Zákaz aut se spalovacím motorem v EU od roku 2030? Není to nereálné, ale je zde zájem? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 10 October 2016
altNěmecká spolková rada žádá po EU nařízení, které ukončí éru aut se spalovacím motorem.

 

 

 

Více než zvednuté obočí vyvolal u mnohých návrh Německé spolkové rady, která žádá po Evropské unii, aby vydala nařízení, které by postupně ukončilo éru spalovacích motorů v autech a to do roku 2030. Za pouhých 14 let by tedy v Evropě neměla být již uváděna do provozu nová auta se spalovacími motory a budoucnost by měla patřit pravděpodobně elektřině.

Než někteří zase začnete nadávat na EU (kdy mimochodem to není nápad „EU“, jako většina věcí, které se jí vyčítají, ale opět pochází z hlavy někoho v jednotlivých státech), tak klid. Stále je to jen návrh, navíc není zdaleka ojedinělý. Osobně si také myslím, jakkoliv miluji auta a výkonné spalovací motory, má u drtivé většiny současných aut a současného provozu smysl skutečně spalovací motory nahradit. Stejně tak si myslím, že kdyby se chtělo, tak je rok 2030 klidně zcela reálný termín.

Většina automobilové dopravy je tvořena auty, nikoliv pro zábavu, ale čistě pro dopravu. No a technicky i ekonomicky vzato, elektrický pohon je mnohem lepší než spalovací motor. Je výrazně efektivnější ve všech ohledech a to včetně výkonu, velikosti i provozních nákladů. Elektrická energie se dá také vyrobit levněji a ekologičtěji než výroba paliv z ropy a „obnovitelných zdrojů“ tedy likvidováním přírody pěstováním řepky apod. Stejně tak technologie, které umožňují rozvoj elektro-aut, rozvoj potřebné infrastruktury a tak dále, to všechno už teď máme. Vše existuje, nic se vlastně nemusí už vymýšlet, jen zlepšovat, což s větším nasazováním do praxe půjde „samo“. Chce to jen peníze (které se stejně dnes ve velkém tisknou bez užitku) a začít makat, tedy vybudovat potřebnou infrastrukturu, zlevnit a zvýšit výrobu elektro aut (což samo zvýšení výroby přinese snížení cen) a tak dále. Jinými slovy nic, co by se nedalo udělat …. Pokud by se chtělo.

A to je ten problém, proč je to „nereálné“. Ono se nechce. Už jen to, že se nad tím mnozí pohoršují, svědčí o tom, že zájem není. Automobilky nemají zájem, mají zajeto a používají desítky let staré technologie, což je stojí mnohem méně než něco skutečně vymýšlet. Podívejte se ostatně na TESLA. Ať už jsou ta auta nedokonalá a drahá, pořád jsou to v podstatě jediná opravdu použitelná elektro-auta, která nevypadají blbě, přitom TESLA je malá automobilka, s příjmy a investicemi, které jsou zlomkem toho, co vydělávají největší automobilky na světě. A kde jsou jejich elektromobily? On prostě není ani zájem u automobilek a mnohé z nich TESLA neskutečně štve.

Osobně jsem elekro-autům velmi nakloněn a to nikoliv proto, že bych byl nějaký ekologický fanatik. Osobně bych, kdybych na to měl, si koupil TESLA Model S na normální ježdění a pak bych si pořídil druhé (a nebo i třetí) auto se spalovacím motorem (třeba nového Mustanga 350R s V8) pro zábavu. A to prostě proto, že elektrický pohon je efektivnější pro běžné ježdění. Ono kdyby se chtělo, tak by se elektřina dala vyrábět efektivněji a čistěji a stejně tak elektro-auta i infrastruktura. Jenže ono se mnoha lidem, kteří by mohli, prostě nechce dělat změny, zejména když na tom, co je, dobře profitují. Takže se nedivím té snaze posunout to úředním nařízením apod. Dost možná je to jediná páka … tedy kromě toho ještě více podporovat čistě elektro-automobilky jako TESLA, což klasické automobilky nutí k hledání skutečně použitelných řešení, namísto ukazování v praxi nepoužitelných konceptů jenom aby jejich klasická auta vypadala dobře.

Prostě dalo by se udělat spousta úžasných věcí za 14 let a nahradit většinu provozu a současných aut těmi na elektřinu, to je zcela reálný cíl. Pokud se ale nestane nějaký zázrak, tak osobně pochybuji, že v roce 2030 bude na silnicích tvořit provoz více než 50% elektro-aut.

 

  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 16:58:24

1/Hmmm a kde se ta celosvětově větší spotřeba o xx procent vyrobí ?
2/A hlavně z čeho
3/To je utopie, asi jako Německo dříve hlásalo, že přejde na plně plynové elektrárny a Atomové zavře jaká je realita o pár let později ? Poptávka po energii roste a Němci si bláhově myslej, že si ji jednoduše nakoupěj od blbečků okolo, ale neřeší už, kde se vezme pro ten "chudej" zbytek. Celý tento článek je naprostá utopie a vidění přes růžové brýle.
4/Mimojiné v ČR není ani infrastruktura pro navýšení takového množství poptávky. Ono překvapivě i ten kabel přenese za určitý čas jen "omezený výkon". Sice se síť stále zdokonaluje aby se omezovaly ztráty, ale takový nárust poptávky jaký by způsobil konec spalovacích motorů... hehehe
5/ Co potom s těma jedovatýma bateriema, kterých by narostlo odhadem o 70% nynějšího množství?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:04:26
avatar
většina těch problém by se dala řešit ... kdyby se chtělo ;)
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 21:22:12

Sorry, ale ta nejdůležitější věc se řešit nedá, tj. kapacita elektrické sítě. 10% - 20% podíl elektromobilů ji ve spičce při nabíjení položí, obzvlášť, když ekoteroristi prosadili masivní podporu pro výrobu ze slunce a větrníků. A mít "pořadník" na dobití - děkuji nechci.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 09:51:41
avatar
Techniologie baterii a hlavne slnecnych kolektorov zazivaju posledne roky tak rapidny technologicky pokrok ze ich vyroba je coraz lacnejsia, su efektivnejsie a vyroba ekologickejsia.. Jednoducho je evolucne a ekonomicky nevyhnutne ze raz vyroba zo slnecnych elektrarni bude ta najvyhodnejsia forma. Domace slnecne elektrarne, centralne domove a bytove baterie a podobne, ktore hravo nasytia celosvetovy dopyt po energiach. V com "anti-ekologovia" zlyhavaju a klamu je ze vsetky tie ich vypocty a modely ako je to dnes nerealne a neekonomicke neobsahuju technologicky pokrok ktory sa deje a ktory treba zahrnut do svojich modelov (lebo to je veda). A taktiez aby sa cely proces pokroku urychlil (a zachranil tak planetu skor nez bude neskoro) treba podporu aj zo strany vlad na vyvoj. Tu ale narazame na masivnu ropnu loby. Tu sa skryva skutocna konspiracia, a nie za "eko-fasistami a zelenou loby". Ludstvo cely cas hlada neobmedzeny a ekologicky zdroj energie a pritom im svieti rovno nad hlavou. Chce to len technlogie ktore tu energiu dokazu efektivne, lacno a ekologicky zozbierat. A nie dookola kvakat ako sa nieco neda a popritom sa s kludom anglicana pozerat na to ako celosvetova spotreba energie rapidne rastie a zaroven sa spoliehat na NEOBNOVITELNE zdroje ktore sa rychlo minaju a este k tomu zasvinuju a zahrievaju atmosferu jedinej planety naokolo na ktorej mozme zit.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 20:40:19

Ať je výrobní cena kolektorů jakákoliv, tak vzhledem k náročnosti na zabranou plochu solárním kolektorem nelze tímto způsobem 100% nahradit jadernou a nebo uhelnou energii. A umístit solární panel na úrodnou půdu, která má plodit suroviny pro naše hladové krky je tak velká prasárna, že zde nelze hovořit o "zelené" energii. Pro rodinný dům je to fajn, ale bytový dům, panelák, fabriky, nákupní centra atd. tam už můžeme hovořit pouze o přilepšení si ve spotřebě energie. Technologie musí ještě pokročit, solární články zabírají mnoho místa.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 07:51:43
avatar
Ved a vravi niekto o 100% nahradeni solarnymi elektrarnami? Moj prispevok je reakciou na nezmyselne tvrdenie ze ak by sme tu mali vsetci elektricke auta tak by to SUCASTNA elektricka siet nezvladla kapacitne. Ja hovorim o pokroku solanrych clankov ich klesajucou cenou a zvysujucou sa efektivitou, ktore budu mat za nasledok ze male sukromne solarne panely tu budu na kazdom kroku, na kazdom balkone, streche, proste vsade tam kde nebudu zavadzat a velkou mierou tak pokryju vysoky dopyt po energii. Si dalsi clovek ktory mysli "ako sa nieco neda" a radsej veselo obhajuje neobnovitelne zdroje.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 12:36:23

Citace:
Si dalsi clovek ktory mysli "ako sa nieco neda" a radsej veselo obhajuje neobnovitelne zdroje.

Si zatím jediný člověk, který můj příspěvek chápe tak jak chápe.
Ale o tom vážně není. Nic neobhajuji! Nikde nepíši nic o tom, že solární energii nechci. Píšu pouze o tom, že se jedná o přilepšení si! A zároveň upozorňuji na ošemetné bezmozkovité umísťování solárních elektráren na ornou půdu. Toť vše.
S tvým prvním komentářem souhlasím a odpovídal jsem na něj, jen protože toto nejde bohužel aplikovat lousknutím prstu z důvodů, které uvádím. A jsou zde i další důvody o kterých jsem nepsal. V oblasti energetiky jsem projektantem, takže vím v čem je zakopán pes. Se soláry je všeobecně problém, vpodstatě úplně stejný jako zde bylo uvedeno
Citace:
ak by sme tu mali vsetci elektricke auta tak by to SUCASTNA elektricka siet nezvladla kapacitne

Ono to je totiž s těmi soláry úplně stejné. A to je ani nemusíme mít všichni! Stačí jen znát pojmy jako selektivita sítě, a impedance smyčky.
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 11:26:48

Hele, víš vůbec, že existují baterie a počet domů s vlastní výrobou elektřina roste se snižující se cenou investic?

Nechceš nám říct, že se svět vůbec nemění, že?
Antonín [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 23:23:58

Řekl bych, že neřešitelné je podstatné zvýšení emise škodlivin.
Mrzí mě, že nenajdu po delší době ten německý odkaz.
Ten článek se jmenoval 10 největších ekologických lží a jednou z nich byla auta na elektřinu.
Propočet vycházel z toho, že se nezmění struktura tvorby elektřiny v Německu - tolik jádro, tolik voda, vítr atd. atd.
Dál počítal s obrovskými ztrátami, který dopravu elektřiny na větší vzdálenosti provází.
Abstrahoval od obrovských nákladů, které by výstavba dalších elektráren stála i od nákladů spojených s výstavbou přenosových sítí a potřebné infrastruktury.
Výsledkem byl výpočet, který ukazoval, že převést dopravu se spalovacích motorů na elektromotory by znamenalo zvýšení emisí škodlivin o 40% - ve srovnání s emisemi škodlivin, které produkují spalovací motory dnes.
Jen by ty škodliviny byly rozmístěny po Německu jinak než dnes.
Nic moc perspektiva - řekl bych.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 23:56:47

A to je to na co němci sázej. Mi si tu elektřinu přece koupíme a u nás bude pekne cisto. Bordel at si delaji blbci jinde
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 14:24:15

Jako bys ani netušil, že existují v historii změny či vývoj

1) struktura zdrojů se rapidně mění (solární, větrné)
2) baterie a autonomní domy přibývají

A fakt, že EV JE EKOLOGIČTĚJŠÍ, vychází už jen z toho, že na výrobu normal auta, těžba, zpracování a distribuce ropy ŽERE dohromady mnohem víc energie!

Tedy ten tvůj "článek" byl téměř jistě jen podplacený ropným terorismem a spolehající na nevzdělané.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 15:09:59

Tady je článek, co se toho týká, i když není v němčině (naštěstí) Odkaz s příznačným názvem: "Electric cars may be worse for the environment than gas-powered". Každopádně odkazuje na nějakou studii, plnou vzorců, nechce se mi to číst, takže za obsah neručím
sebesta [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 19:23:45

To je samozřejmě nesmysl, těžba, zpracování, doprava a spalování ropy není horší. Už jen to v názvu "may be" značí, že jde o účelovou lež pro méně chápavé. Stačí selský rozum.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:09:16

Ten článek je samozřejmě totálně pod úroveň, ale ta studie vypadá celkem rozumně, ovšem její obsah neznám. Co jsem z toho letmým pohledem pochopil je to, že ta výroba elektromobilů je na životní prostředí hodně náročná, že ta energie pro provoz se odněkud bere (uhlí apod) a v neposlední řadě, že země, která elektromobily využívá, přesouvá výrobu do jiných zemí, takže u sebe má čisto, ale jinde je bordel. To "may be" asi značí, že to závisí na nějakých dalších parametrech a je možný, že ve většině scénářů je to super, ale pokud se splní ta a ta podmínka, tak to ve výsledku vychází hůř, než spalovací motory. Každopádně dost spekuluju
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:25:41
avatar
Citace:
a v neposlední řadě, že země, která elektromobily využívá, přesouvá výrobu do jiných zemí, takže u sebe má čisto, ale jinde je bordel.

Tohle je hodně velká hloupost, kterou je tak lehké vyvrátit, že se o to ani nepokusím. Energie z uhelné elektrárny smrdí méně než spalovák pár metrů od tvého nosu.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:39:04

Já to jen interpretuju, jak jsem to ve stručnosti pochopil. Jestli tomu věřím, nebo ne, neříkám, po pravdě je mi to úplně jedno. Moje příští auto bude elektromobil a jestli bude na životní prostředí ještě horší nebo lepší, než ta moje šunka, je mi šumák
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 01:49:13
avatar
Obecne je lepsi se pohybovat smerek utopii, nez smerem k dystopii. Vlastne jediny realny argument pritom je, ze dystopie je realne predstavitelnejsi, coz samo dost vypovida.

Problem s nasazenim prakticky jakekoliv technologie neni v tom jestli jsme schopni to zafinancovat - to jsme globalne schopni vzdycky, ono zadna mena stejna zadnou realnou hodnotu nema.

Problem je jestli jsme schopni to vyrobit, coz jsme, a jestli je k tomu vule.

Rozhodne bych ale neohanel utopii v jinak zcela dystopickem systemu.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 17:45:25
avatar
Když se dívám na ty oturbené litrové motory co se dnes do masovek dávají a aby toho nebylo málo tak start/stop systém k tomu, tak si říkám, že ten elektromotor není až tak blbá volba. Kdyby nabíjecích stanic nebo stanic kde vám instantně vymění baterku bylo všude dost a bude se to vědět 15 let dopředu + cena bude ok, tak proč ne. Kdo má rád silná auta, tak si může pořídit i silné elektroauto, btw elektromotor má třeba daleko lepší akceleraci než spalovací. Chce to vyřešit nějak ekologicky baterie, ty totiž vůbec eko nejsou a k jejich výrobě je potřeba několik strategických surovin jako potaš, které se těží na jednom nebo dvou místech na světě, takže si zaděláváme na další války (dnes kvůli ropě). Větší šanci vidím v tom, až někdo najde levný způsob výroby vodíku
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 21:16:49
avatar
Převeďte si spotřebu aut na Kwh a pak vám dojde že není dost elektráren aby vyrobilo dost energie. Důsledkem by byl raketový nárůst ceny elektřiny, což by lidem vysávalo peněženky nejen z důvodu že mají elektromobil ale i chodu domácností, které jsou na elektřině závislé také. Ve výsledku se zdraží životní náklady obyčejných lidí i když elektromobil mít nebudou. Mimochodem 50% elektro aut na silnicích v roce 2030 je naprostá utopie. Podívejte se jak je starý vozový park v Evropě. 50% vidím tak v roce 2040 - 2050, až si obyčejný lidé začnou kupovat ojetiny elektroaut. Mám ale obavu že ty ojetiny budou provozně moc drahé z důvodu výměny opotřebovaného ukumulátoru atd.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 09:44:17
avatar
(prosim zmazat)
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 01:53:45
avatar
Ono vubec donutit prakticky kazdeho cloveka v produktivnim veku k vlastneni automobilu je neco co Belohradsky nazyva tusim psychopatizaci, protoze je to neuveritelne neefektivni zpusob dopravy, ktery racionalne uvazujici spolecnost proste nemuze prosazovat.

Takze ani racionality v tomhle problemu moc neni.
shiro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-13 09:26:17

Lebo MHD je prudko efektivna, ze?
Pomale, 30-40km/h drbkajuce sa autobusy cez mesto, brzdiace premavku, pretoze kym sa to pohne na krizovatke...omg. Viac to stoji ako ide, vkuse nejaka astavka. Vysledok? Cesta ktora autom trva 15min, trva busom 30min a este sa mu ja musim prisposobovat, ist v predstihu na zastavku atd. A to neviem ci nebude meskat, ci sa nepokazi, atd. Proste oproti autu cely rad nevyhod.

p.s. O zjavoch so v buse stretnes a na ktore sa musis divat (od bezdomovcov, cez smradlave muzatky az po exota ktory je deravy od piercingu jak keby ho presli gulometom) a o tom, ze tam neni problem ochoriet, lebo furt sa tam natlaci dakto chory, ani nehovorim...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 08:54:48
avatar
Výroba jednoho litru benzínu-nafty spotřebuje cca 1kWh elektrické energie. Počet elektromobilů bude stoupat postupně i kdyby se od zítra prodávaly jen elektromobily, tudíž nevidím problém v dostatečném času na přípravu změn.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:49:45
avatar
Upřímně, přečetl jsem si jen první větu a stačilo to. Je to nereálné.
Ano, kdyby se chtělo, tak by to šlo. Jenže ono se nechce. Kdyby se chtělo, tak bychom spalovací motory již neměli dávno. Ta technologie je zastaralá.
Jak to dopadlo s alternativami za posledních 10 let?
Existují, ale o jejich rozšíření není zájem, jinak bychom je měli všichni.
A pokud by se v EU od r.2030 neměly používat spalovací motory (asi s vyjímkou veteránů a vyjímek), tak by se musely alternativy hodně rychle rozšířit. Navýšit výrobu, zajistit podporu (čerpací a dobíjecí stanice atd.) A hlavně by na to museli lidi mít, což by znamenalo buď dotaci na zakoupení takového vozu nebo by musely být hodně nízké ceny.
Prostě nereálné.
Nejhorší na tom je, že EU je schopné to odklepnout.

Další otázkou je, jak ekonomická je výroba alternativ a oněch vozů.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 20:58:28

Odklepnout mohou cokoliv, jak tě donutí ? Čím ? Daní ze spalovacích motorů tříděných dle emisních specifikací ? Nedávno jsem viděl pohádku, daň z hlíny, daň ze vzduchu, daň za každou živou duši, daň za trakař.

Hle, nejsme daleko, už se přemýšlí, že lidé, co mají podzemní vodu v kohoutku, budou za ni platit více, než ti, co ji mají z povrchových nádrží. Žiješ ve zdravém prostředí ? Zaplatíš za to, že máš možnost žít zdravě.

ABSURDISTÁN tato zem, co si říká Česká republika, prý demokratická. Kde je demokracie, když nám v Bruselu diktují podmínky jak máme žít, jak máme pěstovat cokoliv tím, že přiklepnou dotace na plodinu a sedlák proč by sil ječmen, když za řepku dostane 5krát tolik? A to do problému zdaleka nevidím, tak z 0,01 procenta a přesto jej vnímám. Ano, žijeme si dobře, máme co jíst, voda z kohoutku teče, jsou státy a lidé, kteří tento luxus neznají. Ale něco je špatně. Používáním chemických prostředků ať už do vody, do země, do vzduchu je špatně, protože vodu piji, ze země žiji a vzduch dýchám. Cíleně se tak lidstvo likviduje samo.

Spalovací motory ?? Problém ? Ano, ale jeden jediný z mračen problémů.

Ať už budu mít odpůrce nebo zastánce, jediný problém jaký tato Země skutečně má, je lidstvo samo, protože neznám žádného dalšího tvora, který by více této Zemi škodil.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 07:43:33
avatar
No v EU sedí tupci, co jsou schopni odklepnout nařízení, která jsou nesplnitelná a ještě za to následně sázet postihy.
EU se prostě zvrhlo v diktaturu a nemyslím si, že by se to změnilo.

Samozřejmě souhlas. Lidstvo je největší zlo na Zemi a prachy vládnou světu, což je vlastně smutná realita.

PS: pokud nějaký stát něco navrhuje, měl by nejdříve tento návrh jako první splnit. Pokud by se ukázalo, že je to reálné, mohl by nastat pokus o aplikování na ostatní státy.
Ale myslím si, že to co Němci navrhují nejsou schopni splnit sami.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Carbon Footprint 2016-10-10 18:51:14
avatar
Nejvic se mi libi jak se vymazavaji fakta o elektromobilech.

Miluju Teslu, to ne ze ne je to velice solidni auto kvalitou predcilo temer vse co sem kdy ridil.

Ale nespotrebovava palivo? Kolik kg uhli (v cele evrope se vyrabi skoro nejvice elektriny v uhelnych elektrarnach) je potreba k nabiti auta ?
Ale vic nez to, kolik energie je potreba k vytezeni, spracovani a upraveni Lithia na vyrobu akumulatoru?
Otazky jsou resitelne ale stejne jako tabakova lobby tak i olejove lobby nechce prijit o svuj zisk takze to tak rychle nebude.
Jen chci rici, elektro auta nejsou zas tak zelena jak vypadaji. Hlavne pokud stat prestane prodava benzin / naftu na ktere je 70% dane, z ceho pak bude dostavat miliardy do rozpoctu? Z elektriny ktera se cenove ani vzdalene nepodoba te za pohonne hmoty? Nebo chytre zvysi cenu elektriny ?
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 12:17:20

jen doplnění k tomu lithiu
na světě existují jen 3 velké doly, na samotné zpracování je potřeba slušné zázemí, takže menší zdroje se prodraží, ale cena výroby není hlavní problém. Jde o to, že lithia je obecně málo, pokud by masivně stoupla poptávka, tak nejenže by dost podražilo, ono by dokonce nestačilo pro všechny zájemce.
Takže nejenže potřebujeme baterky s tak desetinásobnou kapacitou(při stejné váze), ale navíc ty baterky musí být vyrobitelné z "běžných" prvků a to je sci-fi
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 18:58:42

Pokud by se teď hned začalo prodávat v ČR 100 % elektromobilů, tak vzhledem k průměrnému stáří vozového parku ČR (15 let) by v roce 2030 nejezdila ani polovina elektromobilů z celkového počtu vozů. Pokud se v roce 2030 zakáže prodej spalováků, tak 50% podíl můžeme čekat po roce 2045, tedy za 30 let.
Bosnak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo elektro auta s bateriema 2016-10-10 19:10:17

Jsou fakt výbornej nápad, zejména ve světle posledních úspěchů Samsungu na úseku mobilních telefonů. ....
Samospalitelné vozy při sebemenším nárazu
Eletromobil je tu víc jak 100 let a celou tu dobu mu chybí maličkost - spolehlivý a výkonný zdroj případně akumulátor energie.
Ten veškerej předvedenej pokrok, je v podstatě leštění marginálních problémů. Ten hlavní se obchází.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 19:02:21
avatar
Taky nemám nic proti eltro automobilu, jenže ty ceny těch nových eletro vozů jsou tak vysoké, že si to koupí jen člověk, který se živý nepoctivou prací. Pokud na to EU přispěje, nebo vymění auto se spalovacím motorem za eltromobil, klidně si ho vemu. Ale kupovat nové auto za několik stovek tisíc, nebo několik melounu, na to prostě s obyč. platem 13 000 prostě nemám...
Ať přispěje EU, nebo stát, a nebo ještě lépe, ať přispějí politici...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 20:16:33
avatar
to ze na to normalni obcan stredni a vychodni Evropy nema,ty idioty z Bruselu nezajima jestli toto projde,tak jde jen o to ze se ty zmetci zase nazraly na nejakem lobbyingu a potom je tu otazka neni lepsi odejit z EU jako to udelaly v UK,ponechat Schengensky prostor a z5 k suverenimu statu a ne porad lizat prdele 40 komarum a tet uz 25let NATU/EU

NATO=north atlantic terrorist organization
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 20:05:11
avatar
1.EU se o5t zabiva pic...jako vzdy miluji kdyz se resi imbecilni veci jako je tento pripad,je asi lepsi vyrabet baterie a tim delat vetsi ekologickou neplechu a ktomu vyroba elektriny(uz minuli rok kdyz TESLA uvedla jak jsou jejich auta "ECO",tak nejaky inzenyr spocital ze Naftove auto by muselo jezdit 30let aby prekonalo vsechny ty chemikalie co se vytvari pri vyrobe el.auta a to dodal ze ani nepocital stim ze se na tom aute muzou pokazit barerie)

2.jo a i kdyz na to je i nazor opacny,tak vzdy si rikam my se uz tet chovame ekologicky,proc tento nakladny proces jeste komplikovat?Podivejte se na mapu sveta Evropa je "nejmensi" kontinent a "JAKO TENTO KONTINENT MA VSE ZACHRANIT?" Je to proste pic...v Asii i jinde si tovarny vyrabi a nehledi na ekologii a cistou ironii je ze "my Evropani" tuto neekologii podporujeme a "doma" mozna s pocitu viny se takovejma kravovynama zabyvame/zabyvaji nasi idio.zakonodarci
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-10 22:04:35

Němci zjistili, že to nezvládnou, v roce 2030 budou jezdit na velbloudech.
Hurikan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ford 2016-10-11 08:48:17

ford mustang 350R neexistuje, max GT350R
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 11:20:25
avatar
Jo Němci přejdou z jádra na uhelné elektrárny a budou mluvit něco ekologii! Asi nemají využití pro solární elektrárny, tak vymýšlejí jak zvýšit poptávku po elektřině přes den bez akumulace, protože zázračné baterie slibované desítky let vědci stále nejsou k mání a bez nich to bohužel nepůjde!!!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 13:41:29
avatar
Osobně najezdím denně do práce a z práce max 30km denně. Uvažoval jsem nad nějakým Priusem nebo něčím s takovýmto nájezdem, klidně hybridní ojetinou, takovou, která těch 30-50km ujede na elektriku.
Mám dostupné parkovací místo u práce i se zástrčkou...
Ale ty ceny i ojetin jsou úplně mimo mísu a/nebo navíc jsou to fakt hnusná auta.
A navíc, ta úspora... Jezdím s těžkým autem (Cit. C5 kombi) s dvoulitrovým turbodieselem s filtrem tuhých částic po měste v klidu s klimou pod šest litrů. Mimo město pod pět, na dlouhých štrekách kde s tempomatem, šestkou a hydr. podvozkem auto plavně polyká kilometr za kilometrem bez problémů hrubě pod pět litrů, na nádrž dojedu z Prahy do CHorvatska i přes Maďarsko a ještě v nádrži něco zbude - proč bych šel do auta se stejnou spotřebou s mnoha kompromisy z důvodu nízké hmotnosti...
A Tesla se mi samozřejmě líbí, komu ne. Už jsem s ní jel, je to samozřejmě úžasné, ale ta cena u nás je prostě šílená...
Ale věřím tomu, že časem se to pohne.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:22:27
avatar
Až se ti ten turbodiesel začne porouchávat, tak pochopíš krásu Priusu a zhovadilost vysokotlakého a citlivého palivového systému dieselu. IMHO ten nejnovější má exteriér designově nestravitelný, ale technicky je krásný . C5 je za svojí cenu v některých ohledech unikát (např. komfort+odhlučnění), ale Prius je to nejspolehlivější auto s automatem co existuje. 15km tam, 15 zpátky, to není ideál pro žádný diesel. Ceny ojetých hybridních Toyot jsou naprosto v pohodě. U PHEV je cena vyšší, ale koho to zajímá, když je jich tak málo.

U HDI se mně vybavuje několikrát prožitá scénka idiota, co v zimě zahřívá svůj motor-auto-citroen MPV volnoběhem a já cítím hnusný dusivý puch i několik desítek metrů od něj (není to projev poruchy nebo velké zastaralosti). Idiot je to protože nepochopil, že nadměrně dlouhá doba volnoběhu, při nízkých teplotách, motoru naopak škodí. Takový smrad elektro+benzín+Toyota neumí ani když je výrobně starší a plní jen EU4, zatímco Citron EU5. On ten Prius totiž splňuje EU4 asi s 50% rezervou (2. generace), zatímco diesely projdou vždy s odřenýma ušima i přes evropské, dieselově přátelské emisní testy-limity.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 15:11:34
avatar
Nezahřívám, sednu a jedu. Jediný větší servis rozvody po 210 000 km a spojka po 230 000 km. Samozřejmě olej, filtry, destičky, žárovky.. koule hydrauliky stále původní - které tlumiče vydrží čtvrt milionu po Praze?
Ale Citroen už s hydraulikou skončil a tím i se mnou jako se zákazníkem.
Ty nové Priusy se mi i docela líbí a ano souhlasím - i ty staré (i ty nejstarší) jsou spolehlivé auta - bodejť by ne když tam chybí tolik kurvítek co mají klasická auta s převodovkou a dvouhmotami atd.
K té ceně - jednaosmička stará kolem 5-7 let, s nájezdem 150 - 200 000 km se prodávají za 250 - 300 000 - to opravdu není dobrá cena..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 17:06:06
avatar
Hydrauliky je škoda, ale uvidíme co vymyslí jako náhradu. IMHO by do nové generace mohli dát naprosto stejný systém co je v současné, pokud nemají peníze-odvahu na pokračování vývoje.
Cena hybridů je relativní. V mém okolí se spousta lidí spálilo s opravdu drahými opravami např. u 1,6HDI, všech TDI, snad vše modernějších bazmeků od BMW a naprosto smrtelná je kombinace TDI+DSG. Hybridy jsou úsporné, kvalitní, kultivované (do cca 140km/hod)a navíc s automatem co se fakt neporouchá. Díky tomu je cena tam kde je.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 18:35:20
avatar
Elektromobily jsou vhodné tak možná do města. A docela by mě zajímalo, kde by všichni v našich přeplněných městech nabíjeli, když nemají ani kde zaparkovat . Kromě toho těžba a samotné akumulátory na bázi lithia moc ekologické nejsou.
Navíc V eletrické síti musí neustále vládnout rovnováha mezi spotřebou a "výrobou" elektrické energie, pokud tomu tak není mění se frekvence a lokálně i napětí v síti, což je průser, který končí blackoutem, což je pro naši civilizaci velký problém. Jak by dopadla distribuční síť, kdyby jí regulovali ekologové to se stačí podívat do německa. Vypnuli si jaderné elektrárny, tak honí na max uhelné, aby měli nějaký stabilní základ, zbytek kupují od nás a když zasvítí a zafouká tečou do okolních států proudy jako kr*va, protože ten výkon nemají kde spotřebovat (nebo uložit). A teď si představte že všichni se odpoledne a navečer vrátí z práce a začnou nabíjet svoje auta rychlonabíječkami alespoň 10kW. To bude sranda, už se těším, jen do toho EU .
A nemůžu si odpustit komentář, ohledně výroby elektrické energie. Elektrickou a ani žádnou jinou energii nelze vyrobit, jde jen přeměnit jednu formu energie na jinou formu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:03:02
avatar
1) A co je v automobilovém průmyslu ekologické? Každé řešení pomocí automobilu je proti bicyklu naprostá prasárna (o několik řádů horší), tak se nestarej o lithium. Hoax o lithiových-niklových dolech je směšný. Spalovací motor+katalyzátor a převodovka taky nejsou ze dřeva.
2) Až se vrátíš z práce tak máš minimálně 8 hod na dobití svojí káry. Nevidím důvod pro
Citace:
alespoň 10kW
. Stačí méně.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 10:35:02

Ani do města. Pokud nejsi taxi, či jinej podnikající popojíždeč, tak takový auto nebude mít moc velkej nájezd a kvůli vysoké ceně auta tě pak výsledná cena za km, po započtení všech nákladů, vyjde hrozně draho.
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-11 20:10:20

Doufám že ty baterie do aut nebude vyrábět Samsung, to BUM by pak vypadalo asi trochu jinak než u jejich telefonů.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 09:02:29
avatar
Kdo pochopí rozdíl mezi aku do elektroaut a mobilních plácaček, tak zjistí jaké idioty z nás výrobci elektroniky dělají. I Nokia 3310 měla kvalitativně-bezpečnostně mnohem lepší aku než dnešní vlajkové lodě za 20k a více korun.
steny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2016-10-12 10:30:52

Elektrický pohon je mnohem efektivnější, hlavně co se dojezdu a ceny týče ... min. z těchto dvou důvodů nepoužitelný auta.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 13:46:50
avatar
No nevím. I když poslední dobou pokrok v solárech a ostatních eko výrobních systémech jdou dopředu na tohle není doba zralá. Rád bych jezdil " ekologicky " čistě, jen je tu v současné době spoustu ale. Výdrž baterií. Auto si člověk pořizuje na delší dobu než mob.telefon. Výdrž baterií by musela být min. 10let s min. změnou kapacity. To je asi v současné době hudba budoucnosti i pro rok 2030. Ona samotná výroba baterií taky není žádný eko. V jednom dokumentu bylo, že v současné době při současných výrobních postupech je čistě el.auto daleko více zatěžují pro planetu než současné vozy. Uznávám, že v roze 2030 snad i doufám, že to tak nebude,ale aby to nedopadlo jako, že do roku 2000 bude na měsíci obyvatelná základna. Ale to, že by na silnicích jezdilo víc jak 50% el.aut toho se již nedožiji.
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-10-12 15:02:15

v momente kdy bude v praxi dostatecne mnozstvi el. aut, tedy zrejme pres 50% tak elektrina zazrakem skokove zdrazi.
Krome toho soucasnou a nejvetsi slabinou jsou baterky, s tema se jeste musi pohnout co do vahy tak kapacity a ceny vyroby a dopadu na eko, aby to zacalo davat smysl.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 105x
Komentářů: 1
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1282x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceTuesday, 23 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1023x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Monday, 22 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1131x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníFriday, 19 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3718x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1443x
Komentářů: 0