Grafiky NV GTX 460 nechávají ATI v klidu – HD 5830 je prý lepší, nové HD 6000 a duální GTX 460 brzy? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 14 July 2010
altPokud jste čekali nějakou velkou bitvu grafických výrobců, tak vás zklamu.

 

 

 

Jak už jsem říkal, letošní rok ke grafickým bitvám není nakloněn. Uvedení grafik NVIDIA GTX 460 už máme za námi a grafiky se setkali jistě se zaslouženě kladného přijetí, která však až na několik neuváženě/či záměrně nadšených recenzí, bylo ve stylu: „pozdě, ale přece“. Jde hlavně o to, že s velkým zpožděním prostě GTX 460 nepřinesly nic, co bychom tu dáno neměli, a mnozí se shodují, že srovnávat je s 8800GT rozhodně není na místě – to totiž ve své době přinesla to, co jsme tu ještě neměli a hlavně neměla konkurenci, už jen proto, je srovnání s 8800GT opravdu zcela mimo. Rozhodně jsou GTX 460 vítaným zpestřením výběru a hlavně náznakem, že NVIDIA ještě po letech nezapomněla dělat nové grafické karty. Ostatně už jen v porovnání s GTX 470/480 jsou GTX 460 lepší grafické karty, tedy jsou o dost slabší, ale i levnější a s provozními vlastnostmi na úrovni, i když starší konkurence je na tom pořád o chlup lépe, ale ten chlup už není ten diametrální rozdíl, proti starším GF100 grafikám a tak se provozní vlastnosti GTX 460 nedají kartám naštěstí už vytýkat. GTX 460 byly zevrubně otestovány a dopadá to v průměru zhruba takto:

Jak vidíte, slabší varianta GTX 460 768MB se průměrným výkonem v dnes aktuálním rozlišení 1920x, řadí mezi HD 5770 a HD 5830, kdy má zcela jasně blíže k HD 5830. Výkonnější GTX 460 1GB je v průměru o chlup rychlejší než GTX 465, což ji řadí mezi HD 5830 a HD 5850. Bohužel ceny v českých obchodech zdaleka nejsou tak příznivé. Ano, mnohé uvádějí ceny GTX 460 768MB od 4900,- včetně DPH, ale ty nejsou skladem. A tak se ceny 768MB verze na referenčních taktech vyšplhaly až k 5500 korunám.

U 1GB verzí se dají za 5800 koupit lehké OC edice s taktovaným jádrem o 25Mhz od společnosti Gainward. Ostatní 1GB verze jiných výrobců se ale běžně pohybují kolem 6000,-. Zajímavá je i vysoko taktovaná edice Gainward na 800Mhz, která už atakuje výkony HD 5850 a stojí kolem 6400,-, problém je, že OC potenciál této karty je tak značně zmenšen a za tuto cenu už lze téměř netaktovanou HD 5850, která po svém OC poskytne výrazně vyšší výkon. Zatím se tedy ceny přelévají, nicméně u HD 5850 udělali zatím obchodníci jen malou korekci cen, ale v mnoha obchodech lze najednou koupit Radeon HD 5850 od několika výrobců za ceny 6800-6900 korun. Oficiální cena za HD 5850, která činí minimálně 279 dolarů, což přesně odpovídá, se zatím nezměnila.

O něco zajímavější je to u HD 5830, kde v zahraničí klesly ceny těchto karet na 199 dolarů, tedy na úroveň v průměru o pár % slabší GTX 460 768MB! U nás už se také HD 5830 i ve velkých obchodech propadly s cenou k 5100 korunám, což je dokonce i pod úroveň fyzicky dostupných GTX 460 768MB! To samozřejmě poměr cena-výkon mění ve prospěch HD 5830. Na to samozřejmě zareagovalo AMD, které říká, že HD 5830 je lepší grafika než GTX 460 768MB. Podle AMD má HD 5830:

  • Obrovský výpočetní výkon pro hraní her i ATI STREAM aplikace
  • ATI Eyefinity podporu více monitorů a to až 6ti v závislosti na kartě
  • 7,1 HBR audio pro Blu-Ray bit streaming z DTS Master Audio a Dolby TrueHD

Kromě toho AMD říká, že GTX 460 768MB trpí ztrátou výkonu díky 192bit sběrnici a 768MB paměti, což má bohužel pravdu, protože propady výkonu jsou jasně patrné v 1920 rozlišení po zapnutí AA i bez něj a to je problém, když má dnes téměř kažný běžný 22" monitor rozlišení právě 1920. To je jedna ze slabin, GTX 460, která ale je logická právě vzhledem ke 192bit sběrnici a 768MB. Ideální pro 1920 je totiž právě 256bit a minimálně 1GB paměti a zde má HD 5830 nesporně výhodu.

AMD se ale také neopomíná zmínit, že většina DX11 her na trhu a většina těch připravovaných je dělána na HD 5000 HW, což je také logické, když tu jaksi bylo AMD se svým DX11 HW o pěkných pár měsíců dříve, a tak stihlo vývoj již vydaných DX11 her i těch, které letos ještě přijdou.

To je ovšem vše, co AMD proti novým GTX 460 zatím podniklo nebo řeklo. HD 5830 je tedy cenově na úrovni GTX 460 768MB (byť ještě ne oficiálně), což z něj zase dělá o chlup zajímavější kousek, slevy obchodníků u HD 5850, jejichž ceny neodpovídaly tomu, kolik karta oficiálně stojí, což je logické, když konkurenci neměla, se zase přibližují se shora k těm GTX 460 1GB, které zase z těch oficiálních ohlášených cen trochu stoupají. Nicméně to je tak asi všechno. Pokud se ptáte, zda AMD připravuje nové modely, tak ano. HD 6000, budou podle upřesněných zpráv, s největší pravděpodobností představeny letos. Nicméně veškeré podrobnosti jsou stále utajeny. Nikdo o HD 6000 neví nic víc, než to, že to budou stále 40nm grafiky, protože 32nm vůbec není a 28nm výroba není připravena. HD 6000 by se tak měly zaměřit na vylepšení výkonu a vlastností stávající generace HD 5000 a otestování některých novinek chystaných pro novou generaci čipů na 28nm. Podle aktuálních informací, které ven pustilo několik lidí, ze zdrojů blízkým výrobců grafik s čipy ATI, se HD 6000 oznámí v Q4 letošního roku, ale do prodeje mohou jít také až v Q1 2010. Je ale otázka, zda to není třeba jen mlžení.

Pokud jde o parametry nových grafik, mohu jen spekulovat, ale vzhledem k problémům se 40nm výrobou, bych se divil, kdyby 40nm čip RV970 byl nějak velikostně výrazně odlišný od RV870 či GF104. Tedy měl by mít podle mě pořád kolem 300-350mm2 a 2,0-2,3 miliardy tranzistorů. Očekával bych ale nějaké úpravy směrem k vyšším referenčním frekvencím, které by se už pohybovaly přes 900MHz. Vzhledem k nasazení grafik na přelom roku už se dá hovořit i o reálném nasazení nové generace rychlých GDDR5 pamětí, které už budou mít 7GHz a budou již k dispozici v hromadné výrobě – jejich cena ale nebude nízká, takže bych nástupce HD 5850/5870 či 5970 rozhodně nehledal na nižších cenách, než aktuálně stávající modely jsou. Od HD 6000 nečekejte kvantový výkonový skok, bude to DX11 grafika, bude pro to ještě lépe optimalizována a je reálné, že stávající HD 5000 modely výkonově ty nové, mohou o těch 20-30% překonat. Ale to jsou jen mé odhady, nevím o HD 6000 nic více konkrétnějšího, než co víte vy – tedy kromě toho, že těžko budou hroší než současné modely :). Každopádně 5-6 měsíců je podle všeho maximální doba, po kterou ještě minimálně HD 5800/5900 budou na trhu jako hlavní produktová řada.

AMD navenek působí velice spokojeně, pokud jde o situaci na poli grafik, což bude zjevně tím, že za současných podmínek a vztahů s TSMC, asi letos nešlo udělat nic více a lépe. Ostatně ani NVIDIA nemá kam hnát (i když by chtěla), protože se k 28nm nedostane dříve jak AMD-ATI a tak GF100 hned tak nevylepší. Spekuluje se ovšem o vytvoření grafické karty na bázi dvou GTX 460, což by výkonově mohlo na HD 5970 2GB stačit. Má to však háček. Je tu ještě HD 5970 4GB a mezi ní a HD 5970 2GB je podstatný rozdíl. HD 5970 2GB je vlastně frekvenčně HD 5850, HD 5970 4GB už je ale 5870. AMD by samozřejmě nedělalo problémy 2GB model posunout blíže k cenové úrovni 2GB, nebo jej jím rovnou plně nahradit. Zatím jsou 4GB modely vyhrazeny super kvalitním a nejvýkonnějším edicím. Každopádně to, že by se duální GTX 460 stala nejvýkonnější grafickou kartou světa, je značně nepravděpodobné a kromě toho, než by se duální GTX 460 vůbec dostala za současné situace na trh, HD 5970 už tu bude celý rok a HD 6000 bude za rohem. Takže moc velký úspěch a moc zákazníků by tím NVIDIA neudělala. Nicméně vznik tohoto modelu nelze zcela vyloučit, rozhodně by byl totiž výkonnější než GTX 480 a v grafech by stáhl tu hrozivou propast mezi maximálním výkonem, který je schopna nabídnout nejlepší grafická karta NVIDIA a ATI. NVIDIA s nelibostí nese svou současnou pozici toho druhého vzadu a odráží se to i v možnostech jejího marketingu a koneckonců i náladě investorů. Chybí zkrátka demonstrace síly, kterou jsou vždy High end TOP produkty.

Každopádně na grafickém poli tedy bohužel vládne klid, příští měsíc by NVIDIA měla oznámit GTS 400 modely pro cenový segment pod 199 dolarů, jinak nevím nic jistě pro další měsíce o nových modelech grafik, ale to se může rychle změnit. AMD bylo před vydáním HD 5000 také tajemné, jak Hrad v Karpatech a situace s HD 6000 vypadá velmi obdobně a pak bud, karty ukázalo a následně vydalo a bylo vymalováno. Jak to bude letos, to se teprve ukáže.

Zdroj: DDWorld.cz, Xbitlabs.com, donanimhaber.com
 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dummy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:23:11
avatar
Ahoj DD. Nemohl by jsi prosím třeba psát kurzívou staré a stokrát omílané informace? Moc pěkný článek, ty prostě psát umíš, ale číst některý slohovky, ve kterých se nakonec nového nedozvím mě moc nebaví.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 07:30:56

Dělej to jako já, očima vyhledávej to nové, ostatní přeskakuj. Jak jsem přišel coby nový, taky jsem to četl celé a divil se starším, co remcají, že se opakuje.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 09:47:16
avatar
a mě pranýřuje za délku článků
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:06:45

Je fakt, že se mě také moc nelíbí "stále omýlané pravdy" DDho. Když se ale podívám na konkureční weby a vidím tam "stále omýlané zavádějící fakty či nepravdy" tak to DDmu velkoryse odpouštím.
Banshee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 12:19:30
avatar
Nehorazne tendencni smer vetsiny DDho clanku o grafikach neni o moc lepsi nez zavadejici fakta jinde. Tam to vidim taky mozna 2x, tady to samy ctu uz podesaty
freek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-19 22:35:55
avatar
Možná že audio-vizuální článek o dámském spodím prádle by se četl příjemněji, bez stálého déjavu. Nicméně tak jak je pravda že prase smrdí, tak na webu převážně zaměřujícím se na grafické karty se dá čekat stále se dokola omílající obsah...

Vždyť podobné diskuze se již vedly od doby vydání obstarožního Hercules (grafické karty) která dokázala jakštakš plynule spustit Red Barona... http://www.bestoldgames.net/stare-hry/red-baron.php
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:54:13

na to si musíš zvyknout
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:36:22
avatar
"U 1GB verzí se dají za 5800 koupit lehké OC edice s taktovaným jádrem o 25Mhz od společnosti Gainward."

To uz rovnou muzou nechat na defaultu a ubrat s cenou. Nechapu tyhle OC verze.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:51:14
avatar
tak ty OC edice by mely mit i jiny zmeny snad, treba lepsi chladic a tak, doufam ...
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 00:04:22
avatar
Ve vetsine pripadu je to pouze zvyseni frekvenci o takovyhle zdibliky + mozna minimalne zmenej bios. Pak jsou ty lepsi edice ktery uz maji vyssi frekvence(nekdy defaultni aby si uzivatel uzil sam)+jinej chladic atd.. ale ty uz nesezes za zakladni cenu+mala palka ale +velkou palku.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:54:15
avatar
No šak oni majú aj defaultnú verziu. Len 768MB. Zdá sa, že 1GB bude len s taktom 700MHz a vyššie.
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 00:01:02

Marketing aby mohli napsat na krabici Ultimate OC Power a nachytat lidi co tomu nerozumi
Rageweawer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 01:40:10
avatar
Ale takhle to delaji vsichni a kazdej kdo aspon trochu rozumi OC vi ze 25Mhz je prd. Jsou to proste svine!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:46:01
avatar
No ale ta většina co OC moc nerozumí, jim to prostě sežere.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 09:37:48

Většina vůbec neví, co je OC, ať 25 nebo 2500. Můžeš tam napsat místo OC třeba XYZ nebo AAA nebo ZZZ - se stejným výsledkem.
Ultimate Power, to jo, to radí koupí :-)
_eF_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 09:42:45

Tusim, ze zrovna gainward to ma tak, ze zakladni verze ma obyc chladic, a ta lehce taktnuta ma chladic s heatpipes. Trochu rozdil to bude a asi zalezi na preferencich konkretniho cloveka, zda koupi nebo ne.
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:40:21

To je pro kopyta co neumí overclocking.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 14:42:19
avatar
Dnes niekto nevie OC? Ak si kúpiš pretaktovanú kartu, máš na tie MHz jednoducho záruku a nemusíš sa pri prípadnej reklamácii s nikým hádať. Výhoda (či nevýhoda?) dnešných kariet je tá, že väčšina má rezervu minimálne 50 až 150MHz na vzduchu a potom neskús to, nooo...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:28:07
avatar
pokud dobře, tak třeba překopali napájení a udělali kvalitnější PCB... ale pokud se ničím takovým nechlubí v popisu výrobku, tak se na to vyprdli a mají opravdu "OC" verzi. OC=overcash
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:51:53
avatar
Citace:
Zajímavá je i vysoko taktovaná edice Gainward na 800Mhz, která už atakuje výkony HD 5850 a stojí kolem 6400,-, problém je, že OC potenciál této karty je tak značně zmenšen a za tuto cenu už lze téměř netaktovanou HD 5850, která po svém OC poskytne výrazně vyšší výkon.

nejvíc je ale běžných BFU netaktovačů

na HD600 sem zvědavý, pokud ji ati více specializuje na DX11 v současných testech moc nezíská, DX11 se moc nevyužívá. Podobně jak ztrácí i Fermi ve starších hrách. Což jí je někde nepochopitelně vyčítáno, je snad lepší mít místo 100fps 150fps v DX9 nebo mít připravenou grafiku na budoucí plně DX11 hry?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:36:12
avatar
vyčítáno je jí to proto, že DX9 her stále hodně vychází a nebudeš si kupovat horší kartu za stejné peníze ... bohužel současným grafikám musí jít skvěle všechno ... navíc rozdíl v přípravenosti na budoucí hry je u HD5000 a GTX 400 stejný ...
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-14 23:54:17

Nevim, nevim, jen doufám že se NV vzchopí, aby byla ta grafická válka nebo jak to je a ceny šly konečně dolů, hodně by se mi to hodilo.
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 01:35:34

mám mírně taktovanou HD5870 (875/1225) a jak tak přemýšlím tak kdybych si potom koupil nějakou novou z řady HD6000 tak hádám že by se to moc nevyplatilo co? kdyby bylo značení grafik stejné tak bych šel třeba do HD6870 ale myslím že když bude ten výkonový nárust 20% tak se to nevyplatí...
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 01:52:56

Ja mam tiez HD5870, ale do dalsej grafiky pojdem mozno, ked bude rada HD7000 u 6000 myslim, ze sa to tak neoplati. PC je dobre vylepsovat, ale tak okolo dalsich 2 rokov od posledneho vylepsenia...aspon pre mna
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 02:46:14
avatar
Já mám dokonce 4870 a nevim, jestli se mi vyplatí uvažovat o "6870"... Přeci jen pro moje staré 19´ LCD by toho výkonu byla škoda
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:20:12
avatar
Ty radsi uvazuj o novem monitoru
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 16:16:10
avatar
Uvažuju o 24´ ... ale není to škoda na ty hry?
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 02:56:13

Asi tak
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 01:48:58

jj nvidia by sa mohla vzchopit, aby tu bola ta cenova vojna, kazdopadne aj ked sa im ta fermi architektura moc nepodarila, raz pride zase s niecim a da trocha na prdel atine som zvedavy na tu HD 6000 ta da na prdel vsetkemu
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:52:56
avatar
Já bych od té HD 6xxx moc nečekal. No i když čekám, že nejvýkonnější jednočipová verze by mohla mít stejný výkon, nebo o nějaké to procento lepší než GTX 480. Asi s nějakýma těma otimalizacena naženou nějaký ten výkon, ale hlavně to budou chtít nahnat frekvencí. Já čekám, že HD 6870 bude mít stejný výkon jako GTX480, ale s provozníma vlastnostma jako HD 5870.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 03:41:07

DD prosím tě mohl by si přestat donekonečna obhajovat a vychvalovat ATI? 460 je dobrá karta, mnohdy v DX11 dosahuje hodnost 5850 a jde obrovsky přetaktovat.

Sám jsem si před 2 týdny koupil 5850 a za cenu 7500 za nereferenční verzi jsem byl ještě rád, protože většina eshopů co mají levné ceny, nikdy karty nemají ani mít nebudou. Navíc 5830 vypadá hezky ale levné nereferenční nemají moc kvalitní chladiče.

Asi bych znovu šel znovu do Atiny, ale štve mě že je to pokaždý kdy koupím kartu - nejdřív když jsem koupil 8800GTS a hned nato vyšli GTX260 a 4870 a teď tohle - prostě bych byl radši kdybych měl na výtběr
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:33:57
avatar
já jsem HD 5830 nezlevnil ... a nevšiml jsem si, že bych ATI bychvaloval a obhajoval, co konkrétně v článku není pravda a je tedy vychvalování ATI na úkor NV?

Refereční Sapphire HD 5830 má velmi dobrý chladič, v podstatě je to o něco větší ten co má GTX 460 ;)
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:20:24

EDIT by DD: nespamujte mi tu web nesmyslama. Pokud říkáte nenávistnému urážení a obviňování důkazy, tak vám nemá smysl cokoliv vysvětlovat. Je to naprosto lživý, pomlouvačný článek, plný překrucování a evidetnění zášti bez jakéhokoliv důkazu.

Jak máte bojovat s podobnou hloupostí neobsahující jediný argument, ale jen snůšku lží, pomluv a urážek? Sám uvádíte, že je autor v mnoha věcech mimo, ale v jiných by mohl (ne že by měl) mít pravdu, takže proč bych se měl snižovat na úroveň toho hatera, a na jeho nesmysly vůbec reagovat, když řada věcí navíc byla dokonale mnou vyvrácena a vysvětlena již několikrát s předložením jasných důkazů a argumentů? Ostatně i nedávný článek se dá klidně jako odpověď použít.

Každý den píši já i kolegové články na DDWorld.cz s plným nasazením a při nejlepším vědomí a svědomí s naprosto objektivním pohledem na věc a reálným podloženým názorem. Nic víc, nic míň. To je naše odpověď na podobné nenávistné články, které uráží každého inteligentního člověka, kterému si stačí přečíst DDWorld a to co je zač, a ví, že vše je tak jak má na uživatelském nezávislém a objektivním IT magazínu být, s možnostmi, které máme.

Určitě uznáte, že je to jen další z malé skupinky party oddborníků a antiparty, kteří nenádvidí DDW jen proto, že existuje, myslí si, že jejich názor je ten nejlepší a nechtějí nic vysvětlovat ani dokazovat. Oni jsou prostě nej a cokoliv není tak jak oni říkají, to je špatné, zaujaté a neobjektivní, hlavně DDW, který je malý a nezávislý a dovoluje si vůbec existovat ...

Spíše mám otázku na vás, proč neustále vy neděláte nic jiného, než hledáte sebembezvýznamnější článek plný nenávisti proti DDW a předhazujete mi ho tu, abych na něj reagoval. Proč se neustále podle vás musím zabývat bandou duševních mrzáčků, kteří nemají nic jiného na práci, než pomlouvat, lhát a překrucovat cokoliv napíšu, i když víte, že mám pravdu? Proč jim tam nenapíšete za mě, že jsou hlupáci pokud to co píšou, si myslí a že by měli předložit nějaké důkazy, ale ještě líp jít, založit si vlastní web a začít psát čtenářům nabídnout svou verzi, když je DDWorld podle nich tak špatný? Podle vašeho vystupování máte hromadu času, peněz i možností, tak místo sledování a dělání publika pár sebestředným jedincům, jim předložte konkrétní práci na vybudování vlastního magazínu a natřete to tomu DDworldu bez zmínek o DDworldu, prostě ukažte se všema těma haterama a fašistama z Antiwebů, že to umíte líp a přesně, prostě dokžate, že víte, co to objektivita a nezaujatost je ...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:26:26

Ty hateDD weby mají "úspěch" (i když to asi enní pravé slovo ) jneom proto že jejich články jsou tak dlouhé s tolika kravinama že nikoho nebaví jim ty "argumenty" vyvracet.

Výsledek je takový že se v komentech oběvují komentáře typu pěkný článek atp. Přičemž normální člověk přestane číst tak ve čtvrtině článku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:37:01
avatar
asi tak ... kdyby ti lidé věnovali tolik času tomu jak nenávidí DDW, dělání vlastního webu, nebo nějaké recenzi, a ukázali tedy všem, jak se to má dělat, bylo by na webu mnohem příjemněji ... jenže to není tak jednoduché, jako někoho ustavičně napadat, urážet a překrucovat vše co napíše ... z toho důvodu prostě je nutné dělat publikum těmto jedincům co nejmenší ...
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:13:12

Nemusel jste ten odkaz mazat, jen ať si to čtenáři přečtou a udělají si obrázek, kdo má pravdu a kdo ne.

Nicméně odpovím na Vaši otázku. Já dělám spoustu věcí, kromě hledání nenávistných článků vůči Vám, ale jsem prostě Vaším čtenářem (stejně jako čtenářem jiných IT magazínů) a pokud čtu nějaký magazín a najednou na internetu objevím, že někdo o něm vydá článek (obzvláště takový, na jaký jsem zde odkázal), přijde mi normální na to šéfredaktora upozornit. A nijak cíleně tyto články nehledám, konkrétně na odkazovaný článek jsem narazil zcela náhodou, tak jsem sem na něj dal odkaz, ale sám vidíte, že je někdy z 15. května.

Jak jsem napsal, v něčem s autorem článku souhlasím, v něčem ne. Ale autor psal o Vás, ne o mne, takže je na Vás jeho argumenty vyvrátit. A argumentů předložil dost, ne že ne. To, že napíšete, že píše nesmysly a lži, ještě neznamená, že skutečně píše nesmysly a lži.

Víte, Vy pořád chcete nějaké důkazy: "dokažte mi, kde jsem nVidii pomluvil, dokažte mi, kde straním AMD/ATI, dokažte mi, kde jsem uživatelům špatně poradil nebo doporučil špatný produkt". Ale vždyť přece důkazy podáváte Vy sám! Stačí si projít Vaše recenze, aktuality, příspěvky do diskuzí a každý si může udělat obrázek sám. A právě na tyto důkazy onen autor onoho zmiňovaného článku upozorňoval. Nedalo mi to, pročetl jsem hromadu Vašich starších článků a příspěvků v diskuzích a došel jsem k závěru, že v některých věcech má onen autor skutečně pravdu. A proto jsem chtěl, abyste jeho tvrzení vyvrátil - on předložil argumentů dost, teď je předložte Vy.

Váš článek upozorňující na praktiky PCTuning byl fajn a poukázal na to, že někteří lidé by z této branže měli vypadnout - v tom s Vámi souhlasím. Ale je potřeba být kritický nejen k ostatním, ale hlavně sám k sobě a zamyslet se nad tím, jestli onen autor mnou odkazovaného článku nebude mít přecejenom v některých věcech pravdu.

Ona to nebude náhoda, že právě Obermaier, Kočí, Federmann a Vy (Jan Stach) vzbuzují po internetu takové kontroverze, nemyslíte? To není o tom, že Vás (nebo ostatní autory, které jsem uvedl) někdo nenávidí, to je o tom, že se nějak na internetu prezentujete a to vzbuzuje zákonitě nějaké reakce. A nepřijde Vám zvláštní, že na Vás ja takovýchto reakcí tolik?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 16:08:15
avatar
Kdyz ten clanek je celkem vedle ... staci jeho blaboly o DX10.1 ... tak zjistí, že celý rozdíl mezi DX 10.0 a 10.1 je přidání funkce pro lepší AA a asi 3 dalších ...
ten rozdil je, hlavne v tomto (prvni odstavec) Odkaz Vim, mnoho lidi to nevyuzije, ale to stejne s CUDA, par studaku si s tim hraje na universitach, ale vetsina uzivatelu to v zivote potrebovat nebude ... ja osobne clanek docetl tak do pulky, je to celkem ztrata casu, takovy stek do nikam ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:46:44
avatar
ten clanek o kterym mluvite sem teda necet, ale co se tyce directx 10.1, tak o nem tady na tomhle webu bylo napsano neuveritelny mnozstvi pohadek, ktery tedka vyznivaji fakt dost komicky...treba ty jak dx11 strasne stavi na predchozim dx10.1, jak vsechny karty s dx10.1 budou mit v novych hrach s podporou dx11 obrovskou vyhodu oproti nvidiim s jenom dx10, jak windows 7 primo dx10.1 bude vyuzivat v grafickem prostredi a tak dale...a nepodpora dx10.1 byla nvidii neustale vycitana. pritom nvidia mela pravdu, ze dx10.1 je vlastne zbytecna zalezitost a nic nam (hracum) neprineslo.
lukino021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:54:58

a co aj keby obhajoval a vychvaloval, ved je to pravda, ati teraz vali a nvidia si to dost posrala ...akurat ta GTX 460 sa im trochu podarilo, ale to je tak vsetko
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 06:44:09
avatar
Tak v AMD jsou taky pěkně vyčůraní - snížili cenu 5830 a rázem tvrdí, že je lepší kartou než GTX 460. Ano, ale slušelo by se dodat lidové "za ty prachy..."
A malá připomínka:
Citace:
běžný 22" monitor rozlišení právě 1920

Dvaadvacítky 1920x1200 bychom možná v pohodě spočítali na prstech jedné ruky.
22" => 1680x1050
24" => 1920x1200
...v drtivé většině případů
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:32:12
avatar
jsi si jistý, že většina dnes prodávaných 22" nemá rozlišení 1920x1080? ;)
eray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:35:43

Já si myslím že DD myslel spíš 1920x1080 a těch je u 22" skoro většina.

EDIT:Kurňa DD to odeslal dříve
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:28:30

Pán to delší dobu nesleduje?
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 14:14:56
avatar
Jo, máš recht, totiž od tý doby, co jsem si koupil současnej monitor jde tohle odvětví trošku mimo mě. Zajímat se o to začnu zase až v okamžiku, kdy budu nějakej kupovat
Takhle to dělám se všema komponentama.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 14:32:41

Já si udržuju průběžný přehled, člověk nikdy neví, kdy to bdue potřebovat.

Třeba můj 15" monitor toho má taky dost za sebou CS
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:52:27
avatar
Tak jako zhruba přehled o velikostech, rozlišeních a zobrazovacích technologiích mám, ale 1920x1050 mi nějak uniklo. Ale když jsem si kupoval monitor (pro doplnění Odkaz), tak jsem strašně řešil velikost bodu, spotřebu, jas a vůbec prkotiny. Ale ve chvíli když něco kupuju, tak se snažim za ty peníze vyždímat z toho výrobku co nejvíc.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 16:25:16

Tak 1920x1080 je číslo které se nejčastěji objevuje na letácích z elektra. Často pod názvem fullHD.

Je tam jen minimální rozdíl v poměru stran kdy 1920x1080 má 16:9 a 1920x1200 má 16:10. ;) Vědomostem zdar
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:37:25
avatar
jen skoda ze to fullhd nezustalo u televiz, ale rvou to vyrobci jak blbci i k pocitacovym monitorum...on tech 120 bodu na vysku je slusnej rozdil.
Terakon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 06:59:41
avatar
Q1 2010 už asi AMD nestihne
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 07:19:55

Citace:
Obrovský výpočetní výkon pro hraní her i ATI STREAM aplikace


Ze je iba o nieco vykonnejsia ako GTX460 nevadi. Ale ze ma prevadzkove vlastnosti horsie ako HD5850 z nej stale robi kartu horsiu. Rozdiel vykonu to neospravedlnuje.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:13:42
avatar
A kdo dnes není v tomto segmentu vychytralí tak moc dlouho na trhu nevydrží.Že ATI 5830 snížila cenu aby mohla konkurovat NV460 aby mohla říkat že poměr cena výkon je lepší u ATI.Co dodat super tah jen ať jim zatápí,rozhodně teť na tom koni je ATI a když ve mu NV a ti její zajímavé praktiky s Fyzikou atd.Tak myslím že ATI se má ještě hodně co učit.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:16:33

V tabulky testů je jedna zarážející věc. GTX460 768 MB je ve všech rozlišení při 4AA/16AF vždy lepší než ATI 5830 (proti ATI5850 je o 4-7procent slabší!!!) U 1680 x 1050 je i při 8AA/16AF!! (u 1920x1200 jen o 2 proc. slabší). Při běžných 22¨ LCD je na zváženou. Na Netu nejlevnější Palit GTX460 768 MB za 4819 kč (skladem), ATI HD 5830 - 5100kč, ATI HD 6400kč. Noooo opravdu konečně konkurence!!! Ale mě to s mojí ATi 3850 nechává chladným.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:56:44
avatar
Že by se konečně HD 5830 stala kartou s dobrým poměrem cena/výkon? Sice provozní vlastnosti oproti HD 5770 nejsou žádná sláva, ale jestli ten poměr bude lepší, tak proč ne?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 08:43:59
avatar
No a neříkal jsem to, když se tu psalo vůbec poprvé o GF 104, že by duální verze mohla být výkonnější než GTX480? Když už se psalo, že ten čip bude vlastně polovičních parametrů než původně plánovaný GF100, tak dva čipy by prostě měly mít lepší výkon než dnes prodávané GF100 a k tomu pujdou taktovat na podstaně vyšší frekvence, tak prostě důální verze musí mít vyšší výkon. Otázka jestli se do konce roku objeví, ale já bych to tak nereálně neviděl. Ona to možná totiž bude aspoň nějaká odpověď na HD 6000, aby prostě nV nevypadala, že je moc pozadu.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chybky.... 2010-07-15 10:25:25

Citace:
Podle aktuálních informací, které ven pustilo několik lidí, ze zdrojů blízkým výrobců grafik s čipy ATI, se HD 6000 oznámí v Q4 letošního roku, ale do prodeje mohou jít také až v Q1 2010.


Citace:
Ale to jsou jen mé odhady, nevím o HD 6000 nic více konkrétnějšího, než co víte vy – tedy kromě toho, že těžko budou hroší než současné modely .


Citace:
AMD by samozřejmě nedělalo problémy 2GB model posunout blíže k cenové úrovni 2GB, nebo jej jím rovnou plně nahradit.


Citace:
AMD bylo před vydáním HD 5000 také tajemné, jak Hrad v Karpatech a situace s HD 6000 vypadá velmi obdobně a pak bud, karty ukázalo a následně vydalo a bylo vymalováno.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 10:27:28
avatar
No,po prezreti testov na par weboch,ktore este ako tak ostali doveryhodne musim zhodnotit,ze GTX460 (1GB) je skvela karta za svoju cenu ... Na sklade,z ktoreho vyhradne nakupujem komponenty je 460 (1GB) lacnejsia o skoro 50 eur oproti 5850 ... V testoch pri 4AA/16AF straca minimalne a ja osobne si na vyhladzovanie potrpim ... V tuto chvilu je premna gtx460 kral v pomere cena-vykon a uz sa tesim ako si ju zaobstaram ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 10:33:19

Budes kupovat zakladnu verziu alebo uz s OC?
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 11:28:54

to ze straca minimalne je asi preto lebo su testovane uz v oc a to na 800mhz proti defaultu HD 5850 a si zober keby si gtx 460 nechal v default tak na hd 5850 sa nedotahuje... vsetky testy co som videl su taktovane gtx 460 ktore sa dotahuju na HD 5850...inac sa nedotahuju a pocitaj ze hd ide tiez ovela lepsie taktovat..

NECH SI UZ KAZDY ZAPISE ZA USI ZE GTX460 SA NEDOTAHUJE V DEFAULDE NA HD 5850 ALE AZ PO PRETAKTOVANI A TO LEN V NIEKOTORYCH HRACH VACSINOU FAR CRY 2 A PODOBNE...TEDA HRY KTORE IDU LEPSIE NA NV KARTACH...POROVNAVAJTE HD 5850 PRETAKTOVANU PROTI PRETAKTOVANEJ GTX460 A POTOM ROBTE ZAVERI...GTX460 NESTACI NA HD 5850 VOBEC...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:22:18

Vobec nezalezi na tom, ze sa porovnava taktovana a netaktovana. Podstatna je informacia, ze tato karta to dotiahne a casto prekonava HD5850, ale to neznamena, ze sa tym hovori vseobecne, ze GTX460 je lepsia. Prezentuje sa iba to, ze niektore predavane GTX460 maju defaultne vykon zakladnej HD5850. Tot. vse.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:34:45
avatar
toje mi panečku změna u některých ... najednou nezáleží na tom, či se srovnává nepřetaktovaná karta s přetaktovanou ... tak to jistě už ani nebude vadit srovnávání duální karty a jednočipovou?

nikdo nikdy neříkal, že by OC verze GTX 460 neměla výkon HD 5850, jenže také má v podstatě její cenu a to 10 měsíců poté, co HD 5850 vyšla, to není moc posun vpřed, že ne ? Navíc HD 5850 jde hodně taktovat ;) stejně se hádáte o blbosti, GTX 460 je dobrá grafika, konečně, jen prostě není ničím zvlášť výjimečná a nic, co bychom tu za podobné peníze dávno neměli ... vzpomínáte si, že po vydání stály HD 5850 normálně 5500,-? kde bychom byli nyní, kdyby TSMC neválčilo s AMD-ATI a neškrtilo jim výrobní kapacity .... to že GTX 460 a HD 5850 jsou konkurenční karty je sice pěkné, ale konkurenční prostředí vázne úplně nekde jinde a ovlivňuje ceny těchto grafik ...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:25:08
avatar
k ty cene, HD5850 ted stoji vice nez v dobe jejiho uvedeni na trh. Kdo za to muze nebo co uz je dalsi vec.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:50:51

Ale ja som neporovnaval tieto karty z pohladu toho, ktora je lepsia. Samozrejme HD5850 vychadza lepsie. Chcel som tym len povedat, ze je to dobra informacia o vykone pretaktovanej GTX460 1GB. Nic viac a nic menej.

EDIT: Co sa tyka zrovnavania kariet podla poctu cipov a celkovo tak so si nazor upravil. Nemam s tym problem ak sa porovanavaju v priamom suboji karty z rovnakej cenovej kategorie. Bezohladu na to kolko ma ktora GPU cipov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 17:47:34
avatar
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:33:11

myslis tie 3 hry ako je far cry 2 metro a podobne.. co su nvidiotske... oki.. ano maju niekotre vyko ako fefault no spotrebu ako hd 5870 a nehovorim teplote a hluku teplota aj fajn ale hluk je dost na p...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 17:17:52
avatar
Pozri,videl som testy a urobil som si z nich zaver sam Je sice mile, ze chvalis 5850 ,ja proti tej karte nic nemam ,ale svoju pravdu mi nemusis vnucovat... Ako vravim,GTX460 (1gb a netaktovana) v rozliseni 1680x1050 + 4aa/16af zaostava v priemere tak 5-10% za 5850,co je nic ... Ked nieco kupujem,tak je mi jedno,ze aka je karta napriec vsetkymi rozliseniami a nastaveniami,zaujima ma len to moje ... V inych rozliseniach a nastaveniach su rozdiely mozno ine ...

Marek- je to Gainward ,tusim ze zakladna verzia,alebo mierne pretaktovana (700/3600 - neviem teraz ci to su zakladne takty)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 17:24:25

Nie je zakladna. Ide o Golden Sample. Pretakt je u nej len nepatrny. Ja idem kupit tiez od Gainwardu ale GS-GLH, ktora ma pretakt na 800Mhz/4000MHz. Podla testov by mala mat vykon defaultnej HD5850.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:45:12
avatar
Hej,mas pravdu ... No,tak podla mna tu kartu dostanem v pohode na 800/4000 a kedze na sklade maju len tento gainward a nic ine,tak nemam moc na vyber
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 10:40:07

Futbalovi fanusikovia pochopia: Odkaz
Minexew [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:27:18
avatar
WIN!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:33:18
avatar
Otázka jestli je to výtězství, vyhrát nad kartou, kterou ani tady nedoporučovali?
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - R6000 vs. Fusion 2010-07-15 10:45:39

Otázkou je jestli bude dřív Radeon řady 6000 nebo AMD Fusion.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 11:27:32
avatar
Koukal jsem na review PALIT geforce GTX 460 sonic platinum a asi v 8 testech na ruznych webech vysla vykonejsi nez 5850.
A nyni se da predobjednat za 6400 u martana. Spotreba je taky celkem dobra a teploty tim padem taky. Asi se konecne objevila konkurence v mainstreamu. třikrat slava
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 11:35:45

ty asi ignorujes to ze porovnavaju taktovanu kartu ktora sa uz ani poriadne neda taktovat proti defauldu HD 5850 a ukaz mi ktore hry?? mozno tak metro far cry a podobne hry kde vyuzily physx a hlavne ktore su optimalizovane na NV grafiky...

Dam ti jednu radu porovnaj Toxic hd 5850 proti gtx 460 sonic a potom rob zaveri nech sa porovnavaju pretaktovane edicie a potom zistis ako sa ti gtx 460 dotahuje
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 11:43:47
avatar
Pokud si prectes ty recenze tak se da o trochu pretocit. Samozrejme 5850 toxic bude o trochu vykonejsi ale zase je jeho cena vyssi.

Jen jsem rad ze si mame z ceho vybirat, ze prichazi nove karty od nvidie do mainstreamu na ktere se pul roku cekalo.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 11:50:11
avatar
Já pořád čekám, až prodejci zareagují a slevní HD 5850. O 500 dolů by vůbec nebylo špatné. A když by to šlo o víc, tak opět není co řešit.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:25:58
avatar
To se stál zázrak nebo co, že by Nvidia končně udělala něco aby zlevnili grafiky od ATI?
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:31:39
avatar
Kdyz si vemete, ze 5850 je nastupce 4850ky, tak 4850 stala v 4500 - 5200 a 5850 ted stoji od 6500 do 8000.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:38:34

To byl dolar za 15kč
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 12:45:12
avatar
srovnej parametry obou grafik z hlediska nákladů na výrobu ... HD 5850 je ve všem dražší a náročnější než HD 4850 a tudíž je prostě dražší ;)

větší jádro vyrýběné problematickým 40nm je dražší zhruba o 30%
V základu rychle GDDR5 a hlavně ne 512MB ale rovnou +GB - opět o 30% dražší

a tak dále ;) a nemluvíme ani o kurzu dolaru ... tehdy byl za 15 korun, dnes je za 20-21 ;) takže tehdy stála 199 dolarová HD 4850 celých 3550,- vč 19% DPH, dnes je DPH 20% a podle kurzu by 199 dolarová HD 4850 stála 5000! HD 5850 je výrobně dražší a náročnější a tak stojí 279 dolarů, tedy necelých 7000,-
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:03:10
avatar
dnes si za cenu jedne mainstream grafiky koupim 4 jadrovy CPU a motherboard dohromady
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:18:24

chcel by som kupit tuto grafiku

http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=14989513

za cenu 156 Eur bez DPH (berme to tak ze ako platcu ma vyjde naozaj na tolko a to je myslim dost dobra cena za vykon okolo 5830 nemyslite ? )
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:47:02
avatar
Když chceš? Já si počkám, jestli náhodou HD 5850 nepujde aspoň o 500 dolů. Přeci jenom je stále o dost výkonnější a s podobnýma provozníma vlastnostma a on dolar už oslabuje tak i to by se mohlo trochu do ceny promítnout a ještě čekám, že i prodejci trochu sleví HD 5850. A kdyby ne, tak si pak počkám na HD 6xxx a uvidím co si pak koupím. Nebudu teď bezmyšlenkovitě kupovat něco od nV. Si vzpomeňte co se stalo s cenama GTX260/280 po tom co se objevily HD 4850/4870. Tak čekám, že něco podobného, ale určitě ne o tolik, by mohly předvést i karty od ATI.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 13:52:41
avatar
A co planove zdrazeni elektroniky a pc co se zhruba pred 14 dni objevilo na vsech zpravodajskych webech?
lubyanyy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 22:10:06

Ty tu píšeč o ceně 156 eur bez DPH.
Teď se na to dívám, a jak tak vidim tak cena bez DPH je 171 eur.
Je to ona na kterou se dívám???

http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=14989513
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:02:11
avatar
V ageme sa da kupit GTX460 Gaindward za slusnych 185€ pre porovnanie SAPPHIRE Radeon HD 5850 1GB PCI 256€ o 38% drahsia ako GTX460 nie je co riesit v mainstreame. Potom je tu uz len dalsia alternativa ako nacrtol GOS pockat si ci 5850 nepojde o nejakych 25€ dole.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:23:31

ZA TU CENU MAS 768MB VERZIU CO AJ PO PRETAKTE NESTACI NA HD 5850 :d MEDZI 768 a 1 gb je dost velka prispast..vykone
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 15:50:41

inak pozrite sa na pretaktovanu 460 1gb ponuka vykon skoro ako 5870...to stoji tiez za zvazenie

http://www.anandtech.com/show/3810/nvidias-geforce-gtx-460-part-2-the-vendor-cards/7
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 17:50:18
avatar
a přetaktovaná HD 5850?
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:15:11

to ano ale rozdiel je 40 eur...mne hlavne vyhovuje ta diera v cenach...226 Eur bez dph uz sa mi zda za 5850 vela aj nepochybujem ze pretaktovana mi da dalsi vykon naviac...

5830 stoji sice 169 Eur, lenze po pretaktovani by teda 5870 neatakovala...

inak za 120 Eur je velmi zaujimava kupa 4870...ved ma stale zaujimavy vykon...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:29:21

No ked si pozries blizsie gtx460 ide len o pretaktovane teda oc verzie preto su vykonovo tak vysoko to je len reklama urcite tie radeony netaktovaly a ponechaly ich na defalut v crosse a podobne len tie GTX nataktovaly ...na anandatech by som sa ani necudoval NV ho ma dost pod palcom...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:32:28
avatar
jenze pretaktovane edice si delaji vyrobci karet samotni, ne nvidia, ktera uz do toho vlastne ani nema co kecat...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:38:26

no prave ide o to v tych testoch pouzily HD 5850 klasicke defauldy ktore netaktovaly a daly tam tie najlepsie kusy od GTX 460 co su a vsetko OC verzie amy ces povedat ci je to spravodlive preco tam nie je toxic HD 5850 alebo nieco take podobne co je v zaklade dost pretaktovane ..??proste ten web je dost jednostranny...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:05:21
avatar
ze by treba proto, ze je pretaktovana gtx460 porad levnejsi?a pretaktovanej toxic hd5850 je s cenou uz trosku mimo?toxic je na czc.cz za 8000, gtx460 od gainwardu s 800MHz na jadre za 6500. uz to chapes???
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:58:08

NEJDE TU O CENY TAM SA POROVNAVA VYKON TAK XCEM POROVNAVAT ROVNAKO OC VERZIE GRAFIK.. O CENACH TAM NIE JE REC.. POCHOP CENA JE DRUHORADA PRVORADY JE VYKON
ASPON UMNA
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:31:39

heh tak si kup 5870 napriklad a mas to v pohode...alebo 5970...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 15:27:05
avatar
za prvy nepis jak dement. za druhy co se teda vubec zajimas o tyhle grafiky. kup si hd5970 a nepis takovyhle blbosti. v recenzich se vetsinou porovnavaji karty ze stejne cenove kategorie...

jinak k cene toxic hd5850 se uz hodne blizi nejlevnejsi hd5870, ktery jsou urcite lepsi volbou.
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:32:14

ano samozrejme ja len hovorim ze za cca 180 Eur dostanem kartu ktoru po nataktovani dostanem nad 5850 coz je velmi dobra vlastnost...samozrejme ze by som mohol kupit aj 5850 a dostat ju po OC vyssie atd...ale zas 180 Eur je pre mna este prijatelne nad 220 Eur uz nie...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:36:54

za tu cenu mas 768 mb gtx 460 a ta po pretaktovani nedotiahne HD 5850 1gb ano ale 768 nie...vtom sa mylis...
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 18:44:53

ja som myslel cenu 186 Eur bez DPH na ageme...
no a najlacnejsia 5850 tam stoji 226 Eur bez DPH...
takze takto to porovnavam...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:14:19

GAINWARD 1145 GTX460 CUDA 768MB DDR5 171,60 €/204,20 €
5 169,62 Sk/6 151,73 Sk

EVGA FERMI GTX460 768MB GDDR5 190,30 €/226,46 €
5 732,98 Sk/6 822,33 Sk

ASUS GTX460 CUDA /2DI/765MD5 765MB DDR5 195,80 €/233,00 €
5 898,67 Sk/7 019,36 Sk

GAINWARD 1190 GTX460 CUDA 1024MB DDR5 204,60 €/243,47 €
6 163,78 Sk/7 334,78 Sk

??? ktoru myslis?? sice nesom regnuty na tej stran ke a viem ze zivnostnik ma ine ceny. ale pozeram na ceny ktore vidim a ja nic za taku cenu nevidim a hlavne nie tu 1gb kktora sa po pretakte dotahuje na HD 5850 v niektorych hrach...
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:07:21

myslim tu poslednu za 204 eur mam ja za 186 bez DPH (ale beriem to tak ze to nie je ferove kedze na s.r.o. ako platca dph to nakupim v podstate bez dph... zas na druhej strane aj 5850 mozem kupit bez dph a podobne takze pre mna je to rovnake no...)
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:59:32

jj presne
agamon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:06:27

Zdravím všechny,
taky se rád po dlouhé době připojím k diskusi o NV460.
Mám 5850 zhruba od 12/2009 za 5900,-Kč.Když čtu různé fora
kde srovnávají(vychvalují) NV460 proti 5850, tak se jenom směji.Výkon NV 460 ani provozní podmínky nemohou konkurovat
5850 a to ani po 9.měsících.V příštím týdnu si NV 460
půjčím od kamaráda a schválně si ji otestuju sám.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:36:15
avatar
jj přesně tak a výkonový rozdíl je pro běžného užvitale někde kolem 21% a to už je celkem dost. Jinak 5830 stojí asi o 300kč víc, ale je zas o něco výkonější tak je na kupujícím pro co se rozhodne. Jestli si koupit grafiku od firmy, která dřela na grafikách aby je měla co nejlepší s dobrými provozními vlastnostmi, nebo od firmy, která nám tu přes půl roku lhala jaké to bude mít dobré grafiky.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 19:24:51
avatar
hned tam prva od GAINWARD stoji 186€
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:09:21

ja som myslel tu poslednnu ale ani ta prva za 156 E nie je zas take hrozne... mne sa tato 460 paci velmi...a mozno aj ta za 156 Eur je dobra kupa...je to na urovni 5830 a je to lacnejsie...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:34:58
avatar
Uprimne nevim, proc se po celym webu vedou valky jestli je lepsi ATI 5830 nebo nVidia GTX 460 ... nechapu to z toho duvodu, ze ATI 5830 si skoro nikdo nekoupi, bud si priplati na ATI 5850 nebo vezme vyhodnejsi ATI 5770. Jediny co mi napada, ze ti co cekali na GTX 460 si musi nejak obhajit tech 9 mesicu odrikani a sami sebe presvedcit, ze GTX460 prece musi dotahnout nebo prekonat ATI 5850, jinak to jejich cekani bylo zbytecne, protoze tehdy za tu cenu mohli mit ATI 5850. Je vcelku jedno, jak si to sami pred sebou zduvodni, rozhodli se riskovat a cekat, nastesti pro ne nVidia pripravila povedenou grafickou kartu (alespon na 1GB verze) urcite bych byt jima bral radeji, i kdyz je drazsi, ale nema smysl polemizovat, je to horsi kauf, nez pred 9 mesici ATI 5850 za cenu jaka tehdy byla. Uzivejte si nVidii, AMD snad zlevni i pro ostatni neustale cekace, ted celkem vsem uz stejne nezbyva nez cekat na 28nm , zadny revoluce uz nebudou do te doby.
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 20:50:47

prehanas to...podla mna velmi dobre zaplna dieru na trhu...proste v tej cene tam ziaden model nebol...
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:07:03

mylis sa ty bola tam HD 5830 sice horsie prev. vlastnosti ale vyplnala to vyborne..
Imperator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:32:38

prevedenie nevadilo ale ta cena bola taka ze tam vlastne vypln nebola...a neviem ci vyplnala vyborne kedze sa predavala a predava najhorsie z celej serie 5000
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:35:38

no to jj cenou to bola bieda
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 21:01:53
avatar
No s HD6000 neni kam spechat, jen at ji pekne vyladi. Jestli prijde v zari nebo v rijnu je tak trochu jedno, pokud to bude pecka jako predchozi rada
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 22:12:06

Tak to bohužel nevypadá, řada 5000 vychází z řady 4000 a co je nejduležitější, výrobní proces se zmenšil o 15nm tzn.2X více tranzistoru=2X vyžší výkon + mnoho dalšího. Řada 6000 bude na stejnym výrobnim procesu, AMD se bude snažit zachovat velikost jádra(320-340), bylo řečeno (možná pouhé spekulace)že se stávající architektura jen mírně vylepší(odzkouší se na ní nová) tzn. nárust výkonu 15-25% v závislosti na frekvenci
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 22:23:26

Ad Agamon - A to jsi s cenou ještě prohloupil čekáním.Mám jednu z prvních 5850 za 5400 Kč/a dolar už nebyl za 15 Kč-koncem října/ Takhle porovnávejte nV460-1GB,protože měla vyjít současně a NE S 10-měsíčním SPOŽDĚNÍM !!!A teď se bavme o CENA vs. VÝKON!!!Za neúměrné atakování cen vzhůru může defacto tedy jen a jen nv.Kde není konkurence - nejsou příznivé ceny.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 22:43:25

vynu sváděj spíš na USD než na TSCM a Nvdii, v létě roku 2008 bys nakupoval jinak než dnes
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 00:25:00

Ortene - pokud reaguješ na můj příspěvek ,jen tolik-pokud by vyšli zmíněné 5850 a 460/1GB! současně cenová politika by byla jinde!!!"současná" nV460 je jenom pokulhávající "ĎÁBEL"/po přetaktu/ ČASOVÝ ODSTUP je příliš velikej.Co ještě čekat od nv dál - 455???-to snad bude výhra???
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-15 23:58:45

překlep, to nepatřilo tobě
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 06:53:57

Co by bolo teda najlepsie? Keby NV nevydala nic do rozbehania 28nm vyroby? Bezohladu na casovy odstup je len dobre, ze prichadzaju nove GPU a uz vobec cas neovplyvnuje ich kvalitu.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 13:20:19
avatar
radši ať nic nevydají a udělají pořádný 28nm grafiky. GTX 460 je dost dobrá o proti GTX470(80)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 13:40:54

Myslim, ze si nemoze ani samotna NV dovolit rok nic nevydat. Tiez dufam, ze 28nm GPU uz budu o niecom inom. Asponze GF104 je vydareny a konkurencny.
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 00:34:35

Ad všem - nepřipomíná Vám tahle doba čekání na 28nm ČEKÁNÍ NA GODOTA?
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 23:32:33
avatar
V případě TSMC spíš čekání na kokota...
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-16 21:44:47
avatar
Koukam ze pri nakupu GTX 460 je nutna jista obezretnost ... pidi chladic u Gainwardu viz diskuze na PCT (Odkaz) nebo u Palitu chybejici pasiv na napajeci kaskade (Odkaz) Vypada to, ze vyrobci ve snaze nizkych cen ty karty docela kripli. Buh vi, co takova karta udela za rok za dva ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1077x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 942x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1073x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3656x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1431x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1261x
Komentářů: 5