Sapphire ATI HD 4850 a Accelero S1 rev2 – tiše a výkonně Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 29 srpen 2008
Přejít na obsah
Sapphire ATI HD 4850 a Accelero S1 rev2 – tiše a výkonně
Sapphire Radeon HD 4850 - balení a příslušenství
Sapphire Radeon HD 4850 - grafická karta
Testy
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)
STALKER (DX9)
Oblivion (DX9)
Race Driver GRID (DX9)
Mass Effect (DX9)
The Witcher - Zaklínač (DX9)
Call of Duty 4: MW (DX9)
Supreme Commander (DX9)
BioShock (DX10)
Crysis (DX10)
HD 4850 výkon - shrnutí
Arctic Cooling Accelero S1 rev.2 - představení
Accelero S1 rev2 Turbo Module - instalace
HD 4850 a Accelero - Teplotní testy
Sapphire HD 4850 a Accelero S1 - závěr a hodnocení

  • Testovací sestava a testy

Nejdříve by se slušelo představit naší inovovanou počítačovou sestavu. Spolu s ní jsme změnili i testovací postupy a samotné testy. Se staršími výsledky testů tedy ode dneška nelze srovnávat, kvůli zcela odlišným podmínkám i vlastně odlišným testům!

Testovací sestava DDWorld.cz:

Model

Zapůjčil

Procesor

AMD PHENOM X4 9650

@3,0GHz, sAM2

AMD-logo

http://www.amd.com/

Chlazení

Noctua NH-U12P

noctua-CPU-ikonka

noctua

http://www.noctua.at/

Základní deska

Gigabyte GA-AMD790FX sAM2+

GB-MB--ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

RAM

4x1GB 1066MHz DDR2

Grafická karta

dle testu

Pevný disk

Western Digital Raptor

74GB 10 000ot/min

WD-HDD-ikonka

western-digital-logo

http://www.westerndigital.com/

Zdroj

Thermaltake Toughpower 750W

Skříň

Gigabyte 3DAurora370

GB-Aurora-ikonka

gigabyte-logo

http://www.gigabyte.cz/

Zvuková Karta

ASUS Xonar DX

ASUS-Xonar-DX

asus-logo

http://www.asus.cz/

Operační systém

Windows Vista Ultimate x64

vista_logo

microsoft_logo

http://www.microsoft.cz/

Jak vidíte, přidali jsme na síle.

  • GTX 260, GTX 280 a GeForce9: 177.41
  • GeForce 8: 175.19
  • ATI Radeon - beta final Catalyst 8.7
  • ATI Radeon HD 4870 X2 - beta Caytalyst 8.8

Nasadili jsme také nové hry a všechny jsou opatřené novými patchy. Nastavení jsme zvolili tak, jak se dnes používá a jak to hra umožňuje, abychom dosáhli na testovaných grafikách pokud možno hratelné úrovně detailů. Nemá cenu testovat staré hry - na ty dnes stačí každá grafika. Testujeme aktuální hrané hry a používané technologie.

I dnes budeme karty testovat ve třech nejpoužívanějších rozlišeních. Tím největším bude HD rozlišení 1920x1200, které je na 24" LCD. Předpokládám totiž, že potencionálních zájemců o větší úhlopříčky mezi námi příliš není. Ony se totiž příliš nevyplatí. Otestovat obě karty v rozlišení 2500 by až takový problém nebyl, ale myslím si, že by to bylo užitečné jen pro minimum uživatelů a tedy celkově trochu zbytečná práce.

8800GTX-ASUS

K samotnému měření nemám mnoho co říci. Všechny testy děláme přímo ve hrách v nejčastěji používaných nastaveních. Všechny karty mají vždy stejné podmínky. Měříme hodnoty FPS pomocí programu FRAPS. Samozřejmě kromě výkonu se podíváme i na provozní vlastnosti karet. Změříme spotřebu celé sestavy s danou grafickou kartou ve stejné situaci pro každou kartu a také zjistíme teplotu u jádra u každé testované grafické karty. Všechny výsledky tradičně převedeme na procentuální vyjádření vůči nejvýkonnější kartě v daném testu a následně zjistíme přený průměrný výkon a spočítáme poměr cena-výkon z praktického výkonu.

assasin-creed

Vzhledem k tomu, že se jako server orientujeme na praktický výkon, netestujeme karty v umělých 3D Marcích, které dnes již o praktickém výkonu karet vůbec nic nevypovídají. Soustředíme se hlavně na nejhranější hry a orientační vzorek nejpoužívanějších herních engine pro co možná nejobjektivnější výsledky. Dnes to bude v dostatečně vypovídajícím vzorku aktuálních 12 her.

Gigabyte-8800Ultra-17

Často mluvíme o hratelné úrovni FPS - snímků za vteřinu. Pokud se průměr snímků drží nad hodnotou 40FPS, považujeme hru za bez problémů plynule hratelnou. 40-35FPS je to hratelné ale občas zpozorujeme trhání. Průměrná hodnota kolem 30FPS pak už většinou znamená znatelné cukání a trhání hry. Kolem 25FPS je už většina her hratelná jen s obtížemi, zpomalení obrazu je velmi patrné. 20FPS je už nehratelné, repetivě je to hranice pro otrlé :). Pravdou ale je, že jsou i hry, kde třeba 30FPS nedělá problémy a pak jsou tu také hry, kde 100FPS je pořád málo. Pro většinu her ale platí výše uvedené.

Jak dosáhnout hratelné úrovně FPS? Hlavně omezením detailů, snížením rozlišení, či vypnutím optimalizací obrazů jako je AA vyhlazování. Většina současných karet s 256-bit sběrnicí a 512MB paměti dnes ale má dost síly na plné detaily včetně AF optimalizací obrazu v nejčastěji užívaných rozlišeních 1280 - 1600. Pojďme se tedy podívat na samotné testy ...



 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 582x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1327x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1641x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1883x
Komentářů: 2