AMD Phenom II na 6,5GHz – AMD láme rekordy (video) Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 26 leden 2009
altAMD Phenom II se skutečně povedl. Taktovací rekordy s tímto CPU padají jeden za druhým. 6,5GHz bylo veřejně pokořeno …

 

 

AMD ve spolupráci s Finským teamem overclockerů se postaralo v Las Vegas o další posunutí limitů nového procesoru AMD Phenom II. Veřejná demonstrace toho, co nové procesory AMD dokáží. Výsledkem je takt neuvěřitelných 6,5GHz při - 232°C a rekord ve 3D Mark 05, který má hodnotu 45 474 bodů. Rekord ale padl na taktu „jen" 6,3GHz a -220°C, je ale jasné, že hranice AMD Phenom II zdaleka nejsou objeveny. Jedná se stále o první 45nm modely CPU od AMD a stále ještě na DDR2. Podle všeho by DDR3 měly posunout AMD  Phenom II do dalších taktovacích sfér. Pokoření frekvence 7,0GHz je dle mého odhadem tak jedné revize AMD Phenom II, a možná to půjde lépe na Cpu bez L3 Cache, které AMD chystá jako Athlony, co nevidět. A tady máte video z celého počinu:

  Není tomu tak dávno, co ještě mnozí označovali informace o Phenomech II na 4GHz za bohapustý nesmysl a o 6GHz, za naprostý fake. Dnes je jasné, že u AMD člověk nikdy neví a to se týká jak CPU, tak GPU. Tahle relativně malá firmička (alespoň ve srovnání s 25x větším Intelem) má stále něco v rukávu a překvapuje mě, že to dnes ještě dokáže někoho překvapit. Copak na nás asi AMD chystá kolem GPU a tajemných RV775 či RV870 ....  

Zdroj: guru3D.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hezké 2009-01-26 10:37:18

hezké. ještě aby amd dávalo jako box chladič tu polystyrenovou násosku s flaškou dusíku
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 10:46:05
avatar
No jako hezký, ale dokud to nedaj se vzduchem, tak je mi to totálně jedno a řek bych, že krom pár bláznů co si sehnali prachy na dusík nebo helium, je tomu tak u všech lidí Ale aspoň je o čem psát
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 10:56:14

nuz, je to pekny vysledok...
len skoda, ze uz skoro nikto netaktuje a OC tym padom nikoho nezaujima...
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:15:32

A to si sebral kde, že nikdo netaktuje? Samozřejmě to bude vždy minoritní věc, ale to že nikdo netaktuje je bohapustý nesmysl. Každopádně tyhle akce s dusíkem a héliem už mi taky přijdou naprosto zbytečné a je mi upřímně jedno kolik dá jaké CPU max OC, pokud to není s air chladičem okolo 1000,- Kč, maximálně s vodníkem.... A DD už by sis mohl odpustit to, že INTEL je 25x menší... To už tu všichni ví
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:23:55

no tak ja osobne taktujem a myslim si, ze tí ludia, co citaju HW magaziny - tak vacsina z nich taktuje aspon procesor...

a kde som to zobral ?? no predsa tu - na tom to serveri.. DD stale tvrdi, ze nikto netaktuje, pretoze je vykonu dostatok a nikto to nepotrebuje... ale pravdepodobne to bude len pripad intelu, pretoze AMD budeme taktovat vsetci, kedze ma taky velky potencial...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:54:31
avatar
No je videt,kolik lidi nevi,co zde DD neustale tvrdi a tvou ironii absolutne nepochopilo
Mezi nama,pokud se taktuje AMD nebo ATI,tak je zde vse v poradku.Horsi u DDho je,pokud se taktuje Intel a nVidia
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:01:15
avatar
Co takhle nechat mluvit DD a nevymýšlet si?

Já jen tvrdím, že většina lidí netaktuje ani CPU natož grafiku, obojí jsou okrajové věci, pro běžného člověka nezajímavé ... součsné CPU mají výkonu pro běžného člověka nadbytek a to platí jak o AMD, Intelu apod.

Takže mylí rozumbradové oficiální vyjádření DDho:

Taktování je okrajová záležitost, která většiunu lidí opravdu nezajímá, většina netaktuje, dnes navíc absolutně není důvod. OC je jen okrajová bonusová záležitost a že to jde je fajn a víme o tom. To však neznamená, že neobdivujeme zajímavé, ale por běžného člověka nevyužitelné objevování potenciálu, kterým je i tento článek ...

Vyndejte si většina konečně už hlavu z, ... no envim kam jste si ji stčili, co se týká OC je mi úplně jedno zda je to Intel, NVIDIA, AMD nebo pepa z horní dolní, názor mám pořád stejný ... nedělám rozdíly a pokkud vím, logo na výrobku ještě nikomu MHz navíc nepřineslo. Takže si laskavě vy odborníci na to, co si DD myslí laskavě trhněte nohou a nechte mluvit mě za me .... díky.
Neznámý  2009-01-26 14:18:56

Opravdu nechapu o co ti jde tim neustalym mazanim? Nikoho jsem nenapadal, akorat jsem rekl, ze ted se na tomto webu mozna bude pretaktovavat ostosest. To je nejake napadani? Nebo snad popres to, ze jsi tvrdil, ze dnes uz nikdo skoro netaktuje? Mam ti najit tu diskuzi?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:26:33
avatar
aaa chlapec nepřekvapil ...

Tak chlapče za 1. - o co mi jde mazáním? Mažu tebe konkrétně a to z důvodů dříve uvedených jako je neustálé navážení se do mě, webu, napadání rádoby vtipné sarkastické poznámky a zkrátka proto, že můžu na svém webu určit hranice toho, co je přínosné a co nikoliv a to dělám ... když je zvládnou dodržovat ostatní včetně inteligentního vyjádření, zvládneš to i ty a to i kdybych tě k tomu měl dokopat ...

za 2. tvá narážka byla zcela jasná opět výplod tvého nevyzrálého uvažování ... co se týká toho mluvení za mě a vykládání mých názorů viz reakce nad tvou reakcí ...

Doufám že na to aby si to pochopil nepotřebuješ nějaké speciální pomůcky jak to v tvém případě usuzujíc z tvých reakcí vypadá. Nemohu mluvit více jasně, a zjednodušovat to, ne každý má tak omezené rozhledy a uvažování ...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:23:15
avatar
"když je zvládnou dodržovat ostatní včetně inteligentního vyjádření, zvládneš to i ty a to i kdybych tě k tomu měl dokopat ... " Tak tohle mě dostalo... Ty tu DDho kritizuješ, přitom on to s tebou myslí dobře!!! (tohle není nic proti nikomu, jen mě tahle formulace šíleně rozesmála )
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 15:36:49

Ale takhle to preci u normalnich lidi nefunguje, normalni lidi si prectou alespon 3 a vice webu o danem odvetvi ktere ho zajimaji a udela si vlastni nazor aniz by mel autosugescni sklony jako Ty nebo natoz aby se zabyval z pravidla priblblymi diskuzemi ktere jedinci jako Ty placaji sve nesmysly s vubec nesouvisejicimi vecmi k tematu a snazi se resit neco co normalni clovek prechazi a vubec se tim nezabyva. Jenom diky takovym jako jsi Ty se ty diskuze stavaji naprosto bezcennym brakem a postupne to vsechny normalni odradi od umyslu prispivat sve postrehy a problemy atpdb...
Klidne si tu prispivej sam, ac nerad tak musim konstatovat ze se sem premistuje stejna dementni komunita jako byla a je na PCT a EHW, protoze jestli tohle jsi myslel vazne ze ctenari stranek DDho poslouchaji na slovo co DD komentuje to je uz velka dusevni uchylarna velmi daleka od reality. Predstav si ze napr. ja to vidim tak s tim OC ze zrejme DD nema svuj nazor az tak odlisny od reality(vetsina netaktuje), ty jsi ovce ktera soudi druhe podle sebe a oba dva Vase nazory my jsou uplne u riti protoze ja si sve systemy stejne nastavuju podle svych potreb a je mi uplne u riti jestli to dela vetsina nebo mensina...

Vzkaz pro DD:
Myslim ze by jsi mel zavest nejaky system 3xkrat a dost(banan), protoze evidentne nekteri prispevovatele jsou nenapravitelni a budou tu plevelit diskuze permanentne. Ja rozhodne nejsem proti, kdyz uz tu pravidla diskuzi napr. v podobe netikety jsou, tak vse OT je prachobycejny spam ktery tu nemusis trpet ani Ty ani my. Mozna by bylo dobre udelat pruzkum trhu nejakou anketou jestli vyzadovat dodrzovani pravidel nebo nikoli, me uz tu nekteri zacinaji pekne otravovat svoji hlouposti a verim ze nejsem sam...
Krayzie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:37:20

Osobne sa IT zivim (teda hlavne SW, ale o HW sa zaujimam) a pravidelne citam IT magaziny online, ale netaktujem, ani CPU ani GPU. Nema to totiz pre mna absolutne vyznam, sem tam zvyknem CPU podtaktovat (len tak z pasie), ale to je asi tak vsetko. U mojho PC mi v prvom rade ide o ticho a nizku spotrebu, vykonu mam aj na default taktoch tolko, ze neviem co s nim.
BTW, osobne nepoznam nikoho kto taktuje, resp. takmer kazdy z mojich znamych si taktovanie vyskusal, ale neviem o nikom, kto by mal permanentne pretaktovane CPU.
Neznámý  2009-01-26 15:27:40

Já jsem, taky, podtaktoval, tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, ve SLOTu AGP 8x, asi tak, o 20%, a výkon, ve hře DOOM 3, asi nějaká verze CZ, v rozlišení 1024x768, Ultra High Quality, nešel, a to nešel, dolů, ani o snímek, holt, slabý procesor AMD K-7 Sempron 2200+, v SOCKETu (A), pro tuhle, a to, pro tuhle, Grafickou Kartu, tedy, abych, tak, řekl, ale využití GPU, podle Riva Tuner, se zvedlo, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:59:06
avatar
Ja se tim nezivim, ale hodne se o pocitace zajimam a ja zas naopak znam hodne lidi co to maji pernamentne pretaktovane, hold kazdy se pohybujeme v jine skupine obyvatel (a jak jsem byl na vysoke tak temer vsichni co znam taktovali - hold byli jsme chudi studenti a potrebovali penize nekde usetrit na chlast ). Takze si myslim, ze tak minimalne 20-30% jsou domaci pocitace pretaktovane.Ja osobne taktuji tak, ze si poridim ucinny chladic, ale tichy. I pretaktovany pocitac muze byt pekne tichoucky.Ono je stejne zbytecne taktovat na hranici co dana komponenta dovoli, protoze narust vykonu uz je minimalni! A ti co taktuji vi moc dobre ze tim usetri penizky (urcite nekolik tisic) za ktere si muzou poridit treba vetsi disk ci jine komponety nebo uplne neco jineho co s pocitacem nesouvisi
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 06:33:16

ved ja tiez netvrdim, ze taktuju vsetci

myslim si, ze pokial si niekto kupi napr. E5200 (ktory sa predava velmi dobre), urcite ho vacsina ludi nenecha na zakladnych taktoch.. pokial to nie je pocitac v kancelarii ale napr. pocitac urceny na hry... samozrejme, ze su vynimky, ktorym nevadi ani zakladna frekvencia a su spokojní s vykonom..

//edit: a taktovanim nemyslim to, ze z neho (E5200) budu chciet dostat maximum a pretocit ho k 4GHz.. ono uplne staci nastavit default napatie a posunut ho na cca 3,0 - 3,2 GHz, co je uz pre hry uplne v pohode (a nie len pre hry ale pociti to clovek aj pri praci) a vzhladom na to, ze sa napatie nezvysovalo, je aj spotreba zostavy na tom velmi dobre, ktora stupne len o par wattov alebo skoro vobec...
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm... 2009-01-26 11:47:56
avatar
Myslim že toto nezamýšlela ani samotná AMD... Jenom doufám, že AMD dokáže dokonale vypilovat výrobní proces, jak je jeho zvykem a novější revize jádra by mohli jít ještě o dost nahoru...
AMD samo vypustilo několik informací, že Phenom II jdou dobře taktovat, ale že by snima šlo až tohle?!
Neznámý  2009-01-26 15:28:50

No, tekuté Hélium, je ještě, studenější než Dusík, tak, asi tak, možná o 40 Stupňů, to bude určitě, takže, proč, a to proč, by to, nešlo, ale stejně, a to stejně, je to, docela, mazec, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
lake_bodom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:06:43
avatar
Phenom II 940 jde vzduchem bez problémů na 3.8Ghz. To někomu přijde málo?
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:11:16
avatar
tym , ktorym bezia C2Q cez 4-4,2GHz
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:07:26

Je pro tebe tak tezke si sam sobe priznat ze C2Q chodi take do 3,8Ghz s air chladicem a jen vyjmecne kousky jdou vys? Ze 7dmi lidi vim o jednom co to ma na necelych 4Ghz a i s nej air chladicem se nedostane pod 60°C pri plnem vytizeni, ostatni jdou pres 60°C uz pri 3,8GHz.... A muj nazor je ze maji dobre procaky....
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:31:28
avatar
tak zas až tak bez problémů na 3,8 nejde. Castější je že se zastavíš na 3,6-3,7. Na 3,8 to jde naprosto stabilně už jen pár šťastlivcům - je to ale taky dané nedokonalými biosi současných desek, na AM3 deskách určených přímo pro phenomII to bude jiné.
Neznámý  2009-01-26 23:03:44

Zdar SIDDHi, viď, taky, a to taky, si tak, říkám, vždyť, procesor AMD Phenom X4 K-10, šel, a to, šel, přetaktovat, asi až tak, o 900 MHz, vzduchem, což, a to což, bylo, asi tak, o 34,61%, a takže, a to takže, přece, a to přece, ten procesor AMD Phenom II X4, by podle, toho, mněl, a to mněl, jít, přetaktovat, vzduchem, asi tak, na 30x34,61 , tak, to by mněl, jít, podle, tohohle, přetaktovat, vzduchem, asi tak, o 1 038,3 MHz, takže a to, takže bych přetaktování, procesoru AMD Phenom II X4, viděl, a to viděl, asi tak, na nějakých 4 038,3 MHz, a takže, a to takže, se divím, že a to, že jde, přetaktovat, vzduhem, asi a to asi jen, tak, o 800 MHz, čekal, bych, že a to, že právě, mněl, jít, vzhledem, k tomu MODELu AMD Phenom X4, tak, že by, mněl, jít, vzhledem, k tomuhle, MODelu, přetaktovat, a to přetaktovat, právě, až, asi tak, něco, málo, přes 4 GHz, je právě, a to je, právě, pro mně, velkým, překvapením, že a to, že to, nejde, tedy, abych tak, řekl, Mnu, ten,a si tak, ten, procesor, AMD Phenom II X4, asi tak, na té, Frekvenci, 3,1 GHz, a vzhledem, k jeho, TDP, tak, ten, a to ten, by mohl, jít, přetaktovat, asi až tak, na tu Frekvenci, 4 150 MHz, tak, přibližně, odhaduju, teď, se mi to, nechce, zrovna, počítat, což, a to což, by bylo, a to by, bylo, docela, slušné, ne a nebo, ne co, prostě no!
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 20:02:32
avatar
Bez problémů?jakou máš Serii?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 12:26:31
avatar
Hm,AMD uz se dotahuje na core 2 ..
Neznámý  2009-01-26 12:43:35



Jeste bych dodal, ze by radeji meli doresit problemy kolem rychlosti pameti. Cetnost tohoto problemu neni vubec mala.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 13:00:08

Ano. Vždyť dělají paměťový řadič na procesoru už dávno. Tak proč ho mají stejně rychlý, nebo spíše, pomalý, jako Intel? Že by se AM3 verze ukázala?
Neznámý  2009-01-26 14:22:23

Nevim presne co jsi tim chtel rici, ale ja jen to, ze na to jak dlouho ten interni radic uz maji, tak me prokvapuji problemy s rychlosti pameti u Phenomu II.
Neznámý  2009-01-26 15:30:21

Zdar HWSPEEDy, jo jo, to mně, taky, vždyť, snad, ta rychlost, Operačních pamětí, je horší, než u procesoru AMD Athlon 64 x2, kapku, a to kapku, hrůza, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
DeathMaster [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - liquid 2009-01-26 13:44:07

Jak tak čtu názory lidí na tekutý dusík a na maximální OC, tak si říkám, jak jen to ten intel dělá, že se dusíkem u C2Q "všichni" oháněli a když něco "monstrózního" vymyslí AMD, tak je to maximální zbytečnost... Rozhodně je jasné, že tyto akce jsou tady pro reklamu produktu a proto aby spousta teenagerů diskutovala o tom, kolik z toho procesoru vlastně vytáhli a tím se o AMD zase začalo hromadně spekulovat. Akorát se zde objevila doba, kdy je nitrogen opravdová kravina a stejně nám to vlastně skoro nic neřekne. Možná se mi to jenom zdá... (mimochodem taky tomuto jevu malinko napovídá fakt, že core i7 z pohledu pamětí není nejvhodnějším kandidátem na OC... a taky se zde nemusí objevovat reakce typu "nahalem OC nepotřebuje" - lidi co si dnes nahalem mohou dovolit, si mohou dovolit i TRI-SLI či crossfireX a na to je, podle pár tvrzení, i nahalem krátkej).
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:11:22

trosku offtopic.....phenom II je fajn, uz som bol zmiereny s tym ze ho do svojej AM2 starej dosky neosadim, ale dnes sa objavil na gigabyte stranke novy bios a a objavila sa tam podpora pre phenom II. oplati sa do toho ist? nebude to brzdit pomalsi hypertransport?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 15:46:47

To se uvidi podle testu az AMD-Ati vypusti AM3, nicmene troufam si odhadnout ze pokles vykonu bude v radech par procent a jen ve specifickych aplikacich, uz HT na AM2 a AM2+ ma vybornou propustnost... To spise vykonove pridaji AM3ce na rozdilu od AM2(+) DDR3ky nez HT...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 14:58:35
avatar
Já osobně patřím do taktovací menšiny, hlavně proto že se hrozně rád pořád v něčem vrtám, částečně ale taky kvůli penězům. Počítače a počítačové hry byly pro mě vždy na druhém místě,pokaždé se našlo něco důležitého, kam se musely ty peníze nutně investovat. Ono rozhodnutí jestli si mám do nového bytu koupit postel nebo radši GTX260 možná taky znáte Hádejte co vyhrálo Takže pro mě bylo určitě lepší, koupit lacinější grafiku s výkonem taktak na slušné hraní při vysokých detailech (tehdy HD2900pro) a z pův. 600Mhz ji pohonit na 875, což mi stačí dodnes. A taktování procesorů je pro mě u intelu povinnost - protestuju tak proti neuvěřitelným cenám vyšších modelů, Q6600 z 2,4 na 3,4 co se výkonu týče srovná i QX9770, se zapnutými utilitami pro šetření je i spotřeba přijatelná. A s ušetřenými 22 000 si s klidným svědomím poradím jinak. Vypadá to na kuchyň
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 15:22:25

6.5GHz je opravdu nářez a to ještě není 45nm technologie zcela vyladěna. Takže jak bude vypadat souboj Phenom II na 45nm vs. Core i7 45nm za 3 měsíce? Intel už svoji 45nm technologii více vyladit nemůže, má ji již dlouho.
Neznámý  2009-01-26 15:39:39

No tak naschval, jak to bude za 3 mesice vypadat? Budou radi, kdyz predezenou obstarozni C2Q.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:17:15
avatar
Už by bylo na čase, aby AMD Intel předhonilo... když se to stalo naposledy (P4 vs Athlon XP).. tak to pak vyústilo v revoluci jménem Core a nás všechny bez rozdílu vyznání to posunulo hezky kupředu.

Faktem ovšem je, že Phenom II horkotěžko dotahuje C2Q, na stejné frekvenci je o 10-20% horší, takže pro Core i5 resp. i7 to není zatím konkurence
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:20:49
avatar
Ako keby bolo dolezite ci je na rovnakej frekvencii horsie alebo nie kedze cenovo aj vykonovo su na defaulte vyrovnane a aj pretaktovanie je porovnatelne
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:36:25
avatar
to sice jo ale jde o to že díky tomu v současné době AMD stále nemá možnost udělat skutečný hight-end CPU
Neznámý  2009-01-26 18:00:05

Uvidime, rekl slepy
Treba AMD s prechodem na AM3 s DDR3 prekvapi. Bylo by to jen dobre, ceny by sly dolu.
Neznámý  2009-01-26 23:05:42

Jo, ceny, by šly, dolů, hm, hm, Firma AMD, udělá výkonný procesor, a dá ho zadarmo, ne, no to asi, ne, i když no já nevím, možná tak, ty, ceny, procesorů, AMD Phenom II X4, by šly, a to by, šly, dolů, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:33:21
avatar
Proc by ji mel dale ladit? Chysta prece 32nm .... TikTakTikTak

A navic 45nm litografii ma vymazlenou uz solidne, vykonem ho Phenomy zacaly ohrozovat az ted a to jen zlehka.

Po prvni davce worldwide testu PII versus C2Q si AMD sahla do svedomi a snizila cenu obou novinek. Coz o necem svedci. AMD musi zabirat ztracene pozice na trhu - pokud bude mit i pri sve velikosti a velke ztrate dobrou pozici na trhu, investori se najdou. Pokud ztrati i to, co maji, muze je koupit leda Intel.... A jsme v pytli.
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:53:14

Až vydá Intel 32nm, tak bude AMD opět pozadu, což je dosti blbé... Vzhledem k faktu, že výrobní část AMD je nyní již samostatná firma, byla by tu jedna eventualita. AMD prodá i ten zbytek vlastnictví výrobní společnosti arabům, nakoupí zpět od arabů ten kousek čistě inženýrské společnosti AMD, přestane vyrábět své čipy ve svých bývalých továrnách, a půjde do TSMC, kde mají již dnes 40nm. A docela krátce po intelu může TSMC přejít na 32nm. AMD má 32nm ještě daleko, když teprve nedávno přecházelo na 45nm.
No uvidíme, jak to bude s tím slibovaným 22nm od IBM.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 18:02:52
avatar
K tomu by ale museli dostat souhlas od Intelu - coz se IMO nestane.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:19:10
avatar
Intel by jim nemusel prodlouzi licenci na x86..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:17:02
avatar
TSMC je pěkný, ale zaprvý mají malou kapacitu a zadruhý jinej výrobní proces a ještě zatřetí to co dnes vyrábí TSMC pro amd si chce v budoucnu amd dělat sama(respektive čipsety určitě)
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:51:16
avatar
AMD je IBM a IBM je někde hodně v předu před Intelem....no Hodně v předu
Neznámý  2009-01-26 23:12:00

No jen, Aby, AMD, může, o dost, snáze, přejít, na 32 NanoMetrovou Technologii, protože, už teĎ, a to už teď, vyrábí, mokrou metodou, třeba, a to třeba, přes, VODU, a Firma Intel, vyrábí, ještě, suchou, metodou, a na 45 NanoMetrové výrobní Technologii, je to, dost, problém, proto, a to, proto, ty, problémy Firmy Intel, a trvalo, jeden rok, než Firma Intel, snížila, a to snížila, spotřebu, u svých čtyřJader, na Novější výrobní Technologii, a na stejné, frekvenci, a za to, Firma AMD, už po čtyřech měsících uvedené, Mokré 45 NanoMetrové výrobní Technologie, tak, ten, a to ten, už má, asi tak, vylaďenou, že a to, že, uvede, ten, procesor, AMD Phenom II X4, asi tak, na té, Frekvenci 2,8 GHz, už asi tak, s o 30 Wattů, nižší, spotřebou, než a to než, má, asi tak, ten o 4 Měsíce Výrobně starší procesor AMD Phenom II X4, asi tak, na té 45 NanoMetrové mokré výrobní Technologii, který a to který má, spotřebu, asi tak, na té Frekvenci 2,8 GHz, tak, který a to který má spotřebu, asi tak, o 30 Wattů vyšší, no, a 32 NanoMetry, už prostě, suchou, výrobní technologií, vyrábět, nepůjde, a to prostě, nepůjde, takže, prostě, Firma Intel, bude, a to bude, muset, přejít, zase, ze suché výrobní Technologie, na mokrou, a bůh ví, kolik, a to kolik, s tím, zase, bude, a to bude, mít, problémů, kdežto, Firma AMD, už má, a to má, mokrou výrobní Technologii, teď, a proto, pro ni přechod, na tu, výrobní Technologii 32 NanoMetrů, nebude, vůbec, tak složitý, jako, a to jako, pro Firmu Intel, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Copak Ati chystá? 2009-01-26 15:24:58
avatar
"Copak na nás asi AMD chystá kolem GPU a tajemných RV775 či RV870"...

Bylo by fajn, kdyby na nás nachystali pořádné ovladače, které se nebudou za chodu restartovat v nejméně vhodnou chvíli...
A taky funkční HybridGraphic...
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:30:08
avatar
Restartovat? Pokud myslíš VPU recovery, tak to se spouští pouze když selže oc/teplota, takže bych asi nehledal příčinu u ATi, ale spíš u tvojí karty. Anebo myslíš, že bylo lepší kdyby shodily celý počítač rovnou, místo aby se jen v klidu vyresetovaly frekvence?
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:29:38
avatar
Tekutý hélium... omg, dyť se s tim chladěj supravodivý magnety v CERNU ...Tak to je opravdu extrém. Zajímalo by mě, jak by si při této teplotě vedl intel
Jinak jsem takovou frekvenci opravdu nečekal
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:40:37
avatar
Jo to máš pravdu, helium je fakt extrém. Ale najdeš ho spoustu i v naší republice, chladí se s ním např. některé spektrometry. Osobně s ním pracuji docela často, ale používáme štít z kapalného dusíku, aby vydrželo dýl, proti dusíku je velmi drahé (0,5l kap. N2 stojí asi jako 0,5l Starobrna, helium je 70x dražší), navíc má nechutnou vlastnost, že "vylézá" z nádob, proto se moc nepouživá pro tyhle věci. Ale zas na druhou stranu, je to jediný prvek kapalný i při absolutní nule, takže AMD má evidentně ještě rezervy
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:54:29
avatar
Tj.. ta 250litrová lahev je něco musela stát
Jestli s heliem pracuješ, udělej vlastní overlock
Třeba P4,na 7GHz..
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:07:09
avatar
mám takovej pocit že jednojaderný p4 šlo někam k 8ghz
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:29:13
avatar
pres 8GHz jde i core 2 duo...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 18:33:08
avatar
ne ne, core2duo se nedostalo ani k 7, takže přeš 8 jít prostě nemohlo. Konkrétně model e8600 se dostal na 6,76GHz, zato p4 se podařilo vytočit na 8,22GHz
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:38:11

Při absolutní nule je uplně všechno pevné, jelikož látka s touto teplotou nemá žádnou vnitřní energii, tzn. atomy v ní se vůbec nepohybují, a když se nepohybují je látka přece pevná. Takže i helium je při absolutní nule pevné.
Prakticky však teplota absolutní nuly nebyla a nemůže být nikdy dosažena.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:46:21
avatar
Ano,ta teplota je -273,15°C
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 20:47:41
avatar
jsem rád, že se někdo ozval, už jsem se chystal spustit hromy a blesky Jako někdo kdo pracuje s kapalným dusíkem a heliem by měl Asgard snad mít základní termodynamický znalosti, ne? Něco jako:" -273°C ustává pohyb elementárních částic. Laponec docucá kostku ledu a řekne: Hmm je docela zima."
K absolutní nule se nelze žádným způsobem, který umožňuje dnešní věda a technika dostat. Dokonce ani teoreticky ne. A jak píše Slunce naše vezdejší, při absolutní nule by bylo vše v pevném skupenství, látka by neměla žádnou kinetickou energii, která umožňujě pohyb.
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 09:56:53
avatar
Víte v čem je problém? Že Asgard díky doktorátu z chemie ty termodynamické znalosti má, a díky tomu samozřejmě ví, absolutní nuly není možné dosáhnout. Ale taky ví, že díky kvantově-chemickým výpočtům je známo, že za normálního tlaku zůstane helium tekuté i při ní, dokonce bude supratekuté - čili látka naprosto bez vnitřního tření. Málokdo o tom slyšel, ale je to tak. Samozřejmě čistě teoreticky. Pokud někdo nevěří, je dokázáno, že při 0,004K (čili 0,004 stupně nad absolutní nulou) tomu tak je, při pohybu částic se už se zdaleka nejedná o kinetiku, ale o kvantovou pravděpodobnost výskytu (i když je to ve skutečnoti o dost složitější, faktorů je spousta, klasická fyzika se téměř zanedbává). Jestli někdo nevěří, ať mi to prosím dokáže a vyvrátí aktuální teorii, nejlépe matematicky, o prestiž se šábnem, nobelovka je totiž jistá
Mimochodem, současné nejnižší teploty (0,004K, možná i míň, už jsem to chvíli nesledoval), bylo možno dosáhnout právě díky kapalnému héliu, které přesto nezmrzlo Je to jediný prvek, který se takto chová, a zdaleka to není poslední z jeho zvláštností. Víc o kapalném Heliu zde: http://en.wikipedia.org/wiki/Helium . Všimněte si bodu tání 0,45K při 2,5MPa (vpravo nahoře), čili 0,45 stupně nad absolutní nulou, ale při tlaku 2500x vyšším než je na zemi, při normálním tlaku 101KPa bod tání není znám, tj. i když absolutní nuly nelze dosáhnout, zatím jsme ho přiblížením k ní nenašli. To, že se při absolutní nule nepohybují elektrony, ale shlukují se za vzniku jiných částic čímž dochází k jevu supravodivosti je jiná věc, proto ten smajlík na konci původního příspěvku, zde by ani AMD nemělo šanci

EDIT: Tak jsem se na to podíval a nejnižší dosažená teplota je –273.14999999955 °C více zde: http://en.wikipedia.org/wiki/ Thermodynamic_temperature#Heat_energy_at_absolute_ zero
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 06:58:59
avatar
nu dobrá, tak to se ti tedy omluvuju Nebylo by to prvně co by se po diskusích někdo "vytahoval" přitom o tom nic neví...
Vycházím z toho co mě učej na technologii a na fyzice.
Z toho co nás učili, tak se sice hodně blížíme, ale až dolu to je pořád až moc dlouhá cesta.

Jo a oni mi daj Nobelovku i když něco jen vyvrátim? Já myslel, že je dávaj za konstrukci a ne destrukci
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 09:58:02
avatar
No musíš s něčím přijít, abys to vyvrátil, takže tak spíš za obojí..
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 20:21:43
avatar
no to přece neni tak nutný. mně stačí, když jim dokážu, že to co už maj ukazuje na 1=0 nebo tak něco nepotřebuju ukázat pánové je to takhle a ne tak jak to říkáte, stačí ukázat: tak pánové, tohle nejde ale nikdy jsem nerozbíjel vědeckou teorii, tak nevim. Já zatim jen usvědčoval učitele, že maj chybu v zadání (řešení), ale to bude trochu něco jinýho
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 20:07:02
avatar
No já jsem si jednou v lezl v Práci do Mrazáku tam jsem docílil -65 a musím říct že zima to teda je obrvská :-)
Neznámý  2009-01-26 23:14:15

Intel by si nevedl, ČtyřJádrové procesory, Intel končí s přetaktováním, asi tak, na těch 5 GHz, to nevíte, a nebo, jak co protože, a to protože, nefungují, při teplotě, nižší, než asi tak, -100 Stupňů, protože, mají Cold Bug, prostě, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 16:46:38
avatar
Chlapi z AMD zasa prekvapili. Takéto prekvapenia mám rád!
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:24:33
avatar
Myslíte že do 3 Let máme doma na stolech takovéhle Masakr CPU?No nebude to paráda?
Slunce [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 17:41:12

Vzhledem k tomu, že je ekonomická recese, tak asi ne, protože se pravděpodobně zpomalí vývoj. Ale po krizi, osobní dusíkové chlazení...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 21:43:20
avatar
no nevim. muselo by se vymyslet jak z toho udělat uzavřenej oběh a nezdá se mi, že by to byla správná cesta. Přeci jen na zkapalnění dusíku je třeba docela náročný zařízení a to by rozhodně místu, hluku ani spotřebě nijak neprospělo...
Neznámý  2009-01-26 23:15:57

Nemáme, v Dubnu Firma AMD, uvede, a to uvede, ty, Nativní 8-mi Jádra, BullDozer, a to bez, L3 Cache, asi tak, a to asi tak, na té Frekvenci 2,5 GHz, no neuvede, ale mohla, by, pokud, a to pokud, letos, v Dubnu, bude, mít, čtyřJádrový procesor, asi tak, na té, Frekvenci 2,5 GHz, bez L3 Cache, a se spotřebou, asi tak, 45 Wattů, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No 2009-01-26 20:51:08

Akorát, že to zase není tak docela pravda, 3DMark05 neprošel celým testem, chybí cpu test, takže ten rekord je nanic. Tady je screen z GPU-Z: http://www.techpowerup.com/img/09-01-13/130a.png. Jinak než mi někdo začne nadávat, že házím špínu na AMD tak mám AMD Athlon X2 5000+ BE. Jinak co pročítám testy, tak na vzduchovém chlazení je zatím Phenom II 940 max. 3700Mhz až 3800Mhz jinak většinou neprojde testem stability. A cena? Czech computer: AMD Phenom II 940 BE - 6795kč.....Intel Core2Quad Q9400 - 6021kč. Intel je levnější, výkonnější a jde líp taktovat.
Neznámý  2009-01-26 23:17:56

Co takový pomalý vrak, od FIrmy Intel, no to nevím, tedy, abych tak, to jako, myslíš, vážně, a nebo, ne co? Nevím, ale řekl, bych že ne, že jo, co?
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 17:58:52
avatar
No nevím já ho dostal max na 3600 stabilně...napajení 1.45 3D Mark proběhl(jen jednou) ale PC se stabilní nezdá...Nemíním přijít o nějakou rozdělanou práci jen proto že jedu na 3600...zatím se mi zdá nejstabilnější 3400...Jinak ale musím říct že jedu na Beta Biosu!!!Tak čekám až DFI dá do oběhu Komplet Bios a pak uvidím...Jinak ale zatím s AMD spokojenost...Měl jsem Phenoma 9600 na max 2400 a docela pomalej CPU(ve hrách!!!) ale tohle Masakr CPU je opravdu skvost
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-26 21:55:17
avatar
no chlapci z AMD se prevedli uvidime jak se predvedou dále!!!!!
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 00:32:19
avatar
Ladik gratulujem k Tvojemu super nízkemu skóre,škoda že Ťa nečítajú aj na iných fórach kde píšeš aj zrozumitelne
81051401 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-28 16:13:12

Ja by som navrhoval davat mu same *THUMBS UP*, nech je sranda a 100 bodov nema iba Raigor
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co rekord v podtaktování :D 2009-01-27 11:46:18
avatar
Mě spíše zajmá .. jakého co nejnižšího taktu by můj procesor mohl dosáhnout ... protože mi připadne dynamické podtaktování C&Q z 1900MHz na 1000MHz je pořád zbytečně vysokou frekvencí .... Zajmaly by mě nejnižší možné takty nejnižší ůrovně napětí ..... při kterých systém ještě jede korektně ... Na chatování v ICQ většina uživatelů nemá dynamické taktování ani zapnuto... chudák životní prostředí ....
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-27 20:11:46
avatar
No chudák životní prostředí?To není zase taková extra spotřeba....radši si zasni lampičku a stáhni Mrazák doma na Lednici a uděláš pro životní prostředí mnohem více....Jinak já zastávám pravidlo....Ve Vesmíru je spousta jinejch planet na osídlení tak proč šetřit jednu že
Mas.acr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já si počkám na X3 2009-01-27 20:28:40
avatar
Já teď vlastním Athlon 64 X2 3600+ 1,91GHz a počkám si na nějaké tříjádro této architektury K10.5.
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - C2D e6300 2009-01-30 10:43:29
avatar
Stejně chlazení dusíkem ej v domácnosti nereálné. Podle mě jeden z nejlepších procesorů na taktování byl jeden z prvních C2D a t oe6300, který šel s artickem collingem freeze sedmičkou přetaktovat z 1,86 na 3,8 stabilně.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 868x
Komentářů: 7
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 889x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1365x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1088x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1852x
Komentářů: 2
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 3