Žebříček technologických NEJ (+/-) roku 2007 – loučení s 2007 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pondělí, 31 prosinec 2007
Přejít na obsah
Žebříček technologických NEJ (+/-) roku 2007 – loučení s 2007
TOP X - co se v roce 2007 tak úplně nezdařilo ...

 

TOP X - co se v roce 2007 tak úplně nezdařilo ...

  • 11.Nvidia nForce 780

    Letos příliš mnoho technologických zklamání na poli Hardware naštěstí nebylo. Nicméně sem tam se černá ovce najde. Čipová sada Nvidia Nforce 780 rozhodně nepatří k tomu technologicky nejpovedenějšímu v roce 2007. Po výkonové stránce ji lze vytknout málo, ale po technologické stránce až mnohé. 780 je bohužel vlastně starší čipová sada NF680 s nepříliš povedeným upgradem. V době, kdy Intel i AMD mají čipové sady velice jednoduché, přesto technologicky i výrobně vyspělé, nemluvě o příjemných provozních vlastnostech, Nvidia na trh vrhne něco, co je mírně řečeno, neohrabané. Že tři velké čipy v čipové sadě jsou opravdu hodně a přinášejí ve skrze negativa, ponechme teď stranou. Nicméně rozdíl mezi NF680 a NF780 je právě ten třetí čip. Nvidia totiž musela přijít s čipovou sadou s podporou PCIExpress 2.0. Žádnou však nedisponuje a tak vytvořila jakýsi čip Nforce200, který zrychluje PCIExpress 1.1 na rychlost 4,5GT/s a vydává to za PCIExpress 2.0, které má ve standardu jasně uvedeno 5,0GT/s. Nic více, nic méně. Že čip NF200 v čipové sadě NF780 tak je spíše pro zlost než pro reálný užitek asi nemusím zdůrazňovat. Inu, tudy technologická cesta nevede. Naštěstí bude mít Nvidia ještě reparát v podobě Nforce790 a doufejme, že s čipovou sadou konstrukce NF780 to bylo jen takové zalaškování, zda dáváme pozor.  

780i 

  • 10.Sony PS3

Už loni se tato moderní herní konzole dostala mezi zklamání roku, letošní vývoj však byl černější než kdokoli z nás vůbec čekal. Přesto si stále mnoho lidí myslí, že PS3 má naději stát se v roce 2008 nejprodávanější konzolí. Letošní výsledky však k takovým předpovědím zrovna nevybízí. Ztráta herní divize SONY je kvůli vysoce ztrátové výrobě téhle konzole obrovská. Sony se díky tomu zbavilo výroby procesorů CELL a snaží se na trhu uchytit i s levnější verzí, která sice prodeje nastartovala, ale je pořád dražší než konkurence, není kompatibilní se staršími hrami pro PS2 a na prodeje konkurence stále nestačí. Ačkoli se prodeje PS3 zvedli, konkurence je stále daleko vpředu. XBOX360, ačkoli měl nevídané patálie s kvalitou konzole a poruchovostí, je stále v prodejích hodně nad prodeji PS3. Navíc se pro Xbox360 prodává i mnohem více her a mnohem více příslušenství a co více, Microsoft už XBOX360 výrobně nedotuje. Po technologické stránce je PS3 nejlepší, nicméně málo skutečně kvalitní her, vysoká cena a hlavně nečekaná konkurence udělaly z PS3 toho třetího vzadu a se značným odstupem. Aby toho nebylo málo, i starší PS2 je stále každý měsíc v prodejích před PS3. S tímto přístupem těžko PS3 prosazovat. Nepomáhají ani vývojáři her, kteří mnozí kritizují náročnost vývoje pro PS3. Navíc čáru přes rozpočet udělalo PS3 i Nintendo se svým Wii, díky kterému všichni producenti her museli notně přehodnotit plány a dnes se většina her soustředí právě na Wii, XBOX360, stále na největší herní konzolovou platformu PS2 a až pak je PS3. Nejsem si tedy jist, zda bude rok 2008 pro PS3 v něčem jiný než ten letošní. Osobně si myslím, že současný stav bude zachován a PS3 bude stále příliš drahá s technologií, která při hraní proti XBXO360 nebude vidět. PS3 v roce 2007 je jasné zklamání a pro SONY velmi ztrátový podnik, který však v zájmu rozšiřovaní Blu ray formátu musí držet při životě, ačkoli je podpora tohoto nového formátu dle výzkumů to poslední, co zákazníky na PS3 zajímá a mnozí o Blu ray mechanice ani netuší a to SONY na lákadlo v podobě této technologie na PS3 při prodejích spoléhalo. 

PS3-konzole      

  • 9.Situace v AMD

Pokud mluvíme o nečekaných a nepříliš příjemných událostech v technologickém světě v roce 2007, pak se zkrátka nelze zmínit o situaci v AMD. Ať jste z nějakého důvodu fanoušky téhle značky, nebo z nějakého jiného důvodu jimi nejste, situaci v AMD asi stejně sledujete. Že je AMD ve finančních potížích už asi každý ví. Sečteno a podtrženo, AMD letos nevydělalo ani cent a vykazuje vysokou ztrátu. To je způsobeno několika faktory. Tím hlavním je zejména akvizice firmy ATI. Ke konci roku se ale stalo, že celé AMD i s ATI má nyní nižší hodnotu, než za kolik AMD před rokem a něco ATI pořizovalo. To je velmi špatný vývoj. AMD má dále problémy i na trhu s procesory, kde díky velkému zpoždění architektury K10 zcela vyklidilo cenové pozice nad 5000 korun, kde zkrátka nemá šanci soupeřit s výkonem procesorů Intel. Obyčejně by nás problémy nějakého výrobce asi tolik nezajímalo, kdyby AMD, ačkoli je celkem malé, nebylo pro trh s x86 procesory tak významné. Na tomto stěžením a bohužel uzavřeném trhu totiž působí jen dvě firmy, které velikostně mají do konkurentů daleko a přesto konkurenty jsou. AMD a Intel. Pád AMD by způsobil zcela logicky to, že Intel by najednou získal absolutní dominanci a prostě by nebyla konkurence. To by zcela jistě omezilo vývoj, zvýšilo ceny procesorů, zbrzdilo pokles cen procesorů a celkově by prostě nebylo výběru. V zásadě tak doufáme, že AMD se z potíží nějak vyhrabe, ať samo, nebo ho někdo odkoupí. Pokud by přesto padlo, a s ním i konkurence na x86 platformě, jistě bychom nebyly proti, kdyby se v roce 2008 konečně prosadila i nějaká jiný platforma, protože Intel a AMD nejsou zdaleka jedinými firmami, které procesory vyrábějí. Bohužel s osudem AMD je dnes pevně spjat i osud ATI, tedy druhého výrobce grafických karet. To, co platí pro procesory tak bohužel víceméně platí i pro trh s herními grafikami. Z pohledu AMD a vývoje jeho situace byl rok 2007 katastrofa a nejhorší rok v historii téhle firmy.     

AMD

  • 8.Klávesnice Optimus Maximus

Pokud se o některém HW dá říci, že se o něm v roce 2007 hodně namluvilo a pořád nic, tak kromě jednoho procesoru, je to i klávesnice Klávesnice Optimus Maximus. Technologicky velice pokročilá OLED klávesnice, která na trhu těžko bude hledat srovnání, již byla původně slibována na rok 2006. Píše se konec roku 2007 a po několika dalších zdržení pořád nic. Cena klávesnice, které se již prodávají v předprodeji, je závratných 1564 dolarů. Vyrábět se ale i má nespecifikovaná levnější verze. Otázkou ale je, kdy už konečně se toho OLED zázraku na poli klávesnic dočkáme a zda to vůbec bude státá za to. Klávesnice Optimus Maximus silně začíná připomínat jednu již kultovní počítačovou hru, Duke Nukem Forever.

Optimus-maximus

  • 7.DirectX 10

   Slibná grafická technologie. Realistické efekty za cenu nižších hardwarových nároků. Bohužel je Microsoft v jejím rozšiřování sám proti sobě. Nabídnout DirectX10 jen pro Windows Vista je z našeho pohledu věc, která DirectX10 uškodila ze všeho nejvíce. Těžko přesvědčíte většinu vydavatelů a vývojářů her, že by měly tvořit a soustředit se na DX10 aplikace, když potenciál jejich zákazníků je omezen na několik málo procent z celé Windows platformy. Těžko také přesvědčíte hráče, aby se na DX10 vybavili, když musí požívat operační systém, který má do dokonalého sakra daleko. Windows Vista vzal DirectX10 jako své rukojmí a bohužel mu tím zabránil v rozšíření a kladné přijetí. Není proto divu, že slyšíme mnoho hráčů tvrdit, že DirectX 10 stojí za starou belu, ačkoli hry na něm obsahují řadu efektů v DX9 nepřítomných. Vývojáři pak také DX10 příliš pozornosti a pečlivosti nevěnují, když vědí, že si ho zdaleka tolik lidí neužije. Sám o sobě DX10 není špatný, ale způsob snahy o jeho prosazení a rozšíření je dosti nešťastný. Škoda, čekalo s mnohem více.

DX10

  • 6.Apple iPhone

    Činnost Applu kolem jeho iPhone se sama nominuje do našeho žebříčku toho, co se v roce 2007 příliš nepovedlo. iPhone je mobilní telefon firmy Apple, který sám o sobě není sice kdovíjakým technologickým udělátkem ale není rozhodně špatný. Špatným ho udělala až činnost Applu kolem něj. Apple, to je především o penězích. Po vydání tohoto přístroje, který rozhodně nebyl zadarmo. Bohužel měl ještě omezení v podobě uzamčení na síť AT&T s tím, že zákazník musel uzavřít smlouvu na 2 roky s minimální účtovanou částkou 59,99 dolarů měsíčně. Tento postup je minimálně unfair a dokonce je i možná za hranou zákona. Žaloby se tedy jen hrnuly. Nicméně šikovní uživatelé mezi tím přišli s prográmkem, který odemkl iPhone i pro jiné sítě. Apple zareagoval způsobem, že vydal firmware, který uzamkl pro jakékoliv používání odemčené iPhone. Apple takové telefony odmítá jakkoli opravit, což samozřejmě rozjelo další vlnu žalob. Tím problémy kolem iPhohe ale neskončily. Apple díky malé dostupnosti iPhone omezil počet prodaných kusů na dva pro zákazníka, ovšem díky tomu musí odmítat poukázky, které dříve vydal na nákup jakéhokoli zboží, čímž se ale dopouští dalšího porušení zákona. A aby toho nebylo málo, Apple, aby zajistil, že dva iPhone si skutečně koupí jen jeden člověk, shromažďuje nejspíše podrobné identifikační údaje kupujících, což je opět porušením několika zákonů.  Apple iPhone a akce Apple kolem něj si rozhodně zasluhují pozici v našem žebříčku. Apple na rok 2007 asi hned tak nezapomene a ještě dlouho na něj vzpomínat bude muset v mnoha soudních sporech, které jej čekají.   

iphone     

  • 5.Windows Vista

     Nemůžeme si pomoci, ale do žebříčku technologických událostí a produktů, které jsou zklamáním, musíme zařadit i operační systém Windows Vista. Ačkoli se v jádru o špatný produkt nejedná, záleží na tom, na jak rychlém stroji ho hodnotíme a co od něj očekáváme. Nemá cenu tvrdit, že Windows Vista jsou nějak zvlášť skvělý či dokonce revoluční operační systém. Jejich kladem je bezesporu technologická pokročilost, dobrá funkčnost podpory vícejádrových procesorů a aplikací a vynikající správa paměti. Bohužel to je na nich to jediné kladné. Nyní následuje celá řada nevýhod. Na slabší počítače se vyloženě nehodí. Jistě, Windows Vista mají komerční úspěch, o který se léta snaží Linux. Vista za rok zvládla rozšíření z 0 na 10% světových počítačů. Nicméně většina distribucí byla dodána s novými výkonově nevyhovujícími počítači a slabými notebooky. Přítomnost ochrany DRM, problémy se staršími i novějšími zvukovými kartami, mnohé nesplněné sliby ohledně přítomných technologií a zasypávání uživatele neustálými požadavky na potvrzení toho a toho kroku. Neposledním záporem je DirectX10, který byl vzat jako rukojmí. Že Vista de facto nemá mnoho co inovativního nabídnout, dokázala i prezentace při jejich uvedení na trh, kdy se Microsoft soustředil na vychvalování několika nesmyslů. WoW efekt se nekonal. Vychvalované Aero je soubor několika obyčejných efektů, kterých lze dosáhnout i ve Windows XP. Hledání sice bezvadně funguje, nicméně v operačním systému patří spíše mezi méně užívané věci a to že je Vista bezpečnější tak nějak plyne z logiky věci, kdy je to nový systém, málo rozšířený a tak se do něj má mnohem méně lidí potřebu trefovat. Sečteno a podtrženo, rok s Vista se nijak nelišil od roku s Windows XP, slibované Wow se nekonalo. Zkrátka jsme čekali mnohem více.    

vista

  • 4.Vliv Googlu

    Rok 2007 pomalu ale jistě začíná ukazovat, že úspěch Googlu nemusí být do dalších let kladným přínosem. Již dnes má Google na svědomí většinu výsledků vyhledávání (65%). Kromě toho je jasnou jedničkou na poli textové reklamy. Google se také netají svou snahou o zařazení do vyhledavače všeho, co zařadit jde, poskytnout veškeré služby, jaké lidé chtějí a udělat svou vlastní encyklopedii. Známé jsou i případy cenzurování výsledků vyhledávání, zejména v Číně atd. Letos se tak mnoho lidí začalo ptát, zda je tento vývoj žádaný. Nebude mít nakonec Google až přílišnou moc nad kontrolou výsledků vyhledávání a vůbec nad největším bohatstvím lidí - informacemi a přístupem k nim. Z tohoto pohledu tak pro rok 2007 zařazujeme rozpínající se Google do technologických mínusů s varovně zdviženým prstem pro roky následující. Neradi bychom se dožili doby, kdy Google bude více než zákon.

google

  • 3.WEB 2.0

   Pojem, který hýbe odbornou veřejností. Mnozí dělají z Web 2.0 jako něco nevídaně nového. Ačkoli jsem na toto téma přečetl řadu článků a názorů na WEB 2.0 nevidím nic, než prázdný pojem a snahu někoho přijít s něčím rádoby novým. WEB 2.0 není. Nic takového neexistuje a existovat nebude. Existuje jen WEB. Ten má nekonečné množství podob, jak je každému tvůrci libo. Má nekonečné množství zdrojů, opět na libovůli tvůrců, mezi které počítáme i uživatele a čtenáře, kteří se na jeho obsahu podílejí třeba jen jednoduchým hlasováním v nějaké anketě. WEB je něco, co se neustále vyvíjí. WEB 2.0 je jen pokus o připsání si objevení Ameriky, když už v Americe žije půlka internetového světa. Pojem WEB 2.0 zařazujeme do našeho žebříčku jako jeden z největších technologických nesmyslů a mýtů roku 2007.

web20

  • 2.Microsoft Office Open XML (OOXML)

    Za jednoznačně nulový technologický i jakýkoli jiný kladný přínos, nelze do žebříčku nezařadit formát společnosti Microsoft. Microsoft by se rád stal vládcem a diktátorem na poli informačních formátů a snaží se využít svého vlivu k prosazení svého OOXML jako ISO formátu. Zde však naráží na problém, že aby byl obecně schválen, musí být přijat jednotlivými schvalovacími komisemi mnoha států. Zde okamžitě začali zákulisní praktiky připomínající nezřídka až mafiánské jednání. Microsoftu se přes veškerou snahu naštěstí zatím nepodařilo tento formát prosadit. Proč máme problém s tímto formátem? Microsoft rozhodně nemá zájem udělat otevřený formát. Jinými slovy, k používání tohoto formátu musíte být vybaveni odpovídajícím softwarem z dílny Microsoftu. To jde samozřejmě proti všemu, co charakterizuje svobodný software a vůbec svobodu přístupu a rozšiřování informací. Navíc OOXML nepřináší zhola nic nového ani technologicky převratného. Doufejme, že Microsoft nedokáže i přes veškerou moc a tlak, který vyvíjí, prosadit tento formát jako standard. Stačí nám, že na x86 platformě de facto konkurence jeho Windows (nikoli z kvalitativní stránky) neexistuje a dost dobře se nedokáže prosadit. Rozhodně nechceme stejný výsledek i co se aplikací pracující s informačními zdroji, soubory atd. Konkurence je důležitá a otevřenost přístupu k informačním zdrojům ještě více, rozhodně nikdo z nás nechce být odkázán na software jediné firmy.        

ooXML

  •  1.Protipirátské aktivity, ochrany DRM, AACS

    Stejně jako loni si i letos palmu „vítězství" za nejmenší technologický přínos a propadák roku, odnášejí protipirátské aktivity a jejich úspěchy. Za technologický vtip roku prohlašujeme neprolomitelnou technologii AACS3. Touto údajně naprosto neprolomitelnou technologií ochrany obsahu, jsou vybaveny nejnovější filmové optické disky Blu ray a HD-DVD. Údajně nejdokonalejší neprolomitelnou ochranu obsahu se, ač je rozšíření těchto nových optických formátů minimální, podařilo prolomit ještě před samotným vypuštěním disků na trh. Vývoj této technologie stál miliony dolarů, prolomena však byla dříve, než vůbec mohla začít plnit svou činnost. Tato selhání nových a dokonalých ochran mají ale stále stejný a starý systémový původ. Nicméně vydavatelé se ne a ne poučit.

AACS 

Technologie DRM je další z notně kritizovaných protipirástkých opatření, která ale omezují jen poctivé uživatele a jako taková je dávno překonána. Mnohé společnosti od ní tento rok začaly ustupovat. Ostudou je však přítomnost DRM ve Windows Vista. Letos také došlo k výraznému protiútoku na tzv. autorské svazy a samozvané organizace, které „bojují" za práva autorů. Zejména ve spojených státech už těmto organizacím, které většinou spoléhají na to, že podaná žaloba zastraší žalovaného natolik, že se radši mimosoudně dohodne, se uzavřely tyto dveře, protože mnohé soudy již tento způsob trpět nebudou. Rozhodně špatným příkladem je jednání distribučních společností i Microsoftu ohledně cenové politiky. Microsoft a některá filmová vydavatelství se totiž rozhodla bojovat proti pirátství v Číně jedinou možnou cestou, výrazným snížením cen a výrazným urychlením dostupnosti nových produktů tak, aby legální verze byly konkurenceschopnější pirátským. Bohužel tento kladný vývoj ve vztahu cen nikde jinde ve světě zatím nebyl aplikován, což je dle našeho názoru skutečně špatný příklad. Jinými slovy se nám totiž firmy a vydavatelé snaží říci, že pokud jejich produkty budeme krást jako o život, tedy nekoupíme od nich vůbec nic a všechno ukradneme, výrazně sníží ceny tak, aby pirátství nebylo lákavé. Avšak pokud krást nebudeme, tak stále budeme mít na trhu jen předražený filmy, hry a další software s nefungujícími ochranami, které obtěžují jen poctivé zákazníky a dále prodražují software a v Číně, kde si tuto reakci firem vynutili kradením a kopírováním všeho, se budou radovat z legálního stejného softwaru skoro zadarmo. Za tento technologický přístup je první místo v našem žebříčku prostě předem rezervováno. Výherci gratulujeme a doufáme, že napřesrok už se s ním neshledáme (asi marně).

web

   Sečteno a podtrženo, rok 2007 zase tak moc po technologické stránce zajímavý a strhující nebyl. Úplné propadáky mezi výroby a produkty nebyly, i když se někteří snažili, na druhou stranu nebyly ani žádné revoluční produkty, které by obrátily náš svět vzhůru nohama. Radost jsme tak měli hlavně z cenového vývoje. Do roku 2008 vstupujeme s mírným optimismem, ale i s určitými obavami. Troufám si říci, že rok 2008 bude technologicky a dějově na poli IT o něco zajímavější než rok 2007. Tak snad ho všichni ve zdraví přežijeme. 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
bartfox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 16:26:42
avatar
Diky za pekny clanek a preju do noveho roku jen to NEJ!
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 16:30:38
avatar
no toto je dosť podobné s tým konštatovaním harwdare čo si už sem dával . .ale šak neva. . . ... .teho amd je mi fakt luto . .ale šak že aspon je "Technologický leader" čo mu je sice p** platné ale aspon nečo
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 16:59:28

Díky za letos nejspíš poslední článek a do nového roku přeji DDWorldu hodně úspěchů a ať se tento web rozvíjí v dalších letech minimálně takovým tempem jako doposud
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 17:31:50

Nedá mi to, ale s tímto článkem musím celkem nesouhlasit.

K čemu je například AMD dobré, že má po technologické stránce nejlepší procesory, když nejsou schopny podat takové výkony? AMD to je stojí mnoho peněz a sil a pak to dopadá, že je na pokraji krachu, i když podle mého na tom AMD zase tak špatně není, jak se může zdát.

Taky nechápu, proč zde na webu stále mluvíte o výkonostní nadřazenosti procesoru Cell, když v multplatformním benchmarku Geekbench získává PS3 kolem 1000 bodů, když nejvýkonější osmijádrové Intely mají kolem 9600.

Dále mne tento článek hodně rozesmál větou „Zatímco v minulosti byl Microsoft Explorer kritizován mimo jiné i za nedodržování webových standardů a jejich pokřivování, tak Firefox v tomto ohledu si může s Explorerem podat ruku.“. Takvou blbost jsem již hodně dlouho neslyšel. A podobně jsem se smál i u kritizování iPhonu, kde jde celkem dobře vidět, že autor moc dobře neví, o čem píše.

Jinak všem přeji pěkné prožití několika posledních hodin tohoto roku.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hezky česky.. 2007-12-31 18:11:14
avatar
..Geekbench je pi*chovina. Cell procesor je něco tak jinýho, že porovnávat to se stávajícím HW je zbytečný. Btw. osmi jádrové Intely? Leda nějakej vývojovej prototyp. A rozhodně to díky architektuře nemůže být výkonější.

K čemu je dobrej technologickej pokrok AMD? No asi k tomu, že je to pokrok a je to prvenství. První x86 nativní 4 jádro. (a ještě s paměťovým řadičem..).

Některý lidi by fakt měli začít něco číst..
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 18:23:28
avatar
jj maji prvni nativni 4jadro s pametovym radicem ale vyvoj zaplatej mozna celou svou firmou...opravdu genialni tah
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 15:37:32

Jenže zde v tomto článku je právě porovnávána architektura Cellu a x86. A je tam také řečeno, jak je Cell pokročilý a koncept x86 zastaralý. Jenže nikde jsem nenalezl žádné jiné rozumné porovnání výkonu, než pomocí Geekbench, i když ten mi také nějak moc nesedí.

Citace:
Btw. osmi jádrové Intely?

Samozřejmě jsem měl na mysli Mac Pro s dvěmi čtyřjádrovými Xeony.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 18:22:08
avatar
jj souhlasim s tebou...az na to ze barcelona jako takova ma v serverech docela uspech a technologicky je na tom dobre..s tou bych souhlasil..problem je ale s desktopovym phenomem kterej byl jednoznacne jednim z nejvetsich zklamani a pruseru roku...stejne jako platforma spider...

osobne ale nechapu proc zrovna firefox ma takovy uspech...at ho srovnam jak ho srovnam s operou tak se mi vychazi opera porad lepe

a taky nevim jak porad chcou aby se nahradila kompletne platforma x86 necim jinym...jestli neco takovyho bude tak to bude probihat minimalne 5 let nez ta druha platforma ziska aspon 20% trhu...a to by muselo byt opravdu neco a hodne lepsich aplikaci nez na x86 by musela mit..na co mi je kdyz by byla vykonejsi kdyz pro ni nebudou lepsi aplikace nez na x86?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:29:48
avatar
nj opera je fajn, ale je to skoro jako s AMD phenom, technologie super, program super hafo funkcí a ne a ne se nějak prosadit
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 10:52:21

Buďme za to rádi, ať si BFU maže ruky s FF a MSIE
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 15:39:33

Sám se za BFU nepovažuji a jsem rád, že si nemusím „mazat ruce“ s Operou.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 20:05:53

Je videt ,ze vubec nevis o cem mluvis . Vetsinu z toho co MSIE7 prosazuje za pokrokove a revolucni ma v sobe opera uz 5 let. A stejne tak vetsinu toho ,kvuli cemu tolik lidi prechazi na FF . Od opery kopirujou oba -MSIE i FF ,jenze vetsina lidi si mysli ze revolucni je FF i kdyz ma mnoho veci prevzatych prave z Opery.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 16:30:54
avatar
no opera je narozdil od amd phenom plne funkcni rychla vykona a ma spoustu funkci v zakladu ktery do firefoxu dostanes jen pomoci addonu (kdy se ale v rychlosti firefox zaradi az na posledni misto) a IE7 si o nich muze nechat jenom zdat...srovnani s phenomem teda neni urcite na miste ja v tom zadnou podobnost nevidim...
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cell 2007-12-31 18:48:38

To že na cellu jede linux, ještě neznamená, že je využitý veškerý jeho potenciál. Aby byly všechny jeho možnosti využité, musí být daný program napsaný a zkompilovaný přímo pro tento procesor. Je pravda, že ne ve všech operacích je výkonější než klasické x86 procesory, ale to je způsobené především tím, že je primárně navržený pro multimediální aplikace a tím i specifické úkony, takže bych jej částěčně přirovnal ke GPU. Ty také ve specifických operacích nemají konkurenci. Klasické procesory jsou navíc vyráběny namíru x86 aplikacím, tak aby na nich tyto aplikace běžely co nejlépe, takže pokud chcete měřit výkon jiné architektury, musíte vytvořit program, který je jí také stavěn namíru.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:48:47
avatar
Naprosto s tebou souhlasim - takovi fakta ale zaslepeny priznivci procesoru Cell (respektive cehokoliv co neni x86) jako je ElCondor nikdy neuznaj.

Podle mne je nejpravdepodobnejsi vyvoj ten ze budou mnohojadrove kde cast jader bude univerzalni (zvladne vsechny typy vypoctu prijatelne tzn. ze sice nebude excelovat ve vypoctech XY ale taky v YX nepropadne - tak je to dnes u x86) a dalsi jadra ktery budou specializovany na urcite druhy vypoctu.
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 20:17:07

Takovéto záměry dokonce pokud dobře pamatuju prezentovalo AMD ve spojení s Fusion, kde by pak byla možnost skládat CPU (pokud by se tak ještě dalo nazývat) z několika jednotlivých jader. Bylo by pak možné poskládat procesor na míru pro různé aplikace, nebo přidat koprocesor, na kterém by běžely antiviry, firewally atd, no prostě přesně na míru potřebám uživatele.

x86 je z mého pohledu sice zastaralá koncepce, ale slouží i tak vcelku dobže. Nástupce této architektury by měl být snadno škálovatelný, ale současně by se měl držet určitých standardů aby se vývoj každou chvíli neubíral jiným směrem a vývojáři měli čas sžít se se současným trendem a co nejlépe pro něj aplikace optimalizovat.
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 15:46:07

Osobně tohle považuji mít specializovaný koprocesry pro určité aplikace jako cestu do pekel. Možná u serverových řešení nebo ve specializovaných aplikacích, ale rozhodně ne u domácího počítače. Představa, že v budocnosti by se s každou novou hrou dodávala i přídavný koprocesor (nebo spíše přídavná karta, jako například PhysX), je šílená.

A tebou uváděné příklady jsou celkem úsměvné, firewall dokáže běžet i na procesor s méně než 60 MHz, stejně jako antiviry.
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 19:21:17

Ale to už zase zacházíš do extrému. Jde mi především o to, že třeba takové programy na střih a úpravu videa mají naprosto odlišné nároky na výpočetní jednotku než např. hry. Takhle by si pak mohl uživatel vybrat zda chce univerzální procesor nebo spíše orientovaný na určitý druh operací atd.

Těmi antiviry bych si nebyl tak jistý, protože vždy záleží na principu fungování daného software. Např takový NOD32 skenuje veškeré soubory ke kterým je přistupováno a na to by už nějaký klasický 60MHz procesor rohodně nestačil. Takhle by bylo možné přenechat veškeré systémové procesy včetně již zmiňovaných antivirů a firewallů jednomu jádru a ostatní by tedy mohla být vypnutá a zapnula by se až by to bylo potřeba a navíc by tato jádra už nebyla nijak vytěžována systémovými procesy a mohla by se věnovat pouze danému procesu bez jakýchkoliv prodlev, které vznikají při zpracovávání více procesů jedním jádrem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:23:03
avatar
no kdyby všichni souhlasili, byla by na světě nuda ... takhle to vidím prostě já a několik dalších lidí, co se k článku vyjadřovali .... mluvíme jen o tom, čemu rozumíme ;) .... vzheldem k tomu, že s webem kutíme pořád něco, můžu říci, že ohledně dodržování webových standardů není Firefox o moc lepší než IE ...

BTW: jinak myslím si že jsem napsal celkem dobře proč zařazujeme jednotlivé věc tam kam je zařazujeme takže proč je AMD Phenom mezi technologickými úspěchy jsme jasně vysvětlil. S výkonem Cell, Geekbench? hehe no to je ten pravý nástorj na zjišťování výkonu ;) .... iPhone jako takový nekrizizujeme, kritizujeme počin Apple kolem něj ....
Acci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 15:49:12

A protože se tvorobou webů tak trochu živím a Firefox se celkem dost zajímám od jeho první verze, tak si dovolím trvdit, že v dodržování webových standardů je na tom zhruba stejně jako Opera nebo Safari (v některých oblastech lépe, někde hůře). Ovšem s prohlížečem Internet Explorer, jak ve verzi 6, tak 7, se to rozhodně porovnávat nedá.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 16:34:57
avatar
no ja taky delam weby a opera mi zatim korektne zobrazila uplne vsechno..firefox je na tom jen o malo lip nez IE7 (problemy s tlacitky ve formulari a nekorektni prace treba s tagem VALING)
p.tomes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 23:27:39

Vzhledem k tomu, že tvrdíte, co tvrdíte, sice pořád něco kutíte, ale moc tomu nerozumíte. Podrobnosti v mém příspěvku na konci diskuse. Těžko je vyvrátíte.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 17:51:00

Takovýto článek je vždy třeba brát s rezervou, protože tyto články jsou vždy zabarveny osobním názorem autora a už z principu nemohou být objektivní.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jistě.. 2007-12-31 18:12:42
avatar
.. a ony někde na světě existujou objektivní články. (leda by autor byl počítač).
Btw. tenhle článek je poměrně hodně objektivní a opravdu hodně pravdivej..
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 18:26:32

Tento článek, stejně jako milióny dalších článků na toto téma jsou prostě pouze individuální názor autora.

Je to jako nějaké TOP50 nejkrásnějších lidí světa a podobně.

Nechápu třeba jednu věc. PS3 je v současné době technologicky nejlepší konzole ale špatně se prodává a je drahá. Za to si vysloužila být v tom, co se nepovedlo. AMD Phenom je technologicky nejnašlapanější procesor ale je drahý a špatně se prodává. Ten je ale zařazen v tom, co se povedlo.
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 18:43:46
avatar
Tak samozhřejmě, ono je to spíš o tom co autorovi přijde zajímavé a nějak si to seskládá. zde se autor snažil, ale není v ničích silách, aby měl vše dokonale oběktivní viz: PS3, SSD, Phenom a dokonce i eee. nikde není zaručeno, že některý z nich nepřekvapí a nepřenese se na druhou stranu(cenou, prodejností, ukončením výroby z ekologic. důvodů...)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:28:45
avatar
Nj ale PS3 je trochu něco jiného než Phenom, zatímco PS3 z technologického hlediska je super, ale je to již věc z loňského roku, letos měla dokázat něco, co nedokázala ani z poloviny takže jasný neúspěch. AMD phenom z technologického hlediska super výtvor, to jak to bude fungovat a jak se to bude prodávat budeme hodnotit příští rok - to se nebojte ;)
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 21:27:42
avatar
Velmi povedený článek,je tam všechno a docela souhlasím a tímto apeluji na kritiky,proč nepomůžete DDWorldovi s článkama,když tak všechno znáte,určitě by to uvítal co vy na to?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 20:07:35

Já třeba žádné články nepíši, protože nemám na psaní ten správný cit a moje články by asi byly nudné a nezáživné.

To ale neznamená, že jako čtenář něčího článku nemohu vyjádřit svůj názor na tento článek.

Přeci jen tím, že u článků zde jsou diskuze, tak je určitá zpětná vazba od čtenářů očekávána.

Nebo snad podle tebe každý, kdo chce napsat nějakou kritiku, tak musí také dělat stejnou činnost jako autor, jehož činnost kritizuje? V tomto případě např. psát na web?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:26:50
avatar
tleskám ..... BTW: jen mezi námi, je důležité si uvědomit význam slov objektivní, subjektivní a do toho zabarvení osobní názorem člověka. 4lánky na ddworld a články kde koli jinde včetně největších světových médií vždy budou subjektivní a osobním názorem a pohledem jeho autora. Dokud články nebude bezbarvě psát počítač tak tomu bude vždy. Objektivita je v tomto případě trochu někde jinde. Jde o to, jak přistupujete k jednotlivým věcem a jak hodnotíte fakta, pokud to vzemu do důsledku - neexistuje objektivní článek dle definice, pořád ho někdo musel napsat a ten se neubrání subjektivním výrazům hodnocení atd. Nicméně u tohto konkrétního článku je to co možná nejobjektivnější samozřejmě je to náš pohled na věc a někdo souhlasit nemusí, ale tak to bude u jakéhokoliv článku v jakémkoli médiu
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 20:09:08

Nenapsal jsem náhodou to samé co právě ty, jen v jedné větě?
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Praktická otázka 2007-12-31 19:07:21
avatar
Kde se dá v dnešní době koupit nový CRT monitor? Uvažoval bych nad výměnou mojí 17" ale LDC mě obrazem moc nenadchlo
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:14:42
avatar
zkus hledat..mozna najdes..ale spis asi v bazaru...ja sem 19" crt kupoval pred dvema roky a sem s ni max spokojen a nevidel sem zadny lcd ktery by melo lepsi obraz taky mam trinitron no a ze je velky mi absolutne nevadi kdyz ho nikam nenosim...100hz je v poho a oci mi z nej nebolej ani po 8 hodinach u pc..no nemuzu si stezovat
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:20:01
avatar
no právě. tady autor CRT vychvaluje jenomže po zběžném pohledu alfacomp ani czechcomputer neprodavaji CRT ani jedno. a pokud se dají sehnat pouze nějaké extra profi monitory v cenové relaci desítek tisíc tak je to pro většinu lidí matoucí informace protože jim stejně pokud budou chtít nový nic jiného než LCD nezbyde
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 20:09:24
avatar
No ja mam tedky 24" a mensi monitor bych uz nebral - jeste pred rokem jsem mel 19" CRT a nevsim sem si ze by to LCD melo nejak horsi barvy nebo kontrast i kdyz sem je dal vedle sebe. (akorat nema LCD dokonale cernou ale i ta cerna je docela dobra).

Pro mne je CRT moc rozmerne (24" a vetsi CRT jsou nemozne velky pro PC stul) a jsou to desny zrouti elektriky - v obyvaku mam 30" CRT televizi a jednak je nemozne velka a vazi minimalne 30kg ale hlavne sezere vic elektriky nez muj komp v zatezi...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 16:43:28
avatar
zalezi na tom co se ti na stul vleze a z jaky vzdalenosti se na monitor divas...ja mam docela malej stul tak lcd sem dam max 22" a divam se na to vzdalenosti 50-70 cm podle toho jak sedim v kresle a to je docela blizko na tak velkej monitor...a opravdu celkove barevny podani lcd je oproti opravdu kvalitni trinotron obrazovce docela bida..kdyz srovnas opravdu kvalitni crt (coz ten co sem hodil DD je a ten muj je taky velmi kvalitni) tak obrazem se mu lcd za 30 nevyrovna..a neznam treba zadnyho profesionala co by na lcd upravoval fotky..delal grafiku nebo neco takovyho a na hry je taky lepsi crt uz kvuli tomu nativnimu rozliseni a u levnych lcd (kazdej nema na monitor 15 a vic tisic) ta odezva taky neni nic moc

no ale crt televize uz je zase trochu prezitek..televizy mam plasmu a s ni take nejvetsi spokojenost..barvy proti lcd taky na uplne jiny urovni a ze spotrebovava o hodne vic elektriny nez lcd taky neni pravda..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:19:22
avatar
http://www.boxed.cz/eshop/product/detail.php?menu=crt&product=000011 vřele doporučuji, budu se hádat že lepší monitor nenajdeš mám dva a třetí se chystám pořídit za ty prachy ....
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:25:48
avatar
jo neco podobnyho mam ale 19"..21" uz je na muj stul moc velka a lepsi monitor opravdu asi nenajdes...s kvalitou obrazu se s timhle monitorem nemuze rovnat ani lcd za 30 litru
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:34:57
avatar
přesně tak, no já si na stole dělám místo pro dva ... uvažoval jsem o 24" LCD za 18 000 ale když jsem viděl ten obraz a ve hrách - hrůza. Na filmy super ale jinak děs běs. tahle 21" CRT Trinitron 3 jsou vážně super a za 2000 není co řešit Výborný obraz všude a nemá nativně dané rozlišení Prozatím u nich zůstanu jen si objednám druhé k jednomu PC je to fajn
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 16:43:54
avatar
aspon v necem se zase shodnem
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 15:18:52
avatar
dd to si mi dal "brouka do hlavy" ked ho vychvalujete spolu luckyjosh tak sa po nom obhliadnem .... za tu cenu , , ,na svk assi cca 3500 vize sa pozrem na to
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 15:25:11
avatar
2700sk .. . .jakmile našporim tak ho kupujem .. .len doví jak to je s dodávkou
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - doprava 2008-01-03 12:39:02
avatar
velmi zle, je to tazke a tym padom drahe, cez UPS cez 3500 SKK, pošta neviem, ale lacne to iste nebude 1000 SKK určite
Neznámý  2007-12-31 19:27:07

škoda, že nedělaj širokoúhlý. dneska bych se už ke klasicky obrazovce vratit nemohl, ať sou levny a maj kvalitni obraz, jak chtěji, na širokoúhlých se hraje a dívá na filmy mnohem příjemněji.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak tak 2007-12-31 19:42:21
avatar
Cena fakt krásná, ale není to širokoúhlé, takže nic :-).
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:29:00
avatar
tak takový monitor bych si nechal líbit :-) fakt za ty prachy škoda že není v bílé nebo stříbrné, černou nemám rád :-) no zkusím ho pohledat někde v jiné barvě jinak asi nějaký lak na plasty :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 19:31:13
avatar
v jiné barvě už ho neseženeš ne v Grade A kvalitě měl jsem šedo stříbrný ale prodal jsem ho byl to grade B.
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 20:04:40
avatar
no marné buď ho přelakuju nebo se s tím smířím :-)
citaobecna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 22:27:12

Bože můj taková těžká kráva. To se snad montuje přímo do zdi. To už snad má dostatečnou gravitaci na "požírání" nízko letícího hmyzu který již není schopen překonat únikovou rychlost.
Beru že třeba na práci s grafikou/videem ale jinak je lepší LCD.

[FLAME]
Především na různé LANky je lepší LCD (a na hraní všeobecně), aspoň je pak více místa pro support center - krmivo, H2O, alkohol, vodní dýmka. Nativní rozlišení je sice trnem v oku ale i to se dá ošetřit systémem picture-in-picture (škoda že ten můj to neumí). Účinek na oči srovnávat nemohu ale aspoň ta útěcha že se už člověk nedívá přímo do hlavně děla.
[/FLAME]

EDIT: Technický dodatek viz. Úhlopříčka: 21" viditelná 19.8"
Pozor na to že u LCD se uvádí skutečně viditelná úhlopříčka tj. 20"LCD = 20" viditelná oblast.
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 22:53:57
avatar
tak váha je to poslední co mě trápí. Na lanky nechodím hraju po netu a kdybych chodil pořídím si notebook a nebudu tahat sice lehké lcd a k tomu 20 kg case
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 23:17:59
avatar
ještě poslední dotaz když je to ta trinitron obrazovka tak tam jsou vidět ty 2 drátky že? Jak moc jsou vlastně velké? Když se budu dívat z nějakých 3-4 metrů na film tak už je tam neuvidím ne? a při hraní her tak z 1-1,5m?
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 23:37:43

drátky?
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 23:46:40
avatar
no všude na netu píšou že tam jsou 2 vodorovné drátky ve třetinách obrazovky, že je to vlastnost te trinitron obrazovky tak mě zajímá jak moc to je vidět, jestli by byl někdo tak hodný a třeba to cvaknul digitálem jestli to půjde vidět
Neznámý  - Re: 2008-01-01 00:09:26

Mám CRT obrazovku Trinitron, ty dva vodorovné drátky tam skutečně jsou, ale vidět skoro nejsou. Zezačátku Vás jejich přítomnost bude srát, ale jen proto, že o nich víte. Cizí si jich nevšimne. Ze 3-4 metrů nejsou vidět ani náhodou, z metru jo, ale jsou velmi tenké a šedé.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 03:10:53
avatar
nestojí za řeč, z počátku si jich všimneš, za pár dní si jich všímat přestaneš, pak už si jich všimneš jen když je budeš hledat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 03:09:55
avatar
to je vlastnosto Trinitron obrazovek, vidět je to vlastně ale jen na velmi světlém pozadí a musíš se na ně soustředit, z počátku si jich všimneš, pak už ti vůbec nevadí, ničemu nevadí spíše naopak.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 23:36:01
avatar
ja si jich vsimnu jen kdyz delam neco ve wordu nebo podobne na bilym pozadi...ve hrach nebo videu jsou ty prouzky neviditelny
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 18:05:43
avatar
akorát že prahu mám přes celou republiku takže osobně si vybrat asi nepojedu. no na netu jsem našel vcelku dobré reference tak to asi risknu
MartensPh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pocet kusu iPhone 2007-12-31 22:06:37

Kazdopadne si opravte chybu v poctu kusu iPhone, ktere lze nyni koupit jednou osobou, uz je jich zase 5 na osobu a ne 2. Uznavam, ze to bylo a z pohledu firmy Apple to i chapu, az to bude charita, tak proc ho nedavat zdarma, ze.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 00:11:09
avatar
Preju vsem vsechno nej do noveho roku
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-01 00:24:47

I já přeji všechno nej a to jako DDWorldu tak i jeho čtenářům
Mapek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ethalon 2008-01-01 12:42:28

To jsi použil ethalon místo etalon schválně nebo pod vlivem silvestrovských ethanolových nápojů?
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hm 2008-01-02 19:35:54
avatar
S tím, že na hry je lepší CRT už nesouhlasím. Dnes se skoro každá hra dělá s Wide rozlišením. Odezvy jsou tak rychle, že není nic vidět. Já mám Samsung 22" TN technologii, hry a filmy vypadají báječně, měl jsem CRT 19" a jsem rád, že jsem ten krám vyhodil.
Takové HD video je pak už jen požitek.
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 19:53:39

To je však jen tvůj subjektivní pocit. Běžné CRT je na tom co do podání hůře neš lepší LCD, ale pokud vezneme kvalitní CRT, tak to nemá konkurenci. Odezva už u LCD není takovým problémem jako dříve. Hůř na tom bývá vetšinou homogenita podsvícení a podání barev. Každá z těchto technologií má bohužel své mouchy a LCD jich má co do obrazového podání více. Ke zlomu by mělo dojít s nástupem OLED, kde tato technologie spojuje výhody CRT a LCD.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 20:20:10
avatar
jj na OLED sem zvedavej...vypada moooc dobre ale jeste chvilu potrva nez ji uvidime v akci...nebo az potom cena bude na prijatelne urovni
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 20:17:08
avatar
jo ale tak ty nevis co je to kvalitni obraz...to tvoje lcd (jeste TN technologie..fuj dyt ta je ze vsech lcd technologii ta nejhorsi co do podani barev tak pozorovacich uhlu) nesaha v kvalite obrazu tomu crt co sem hodil DD (a ani tomu mymu) ani po kotniky..a ze ty si mel nakou 19" ktera si o trinitronu mohla jenom zdat to je tvoje blbost...na HD video mam v obyvaku metrovou plasmu tak mi o HD nic nerikej kdyz ho sledujes na 22" LCD
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 2008-01-02 21:02:30
avatar
Na HD je cokoliv lepší jak CRT. V praci ma jeden drahé CRT, ale na grafické věci a úpravu fotek super, ale na filmy nic moc.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 21:05:25
avatar
Na filmy vždycky bude lepší LCD (jakákoliv technologie), plazma atd. než staré televize a CRT monitory. Ale zase vím, že špičkové CRT jsou skvělé na grafické práce a úpravu fotek, to je ale všechno.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 23:47:37
avatar
s tym lcd nesouhlasim..vim jak vypadaj levny lcd televize (i monitory)..pozorovaci uhly mizerny (hlavne u televizi velkej problem) spatny podsviceni (u filmu docela rusivy kdyz je treba horni okraj viditelne presvicenej - hodne castej problem u lcd) a celkove mizernej kontrast a jas...cerna ma byt cerna a ne tmave seda jak vetsina lcd do 15 tisic predvadi..no a tn technologie ma s timhle nejvetsi problemy...oka ty to treba nepoznas protoze si zvyklej na starou mizernou 19" crt..ja ty rozdily tam vidim a pozor..crt televize a monitory jsou uplne rozdilny veci!!ty neplet dohromady..maj stejnej jenom princip fungovani jinak to je neco jinyho..crt monitor se na hd da klidne pouzit..jenom nevyhoda ze neni sirokouhlej..ale obrazem je porad lepsi nez lcd crt televize uz sou minulosti..ale nahradil bych je misto lcd spis plasmou ktera je opet kvalitou obrazu o nekolik trid vyse nez lcd za stejnou cenu a na filmy je televize..nevim proc se na ne divas vubec na pc..ja si v obyvaku lehnu na gauc otevru pivo a urcite je to pohodlnejsi nez sedet u pc (jn HTPC je taky dobra vecicka )
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2008-01-03 00:19:36
avatar
To by mi ale někdo musel nejprve koupit Full HD televizi a udělal bych si pak připojení k pc. Jo to by bylo good, možná ještě lepší by byl HD projektor.
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-01-03 01:52:33
avatar
mno, nemám TV vůbec, zato postel mám naproti svému LCD- lehnu si do ní stejně jako ty na gauč a pivo by též neměl být problém, mno a bezdrátová technologie dnes je také poměrně funkční (TV karta pro jistotu v case je)
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Já taky 2008-01-03 09:11:28
avatar
Já mám gauč u PC takže taky když se dívám hezky ležím. Pivo mě netrápí, to nepiju.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-03 16:41:38
avatar
a sledujes z gauce 22" lcd (jeste TN)..fakt pozitek
Kalasnikov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 20:30:43
avatar
Tak už jsem si ho objednal :-) v patek by měl přijít :-) druhe vanoce
p.tomes [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nesmysly v článku 2008-01-02 23:25:53

"Zatímco v minulosti byl Microsoft Explorer kritizován mimo jiné i za nedodržování webových standardů a jejich pokřivování, tak Firefox v tomto ohledu si může s Explorerem podat ruku. Ani jeden z těchto prohlížečů není zrovna ethalonem dodržování webových standardů."

Nestydíte se ani trochu takto lhát či projevovat svou neznalost?

Odkaz
Odkaz
Odkaz

Podobně s nevyváženým informováním o přínosech Windows Vista:
Odkaz

Je žádoucí nesmysly v článku opravit a čtenářům se omluvit.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 23:54:46
avatar
no moje osobni zkusenost s firefoxem vypada trochu jinak nez v tech odkazech co tam mas

no a k ty viste...ty jeji "prinosy" se dle myho az na tu lepsi spravu pameti ani prinosy oznacovat nedaji...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-03 01:35:47
avatar
No kromne memory managementu je taky podstatne vylepsena bezpecnost (kdyby to bylo na mne tak by UAC neslo vypnout - skuhralove maj smulu - kdyby mneli lidi poradne zabezpeceny PC tak by citelne ubylo spamu protoze ten je rozesilanej prave z PC nakazenejch malwarem)

Celkovi rozvrzeni se mne osobne libi vic nez XP

Vista je plne funkcni i pri dlouhym uptimu - zatico u XP je system po par dnech dobrej tak na restart.

Na Viste se mi nelibi akorat to ze vubec vydali 32bitovou verzi - coz je podle mne brzdeni pokroku.
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zajímavé 2008-01-03 09:10:34
avatar
Já si UAC vypnul. UAC nechápu, proč chce potvrzovat třeba mazání souborů to mě štve. Co bych pochopil je, že se ptát, zda se to má nainstalovat. Škoda, že nejde UAC nastavit tak aby se třeba ukazovalo jen při instalaci věcí a ne i při mazání souborů.
Jo Vista vydrží déle spuštěné bez restartu než XP.
Koupil jsem si OEM 32bit Verzi Home Premium. Nevidím v tom problém. 64 bit systém budu chtít tak nejdříve za 2 roky.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-03 10:54:20
avatar
Pri mazani se to pta jen pokud mazes v adresari Windows nebo Program Files na ktery jsou uvaleny restrikce - pokud chces tak staci nastavit sebe jako "vlastnika" a pak se te to nebude ptat ani v techto umistenich.

Ja mam 64bit verzi proto ze mam 4GB RAM a pro jejich plne vyuziti potrebuju 64bit OS a navic pracuju i s aplikacema ktery vyzadujou 64bit OS protoze v 32bit OS by velmi rychle doslu k prekroceni limitu adresovani pameti (2GB na aplikaci) 32bit systemu a aplikace by spadla.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-03 16:40:01
avatar
UAC je dle myho jenom pro blbce...ptat se na instalaci a mazani souboru..ne to je trochu moc a ze je bezpecnejsi je logicky..meli zabezpecit system ale tak aby zbytecne neotravoval uzivatele...a vubec spousta veci je tam spise proti uzivateli (viz napriklad prehravani HD videa) nez pro uzivatele...a bezpecnost??no nebojte viry a spyware a podobny srance prijdou az bude mit vistu vic nez 15% lidi
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Rebel44 2008-01-03 12:45:54
avatar
To chápu, když máš takové programy co využijí 64bit tak to je jasné. Já jsem člověk co hraje hry, divá se na internet a sleduje filmy apod.
Jo jinak to UAC i když by vylézalo jen pri instalacích apod. tak stejně bych si ho vypnul. Já mám rád, když windows zasahuje do mé činnosti co nejméně. Jinak je zajímavé, když mám ve windows antivir tak většinou se stává víc potíží s pc než když nemám vůbec žádný antivir. Mě přijde, že antiviry jsou často i kontraproduktivní a přitahují viry a spamy.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-03 23:14:48
avatar
Kdyz mas antivir tak si tech viru vsimnes , tak se nediv
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-01-04 15:25:27
avatar
Pekne si to procist s odstupem 4 let
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 742x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 779x
Komentářů: 3
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1310x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1129x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1768x
Komentářů: 6