MICROSOFT konečně propojil XBOX ONE a PC v jednu herní platformu. A celé to podělal! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 02 březen 2016
altRoky jsme si to přáli, roky zahazovaná příležitost. A když to konečně udělá, tak absolutně špatně.

 

 

 

Už pár dní se o tom hodně mluví. Musel jsem to nechat trochu uzrát, jelikož z toho, jak to celé teď funguje, jsem mírně řečeno *****. Ten, kdo to v tomto stavu dovolil vydat k užívání všem, zaslouží minimálně pořádně profackovat a vyválet v dehtu a peří. O co jde?

 

  • Microsoft Windows jako jedna herní platforma: XBOX i PC jako jeden

Celé roky jsme si říkali, jak by to bylo krásné, kdyby se Microsoft alespoň trochu o PC, jako největší herní platformu na světě, staral. Místo toho jí neustále podrážel nohy, Games for Windows byl zmetek a to snad i záměrně a Xbox hry pro Windows PC nevycházely. Asi nejvíce nám ale vadily roky stejné řeči o tom, jak Microsoft bere PC jako herní platformu vážně a jak s jejím vývojem počítá. Roky slibů a neuvěřitelně nevyužitého potenciálu však konečně v posledních dnech a týdnech nabraly směr, který jsme čekali už dávno. Zejména v oblasti digitální distribuce her, kdy Windows vlastně nikdy nic podobného pořádně neměl a vše přenechal STEAMu a dalším ...

Microsoft konečně udělal zřetelné kroky ke sjednocení konzolové a PC platformy. Samozřejmě hodně tomu pomohl fakt, že Xbox One je vlastně sice slabší, ale x86 "AMD" PC, využívající jen záměrně značně funkčně osekanou Windows 10 platformu. Stejný systém je ale dnes hlavní pro MS i na PC. A tak XBOX jako herní platforma bude pro obě. A to včetně prvních her, které byly původně exkluzivní jen pro konzoli. Potvrzeny už je tak třeba i nové díly FORZA série, která bude vycházet pro PC i konzole atd.

Až sem to tedy všechno vypadá skvěle ....

 

  • A pak to celé Microsoft podělal!

Celá věc už totiž není jen v rovině slibů a teorií, ale začala fungovat i v praxi. Microsoft přivedl na Windows STORE první velké hry. První takovou byl třeba Rise of the Tomb Raider, následovaný aktuálně vydaným Gears of War: Ultimate edition .... a dalšími již DX12 hrami, nebo jejich konverzí na DX12. Jenže, jak jsem já a mnozí další zjistili, celá věc má víc než jen jeden háček a celé to zásadně nefunguje!

Začalo to už Rise of the Tomb Raider, který naštěstí kromě Windows Store vyšel i na STEAM. Zatímco STEAM verze pěkně funguje, už i s CrossFire/SLI a vším, na co jsme zvyklí, Store verze funguje mizerně. Už samotná instalace nefunguje zdaleka tak dobře, jako stahování ze STEAM, samotná hra však ve STORE verzi neumožňuje Exclusive Fullscreen režim, jen borderless. To snižuje výkon, stále zapnutý V-SYNC znamená nefunkčnost některých technologií, například G-SYNC, i když naštěstí univerzálnější a standardizovaný FreeeSync funguje. Nefunguje však CrossFire ani SLI a také řada utilit pro snímání dění na obrazovce a hlavně nefunguje ani řada moddingovacích utilit apod.

No a pak přišel konverzovaný Gears of War! Neuvěřitelně technicky zprasená konverze hry, která má využívat DX12 a dokonce asynchronní shadery, jenže se zdá, že MS místo toho aby to udělal pořádně, tak "optimalizoval a konvertoval" hru na NVIDIA, která je neumí a hra díky tomu pořádně neběhá (na to jak zastarale hra vypadá) ani na NVIDIA a hlavně má obrovské problémy na Radeon grafikách, zejména na těch, které DX12 a Asynchronní shadery opravdu správně podporují. Celá hra ale pořádně nefunguje nikdy a je to neuvěřitelné, že v tomto stavu MS vůbec hru vypustil na trh! Někteří tvrdí, že by se snad něco mělo zlepšit ovladači, ale nevznikl snad DX12 a moderní API právě proto, aby se žádné hrátky s ovladači nemusely (vlastně ani nemohly) dělat? Je zcela evidentní, že problém je v samotné hře, která běhá na zastaralém a technicky špatně řešeném Unreal 3 engine. Co ale prostě nechápeme, že kromě všech těch problémů, které má Windows STORE hra MS přidá ještě tak mizernou konverzi, že to snad není ani BETA verze, co se MS pokouší prodávat všem.

 

  • Už jsme si mysleli, že se Microsoft změnil k lepšímu ...   

V poslední době to vypadalo, že Microsoft nabral dobrý směr. Udělal dobrá rozhodnutí, která jsou diametrálně jiná, než starý zahnívající Microsoft, který prostě jen umíral. V poslední době ale MS opět uhnívá.

Neexistuje omluva pro to, že Windows STORE hry nefungují stejně dobře, jako ze STEAMu apod. MS měl roky na to, okoukat jak to dělá třeba STEAM nebo GOG a udělat to minimálně stejně dobře, ne-li lépe. Udělal to naprosto nejhůře, jak jen mohl. A i když slibuje, že plánuje zlepšení, škody už udělány byly! Proč MS něco neudělá pořádně a teprve pak to vydá. Proč to celé podělá a pak to měsíce vylepšuje. Opět jsme tak svědky situace, kdy skvělou myšlenku a roky žádanou věc MS uvedl pro všechny v nepoužitelném stavu, takže všichni už si udělali jasný názor a celá platformy tak získala pevně daný obrázek. MS může plánovat zlepšení, kolik chce, ale i kdyby to všechno zlepšil natolik, že by všechno fungovalo lépe než na STEAM nebo GOG, stejně mu bude trvat roky, než smaže ten špatný dojem a upraví názor uživatelů.

Na co ale neexistuje žádná omluva ani vysvětlení je, proč Gears of War: Ultimate edition vůbec vyšlo v tomto zjevně nehotovém a nepoužitelném stavu. Pokud je nové vedení MS co k čemu, okamžitě šéfa XBOX divize a všechny jeho přímé vedoucí podřízené vyrazí pro naprostou nekompetentnost.

(Microsoft na skutečné hráče nemyslí ... jeho XBOX platforma jako celek není použitelná)

Mnozí víte, že jsem byl roky jedním z těch, kteří volali po tom, aby se MS o Windows jako PC platformu staral. A nechápal jsem, proč ten potenciál MS nevyužívá. Nyní už to chápu, pokud má MS ve firmě tak neschopné lidi jako Phil Spencer a jeho team, který vlastně ani nemusel vymýšlet nic nového a stačilo mu opsat, jak to dělá STEAM a spol. a dokázali udělat rozhodnutí o vydání hry ve zjevně totálně nefunkčním stavu, tak se není čemu divit. Ne vlastně nechápu ... tohle se prostě nedalo zkazit a přesto to dokázali. Čím dříve se MS zbaví celého současného teamu a nahradí jej lidmi, kteří opravdu něco umí, tím dříve se věci zlepší. V opačném případě, pokud současný team, který stojí za současným stavem platformy i her bude napravovat nedostatky, bude to běh na mnoho měsíců až let a další a další hry, které mají vycházet, tím budou trpět ...

V současné době důrazně radím: Windows STORE a hrám skrze něj distribuovaným se obloukem vyhněte! Ušetříte si hromadu problémů, nervů, a kdo ví čeho všeho, co se ještě zjistí, že nefunguje.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1153x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1105x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1115x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1867x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1964x
Komentářů: 3