AMD Radeon RX 6900XT, 6800XT a 6800 - PREVIEW: Nové grafické karty proti RTX 3000! Jaké jsou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 28 říjen 2020
Přejít na obsah
AMD Radeon RX 6900XT, 6800XT a 6800 - PREVIEW: Nové grafické karty proti RTX 3000! Jaké jsou?
AMD RX 6800/6900 grafiky proti RTX 3000 sérii
Závěr a hodnocení

 

 

  • Závěr a první hodnocení?

Radeon RX 6000 tedy mají hodně potenciálu k dalšímu zvyšování výkonu. Asi nejzajímavěji se jeví možnost zvýšení tím, že tyhle grafiky zkombinuji s RYZEN 5000 procesorem. Výhoda platformy tak dostává zcela nový rozměr a u Intelu z toho mít radost určitě nebudou. Ale bylo jen otázkou času, než se něco takového objeví. Vývoj na tomto poli bude navíc pokračovat.

Současně AMD jasně řeklo, že nová generace her optimalizovanější na nové RDNA 2 grafiky, je teprve na cestě, takže i tady se dá čekat výrazné zlepšení pro RX 6000 ve srovnání s RTX 3000 sérií, která v konzolích není a optimalizací ze strany vývojářů her se jí tak dostávat nebude. Co si NVIDIA neudělá sama nebo nezaplatí, to mít nebude. AMD ale nemusí hnout prstem a nové hry na RDNA 2 budou optimalizovány přímo a vliv toho bude znatelný na nové generaci už během příští rok.

Radeon RX 6000 karty se začnou prodávat 18.11.2020 v případě RX 6800/6800XT modelů a 8.12.2020 v případě RX 6900XT verze. Všechny tři se objeví v nereferencích, hlavně RX 6800 série, která se představí v dalších dnech. Recenze očekávejte tedy v té druhé polovině listopadu. Dostupnost karet má být slušná, údajně výrazně lepší, než dosavadní dostupnost NVIDIA RTX 3000 série.

  • Poznámka by DD (osobní pohled):

Já doufám, že oceníte, jak velmi dobře jsem vás informoval před vydáním, co očekávat od novinek. I když tomu jako obvykle mnozí nevěřili a mysleli si, že přeháním a hypuji. Nakonec je realita ještě o kousek lepší. Za co jsem nejvíce rád je fakt, že konkurence se prostě vrací. Někteří jsou možná trochu „zklamaní“ z cen novinek, které jsou vysoko, ale bavíme se o high endu, technologicky nejpokročilejším velkém herním GPU a 16GB paměti v základu na všech třech kartách. AMD nicméně v lednu představí RX 6700 sérii, která bude výrazněji zaměřena na cenu (ale ode mě to nevíte ;) ). I tak si myslím, že AMD nastavilo skvělé ceny.

Nová NVIDIA RTX 3070 je za těch 14 tisíc (což stejně nestojí) prostě drahá a rozhodně má smysl si připlatit 2 tisíce na výkonnější Radeon RX 6800 navíc s 2x větší pamětí. Už tak dávají smysl zvěsti, že NVIDIA chce najednou uvést RTX 3070 Ti, co by ořezanou RTX 3080. Současně prý chystá RTX 3080 Ti, která zapadne mezi RTX 3080 a 3090, protože nechce „ponížit“ RTX 3090 tím, že by vydala její 12GB verzi. Fakt prostě je, že NVIDIA nutně potřebuje něco proti RX 6800 a RX 6900 XT na jejich cenových hladinách. Obě totiž teď vypadají mnohem lépe, než RTX 3000 modely. Především vypadají konkurenceschopně, což je něco, co NVIDIA od dob Radeon R9 290X série pořádně nezažila.

AMD se hlavně soustředí na RX 6800 XT 16GB, která vypadá výkonnější a současně levnější a úspornější než RTX 3080 s jen 10GB paměti. Tady pokud je vše tak, jak říká AMD, tak jasně vyhrává. Navíc pokud bude i v obchodech normálně dostupná. NVIDIA má výhodu v RayTracingu, jenže je otázkou, jak velká výhoda to v praxi bude. Ale ano, bude v této oblasti výkonnější. V kolika hrách to ale bude poznat a mít nějaký přínos, když všechny budou dělané a optimalizované na a pro RDNA2 a RT bude jen okrajovou záležitostí pro 1 nebo 2 efekty? To samé DLSS. Tahle dnes už určitě funkčnější technologie je stále extrémně omezena jen na pár jednotlivých her, vyžaduje ohromné množství dodatečných speciálních optimalizací a dodatečné práce ze strany přímo NVIDIA atd. Pokud AMD dokáže přestavit něco podobného ve spolupráci se SONY a Microsoft, a vše naznačuje že na tom dělají, a bude to fungovat s podobným přínosem, ale všude a bez nutnosti složité optimalizace, pak nebude o čem mluvit. Jinými slovy, tohle bude ještě zajímavé …

Samozřejmě recenze jednotlivých karet vám nabídneme. Zatím jsem opatrně optimistický, ale vše nasvědčuje tomu, že konkurence je opravdu zpět. A co je nejdůležitější, zůstane! NVIDIA se tak bude muset začít sakra snažit a přijít s nějakou odpovědí. Nevěřím tomu, že by se nesnažila, vše nasvědčuje tomu, že AMPERE jsou tak dobré, jak to jen jde a hnané na absolutní limit. Ovšem AMD také už pracuje na své další generaci RDNA 3. Lze říci, že RDNA 2 (RX 6000) je zhruba v pozici toho, čím byl ZEN+ (RYZEN 2000). Tedy není to ve všech ohledech jasně nejlepší produkt na trhu, ale je to zatraceně dobré všude, kde na tom záleží, a díky podmínkám více než velmi konkurenceschopné. Hlavně je to stále začátek. Vzpomínáte si, co přišlo po RYZEN 2000? Tak to se vám bude líbit, co zhruba za 14-15 měsíců přijde po RDNA 2 … protože řada z těch věcí, co teď RDNA 2 představila bude výrazně vylepšeno u (téměř jistě) 5nm RDNA 3 (RX 7000 generace) a bude toho mnohem víc.

Dnešním den začala nová zlatá éra PC a AMD dokázalo něco, co nikdo z nás už vlastně ani nedoufal. Připomínám že ještě nedávno to vypadalo, že AMD zkrachuje, 4jádrové Intel procesory za 15 tisíc tu budou navždy, NVIDIA posune grafický mainstream na 30 tisíc a high end na 70 a PC platforma jako taková bude potichu umírat na nedostatek inovací a přehnané ceny v prostředí bez konkurence a ARM tablety a zařízení ji tak nahradí. Jenže máme konec roku 2020 a AMD právě představilo ve všech ohledech nejlepší procesory na trhu (RYZEN 5000) v kombinaci v mnoha ohledech nejlepšími herními grafikami Radeon RX 6000. Jestli tohle není zázrak, tak už nevím, čemu by se zázrak dalo říkat …

A poznámka na závěr: AMD prezentovalo výkon referenčních edic s těmi referenčními takty a chlazením. Proč na tom záleží? Protože na rozdíl od NVIDIA RTX 3000 FE modelů, které samotné jsou luxusními OC edicemi a jedou na maximum, TOP nereferenční verze nejsou prakticky o nic výkonnější, nereferenční edice RX 6000 jsou rychlejší než AMD reference. S takty i kolem 2,4GHz a mnohem lepším chlazením k tomu, tak dokáží udržet ten běžný takt proti reference o nějakých 150MHz výše, než na jakém prezentovalo výkon AMD. A to má vliv jak na GPU tak na tu velkou paměťovou cache ;). Takže AMD ani neukázalo RX 6000 v jejich nejlepší formě, což je odlišný přístup od konkurence. Doufejme, že to samé bude platit o dostupnosti a cenách karet v obchodech … určitě ale bude ještě větší důvod si koupit AMD procesor, speciálně k Radeon RX grafice ....

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 01:00:21

Hype AMD je realitou

Čekal jsem něco okolo RTX 3080, ale potvrdily se úniky a AMD dokázalo postavit gk i proti RTX 3090 za 1500dolarů a někde jí i překonat!!!

Tomu se říká bomba! Konečně je AMD i v Hi-Endu.
AMD se svým mrzkým rozpočtem rosekalo Intel a teď dohonili i nVidii! Konečně konkurence v CPU i GPU.

Ceny mě trošku zklamaly, ale dá se to pochopit.
U 6900 je cena nastavené skvěle
6800 XT je taky celkem rozumně nastavená
Bohužel u 6800, která sice bude výkonnější než RTX 3070ka, je cena vyšší, škoda.
Jasný víc ram, větší výkon, ale čekal jsem, že budou chtít
větší podíl na trhu a takhle to moc "SEXY" nevypadá. Uvidíme co testy.

Na druhou stranu, aspoň ty fňukny(ovce) od nVidie neušetří tolik, jak si mysleli. Přesto, že jsou gk od nV za "polovinu" oproti dvojkový řadě.

AMD mi udělalo radost, navík ke GK budou dávat i hry, takže novým majitelům gratuluju ke superkaufu.

Já čekám na něco do 8+10tiscíc +-, takže nástupce 5700 bo 5600 řady.

EDIT: nejvíc mě potěšilo, že u AMD konečně někdo začal používat mozek a vymysleli fičuru AMD CPU a AMD GPU = větší výkon, rovněž snizování latencí/odezvy je v FPS hrách velký plus.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 00:41:08
avatar
Dle mých předpokladů se nerozhodla AMD být agresivní cenou. AMD karty jsou jen technologicky zajímavé/zajímavější než ty od Nvidia, ale tím to končí. Nedá se říct, že by někdo vyhrál (ani AMD, ani Nvidia). Fanboys se mohou do krve hádat jak je která karta o 5% rychlejší než ta od konkurence nebo že stejný výkon stojí u někoho o 50$ méně - to všechno jsou nepodstatné blbosti -> fakt je ten, že trh je hladový a proto obě firmy zvolily raději absolutně předražené ceny s vědomím, že prodají vše a proto jsme prohráli všichni (my zákazníci), zatímco vyhrála jak Nvidia, tak AMD. Prostě trochu lepší 6800 je taky o něco dražší než 3070, 6800XT je +- 3080 s rozdílem 50$. Slyším Vás říkat že "6900XT je o 500$ levnější než 3090? To sice je, ale takhle dobře to působí jen proto, že cena 3090 je prostě absolutně absurdní a tedy jakákoliv nižší cena se na první pohled zdá "dobrá". Jenže ne, stejné jádro i stejná paměť i stejná infinity cache je i na kartě za 579$!

Nejsmutnější na tom je, že technologicky i výkonnostně se jedná o skvělou generaci grafických karet. O to víc vyniká ten kontrast - Jinak skvělé technologické produkty jsou zabity jen a pouze nenažraností, hypetrainy, scalping boty a další verbeží a mohou za to z velké části lidé, kteří jsou ochotni za tyto a vlastně asi i jakoukoliv cenu nakupovat.

Abych neskončil jen negativně. Pozitivní na tom všem je, že cena opadne - nejdříve po opadnutí prvotního hypu a s dostatkem uspokojení poptávky se karty snad dostanou trochu tam, kde mají. Ale bude to nejdříve tak za půl roku. Proto nenakupuji hned. A pokud nakoupím, zásadně jen 3070 nebo 6800 (non-XT). Technologicky mají vše co jejich předražení bratříčci a sestřičky a dá se u nich očekávat trochu ohled na cenu a lepší poměr cena/výkon časem, což se od top karet očekávat tradičně nedá

Závěr tedy je: ceny příšerné skoro jako u Nvidie, vše ostatní skvělé. Cena je v kapitalismu bohužel určující a zcela zásadní faktor a proto pokud mě nějakou tu novou grafiku někdo nedaruje nebo ji nevyhraji, tak výsledný dojem je spíše negativní. A neodporujte mi fakty - fakta znám, jde jen a pouze o jejich výklad a závěr jaký si z nich uděláte, já udělal jaký udělal. Někdo jiný se třeba může radovat z tisícidolarové karty neboli že někdo se jej snaží "osouložit" trochu méně než druhý... neberu to nikomu, bavte se u toho dobře a myslete si třeba že je to "láska"
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 03:57:27
avatar
Souhlas. Vidím to stejně a stejnou radost jsem měl i z uvedení Zen 3 -> technicky super produkt, navíc v případě RDNA 2 přinášející konkurenci tam, kde dlouho bolestně scházela, ale pro mě zabitý cenou.

Když si vezmu ten kontext, že mé dvě předchozí GPU byli obě high-end a za tu první jsem dával při uvedení 7400,- (HD 6950 což byl druhý nejdražší model ala dnešní 6800XT/RTX3080) a za druhou jsem dal kolem 14k jakožto za TOP OC edici v době těžební mánie (R9 290X OC - ala dnešní 6900XT/RTX 3090 OC), tak jsem z cen nutně smutný/zklamaný.
Ceny očividně určuje NV, takže AMD se přizpůsobilo a zákazníci zapláčí...

Samozřejmě je nesmysl očekávat, že by vydrželi ty staré ceny. Ani já nejsem naivní;-)
Bylo to vidět už dřív, že ceny rostou díky inflaci a s každou novou výrobou. Zde jsou ceny karet ze souboje NV a AMD v high-endu:
HD 5850 - 6200,-
HD 6950 - 7400,-
HD 7950 - 8500,-
R9 290 - 9000,-
~~~
RX 6800XT - 18000,- ???

Zkrátka si myslím, že je škoda, že AMD naposledy bojovalo v high-endu právě když jsem kupoval tu svou poslední high-end kartu. Kdyby se udrželo konkurenceschopné, nevyšroubovala by NV tak ceny a mohli jsme dnes mít 6900XT za 16-18k, 6800XT za 12k a 6800 za 10k.

Třeba alespoň RX 6800 časem spadne někam ke 14k a bude se o ní dát uvažovat. Nad RX 6800XT jsem už zlomil hůl ne kvůli ceně, ale kvůli spotřebě - 300W karta mi do PC nesmí. Leda by byla opravdu levná a měla výkonu na rozdávání, takže by se vyplatilo řešit nějakej custom BIOS s UV a nižšími takty. A tohle asi u RX 6800XT nehrozí.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 08:26:57

6950 dole, pod 6970 potom 6990. 6970 jsem kupoval za cca 8400,- Takže high-end byl 6990 a 7990
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 08:28:14
avatar
souhlas, jen k tomu dodám, že smutné je to, že pokud chce člověk alespoň použít všechny ty nové technologie, tedy i smartacess (zkráceně smartass) tak to "nejlevnější" co na to potřebuje je 5600X, B550 deska a RX6800 a tohle prostě není "entry-level" sestava, ale počítač tak za 40+ tisíc. Později sice budou k dispozici menší RDNA2 čipy a trochu levnější Ryzen 5000 procesory (5600 non-X?), pro ty rychlé přenosy do paměti tipuji že pcie4.0 je nutnost
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:21:36
avatar
Jo, na tohle jsem taky hodně zvědavej. Jestli to bude mít reálně ve hrách opravdu až 13% přínos, tak mi ještě kromě rozhodování o nákupu GPU zkomplikují upgrade CPU, páč zatím počítám s tím, že koupím R7 5700X a dám ho do své B450.
Pokud by se ukázalo, že to fakt pro mé hry funguje a dává smysl B550, tak asi budu muset do světa poslat 1600AF spolu s B450:-)

Ta "entry-level" sestava by možná mohla být RX 6600 + R5 5600(5300). Teď samozřejmě chtějí co nejvíc vydělat, takže nějakou chvíli počkají, než uvedou i levnější řešení. Určitě minimálně počkají, než se vyprodají Zen 2 a RDNA 1 věci.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:14:30

jsem na tom podobne, jen B450 + 3600, protoze 3x vic se mi za x570 desku davat fakt nechtelo. jestli zabijou b450 i tim, ze tohle tam nebudou podporovat, tak me to dost nastve a asi ani nebude smysl upgradovat na ryzen 5. spis vydrzim az do nove generace s ddr5, R5 3600 a RX6700 i tak dobry kombo a nebojim se ze bych neco na 2k nedal na max detaily jinak je pekne, ze amd narozdil od intelu drzi AM4 patici hodne dlouhou dobu, ale fakticky jsou moznosti upgradu stejne dost omezene, nebo amd omezi nektere funkce i umele jako treba pcie4 z ryzenu 3000, ktere mohlo na drtive vetsine desek B450 v pohode fungovat. takze stejne misto upgrade jen cpu, to je na vymenu komplet platformy s kazdou druhou generaci cpu, podobne jak u intelu...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:13:46
avatar
Jasně, s R5 3600 je upgrade na 5600 diskutabilní, ale já to mám z mé 1600AF téměř jisté. Už proto, že tu 1600AF jsem rovnou kupoval s tím, že je to dočasná záplata než vyjde Zen 3 :-)

S tím zrušením podpory PCI-E 4.0 na B450/X470 mě taky nepotešili, obzvlášť v kombinaci s nevydáním B550. A pokud se teď ukáže, že ten přímej přístup do GPU paměti přes PCI-E bude vyžadovat 4.0 tak mě naštvou ještě víc. Ale aspoň už budeme vědět, proč chtěli podporu pro Zen 3 na B450/X470 zaříznout úplně...

Sice se to asi nikdy nedozvíme jistě, ale pokud tu podporu PCI-E 4.0 zrušili a B550 nevydali jen aby se dobře prodávali X570, tak u mě rozhodně žádné kladné body nemají. A jediný důvod proč nemají ani ty záporné je to, že nakonec udělali správnou věc a podporu pro Zen 3 dovolí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:28:10
avatar
mě to štve. B550 sice mám, ale zbavovat se Ryzenu 3600 se mě fakt nechce, ten přechod na 5600X za tu cenu nestojí, respektive nestál by, nicméně AMD "způsobilo" díky smartass, že ho asi budu potřebovat pokud nechci přijít o ten dodatečný výkon. Otázka taky je, kdy se uráčí výrobce desky vydat BIOS podporující smartass, jestli jsem to pochopil správně, tak to nejde by default a každá deska řady 500 bude ten update BIOSu potřebovat

Jinak co se výkonu týče až 13% je ve hrách, které to vlastně nepodporují a nepočítají s tím. Až přijdou hry, které to přímo podporují přinese to nejspíše ješte více a proto se na to dívám tak, že když už plánujete RDNA2, tak je to prostě must have
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:17:00
avatar
Můžeš mít pravdu, taky tam ten potenciál vidím, ale budu opatrný než vyjdou alespoň první recenze a ideálně i nějakej benchmark, kterej to úmyslně použije.
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:55:00

ten smart access by mel fungovat vsude, jen ten prinos nebude vsude a 13% bylo max. neni duvod proc by to na pcie3 nemelo fungovat (mozna akorat nebude tak velky prinos jak na pcie4), co jsem pochopil (moc info k tomu neni), tak je to jen optimalizace platformy, kdy cpu si muze primo sahnout do VRAM a nemusi tedy data loadovat do sve RAM. tezko rict jestli nejaka podpora ve hrach s tym bude pocitat, to je spis na tu druhou featuru MS direct storage, ktera ve hre musi uz mit podporu, ale to je neco jineho a ta cpu uplne obchazi a gpu se zde stara o dekompresi dat. teoreticky by ten smart access mel fungovat i na ryzen 3000, pokud by AMD chtelo, nezda se ze by tam bylo nejake hard omezeni ze strany platformy, krome urciteho GPU a driveru.
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:15:44
avatar
DD nechi tě honit, ale začni dělat na PC sestavách. Na vánoce si chci dát dárek a tak by se mi hodil nějaký odborný názor na to co jak zkombinovat.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:46:22
avatar
Čekal bych je tak na konci listopadu nejdřív, až bude vše potřebné na trhu. Spíš během prosince Ale pokud se nebude dát kupovat kvůli nedostupnosti či přestřeleným cenám, nečekal bych je vůbec.
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 21:43:03
avatar
Toto bude veľa "červených" zostav. Bude naozaj ťažké hľadať argumenty pre použitie "modrých" a "zelených" komponentov.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 17:54:51
avatar
Nějakou dobu asi ještě ne. Nejdříve se musí nové Ryzeny 5xxx a Radeony 6xxx dostat na trh. A to bude nejdříve až na konci listopadu, kdy bude na trhu vše od R5 5600X a RX 6800. Ceny budou poměrně vysoké, protože to jsou úplné novinky a výkon v "performance" segmentu.
Zatím úplně chybí R5 5600 a zejména pak lowend R3 5300/5100 (4c/8t). Přeci jen kolik lidí dnes kupuje desky za 4K (solidní B550), CPU za 7K+ (R5 5600X) a GPU za 11K+ (ještě současná generace 5700(XT), protože z nové řady zatím na trh nic takového ani nejde)? Pořád je to dohromady děsná raketa.
Normální smrtelník by chtěl něco jako B550 za 1,8-2K, Ryzen 3 5300 za 2,5 max. a GK RX 6500 (8GB?) za 4,5-5K max (ale spíše méně). A to ještě hodně dlouho nebude. Na Vánoce 2020 100% ne.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:55:05
avatar
Je vážně škoda, že nepoužili ten lepší 7nm proces. Takhle mohli zašlapat nvidii do země, když nemá přístup k lepšímu výrobnímu procesu, škoda. Chtělo by to aspoň nastavit lepší ceny jako to udělali u předchozích Ryzenů.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 08:15:08

Vraj 7nm+EUV je na rovnakej frekvencii o 30% úspornejší ,taká 6900XT by s 200W spotrebou nevyzerala zle Zaujímalo by ma čo sa stalo že tento rok AMD nemá k dispozícii 7nm+EUV
úžasný George [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:21:25

Ze by protoze refresh a reakce na "super/Ti" od nVidie?!
Lukash [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 21:45:20
avatar
AMD nemusí byť agresívnejšie s cenami. Bolo by to síce fajn, ale NVIDIA má problém svoje GPUs vôbec vyrobiť čo samo o sebe dáva AMD veľkú príležitosť sa presadiť.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 02:59:37
avatar
Vypadá to fakt dobre ale na mňa už dosť vysoká cena aj základnej RX6800. A 5700XT je už stará karta. Dúfam že RX6700 bude cenou na úrovni RX5700XT a kľudne aj nižšej.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 03:10:00
avatar
Já tipuju 6700 XT za 449 a 6700 za 399(v nejlepším za 379). Levněj bych to určitě neviděl a za ceny co se teď prodává 5700XT možná až pozděj, ale ze začátku těžko.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 04:07:07
avatar
No vidíš. To já beznadějný optimista doufám, že se svět ještě úplně nezbláznil a že než vydají RX 6700(XT), tak se trh trochu nasytí a začne konečně ta cenová válka mezi AMD a NV, na kterou čekáme od posledního souboje mezi R9 290X vs GTX 780Ti.

Doufám, že 6800 spadne někam k 500$, 6700XT vydají za 400$ a 6700 za 320-350$. Sice by to byli pořád vysoké ceny, ale už trochu stravitelnější.
Uvidíme v dubnu/květnu jak moc růžové brýle teď mám :-D
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:47:33
avatar
souhlas, do dubna/května zůstávám na 3600 a nouzové RX580 vypůjčené z minera. Za tyhle úvodní ceny nehodlám nakupovat
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 12:56:37

sem jeste zvedavej jestli za tyhle prachy se fakt budou prodavat. jestli ma 6800XT vykon jak 3080, tak pochybuju ze bude rozumne sehnatelna pod 20000, vyrobci i obchodnici si budou chtit namastit kapsu a ty karty budou beztak nedostatkovy zbozi minimalne do ledna.
soucin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 06:52:28

Konecne cely zivot jedu na AMD..a ted mam zase dalsi duvod na upgrade..nejdrive Athlon (nevim uz s jakou grafikou), pak Phenom 2 X4 965 BE spolecne s HD7870 (mimochodem dodnes ten komp bezi u kolegy a jeho synek na tom mydli soucasny popularni battleroyale a online FPS hry), pak ryzen 1600X spolecne s 1060 (jen na odzkouseni, brzy byla vymenena) no a ted 3600X spolecne se Sapphire 5700XT Nitro+
Takze radost jen je pro me otazka. Myslite si, ze me bude brzdit 3600X, kdyz bych si koupil 6800XT?
6900XT je pro me overkill..to bych nerad vysvetloval pritelkyni, ze jsem utratil 28-30 tisic za neco do kompu namisto toho, ze jsem mohl koupit neco do baraku plus bych k tomu musel kupovat nejspis i novou 5000 radu
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 07:27:45

Ja sa ešte chcem oficialne vysmiať nedočkavcom ktorý si kúpili RTX 3090 krávu za 1 500$ (okrem tých ktorý tú kartu potrebovali akútne)
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 08:32:24

Nevysmívej se. Moc jich nebylo. Trochu mě překvapila cena 68oo čekal jsem větší odskok od xt. Je vidět že se amd svezlo na cenách nvidia.A byli by hloupý kdyby to neudělali.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:03:24

No ja som zase chcel 6800XT a ked som videl 6800 tak teraz neviem, dilema je na svete musím vidieť reálné testy aby som zbytočne neinvestoval do niečoho čo vlastne nepotrebujem. Na druhej strane karty kupujem minimalne na 4 roky chcem mat aj rezervu a nie aby som nejaku hru spustil na Low, len aby som si zahral. Ako starnem tak dozrieval ako dobre víno tak potrpím na krištálovo čistom obraze a minimum 144FPS Naaa a zase už premýšľam nat XT verziou
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:17:40

Na 4 roky Já mam 6970. Že bych si udělal radost kartou s označením 69? Jinak ta 6970 od gigabytu byla celou tu dobu úžasná.Celou dobu jsem měl monitor full hd. Nedávno jsem koupil 2560*1440 Tak se začala trochu potit. U mě nemá 68xx smysl. počkám na 67xx ale ani tam to nebude cenová hitparáda amd naskočila do cenovýho vláčku nvidia. To jo jízdenky jsou levnější, ale mam pocit že kam koho upíchnout, třídy turism, economy, business.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:21:49

Tiež som mal 6970 MSI hučala ako F12 nakoniec uvarila, ked som sa hral Battlefiel 4 mapu Hainan Resort dodnes si to pamatam
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:18:50

Mě ta karta běží bez problémů, no teda ovladače zamrzli už dávno ale technický stránce no problémo. Další karta bude od stejný značky. Jo je to naivní, ale tak to je.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:40:39

6900XT ale potrebuje železo na ktorom pobeži, nič ine ako 4K ku tejto GPU nedava zmysel, tato katra potrebuje slušny podvozok X570 a CPU 5900 alebo 5950, a samozrejme to nebudeš azda počuvať na internej zvukovke a nejakych PC reprakoch. a začnu naskakovať ceny
OLED 48" 4K monitor 1600€
externa zvukova s kvalitnim dac cca 600€
slušna reprosustava k tomu 1180€
CPU 5950 800€
X570 280€
RAM 2x16GB 3800MHz 150€
M2 850 2TB 500€
zdroj 850W platinum 160€
Takže taka GPU za 1000€ sa aj strati
Neviem ako by si to chcel doma vysvetliť že si kupuješ pre svoje potešenie PC v hodnote noveho auta niššej triedy
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:48:30

"U mě nemá 68xx smysl. počkám na 67xx" Moc to hrotíš nepotřebuju monitor za 1600 éček. Nepotřebuju 2t m2. V podstatě jsi napsal co chceš ty, chtěj si co chceš. Vygeneroval jsi tady nějakej rozpočet kterej u padesáti lidí bude padesátkrát jinej. Komponenty mají ladit, o tom žádná.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:53:19

runway číslo 6 je voľná môžete bezpečne pristáť....
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:08:04

Pokud někdo dokáže plně využít její výpočetní výkon, tak ta karta vychází stejně výhodně jako 6900 35vs23TFlops.
Na hraní to samozřejmě pro běžného smrtelníka nesmysl je... A i když na obě karty mám, tak stejně půjdu do nějaké 6600/3060 protože mi to stačí a zas tak rozhazovat se mi nechce...
hovnousek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prechazim k AMD 2020-10-29 08:04:46

12 let (v retezech) jsem poctive jel na platforme Intel + nVidia. AMD jsem pokladal za takovou levicovou, lowend architekturu pro anarchisty a volice piratu, ktere nesnasim. Jeste v lete jsem si planoval nakup nove i7 nebo dokonce i9 a samozrejme amperky. Clankum pana Stacha jsem se usmival a rikal si, to je blbost, nvidia me nezradi, zase mi doda perfektni kartu na nekolik let! Ale ouha. Ona mi nakonec nedodala nic, toto totalni fiasko nvidie povazuji takrka za podvod. Vydala nove zbozi a pritom ho nevydala. Nahrala prekupnikum a scalperum, kteri nyni prodavaji rtx 3080 za 30 tisic. A hlavne lhala o te cene! Za 700 dolaru ty karty nikdy nebudou. Chapu, ze si treti strana svoji kartu naceni vys, ale ne na 25 tisic! To je svinstvo. A tak at mi nvidie proda to co nabizela! Tedy FE za 700 dolaru! NIC!! Od ted nvidii nesnasim a dokud se nevzpamatuje, nebudu si z principu od nich nic kupovat. A vazne uvazuji o porizeni 6900xt (pokud bude do 30000), abych podporil AMD. Jejich procesor uz mam a tesim se na ryzen 5000. Linus Torvalds i Jan Stach maji pravdu: "NVidia, Fuck you!!"
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:21:47

To je supr, Že v ústavu Bohnice už konežně máte wifinu.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 08:21:10

Ceny mě sice trochu zklamali, ale je potřeba si uvědomit několik věcí, které jsou důležité.

Cena 7nm výroby je prostě šílená, my si nechávali dělat na horších procesech prototypové wafery za 3000$ a tady stojí jeden sériový wafer přes 10 000$. To je naprosto šílené, jenže tím to nekončí. Z toho waferu se těch 500mm2 čipů dostaně mnohem méně než třeba polovičního RX5700XT čipu. A teď přichází na řadu efektivita, kdy menších čipů bez vad bude logicky mnohem mnohem více, než těchto monster. Samozřejmě je to ošetřeno právě těmi 3 řadami, kdy se prodají i ty "vadné čipy", ale pořád jsou to pro AMD náklady s nepredikovatelnou výrobou. A tady trochu popřu sám sebe. Podle cen to nakonec vypadá, že TSMC se ten proces podařilo neskutečně vyladit, protože cenově nejzajímavější model zdaleka není 6800 (který spotřebuje ty nejdefektněší čipy, ale právě 6800XT, který se ořezává jen o pár CU, takže spotřebuje vše mezi 72 a 79 funkčními CU).
No a po letech minimálních marží naprosto chápu AMD, že když vyvinuli opravdu špičkový produkt, že už ho nebudou prodávat s maržemi ala Polaris nebo Vega. Prostě mají to nejlepší na trhu, tak si to nechají zaplatit. NA ceny Škodovky taky každý nadává, ale Škodovka ví, že stejně prodá všechno co vyrobí. A úplně ve stejné situaci jsou teĎ výrobci grafik. Jsou zde následující faktory:
1) mezigenerační růsty výkonu byly v posledních letech jen kosmetické a rozhodně jsme neviděli nic na co jsme byi desítky let zvyklí - Mooreův zákon. Je fakt, že tohle je možná poslední příležitost jej zažít
2) lidé dneska sedí na HO, děcka nechodí do školy, bude zima a ven taky moc chodit nebudou - poptávka po jakémoliv křemíku, ať je to CPU, GPU, APU, Snapdragon, prostě cokoliv je neskutečně vysoká
3) je zde nová generace konzolí (která navíc přitápí pod bodem 2) a hry prostě taky udělají velký generační skok. PC hráči opět budou chtít vyšší FPS ještě lepší detaily, prostě lepší vizuál než u konzolí, tak jsou na to zvyklí od dob prvních PC vs SEGA apod.
4) Postupně se čím dál více vyvíjí vše díky simulačním procesům, ať jde o léky, auta, prostě vše. Zde je obrovský hlad po výpočetních kartách, kdy si je AMD nebo NVidia můžou nacenit v podstatě jakkoliv a vždy je prodají. Takže je jasné, že z krátkodobého pohledu nechápou, proč by měli mít 300% marže na výpočetních GPU a 10% na herních. Z dlouhodobého pohledu to může být krátkozraké, protože levnými GPU si můžou mezi studenty vychovávat ty uživatele těch drahých až jednou nastoupí do práce.
5) Doufám, že jen zbytečně filozofuji,ale aby s ekonomickým propadem, který se teĎ dá očekávat opět nepřišla doba kryptoměn. Už teĎ je jasné, že s takovým mezigeneračním nárustem výkonu budou GPU kupovat všichni, kdo se tomu věnovali doteď. Ale aby to ssebou nestáhlo zase nové těžaře, kteří vyprázdní už tak prázdné sklady.

Každopádně tohle všechno ssebou nese to, že moje peněženka (ačkoliv bych na to měl) se zachová pragmaticky a počká si na RX 6700 sérii.Poptávka je vysoká, takže nechám poptávat jiné ;)

Jedna velmi zajímavá poznámka na závěr. Sledujete někdo dlouhodoběji ceny bazarových grafik? Já před 3/4 rokem kupoval SAphire Nitro+ RX 580 8GB za 2500Kč, kdy ten prodejce mi nabízel i Pulse 580 s 8GB za 2000Kč. A akových nabídek bylo na Bazoši mrtě. TeĎ chtějí borci 3000Kč za SAphire Nitro + 580 jen se 4GB. Tohle opravdu někdo kupuje, když se o pár korun dráže dá koupit nová RX5500 s poloviční spotřebou, plnou zárukou a většinou i nějakou hrou zdarma? Napište mi prosím na to svůj názor, jestli znáte někoho, kdo tohle opravdu koupí.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 09:36:49
avatar
ja bral zacatkem roku Polaris z obchodu 570 8GB za 3.5k novou a ted stoji 4k ... takze bych to videl tak, ze kdyz zdrazily karty v obchodech, zdrazily i na bazarech
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:33:24

kurz eura je trochu jinde nez byval...
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:41:17

vicemene souhlasim, jen s tou cenou je ale AMD tak nizko, jak si jen muze dovolit. i tak je RX6800 jen o 80$ drazsi nez 3070, ktera ma mensi jadro, na levnejsim a horsim procesu a jeste k tomu jen polovinu a levnejsich pomalejsich 14GHz GDDR6. uz tak na ni AMD musi mit marze skoro 0, snad po ni nemuzeme chtit at ty karty dotuje.

bazarovy karty pak kopirujou i realny ceny v obchodech, ktery sly kvuli euro nahoru, no priplatek na RX5500 neni par korun ale skoro polovina, nejlevnejsi jsou v obchodech za skoro 5000. ale taky jsem loni kupoval RX580 8GB za 2800Kc cekam na RX6700(XT), jen mam ted trochu obavy, ze se od ni asi nedockame moc velkeho mezigeneracniho narustu vykonu proti RX5700 a nejak extra lepsiho pomeru cena/vykon. uvidime...
LukasL34 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OC 2020-10-29 09:49:57
avatar
Cenově jdou tyto karty zcela mimo mě. Ale dost by mě zajímalo jestli půjde do RX6800 flashnout BIOS RX6800XT, jako to jde u rx5700 a rx5700xt. A jestli ano, bude to mít nějaké výhody proti obyčejnému přetaktování.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 13:18:56
avatar
To záleží čistě na tom, jestli bude mít 6800 taky omezené taktování. Pokud ne, tak tam velký smysl takové úpravy nevidím.
Teda pokud by se neukázalo, že jde odemknout zamčené CU, ale to we skoro jistě nepoštěstí. To už si dobře hlídají.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 17:20:40
avatar
Ted jsem byl po sto letech na pctuning, abych se podival co tam pisou o novych grafikach od AMD oni a neni tam ani zminka! Tak debilni stranku jsem uz dlouho nevidel! :/

edit: Za co ty mínusy, tak se tam podívejte, že nikde nepíšou o RX 6000. Taková stránka je fakt objektivní, když píšou jenom o Intelu a Nvidii.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 10:44:06
avatar
pctuning je taky zaplacenej nvidi,toho sem si všiml už davno, taky sem se tam včera schvalně mrkl a přesně jak jsem očekaval.. novy cpu a gpu amd neexistuje
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:17:50

Náhodou tam mají článek o SMA.

A dokonce si už všimli, že AMD kupije Xilinx,
Jsou to prostě rychlící, hoši jední zelení
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 13:01:05

tak hlavne ten clanek je uplna blbost, SMA by prave nemelo vyzadovat zadnou specialni implementaci do her, proto ji amd mohlo predvist na vice i starsich hrach.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 17:54:39

Z Obrmajerovy novinky je zřejmé, že článek připravuje a píše Vágner. Asi mu to hold chvíli trvá.

Tady zase nemáš žádnou recenzi na RTX30 a taky neobviňuješ DDW že je placený AMD.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 19:37:05

Divný, ale teď se DDho zastanu Článků o NV je tu mrda a to od 1. minuty ,,vydání,, RTX 3000 serie, a že tu chybý test? Nooooo ono když fyzicky nemáš co otestovat...............
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 18:23:11
avatar
Už tam mají článek "Preview AMD Radeon RX 6000...".
Jinak ano, už dlouho se tam často vyhýbají novinkám o AMD. Nakonec něco uvedou, ale s poměrně dost velkým zpožděním.
Ten web už dávno ani neplní to, co má v názvu. V čem se malinko zlepšili, že občas napíší na AMD produkty i chválu. Ale i tak ve stejném článku musí napsat X věcí, kterými je pohaní. No už to aspoň není tak okaté, jako když Obr napíše tendenční hejt článek o super nadstřelených cenách nových Ryzen 5xxx (něco jako 6jádro R5 5600X za 10K).
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:15:28

Proč je vlastně SMA dostupný jen pro PCI4?
Je nějaký hardwarerový důvod proč to nejde dodat i do starších desek?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:41:01
avatar
protože PCIe 3.0 je moc pomalá
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 13:03:16
avatar
to je otázka, nemůžete vědět, že by na pcie3.0 nebyl alespoň malý přínos, navíc Zen2 pcie 4.0 podporuje ale SMA s ním stejně nepůjde.

Důvod bude tedy spíše kombinovaný tj. rychlost + marketingové důvody (Intel pcie 4.0 nemá) + podpora prodejů desek řady 500 a Ryzenů 5000
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 18:12:25
avatar
Jak vis, ze vyhledove nepujde? Porad muze jit jen o rannou implementaci na aktualnim hw, ktera se muze dale rozsirovat. Amd i drive u spousty novych gk technologii zacinalo odshora a v dalsich ovladacich postupne odemykalo i u starsich modelu (tam kde to bylo mozne). Z tech nejcerstvejsich si vybavuji treba antilag, boost, sharpening..
Jasne, muzou to pouzit jako marketingovy nastroj pro zvyseni atraktivity novinek, jenze amd se v minulosti v podobnych zalezitostech chovalo pomerne "user_friendly". Ja porad chci naivne verit, ze kazda firma nemusi nezbytne razit strategii "jit pres mrtvoly" jako to radi predvadi intel s nvidii. Slusne lze vydalavat i poctivejsim pristupem a i kdyz si sve portfolio zacina amd nacenovat vyse, porad se jejich produktum neda uprit zajimavejsi vyhodnost.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 13:57:32
avatar
Citace:
ak vis, ze vyhledove nepujde?

Umíte číst? Já nikde netvrdím že vím. Chápete co jsem napsal? Já reagoval naopak na příspěvěk, který je skálopevně přesvědčen že AMD je only good a nepůjde to jen kvůli pomalosti pcie3, což je nesmysl protože Zen2 má pcie4

Jinak naivně věřit můžete nadále, ale stačí se podívat na cenotvrobu RX6800/XT/900 grafik - ty ceny jsou prostě nastavené vůči Nvidia tak, aby nebyly výhodnější o víc než je NEZBYTNĚ nutné, přestože karty disponují pouze 256-bit GDDR6 a nejsou tedy žádnou raketovou vědou potřebující interposery nebo drahé paměti. Tím chci naznačit že nejspíše budou náklady níže než RTX grafiky. AMD se ale NEROZHODLA ušetřené náklady přetavit v nižší ceny pro koncové zákazníky, ale vyšší marže! Chová se tak někdo, kdo má rád zákazníky? Odpovězte si sám
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 19:42:31

To si nemyslím: Efektivní frekvence GDDR/maximální přenosová rychlost PCI 3 s přihlédnutím na cash paměť v RX 6000 my dává smysl jen to, že to je omezený na Ryzen vnitřní výbavu + RX výbavu. A je jedno jestli schválně či prostě to jinak nešlo.
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 11:24:13

Ač se mi AMD karty líbí, zbývá tu pár otázek a připomínek (jen mě tak napadlo):Vzhledem k výkonu RT, který se u AMD očekává na úrovni Touringu +, a s ohledem na ty herní ,,pecky,, které při prezentaci použili, mně jako nejlepší z tria přijdou 6800 a 6900XT. A i když je 6800XT o 50 doláčů levnější, má podobnou spotřebu ale nižší RT výkon. Na druhou stranu bude mít třeba lepší výkon ve 1440p. A někdo si ji popravdě vezme klidně i na FHD (overkill a zbytečnost, ale někdo to stejně udělá). Tak uvidíme co nabídne v těchto rozlišeních, ale stejně mi přijde neslaná nemastná.+ je tu otázka: A udělají se tyto kartu KONEČNĚ i na vodě?
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 6800XT + R9 3950X Smart Acc 2020-10-29 11:39:27

Ja som z včerajšej prezentácie a ponuky AMD nadšený. V januári mám okrúhle narodeniny a už je isté, že si pravdepodobne chvíľu po nich doprajem Radeon RX 6800XT. Myslím si, že to bude poriadny skok z Radeon VII. Momentálne hrám na 3440*1440 monitore a 144Hz.

Bude tá smart access memory technológia dostupná aj pre Ryzen 3000 procesory? Mám X570 dosku, RX 6800XT grafiku čoskoro, no svoj Ryzen 3950X by som dlho ešte nechcel meniť/ prejsť na 5950X keď bude zľavnený.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 13:24:27
avatar
To je silně nepravděpodobné. Vypadá to jako něco, co musí umět jak CPU tak GPU.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 13:33:11

Na to som zvedavi tiež či ZEN2 spristupnia Smart Acc, Hardwarovo by to zvladnuť mala.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 14:05:21
avatar
jaj, tak majitelé 3950X se stali asi největší obětí AMD marketingu . Copak neuspokojuje Vás DDho odpověď, že pcie3 je na smartcache pomalá?

Stále můžete 3950X prodat a koupit si za něj 5600X, který na to dostatečně "rychlý" prý je. Stále nespokojen? nechte si to vysvětlit zdejší redakcí, já jsem totiž "hloupý" a zcela chápu Vaše rozhořčení, což nemůže být, protože AMD je vždy friendly ke všem a takhle si přechod na Ryzen 5xxx přece nevynucuje
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD zaťalo dráp 2020-10-29 12:52:23
avatar
Bohužel díky ceně výroby si nemůže asi dovolit cenově příliš vyskakovat. Takže ano ceny dalo o ten pomyslný ždibec lepší.

Každopádně celkově od AMD dobrý počin. Pokud vše bude fungovat jak má tak je to pro hráče velice zajímavá volba.

EK už chystá bloky.
Spiky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - První MCM GPU na světě. 2020-10-29 13:14:11

Když jsem se dneska ráno podíval na pár diskuzí, tak jsem nevěřil vlastním očím. Nejen že jsou lidi schopní hádat se do krve i když se v životě nevideli o něčem čemu pořádně nerozumí ani jeden. Natož aby měli dostatek financí aby si to mohli koupit. Nadšenci nadávají nad cenou. Jeden kupoval grafiku za 2 tisíce, druhý za 4... Asi by bylo dobrý podívat se např. kolik stojí wafer. Porovnat to s cenou waferu staré grafiky, např, na 28nm. Jen taková vsuvka. R9 290X stála 550 dolarů (kolik bylo 550 dolarů v roce 2013 a kolik je 650 dolarů dnes?) Místo toho aby byli všichni rádi, že AMDéčko je tam kde jsem ho chtěli mít tak je zase oheň na střeše skrz něco jinýho.

RDNA2 = MCM GPU. AMDéčko dokázalo něco o čem jsme do včerejška mohli jenom číst. Firma která před pár lety vypadala že zkrachuje, dokázala něco o čem se Nvidii nebo Intelu může jen zdát. Trh s CPU se obrátil o 180 stupňů s příchodem ZEN1. A teď se otočil podruhé s RDNA2. Nevím jestli to autor článku zmiňoval, ale MCM alias Multi-Chip-Module je už RDNA2 a nikoliv RDNA3. Jen na té fotce čipu je to vidět. Dvě RX 6700XT (40 CU) jsou po obou stranách a uprostřed je 128 MB Infinity Cache. To je přece obrovská senzace. To jestli bude v té které hře výkonnější NVIDIE nebo AMD o pár procent už přece vůbec nerozhoduje. AMDéčko RDNA2 udělalo světelný skok dopředu.

Teď už se budou mezi sebou jen štychat. V této generaci má navrch AMD. V příští to bude třeba NVIDIE, ale o to nám přece šlo. Tak jak byla ZEN2 v CPU stěžejní, protože dokázala Intel překonat ve výkonu a v efektivitě a to se zdálo řadu let jak nesplnitelný úkol. To stejný se teď stalo s RDNA2...
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - paráda ;-) 2020-10-29 13:40:19

Souhlasím s většinou diskutujících, těším se na recenze. Je to krása, konečně máme rovnocenné karty od amd i nvidia. Při nákupu karet budou rozhodovat drobné rozdíly v reálných prodejních cenách, dostupnosti a někoho možná přesvědčí drobné feature rozdíly, které přinesla jak nvidia, tak amd.

Za mě tedy jen chci říct 2 věci
1, škoda toho hypu na ddw, byl úplně zbytečný. RDNA2 architektura přinesla parádní věci, ale je rovnocenná výkonem údajně výpočetní Ampere. Obě architektury mají své silné a slabší stránky a jsou koneckonců zmíněny i v tomto článku.

2, počkám si na navi22 a osekané GA104/GA106. Jsem zvědavý, co přinesou a kdy se reálně objeví na trhu a v notebook verzích. V případě RDNA2 by mohla být opravdu super kombinace Ryzen 5000H procesoru. Uvidíme, jak si s tím poradí OEMka
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mnoo člověk až kouká... 2020-10-29 14:09:16
avatar
Konečně grafiky, které utáhnou RAYTRACING a to v odpovídající kvalitě. Tyto grafiky ve 2k jsou masivní trhači asfaltu a konečně je co by si člověk i koupil.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 17:34:23

S výhledem do budoucna u mě největší favorit na koupi 6800XT, přeci jen mám monitor 1440p/144Hz a nepochybuji o tom, že se cca za 24 měsíců nenajdou první věci co to dokážou plně využít i v tomto rozlišení. Mám sice dost peněz, ale GPU za cca 16-17K nereference (po první vlně zájmu z novinky bych tam tu cenu odhadnul) musí vydržet minimálně objednu generaci. Tudíž generaci příští vynechám.

Procesor a desku jsem plánoval taky, takže za mě žádný problém. Zdroj mám Seasonic 750W 80+gold, to by mělo být dobrý. Počítám zhruba takto:
Procesor max. 110-115W (5800X)
GPU max. 300-330W
zbytek cca 130-140W
celkem cca 540-585W s občasnou špičkou si to šáhne na 600-620W max.

Plán koupě únor2021, to už bude vánoční a novoroční efekt pryč

EDIT: Do té odhadované ceny počítám i rozhodně lepší kurz k dolaru, protože předpokládám, že situace s koronavirem bude lepší než dnes.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 17:41:43

Ještě nesmím zapomenouit zmínit jednu věc:

A těch účtů založených na DDW v tomto měsíci, kdy cca minimálně 80% z nich má pouze "korektně řečeno" negativní vyznění jak k CPU tak GPU od AMD........

Jakáto náhoda...... a přitom si lidi stále mohou svobodně koupit co chtějí, protože celkově si každý najde u těch firem to co mu vyhovuje.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 17:48:07

Ano, všechny nové účty by se měly vždy pouze pozitivně vyjadřovat k CPU a GPU od AMD. Ať žije svoboda.

Viděl jsem tu pár vulgárních příspěvků od nových účtu a DD je férově smazal/zabanoval. Takoví jsou všude. Horší by to bylo, pokud by nám takto mizely i AMD neadorující příspěvky, že?
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 18:37:30

Brečíš na nesprávném hrobě. Já patřím mezi ty co tu DDho kritizují, když to přežene. A co se týká tvého příspěvku, tak zejména tato část, cituji:

Ano, všechny nové účty by se měly vždy pouze pozitivně vyjadřovat k CPU a GPU od AMD. Ať žije svoboda.

je velice dobrá ukázka do učebnic demagogie do kapitoly jak obrátit naruby něčí větu a zcela změnit její vyznění, protože sám nemáš argumenty. Kdyby jsi je hledal, tak najdeš ode mě dost příspěvků pod články na tomto webu a v žádném z nich jsem nikdy nehanil NV ani Intel a když už jsem je kritizoval, napsal jsem i argumenty proč o nich tak píšu. A v mém příspěvku není nic o tom, že se nemůže nic psát proti AMD. Já tam totiž ani žádnou firmu nezmiňuji, takže mi to nepodsouvej. A jako příklad co se mi na nových příspěvcích nelíbí je např. toto od uživatele Tomáš Olej:

Autor pouze s užasesm plní kybl nad "úspěchy" AMD.

nic víc, nic míň.
konec citace

Kde v tom vidíš něco užitečného k diskuzi, případně argumenty, data apod? A takovéto účty podobného ražení zde odsuzuji. Zamysli se prosím pořádně nad tím co případná věta sděluje, než na ni budeš reagovat. Pomalu začínám chápat jak se DD cítí, když mu neustále někdo podsouvá, že v tom článku napsal tohle a tohle a ono to tam samozřejmě není, což se zjistí když se žádají důkazy. Takže za mě: kde tam píšu o tom, že se musí vždy lidé vyjadřovat vždy pozitivně k CPU a GPU od AMD? Chci od tebe důkaz. Pokud použiješ mozek, je ti asi jasné na co tím příspěvkem narážím. Přesně na ty účty co DD maže. Takže tvůj atak tak nějak nechápu.

EDIT: Sakra nedal jsem to do vlákna, takže všem sorry za případnou nepřehlednost.

EDIT2: A jen tak mimochodem, na tyto typy příspěvků/účtů si tu stěžuji dlouhodobě a ne jen dnes a to na jejich bezargumentační obsah, nikoliv jestli jsou pozitivní nebo ne. Dexter a renmou jsou tu dost často proti DD ,ale taky k tomu napíšou i proč, tedy právě ty argumenty. A to je potom naprosto v pořádku.

EDIT3: Za chvíli odcházím do práce, mám noční pohotovost. Takže již nemohu případně dále reagovat.

A jedna omluva na závěr: Dopustil jsem se fabulace ve větě, že žádnou firmu nezmiňuji. ANO zmínil jsem AMD z důvodu , že se to právě v tuto chvíli týká článků o AMD. Takže omluva v tomto bodě, jinak zbytek platí.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 21:08:59

Citace:
A co se týká tvého příspěvku, tak zejména tato část, cituji:

Ano, všechny nové účty by se měly vždy pouze pozitivně vyjadřovat k CPU a GPU od AMD. Ať žije svoboda.

je velice dobrá ukázka do učebnic demagogie do kapitoly jak obrátit naruby něčí větu a zcela změnit její vyznění, protože sám nemáš argumenty.


Říká se tomu nadsázka, neboli hyperbola. Mj. proto je tam ten smajlík. Ale asi si musím zvyknout, že to je tady co člověk, to nášlapná mina.

Příspěvky Oleje bych hodil do kategorie vulgárních příspěvků, ale Vy jste se v rámci zjevného zjednodušení a hození všech nových účtů do jednoho pytle neobtěžoval se čtením celého mého příspěvku, nebo k přiznání možnosti, že nejsem troll, hater a Olejofil.

Citace:
Pokud použiješ mozek, je ti asi jasné na co tím příspěvkem narážím. Přesně na ty účty co DD maže. Takže tvůj atak tak nějak nechápu.


Použil jsem mozek, děkuji za radu. Naznal jsem, že odteď musí každý nový účet půl roku nepsat a šoupat nohama, než bude smět cokoliv zkritizovat. Ačkoliv mám registraci měsíc starou, chodím sem už pár let (nevím kolik). Btw to je opět nadsázka.

Co rozporuji je Vaše tvrzení, že 80% všech nových účtů píše samoúčelné kritiky DD a AMD. Kolektivní vina je špatná jako princip. Pište to pod komentáře lidí, co se proviní. Děkuji
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 20:56:45
avatar
Myslím, že AMD nastavila ceny celkem dobře, i když 6800 mohla být o něco levnější(je to na hraně mého odloženého rozpočtu).

Pro mě jsou momentálně asi nejzajímavější a nejsledovanější tyhle 3 modely: RTX 3070FE, RX6800 a zatím nevydáná RX6700XT...
Stejně nehraju a zatím(cca 3-4roky neplánuju jít) výš než je FHD, mám raději více FPS, než vyšší rozlišení, RTX 3070FE, nebo RX 6800 by mohla být konečně grafika, která utáhne všechny hry na 144FPS ve FHD, teoreticky i RX 6700XT, ale kdoví.
Otázka je, jestli má smysl připlácet 2K za 16Gb VRAM na FHD?, není to zbytečné?
Nejspíš počkám na recenze a na lepší dostupnost zboží, které odhaduju u AMD (cca půlka - konec Prosince 2020) a u Nvidie na Q1 2021(Leden - Únor), v tu dobu už možná RX6800 bude někde kolem 15K...

P.S.
Stejně nutně nijak na upgrade nespěchám, moje GTX 1080 na FHD bezproblémů postačuje, ale 144FPS prostě všude nedá
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 21:47:31

Ja na tvojom mieste sa vykašlem na GPU, CPU a kupim poriadny monitor a repraky k tomu. To či ti to pojde 60FPS alebo 200FPS si ani nevšimneš, ale či budeš pozerať na velky monitor s poriadnym rozlišenim a poriadnym ozvučenim, to si užiheš určite viac. Viem čo hovorim, neporovnatelne lepši zažitok.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 13:33:53
avatar
Repráky mám dobré a pořádné - Creative GigaWorks ProGamer G500(škoda, že nemají digitální výstup a dolby atmos, ale v té době...)
Na velký monitor, víc než 27" nemám v pokoji dost místa(musel bych předělat celý pokoj + vyměnit stůl atd...), už tak je tam sotva k hnutí(problém lidí žijících v malých bytech).
Nehledě na to, že GTX 1080 není úplně ideální ani na 1440p, natož na 4K a velký monitor s vyšším rozlišením, což by znamenalo jediné - koupit nejen monitor, ale také grafiku, která by 1440p, nebo 4K zvládla, + nejspíše i zdroj(650W by nemusel úplně stačit).
Monitor nemám v plánu měnit, MSI Optix Mag271C je pro mě dobrý, navíc jsem ho koupil za dost dobrou cenu v akci(4999), takže ho měnit nechci, navíc je starý cca rok a kupovat si každý rok monitor?..., jako sry, ale tolik peněz fakt nemám.
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přestřelené ceny.. 2020-10-29 21:37:06

Je zajímavé, že každý trošku fnuká na ceny, přestože žijeme v době, kdy například mobilní trh je úplně v nesmyslných částkách.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-29 21:57:45

Ale ty nekupuješ mobilny telefon od Apple, ale pocit že si vynimočny 200€ za mobil, 800€ za pocit že si vynimočny
petrM78 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 01:01:47

tak hlavne ze treba samsung s20 ultra nebo i s20+ je za lidovku
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 16:13:20
avatar
pctuning autor: Adam Vágner , publikováno 30.10.2020

Odkaz
BarbarH3MAN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 16:24:16
avatar
Citace:
Grafy jsou v několika ohledech zákeřné. AMD v nich totiž na přeskáčku srovnává GeForce v základním nastavení s Radeony za různých podmínek – někde jde o srovnání obou modelů v základním nastavení, někde srovnává standardní GeForce s přetaktovanými Radeony a někde srovnává GeForce s Radeony s aktivním Smart Access Memory, pro jehož funkci ale musíte mít desku s posledními z čipsetů AMD, tedy B550 nebo X570 a k tomu i nový Ryzen 5000. A ještě jeden nezvyk (i když celkem logický postup) – AMD porovnává vzájemně výsledky testované s různými API, přičemž nesděluje, jaké konkrétní API pro test použilo, pouze to, že pro konkrétní hru dosahovalo na daných kartách nejlepších výsledků. Je tedy možné, že třeba Radeon je v Battlefield V měřený pod DirectX 11, zatímco GeForce pod DirectX 12.


kde na to autor článku prišiel s tym DX?
vidim že už aj vagner ide ober cestou...

mne je šuma fuk AMD, INTEL, NVIDIA, chcem to čo je aktualne TOP-NAJ
ale namam rad ked ludia klamu a pišu pikačoviny
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 17:09:23
avatar
to jsou hrozné kecy tam ... AMD jasně řeklo, že pro srovnání použilo ty nejlepší výsledky pro NVIDIA bez ohledu na použité API ... a protože NVIDIA obvykle dosahuje lepších výsledků pod DX11 než AMD, byl nám ukázán prostě ten nejlepší případ pro samotnou NVIDIA ... to že je v některých případech srovnáváno s aktivním OC a SmartMemory ničemu nevadí, protože AMD to nijak neschovává a navíc u obou technologií jasně řeklo, jaký mají přínost. To OC dělá zhruba 2%, tedy prakticky nic. Ten SmartMemmory dělá 2 - 11% jenže to není taktování, to je funkce AMD platformy a pokud to nepřináší nějakou nestabilitu apod. není důvod to nemít zapnuté ... ale třeba RTX 3080 vs 6800XT je srovnáváno bez obou těch technologií ....
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-30 18:57:17

Nevím no, přijde mi to fakt dost namixované. Proto se těším na recenze napříč weby.

Mimochodem, DDW bude upgradovat na ryzen 5000 řadu?
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 11:39:44

Som veľmi zvedavý na celkové testy RX 6800XT, na ten mám skutočne zálusk a podľa týchto porovnaní to vyzerá vynikajúco: Odkaz

Uvidíme ako sa to bude chovať k starším CPU oproti ZEN 3 a taktiež aký bude mať výkon napr. v Blenderi...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-31 22:00:32

Tak to vypadá, že RT je u RX 6800 minimálně srovnatelné s RTX 3070, tedy bez DLLS... https://wccftech.com/amd-radeon-rx-6800-rdna-2-graphics-card-ray-tracing-dxr-benchmarks-leak-out/

Pokud se to potvrdí, tak je to atomovka a pro normálního hráče není důvod pokukovat po Nvidii...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 361x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1479x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1884x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3