Sapphire Radeon HD 4830 proti GF 9800GT – to nejlepší za 3000 korun Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 04 listopad 2008
Přejít na obsah
Sapphire Radeon HD 4830 proti GF 9800GT – to nejlepší za 3000 korun
Sapphire HD 4830 - představení karty
Testy a testovací sestava
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (DX9)
Devil May Cry 4 (DX10)
Race Driver GRID (DX9)
Mass Effect (DX9)
Call of Duty 4: MW (DX9)
Far Cry 2 (DX10)
Crysis Warhead (DX10)
Výkon - hodnocení a souhrn
 Provozní vlastnosti ...
Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • HD 4830 vs GF 9800GT - závěr a hodnocení

     A jsme na samém závěru naší recenze. Nezbývá, než si všechna zjištěná fakta správně vyhodnotit. Před sebou máme dnes dvě grafické karty za srovnatelnou cenu, která činí 2900-3000 korun včetně DPH. Po stránce výkonu je to poměrně jasné. HD 4830 je rychlejší a výkonnější než 9800GT a o přibližně o 5 - 9% v průměru. Samozřejmě jsou hry, kde je situace vyrovnaná a pak jsou hry, kde zejména HD 4830 modelu 9800GT výrazně uteče. Zkrátka je celkově rychlejší. Vyrovnanější je to mezi 9800GT a HD 4830 v testech bez AA/AF. Jenže tyto karty mají dost výkonu na to, aby se hrálo s optimalizacemi obrazu a tak se o ně nikdo asi okrádat nebude. Pod optimalizacemi však 9800GT utrpí větší šok a výkon klesne více než u HD 4830, jejíž výkon je opravdu velmi dobrý.

hd-4830-9

  Pokud bychom se pobavili i o provozních vlastnostech, tak HD 4830 v provedení Sapphire po stránce chlazení je výrazně lepší než referenční chlazení 9800GT. Nicméně i 9800GT se dělají v nereferenčním provedení. Spotřeba pak mírně hovoří pro HD 4830 a to zejména v klidu. Pro HD 4830 hovoří i výrazně modernější návrh, podpora DX10.1 a celkově vyšší výpočetní výkon. Cena HD 4830 je pak typicky o 100 korun vyšší než běžná cena 9800GT, ale je pravdou, že většinou tyto karty můžeme vidět za identické ceny. Rozdíly jsou tak malé, že lepší poměr cena-výkon náleží modelu HD 4830. Ten má dokonce výrobce stanovenu cenu v rozpětí 100-149 dolarů. Cena 3000 korun včetně DPH ale odpovídá zhruba 140 dolarům.

  •   HD 4830 vs 9800GT - závěr

  Osobně jsem si myslel, že to bude mezi oběma modely trochu více vyrovnanější. V mnoha hrách to i je, ale pak přijde několik nových her, kde je výkon HD 4830 prostě ve srovnání s 9800GT zdrcující a naopak není hra, kde by HD 4830 na 9800GT nějak výrazně ztrácel. To určitě nelze tak považovat za zcela vyrovnanou situaci. Navíc u 9800GT se nelze ubránit pocitu, že pořád kupujete vlastně více než rok starou 8800GT. A to už na dnes modernější Radeon HD 4830 prostě nestačí. 9800GT tak spíše označím jako alternativu než konkurenta, i když ten rozdíl je relativně malý - svá léta má už ale za sebou, ačkoliv stále stačí držet krok. Radeon HD 4830 v provedení Sapphire je objektivně za podobnou cenu prostě lepší volba. Za 3000 korun je to to nejlepší, co v této ceně můžete mít.

gold-award

"Sapphire Radeon HD 4830 - svělý herní výkon za nízkou cenu ve funkčním balení"

 

Za zapůjčení karty děkujeme společnosti Sapphire
 

sapphire-logo-150

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 18:38:01

Myslím, že na DDworldu by vždy stačil jen název recenze. Zbytek je zbytečná práce, protože průběhy všech grafů a znění závěrečného odstavce si každý kdo sem chodí častěj už bez problému domyslí
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:31:01

...možná... ale většina lidí sem chodí si ty recenze přečíst a ne jako ty, jen kritizovat něčí práci
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:44:36
avatar
normálně bych ti to smazal jako hloupé žvanění v diskusi, ale já to tu nechám ať každý vidí jak seš hloupej ...

PS: mažu všem všechny rádoby vtipné prupovídky a narážky na zaujatost toho a toho a pokusy o vyvolávání flame,
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:24:22
avatar
jen poznamka, 177.79 nejsou aktualni ovladace (29.7.), far cry 2 by si zaslouzilo asi novejsi - jestli tam nemate chybu a nepouzili ste naky novejsi.

edit: i kdyz co sem ted koukal tak by se asi moc nezmenilo, 4830 o fous lepsi (aspon na CBase), na EH jim to zase vychazi uplne jinak , ale to neva
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:36:29
avatar
jo sorry, chybka při vkládání starého-nového článku ... samozřejmě použity byly 178.24WHQL
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 23:07:18
avatar
Zkusil bych 180.xx beta. Docela zvyšujou výkon ve Far Cry 2 (musel sem to nedobrovolně testovat..).
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 00:36:06

No jo, pri ATI pouzijeme najnovsi Hot-Fix, pri NV pre istotu nie ... rad by som vedel preco to tak je, nakolko ovladace 180.43 su dostupne uz hodnu chvilu ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 00:10:39
avatar
holt geforce 8800gt mel dd otestovanou drive na starsich ovladacich a ted jen zmenil cislo a pridal o jednu caru (no vlastne 3) v grafu navic.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 17:11:57
avatar
ne ... všechny karty jsou otestovány znovu
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 17:48:49
avatar
tak proc neni otestovano na nejnovejsich beta ovladacich kdyz u ati byly nejnovejsi hotfixy pouzity??tedy doufam ze nejnovejsi protoze kdyby byl pouzitej ten prvni hotfix na fc2 tak je to pekne kvuli chybe/podvodu ati u fc2. sam si drive nvidia beta ovladace oznacoval za to stejne co je u ati hotfix. proc tedy nebyly pouzity?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:12:15

mozno je to kvoli tomu ze zatial som este som nevidel palit ci inu low cost znacku vidat 4830 ale tie co som videl MSI a ASUS mi proste prijdu drahe . Ved 4850 od alebo 9800gtx+ palitu sa predavaju za podobne ceny .
ragh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chladic 2008-11-04 19:44:01

bude mit u powercolor verze chladic stejne chladici ucinky ? u 4830

a i hlucnost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:43:33
avatar
pokud bude stejnej jako na Sapphire HD 4830 tak nejspíše se to dá čekta, pokud ne tak bude mít samozřejmě jiné projevy ... co je to za otázku?
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 23:08:24
avatar
Ne, je to jinej chladič. Sapphire si tenhle chladič nadesignovalo samo, je shodnej s jejich 4850tkama a nikdo jinej ho pokud vim nepoužívá.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 19:59:14
avatar
jeste sem zvedav na ten fallout. mne to jede na e6400@3,2 GHz, 4 GB, gigabyte P65, 8800gts 512 @ 750/1875/1077 na nastaveni ultra, 1680x1050, 4 AA, vsynch. zapnuto, v osade vetsinou na max - 60fps, venku v pustine tak kolem 40, nekdy to i padne ke 30, asi dalsi nenarocna hra. Jinak fallout 3 pres steam plus nod32 si spolu moc nerozumi, sem si uzil, nez se mi podaril rozchodit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 20:13:16
avatar
jj Fallout 3 je na tom slušně ... rozhodně není tak náročný jako byl Oblivion, který si na plné pecky s HDR nikdo nezahrál ... na 8800Ultra jde na 1920x1200 se vším na MAX se 8AA/12AF plynule.
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 20:54:17
avatar
Jj, fallout je dobre optimalizovaný...

Ale k tej náročnosti na Oblivion - ja som ho hral na plné "pecky" s 2xAA na 1280x1024 "plynule" (20-25fps) na x1900GT (trochu pretaktovanej, ale nedala sa moc, lebo to bola rev.2 a tie boli velmi ťažko locknuté ) takže vo co go?

BTW rád by som vedel čo sa s DDworldom deje... Mne ide straa..a.a.a.a....šne pomaly...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 20:59:16
avatar
něděje se nic, pořád není nový server a zkrtáka na stávající návštěvnost a počet lidí co se tu pohybuje nám stávající HW řešení nestačí nový server je ale už na cestě
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 21:34:28

Díky za zprávu, taky načítám jako šnek. BTW, co vlastní testy procesorů? Nemyslím ten přebraný test 100 CPU od Hollowaye, byl dobrý, ale přeci jen je lepší menší počet a vlastní názory (alespoň pro mě ). Díky za případnou zprávu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 21:33:05
avatar
i obcas je to tak pomale ze to hodi hlasku ze je server nedostupny
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pokrok v GK 2008-11-04 21:29:53

Není to ani půl roku a už jsou tu GK, které jsou mnohem silnější než např. Radeony předchozí série 3xxx. Váhal jsem, zda za 3500,-- koupit tenkrát 3850 a dneska by mi na dost her v rozlišení 1600x1200 už sotva stíhal. Tak mám pocit, že mít zhruba rok pokoj od herních nároků na GK je nutné dát za kartu skoro jednou tolik. Navíc kurz dolaru je stále nepříznivý a už jsem se před Vánoci chystal na kompletní Upgrade PC. Po Novém roce budou pomalu nové zprávy a GK nových generací, tak počkat? asi ne, takto bych nekoupil nikdy nic co ?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 21:46:18
avatar
radeon 3850 v tom rozliseni zvlada v pohode vetsinu soucasnych her.
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 21:50:31

Ale ano, na většinu asi jo, ale prostě si říkám, že vrážet peníze každých půl roku, aby stíhal opravdu vše (přitom hry využívají často stejný engine) a když vidím ty testy, tak přeci jenom už to není ono. Je fakt, že cena taky klesla, takže zajímavý poměr cena-výkon to asi stále je, ale ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 23:10:15
avatar
Nevim, já mam 3870, až otestuju vodní chlazení, tak jí vyždímam na 1GHz+ a možná přikoupim další. Výkon sice nebude tak hezkej jako 4870 nebo 4870X2, ale řek bych, že za těch pár korun co 3870 stojí to bude v pohodě.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 00:35:05
avatar
nemusis vrazet kazdyho pul roku prachy do karte..ja mam svou 8800GTS tady tri cvrte roku a vymenu v dohledne dobe zdaleka neplanuju..vse mi na ni bezi k me spokojenosti vcetne crysis warhead, stalkera:cs, fallout 3 a nepochybuju ze o tom ze si v pohode zahraju i gta4 a mafii 2. a kdyz ne tak holt ozelim par efektu..hry hraju kvuli zabave, ne kvuli tomu aby behali vsechny na nejlepsi rozliseni aa a detaily a dival se pul hodiny jak se ohyba listi stromu ve vzduchu. to mi za ty tisice vrazeny do hw rozhodne nestoji a rac si pujdu ozrat tlamu
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4670 2008-11-04 21:41:12
avatar
DD, mohl bych se zeptat, jestli plánuješ doplnit do tabulek Radeon 4670? Měl by na tom sice být podobně jako 3850, ale přeci jen by to bylo o něco víc košér.
Pro začátek aspoň doplnit údaje u her, ve kterých už byl testován, chápu, že je s tím bohužel docela drbačka. Ale třeba jeho výkon ve FC2 by mě i zajímal
Jinak super článek, velmi mile mě překvapila (ne)hlučnost chlazení. Kdybych si nedávno nekoupil právě 4670, tenhle kousek by mi nakonec funěl v case.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 22:08:50
avatar
jj bude test jedné další verze HD 4670, takže v rámci testu tabulky doplníme
Kiki Lopez [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-04 22:02:48

No vzhledem k ceně 3320,- v alfě mi tato karta tak nějak nikam nezapadá.O 500,- drahší 4850 má lepčejší výkon a to už je zanedbatelné.Jó být tak za 2500-2800 to už by byl zase trhák.Ale takhle.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 00:01:32
avatar
Proc nVidia neni testovana s beta ovladaci 180.42?? Rozdil mezi vykony 9800GT a 9800GTX se mi zda nejaky preveliky... Jeste by bylo vhodne pripomenout,ze moznosti taktovani GT jsou jeste lepsi nez u konkurence a pak podava vykon podobny nepretaktovane GTS. A misto zbytecneho testovani dvou totoznych karet 8800/9800GT bych jednu vymenil napriklad za ATI 4670.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 07:08:08
avatar
no neviem,ja osobne som 8800gt mal a ze by v taktovani nejako excelovala sa povedat nedalo ... Staci si pozriet tie teploty bez pretaktovania,musi ti byt jasne ze to daleko nenataktujes bez zvysenych otacok alebo lepsieho chladica ... 4830 som nemal,takze neviem ... takze bud som nepochopil tvoju ironiu alebo si trosku zmeteny Ale s tym vykonom mas pravdu,88gt stacilo len trosku osolit a uz sa dotiahla na 88gts
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - přetaktování 8800gt 2008-11-05 08:14:15

A kam jsi se dostal s přetaktováním?
Já mám Gigabyt 8800GT a dostanu jí na 710/1015
teploty mě hodně zklamaly, abych to udržel pod 95C, musím větrák držet na 40% (V Crysis 50%)
GiGi

Edit: Normálně to ale hraju na 700/1000, každý MHz navíc zvyšuje tu teplotu neúměrně.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Trefa / GiGi 2008-11-05 15:30:49
avatar
Ja mel GAINWARD 8800GT,referencni takty klasika 600/1800/1500.V pohode sla na 750/2100/1800,teplota po nekolika hodinach v Crysis neprekrocila 67 stupnu pri 1680x1050 ultra high (pouze stiny very high) a davala prumerne 30FPS.Treba takovy 3Dmark 05 lehce pres 21000bodu,3Dmark06 skoro 14000 to vse pouze s dvoujadrem na 3.4 Da to nekdo s 4830??
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 13:01:03

30FPS při tomhle nastavení? to já možná taky, když jsem se díval do země...
67C? Tos měl větrák na 75% ne?
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 13:31:19

Odkaz


Gainward sice používá referenční takty, ale chladič zdaleka ne , v tom to bude
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 15:27:00
avatar
Jak pise Arg,chladic to melo vyborny + jeste jeden maly ventilatorek,ktery ofukoval kartu z boku,kde jsou moduly pameti.Otacky vetracku uz si presne nepamatuju,ale tech 60% je celkem realny odhad.Ovsem karta stale celkem ticha,oproti GX2 nebo 4870X2 temer neslysitelna Jo a mereni Crysis probehlo samozrejme vestavenym benchmarkem
Edit:Crysis jsem netestoval s DX10,ale DX9 a tam jsem povolil ultra detaily,mozna proto i takovy dobry vysledek
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:00:54
avatar
No ,ja osobne som mal klasicky referencny chladic a kartu od MSI,dopredu pretaktovanu (650/1900) a dostal som sa pri otackach na 60 % (pekne hlucne ) na 680/1950 a to je max ... situacia sa zmenila po nasadeni accelera ... Ale myslim ze ked je jadro rv 770 LE to iste ako ostatne RV770 len s menej SP tak sa da nataktovat poriadne,ved referencne takty 4870 su na 750 MHz ,nevidim dovod preco by karta nesla na takych 700Mhz hlavne so slusnym chladicom od saphiru
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:13:20
avatar
Taktovani se meni kus od kusu.Vzdyt to znas u 8800GTS alias 9800GTX+,jadro stejne,ale rozhodne ne kazda GTS dosahne na takty GTX+.Nemam pochyby,ze nektera jadra HD 4830 nepujdou pri dobrem chlazeni na 750MHz
juloSVKxxl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny VGA 2008-11-04 22:35:40
avatar
ATi:
HD4830=3591,-Sk Odkaz
HD4850=4217,-Sk Odkaz
HD4870=6963,-Sk Odkaz

nVidia:
nv9800GT=3512,-Sk Odkaz
nv9800GTX+=4774,-Sk Odkaz

ceny k 4.11.2008
somik666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mimo mísu 2008-11-04 23:20:37

Jsou nějaké novinky o nových procesorech AMD?díky
Čekám na nové 4 jádra.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já ti nevim DD 2008-11-04 23:58:13
avatar
nestihnul jsem to prolézt celý stránku po stránce, ale děláš test 4830 vs 9800 nebo recenzei 4830? Neber to jako že ti nadávám jak jsi zaujatej nebo tak, jen mi přijde napsat vs když ses zaměřil hlavně na 4830 trošku "divoký" Jasně 9800GT je až na menší úpravy 8800GT atd. Ale nebylo by lepší napsat recenze 4830 a pak jí prostě jen porovnat s 9800GT? A tohle myslim opravdu jako věcnou poznámku. Mám 8800GT s 17"CRT (proč měnit, když to Eizo je pořád perfektní ) a pískám si vše co hraju 1280*1024 s vysokejma detailama. Nějaký žabomyší války o to jestli je ta jediná pravá karta zelená nebo červená mě moc nezajímaj
Druhá věc: Jak se ti jeví ten chladič na 4830? Vím, že tam jsou o tom asi dva řádky, ale z pohledu 4850, kde je taky použit: brát nebo nebrat? Hluk, chladící výkon, jak dobře odvádí teplo apod. Prostě stojí za to koupit tuhle verzi nebo je lepší (potřeba) si připlatit za Toxic, případně GS od Gainwardu. V poslední době se mě dost lidí ptalo který nereferenční chlazení a o tomhle jsme toho moc nenašel...
janax [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 09:19:06

proc hrajes na monitoru s pomerem stran 4:3, hru na rozliseni s pomerem 5:4? si tam radsi pust 1600x1200 a mas tak maly body ze nepotrebujes ani AA
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:38:20
avatar
nevim ktera crt 17" by zvladla 1600x1200 aspon v tech 85Hz...jinak to rozliseni 1280x1024 de i na 17" crt v poho..ikony ve win sou tak jak maji byt..paradoxne ale na tom spravnem rozliseni 1280x960 jsou moc roztahle
Lupo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firmware 4830 2008-11-05 09:34:43

Povodne testovane verzie mali zapnutych len 560 sp.
Aktualizaciou fw. sa dalo zapnut sp 640. Takze mi vychadza ze casti procesoru su blokovane len softwarove.
Nema DD chut vyskusat rozbehat na 4830 soft zo 4850 ?
Tiez neviem ci sa neda podobna habadura urobit aj s 9800GTX.
Osobne totiz hladam vykonnu kartu s pasivom, takze take 4850 alebo 9800GTX+ na 500MHz by boli dost zaujimave.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 09:59:47
avatar
to by šlo asi jen úpravou biosu, 100% by ale muselo být vyšší napětí jádra, což nevím jestli testovaná Sapphire zvládne ... Myslím si, že na HD 4850 dostat BIOS úpravou nepůjde ...
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 10:28:44

no a vyzkoušet se ti to asi nechce co? . Já jen že po době X1800?? se tvrdilo, že podobným věcem je konec, ale tohle vypadá nadějně. Holt si počkáme až se karta trochu rozšíří, pak asi nebude problém to vygooglit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 10:51:46
avatar
no já bych ji měl v pořádku vrátit nevím jak by se tvářili na překopání BIOSU, což by na 99% opravdu nefungovalo ...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-15 18:54:21

Mas malo odvahy

Mam odskusane, ze BIOS zo Sapphire HD 4850 funguje aj na Sapphire HD 4830 a dokonca sa daju bez problemov nahodit ovladace. Bohuzial sa tym len zmenia pracovne frekvencie a pocet aktivnych SP zostane rovnaky.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 11:20:01
avatar
ja si asi pockam jeste tak minimalne pul roku na to abych si koupil grafarnu...zjistil sem ze s mou 8600gs rozjedu crysis na 19 lcd na plny rozliseni.... a dokonce se to da aj docela dlouho hrat
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Recenze ala DDOOM 2008-11-05 13:21:01

Nastesti jiz o neco strizlivejsi recenze nez tomu bylo u prvniho pokusu. Nicmene porad ta sama plamenna obhajoba sve znacky na ukor dalsi karty. 9800GT a 4830 jsou vykonem zcela totozne, s tim ze ATi pekne zapracovala na rychlosti FSAA kde je silnejsi. Cehoz se samo DD velmi rychle chytil, aby tuhle vlastnost vyuzil ve svuj prospech. NE, myslim ze karty tohoto vykonu pri dnesnich prumernych 22" monitorech nemaji dostatek vykonu na provozovani novinek s FSAA. Takze to klidne berme jako relativne okrajovou vyhodu. Nicmene pan Stach je schopen na zaklade teto vlastnosti udelit jakousi serpu "Golden neco" karte 4830, presto ze vyhoda je temer nemeritelna. Je to ten sam pripad, jako by NVidiot pod tu samou recenzi vitezne prohlasil ze 9800GT vyhrala, protoze ma treba PhysX.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 13:47:15

Evidentně si tuhle kartu kupovat na Crysis a FC2 nikdo nebude, ber to z pohledu člověka který nechce vyhodit příliš peněz a chce si celkem slušně zahrát, majitele 8800GT či HD3870-2900XT zajímat nebude, a nově kupujcí člověk v tomto segmentu udělá lépe když si koupí 4830, podle mě ideální upgrade z řad X1900Pro, GT nebo GF7. Nebo čím chceš obhájit 9800GT? V čem je lepší?


PS ovšem slyšel jsem že 9800GT má klesnout na hranici 100 dolarů, to by pak byla jiná
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 14:28:07
avatar
Klidně si je na ty hry koupit může, Far cry 2 zvládne na 22" opravdu bez problémů včetně AA-AF, Crysis samozřjemě pokud omezíme některé detaily, tak klidně taky ... ty karty opravdz nejsou slabé HD 4830 má se svýmm výkonem na hratelná nastavení při 4-8AA ve většině současných her na 22" LCD síly tak akorát ...

9800GT pod 100 dolarů? a co 9600GT a 9600GSO a 9500GT atd. Ty už budou zadarmo?
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: Arg 2008-11-05 19:07:30

Proc bych mel hajit 9800? A proc by mela byt v necem lepsi. Kdyby sis precetl muj prispevek, nasel bys tam, ze tyhle karty jsou vykonem temer stejne. Nicmene podstatne je, ze zlate trenky vyhrala pouze jedna - hadejte jaka?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 14:25:44
avatar
Testované akrty rozhodně mají síly více enž dost k provozování 4-8AA na 22" LCD i v nových hrách ... doporučuji nejdříve vyzkoušet a pak hodnotit, myslím, že byste byl překvapen, co karta za 3000 dnes dokáže rozběhat ....

Okrajová výhoda to tedy není, je to zcela použitelná praktická záležitost. Cos e týká DX10.1, to si výkonově na ATI HD 4830 dovolit můžete. Naproti tomu PhysX souběžně s počítáním obrazu na 9800GT ale ne, nebylo by to hrateln,é tudíž těžko lze považovat PhysX v současnosti na této kartě za nějaký benefit. Tradičně ale těžko lze srovnávat stnadardní API s nějakou nestandardní fyzikální nástavbou ...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 15:16:40

QX6850 + GeForce 9800GT
NV PhysX hry v rozliseni 1920x1200:
Warmonger: 42,6 fps
UT3: 29,1 fps
GRAW2: 40,6 fps

40 fps je podla teba nehratelne??? Prosim over si ako to v skutocnosti je, nakolko vdaka tvojim povrchnym informaciam zbytocne mylis citatelov
PhysX je v GRAW2 vyrazne vyssim benefitom ako DX10.1 vo Far Cry 2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 15:44:36
avatar
já to mám ověřené ... GF9800GT
PhysX na 22" bez AA/AF

Warmonger: 35 FPS
UT3: 32 FPS

Radši si zapnu pořádný detaily a optimalizace obrazu než PhysX se kterým se to kouše i bez optimalizací ...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 15:48:43

Ty to mas "overene", ja to mam namerane. Vsetky hry som testoval s nastavenim maximalnych detailov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:12:48
avatar
Mnou ověřené=naměřené a když se podívám na testy po Internetu zaměřené na PhysX, přijdou mi tvé výsledky kapku zvláštní ale to je jedno, dokud nezjistím, že je to jinak budu říkat to co říkám a neboj pravidelně s každou zajímavou hrou kde se PhysX objeví zjišťuji jak se věci mají. Což je docela problém, zajímavé hry s PhysX nějak nejsou ...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:31:16

OK, rad ta privitam na Slovensku a ukazem ti ako sa spravne testuju grafiky

S tymi hrami mas pravdu ... ale to iste sa da povedat aj o DX 10.1 - Far Cry 2 je silne rozporuplny a cele to ako-tak zachranuje jedine novy Stalker. Zaujímavo sa javí Mirrors Edge, aj ked som sam zvedavy co tam PhysX ponukne navyse. Bublina ohladom DX10.1 a aj PhysX je zbytocne nafuknuta a obidve technologie su mi zatial absolutne na nic, ked sa v sucasnosti hram Fallout 3 a Dead Space
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:09:35
avatar
pokial ja viem,tak dx 10.1 FC2 nema naplno ale to je jedno Kazdopadne je lepsie mat vyssie FPS s krajsim (i ked minimalne) vzhladom (dx 10.1) ako ovela nizsie FPS s krajsou fyzikou (pripad 8800gt ) Ak chcete vyuzit Physx tak jedinou volbou je gtx 280 alebo SLI zapojenie povedzme aj spominanych 8800gt
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:42:01
avatar
no 8x AA ty karty uz v novych hrach nezvladaji ani jedna ale 1680x1050 4xAA, 16xAF uplne v pohode vsechny hry mimo stalker:cs dx10 (ktere ale oproti dx9 nabizi sotva naky rozdil) a crysis. fallout 3, far cry 2 a urcite i treba gta IV ale temto kartam necini a nebude cinit zadny problemy v tom rozliseni i na max detaily.
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE: DDOOM 2008-11-05 19:11:18

"Testované akrty rozhodně mají síly více enž dost k provozování 4-8AA na 22" LCD i v nových hrách"

Rozhodne nemaji, overene to mam. A overil jsi to i ty v tomto testu. 4830 ma v 1600 s FSAA ve hrach FC2 a Clear Sky prumer 30fps. To je hratelne, ale ne plynule, 3é je proste zalostne malo. O Crysis radsi nemluvim. Takze zapinat FSAA u novych je zcela bezpredmetne.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 15:59:15
avatar
Stale nechapu,proc jsou takoveto graficke karty testovany v nastavenich,ktere absolutne nestihaji..?? Konkretne hra STALKER,Far Cry 2,Crysis.A korunou vsemu je zapnuty anitaliasing u dvou z nich absolutne zbytecne.To je opravdu tak pracne vypnout u nich AA?Jediny rozumny duvod,proc je zapnute? Hry rozhodne NEJSOU hratelne v testovanem nastaveni a nikdo je takto hrat nebude
Pokud chces poradne zatizit karty,zmen hry napr. Enemy Territory nahrad World in Conflictem,ale proboha nezapinej AA tam,kde uz karty bez nej sotva stihaji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:21:00
avatar
Ano je to problém - karty budu srovnávat i se silnějšími modely nastavení jsem přizpůsobil tak aby to šlo na všech kartách srovnat za stejných podmínek, Navíc bez AA se na to nedá koukat, radši snížim detaily než AA v nízkém rozlišení. Ale i tak je třeba STALKER na HD 4830 hratelný v poho na full i se 16AF, Far Cry 2 je taky v poho a Crysis s AA-AF není testován a ta hra je dělána tak že 25FPS úplně stačí - zvolená nastavení jsou praktická a použitelná a používají se...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:57:49
avatar
Chapu,ze by byly tyto karty z dusledku absence vyhlazovani ne primo srovnatelne se silnejsimi modely,ale nezda se mi to jako dostatecny argument.Co je dulezitejsi? Znat vykon karty v bezne pouzivanem nastaveni,nebo znat jeji vykon v nehratelnem nastaveni,avsak s bonusem,ze si muzu tyto vysledky porovnat se silnejsimi kartami..?
Musim souhlasit s poslednim odstavcem Halfa a naopak nesouhlasit s tebou,ze se napr. na Far Cry 2 (ci jakekoliv jine moderni hry) pri 1680x1050 a no AA neda koukat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:22:05
avatar
Souhlas si s čím chceš na výsledích testů to nic nemění stejně jako na dalším testování ve stejném duchu, já si myslím, že testy jsou odpovídající schopnostem testovaných grafik a jsou v praxi takto běžně použitelné ... a rozhodně jsem přesvědčen na své vlastní oči, že bez AA-AF se na 22" nedá na současné hry koukat, když více, jak pěkně to vypadá s AA-AF.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:47:53
avatar
divat se na to v pohode da i bez AA. horsi to je s anisotropnim filtrovanim..bez toho se neda koukat na zadnou hru. ale se zahrnutim 4xAA u rozliseni 1280x1024 a 1600x1200 souhlasim..horsi to je u 1920x1200 kde ten antialiasing ty karty uz vazne moc nestihaji a v tom rozliseni neni vubec potreba. aspon na 24" a mensich monitorech urcite ne.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 16:39:07

"To je opravdu tak pracne vypnout u nich AA?"
pracne to vypnut vobec nie je, ale bez AA/AF by ten test dopadol trochu inak... a okrem toho mal pravdepodobne DD uz vopred namerane hodnoty s AA/AF a tieto karty len doplnil..
to DD:
ano, bez AA/AF sa podla teba neda na to koukat, a ja zas pochybujem, ze si to AA/AF v tychto hrach vobec niekto zapne.. predsa len - radsej viac FPS aj na ukor mensej kvality obrazu, ako by mi to malo ist na 25-30 FPS s AA/AF...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:18:19
avatar
První poznámku ignoruji, pokud se ti výsledky nelíbí, běž si jinam, kde se ti zamlouvají více. Na DDworldu neděláme testy tak, aby se nám výsledky líbili, ale tak, jak to vyjde tak to vyjde a mělo to nějaký smysl v porovnání se všemi grafickcými kartami napříš všemi cenovými kategoriemi. Zvolená obtížnost testů je zcela ideální a jasně prověří schopnosti grafik. nezajímá mě pokud se vám někomu výsledky nelíbí nebo nehodí do krámu, jistě si na internetu jinde najdete výsledky svému srdci bližší, ale mě do svých problémů netahejte ...

když to ty karty zvládají, proč si to nezapnout? Testy jasně dokazují, že to zvládají ... já nepochybuji o tom, že si tou spousta lidí zapne, protože proč by se zbytečně okrádala o kvalitu ...
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 17:58:27

a ja som niekde povedal, ze sa mi tie vysledky nepacia ??? nepovedal.... vysledky presne zodpovedaju nastaveniam a nic proti nim nemam... je totiz vseobecne zname, ze ATI 4xxx lepsie zvladaju AA/AF ako nVidia... co je samozrejme pravda.... povedal som iba to, ze bez toho nastavenia by to dopadlo inak.. nic viac - nic menej.... preto tam bola aj ta druha veta, ze kedze si to mal uz otestovane na predoslych kartach - tak si to uz nechal tak...
ano, pokial to tie karty zvladaju, preco to nezapnut ?? to je opat pravda, ze to mozes zapnut, ked to karty zvladaju, ale ako som povedal, pochybujem, ze si to na tychto kartach a pri tychto hrach niekto zapne, pretoze kazdy radsej preferuje vyssie FPS pred o nieco lepsou kvalitou obrazu... a to je vsetko....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 18:04:54
avatar
já ne, já preferuji větší kvalitu pře vysokým FPS ...
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-05 20:11:54
avatar
V tomto s tebou nemôžem súhlasiť. Človek ktorý hráva častejšie po internete (kľudne aj MMO),nenávidí práve trhanie obrazu kvôli (nedostatku) výkonu a lagy, čo má v konečnom výsledku rovnaký efekt - rozčúlenie sa keď to "trhne" práve v najnevhodnejšiu chvíľu. Takže v tomto smere si málokto zapína AA a AF keď to nemusí vždy šľapať optimálne.
ragh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takotování 2008-11-06 15:03:04

v jakem programu jste to taktovali na 750mhz. v CCC je limit 700mhz.
BoSpring [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 16:38:31
avatar
...tipuju ATI Tool, ale jsou i další...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-06 17:10:38
avatar
ATI tool
ragh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ati tool 2008-11-06 18:11:13

Tak jsem vyzkousel ATITool_0.27b4 asi nejnovejsi verze a pri zapnuti jsou nastavene takty na 0.0 u pameti i u jadra. Jak je zvednu na zakladni referencni a dam set clock takty se zase sami hodi na 0.0 . V cem delam chybu ? Jedu na vistach x64 a mam Powercolor 4830 . RivaTuner 2.11 mi ju ani nezdetekuje. Je mozny ze jeste neni podporovana ?
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-11-21 18:54:04
avatar
Karty to jsou dobrý obě (ale v zásadě nekupuju ojetiny s novym lakem - NV ). Jinak by se podle mě vyplatilo si připlatit za 4850tku, ale to je jenom můj osobní názor.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1715x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2315x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2052x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1357x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 1