AMD Radeon HD 6950 už příští týden? HD 6900 jsou výkonnější, než si mnozí myslí? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 06 prosinec 2010
altDalší střípek informací o očekávaných nových grafikách AMD Radeon …

 

 

 

Už mohu téměř s absolutní jistotou říci, že další odklad vydání grafik Radeon HD 6950/6970 již nebude. Už nyní jsou modely HD 6950 ke spatření k objednání v nabídce některých distributorů a příští týden tam přibude i cena a také první modely fyzicky dostupné. To si někteří optimisticky vysvětlují, jako že by HD 6950 mohla být vypuštěna sama oficiálně už 8.12.2010 na trh, tedy jen den po vydání GTX 570 a pořádně jí zatopit. Zatím ale nemám potvrzeno, že by se tak mělo stát. Nemyslím si, že se tak stane, protože karet mezi recenzenty je zatím velmi velmi málo. Zároveň se objevují zprávy, pocházejí ze zdrojů blízkých výrobcům grafik, že problémy s výrobou grafik jsou zažehnány, i když to se pravděpodobně projeví ve větším měřítku až na začátku příštího roku, kdy se nyní vyráběné kusy dostanou na trh.

(Radeon HD 6950 - Předvýrobní vzorek)

 Minimálně se potvrzuje, že problém s výrobou byl skutečně na straně napájecích komponent ze strany jednoho subdodavatele a nikdy nebyl na straně nových čipů. Naopak prý výroba nových 40nm čipů RV970 čipů jde tak dobře, že se klidně může vyrábět více plnohodnotných modelů HD 6970, než HD 6950. Neexistuje ani žádný problém s funkčností nových grafik. AMD ale delší dobu ladila BIOS grafik, který dodala se zpožděním zejména pro modely Radeon HD 6950. To má ale dobrý důvod, protože AMD čekala na konkurenční modely GTX 570/580, aby podle toho naladila takty HD 6950 tak, aby tento model dosahoval potřebného výkonu k udržení vynikajících provozních vlastností a nejlepšího poměru cena-výkon v segmentu. Zatímco loni střílela s uvedením HD 5850/5870 na slepo a obě karty byly se svými takty až zbytečně nízko, letos už ví, kam až může s HD 6950/6970 jít, aby zbytečně neplýtvala jejich potenciálem, který nepotřebuje schovávat - ví co může konkurence nabídnout.

Objevují se také zatím nepotvrzené informace, že u modelu Radeon HD 6950 nechá AMD možnost osadit tyto modely jak menší 1GB, tak u HD 6900 standardními 2GB paměti. Zásadní je to hlavně kvůli ceně, protože i když HD 6950 bude používat jen 5Gbps GDDR5 moduly, pořád je cena 2GB velmi vysoká. Model HD 6970 ale bude mít v základu 2GB a to hned 7Gbps pamětí.

Před pár dny jsem vám také oznámil první nástřely cen, které zatím znějí 399 dolarů pro HD 6950 a 499 dolarů pro HD 6970. Já netvrdím, že ty ceny jsou konečné a osobně si myslím a příští týden to dostanu definitivně potvrzené, že AMD bude spíše usilovat o 349-379 dolarů pro model HD 6950 a 449-479 pro model HD 6970, ale přesně vám to řeknu zhruba v polovině týdne, kdy už finální reálné ceny budou oznámeny a k vidění budou i u distributorů a to i českých. Zásadně ale nemohu souhlasit s tím, jak tu někteří tvrdí, že tyto ceny jsou vysoké a díky tomu už není nákup AMD(ATI) grafik tak výhodný, jako dříve. To je úplný nesmysl a neplatí to jen u grafik. Obecně přeci vysoká cena něčeho neznamená, že by to bylo nevýhodné a nezajímavé. Nejsme přeci tak bohatí, abychom si mohli dovolit kupovat levné věci! Pokud je vysoká cena vyvážena vysokým výkonem a kvalitou, může být naopak poměrně drahý produkt mnohem výhodnější, než levnější. Já vám zatím nemohu říci všechny podrobnosti o HD 6900, zejména co se výkonu týká, ale už nyní a zejména v příštím týdnu, jak se první grafiky dostanou do rukou lidí, kteří NDA nedodržují, uvidíte sami, že vysoká cena nových HD 6900 ještě vůbec neznamená, že by nenabízely jeden z nejlepších poměrů cena-výkon na trhu. Nemluvě o technologiích a provozních vlastnostech, kdy nám předvedou novou úroveň provozní efektivity.

Upřímně řečeno se docela bavím nad tím, kde jsou některé odhady výkonu. Já vám delší dobu říkám, že HD 6950 bude někde kolem úrovně GTX 480 a HD 6970 bude někde na spodní hranici HD 5970 2GB a tedy někde kolem GTX 580 a jsem prý za fanATIka a optimistu. Co jsem vám ale neřekl je, že jsou to spíše nejnižší možná hranice výkonu modelů HD 6900. I když něco jste si mohli odvodit z toho, jak jsem vám u recenze HD 6850/6870 modelů říkal, že tyto grafiky jsou skutečně jen pouhý mainstream, i když se to vzhledem k jejich výkonu nemusí zdát a počkejte na HD 6900, které budou zcela jiná liga. Ti inteligentnější s větším přehledem to samozřejmě tuší. Už při pohledu na nedávno uniknuté oficiální parametry jádra a HD 6900 grafik si dokáží odvodit, že asi těžko by nový Radeon HD 6970 měl výkon jen o pouhých 25% vyšší než HD 5870 a tedy lehce pod úrovní GTX 580. Vždyť by taková karta v podstatě neměla smysl, nemluvě o tom, že to ani při pohledu na parametry smysl nedává. HD 6870 se v mnoha případech dokáže před HD 5870 výkonově propracovat. HD 6900 jsou ale mnohem parametrově silnější, počínaje frekvencí a množstvím paměti, nemluvě o mnoha optimalizacích a pokročilejší architektuře jádra. Tím vám jen chci naznačit, abyste nevěřili úplně všemu, co se povídá a zejména abyste nové modely GTX 570/580 nepřeceňovali, jak to občas vidím a nedělali je lepšími, než skutečně jsou a vůbec být mohou. Stále mějte na paměti to, co jsem říkal už před několika týdny – GTX 570/570 budou vůči HD 6950/6970 v horší pozici než byly GTX 470/480 vůči HD 5850/5870! Také vám tím chci naznačit, abyste vysokou cenu HD 6900 grafik automaticky nebrali jako něco, co udělá z těchto grafik poměrem cena-výkon nezajímavé modely. Opak totiž bude pravdou.

Bohužel dostupnost těchto grafik bude zhruba stejná, jako dostupnost HD 6800. Jak HD 6900, tak 6800 modelů se vyrábějí tisíce a tisíce kusů, ovšem poptávka po nich je větší než nabídka. Což žene cenu vzhůru. Dokonce bych řekl, že se po vydání HD 6950/6970 může opakovat situace po vydání HD 5850/5870 loni, kdy ten kdo nečekal na konkurence a koupil hned, udělal dobře, protože pak vlastně několik měsíců byla reálná cena vyšší, než jaká byla cena při vydání. Mé doporučení počkat s nákupem grafik až po vydání modelů HD 6900 na trh ale stále platí, rozhodně na tom neproděláte a budete si moci vybrat skutečně to nejlepší za vaše peníze. A co bude to nejlepší, to se dozvíte už vlastně za týden … Do té doby nás jistě čeká několik úniků informací včetně výkonu a bouřlivé diskuse nad některými zveřejněnými údaji, kdy některým případům ani nebudete chtít věřit, jestli je vůbec něco takového možné.

Já osobně bych si jen přál vidět výrazy některých lidí, kteří si myslí, že bych ztrácel čas vymýšlením si některých věcí a neobjektivním upřednostňováním nějaké společnosti na úkor druhé, až uvidí realitu. Jediné co mě a mé kolegy zajímá, jsou vlastní produkty a jejich technologie. Žádné logo nebo chování firmy, neudělá z nějakého produktu lepší a výhodnější věc nebo naopak, a tak nás vlastní firmy vlastně vůbec nezajímají, což je něco, co mnozí nechápou. Mé tajné přání do nového roku je, aby se grafiky přestali prodávat s Logy označenými čipy, tím bychom konečně mohli trávit čas nad technologiemi a schopnosti karet a noname čipů samotných a ne nad nekonečnými k ničemu nevedoucími diskusemi o marketingových technologiích jednotlivých čipových firem. Konečně by nebyla pochvala technologicky pokročilé grafiky vnímána jako nadržování nějakému výrobci čipu. Ale to asi zůstane jen u mého přání …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 09:47:20
avatar
Existuje snad lepší článek, který mě má nalákat na výkon nových AMD karet? Je pravda, že tomu, co DD píše, se docela nelehce věří, na druhou stranu to má své opodstatnění, aby to tak bylo. Každopádně to bude asi velké, už se těším na tu vřavu kolem
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 10:14:53

On uz ten skutocny vykon ako clovek z fachu urcite pozna, tak preto by som tieto informacie povazoval za viac ako doveryhodne.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:05:08

k čemu je výkon za takový prachy ? Jestli bude stát HD 6970 kolem deseti tisíc, tak si jí koupí zlomek uživatelů, budou se sní lámat rekordy atd. ale v domácích podmínkách se moc neoběví, aby taky jo nejsem magor vrazit do takové karty, takové prachy, když HD 6870 zvládne vše co potřebuju. Osobně doufám něco mezí HD6870 a HD 6950, přijde mi že je tam dost velká mezera když se nepočítá stará řada grafik.

Mě osobně AMD dost zklamalo a ukazalo že od nvidie se moc neodlišuje. Máme o trochu lepší karty tak šup ceny hned dvakrat tak větší.Kde jsou ty časy kdy jsem kupoval HD 4850 za 3600 kč a HD 5850 hned po vydání za 5100 kč.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:22:49
avatar
tak bylo to jasné jak to dopadne až AMD srovná krok, je to kapitalistická firma, ne dobročinný ústav. Ale ty řeči v článku o dobrých cenách a celkový styl spíš nabuzuje dojem obchodníka co se snaží prodat produkt. DD, nic ve zlým, ale tohle už zavání marketingem.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:38:12
avatar
Koukni se dolů, už jsem to napsal Rafanovi, to platí i pro tebe. Slova o dobrých cenách jsou zcela na místě. To, že vám se to nelíbí je celkem jedno, neb dnes se ty karty prodávají za "almužnu" oproti minulému desetiletí.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:00:25

Mě je fuk kolik stály v předchozim století. Zavedla se seriová výroba a stejně vydělávaj i při nízkých cenách. Navíc platíme dost drahou eletriku tak at si to vyřídí s eon a podobně nenažranym firma který nás učí jak šetřit energii aby mohli přebytky za větší prachy prodat do rakouska.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:29:01
avatar
Je vidět, že máš nějaký vnitřní problém s tržní ekonomikou, ten tu ale bohužel nevyřešíme. A kvůli tomu takhle reagovat...mluvím o roce 2007 ty předchozí století
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:53:04

No ja jsem s cenou ani nic jineho necekal. Jo kdyby bylo grafik dostatek, tak ano.. rad bych tu videl cenovy souboj mezi vyrobci a jak amd tlaci nvidii do problemu (kterou by potom asi koupil intel). Nicmene je treba si uvedomit ze grafik je malo a tak neni duvod tlacit ceny dolu protoze je po nich i tak velka poptavka. Proc bych slevnoval produkt ktery je vyborny a mam na nej perfektni odbyt? Ma to jiny ucel nez snizit si zisk?

Ze je to hodne vim, take bych ji chtel ale diky vysoke cene si ji nakonec asi nekoupim - ale i tak je cenova politika snad jasna, ne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 18:38:59
avatar
Intel nikdy NVIDIA koupit nemůže .....to nikdo nevodovolí, dokud budou obě firmy vyrábět grafiky ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 14:38:41
avatar
Slova o dobrých cenách by byla namístě před deseti lety ale ne nyní To vaše nadšení je až příliš nekritické a jásat nad tím že se opět ceny zvedly na úroveň X800XT za moc dobré a pokrokové považovat nelze.
Chápu že tam jsou drahé paměti a další novinky, ale jásat nad tím že jsou grafiky opět o pořádný kus dražší mi moc normální nepřijde, a myslím nejen mě či nějaké menšině
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:33:10
avatar
Ne slova o dobrých cenách by to byla v roce 2007, nevím, co máte s tím minulým stoletím pořád, je to trošku trapné. Teď je situace jiná, neb AMD zavedlo nižší ceny, na které se teď tady většina z vás stěžuje. Chce to trochu myslet, třeba byste se taky dobrali podobnému závěru, že cena to nepřiměřená není. Byla by v případě, že bychom tu měli GTX 580 za 8000 a GTX 570 za 6000, jenže to by pak nemusel být střední segment a jsme zase u ekonomiky, do které tu bohužel vy štěkalové nevidíte a berete tak v potaz pouze své ideální teorie světa.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:29:04
avatar
nevím jestli jsi to postřehnul, ale já píšu o tom že vůči minulým grafikám to drahé je a Radeony už nálepku "levné grafiky" mít nebudou. Jak píšeš, výkon se zvedl a jsou tam drahé součástky, ale označit tyhle ceny za střední proud je směšné - odkdy stál mainstream 10Kk?? To je úlet na druhou. Já když kupoval mainstream GF6600GT 128MB za šest tisíc tak to byla na kartu střední třídy průměrná cena a nyní má být v pohodě 10 tisíc? Snad ne? Ten výkon má svou cenu, ale takhle být nadšen ze zvýšení cen? Takovéhle formulace se hodí na PR blog a ne na uživatelský magazín kde se píše pro širokou masu uživatelů
To není štěkání jen ohromný úžas nad tím jak jsou zde měřítka dobrých grafik velmi pružné. Nejdřív se vyzdvihuje nízká cena a dobrý výkon a nyní kotrmelec a vyšší cena už nevadí.. uf to jsou přemety.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neutron souhlas - doplneni 2010-12-07 17:46:16

pred rokem a pul jsem kupoval 4870 za 3600 s DPH!!!!!!!!!!!!!!!! high - end (v nekolika pripadech/clancich zde bylo napsano ze 4870X2 5970X2 jsou vyssi high-end) odpovidajici kategorie teto karty byla u 5 serie 5870 a u 6 serie 6970

pominu-li tehdejsi cenu dolaru a dane tak bych ji koupil tak za 5 tis max ... coz pozdeji a drive ty ceny take tak byli, a dnes bych mnel za to same zaplatit pres 10 tis? .... mne to samozrejme bylo jasne jak ty ceny vyletej nahoru jen co se podari AMD/Ati odrazit na 4 rade. Ale jak hovori clanek - tot opravdu nesmyslne podani a pro mne osobne zklamani DD - navic je to stejna generace GPU pouze novejsi a novejsi revize a optimalizace jak sami uvadite, kdyby takovouhle cenu dali na 7 radu asi bych se nedivil ale taky ocekaval ten 100% rust vykonu a funkci a optimalizaci atd...

Neni nad miru nic ocividnejsiho nez prejmenovani grafik 6 rady aby prave cisla tak jak jsou lide a obchodnici zvykli identifikovat spadali presne do dane cenove hranice (Low end, mainstream, high end, super HE)

AMD(ATi)nic ani v nejmensim nezazlivam, ale DD a Holoway opravdu slapli do neceho hodne smradlaveho a klouzaveho... a jen tak to umejt nepujde, to uz tak byva kdyz musi clovek mit pravdu za kazdou cenu... si to uzijte.

Asi si koleduju o BAN ..... tak prosim, protoze takoveto pokrivene nahledy a prekrucovani ocividnych fakt jsou zase pro mne FLAME a to jenom kvuli udrzeni postoje tohoto "platku", takoveto clanky vam fakt skodi a delaji z vas "DDplatek"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:34:49
avatar
Ehm .... HD 6850/6870 jsou něco, co v řadě HD 5000 nebylo ....
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:21:15
avatar
ked to vezmes v globale a nebudes kukat na technologiu tak 6850/6870 su vlastne 5850/5870 za mensi peniaz s lepsimi provoznymi vlastnostami.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 19:27:51
avatar
Tak i ta technologie je hodně podobná. Je to jen optimalizováno.
Gembo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 21:29:27
avatar
ja som len chcel poukazat ze vlastne seria HD 5000 (5850/5870) mala podobnu radu k 6850/6870 (aj ked to nieje presne to iste).
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:31:41

Jsem zvědav kdo sem první napíše něco ve stylu "Radeon 69xx jaký tu měl být už před rokem"
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:43:14
avatar
Nenapíše. Dostal by to rychle zpět, takže to je zbytečné.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 11:00:32
avatar
Jen skoda ze kvuli neexistujici konkurenci nas AMD zacina sdirat z kuze... ty odhadovany ceny se mi pramalo libej
theedge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:50:34

No clověče 11k za 580 nastavila nVidia ... a AMD nebude dávat stejně výkonnou kartu ( možná i vyšši ) za 9k. Proč ? Dělají to přece kvůli zisku a ne aby ty jsi měl levně novou grafiku.
Anonymní  2010-12-06 11:12:55

Z tohoto mi vychádza, že gtx480 = 6950 a 5970 = 6970. Čiže 6970 by mala byť o trošičku výkonnejšia ako gtx580. Hmm...dosť zaujímavé, nvidia sa celkom dotiahla, nevzdáva sa Aj keď radeon bude zrejme lepšia kúpa, nvidia bojuje ako divá Ale celkovo pre mňa sklamanie. Okrem 6990,sú nové karty zatiaľ výkonnostne nič extra. Oplatí sa mi vymeniť moju 5850 za 6950 ? Zrejme nie. To už skôr 6970. Ale za tú cenu ?? Keby na to boli aspoň hry, kvôli ktorým by sa to oplatilo. Ale kedže konzoly hýbu svetom, v pohodičke ešte aj pár rokov postačí 5850.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 11:36:44
avatar
cena sa nam zda vysoka, lebo ten vykon kariet nepotrebujeme a ani ho velmi nevyuzijeme. ale v porovnani s mojou 5850 co som kupil za 230€ budu hd6900 o pekny kus vykonnejsie, ak by boli aspon o 50 percent vykonnejsie tak si zasluzia stat 230+115=335€ co je 443USD podla kurzu. Takze ziadne predrazene, ale adekvatne vykonu, samozrejme donekonecna cena ist hore nemoze, ak sa vykon 6900 stane standardom tak to uz budu ceny nizsie
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Odkud jste spadl pane Stach? 2010-12-06 11:52:11
avatar
Mě se líbí Ferrari a nepochybuji že jezdí rychle a že je to luxusní auto ale to neznamená že zahodím mozek a budu ignorovat své přijmi a poletím si ho koupit.Nehodlám tu vést polemiku o výkonu nových GK ale zřejmě o vaší elementární neznalosti ekonomické situace téhle bohem zapomenuté země(svět na tom poměrově není lépe) a potažmo lidí v ní žijící.Část článku na mne dělá dojem že se vyjadřujete jak trhovec který přesvědčuje lidi že bez toho zboží nemohou žít.Víte kolik lidí v této zemi nedosáhne ani na 70% průměrné mzdy?Já napsat(formulovat)některé věty v článku jako vy tak při pomyšlení že ho čtou obyčejní lidé se červenám až na zadku.Dle mého tyhle GK jsou o posedlosti AMD porazit NV bez ohledu na výslednou cenu.Ještě že AMD dělá GK v cenových relacích pro normální lidi stravitelných.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:35:08
avatar
Pokud se ti to zdá moc, tak o tom takhle nepiš, neb to není karta pro tebe.

High-end segment je tu již od té doby, co jsem já začal pracovat na počítači a jednočipové karty teď stojí do nebo lehce nad 10 tisíc.

Je to jen asi tři a půl roku zpět, co tu byla 8800GTX, jejíž cena byla kolem 18 tisíc! viz grafy v dolní části Odkaz Odkaz a další...

Takže proč by zřejmě nejvýkonnější jednočipová karta na trhu měla stát 8000 tisíc dnes (ať už GTX 580 nebo HD6970), když před necelými čtyřmi roky začínaly podobné karty na 16-18 tisících? To si asi myslíte, že je nikdo nekupoval...ha, blbost. Je tu totiž prodej na splátky, což zákazníci zvláště u grafických karet často využívají. Stojí 10 tisíc? No tak šest měsíců za 1800 a je to v pohodě....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re:holoway 2010-12-06 13:05:15
avatar
Kartu si pořídit mohu,nemám s tím problém.Jde mi o to jak je cena prezentována a ne že se za tolik baj oko bude prodávat.Víte ve svém věku když se setkávám s mládím tak při jejich přístupu k životu a vůbec žebříčku hodnot říkám více pokory.Problém je že mladí většinou netuší co ten výraz vůbec znamená.Předpokládám že pan Stach by byl rád novinářem.Z jeho prohlášení nezávislým ale pořád novinářem protože jinak mi uniká smysl této sajty.Často si ale říkám pro koho vlastně pan Stach píše.Jestli pro čtenáře z kategorie horních 10 000 pak tomu rozumím ale pokud pro širokou čtenářskou obec tak styl psaní musí být jiný.Obhajovat cenu GK když mnoho lidí si tu sumu v čistém přijmu ani za měsíc dřiny nevydělá je provokace pokud platí že se píše pro širokou veřejnost.Mám zkušenost že lidé ze skromných poměrů mají více moudrosti protože se s nimi život nemazlí.Nechtějte ani znát jejich komentář takovéhoto článku.Proto volám více pokory milá redakce.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:37:59
avatar
My jsme dobročinný projekt, redakce je hezké slovo, avšak opět trochu silné. Děláme to ze zájmu pro zájemce. Já si takovou kartu také v životě za ty peníze nekoupím, jenže statistiky nelžou. Pokaždé, když vyjde nějaký trhač výkonu (třeba 5870, 480 apod) a vyjde recenze či aktualita, zvýší se návštěvnost o tisíce. Z toho mi vyplývá, že o tyhle karty informační zájem není? Ne, lidé chtějí vidět silná auta, která si nikdy nekoupí, chtějí vidět nadupané grafické karty, které si nikdy nekoupí. Nic složitějšího v tom není. Navíc tyto karty si kupuje minorita lidí, ale řeší je majorita.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 20:33:35
avatar
18 tis. mozna naka pekne draha, 8800 gtx, i podle toho druhyho odkazu, se dala koupit za 14 tis., a byl to bezkonkurencni highend. hd 2900xt zacinal na 10tis. 18 tis. stala spis 8800 ultra, nebo mozna i 20 tis., si uz nepamatuju presne.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:37:41
avatar
Dobrý pokus Ne, asi sis nevšiml, že v tom grafu jsou ceny bez DPH. Takže ano, ta druhá, a úmyslně jsem našel levnou, stála na začátku kousek přes 14 tisíc, ale bez DPH, takže nějakých 17 tisíc s DPH Ta dražší, co jsem uvedl, začínala skoro na 22 tisících.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:36:39
avatar
Já taky neříkám HD 6900 že jsou mainstream .... navíc AMD u řady HD 6000 rozšířila nabídku a tak tu máte HD 6800 modely, které v řadě HD 5000 nebyly a díky tomu je větší výběr takže AMD bude mít v každé cenové hladině něco ...

Jinak Ferrari je dost mimo ve srovnání s HD 6950/6970 říkejme jim spíše BMW řady 3 a 5 ;) Ferrari bude HD 6990 ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 20:00:03
avatar
Ty jo ja se ted fakt uplne lekl, ze mluvis o me :-D
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:18:34
avatar
Uvidíme co z toho vyleze, ale dle toho jak dobře zoptimalizovali HD6800 tak HD6900 může být lehce nad GTX580 ale pak už budou rozhodovat hlavně oc možnosti. Já osobně čekam výkon minimálně o třetinu vyšší jak HD5870, ale těch 50% už mi přijde jak fantazie, ikdyž v nějakých hrách v určitém nastavení by to mohlo být.
Ale jak píše kolega nademnou, tak nazývat grafiku za 12Kk mainstream (střední proud) je dost ujeté.
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:15:38
avatar
No ja uz nejaky cas prechadzam webom a tych 50% sa my zda celkom realnych! Uz len jednoduchy prepocet (5870)1600/5=320 a (6970)1920/4=480 mno a ked si vezmem tento pomer 480/320=1,5! t.j. teoreticky 50%... To som este nespomenul -> vyssiu frekvenciu GPU, sirsiu zbernicu, rychlejsie pamete a vylepsenu archytekturu... takze to co amd ukuchtilo moze byt nakoniec cenovo velmi zaujimave hlavne ked niekho, kto pokukuje po grafike v podobnej cenovej hladine
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:53:40
avatar
Ja mám 5870, na jeden monitor mi to úplne stačí. Počkám si radšej radu 7000.

DD: Keď máš viac monitorov, dá sa nastaviť aby sa ti hra otvorila len na jednom monitore a na druhom by si si mohol napr. prezerať internet?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:12:00
avatar
Ano dá se to nastavit zrkze ovladače ... některé strategické hry dokonce mají zobrazení v jednom monitopru, v druhém statistiky a ovládání a ve třetím můžeš mít co chceš ....
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:33:37

Bohužel se tyhle hry dají spočítat na prstech jedné ruky, první kdo to měl byl Supreme Commander
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-07 19:50:50
avatar
díky. to vyzerá nejak zložito, ale snáď by sa to niekde na nete dalo nájsť. Chcel som si kúpiť ďalší monitor, stačil by mi 1600x1200 ale tie sú drahšie ako 24". Tie sú aj za 160eur, lenže ja mám 1900x1200 (widescreen) a tie modely sú až od 250 a lepšia značka od 300eur. takže asi počkám kým to klesne.
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 12:55:23
avatar
Je to na tom světě špatný no. Lidi si vozí prdel ve Ferfari, lítají helikoptérama, kupujou si grafický karty za 20tis. A vůbec je nezajímá, že na to ostatní nemaj prachy. Na co jim to kua je? Inu milé děti, to jsou takoví blázni, no,v podstatě vypatlaný lidi co ani nevědí co dělaj, tak jim to nezáviďte. Chudoba cti netratí.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 18:44:42
avatar
no krásne sme si vypočuli socialistický názor - "byť bohatý je špatné"
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:06:51
avatar
Nuž, ja teda neviem, ale mňa tento článok zase raz trošku viac motivoval ku kúpe GTX 580 Golden Sample... Asi som čudák. Našťastie v tomto prípade motivácia nie je všetko ($$$).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 13:20:19
avatar
Jsem jako Fox Mulder: " I want to belive " ...
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2010-12-06 15:00:27
avatar
Pojem NVIDIOT stále platí a bude se moct používat, ale co fanATIk? ATI už jako takové není teď už jen AMD takže si někteří zelení mozci budou muset vymyslet jinou přezdívku pro zastánce AMD grafik
Yiri [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 20:08:49

Napiš to "nahlas"! AMDebil
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 15:25:29

Já osobně nevidím na cenách HD69xx nic divného, a dalo se to čekat vůči konkurenci a výkonu který nabízí. Spíš by bylo divné, kdyby je dali za cenu HD58xx. V což mohlo doufat jen pár neznalích jedinců, nebo ti co si teď chcou trochu rýpnout. Cena je sice trochu vyšší, ale nikdo to po vás nechce z ruky. Tím chci říct že každý měl dost času si našetřit (jako já), a ne se teď vymlouvat že na to nemá a tudíž že tyto grafiky jsou předražené. Naopak, vzhledem k výkonu se mi zdá cena rozumná. A je zajímavé že se nikdo nezmínil o předražených grafikách nVidie, a to i přesto že má vysoké ceny ve zvyku. Kdo si chce opravdu pořídit výkonnou grafiku, tak si na ni prostě našetří a je mi jedno kolik dostanu palců, za svým si stojím...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:25:31
avatar
děkuji, že je tu i někdo, kdo umí myslet a ne jen štěkat do větru jak prérijní pes
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:45:20

Není zač, máme stejný názor.. . Však oni ví že to není až tak moc, ale jsou naštvaní že ty peníze už dali jinam..
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 19:55:31

Souhlasím s váma.
Někteří si tu stěžují, že je to hrozně drahé a že si to koupí jen pár lidí. To mi přijde skoro jako by si stěžovali, že Ferrary a Porsche jsou hrozně drahý, že si je bude moct koupit jen pár lidí.
Prostě 6900 jsou pro pár lidí, ale to přece neznamená, že jsou za tu cenu spatné, pochopitelně pokud za tu cenu mají patřičný výkon.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-08 10:06:57

Tech kdo tu premysli a maji realny usudek tu je dost podle mne, jen vetsinu rozumnych evidentne nebavi se vubec k tem detinskym zabomysim valkam a utokum vyjadrovat protoze dokud tu budou mit prostor si "vybijet" sve emoce neprimerenym a nepatricnym zpusobem "nezraly" jedinci, nikdy tu nebude uroven diskuzi alespon jako na EHW.

PS: Spolehat na zdravy rozum jedincu, kdyz jedinec nemusi byt zdaleka dospely(at uz dusevne ci i fyzicky) ci slusne vychovany je hole blaznostvi, doufam ze uz jste to pochopili a budete v diskuzich daleko rozhodnejsi
Jakekoliv clanky i sebevic amaterske bez diskuzi nejsou dnes nicim, a diskuze bez kvalitnich Modu jsou blatem a prostorem pro nevychovane a nezrale jedince kteri jsou schopni znicit sebelepsi clanky a recenze, proste to casem tem normalnim tak otravi ze web ziska spatnou popularitu a finito...
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 15:33:35

Waffene...Ati grafik sou po svete statisice,takze proc by nemohli bejt fanAtici???..zapni mozek a premyslej....jinak sem moc zvedavej na vykon tech novejch karticek od AMD..uvidime...kupovat je urco nebudu,ale moc me to zajima..jak sli s vyvojem kupredu...at zije jak NV tak i AMD...pro zakaznika jen a jen dobre....
peg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 15:42:31

http://www.refractivesoftware.com/
http://www.m4d.info/

Tohle jsou pro mne argumenty ke koupi nové karty !
DD asi budeš muset nedříve přesvědčit programátory a pak ostatní ...

Prostě CUDA jede !
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:02:17
avatar
Ohledně té ceny trošku DD přetřelil,že 11 tisíc za GK je vlastně v pohodě a není to moc vzhledem k výkonu.To asi né... Jak to tak půjde dál budeme kupovat mainstream grafiky za 20 litrů.Já si koupim 6990,ale kdyby stála 8 tisíc,byl bych teda mnohem radši.
Pichoslav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 19:57:07

Tak mainstream jsou 6800, ne?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 19:58:14
avatar
To by byl radši asi každej, ale to by tu grafiku muselo AMD dotovat
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:26:17
avatar
som zvedavý ako si autor TRPAsliči.blogspot.com nasere do treniek keď vyjde Cayman a porazí 580 Mu zozelenie a skysne úsmev na pekne dlhú dobu
Eddward [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:17:32

si si nejaky isty pocuvaj, mas karty v rukach?.. len aby to nebolo opacne ;)
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 19:35:53
avatar
ja som zvedavy co bude s tymto webom ak to bude opacne.

pred vydanim 580 to bolo presne naopak. zatial co tu sa najprv tvrdilo ze 580 je len na papiery a nikdy nevide, potom sa tvrdilo ze nevide skor ako buduci rok a nakonec to dopadlo tak ako sa pisalo na spominanom blogu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-07 01:09:45
avatar
To ani ne, HD 6970 porazí GTX 580 v některých případech, ale v průměru bude hodně záležet na tom, zda budete do výsledků započítávat i testy v nízkých rozlišeních, pro které bude tato karta zbytečná, nebo jen ve vysokých, kde díky 2GB bude mít v některých přápadech slušnou výhodu ...
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 16:38:54
avatar
Osobně počkám až slevní řada nereferenčních HD 6870 od Vaporu X jestli se vůbec bude dělat na takových 5 - 5 500, - a teprve pak budu uvažovat o koupi, protože vyhodit více jak 6 000, - za grafiku se mi zdá být už zbytečné, můj názor je, že kupovat grafiku za 3 000 , - je asi stejná kravina jako kupovat grafiku za 6 000, - a více. Rozumná mez je někde kolem 4 500 - 5 500, -
Krom toho, že moje HD 4890 Vapor X 2 GB stačí zatím na vše co vyšlo, 3 monitory nepoužívám protože na to jaksi nemám. Bohatě mi stačí jeden monitor LCD který je starý 4 roky a grafika která je stará asi něco málo přez rok a stačí úplně na vše v DX 10.1 na rozlyšení 1280x960...
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:02:41

Nevím co pořád řešíte, ceny na trhu jsou pohyblivé! je tady sice za poslední roky závislost výkon/cena, že se kupuje výkonější HW za menší peníze, ale dnes je kunkurence taková, že nahrává AMD aby ceny byly vyšší. + další aspekty jako drahé paměti a nevím co ještě zvedají cenu. Podtrženo a sečteno, já si rozhodně v tomhle ani dalším roce žádnou z 69xx nekoupim, nemám many. Ale věřím, že výkon tu cenu ospravedlní!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:24:50
avatar
At jsou již tu a testy a recenze lítají škoda že na ni nyní nemám jinak bych hned kupoval,no co nadělám musím ještě chvilku se svojí 5850 vydržet.
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 17:26:05

Jestli jí pak budeš prodávat, tak bych byl potencionální zájemce
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ahojte 2010-12-06 18:02:20
avatar
Prepáčte, že sa nevydjadrím k téme, ale potrebujem od Vás hlavne skúsených majiteľov AMD kariet HD68x0 pomoc.

Prosím pomôžte svojími vedomosťami a skúsenosťami:

Mám problém s AMD Radeon HD6850 1GB DDR5 pod Windowx XP SP3 Professional a jej ovládačmi, ktoré deaktivujú ovládače VIA VT1708A HD definition kodeku. Zvuk ide zrejme len cez HDMI čo je pre mňa momentálne "Jóbov dar", pretože mam LCD pripojené cez DVI a reproduktory 5.1. Pri inštalácii zvukového kodeku sa vyhodí hláška "Error: "We cant find HD audio device". Obdobne to platí ak už je zvukový kodek nainštalovaný pred vložením grafickej karty - OS jednoducho nevidí žiadne audio - zvukové zariadenie resp. len ATI High definition audio. Aj keď v device Managerovi defaultnem ATI High Definition Audio Device, nepomôže to. V uvedenej doske som mal karty ako ATI Radeon HD4650 512MB DDR2 low-profile ako aj ASUS EN9600GT Matrix 512MB GDDR3 a so zvukom nebol žiaden problém.

Obrázek
Obrázek

Vopred ďakujem

P.S. kludne píšte SZ aby sa nezahlcovala diskusia
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-08 10:27:29

Evidentne kolize ovladacu(at uz z HW nebo SW priciny), v jakym stavu je ovladac zvuku kdyz vlozis 6850 a jeste nenainstalujes ovladace pro GK? Vidi OS tu zvukovku nebo uz ne? Zkus update jak biosu tak driveru primo pro MB od vyrobce ne nejakej uni, taky zkontroluj jestli neni v biosu zvukovka disabnuta. Jestli neni tak ji zdisabluj, uloz bios a nabootuj do widli, pak widle normalne restartni, vlez do biosu, zapni zvukovku a uvidis jestli ji widle najdou a priradej novy adresy a interupty. Zkus taky strcit starou GK a zkontroluj v OS zvukovku jestli je OK, mohla shodou okolnosti odejit a nebude uz chodit nikdy....

Mozna ti nezbyde nez reinstall widli(jestli se perou obe zarizeni o nejakou adresu ci preruseni a widle to nejsou schopny bezkolizne nastavit) a mozna ani to nepomuze, v kazdem pripade obstarozni VIA CHS to muze byt pricina a muj osobni tip. Jestli mas moznost zkus si od nekoho pujcit zvukovku PCI/pci_ex podle toho co tvuj MB umoznuje a co maji kamaradi a rozjet zvuk na ni.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 18:03:09
avatar
Nějak fakt už uplně nechápu, jak se pořád jen řeší, že ta cena těch nových karet a že se to nevyplatí a další takový bláboly. ... Vždyť HD 5850 byla nahrazena 6850 za nižší cenu a HD 5870 zase 6870 také za nižší cenu ... tudíž mainstream byl nahrazen mainstreamem s nižší cenovkou ... čili tady bych vůbec neremcal ... no a teď teprve vychází performance, skoro high end, ktery tu ale pred tim v takoveto forme vubec nebyl, pokud nepocitam nektere edice HD 5870 OC atd. ! High end zastupovala pouze HD 5970 ... a tu bude nahrazovat az HD 6990 ... takze si myslim, ze je vsechno v naprostem poradku ... ja osobne cekam na HD 6770, ktera nahradi 5770 a bude stat kolem 3000 a tato karta bude pro me, jako pro obcasneho hrace na 22 monitoru akorat.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 18:09:41
avatar
Sice si na radu 69xx nemyslim, ale verim a doufam, ze to bude dobre. Od toho se pak bude odvijet plno dalsich veci.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon - prikon 2010-12-06 20:03:43
avatar
Vykon - prikon
Vzdy som bol zastanca high-end, kym mi raz nepredali 250W GPU-prve
Dnes top 1chip karty GTX580 aj 6970 budu nad 240W a to nie high-end ale ulet
5870 - stale the best
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 20:28:41

Já v tom úlet nevidím, pokud chceš kartu pod 200W tak si pořiď nějaký mainstream. Dnešní highend má prostě jiné nároky než kdysi, a pokud chceš to nej tak se stím holt musíš smířit. Nebo si pořiď HD6990 tam máš 150W na každou GPU..
Wodraziv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-07 01:08:14
avatar
EDIT by DD: BAN za pokus o Flame a výkřiky do tmy
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 21:35:34

A jaký máš zbytek sestavy, protože jen samotná grafika ti z compu dělo neudělá..
Wodraziv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:21:39
avatar
Mám Atlona x2 245ku a 2Gb ramky.... bude to stačit ?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:38:28

Ten procesor s frekvenci 2.9 GHz tě dost brzdí, chtělo by to alespoň Athlon II x4 3.0 GHz nebo vyšší. Pokud má tvá deska podporu Phenom II x4, tak bych bral spíš tento. Podívej se na stránky výrobce desky, tam zjístíš podporu CPU pro svou desku.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 23:11:00
avatar
Jak radí palab. Určo si takovouhle krásku nepořizuj do tohohle počítače...to je jak garážovat Ferrari v slepicema zadělaném kurníku.

4 jádra, nebo víc a alespoň 4 GB ram...
Ogi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 23:05:10

Pitomej si ty...zahrajes si stejne jak na NV tak ati(amd)a s tou sestavou a 2GB ram toho moc neudelas......
Moss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-07 00:27:01
avatar
no rad by som sa opytal ci bude tento prispevok zmazany a ci bude mat dotycny ban?

jednak za vyraz pitomy nvidiot a jednak za vykrik do tmy o ktory tu nestojite ako bolo nedavno spominane a za co dostal jeden uzivatel ban v diskusii ohladom GT5.

som zvedavy ci je tu brany na vsetkych rovnaky meter.

dakujem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-07 01:07:27
avatar
Samozřejmě, dotyčný již BAN obrdžel .... pardon, nestíhám to mazat hned jak to vyjde, netrávím tu všechen čas ...
Boreczmostu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny :) 2010-12-06 20:54:53

Kde jsou ty časy když jsem si kupoval 9600pro AIW za 9000
Teď mám skoro veterána 4850 512MB a na mé 20" stále vše jede jak má
Je hezké,že tu máme výkonné grafiky,ale k čemu? Když se hry dělají převážně na konzole
Kde jsou ty časy když jsem hrál Duke nukem 3D na 486/100 a 1MB grafice ale aspoň mě to chytlo,co dnes vypouští do světa za S...y, až na výjimky (Mass Effect,dragon age,Fallout atd.) a ještě to nazvou hrou,to nechápu.
Jinak já osobně snad měl jen jedno Nvidia grafiku a to Geforce 4MX a taky sloužila
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 21:28:31

to sme na tom dost podobně
Akorát bych dodal (Stalker, ... aa call of duty black ops
libuse.oracova [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-06 22:00:06
avatar
Plnej souhlas. 486 to bylo dělo kruciš a Duke mě bral dost dlouho - zkoušel jsem to loni na emulátoru a nechal jsem toho - prostě to nešlo - příšerný ovládání . Faktem je, že není co hrát a nejvíc jsem naštvanej, že jak nehraju, tak jsem potom, když už něco začnu (Mafie 2), strašně neohrabanej a pomalej. Z tohodle pohledu je úúúplně fuk co je lepší grafárna nad 10000. Ale taky je fakt, že je dobrý vědět co člověk může +-čekat. K Ati vs Nvidia - je děsná čurina sledovat tady ty diskuse, já toho moc nepíšu, ale bavím se tu královsky a ještě se toho hromadu dozvím - za to díky webu. Já třeba taky rád sleduju motokros a je mě jedno na jaký mašině kdo vyhrál, bo mě baví ten závod jako takovej a nebudu majiteli třeba husqarny říkat, že je vosel a aby si koupil něco jinýho, zvlášť, když na motorce umím sotva jezdit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1753x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2207x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1982x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2787x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2225x
Komentářů: 1