Grafický karta AMD Radeon R9 290X – výkon TITANU s výrazně lepší efektivitou a cenou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 23 September 2013
altŘízený únik nebo náhoda? Nová grafika výrazně odhalena před uvedením.

 

 

S blížícím se uvedením očekávané nové generace grafických karet AMD Radeon, stoupal samozřejmě počet zpráv o nové grafice a s nimi stoupal i počet vyložených výmyslů. Někteří z tradičních pohádkářů nyní musí upravovat starší články a odvolávat co slibovali a o čem tvrdili, že je zaručená zpráva. Přiznám se, že protože patříme do malé skupiny správně informovaných se správnými informacemi, celý ten kolotoč jsem i tentokrát sledoval s velkým pobavením :).  On je samozřejmě rozdíl, když některé články čtete jako neinformovaný uživatel bez znalosti, co se skutečně chystá a, nebo, jako v mém případě uživatel, který už delší dobu zná přesně, jaký ten nový produkt bude. Jak jsem psal dříve, má to i svou temnou stránku, kterou je nutnost „cenzurování“ sama sebe a hlídání se, co můžete a nemůžete pustit, abyste si samozřejmě své zdroje a postavení udržel i pro další generaci produktů a nedostal se do pozice zoufalců, kteří se nyní musí tvářit, že co psali před pár dny vlastně oni nikdy nenapsali anebo to dokonce dodatečně upravovat :). No nechme zoufalce zoufalci, ostatně nikdo inteligentní jim už dávno nic nevěří a podívejme se tedy na blížící se produkt.

Ačkoliv nadále musím (a chci) dodržovat určité informační embargo, přeci jen nemůžeme jako zpravodajský IT server ignorovat závažný únik, kterým je v podstatě kompletní fotogalerie nového produktu (ačkoliv se dle mého jedná o pre-sample) a hlavně i téměř finální parametry a téměř reálné konkrétní výkony, což vše mělo zůstat ještě minimálně pár dní utajeno.

No stalo se, fotografie vlastního nového jádra jsou venku. V několika starších článcích v uplynulých měsících jsem vás informoval, co máte a nemáte čekat. A jaké jsou vůbec možnosti AMD vzhledem k tomu, že se prozatím zůstává na 28nm procesu. Nyní už vidíte, že jsem vás připravoval a naváděl správně.

V hlavní roli je fakt, že AMD nemělo u GPU pro HD 7900 vůbec detailně vyladěnu architekturu pro 28nm výrobu u TSMC, jelikož ji TSMC dodělala později, a AMD už mělo hotové čipy. To už u nového čipu není pravda a novinka je dokonale vyladěna pro 28nm výrobu u TSMC, což znamená velmi zajímavý přínos a možnosti v mnoha ohledech a pokrok vůči HD 7000 ačkoliv se vlastně samotná výroba nemění. AMD i tak dokázala vykázat skutečně mezigenerační pokroky i bez generační změny výroby. Asi největší změnou je tolik spekulovaná, mnohými odmítaná a přesto nakonec minimálně u jednoho produktu nové řady reálná, sběrnice o šířce 512-bit. Nejen proto, že vzhledem k vylepšení v architektuře je to výhodné, ale i proto, že GDDR5 paměti jsou stále jedinou paměťovou technologií a nástupce není zatím v dohledu. Kombinace rychlých GDDR5 s 512-bit sběrnicí bude znamenat naprosto bezkonkurenční paměťovou propustnost.

Kromě širší sběrnice AMD samozřejmě navýšila i počet jednotek. Já skutečný počet jednotek v prvním uváděném produktu znám, ale zatím zůstaňme u onoho úniku, který tvrdí, že jich je 2516. HD 7970 mělo 2048. Nicméně liší se určité věci v samotné konstrukci, takže se to nedá úplně srovnávat. 

(ukázka údajného výkonu karty - neberte to tak vážně, není to finální test :) )

Každopádně, nové jádro je větší, ale ne obrovské. Má kolem 420mm2, což je výrazně méně něž mnozí čekali, protože tvrdili, že AMD vyrábí skutečné high endové jádro. Jenže to není pravda. AMD zůstává pevně ve své strategii tvorby menších "mainstreamových" čipů, protože high end je a bude prostě duální. Obří monolitická jádra vyrábět nebude, protože to nemá smysl. Ostatně konkurenční GK110 na GTX TITAN a GTX 780 to jasně dokazuje. Jak vidíte na výkonu karty, přes velmi podobný herní výkon na téměř identické frekvenci, je nové jádro HAWAII výrazně menší než GK110. 420mm2 vs 550mm2. A to má širší sběrnici, která také něco zabírá a je dokonce výkonnější, pokud jde o profesionální výpočetní oblast a nasazení = je stejně univerzální a tedy nejen herní GPU jako GK 110.  

AMD zkrátka předvede nejlepší a nejefektivnější 28nm GPU. Při podobném herním výkonu na podobné frekvenci (GTX TITAN jede ve skutečnosti téměř na 1GHz, stejně jako nová grafika AMD), má AMD o  více než 100mm2 menší plochu čipu což znamená výrazně lepší výrobní efektivitu, levnější výrobu a ve finále i levnější kartu. Ostatně už dopředu jsem avizoval, že AMD chystá grafiku, která nabídne výkon téměř GTX TITAN s cenovkou výrazně nižší, přičemž konkurence nemá dost dobře co proti tomu postavit, protože tak výkonné a zároveň cenově efektivní jádro nemá. A teď si představte, co předvede duální model, který bude skutečným high endem ;). Nutno dodat, že čekat u nástupce HD 7970 s větším jádrem, složitějším PCB a více RAM stejnou cenu, co dnes stojí HD 7970 GHz, by samozřejmě bylo hloupé.

Upozornění: výše uvedené grafy berte s rezervou! Nejsou úplně přesné ;). Pokud neumíte přečíst tuto větu je nám líto ... ale prosím pak nezačínejte diskusi.

Každopádně mě osobně mrzí takto velký únik, přeci jen mohla být ještě pár dní legrace. Bohužel znovu připomínám, že samotné „R9 290X“ grafické karty se v prodeji objeví až někdy během října a i přes vyšší cenovku bude o ně dost pravděpodobně pořádná rvačka, jelikož za současnou cenu GTX 780 získáte mnohem lepší výkon a vlastnosti ve všech směrech, přičemž GTX 780 nemůže cenově jít výrazně níže (což by bylo zapotřebí), protože je výrobně dražší. Navíc se blíží nové hry skutečně vyvíjené na míru GCN AMD Radeon architektuře a karta s těmito parametry by tak mohla vydržet velmi dlouho aktuální a použitelná.

Ale nebojte se, v dohledné době se toho chystá více, i když jestli to bude až tak atraktivní jako „R9 290X“, to zatím nechci posuzovat. Otazníky totiž stále (v jistém směru) visí nad nástupcem HD 7950 tedy nějakém „R9 280“, která by určitě zajímala podstatně více lidí, než kategorie grafik kolem 16ti tisíc pro horní 3%. Nicméně máte-li ty peníze, bude asi brzy za co je utratit ...

   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 07:38:37
avatar
Proc to pojmenovani na velice podobne oznaceni jako ma NV, to nejak nechapu.
Roby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 08:12:34

DD proč si neuvedl i ty grafy, kde vyhrává TITAN?
Bioshock Infinite, Metro last light,3Dmark firestrike a unigine. Tam všude je o trochu lepší titan. Takto to vypadá, že nové AMD je lepší a přitom je na tom asi tak jako ten titan.
Samo je titan dražší, ale počítám, že do vydání NVidia zlevní. Přeci jen Titan je už skoro 7 měsíců stará karta.
hary97 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 09:22:44

Pridavam se k Robymu a ptam se:
Proc???
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 10:52:33

Jsem momentalne vice fanda AMD GK ale musim uznat ze mas pravdu. Ten Metro bych neresil tam je rozdil 0.2 framu.
Bioshok je Titan o 5 fps lepsi 60 vs 65. Resolution 2560x1600.
Benchmarky jsou spise pro zajimavost ale mohli tu byt.

Kazdopadne novy Radeon Titana slusne nici za podstatne nizsi cenu. A az se vyladi ovladace tak to pro Titana dopadne jeste hure. Tenhle release by mohl slusne zamavat cenama a na vanoce pokud NV poradne srazi ceny by mohl byr zajimavy vyber. I kdyz diky novym konzolim bude AMD ted par let asi vyhodnejsi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:43:24
avatar
vzhlede k tomu, že to nejsou testy jako taková s fiálním produktem, nevím proč bych to tu měl všecho uvádět - vlášť, když to není zdaleka tak přesné a správné a to jsem napsal ve zvýraznění!!!! Počkejte si na reálná měření finálního produktu.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 15:59:32

Me to nevadi ale pro klid v publiku bys mel kazdemu hodit aspon kousek "kosti"
Ja osobne cekal vykon nekde mezi 780 a Titan, tohle je proste masakr. A az se vyladi ovladace to bude nasup.

Jinak s tim slevnenim Titana naklady na vyrobu nemaji co delat. Pokud konkurence nabidne vyssi vykon za podstatne nizsi cenu tak Titan musi s cenou dolu nebo to proste odpiskat. Na hry by si to uz fakt koupil jen "sorry ale slusneji me to nenapada" zeleny debil.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:04:25
avatar
Tak kdyz to neni tak presne jak uvadis tak proc jsou tu tedy tyto testy?
Anonymní  2013-09-23 20:21:25

Protoze jsou vsude? Najdes je na vsech webech ;-) Tim ted nerikam nic o tom zda tu jsou vsechny... Je pravda ze sem videl i dalsi kde se Titanu dari lip. Proste podle toho jaka hra kteremu GPU sedla... A plati to co rikam uz delsi dobu. Je to jen o tom jake ma kdo sympatie... GPU je narozdil od CPU vyrovnane a vylozenou chybu neudelas ani jednim z vyrobcu...

jo a kdyby me nekdo chtel nazvat fanATIkem ci necim podobnym pripominam ze mam v PC Nvidii :-)
standab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 17:31:05

Cha a je to tady. Všichni pochybovači, kteří před měsícem tvrdili, že jsem blázen, když říkám, že nástupce HD 7970 překoná v herním výkonu Titana.

A teď se ukázala pravda. GTX Titan je na nový Radeon krátký. Ani nemluvím o tom, že testovaný R9 290X je jen vzorek. Reálná karta podle podle všeho poběží na drobet vyšších taktech.
Až budou dostupné nereferenční OC edice a až budou vyladěné ovladače, bude to úplně o něčem jiném.
Zatím jsme neviděli všechny hry, ale dnes se stejné většina optimalizuje na GCN.

Docela mě těší, že jsem měl lepší informace než DD, který taky nevěřil, že by R9 290X překonal GTX Titan. DD, najdi si lepší zdroje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 05:37:20
avatar
kde pořád bereš tu jistotu že te TITAN překoná?
standab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 06:21:34

Nech se překvapit. OC edice ho překonají, referenční edice ho minimálně dorovnají.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 07:50:28
avatar
já se překvapovat nemusím, já ty karty viděl
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 11:49:59
avatar
pretoze amdd
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 12:15:02
avatar
Jestli to není třeba tím, že v Unigine a 3D Marku je vždycky nV lepší, ikdyž je méně výkonná. A Bioshock, v UT enginu se většinou daří také lépe nV kartám, tak třeba proto...
Výsledek je stejně ten, že Titán je celkem pěkně poraženej jak výkonem, tak hlavně efektivitou...
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 12:17:36
avatar
no keby nebol tak by to amd mohlo rovno zabalit
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 12:33:49
avatar
Čo to melieš? To nie je najvýkonnejší model.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:14:17
avatar
brain on pls, pozeram ze je v cenovej hladine 600 dolarov ako 780gtx, ta je o nieco slabsia od titana a bola tu o dost skor
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:01:45
avatar
Vždy ma dokáže udiviť "coolové" miešanie angličtiny a slovenčiny. Ale k veci - cenu nikto nevie, presný výkon, teploty a spotrebu taktiež nie. Tak čo tu rozdávaš rozumy?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:52:53
avatar
Abyste se měli na co ptát ...

v textu máte jasně napsané jak to je. Napsal jsem podobný výkon nikoliv nutně vyšší výkon!!! a ještě se zvýrazněnou poznámkou. Koukáte je na grafy? Vaše pitomost, alespoň vás to naučí číst i text okolo...

Jinak bechmarky nepovažuji za testy grafik vhodné do testu grafické karty ... nepoužíváme je k tomu a nebudeme a nemá smyls je uvádět.

Zlevnění TITANA někam výrazně níže atd. Ha ha ha ... jak může soupeřit s výrobně mnohem levnějším R9???? Je to situace podobná GTX 580 vs HD 6970 ... podobný výkon ae GTX 580 o třetinu dražší. Žádné velké soupeření nečekejte.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velikost cipů 2013-09-23 10:03:13
avatar
GK110 ma 551mm ne 520mm opravte si to
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:07:46
avatar
A ty si to oprav taky pac ma 561 mm ctverecnich .
Anonymní  - OBRchuj a PCTUZING 2013-09-23 10:40:32

Lidičky zase sem se pobavil :-) Tenhle soukromý web je neustále napadán včetně DD. A to hlavně ze strany mistra Zdendy Obra a jeho zelenomozkových nochsledů. Neříkám každý může mít svůj názor a své myšlení tady maj radši AMD(ATI) tam NVIDII. Nicméně vše by mělo být řešeno věcnou diskuzí a hlavně slušně což u Obra a jeho podobných nejde... Nicméně co mě pobavilo je to že cca minlý týden sem na PC... četl článek mistra O jak budou nová jádra grafik AMD na hovno... dnes už je přepsaný... A dnes tam čtu článek jak si jde koupit hned 2 karty :-D :-D :-D Ani si ten škrabal neuvědomuje jak je ubohý a ani si neumí stát za svým jako chlap...

PS: OBRchuj jsem použil úmyslně protože DDmu se navává že je Stachuj tak abych to vyvážil ;-)Osobne si myslím, že takovéto invektiva mezi rozumné a slušné lidi nepatří...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:09:27
avatar
Je to smutne co se deje at z jedne nebo z druhe strany, ale uroven tveho vyjadrovani vykriky v komentarich odpovidaji nejakemu malemu diteti.
Anonymní  2013-09-23 20:49:28

Jake moje vyjadrovani a vykriky? Precti si to poradne a vrat se do prvni tridy ;-) a jestli jsi to nepochopil tak je mi Te lito ;-)

PS: chce to trosku poradne cist a mam urcite vic jak Ty alespon po intelektualni strance ;-)

Jinak pro nechapave vysvetleni tady pisu, ze se mi nelibi podobny vypady a nadavky staci si dobre precist co pisu a to ze jsem pouzil pojem OBRchuj sem taky vysvetlil ze to je umyslne protoze tady se nadava nekomu Stachuj... Opet staci cist ;-) A ze je OBR ubohy? No to je dyt to neni vubec chlap. Tak bud si stojim za svym a pokud zjistim, ze jsem nemel pravdu tak to jako chlap uznam a nebo se budu chovat jak ubozak a budu zpetne upravovat i stare clanky a nebo je radsi uplne mazat abych nevypadal jak blb... Coz neni chlapske ani trosku...
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 20:52:03

prosimtě, raději to nerozebírej. Víš o tom H...
Anonymní  2013-09-23 21:00:29

:-)
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 20:04:04

A proč se tomu tak děje. Divíš se?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 07:49:37
avatar
protože se někteří neumí chovat a místo ignorování a tolerance jinéhonázoru na vlastním webu porušují dobré mravy a zákon tím, že někoho sprostě napadají a urážejí, přičemž si neuvědomují, že jejich svoboda končí tam, kde zaříná svoboda druhého. Já tu také nikoho sprostě neurážím a nepomlouvám, tak kdo dal komu právo být sprostý vůči mě?
Anonymní  2013-09-24 10:54:28

jj asi tak nějak... Můžu mít odlišný názor, ale kvůli tomu nemusím urážet druhé sprostými invektivy... Té zloby agrese je mezi lidmi tolik, že se pak fakt člověk nemůže divit, že je tolik válek... A vždy za to může jen fanatizmus... A to si říkáme už pěkně dlouho homo sapiens...

Místo toho aby byli lidi rádi, že se obě firmy předhánějí (což je jen dobře pro pokrok a i koncové zákazníky), tak se snaží někteří jedinci kydat jen špínu aby konkurenci uškodili...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 10:52:51

Slang je fajn vec "Grafický karta"
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 11:51:40
avatar
no bola by to velka hanba kebyze nedosiahne ta karta aspon vykon titana
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 01:41:04

Jaká hanba?
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 10:38:18
avatar
tak gtx780 ma vykon len o nieco slabsi ako titan, hadam by v tejto dobe nevydali kartu ktora nema aspon vykon titana, to by bolo na smiech
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 11:54:14
avatar
To se mi Sapphire HD 7970 GHz Vapor-X 3GB moc dlouho v PC neohřeje počkáme na vymazlené nereferenční modely a hurá na to nebo, že bych už konečně přešel na duální řešení??

Hele DD jak to vypadá s ovladači pro duální řešení při použití 3 monitorů?? Už to vyřešili i tam nebo ještě ne??
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD hezky šlape 2013-09-23 12:39:06

Výkon brutus a to i v profi sféře. I současné karty jsou na tom skvěle viz. http://www.youtube.com/watch?v=MxHyqQEjLv4 Karta AMD Firepro W7000 stojí 14 000 Kč a s přehledem poráží Nvidia K5000 za 38 000 Kč. A to nemluvím o OpenCL, tam AMD karty Nvidia přímo deklasují. Sám vlastním HD7770 a mám v Luxrendru (pod OpenCL) 53% výkonu GTX Titanu tj. karta za cca 3 000 Kč polovinu výkonu karty za 22 000 Kč
matot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 13:50:17

DD a aky je vykon v dolovani Bitcoin / Litecoin?
To je asi tajomstvo, aspon naznac kolko % asi oproti 7950.
qlen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:37:04

Dobrý pokus. Ale je tu ale. Pokud by se zde uvedly grafy ze všech měření, nebylo by to tak bombastické, pro chytré lidi odkaz na skutečný zdroj, který raději není uveden: Odkaz. Jak je ve zdroji uvedeno, při testech mělo jádro vyšší frekvenci než bude skutečná pracovní frekvence R9 290X.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:45:24
avatar
máš jasně uvedeno, že výsledky testů nejsou finální!!! DOkonce jsem to zdůraznil!!! Jinak ten zdroj je jiný než uvádíš a již bylo vše staženo.

S tou frekvencí jádra je to jinak, tak si nevymýšlej a nepleť lidi. Zvlášť pokud narážíš na jistý fakt ... pracovní rekvence TITANa taky není uváděných 800 MHz něco, ale skoro 1GHz .... no u u nového R9 ...
qlen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:43:55

Tak to jsi stihl stáhnout jen ty nejlepší grafy pro radeon, jaká náhoda. Tak jak to je s tou frekvencí?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:50:37
avatar
taky tam nemám řadu dalších ve vyšším rozlišení atd. Není k tomu ale důvod, ty testy nejsou prostě testy finálního produktu.

v textu máš napsáno odemě podobý výkon ne nutně lepší výkon a varování nebrat ty testy jako bernou minci!!!! Pokud nějaký idiot kouká jen na grafy a nečte text kolem je to jeho blbost ... když to čteš, tak víš že ty grafy jsou maximálně ilustrační, ne test produktu .... zbytek viz článek - NDA trvá.
qlen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 14:54:18

Dobrá. Tak to doplním. Odkaz
Odkaz
Odkaz. Tak je řečeno vše. Ale je pravda, že vše může být jinak, toto jsou jen neověřené informace.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:34:15
avatar
no je to jinak ..... nicméně nějak nemůžu pchopit, pokud u nové R9 funguje Boost, proč se řeší výkon bez něho, když u TITAN ten Boost je také a karta běží na 1GHz nikoliv na pdávaných 800Mhz a něco ???
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 23:24:20
avatar
Karta bude pravdepodobne mat dualny BIOS a potom na tych 1000 MHz asi aj pojde. A tie grafy aj tak ukazuju ze v narocnejsich nastaveniach a so zapnutym AA ma Radeon jasne navrch s vynimkou Metra (a aj Bioshocku ako pozeram), tam je to plichta viac-menej.
Miki.35 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chyba 2013-09-23 15:56:53

512 sběrnici sem už měl,kdysi sem udělal asi největší chybu při koupi grafiky a koupil sem ATI 2900,naštěstí zhořela a já dostal peníze.
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:12:21
avatar
Naja to byl velkej Fail od te doby nastesti jsou ted grafiky od AMD nekde jinde byvala divize ATI ted skoruje.
Pokud si pamatuji zde ovsem byli na ATI 2900 oslavne oody
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 23:15:08
avatar
Karta bola sice fail ale na druhej strane svojim sposobom predbehla dobu, mala 512-bit zbernicu a hardwerovy teselator. Zabila ju nevyladena vyroba kvoli ktorej mala vysoke teploty a spotrebu a nemohla dosiahnut takty ktore by konkurovali 8800 GTX /Ultra.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 23:22:58

Hlavně ovladače, jak jinak ...
Elkedak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 16:24:37
avatar
Chci se zeptat.
Všude se omývá neustále kolik mm2 má ten a ten čip.
Tloušťku mají všechny stejnou? Nebo je tam taky rozdíl?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 17:24:49
avatar
Samozřejmě, nejsou to 3D čipy . Takové dělá pokud vím jen Intel, ale vrstva je tam beztak jen jedna, protože jinak by to nešlo uchladit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 05:34:04
avatar
jsou vyráběny u stejné firmy ze stejného polotovaru Waferu
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 20:30:38

Cena grafické karty není ovlivněna velikostí jádra. Ikdyby měla NV menší jádra, stejně bude dražší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 05:35:17
avatar
ale samozřejmě že je ovlivněna a to velmi výrazně. Čím větší jádro, tím horší výtěžnost a a ze stejného Wafferu naděláš méně jader a logicky bude tedy vyšší cena. A protože se bavíme o až desítkách dolarů navíc, samozřejmě to do finální ceny karty výrazně promluví.
standab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 06:24:35

Velikost jádra na výtěžnost může mít vliv, ale taky nemusí. Pokud je obvod navržen redundantně, povede se většina jader.
Redundance spočívá jednak v tom, že všechna jádra nejsou plně aktivní, takže je tam prostor pro chyby a také v tom, že poškozená část obvodu může být "přemostěna" náhradními obvody. Těžko se to vysvětluje, ale je to tak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 08:15:15
avatar
nesmysl ... pořád stojí stejný křemíkový Waffer, ze kterého se u TSMC 28nm ty čipy vyrábí na stejné výrobš úplnš stejně. ....

nehledej v tom vědu ... větší jádro je prostě dražší a má mnohem menší výtěžnost. V případě GK110 s 550mm2 a R9 s 420mm2 je ten rozdíl ve výtěznosti i ceně jader samotných ohromný. Je to více než stovka dolarů.
standab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 17:43:24

Pozor, to že je větší čip dražší, to jsem nikdy nepopíral, s tím plně souhlasím.
Taková výtěžnost, to je jiná. Větší čip samozřejmě znamená větší riziko kazů a těch kazů je tam samozřejmě víc, ale hlavně záleží na návrhu čipu.
Pokud je někde hodně kazů, deaktivuje se celý SMX blok (u Titana lze deaktivovat jeden, u GTX 780 dva). Pokud je někde méně vážný kaz, tak si s tím logika čipu poradí sama (a nebo se to vyřeší strojově po změření kvality) a kazový obvod je nahrazen rezervními obvody.
To samozřejmě stojí tranzistory navíc, ale asi se to vyplatí.

Sama nVidia se vyjádřila v tom smyslu, že pokud je výroba velkého GPU dobře připravena, není s výtěžností problém. A podle mých (byť už trochu starších informací) je výtěžnost GK 110 mnohem lepší, než si mnozí myslí. Informace mám přímo od zdroje, ale konkrétní čísla se bál dát, jenom naznačil.

Ostatně ke strategii velkých GPU se přesouvá i AMD. Ono je to výhodnější, protože dva malé čipy jsou dražší než jeden velký, respektive, plocha není využita zcela efektivně jako u velkého GPU.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 13:54:49

"nesmysl ... pořád stojí stejný křemíkový Waffer, ze kterého se u TSMC 28nm ty čipy vyrábí na stejné výrobš úplnš stejně. ...."

Výrobně bude cena podobná (po rozpočítání různých vedlejších nákladů na waffer nemůže být nikdy stejná), ale to se nemusí týkat výrobců čipů. Ti zaplatí takovou cenu jakou si nasmlouvají.
Možná to vypadá divně, ale doba je už taková. Žijeme v kapitalismu a ceny má každý takové jaké si nasmlouvá.

Jinou cenu bude muset zaplatit AMD, jinou Nvidia a jinou Matrox. Záleží ná spoustě věcí a nejpodstatnější IMHO bude množství. No a pokud chce Nvidia vyrábět větší čipy bude mít logicky větší spotřebu wafferů a tudíž i větší šanci na smluvně nižší cenu.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 12:14:17

Cenu čipu může ovlivňovat spousta věcí. Určující IMHO bude smlouva mezi zadavatelem a výrobcem.

Cena grafické karty je určena trhem. Když bude vysoká, karta se nebude prodávat. Když bude nízkám, výrobce nedostatečně využije potenciálu výrobku.

Rozdíl mezi náklady na výrobů(komplet materiál, fixní náklady, marketing atp.) a prodejní cenou je marže. Každý výrobce ji má jinou a to i u různých vlastních výrobků.

Jak můžete vyloučit, že výrobci grafických karet nemají u čipů firmy Nvidia větší marži než u karet s čipy AMD?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:36:34
avatar
nyní se bavíme konkrétně o ceně čipu

Samozřejmě marže je další věc
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 13:32:47

Bavíme se o závislosti ceny GK na ceně čipu a jak jsem vysvětlil výše, tak tam hraje marže roli. A spousta dalších faktorů, které nikdo z nás nezná.

Cena čipu (pro výrobce čipu(výrobní nebo celková?) nebo pro výrobce GK?) není pro konečného zákazníka důležitá. Ten zaplatí tržní cenu GK.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 11:44:31

Přesně tak.
Příkladem je technologicky nevybavená GTX680 oproti vybavenější HD7970 s větší plochou jádra, která ale oproti GTX-u stála min o 2 litry méně Navzdory většímu jádru.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 23:53:13
avatar
Ano, NV marketing
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 01:21:37

Kdepak. Pokud opustíš tohle klišé, tak v rozlišení, které má většina uživatel 1920* nasekala 7970 víš co
S menší spotřebou a menším jádrem

Edit: Ještě bych doplnil rozdíl mezi marží a marketingem.
Marketing je přítomný proces, který ukazuje produkty v tom nejlepším možném světle.
Naproti tomu marže je finální proces, kdy se nastaví cena, kterou zákazník ještě akceptuje.
3 věc je jak silný marketing dokáže být, aby marže byla co nejvyšší, pokud selhávají "parametry" kvalitního produktu. Což u GTX680 tak nebylo. Takže marže byla adekvátní.
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 08:28:47

Z Wiki:
Marketing (někdy psáno také marketink[1]) - česky trhovectví. Jde o proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka.[2] Pomocí nástrojů, metod a technik marketingového výzkumu dochází ke zjištění potřeb a přání zákazníka ze strany firem, státních institucí či dalších organizací. Na základě zjištěných skutečností tyto organizace přijmou taková opatření, jejichž cílem je nabídnout zákazníkovi výrobky a služby s co největší přidanou hodnotou, ve správný čas, v ideálním místě a za vhodnou cenu. Podle většiny definic je marketing chápán jako proces zaměřený na zákazníka, který prostupuje všemi činnostmi firmy od zajištění zdrojů, přes logistiku, výrobu, skladování až po prodej a zajištění poprodejního servisu.

Co proti tomu máte?
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 20:36:00
avatar
Mám proti tomu svůj názor, sice jsem AMDčkař, ale ne ignorant a nVidii respektuju.

Ano definice z wiki je správná:
Citace:
proces zaměřený na zákazníka
, správně namasírovat mozek a hodně na tom vydělat .
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 21:51:25
avatar
Tý jo,a to kolko má potom Titan plochu čipu keď CITUJEM :
"má AMD o 100m2 menší plochu čipu" ???

To Titan je asi na ruskom podvozku nie ?
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 23:02:32

Este viac ako na prve realne testy som mozno zvedavy na nasledujuci krok Nvidie Zase prisiel cas na to ukazat aky silu ma ich marketing, a prave teraz ho mozno budu potrebovat viac ako kedykolvek predtym. Samozrejme ak neprinesu velmi rychlo nieco nove a kunkurencieschopne nie len vykonom ...
Ale stale otazne a mozno aj rozhodujuce ostava ake ceny nastavi AMD. Pevne verim ze sa nezlakomia a nepremrstia to zbytocne.
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-23 23:20:36

Aspoň je vidět, co zdejší PR dokáže s masou tupých telat ....
Revansch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 22:18:43
avatar
Prečo tie urážky ? ešte k tomu takéto chabé...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 09:50:01
avatar
v hiendu sice můžeme říct wow, ale co si budeme povídat, je to okrajová záležitost. On to vlastně nebude ani nástupce 7970, když to bude dražší. Ve všech dalších segmentech to bude spíše o přeznačení :-(, ale co se dalo čekat když proces zůstává 28nm. Jen se přidá podpora DX11.2, to by ale mělo platit i pro radeony 7xxx, takže jak říkám půjde jen o přeznačení, snad jen díky vyladěnosti procesu vznikl prostor pro zlevnění, ale technologicky nic :-(
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 14:11:20
avatar
Mne je uplne jedno boj v hi-ende. Ci bude mat titan o 10% vyssi vykon alebo nie je len otazka par fps ktore si nikto ani nevsimne. mne je u grafiky prvorade tepelne vyzarovanie vzhladom na vykon tj efektivita, ci ma podporu troch monitorov a ci ich vie zvladat lepsie ako konkurencia a samozrejme stabilita. Pre mna je Radeon (momentalne) jasna volba.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 43x
Komentářů: 0
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1412x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1827x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2347x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2077x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1373x
Komentářů: 0