TEST: ATI HD3870 vs HD3850 vs GF8800GT Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Wednesday, 12 December 2007
Přejít na obsah
TEST: ATI HD3870 vs HD3850 vs GF8800GT
Testovací sestava a testovací postup a 3DMARK 06
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL)
STALKER (DX9)
Oblivion (DX9 HDR)
Test Drive Unlimited (DX9 HDR)
Medal of Honor: Airborne (DX9)
Call of Juarez (DX10)
Company of Heroes (DX10)
BioShock (DX10)
World in Conflict (DX10)
Crysis (DX10)
Provozní vlastnosti grafických karet
Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Závěr a hodnocení

Dostáváme se na samý závěr. Již známe vše, co nás o nejzajímavějších grafických kartách může zajímat. Podívejme se tedy na celkové hodnocení.

celkovy-vykon

Uvádím dvě tabulky, celkový výkon pod DX9 a DX10 a samozřejmě poměr cena výkon (pod DX9).

pomer-cena-vykon

Nechybí ani tabulka cen jednotlivých grafik, beru ceny běžné, každý model lze na internetu vidět, a některé i sehnat, levněji. Ale běžné dobré ceny jsou uvedeny v grafu.

cena-s-DPH

  • HD3870 vs GF8800GT

Pokud jde o nejsledovanější souboj ATI HD3870 a GF8800GT, tak Nvidia 8800GT výkonem vítězí. Není to sice zdaleka takový rozdíl, jako byl mezi 8800GTX a 2900XT, i když to nebyly cenoví konkurenti, ale přibližně 10-5% rozdíl tam v závislosti na hře, stále je. Přesto mají přibližně stejné poměry cena-výkon a HD3870 vždy stojí méně než 8800GT. Nejsem si však příliš jist, že je 8800GT 512MB až takový favorit a suverén, za jakého ji mnozí považují. ATI 3870 nabízí výrazně nižší spotřebu ve 2D (kde karty jedou nejčastěji) a v základu má účinnější a hlavně celkově tišší chladič. Výkonová ztráta na 8800GT tu sice je, ale ve většině hrách je nepodstatná, protože obě karty se pohybují nad hranicí hratelnosti. Cena HD3870 pak většinou odpovídá výkonu a pozici vůči 8800GT. Bohužel, dostupnost je obou karet přibližně stejně bídná, sehnat však jdou. HD3870 se pohybuje cenově už kolem 4800 korun s DPH a 8800GT je k vidění i za ceny kolem 5300 korun. Reálné ceny jsou však dnes 5500-6000 za HD3870 a 6000-7000 za 8800GT 512MB. HD3870 s GF8800GT považuji za vyrovnané soupeře, jaké oba výrobci grafik už dlouho neměli. Obě varianty mají své + i - a je jen na vás, které dáte přednost. Chybu však dnes neuděláte ani HD3870 ani s GF8800GT 512MB.   

8800GT

  • HD3870 vs HD3850 vs 8800GT

Pokud vezmeme do úvahy ještě HD3850, tak ta je přibližně o 15-20% slabší než 3870. Rozdíl výkonu proti 8800GT přibližně 20-25%. Jenže HD3850 je sehnatelná a to již za bezkonkurenčních 3800 korun s DPH a běžná cena je 4000. Pokud někde uslyšíte, že 8800GT 512MB má nejlepší poměr cena-výkon, není to pravda. 8800GT má stejně jako 3870 vynikající poměr cena výkon, to je bez debat, ale HD3850 je na tom ještě o něco lépe než obě zmíněnné. Cenovým konkurentem HD3850 je 8600GTS, která je však výrazně, přbližně o polovinu slabší.  

HD3850

  • X1950PRO vs HD3800 vs 8800GT

Nedávno proběhla diskuse na téma, na co se vyplatí z X1950PRO upgradovat. Samostatný test na tuto záležitost je zbytečný. Všechna fakta logicky vyplývají z běžných testů. Pokud vám jde o výkon, tak největší přínos má logicky GF8800GT nebo s HD3870, které navíc stojí podobně, jako stávala X1950Pro, když vyšla. Pokud však sledujete poměr cena-výkon, který měla ve své době X1950PRO bezkonkurenční, pak je jejím nástupcem HD3850. Ta nabízí v průměru více než 2x vyšší výkon než má dnes X1950PRO, herní výkon je však použitelný i v maximálních detailech v nových hrách. Navíc je 3850 mnohem úspornější, má podporu DX10.1 a UVD čip. Nejlevnější novou grafikou kartou, která se dnes vyplatí pořídit je HD2600XT za něcomálo přes 2000 korun. Poté bych již doporučil jen HD3850 nebo až HD3870 a GF8800GT 512MB.

HD3870

To by dnes bylo vše, zanedlouho nás čeká doplnění testu o další grafické karty, zejména o očekávané GF8800GT 256MB a 8800GTS 512MB. To bude zároveň nejspíše poslední test grafických karet v tomto roce.

Za zapůjčení grafických karet děkujeme následujícím partnerům webu DDworld.cz:

AMD-ATI

AMD-logo

Sapphire

sapphire-logo-small

ASUS

asus-logo

Gigabyte

gigabyte-logo

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 19:12:36
avatar
sa mi zda alebo na nejaku dobu spadol server. akurat som prepinal na druhu stranu...
no nic. idem to docitat a teraz si pootvaram vsetky strany predom
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 19:49:00
avatar
jo bohužel nějak moc se nám server vytěžuje a nevíme proč řeší se to ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:37:58
avatar
Jo taky sem prepinal na druhou stranu kdyz padnul... asi sme ho mi dva shodili
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 19:36:09

Testovat Crysis na 163.75 tak tomu teda říkám "kvalitní test s velkou výpovědní hodnotou".
Zajímalo by mě jestli se najde ještě někdo, kdo hraje Crysis s těmito ovladači kromě tebe.
Jinak na testu je minimálně zajímavé to, že výsledky jsou poněkud jiné než jsem poslední dobou viděl všude jinde. A to si zaslouží ocenění. Uděluji tomuto testu ocenění "blamáž roku". :-)
Jinak vytahovat pořád to provařené Call of Juarez, které už beztak nikdo nehraje (a snad ani nehrál) je taky "nenápadné" jak 100metrový hovno za pařezem. To ti muselo dát sakra práci najít pár her ve kterých to ATI tak úplně neprosrává na plné čáře.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 20:07:08
avatar
1, sorry chyba copy-paste ze staršího článku, spěchal jsem s vydáním, testováno bylo samozřejmě na 169.12 sorry ....

2, nevidím že by výsledky byly jiné v těcho hrách než na jiných webech. Liší se jen v rámci testovacích sestav, testovacích postupů a sekvencí, ale vše v rámci normálu ...

3, takže když nejsou výsledky podle tebe, je test automaticky blamáž. běž si laskavě urážet jinam, otestovat 10 her nebyla žádná sranda. Z tvého příspěvku nezaujatost jenom čiší a nějak obecně přestávají být vtipné.

recenze je naprosto přesná, ukazuje reálný výkon grafických karet v širokém spektru nových i starších her. Skutečně nevidím, že bych došel k nějakým odlišným výsledkům, než na mnoha velkých zahraničních serverech, kde sice netestovali tolik her, ale jejich závěrečné výsledky nejsou odlišné, což je kontrola pro mě, že jsme testoval správně (dvojitá kontrala správnosti výsledků je, že se najde někdo "nezaujatý" jako ty, a zpochybňuje výsledky, to je to pak dvakrát správně.)
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 20:45:43
avatar
TomyBoy:otestuj něco a napiš si recenzi pomlouvat umí každý!taky jsem byl taková rozřízlá držka ale hnedka po tom co jsem skuchtil svou první recenzi jsem zmlkl a mám respekt a zvlášt tady Honza Stach by měl mít náš respekt pač to co on dělá ...neznám nikoho jako on.celé dny jen píše recenze a testuje a ty jej ještě pomlouvej...pokat chceš mám doma hafec hw klidně ti něco zašlu a udělej recenzi sadím se jaká by asi byla...
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:18:44

Však já jsem chtěl udělat recenzi na takové USB udělátko. Jmenuje se to USB Warmer Cup .. tuhle jsem to přitáhnul domů, ale zatím jsem tak úplně nepřišel na to k čemu to vlastně slouží. Zatím jsem to jenom zapojil .. na druhý pokus. Ale nedali k tomu žádný drivery tak nevím. :-(
1nt3GraC2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 02:45:55

postav na to hrnicek s plochym dnem a tekutinou v hrnicku
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 22:57:05

A já myslel, že můj příspěvek vtipný je. Tak já se příště polepším.
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 12:43:03

Proti testu nic nemam. Jenom proti sestave na ktery to testujete. Nevim chapu, ze asi nejsou penize na C2, ale delat rozdili mezi kartama na procesoru, ktery to uplne nevytizi je preci blbost.!
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 12:47:06
avatar
Penize nejsou? Honza uz tu nekolikrat rikal ze bude testovat na pocitacich ktere jsou u nas doma, prsote co lidi maji a taky v rozlisenich v kterych lidi hraji. Testovat na C2Q je blbost, uvidies sice jak to spale ale nic ti to nerekne, protoze nic takovyho si jen tak nekoupis. Hau
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 13:02:39

Pockej ty meles o koze a ja o voze.
Promin ale znam hodne lidi co maj doma C2 ne C2Q - to nerikam a hlavne to nevyuzivaji ani hry.
Jde o to ze E6750 se da v klidu sehnat za 4,3 tis. ver mi kupoval jsme ho ted.
+6000 je jenom o kousek levnejsi ale rozdil ve hrach je 5-20FPS podle toho jak je narocna.
Coz mi prijde jako dost. Navic sam ho mam ted doma a dostal jsem ho mimo zmeny chladice na Asus Silent Square PRO. Teploty v klidu a takt je 3,2 Ghz. Sorry ale tam uz to fakt prac nebrzi.
Nebo chcete rict ze 4,3 za prac kdyz chces postavit dobrej pc je moc?
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 18:32:46
avatar
to Ugurundu:
taky ale připočti dobrou základadovou desku+ lepší chladič a seš s cenou hnedka jinde
...taky znam hodně lidí co maj C2D, bohužel díky blbe konfiguraci si nataktujou max mikrovlnku
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:21:04

No nevim ... Deska me vyšla stejně jako procesor nForce 680i. což je dobra deska.
a chladiš nevim ale stejně se vetšinou ty lepší chladiče pohybujou kolem litru.
Navic teplota na proc, když netaktuju nepřesahne 30°.
Jde mi jenom o to že vetšina lidi, když nekupuje novej pc. ale jenom upgradujou tak vetšinou upgradujou proc ramky desku, a další rok grafiku. Sorry ale ta vaše konfigurace co tady mate. K čemu si kupovat pc, na kterým mi nepujdou nový hry na nějaký slušný rozlišení.
Nebo si myslite že víc jak 50% lidi staví bednu s tím že se vejdou do 16tis.?
Mi v dnešní době příjde trochu jako zbytečnost kupovat něco takovího na hry. Na vše ostatní proč ne
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 13:44:01

Proc si maji teda kupovat lidi nove rychle grafiky, kdyz tam nechate pomale procesory? Abyste je nevyuzili?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:41:21
avatar
Tomy, ty nikdy nezklames... to sou hrozny hlody ze by se jeden potento
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:56:27

Ty jsi očividně debil.

Výsledky testů jsou úplně stejné jako všude jinde. Seš asi slepej ,buď za to nemůžeš nebo seš zaslepenej nVidiotismem a to je podle tvýho komentáře pravděpodobnější. Nejspíš už máš doma 3 džítýčka nad kterýma každý večer onanuješ jako každej správnej nVidiot ... a pak ... si je zapojš do triple SLI a hraješ a hraaješ Crysis na plný detajly . joo jooo jooo

omg ......
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 22:56:12
avatar
na dzitycku nefunguje triple sli
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 23:12:31

Já vim to byla narazka na nvidiotismus protoze Nvidiota o takové věci nepřesvědčíš. tomu na jeho bezhybne nvidii funguje vsechno.
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-14 11:42:20

Call of Juarez je výborná hra! Jeslti máš problém s tím, že trochu sedí ATI tak je mi tě líto.
Harda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 19:52:23

Tomy mas bod

//EDIT by DD: za blbost nepochybně ...
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 19:55:47
avatar
jj recenze je pěkná

prostě kdo je ATI fanatik tak si koupí HD 3870 a kdo je NVIDIA fanatik tak ten si koupu 8800GT.

Grol2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-13 15:34:58

A.J napsal:
jj recenze je pěkná

prostě kdo je ATI fanatik tak si koupí HD 3870 a kdo je NVIDIA fanatik tak ten si koupu 8800GT.


A normalni clovek se rozhodne, jestli chce kartu za 4000,- 5000,- nebo 6000,- a ma jistotu, ze koupi dobre. Ikdyz v pripade HW je kazda koupe na houby. Stejne to ma za chvili polovicni cenu.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 20:02:17
avatar
Vcelku žádné nové info, ale hezká recenze. Taková poměrně shrnující.
Jinak to, že někde jinde vypadaj testy jinak je způsobeno
1) tím, že se testují benchmarky a ne přímo úseky hry
2) počítaj se maxima a minima a pak se to různě průměruje.
Z čeho vyplývá, že všeobecně jsou testy jinde než tady poměrně dost nevypovídající, protože si karty kupujeme na hraní a tedy půrměrné FPS přímo ve hře a ne pro to, jestli budeme mít někde v nějakém místě benchmarku FPS nejvyšší možné, nebo ne. 3D Marky jsou blbost, na kterou mají evidentně obě firmy dost odladěné ovladače (hezky vidět na Crossfire a SLi, které funguje v 3D Marku skvěle, ale ve hrách je to bída..).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 20:14:37
avatar
nemám co dodat. přesně vysvětleno i pochopeno. BTW: nové info se do testů hojně testovaných produktů dostává dost blbě Prostě není čím překvapit, tak snad jen svým přístupem k testování, pohledem na testy atd.

PS: To o tom různém průměrování minimálních a maximálních hodnot jsem slyšel a s pár lidma jsme se o tom bavil. je pravda že tyhle věci jsou schopny zkreslit výsledky grafických karet až o desítky procent! nechápu kdo na to přišel. Já prostě uvedu avg výsledky z Frapsu a v závěru je zprůměruju ze všech her. Myslím, že na tom není co dalšího řešit To první je jen klikání to druhé je klikání a matika. není na tom co zkazit a splést
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2007-12-12 20:24:46
avatar
TomyBoy si taky neuvědomuje že skoro všude používají HighEnd RAMky, HighEnd CPUčka (v podobě Core2Duo/Quadro/pomaly Extreme, což určitě mají obyčejní lidi…) a Raptory v RAIDu sou už automatika... prostě nechtějí dělat Brzdu Grafice, což je pochopitelné. DD to děla na osvědčené sestavě, a to se podle mně dá ocenit. Porovnávat či někde nevede Hra +2-3fps pro nVidii nebo ATi je ubohost... i když je pravda, že tu máme změnu v podobě AMD 790FX, ale stejně se tu Testovali GPUčka v Singlu, takže ta deska je jen v prospěch CPUčka (možná).
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sestava 2007-12-12 20:36:30

Ja vim ze uz jsem to psal a budu opet opakovat, ale diky pouziti slabeho procesoru se vysledky hodne zkreslily. Proste 6000+ ani pretaktovany o 200 Mhz nepodava dostatecne vykony aby karty vytizene na 100% jelikoz na qx9650 kolem 3,5 GHZ ma Ultra napr. v 3D marku kolem 14 500 bodu a vice, v Bioshocku jsou testy kolem 80 fps zde 60.
Zkuste udelat test na 2 - 3 sestavach a pod xp i vistami. Nej sestava 4 jadro kolem 3,5 ghz + 4 GB pameti, stred dual core kolem 3 ghz a pak to co mate Vy. A klidne i neco horsiho A64 3700+ s NF4.
Uznavam ze jste si s tim dal praci, ale toto je test GRAFICKYCH KARET kde maji ze sebe vydat maximum a ne byt zabrzdene o cca 10 - 30 %.
A chybi mi tu COD 4 .
No rekneme ze jsem ochoten Vas s timto testem i pomoci. Muzu nabidnout me PC konfigurace viz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:01:10
avatar
ty bláho a kolik lidí má QX9650 ? jako před rokem jsem vybíral grafiku, výkony 8800GTX mě navnadili, realita je ale na běžné sestavě o dost horší, takže já nikdy nebudu testovat na takhle vyupgradovaných sestavách. AMD X2 6000+ na 3,2GHz enní žádné brzdící ořezávátko, valná většina lidí nemá ani takto výkonný procesor. podle mě jsou testy grafika na až takových extrémních procesorech celkem podvod na lidi, kteří se natěší na něco, co pak stejně nedostanou.

COD4 jo fajn, to mě napadlo pravda. Sem zapoměl, dodělám ho do dalšího testu, ale není to moc náročná hra
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:30:44

Je mi líto, ale nedochází Vám, že karty s highendovym vykonem je nutne pro vypovidajici testy testovat na highendovem procesoru... Vase testovaci sestava je vhodna akorat pro test lowendovych grafik typu 8400 ci 2400...

Neni verejnym tajmstvim, ze nVidia s vykonym procesor mnohem lepe skaluje vykon nez treba ATI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:40:40
avatar
Teda fuj, teď si připadám jak socka, tahle sestava je vhodná pro testování 8400 2400? ty bláho mě na ní jde s 8800GTX Crysis na Ultra details hratelně. pomalá mi nepřijde ...

Navíc testujeme grafiky za 2000-6000 a myslím, že k nim si nebudem mnoho lidí pořizovat procesory dražší než co stojí 6000+ skutečně trochu zapřemýšlejte ....
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:51:43

Tak jasně trochu jsem to přehnal, aspoň máte smysl pro humor

Je ale jasné, že nějký 3 Ghz CoreDuo popř Q6600 by se na estovací sestavu hodila líp ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:20:26
avatar
No to jo, ale to taky nemají všichni že X2 6000+ 3,2GHz není slabý procesor fakt ne.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 22:54:45
avatar
jo a x2 6000+ taky nemaji vsichni..a pentium dual core e2180 taky nemaj vsichni a sempron 1100 taky ne..tak co maj vsichni???

kdyz mu uz v naky hre dojde dech a brzdi grafiky tak je pro test grafickych karet slaby
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon procesoru 2007-12-13 00:33:36

A kam radite cca vykon Vasrho vuci intelu??
Ja osobne tak nekam kolem E6600 E6700.
Treba E6750 E6850 jsou procesoryza vybornou cenu a lehce se s nimi dostanete nad 3 Ghz.
Je uz take nejakou dobu znamo ze 8800 nepodava na A64 procesorech takove vykony. I kdyz to platilo v dobe 5000+.

Jeste otazku CF 3870 a 3850 budete testovat?
karf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-14 11:48:00

nemusí to být zrovna 4jádro ale c2d na 3.5ghz je o dost výkonější než x2 na 3,2 a řekl bych, že je ten intel i rozšířenější. Pokud chceš srovnávat grafiky s high-end výkonem, i když za low end cenu, tak tomu prostě musíš přizpůsobit i ostatní hw. potenciál 8800GT, GTX a Ultra se tím pak smazává na úkor pomalejší 3870...
Jako socka si klidně připadat může.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 13:54:37

Potom ale podvadite lidi vy - protoze jim radite, co by meli koupit v te a te cenove kategorii, a on se vysledek tak nejak nedostavi, protoze pro sve nove grafiky nebudou mit dostatecne vykonny zbytek...
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test 2007-12-12 21:15:31

Dobry test, jeden z mala ktory som presiel od prvej strany do poslednej za poslednych par tyzdnov. Informacie podane bez "omacky okolo". 5 bodov.

Som velmi rad ze bola (hlavne na porovnanie) zaradena X1950Pro. A hlavne ze boli pouzite najnovsie ovladace, to je tiez velke +. Pekne vidno posun vo vykone, cene, spotrebe a pod. Dik za to.
Stale mi ale vrta hlavou ako moze byt HD2600XT lepsia. V dobe ked vysla to bolo nic moc. Zase tie ovladace :/.

FPS - uznavam ze ukazovat min, max, avg FPS je dost odveci, ale podla mna najobjektivnejsie zhodnotenie je graf priebehu. Z toho lahko vycitam ako dlho sme v max a ako dlho v min .

Ku grafom. (trocha ot)
Mohol by som vediet v com su vytvarane? Prechadzaju nejakou "post upravou" ? Ked uz teda ich graficka podoba zostala nezmenena (co mi dost vadi - hodilo by sa lepsie "zdruzenie s layoutom webu) tak by sa mohla vylepsit uprava. Divne riadkovanie na konci grafov. Stlpce presahujuce za uroven vyznaceneho "priestoru", biela podkladova farba (namiesto nej mala byt farba stranky) a tym vzniknuty biely ramik okolo. Je toho dost co sa da vylepsit.

V tomto stave posluzia ale mohli by sluzit este lepsie .

Dost pomaly to tu cele ide...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:42:06
avatar
díky za dobré připomínky, budu se snažit zlepšit. Co se týká rychlosti serveru řešíme to nevíme, kde je problém ....
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:02:24
avatar
Po delší době test, u jehož závěrečné stránky (testy samotné jsem neprohlížel ani komentáře k nim), se DD obešel bez zaujatých komentářů a zhodnotil to tak jak by to mělo být.
jenom 2 věci -
za 1. je popsána technologie testu (úsek hry), ale není tam upřesněno, kolikrát se ten úsek s každou kartou procházel, aby se minimalizovala chyba výsledku.
a za 2. nemůžu si pomoct, tabulka cena za 1% výkonu mi pořád přijde jako úplně zbytečná vata, karty jsou sehnatelné ve velkém rozpětí cen, navíc ty ceny se neustále mění, a hlavně pokud půjdeme do důsledků, nejlepší poměr může mít velmi slabá karta za velmi málo peněz. Navíc u karty hraje hledisko i spotřeba, hlučnost, a plno dalších faktorů, takže je to jen další tabulka s velmi pochybnou hodnotou, která může za týden být úplně jiná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:44:10
avatar
díky to je pro mě pochvala jak hrom ...

1, useky byly procházeny 2x aby se eliminovala možnost chybového měření ...

2, já nevím, já poměr cena mám rád, jakomůžu udělat ten poměr cena výkon z rozpětí cen, zkusím uvidím, ale poměr cena-výkon je pro mě osobně (i když už podle něja zse tolika nenakupuji) dost důležitý ukazatel ...
Maspeed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - detaily ? 2007-12-12 21:11:57

v jakých detailech běželo Crysis ? HIGH nebo VERY HIGH (nebo jak to tam je).
díky,pěkný testík ,jenom trochu chybý 8800GTS 512
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Maspeed - detaily ? 2007-12-12 21:23:07
avatar
a víš proč chybí?pač zatím není v redakci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:45:03
avatar
very high, max details ... 8800GTS 512MB teprve dorazila do testu už sem to nestihl, bude příští týden.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:40:25
avatar
celkem uchazejici test..ale mam par vytek jako obvykle

1. procesoru v nekterych hrach viditelne dochazi dech..viz bioshock

2. proc porad neustale tvrdis ze crysis je nativni dx10 hra???cryengine byl kompletne vyvinut pod dx9..dx10 se tam dodelal az v poslednim roce vyvoje a aby umocnily jeho graficke "schopnosti" tak zpristupnuli very high jen pod win vista..jiste ze na prani microsoftu..tak se ptam odkud mas ze to je nativni dx10 hra???dej sem link jinak to uz prestan tvrdit

3. porad vyhlasujes ze delas testy pro lidi...proc si tedy pro dx9 testy nepouzil winXP ktere ma cca 85% uzivatelu windows???a z tech 15% tvori naprostou vetsinou sestavy ktere sou pro dx10 beh her naprosto nevhodne (gf8500,8600,hd2600,2400) a notebooky ke kterym se win vista davaj pri koupeni???

4. nvm jestli o tom vis nebo ne ale geforce8800gt jiz novou revizi chladice ktera se zacina hodne objevovat..prvni byl myslim leadtek..chladic ma vetsi otvor pro vetrak a 3d otacky jsou nyni 1600rpm..pri tehle hodnote je ucinejsi nez stary chladic(cca o 3°) a nepomerne tissi

5. proc si vybral do testu call of juarez??opet zduraznujes ze testujes pro lidi..kolik lidi tuto hru hralo nebo dodnes hraje??ja nikoho neznam a jeji engine je se nikde nyni nevyuziva a ani vyuzivat nebude..tak proc ji tu mas??ze by kvuli tomu ze je to ciste ati parketa?kdyz si ji uz zaradil tak si mel zaradit i ciste nvidia parketu lost planet ktera kartam dava v testu ve venkovnim prostredi zabrat stejne

6. chybi me tu zastupce source enginu..half life a cs: source sou velmi popularni hry takze je tez dobre je otestovat..a episode 2 je na maximalni detaily docela pekna podivana..totez jeden zminil o cod4 ktera se momentalne prodava minimalne stejne dobre jako crysis

to je asi vse..jestli sem na neco zapomel tak si brzo vzpomenu

jo prubehovy grafy..jj zase mi tu chybi..zvlast kdyz testujes vlastni prubeh hrou..krasne vydis kolisani vykonu v zavislosti na tom jak narocnou scenou si prochazel..

a jeste jedna vec...nastaveni 0xAA neexistuje ;) dystak 1xAA..sposta webu si to uz opravila..tak ty muzes take ne??
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:38:52

naprosto souhlasim dobre vytky, ale souvisi to s tim, co rikam porad autor neni odbornikem na danou problematiku a ani si nic nenastuduje, nez zacne delat test. Clanky pak pusobi dojmem, ze autor dostal novou hracku, aby si mohl zahrat par svych oblibenych her, ale prakticka vypovidaci hodnota pokulhava. Autor neustale zduraznuje , jak je neutralni, ale treba testy Call of Juarez dokazuji opak-. O vylepseni 8800GT nepadlo nikde ani slovo, coz by ani tak nevadilo, kdyby autor nasledne nekritizoval hlucnost, ktera je u novejsich verzi znatelne nizsi (mam doma strasi provedeni chladice i to novejsi ve SLI, takze vim o cem mluvim).
Je mi lito, ze si autor nebere tuto kontruktivni kritiku od ctenaru k srdci a nesnazi se zvysovat kvalitu clanku..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:59:37
avatar
jé hurá vy jste na to přišel .... on a je konstruktivní kritika a kritika. DDWorld je server který hodnotí produkty z pohledu běžného uživatele a je to přesně tak, otestujeme si novou hračku. ty testy děláme přesně tak že si otestujeme nové hračky, protože nás to baví, proto jsem DDworld udělali a budeme dělat nadále. praktická hodnota je mnohem větší než u webů co testují na šílených sestavách na které nikdo nedosáhne, chcete snad tvrdit opak? Hra Caal of juarez je Letś play Nvidia, tak jaká ATi? Vše kritika spíše ukazuje, že zaujatý sjte tu vy. O vylepšení 8800GT nepadlo ani slovo, rpotžoe jsem osobně tuhle kartu neviděl ani nedržel tak těžko mohu hodnotit. Autor má nastudováno hodně o dané problematice a obávám se, že jelikož testuji ty karty hodně mám toho ohledně testování nastudováno mnohem více než vy .... tedy pokud netestujete stejně jako já každou kartu, co přijde na trh

já si beru výtky k srdci, ale takové, které mají smysl a kvalitu článků zvýší, bohužel to většina vašich výtek nesplňuje ....
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 12:53:07
avatar
Ja bych je banoval , clovek je na svete ta +-80 let a kolik cte tyhlety prispevky . Nemyslim jardika, ale obecne ty ucty co si tu zakloada radek aby tu spamoval....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 21:53:33
avatar
nouž sem se lekl, že by nějaký test byl bez výtek, to bych si šel pro nobelovku

1, jo jasný, jenže vy jste všichni nějaký zmlsaný výsledky a testováním na Intel Q9650@4,0GHz. berte tyhle testy jako test na běžném procesoru. Alespoň se tak liším od jiných testů ....

2, naopak Crysis je nativní DX10 hra, DX9 je tam až dodané, protože ekonomické zájmy zvítězili, vydat takovou hru jen jako DX10 by se nevyplatilo.

3, K čemu testovat DX9 na XP když stejné výsledky pod DX9 podá i Vista? navíc už mám na všech PC Vista tak se nechci vracet k XP.

4, njn já mám ale starou revizi, novou jsem neměl, problém se však podle toho co jsem četl, sice omezil, ale ve 3D je to pořád celkem hlučné. jednolsotový chladič je pořád jednolslotový chladič.

5, Call of Juarez, já ji hraji , BTW: pokud vím, tak ta hra je let´s Play Nvidia, alespoň to logo na mě při spuštění svítí , jinak dobře, nahradím ji nějakou jinou, když to stihnuLost Planet nemám, nehrál jsem a neznám nikoho kdo by ji hrál .

6, Source, mám tu HL2 EP2, přemýšlel jsem zda otestovat, asi jo .... COD4 bude, ale ten egine není moc výzva pro grafiky ....

průběhové grafy nebudou. Jsou k ničemu. Lišií se i ři těch dvou měřeních co dělám. 100% budou jiné na každé sestavě atd. Takže průměrná hodnota je lepší a navíc je pochopitelná i pro lidi, co se v grafech tolik neorientují.
POM4R4NC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-12 22:48:50

zislo by sa napisat odkial mate to ze cryengine2 je nativne DX10, podla toho co som cital je to DX9, DX10 je tam pridane len experimentalne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:21:11
avatar
no právě od vyývojářů .... sem to někde četl a říkalo mi to takhle více lidí ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:15:02
avatar
1. ok to uz se resilo mockrat..nema cenu..jen sem tim chtel rict ze opravdu narazi na sve limity

2. cryengine2 neni nativni dx10!!!technologicky dema tu byly uz pred prichodem hry kdy nebyla na trhu ani g80 ani win vista..tak na cem to asi bezelo???dx10 tam je jenom dodelanej a aby byl umocnen jeho "efekt" tak dovolili volbu very high jen pod win vista...zapremyslej trochu..najdi si o cryenginu2 neco z jeho vyvoje..jak byla postupne hra predstavovana..pak si to mozna uz uvedomis..a kde si to cetl od vyvojaru??cetl sem dost rozhovoru s nema a hru sem sledoval docela podrobne protoze far cry byla pro me dost dlouhou dobu nejlepsi hra..skoda ze crysis se tak nepovedlo a sazi az prilis na grafiku a ne tolik na hratelnost

3. no rozdily tam stale nejsou stejne..i kdyz ne uz tak markantni jak pred 3 mesici

4. nova revize ve 3d tak hlucna jako stara ve 2d...stara revize je ve 2d temer neslysitelna a takovej zdroj ji lehce prehlusi..nova je takova ve 3d a pokud nejak netaktujes tak vys s otackama nejde

5. dobre jsi prvni clovek kteryho znam..ja ji kdysi zkousel ale nvm jaky tam je uz logo a nebavila me teda...lost planet sem aspon dohral i kdyz se najdou i lepsi hry..jinak u call of juarez spolupracovala ati s vyvojari pouze na dx10 patchi..v dx9 tam sou trochu jiny vysledky

6. aspon v necem se shodnem

prubehovy grafy nejsou k nicemu!!!kdyby byly proc je pouziva tolik serveru???a navic radeon 3850 ma docela velky vykyvy ve vykonu a to de z prubehovych grafu krasne poznat...kdyz se mu naplni pamet tak vykon hned velmi klesne
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TF2 bench 2007-12-13 00:45:04

http://www.pcgameshardware.de/?menu=browser&article_id=613861

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2219929,00.asp

Takze to celekm dava kartam zabrat. Nebo se pletu?
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Source 2007-12-13 00:37:01

Za zastupce source enginu by se nyni hodilo Team Fotress 2. No to mi pripomina ze jsem to jeste nezkusil ac mam orange box .

Posledni dobu travim mezi skolou a praci, a po vecerech se rad oddam COD4, musim uznat ze hra mne velice chytla co se MP tyce, SP jsem probehl cca 3 mise.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jeste ke Team Fottress 2007-12-13 00:38:28

Zatim jsem videl jen 1 test a pres 100 fps to neslo, ale nezpominam si na rozliseni ani na AA ci AF.
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dobrá práca 2007-12-12 21:34:14
avatar
Fakt dobrá práca, ale v niektorých tabuľkách si neuviedol nastavenie AA/AF napr. oblivion, medal, alebo kde si to neuviedol tam si to ani nezapínal? A ešte jedna otázka, aké je hratelné to priemerné FPS žeby 40FPS?
Ináč je fakt zaujímavé kde je dnes X1950Pro. Nie tak dávno to bola Hi-End karta za mainstreamovú cenu a dnes je to už biedny low-end na ktorom sa nedá ani poriadne hrať v max. detailoch. Dnes už treba kupovať mainstream vždy keď vyjde nový a Hi-end tiež, čiže zhruba niečo vyše roka vydrží karta a potom je už odpísaná ďalšou generáciou s vyšším výkonom a za podobné ceny. Bolo by dobré dať do testu aj X1950XTX a 7900GTX ako si vedie hi-end minulej generácií aspoň proti dnešnému mainstramu, ale asi by to žiadna sláva nebola hlavne u 7900GTX. X1950XTX by sa možno ešte doťahovala na HD3850.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:22:15
avatar
je to AA1x AF8-16x podle toho co šlo nastavit. AA v rozlišeních 1280 nebo 1600 už nic dnes neřeší, bez AF bych nehrál

Jinak s GF7900 je problém, některé hry by mi v těch nastaveních HDR neběželi ....
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-13 10:39:49
avatar
digitaldoom napsal:
....
....
...
...0GTX. X1950XTX by sa možno ešte doťahovala na HD3850.


Už jsem viděl testy, a máš pravdu x1950XTX se +- drží stejně jako HD3850.. ale 3850 jí většinou o pár procent porazí, zvláště v novějších hrách...
Cliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-12 23:30:23

bude někdy do testu zahrnut Zaklínač třeba místo Oblivionu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 00:07:07
avatar
asi ne Oblivion engine bude ještě používán. Zaklinace testovat asi nebudu nevim jeste.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nedá mi to 2007-12-13 14:57:58
avatar
Oblivion je stará hra, DNESKA (chceš snad dělat aktuální test, ne?) to už nikdo nehraje, frčelo to cca před rokem a tehdy bylo testování Oblivionu zcela na místě.

Zaklínače jsem dohrál na 8800GTS 320MB a nemohl jsem si dovolit vše na High. Proto by mě zajímalo, jestli to třeba s 8800GT bude lepší. Zaklínač je vysoce oblíbená hra zejména tady v Česku, je nesmírně náročná a její test by aspoň k něčemu byl.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 15:27:39
avatar
upraveny engine z oblivionu bude pouzivat fallout 3 jehoz predchozi dily se staly legendou testovat oblivion je tedy uzitecnejsi nez zaklinace..
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blbost 2007-12-13 18:38:31
avatar
Absolutně mě nezajímá nějaký Fallout 3, který vyjde možná za 20 let, zajímá mě současnost a dneska se hraje Zaklínač, který je aktuálnější než Oblivion, nechápu, že se jeho testování DD tak brání.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 21:04:13
avatar
tak si srovnej prumerny rozdil 8800gts 320 a 8800gt a pak si lehce domyslis o kolik je vykonejsi..engine oblivionu ma budoucnost..u zaklinace zatim ne
Neznámý  2007-12-22 12:24:33

Blbost,já Oblivion začal znovu hrát
rommel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Poměry 2007-12-12 23:53:49

Pěkný test, ale já bych kolegu nepochválil za častá využití DX10, protože je milovníkem Visty. Tu mu samozřejmě přeji, ale přeci jenom ne "každý" bude hrát Crysis na Vistě a pod DX10. Kromě testu pod DX 10 by mohl následovat i test v DX 9. Já bych si ideálně představoval, že i v rozlišení 1024x768 HIGH. Není to výtka, spíše více práce.

Naopak mi trošku chybí poměry mezi třemi zvláště důležitými kartami.

8800GT 512 MB RAM 100% ?
3870 95-90% ?
3850 75% ?

Je to tak nebo se mýlím?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 00:09:34
avatar
no já pod DX10 hraju, máte to tam 5 ku 5 takže nikdo se nemusí cítit ukřivděně. Rozlišení 1024x768 už opravdu testovat nebudeme to není pro současné grafiky žádná výzva. navíc nativní rozlišení většiny dnes užívaných monitorů je vyšší. poměry karet jsou uvedeny v textu a jsou vidět z tabulky celkového výkonu. víceméně je to:

8800GT 512 100%
HD3870 90-95%
HD3850 70-75%
oski [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chyba rozlisenie 1920x1200 2007-12-12 23:53:53

velmi pekny test len mi tam chyba rozlisenie 1920x1200 . GK 8800GT a HD3870 ho maju ako odporucane rozlisenia tak preco v nom netestovat. Dufam ze ho v nasledujucom teste spolu s 8800GT 256MB a 8800GTS 512MB doplnite pls
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 00:06:20
avatar
jj bude, já už to vyšší nestíhal
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 02:29:51
avatar
Nemyslim, ze by opravdu valna vetsina lidi mela quadcory apod a ne kazdy taktuje a jeste anvic lidi hodne spatne,jen aby byly "in" ...Pokud samo pouzije silnejsi pocesor /sam o sobe athlon 6000+ neni vubec slaby/, sice se FPS zvysi,hlavne treba u Ultry,ale pomer 8800gt a hd3870 zustane stejny. Je videt,ze ne kazdy se smiri s tim,ze rozdil 5-10% vykonu mezi nimi bude porad...Obecne vzato situace Core Duo vs K8 je podobna jak byla K8 vs Pentium4 s FPS ve hrach. LImit tohoto procesoru ovsem nepatri grafikam 8800gt a hd3870 a slabsim- vysledkove v pomeru s jinym vykonejsim,FPS by se zvysila zhruba ve stejnem pomeru.
Yenas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pochvala + procesor 2007-12-13 05:45:33
avatar
Skvělý test, musel dát neskutečnou práci, jen tak dál. K těm procesorům, co tu lidi pořád řeší, berte to tak, že tenhle test odráží stav, kdy si grafiku domů přinese normální smrtelník. Prostě FPS nejsou maximální, ale 100% nejčastější.
kmsa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 08:46:37

nezeby to bolo nutne ale do testu by som aj zaradil hru call of duty 4, neviem aky pouziva engine myslim ale zeby sa to vyplatilo kedze bola aj u niektorych ludi ohlasena ako nastupca starej znamej strelacky cs a som aj zvedavy ako si vedie 3850 na tejto hre

viem ze na inych serveroch to uz bolo testovane ale nie na tejto zostave
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2007-12-13 09:55:45
avatar
Super test. Aspoň vidím, že jsem neprohloupil, když jsem si koupil 3850 256MB. Jo a mám nově Intel Core2 Duo E4500 (2,2GHz) takže dokonce o kousiček slabší jak 6000+. Na co kupovat v tuto dobu nějaké čtyřjádrové procesory. Stačí mi na všechno, jak hry tak HD videa. Mám koupené i original Windows Vista Home Premium, takže už vítám testy pod Vistama. Pro ostatní "XP už mě nezajímají" Také bych přidal test COD4 a HL2: Epizoda 2. Call of Juarez bych nevypouštěl. Prej pro Ati. Jak píše digitaldoom, tak ma logo nVidia, takže Ati hra to není. A hlavně prej kdo ji hrál nebo hraje. Já ji mám original doma a mám ji připravenou pro vánoční a novoroční období, kdy budu mít více času na hraní. A podle hodnocení na webech je to skvělá Westernovka.
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pochvala 2007-12-13 10:57:18
avatar
Tak sem taky neco pridam. Sam osobne nejsem ani ATIfanatik ani nVidiot,zajima me prevazne pomer cena/vykon. Vlastnim C2D 6750 a HD3870 jen z toho duvodu ze mam desku na podporu CF a ATi prisla drive do obchodu nez nVidia. Sam za sebe musim rici, ze jsem s ni spokojen a vubec me netrapi jestli hraju Crysis na DX10 nebo DX9 byt vlastnim WinXP nebo mam ve hre 35 nebo 25FPS. Proste porad se to da hrat a na max detaily, coz je v dnesni dobe myslim velmi pozitivni zalezitost. Taky nemam rad testy kde testuji na super rychlych strojich coz je pro normalniho smrtelnika nedostupne. Proto ocenuji tento test a nemam vetsich vytek. Jen tak dal.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Také něco přihodim ... 2007-12-13 10:45:07
avatar
Osobně koukám, že TEAM ATI, velmi ale velmi zapracoval na ovladačích 7.11, sem zvědavej na další řady ovladačů a ani by sem se nedivil, kdyby za měsíc nebo dva ATI předehnala 8800GT Jinak jak píše Ravehorn, kdo si dneska koupí mainstream, procesor mezi 1.8-2.2Ghz (jádro), tak pro něj je 3850 (256) jedna z nejlepší voleb, výkon vynikající a o 8600GT(S) nemá ani smysl uvažovat, tady jí nasazená ATI rozcupuje na plné čáře... Osobně upřednostnim 3870, cena také slušná a na hry, více než dostačující viz. olizuje paty 8800GT. Jinak také souhlasim s nasazení CoD4 do testu... děkuju

A ještě pro autora: Skvělá práce, přesně takto si představuju dobře odvedenou práci... Nativní rozlišení 1280x1024 potěší hodně uživatelů (mne osobně taky). Jinak Procesor je zcela dostačující, mám 2.8 (5600+) a není sebemenší problém, že by procesoru docházel dech.
flanker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a 2007-12-13 11:29:01
avatar
Ja mam x2 4600 na 2,65Ghz a taky naprosto bez problemu ...Jde o to,ze procesory Core duo na vyssich frekvencich kolem 2,6 a vice Ghz predhaneji Athlony,ale hratelne je to samozrejme na obou bez problemu.4-jadro nema temer ted zadnej vyznam, 3-5fps navic za to nestoji a vyuzitelnost 4jadra je jen v nekolika aplikacich,ktere vetsina lidi bezne nedela.3850 je jinak opravdu dle meho soudu nej karta tohoto roku a i nasledujiciho alespon urcity cas. Ale osobne bych si poridil tu s 512Mb pameti.Zatim mam 1950pro, lehce taktlou a taky no rpoblem.Crysis medium-high nastaveni a kolem 25-30FPS. Ostatni hry nemluve, spise neplechu mi dela Oblivion nez Crysis...Test samo jinak pekny
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Díky za test DD 2007-12-13 12:20:18
avatar
Bezvadný test, velké plus je uvedení 1950ky. Myslím, že nejsem sám s 1950kou, kdo plánuje přechod na řadu 3800/8800 a koho toto srovnání zajímalo... Ještě čekám na budoucí (doufám) srovnání Sli/CF na nějakých slibovaných lepších ovladačích (ohledně podpory multi GPU) a pak se rozhodnu, do čeho půjdu. Ještě minulý týden jsem byl rozhodnutý pro 8800, ale teď se ty rozdíly tak zmenšují, že začínám tíhnout k 3870...
Ještě jednou díky...
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 12:39:33

[i]Výkonová ztráta na 8800GT tu sice je, ale ve většině hrách je nepodstatná, protože obě karty se pohybují nad hranicí hratelnosti.
[/i]
sorry ale tohle je nejvetsi blbost co jsem kdy cet. Vzdyt se to navzajem vyvracuje. Jestli to je nad hranici hratelnosti tak se kazdej bod pocita!!!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 12:54:13
avatar
Opravdu? Hranice bezproblémové hratelnosti je kolem 40FPS, když ji obě karty překračují a jedna má 65FPS druhá 61FPS, poznáte ty 4FPS navíc? .... kdyby ovšem jedna měla 45FPS a druhá 38FPS to už by bylo něco jiného a těch pár FPS by hrálo roli .... tedy alespoň takhle to beru já ...
Neznámý  - Opravdu. 2007-12-16 12:44:23

Mně se spíš nelíbí, že výkonový rozdíl ve prospěch 8800GT je zde znevažován a rovnán k nule. Takže když u hry, kde jedna má 65FPS a druhá 61FPS, zvýšíme rozlišení, dostaneme 41FPS vs. 38FPS ... takto poznáte ty 4FPS navíc?
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 13:00:41
avatar
Tak mam par pripominek:

1.) Krasny test, ale ta grafy. Porad vzpominam na DD tak pred 8 mesici, kde to bylo cerveno mode (AMD vs INTEL) popr Cerveno zelene (ATI NVIDIA) nebo ze byla testovana karta (tady 3870 3850 a 8800) zviraznena.

2.) Testovani s filtorvanim- Mohly jste trosku vice testnout rozdil karet a filtrovanim a bez něj.

Pak bych mel otazku: dneska se uz o tom moc nepise, ale jak je to u techto karet s podporou VIVO? (viodeo in video ou) Popr by jste jeste mohgly pripsat k clanku neco o podpore HDMI apod. Protoze muj Taťka chce kartu s VIVEM, takze mu musim koupit neco s tim.
Ugurundu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: 2007-12-13 13:09:25

digitaldoom napsal:
Opravdu? Hranice bezproblémové hratelnosti je kolem 40FPS, když ji obě karty překračují a jedna má 65FPS druhá 61FPS, poznáte ty 4FPS navíc? .... kdyby ovšem jedna měla 45FPS a druhá 38FPS to už by bylo něco jiného a těch pár FPS by hrálo roli .... tedy alespoň takhle to beru já ...


Tam se stala chyba v pochopeni nad hranici hratelnosti. Moje chyba. Ale pochopil jsem to tak, ze to bylo mysleno tak ze je to tesne nad ni.
Onecar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATi si dost polepšila 2007-12-13 15:07:53
avatar
Z grafů jsem vyčetl, že HD3870 je na tom dost dobře, než před pár týdny, otázka ale je, nakolik je tento test věrohodný.

Tedy: dáš mi DD své slovo, žes tento test udělal dle svého nejlepšího vědomí a svědomí? Nerad bych si domů donesl něco, co je výkonostně k hovnu..
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: ATi si dost polepšila 2007-12-13 16:20:30

To víš ,v ATi začínají hnát bičem programátory ovladačů až po uvedení nové generace ;) ... (a to je špatně) ...

btw: Testy mají úplně stejné výsledky jako nedávno v testu CF na PCT.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 14:21:49

No, jsi zakaznik - projdi si nekolik webu, kde ty karty testovali a nespolehej jen na jeden...az potom se rozhodni...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-17 15:41:01
avatar
odporují snad mé testy zjištěním jinde? Mám snad důvod klamat? mě je celkem jedno co si koupíte, mě z toho nejde bohužel ani koruna. Já jen zjišťuji pro svou potřebu, jak se situace má ... takže ano podle mého nehlepšího vědomí a svědomí se má situace tak jak ukazují naše výsledky ...
lukee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - len tak ďalej 2007-12-13 18:21:45

paráda veľká pochvala všetkým čo sa podieľali na tomto článku do tri štvrte roka by som cchel kúpiť hd 3870 512 mb gddr4 a do pol roka upgradnúť PC a zotrvať ešte na x 1950 gt vid moja zostava a k dalsím testom dali by ste tam pls. zaklínača a call of duty 4?
Leonidas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CoD4 2007-12-26 00:57:51

No osobně si myslím že CoD4 není nějaký extra test rozjedu ho i na svém notebooky který má integrovanou grafiku nVidia 6100 sice na 800x600 ale naprosto bez problémů, hold je to slabá hra
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD 3870 512Mb GDDR4 2007-12-13 19:37:11
avatar
Volna HD3870. Ciao, pro koho je HD 3870 nedostupna? Muzu jednu nechat dodat k jedinci, ktery mi da prvni vedet na mail certmir@seznam.cz nebo lepe na tel. 607878444. Objednal jsem ji na dvou mistech, jednu mam uz doma a ted mi zitra mohou poslat druhou : Sapphire Radeon HD 3870 512 MB GDDR4, 256 bit, PCI-E, TV/Dua
1/(0) x 4 220.00 = 4 220.00 (5 021.80) Kc
Je mi lito rusit objednavku, kdyz ji tady na foru DD nekdo z vas marne shani. Tak pokud chcete, poslu jim vasi adresu a mate ji doma do dvou dnu za uvedenou cenu. Jinak musim zrusit objednavku, zitra do vecera. Ja jsem s ni naprosto spokojenej.
Agrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-13 20:10:54
avatar
peknej clanek,sice nerika v podstate nic moc novyho ae takovy hezky schrnuti. no hranice hratelnosti...na mym"supercompu" obcas hraju heroes5 na 7-9FPS a da se to. I kdyz je to mozna tim ze heroesy hraju dlouho a proste sem si to musel zahrat.a taky s tim vista vs XP si myslim ze XP je zatim podstatne rychlejsi
majkl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nová 3870 na CZC 2007-12-14 11:56:08

http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=51769
tak to je ona... jestli bude tak dobrá, jako se kdysi povedlo udělat safírku a navíc by jste ji dostali do ruky, tak bych vřele uvítal, kdyby se objevila v příštím testu.. díky ;)
Battlefield [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak a grafika je moje 2007-12-14 18:32:12

Jo, nádhera tak mám HD3870 za 5200Kč....díky certmir
Fakt ses zlatej
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FPSka v Company of Heroes 2007-12-16 11:51:45
avatar
Zdravíčko, chtěl bych se zeptat, jak z Company of Heroes vymáčknu víc než 60FPS??? Fraps mi ukazuje maximálně tu 60, protože je někde asi zapnuta vertikální synchronizace, nevíte někdo jak to tey pořešit?
drobek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače 2007-12-21 17:41:21
avatar
Hd3870 a 3850 sráží ovladače.No jo no kdybi ještě chvílu počkaly a doladily by je tak by jim ušel kšeft protože musely spíchat kvuli té 88GT která se začla prodávat.
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sparkle 8800GT 2007-12-22 11:19:01

Prodam Sparkle 8800GT 512MB 600/1800MHz, nova v zaruce 2 roky. Cenu nabídněte. Mail je horzden@centrum.cz
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 11:00:38
avatar
bude recenzia o HIS 3850 ? http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=4865&Itemid=40
fudzila je zdroj
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-19 22:15:15
avatar
3850 s 512MB v testu bude, ale později
Frenky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-19 21:16:12

Kupil som ATI Safire HD 3870 a vobec nevyzera tak ako tuto v teste na tychto strankach! Nema dvoj slotovy chladic, ale len take male tenke sumitko! A blbne ventilator. Proste ho turuje. Raz ide na plne a za sekundu uplne stichne. Robi to bez zataze vo wine aj teraz pri surfovani.

Vedel by niekto pomost?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-19 22:15:33
avatar
divné, kolik stála?
Frenky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-20 01:50:58

Ani sa nepytaj! Len ju asi plesknem o stenu!
storm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Problema karamba ATi či nVidia 2008-01-22 16:04:14

Zdravim všechny , mam delikátní problém a potřebuju se poradit s odborníkama :-) po mnoha příspěvků co sem tu četl , doufám že mě nesežerete za živa, a teď k problému : Kupoval jsem nový procesor , základku a ramáčky a Teďka mam tuto sestavu - Intel Core 2 Duo E6750 2.66 Ghz FSB1333Mhz, Gigabyte P35 DS3L ,2x 60 Gb Barracuda 7200ot/min, DvD Rom/Ram 52x, 400W zdroj, 2Gb Ram DDr2 800 Mhz no a skvost Geforce Gigabyte Technologi 6800Gs 425/1000 Mhz - a ta karta je ten problém :-) když sem ji kupoval tak to byl highend , dnes již zapomenutý klenot :-D a proto jsem se rozhodnul že si koupim novou grafiku a rozhodoval jsem se mezi těmito kartami - ATi 2900Pro 512Mb , 3850 512Mb, 3870 512 Mb a Geforce 8800 Gt. Po shlédnutí videjí na youtube o hlučnosti 2900pro sem ji hnedka vyřadil a potomto testu i 3850ku. Tak teďka se rozhoduji mezi těmito ATi Sapphire 3870 512Mb DDr4 a nVidia´s Geforce 8800 Gt. Abych řekl pravdu , víc se mi zamluvá ta Ati , a nevim jestli by za ten příplatek 1500 kč ta GT vyplatila , pač co sem se koukal tak sou si dost podobné. Tak vás tu teďka všechny žádám o trochu pozornosti a jestli byste mi teda poradily kterou znich , byl bych vám vděčný pač já už nevim :-) , ptam se taky jestli byste mi řekly abych si koupil tu 3870 jestli by mi stačil ten 400W zdroj (vzdal bych se jednoho HDD a mě na nervydoucí Dvd romku) a jestli to má smysl do budoucna tu kartu kupovat:-)

P.S. s stimhle geforce jsem byl nadmíru spokojený ale chtělo by to změnu a plynulost těch nejnovějších her neni jako bývala :-(
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-22 18:59:17
avatar
8800GT.......
storm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 19:22:12

opravdu , podle toho co jsem čet , tak spíš vítaj Ati :-)
cepi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poraďte ohledně sli 2008-03-06 18:21:15

když zapojim 2 stejný grafiky do sli, znamená to, že výkon bude dvojnásobný? Respektive 2 Radeony 3870 a bude možný hrát Crysis na nejlepší detaily? Nebo jak to vlastne funguje?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 695x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 754x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1400x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1123x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1763x
Komentářů: 6