Strana 2 z 4
Balení má překvapivě výraznější design, než jsme v posledních letech zvyklí, kdy AMD i NV předepisují výrobcům karet většinu toho, jak má balení graficky vypadat. Uvnitř kromě karty samotné najdeme i poměrně mohutný kovový držák, kterým se karta dodatečně montuje ke skříni a podepírá.

Na poměry RX 9060 XT potřeb je NITRO+ dost přerostlá karta s velkým chlazením. PCB samotné je krátké, ale pasiv grafiky jej výrazně přerůstá. Výsledkem je tedy 305 mm dlouhá karta zabírající 3 sloty a vážící skoro 1kg.

Chladič sice není až tak celkově mohutný a těžký jako u RX 9070 série NITRO+, ale nemá k tomu zase tak daleko. Proti nim ovšem Sapphire přeci jen udělalo změnu a nepoužilo ten nový 16pin napájecí konektor, jen klasický 8-pin. Ten má navíc standardní boční umístění.

Kromě něj je na kartě ještě ARGB konektor (3-pin), pro synchronizaci se základní deskou apod. RGB osvětlení je skryto za mřížkou a jde o RGB pruh po celé délce boku karty. Designově tedy RX 9060 XT provedení Nitro+ drží stejný styl jako větší RX 9070 série Nitro+ karet. Ventilátory mají i pasivní režim a jinak kompletní automatické řízení otáček.

Karta má jinak jen 3 výstupy (jako všechny RX 9060 XT), tedy 1x DisplayPort 2.1a a 2x HDMI 2.1b. Hlavní slot má však plných 16-linek PCIe 5.0, což u této třídy karet už nebývalo zvykem. Nemusíte nutně mít Gen5 v základní desce, funguje samozřejmě i ve starších generacích PCIe slotu, kdy výhodou je, že i Gen4 poskytuje v 16ti linkách dost propustnosti a nemělo by to kartu výkonově brzdit na rozdíl od třeba jen 8 linek, které v této generaci a třídě má RTX 5060 série.

AMD k tomu všemu jinak tradičně nabízí širokou SW podporu a technologie. Nově u RDNA 4 najdeme ML akcelerovaný FSR 4 vč. frame gen. Samozřejmě nechybí podpora obecných univerzálních FSR i frame gen režimů, FreeSync a všech obvyklých technologií v propracovaných ovladačích AMD. Velkým vylepšením prošla multimediální výbava a kvalita encodingu pro streamování apod.
- Testovací sestava osahuje:
Testujeme s novou sestavou, v nativních rozlišeních a bez zapnutých FSR či DLSS. U všech karet je také aktivní AMD Smart Access Memory alias Resizable BAR, který je u AM5 platformy zapnutý ve výchozím stavu automaticky. Samozřejmě tato technologie má přínos různý u AMD i NV či Intel karet.

Kvůli zjednodušení a přehlednosti grafů uvádíme jen hodnotu průměru FPS, který je vypočítám průměrem tří měření ve stejné 120 sekundové sekci hry. Nastavení a vše jsou pro všechny testované karty stejné. Takže jak si vedou naše karty v praxi?
|