28nm AMD GPU jdou do ostré výroby! Uvedení grafických karet Radeon HD 7000 už v létě? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 12 duben 2011
altZ různých zdrojů prosakuje, že situace kolem 28nm čipů AMD nové generace je více než dobrá.

 

 

 

 

 

Téhle zprávě se až nechce věřit, ale už několik velmi dobře informovaných zdrojů, včetně některých našich vlastních, tvrdí, že AMD je s vývojem svých nových 28nm GPU tak daleko, že v květnu (05/2011) začne ostrá hromadná výroba u TSMC! Ano čtete správně. AMD začne vyrábět 28nm GPU nové generace a výrobci grafik začnou brzy poté s výrobou AMD Radeon HD 7000 grafik.

Otázkou ale zůstává samotná 28nm výroba, výrobní kapacity a vůbec možnosti TSMC. AMD nemá příliš s čím váhat – nic tím současného neohrozí ani neztratí, může jen získat. Chce si opět novou výrobu odladit a vyzkoušet co nejdříve. Na 40nm měla skoro rok náskok před konkurenční NV, což se nakonec ukázalo, jako klíčové pro zvládnutí celé výroby. Podle našich nejlepších odhadů by 28nm GPU měly vycházet ze současné 4D architektury čipů RV970 pro HD 6900 grafiky. Nicméně skutečně trvají pochybnosti o schopnosti TSMC dodávat nějaké významné počty 28nm GPU tak, aby mělo smysl grafiky HD 7000 uvádět na trh. Podle vlastních slov TSMC má až v Q4, to jest za půl roku(!), tvořit 28nm výroba u TSMC zhruba 4%, tedy zlomek objemu celkové produkce. Skutečně nejsem schopen říci, jak moc je reálné uvedení nových grafik už na přelomu července/srpna (07-08/2011), což by se za normálních okolností klidně stihnout a realizovat dalo. Mohu jen prozradit, že bez ohledu na stav výroby čipů, grafické karty HD 7000 budou hotové mnohem dříve, než jsme si mysleli a výrobci na nich už nyní makají. 28nm GPU AMD má a zjevně fungují tak dobře, že žádné další testovací revize se vyrábět nemusejí a v květnu může začít ostrá produkce. Upřímně doufám, že tomu tak je, protože by se tak neopakovala situace se 40nm TSMC výrobou, která dodnes není ve stavu, v jakém se očekávala.

Velkou otázkou také je, protože na 28nm se budou znovu rozdělovat pozice do dalších 2 let, jakým směrem se vydají konkurenční grafiky NVIDIA. Zda budou nadále kráčet směrem od spotřebního segmentu k profesionálnímu a výpočetnímu užití, anebo udělají krok zpět a půjdou cestou univerzálnosti spotřebního GPU jako právě GPU od AMD. Kromě jediného grafu, který zachycuje zbožné přání NVIDIA, kam by ráda výkonově dostala novou generací GPU, která nahradí FERMI, nemáme žádné nové informace a už dlouho jsme na téma nových 28nm GPU NVIDIA nic neslyšeli. Hlavní téma pro NV je totiž TEGRA, kdy by NV ráda co nejdříve začala 28nm u TSMC vyrábět novou čtyřjádrovou verzi.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - K čemu ? 2011-04-12 19:34:39
avatar
To je sice fajn, dříve bych se snad na nové grafiky i těšil, ale dnes ? Není jediná pořádná hra kůly který by to stálo za to. Na vše je dost výkonu se současnou generací.
Paxan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:23:32

Když není potřeba výkon, tak může potěšit nižší spotřeba, stabilnější výkon (minimální FPS blíže průměrnému) atd...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 06:07:24

nj, ale kvůli stejnému výkonu s nižší spotřebou nikdo novou kartu kupovat nebude
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 13:41:19
avatar
(*flastie sa ticho hlasi*) Napriklad ja. Ani nie tak spotreba ale tie veci okolo toho tj hluk a teplota karty. Napriklad ked vysli radeon 5000, tak som vymenil staru R3870 za 5750, vykonovo to bolo fakt len o nieco silnejsie, ale mal som z tej kupy radost, mala bezhlucna a studena karta, na ktorej si zahras aj sucastne hry + ako bonus podpora dx11. Vyvoj a modernizacia nie je len o raste vykonu.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 20:22:15
avatar
ale no, nekradni mi avatara
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 23:00:55
avatar
???. tohto avatara mam snad od zaciatku co som sa tu registroval (2009?)
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 12:57:53
avatar
ja tiez, od 2008
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 13:53:57

Hmmm, takže jste oba registrovaní
woody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 22:35:57

spatne, na 3 monitory by se mi moc hodilo +50% vykonu navic
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 02:56:37

Na každý monitor jednu 6990, 2000W zdroj, turbína místo větráčků, nějaká ta malá vodní elektrárna a není co řešit:-D
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 07:54:03
avatar
Na hraní nejnovejsiho 3D marku dobrý
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 08:11:19
avatar
nesuhlasim s prvym prispevkom, vykonu neni nikdy dost. Mne by sa urcite hodila nova grafika. Napr. taky crysis2 je fajnova hra, ale aj ked v horsom grafickom kabatku dava riadne zabrat mojej taktovanej 5850ke na 1980x1200 a full detailoch.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 08:19:37
avatar
Jj souhlasim, ze vykonu neni nikdy dost. Ale porad si muzes i ted koupit vykonejsi kartu nez 5850 nebo ji aspon taktnout pokud se toho nebojis a vis jak nato
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 10:23:05

ale neber to že ti DX11 grafika nezvláda DX9c, je to rozdiel.

V prvom rade je to v samotných sharderoch. Pri DX9 boli presne oddelené pixel a vertex shardery a na to je to aj koncipované. Pri DX10 sa prešlo na unifikovanú architektúru, ktorá je z pohľadu využiteľnosti oveľa efektívnejšia.
Ďalšie dielčie úpravy v architektúre DX11 sa prejavili aj v tom, že DX11 grafická karta má síce teoretický výkon niekoľkonásobne vyšší ako predchádzajúce generácie, ale stráca na tom že nie je optimalizovaná pre DX9 ale pre DX11. Skús si zohnaň nejaké hrateľné technologické demo s plnou podporov DX11 bez DX9 a uvidíš ten rozdiel, potom ti ten výkon bude stačiť.

Teda ak by sa programátory trochu posnažili a začali by vyvýjať pre PC a nie pre (prepáčte za výraz) "zasrané" konzoly s 10 rokov starým hardwarom, tak by si ten výkon aj skutočne využil a bolo by ti to aj k niečomu dobré.
Takže ak chceš mať výkon v DX9 tak to by museli vývojáry čipov začať makať na DX9 čipoch a nie na DX11.

To je môj osobný názor a verím tomu, že to každý rozumný človek chápe
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 19:38:09

neuveritelne ale urcite by to potesilo mna aj vela inych
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 19:47:48
avatar
Pro ten skvělý pocit že má člověk novou grafiku možná jo , ale stejne nakonec budou nevyužité a díký konzolím se zase nikam nic nehne. DX11 jde už na grafikách řady 5000 a ten výkon co přinese tato nová generace bude bohužel jen težko využitelný.
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 19:43:24

Velmi sa teším :-)
AMD velmi milo prekvapilo, len škoda, že TSMC ešte neni pripravené na 28 nm výrobu

Ale inač sa na ne veľmi teším. Výkonovo určite nesklamu
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 19:46:04
avatar
To je sice pravda, ale kdyby nebyly takovyto zpravy, tak bysme se nemeli na co tesit a vzdycky je lepsi se na neco tesit :-), ja se tesim :-)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:19:39
avatar
Doufám že vyjde mainstream na 28nm dřív než BF3, abych konečně vyměnil svůj 55nm Radeon, který mi už v PC trůní 3 roky za něco pořádnýho.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:19:06
avatar
Tak letos je taky neocekavam, ale muzou na podzim prekvapit Ikdyz neni kam spechat.
done [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:38:34
avatar
To zní skvěle. A DD víc takovýchto dobrých zpráv!! ..i kdyby to bylo na podzim. Já bych vyměnil svoje žravější FERMI2 za 28nm GPU hned.
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:39:11
avatar
zdá se mi to nebo se tu HD6xxx ani moc neohřejí?
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 20:57:36

spis AMD nahodi prvni mobilni grafiky a mensi cipy ... s stavajici RV9xx architekturou ..... A pristi rok az bude myt plne najetou vyrobu nas ceka novejsi RVXxx
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 21:17:43

TSMC jede na 100% a kapacita je rozdělená na dlouho dopředu. AMD bude muset obětovat výrobu starších karet. HD68XX ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 22:18:56
avatar
proč by mělo? 28nm kapacity s 40nm vůbec nesouvisí ;)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 00:14:25

To by musela mít nové kapacity. Sice začala stavět novou továrnu, ale nikde jsem nečetl o jejím zprovoznění. Teď plácnu, jestliže má kapacitu 100 000 waferů měsíčně a je 100%vytížená, tak najetím výroby 28nm musí omezit 40nm. Vyrobí zase 100 000 waferů. A první čipy nemají jít pro AMD Odkaz Pokud bude mít nové, bude je dělit mezi všechny zákazniky.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 01:09:31
avatar
To je sice dedukce selsky správná, ovšem bůhví, jak to reálně je. Pokud tam nepracuješ, tak se v tomto ohledu moc soudit nedá.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 09:00:03

Přesně vyjádřené. Je otázka jak bude výroba pokračovat při výrobě HD7XXX. Co první omezí? HD68XX, nebo HD69XX? Půjde cestou přejmenování HD6XXX na HD7XXX mainstream a low-end. Přišlo mi, že první opustí 5D. Ale jak správně píšeš, v tom se jenom Bůh vyzná! Necháme se překvapit.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 19:14:59

Selský rozum praví že by měli omezit výrobů čipů které budou ty nové nahrazovat
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 19:35:45

No teď jsi to rozsvítil! Samozřejmě, ale JAKOU kartu (čip) vypustí první. Sá první plnohodnotnou, např. HD7850/70, a nechá HD6950/70 jako maistream, nebo po vzoru přechodu na novou technologii 40nm vydá první jednodušší kartu (jako HD4770) a na ní bude vychytávat mouchy. A pojede HD6950/70. Osobně myslím, že HD6950/70 ponechá, v přeznačeném názvu.
Já vím- Selský rozum říká, že udělá to nejrozumnější. Děkuji za odpověď
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 21:22:15
avatar
Kdyby tomu tak opravdu bylo, pro hodně lidí začnou velké nákupy Bulldozer + HD 7000
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 21:40:40
avatar
Před rokem a něco se mi do PC dostala řada 5000 a za pár měsíců to už bude 2 generace staré . Jak ten vývoj letí...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 22:23:21

Prestoze Nvidia u me momentalne propadla (duvody je myslim zbytecne uvadet) tak bych byl hrozne nerad kdyby ji AMD totalne prevalcovalo, coz se v podstate deje. Nerad protoze by jsme to bez konrence odnesli my vsichni
Prestoze jsem si pred dvema mesici koupil novou 6950 (predelam na 6970) tak jsem rad kdyz to takhle padi dopredu. Myslim ze AMD je povzbuzeno dobrymi prodeji. Je videt ze dobry produkt za dobrou cenu se reklamuje sam a nepotrebuje klamave reklamy. Nechci hanit jine servery ale z toho co obcas ctu na PC tuning tak nevim jestli se mam smat nebo brecet. Nektere veci snad nemuzou myslet vazne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 00:45:57
avatar
zatím se to neděje ... je jedna věc technologicky překonat konkurenci a druhá věc je mít výrobní kapacity a překonat ji na trhu, dokud to TSMC bude dělit jak to dělí, tak se podívyl budou udržovat srovnatelné ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 14:21:40

V com presne AMD technologicky prekonalo konkurenciu? Jedna sa predsa o 2 rozne pristupy pričom Fermi sa zameriava nielen na hry ale aj na GPGPU a cast cipu je tam proste na nieco co AMD grafiky nemaju (takze nemyslim na DC alebo OpenCL). Takze to, ze ma AMD mensie cipy (z coho vychadza potom aj mensia spotreba a teploty) neznamená, že ma technologicky navrch. Nehovorim ani to, že ma navrch NVIDIA. Ono je to ale ťažké hodnotiť. Pre AMD je celkovo lepšie mať menšie čipy čo sa prejaví hlavne pri nepodarenej vyrobe na čo doplatila v poslednej generácii NVIDIA. Ale zasa ak bude vyroba v poriadku tak NVIDIA bude vdaka vacsim cipom na tom vykonovo tiez dobre. Ako by sa hodnotili posledne generacie keby namiesto GTX480 vysla GTX580 a porovnávala sa s HD5870? Takže výkonový rozdiel medzi najlepšími konkurujúcimi kartami by bol 30%? Ono je to všetko o okolnostiach ktoré momentálne viac zahrali do karát AMD. Predtým to zasa bola NVIDIA pri 8čkovej rade.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:23:29

Tohle by bylo na dlouhou diskuzi ale jeden argument ti dam. Na zahranicnim webu delali testy kvality obrazu mezi AMD a Nvidia. Vysledek byl ze Nvidia propadla a to nejen u nejnovejsich karet. To ze cast Nvidia cipu je pouzito na neco jineho by snad nemelo ovlinit kvalitu obrazu ale to jak je ta karta technologicky postavena. Ja z osobnich zkusenosti toto muzu potvrdit. Vystridal jsem oba tabory nekolikrat a Radeony podle me produkovali lepsi obraz.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:29:45

Ja som mal vždy iba karty od NV takže to porovnať neviem. Vedel by si dať odkaz na ten test? By som chcel vedieť ako prišli k takým výsledkom. V čom bol podla teba obraz lepší? Bol ostrejší, vernejší...?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 17:18:03
avatar
no presel sem z 8800GTS na 6950 a v kvalite obrazu nevidim zadnej rozdil...jen mi radeon lehce rozhasil kalibraci, ale po lehci uprave v nastaveni monitoru je to ok. a to sem kvalitu zobrazeni dost haklivej, treba tn monitory horko tezko snasim...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 18:04:58
avatar
jsme si naproto jistý, že tam rozdíl je a jsem udiven, že ho nevidíš
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 18:44:47
avatar
ano v defaultu je...vsak pisu ze mi radeon lehce rozhasil kalibraci monitoru. obraz mel trochu teplejsi nadech, stacilo ubrat bod-dva od cervene a zelene, trochu pridat modrou a je to stejne. rozhodovat o tom kdo ma kvalitnejsi obraz muzes az uvidis pomoci sondy zkalibrovanej obraz pro obe karty na kvalitnim monitoru. a garantuji ti, ze zadnej rozdil nepoznas. ono to totiz ani nejde, od doby co se monitory pripojuji digitalne...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:37:35
avatar
Tím technologicky napřed asi DD myslí to, že AMD má čipy navržené tak, že se jim na 1mm vleze více tranzistorů než se vleze nVidii.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:55:49

Otázka potom je prečo je tomu tak. Nevychádza to z konceptu inej architektúry čipu? To by chcelo sa viac v tejto problematike vyznať. Uvidíme ako sa NV popasuje s 28nm čipom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 16:12:23
avatar
technologicky=

1, na stejný výkon potřebuje NV výrazně větší jádro, více energie a složitější grafiku

2, na 1mm2 na stejném procesu nacpe AMD více tranzistorů a ještě jí to tolik nežere ...

myslím že to se dá zcela objektivně považovat za technologické překonání ... Jinak AMD čipy jsou na GPGPU použitelné úplně stejně, dokonce mají i vyšší výkon, kámen úrazu je software a podpora ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 17:02:37

No práve na 1 som narážal. Ak by Fermi nemalo časť čipu orientovanú aj do profesionálnej sféry (podpora C++, L2 Cache,...) tak by mala menší čip ako má teraz s menším počtom tranzistorov a tým pádom aj s menšou spotrebou. Totiž nasmerovanie karty nešlo čisto iba na herný priemysel tak ako je to u AMD. Preto sa mi nezdá na základe tohto hodnotiť technologickú pokročilosť pretože architektúra čipu závisí od jeho nasmerovania samotným vývojárom. Hlavne už len z toho, že NVIDIA aj AMD maju dosť odlišnú architektúru a smerovanie sa podla mňa nedá hovoriť o technologickej vyspelosti na základe veľkosti čipu.

ad 2) v čom je problém architektúry Fermi že nemôže mať rovnakú hustotu tranzistorov ako maju karty od AMD? A aký rozdiel tam vlastne je? Ak je to závislé iba na architektúre a návrhu tak toto sa môže kludne otáčať v závislosti od toho ako sa komu lepšie podarí prechod na nový výrobný proces. Ako som písal vyššie ak by kvôli výrobnému procesu nemala NV problémy a Fermi by vyšlo v podobe GTX580 tak aj rozdiel vo výkone by bol adekvátny.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 12:16:09
avatar
souhlasím že se nedají pořádně porovnávat kdo na tom je technologicky lépe, obě firmy mají jiné zaměření architektury atd... osobně považuju za o něco pokročilejší fermi než dnešní r900, ale vzhledem k určení fermi architektury je právě ta R900 pro uživatele vhodnější (přesně jak jsi psal, nemají pro nás zbytečné c++, cache..... ) a pro výrobce taktéž, je totiž jednodušší na výrobu.
Ale potom polemizovaat "co kdyby tamto a ono" třeba 480 kdyby vyšla jak měla (tedy v podobě GTX580) jak by rozdrtila HD5870... ano, možná... ale porovnávat takhle dva produkty s odstupem mezi vydáním více než rok (!) a taktéž s hodně rozdílnou cenou (!) je poněkud směšné.

Jinak, dodatek k tomu že "kdyby vyšla fermi rovnou jak GTX580...".... jo, mohla, kdyby si v nV udělala pořádného pokusného králíka jak AMD (HD4770) a neměli tak monstrózní čípy...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 13:25:34

Tým porovnaním GTX580/480 vs HD5870 som chcel poukázať hlavne na to, že GTX480 kvôli problematickej výrobe nemala plne využitelný čip GF100. To prišlo až s GTX580 kedy sa výroba doladila. Tým pádom GTX480 bola výkonovo bližšie ku HD5870, ktorý mal plne využitelný čip. A aj preto hovoriť o technologickej pokročilosti na základe velkosti čipu s porovnaním plne využitého proti čiastočnému sa nedá. Za to si samozrejme NV môže sama. Proste jej to nevyšlo. Ale takto teoretizovať nemá moc význam.

Ešte by ma zaujímalo čo vôbec znamená zložitejšia grafika z DDho komentára...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 13:36:46
avatar
S tou GTX480 máš pravdu, doplatila na ne plně funkční čipy. Ale jak jsme již oba psali, to už byla jejich blbost.

jinak k t omu porovnání 6970 a 5870 ;-) já mám 5870 a kámoš 6970, věř mi, ta spotřeba a vše na výkonu jde hodně poznat ;-))) ta karta tu mou převálcuje kdykoli kdekoli i s procesorem s polovičním výkonem a to nemám ořezávátko
PetrSvetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 22:41:06

Od léta 2010 jsem mimo republiku, takže mám jen noťas a hraní moc neřeším. Ale novinky čtu pořád moc rád a až se budu v červenci vracet, tak chci vyměnit mou ATi 4870 za něco nového. Jenže teď nevím, jestli to nemám ještě vydržet do příchodu AMD 7xxx. S mou 4870 si zahraju v podstatě vše a stejně přes léto moc u PC dřepět nebudu.
dargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-12 23:10:09

tak to s mojou 5770-kou ešte niečo vydržím, len aby bolo čo hrať, lebo sklamaní na PC už bolo dosť.
hry hrajem od dôb c64-ky a je to moje hobby ale pomaly ma to prestáva baviť hrať tie grcy... kde sú tie časy keď vyšla revolučná hra a bez upgradu mašinky to ani nešlo poriadne hrať.
Taký mal byť aj Crysis 2 aby sa vývoj tlačil dopredu a nie stagnoval.
Držím palce AMD a nech tu sú nové rady GK čo najskôr..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:47:28
avatar
Taky hraju od dob ZX Spectrum a ty nové hry fakt většinou stojí za ... Nedávno jsem si koupil v akci na Steamu Deus Ex a Deus Ex invisible war a teď mám rozehraný ten první a neskutešně mě to chytlo(nikdy před tím jsem ho nehrál). Takže až dohraju, hned se vrhnu na ten invisible war a do té doby už bude hodně hodnocení na Human Revolution, tak uvidím jestli půjdu i do něj. No a uvidíme jestli aspoň ten bude trochu graficky na výší a HW náročnější.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 19:39:36

Tak ta jednička je jedinečná. Ta dvojka mi přišla jako když lógr po prvním kafi zaliješ horkou vodou
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 00:19:16
avatar
pevne som v to veril, drzim palce
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 01:01:27

no ak sa tento rok zacne na ostro s 28nm vyrobou rozhodne sa viac tesim na tie mobilne chipi ako tie top od Ati.
Mozno je to sebecke ale s 5850tkou som este nezaznamenal ze by bola hra kvoli ktorej by som ju bol ochotny zmenit.

U mobilov , tabletov , notebookov by to ale znovu mohol znamenat slusny posun v pred .
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 11:58:30
avatar
Trosku budem k tebe kriticky tak sorac 1. je to AMD a nie ATI . 2. mam podobneho kamarata ktory do nedavna maj v PC Nvidiu 8600GT a hral na 17" monitore a tesil sa ze mu ide kazda hra no ale za aku cenu ? Za cenu nizkeho rozlisenia a bez akych kolvek detaelou teraz som ho presvedcil nech si kupi HD6850 a je ohureny s toho vykonu ze ma maximalne detaeli a zozlisenie tak velke ake mu zvlada monitor . Ja som mal rok HD5970 hral som na troch 21.5" monitoroch to by som s inou kartou na full nehral . Preto vykonu nieje nikdy dost . Vsetko to zalezi od narokou kezdeho zakaznika mne kedchcem dokupit dalsie 3 monitory ten vykon navyse padne ale velice v hod .
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 12:25:17
avatar
Přesně
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 22:26:21

v pohode kritiku beriem ked som svoju 5850tku kupoval bolo to este ATI znacka ale inak mas pravdu(proste stara skola)
Co sa tyka toho porovnania 8600gt to je dnes v podstate uz skoro grafika do mobilu , nato nepotrebujes 28nm aby si niekoho kto ju ma ohuril.
Preto hovorim ze ked si odpustis iste marginalne detaily , maju dnesne hry malo co ponuknut a preto mi novy proces uz rozhodne zili netrha.
Proste az zacne skutocne zalezat na kazdom frame vykonu musia dojst na trh nove konzole.
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-14 10:28:39
avatar
stymi hrami to mas uplnu pravdu to ma tak neuveritelne se..e ale pre mna napr. su vhre velmi dopezite detaily a rozlisenie teda potrebujem dostatok vykonu niekto sa uspokoji aj s menej to je presne na kazddom cloveku jasne ze v tedy to bola este ATI to len ja uz tak zviknuty ze je to AMD .
Bazo777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 07:12:26
avatar
Kedze este 40nm nieje 100% odladena 28nm by mohla byt problem,ale tesim sa a verim ze to vyde...
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 07:30:55

Nojo vyvoj musi ist dalej aj ked sa mi zda v pripade GKs chipov hadam aj zbytocne rychle tempo.Ani sa nedivim ze vyrobcovia tlacia tolko penazi do marketingu.Presviacat dokola tych istych hracov aby pol-1 rok obmienali svoje GK aj ked im to neprinesie takmer nijaku zmenu zazitku...Ale ked ono tie chipy nema zmysel vyvyjat ak to nepredaju v masovych mnozstvach.
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 10:23:19
avatar
A já doufal,že AMD 7xxx bude až příští rok...sakra zase tenhle rok dát do PC přes 20tisíc to mě štve
d.strachal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 12:26:43
avatar
A tak zase to za víc prodáš. Jako já
Stillson [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 12:45:15
avatar
Jo to je taky pravda
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 15:38:40
avatar
Těším se hlavně na ty dvoujádrové
Vernys [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 18:19:01

Jestliže píšeš, že z různých zdrojů prosakují tyto informace, mohl bys nějaké uvést?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 18:21:53
avatar
třeba DDWorld.cz
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-13 18:34:21
avatar
Tak to já zase bych byl rád kdyby přišli takto brzy jelikož testů a recenzí není nikdy dost.bylo by pěkné mít hned potom co dorazí Buldozer ještě novou gráfu v testech.
SparK2SplinteR [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 7000 v roku 2012 2011-04-15 19:26:37

Ja si osobne myslím že nová séria HD 7000 bude uvedená budúci rok, keďže AMD40nm výrobu zvládnuté na jedničku a ja nevidím dôvod, prečo by sa mala začať hromadná výroba na nevyzretej 28nm technológii už tento rok. A keď AMD chce ozajstnou revolúciou prísť namiesto evolúcie musí to prísť ruka v ruke s PCI Express 3.0, ktorého podpora prípade Intelu je ohlásená na budúci rok s USB 3.0 pre Ivy Bridge Odkaz
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-04-16 10:39:55

Kaslem na nejake 28nm ked vyvoj hier sa zastavil. Just som si teraz objednal GTX560Ti OC a nevymenim ju kym nebudu nove konzoly.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 962x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1750x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1895x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2446x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2153x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1409x
Komentářů: 0