatné modely ale přežijí tedy nejnižší 55nm HD 4300/4500M modely s low end jádrem RV710, co by Radeon HD 530/540V a 40nm HD 4600M s RV730, co by Radeon HD 560V. Zbytek trhu už skutečně tvoří 40nm DX11 HD 5000M modely. Takže to zase tak nepřehledné není a ani se nejmenují stejně, takže je nezaměníte. Ale stejně, přejmenovávání je ošklivý zvyk. Doufejme, že nás něco podobného nepotká i na desktopu a chystané ATi HD 6000 nebudou přejmenované HD 5000 jen proto, že konkurence nestíhá a tak není důvod uvádět skutečné novinky ….

Zdroj: DDWorld.cz

EDIT by DD: Vypadá to, že i HD 560V je 55nm! V tom případě je přejmenování u tohoto modelu (HD 4600M) jednoznačně krok špatným směrem a ve smyslu přejmenovávání u NVIDIA. Navíc k 320SP jádru snad už i existuje modernější HD 5000 verze ....

EDIT2: Jak někteří správně upozorňují, problém proč jsou tu stále 55nm grafiky ATI má jednoduché řešení - proto, že TSMC má malé 40nm výrobní akpacity, které nestačí ani na to, na co by měly. Takže tu 55nm přežívá déle, než bylo v plánu ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:01:23
avatar
dobrej clanek clovek ziska prehled
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:44:53

přestaň se snahou nahánět auru a piš něco s informačním užitkem
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:56:33
avatar
si mu dal..
každopádne, mne osobne to prehladnejšie nepripadá. Toto je podla mňa oj*eb s prepáčením. To číslo 5 v tom názve myslím. HD 560V automaticky evokuje v človeku HD5600 mobility. Prehladnejšie by myslím bolo nezvyšovať primárne číslo označujúce radu, ale práve to posledné!!! čo takto HD460V-40????
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:09:25

Proč tolik závisti? Prostě byl rychlejší.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:57:09

si na to kápnul, Ajnštajne
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:07:37

A to si počítáš za výrok s vysokou informační hodnotou? Jseš fakt odporný.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:06:23

No vždyť je nováček, je tu slabý, tak každý srab přiběhne ho tu nakopnout - je to jasný.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:34:48

Ano srabi co nejsou schopni se za svůj názor podepsat či dokonce ho napsat. Smutné.
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:42:16
avatar
prestan prosimte povidat nesmysly to byla normalni pochvala clanku, shodou okolnosti clovek 540v zahledl na dalsim serveru a nevedel, o co jde, a ted zjistil o jaky model se jedna.. klidek
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 10:58:48

tak jo, já příště napíšu, že je to hezký článek a že to má pěkně strukturované......už to chápeš? k čemu že je diskuse? k balastu? už je to jasný, drubý Ajnštajne?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:03:04

No, je tady nový, přišel a pochválil to, co vidí. Nic špatného na tom není. Já to beru jako pozdrav.
Pokud nováček dělá chybu, upozorní se na to. Velice měkce. A útočit na něj, pánové, je příznakem vlastního slabošství a omezenosti, nic víc. Tak máme tady 20 srabů :-(
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 22:35:52

jasně, jsem tu nový, to vlasntě znamená, že jsem na internetu nový a budu se chovat jako nováček všude a vždy (psát balast o tom, že se mi něco líbí)....dyť sem tu přeci nový, ne? vida zase Ajnštajn
takže to vlastně znamená, podle tebe, že to můžu psát, i když nový nejsem....dobře, každý bude psát, že se mu článek líbí.....už to docvaklo?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:54:59
avatar
Přehled v čem ? Uvedená grafika, která se bude přejmenovávat je vyráběna 55nm (a ne 40nm) a nepodporuje DX11.
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:06:54

Pěkný článek. Chci se zeptat jaké má nvidia značení integrovaných grafik v nb?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:12:49
avatar
NVIDIA už dnes klasické integrované karty nemůže nabízet protože nejsou kompatibilní s novými CPU Intel, které klasický čipset s integrovanou grafikou nemají a na AMD platformě nějak není o NVIDIA zájem .

... takže klasické Integrované karty NVIDIA skončily u GF9400M čipsetu a grafiky alias ION ... to současné jako G110/G210/G310/GT120/220/320 či GTS 140/240/340 atd. to jsou všechno jen klasicky přídavné grafiky. Nový ION 2 je už klasicky přídavná karta a ne integrovaná ...
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:14:15

DD díky za info, jsem si právě nebyl jist jestli nvidia integrované grafiky ještě má nebo už ne.
Pjenkys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-12 15:09:28

Pokud to jsou tedy všechno přídavné grafiky, tak mají všechny i svojí paměť? Nebo to jsou stejný šunky jako integrovaný, jen prostě nejsou integrovaný?

BTW: viděl jsem i GMA4500MHD s 64MB vlastní paměti. Zajímal by mě nárůst výkonu, nezná někdo?
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:20:05

Co to tam ty soudruzi zas dělají ? Ty už neví jak nám komplikovat život co . Začalo to nesmyslným rozdělením mobilních driveru od desktoponých a teď tohle. Co si vymyslí na příští měsíc
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:05:15

No nemohu si to odpustit. Ale ten nadpis mě dostal. U nVidia je přejmenovávání ten největší hřích, ale ATI dělá jen pořádek. Když jsem si přečetl článek, tak jsem sice trochu vychladl, ale objektivitu si představuji jinak.

A rád bych připomněl, že fandím AMD všemi deseti.
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:37:23

Souhlasím, taky mě to roztáhlo pusu, kdyř jsem si přečetl, že ATI dělá pořádek Zbytečnej nadpis, takhle pořád budou nVidioti křičet, že je to tu červený. Z toho nadpisu je jasný komu fandíme. Chápu, že DD fandí veškeré technice, ale je jasný co je jeho srdeční záležitostí. Tím nemyslím nic zlýho. Prostě přejmenování je špatný a matoucí (ne naopak) a je fuk jestli nVidia přejmenovává masově a ATI jen tak trošičku.
Yiri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zmatek! 2010-05-06 20:37:16

A je to tady! Obrovský zmatky po přejmenování grafik! Z článku jsem asi špatně pochopil, že mají být na 40nm. Koukl jsem na web AMD a tam nic o 40nm nepíšou
HD4600 Odkaz
HD560v Odkaz

Jediný 40nm grafiky z HD4000 série jsou HD4830/4860mobility a HD4770 (a pak ještě nějaký, který se moc neprodávaly).
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 20:55:39

tak toto je zaujímavé. Mne sa to tiež nezdalo keď tam bolo spojenie HD4600M a 40nm, veď na desktop bola 40nm len 4770 a to by v mobility bolo asi tak 4850 alebo niečo podobné a nie 4600M

DD over si informácie a uprav tento článok, alebo ho úplne stiahni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:09:55
avatar
edit zjistm jak to je oficiálně od AMD to je nějaký divný ... proč by dělali 55nm velké jádro, když ho mají ve 40nm :/
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 00:56:30
avatar
DD a ty si nejak zabudol na problémy so 40nm výrobou, že...ono tiež mi príde hlúpe, že ešte vyrábajú 55nm grafické čipy, no na druhú stranu pokiaľ majú problém pokryť dopyt na trhu 40nm čipmi, keďže je TSMC nesolventné a neschopné, tak je logické, že ešte stále musia vyrábať i 55nm čipy, no aby ľudia nemali pocit, že kupujú starý HW, ktorý sa už nevyrába, tak ho nazvali po novom a síce je to starý HW, no nie staro vyrobený, ktorý by nejak zabudli v obchode...teda všetko to má svoju logiku, no na druhú stranu súhlasím s tým, že je to matenie zákazníka a tiež sa mi to nepáči a vôbec to vytvára chaos...i keď s premenovávaním u Nvidie toto teda rozhodne nemá absolútne nič spoločného...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 01:05:08
avatar
no to máš pravdu .... ty 40nm linky by tu poptávku po čipech nestíhali ... tak to jo ...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 12:50:06

Obrovský zmatky? No nevím, ale vzhledem k tomu, že řada HD4xxx a nyní i HD5XX dosluhuje, tak asi nepůjde o "obrovské" zmatky. Nemyslíš, že jsi trochu hysterka?
Xero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - skoda 2010-05-06 20:50:06

Chjo proč to dělaj? vždyť to bylo přehledný ... :-/ Takhle v tom akorát dělaj zmatek a ATI u mě tím dost kleslo.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:05:02

Tak jestli u tebe firma klesne jen proto, že přejmenuje pár starých grafik, které se už skoro ani neprodávají, tak v tom bude asi něco jiného než to přejmenování, že?!
Xero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 20:14:07

Když je to pár starých grafik, tak nohli nechat sterý názvy. Takhle v tom podle mě akorát dělají zbytečný zmatek a pro běžného uživatele to bude mnohem míň přehledný.
merlyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5165/5145 2010-05-08 19:34:11

fyzicky přežijí v podobě integrovaných grafických modelů HD 5165/5145 v čipsetu AMD 880G"
Ja mam dojem, že to nie su integravane grafiky, ale klasicke mobilne. Ako to teda je?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:10:08
avatar
tohle prejmenovani je horsi nez u nvidie...tyhle prejmenovany grafiky totiz narozdil od zbytku hd5 rady nepodporuji dx11
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:06:52
avatar
ježne také nejsou ozančeny jako HD 5000!!!! Je to jasně označené HD 500V to je poměrně dost zásadní rozdíl!
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:09:03

Každopádně je přejmenovávání starých produktů velká chyba. Pro zákazníka to může být zavádějící. Ale je pravda, že pokud člověk nakupuje podle skutečně důležitých parametrů a ne podle názvu nebo výrobce, pak nemá problém. Ale většina lidí tohle moc neřeší a na to výrobci hřeší.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:17:29

DD ako že tento článok je podľa mňa až príliš. Na jednej strane zatracuješ nVidiu za preznačovanie, na druhej strane ako náhla preznačuje Ati tak je to robenie poriadku.
Viem, že preznačovanie nVidie bolo vo väčšom množstve a ja som z toho tiež nebol nadšený. Ale teraz ma tento článok vážne dojal. Ako keď budeš dávať takéto správy (ktoré sú naviac nepresné) tak sa tej povesti fanATIka nikdy nezbavíš.

Preto ťa pekne prosím daj tam presné informácie a vynechaj tie chvály preznačenia u Ati
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:07:48
avatar
tak si to přečit znovu ...

1, přejmenovávání označuji jasně za podvod na zákazníka a nelíbí se mi

2, píši proč se přejmenovovávají některé modely dlouhodobě a normálně

3, píši proč to u některých modelů NVIDAI stadnardní rozhodně nebylo ...
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:43:37

Jenže pro člověka, co nezná grafický čipy to stejně vypadá, že ATI má novinku. Je jedno jestli to umí DX 1,2,3 a neumí 4,5,6... BFU stejně neví o co jde.
Ad bod 1 z nadpisu je patrné, že přejmenování je v pořádku a žádoucí. Přeci je potřeba udržovat pořádek, ne ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:47:35
avatar
Nadpis netvoří celý článek!!!!! Pokud děláš závěry z nadpisu tak pro tebe nemám slušný výraz ..... čti článek a dělej závěry z obsahu článku ne z nadpisu, který jen popisuje a nehodnotí!!!
Jason01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:06:11

Jen kliid DD, já ten članek četl celý. Ale myslím si, že v jednom se mýlíš. Ten nadpis skutečně evokuje pocit, že to co dělá ATI je v pořádku a žádoucí. Jen se podívej na ostatní komenty, který říkají v podstatě to samé.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:39:14
avatar
Mno, tak toto je tazka komercia Ono fakt je, ze graficka rada 5000 je suprova a spaja sa s nou applovske fenomenal, excelent atd... toto prave berie vietor z plachiet hd4000-ckam, ktore (a to musime si priznat) rozhodne nepatra do stareho zeleza (teda ja stou svojou este na par rokov pocitam ); Takze, ja to aj celkom chapem, ale predsa mohli radsej skusit nejaky iny sposob!
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:46:57
avatar
To si asi z nás milý pán Stach dělá srandu...no comment.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:04:31
avatar
nedělá, já to fakt nepřejmenoval
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:11:33

Myslím, že tvoje reakce je nepřiměřená. Nechci se DDho zastávat, podle mě tenhle článek pojal velmi špatně. Měl informovat stručně o tom, že došlo k přejmenování a zaujmout stanovisko. Moc to ale rozpitvává a článek na mě nepůsobí celkově moc dobře.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 21:49:26
avatar
Štve mě to stejně jako kdysi u nvidie. No chápu, že nvidia to dělala ve větší míře, tak to dál nebudu rozmazávat. Snad to nebude pokračovat.
Marketingová oddělení většiny firem jen kazí práci technickým/vývojovým oddělením - smutná pravda a 3x fuj.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:06:16
avatar
Amen
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:13:25

Máš pravdu, ale kazí práci vývojářů jen v očích lidí erudovaných. Ostatní ovce jsou pak nadšením bez sebe, že kupují nový produkt. A kvůli komu se budeš více snažit? Kvůli 10% zákazníků nebo kvůli 90%?
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:00:16
avatar
Mě se to taky nelibí. 1. Proc v prvnim odstavci je nvidie? 2. Ja bych AMD v tomhle dvakrat neobhajoval...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:00:35
avatar
ale predsa len musíš uznať, že zmenili názov lowendu a aj to celkom pochopitelne (aj keď hore vyššie som napísal voči tomu výhrady). nvidia zmenila názvy mainstream kariet tak, že ani kristus vlastne nevie čo je čo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:04:12
avatar
přečti si to celé v souvislostech a pochopíš ... také tam jasně píši že přejmenovávání je špatné v každém případě ... ale také tam píšu kdy se to používá normálně a je to pochopitelné a kdy ne ...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:15:08

Já osobně jsem zásadně proti jakémukoliv přejmenovávání již existujících produktů.

EDIT: Nějak si moc nepamatuji, že by něco podobného probíhalo třeba u procesorů. Nějaký příklad by nebyl?
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:13:50
avatar
A já bych tu zas nevyrejval hnůj, obě firmy jak ATi/nv mají více či méně "prohřešků"
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 22:54:58
avatar
Tohle je fakt slabý článek, jak je tu mnohokrát zmiňováno, konkurence takovýhle pořádek dělá konkurence taky a není to přijímáno tak schovívavě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:03:03
avatar
aha a ten článek si nečetl viď? tak by ses dočetl že přejmenovávání neomlouváme ale také to co udělal ATI není to samé co udělala několikrát po sobě NVIDIA ;)
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 01:29:01
avatar
Sorry, moje chyba. Kritiku článku stahuju a směřuju ji více k přejmenování samotnému. Sice to není žádná ultra křivárna, ale kdybych o tom nečetl, tak bych při případné koupi myslel, že kupuju nějakou novou integrovanou řadu...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:16:15

Palec dolů za to, že tak rychle měníš názor.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:11:44

Trvat na názoru jen protože nechceš "ztratit tvář" je jeden z nejspolehlivějších příznaků blbosti.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:10:11

Palec nahoru, že tak rychle opravuješ své chyby
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-06 23:12:00
avatar
Pro zjednodušení. Low end přejmenování OK, mainstream přejmenování NENI OK.

Berte to jako fakt a nešpekulujte
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 07:42:13
avatar
Můj názor je asi takoví,že každý článek který má co sdělit k tématu ohledně PC se vždy hodí nikdy člověk neví kdy ty informace bude potřebovat.Dík DD
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 07:54:00
avatar
Zase se mi chce zvracet...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:17:10

Asi bys měl zajít k lékaři. Mohlo by jít o vážnou chorobu. A my bychom byli ochuzeni o tvoje duchaplné příspěvky.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 08:49:05
avatar
Neviem o co ide tebe v tvojom prispevku, ale tym mojim som vyjadril znechutenie nad premenovavanim atinackych grafik, co sa mne ako ich fanusikovi vobec nepaci.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 09:05:59

Ako teraz nechapem. Na jednej strane tvrde reci o premenovavani NV kariet(a presviedcani o nepremenovanych kartach, ze su premenovane(GT240)), teraz obhajoba toho isteho u AMD/ATI? Tak ked je toto robenie poriadku... Sorry DD ale tymto clankom naozaj nedokazujes, ze si objektivny a na strane uzivatelov.

Citace:
Jedno je na tomto přejmenování pozitivní. Staronové grafiky se přeci jen nevydávají za příslušníky nové grafické generace HD 5000.


Ale to predsa nerobila ani NV. Zo specifikacii kariet bolo jasne na akom jadre su postavene a kazdy si mohol porovnat co su tie grafiky zac...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 11:44:35
avatar
každý ne, ne každý se v parametrech vyzná a je rozdíl když ATI označí své přejemnované modely HD 500V což je zcela jiná grafická řada proti HD 5000 a je to jasné každému, než když NVIDIA po 3-4x přejmenovala karty se stejným výkonem se stejnými technologiemi a vydávala je za novinky a příslušníky nových generačních řad ... takže buďte objektivní!!!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:49:38
avatar
jenze u nvidie aspon ty "nove" karty nabizeli porad stejne funkce jako ty opravdu nove karty. gt240 pak nabizela treba i dx10.1, gddr5 nebo novy videoprocesor navic. ati ale tedka stare karty prejmenovala na karty 5. generace a to uz je celkem jedno jestli je V na konci nebo ne, nvidia treba zmenila treba X za S, nebo ho u te gt240 uplne vynechala nejvetsi problem je, ze tady tyhle grafiky nepodporuji dx11, narozdil od zbytku hd 5xxx. podle me je to teda "horsi" prejmenovani nez nam predvedla nvidia, ktera s privrenyma ocima opravdu pak delala jen poradek mezi kartama
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:56:12
avatar
Buď objektivní: nVidia přejmenovává karty, aby podvedla zákazníky a ATI přejmenovává karty, aby si udělala pořádek ve značení. Tak to bylo, tak to je a tak to i bude!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:57:53

GT240 je vyrabana aj mensim vyrobnym procesom. Preto a aj vdaka tomu dalsiemu sa vobec neda pisat, ze by to bola premenovana karta. A ani sa neda pouzivat ako protivaha alebo porovnavanie s tym, co sa deje u ATI.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:52:01
avatar
Zdravím DD, máš nejspíše chybu někde na serveru, protože mi najednou zmizel můj komentář k tomuto příspěvku, ačkoliv tu ještě před hodinou byl.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 12:53:38

No kdo se nevyzná v parametrech, měl by kupovat FERMI.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:17:10

ATI by sa radsej malo sustredit na novu radu HD6xxx a nevymyslat s premenovavanim..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 13:19:34
avatar
Tohle jsou ale nejnižší modely pro mobilní segment, ten teprva přichází ;) a bude tu dlouho .... HD 6000 letos na noteboooky rozhodně nedorazí ;)
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 14:34:02

Jo tak přeznačování teď má význam pořádku, zajímavé...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 16:10:21
avatar
no vždycky mělo u low endu .... jinak ne
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 15:54:19
avatar
HD 500V v člověku evokuje sérii 5000 tzn matoucí, je to uplně ho*adina.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 16:10:54
avatar
mezi číslicemi 500 a 5000 je poměrně velký rozdíl přesně 4500 takže to evokovat nemůže
typhoon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ehm 2010-05-07 19:59:53

myslím že právě to dělá, evokuje řadu 5000. Ale na druhou stranu bych to moc neprožíval,pokud se to nestane zvykem.
Z lidí tady na webu to nikoho nezmátne a BFU si koupí stejně cokoliv aniž by se poradili takže je to ve výsledku jedno jak se jmenuje
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 12:54:52

No mohli to pojmenovat HD500O. To by byla teprve prča.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 13:47:01

Tak sa volaju teraz nie?
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 16:30:45
avatar
Evokuje ta 5 na začátku proč to není HD 400V? hned by to bylo lepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-07 16:43:57
avatar
no to já nevim
trabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 00:31:47

tohle mne dostalo Odkaz
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 08:40:56

to by mě zajímalo, co by mi domu dorazilo

Cena je taky docela zajímavá, viděl bych to na GTX480 s parametrama HD 5870
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-08 02:17:57
avatar
Jakýkoliv přejmenování je blbost, akorát to vnáší zmatek. Možná, že se to předtím nejmenovalo dokonale, ale aspoň už to lidi znali. Ted abych hledal, co je co.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 470x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1348x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1049x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1146x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3729x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1445x
Komentářů: 0