TEST: ATI Radeon HD 4850 – high-end za 4000! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Čtvrtek, 26 červen 2008
Přejít na obsah
TEST: ATI Radeon HD 4850 – high-end za 4000!
HD 4000 a RV770 - technologie a jejich přínos
AMD ATI HD4000 - GPGPU, fyzika HAVOK, DX10.1
ATI Radeon HD4850 a HD4870
testy a testovací sestava
Enemy Territory: Quake Wars (OpenGL 2.0)
STALKER (DX9)
Oblivion (DX9)
Test Drive Unlimited (DX9)
Medal of Honor (DX9)
The Witcher - Zaklínač (DX9)
Call of Duty 4: MW (DX9)
Call of Juarez (DX10)
Company of Heroes (DX10)
BioShock (DX10)
World in Conflict (DX10)
Crysis (DX10)
Teploty, spotřeba, taktování
Závěr a hodnocení

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  Závěr, hodnocení a doporučení

No a pomalu se dostáváme k závěru celé recenze. Takže máme tady grafickou kartu za necelé 4000 korun. Řeknete si, že výkonově asi nic moc. Před pár lety možná, dnes? Velký omyl ...

vykon-celkem

Kdo by to byl řekl, karta za necelé 4000 korun dokáže poskytnou 70% výkonu nejvýkonnějších grafických karet na trhu a to třeba i za více než trojnásobnou cenu. HD4850 512MB je z tohoto pohledu fenomenální grafikou, která tady ještě nebyla. Ještě nikdy jsme neměli tak vysoký výkon za tak nízkou cenu.

cena

Ostatně cena je velice zajímavá. Stále je ale atraktivní HD3850 model. Pokud se podíváme na poměr cena-výkon, tak HD4850 najdeme mezi třemi nejlepšími, ale na vrcholu je stále HD3850 a ještě nejspíše dlouho dobu bude. Lepší poměr cena-výkon má hlavně kvůli své dnes už opravdu velmi nízké ceně.

cena-vykon

  • Takže jak to všechno shrnout?

   AMD-ATI vrátilo úder i s úroky. I největší optimisti jsou překvapení, z grafické generace Radeon HD4000. A to jsme dnes ve výsledcích prezentovali jen levnější a slabší model! Jádro RV770 je skutečně parádním kusem technologie a nikdo nepochybujeme o tom, kdo je technologickým leaderem grafického trhu (nechybí tak moc, ani k absolutnímu výkonnostnímu trůnu). AMD dokonale vypálilo konkurenční NVIDII rybník. Ta po měsících spokojeného vegetování je najednou pod extrémním tlakem. HD4850, grafická karta za necelé 4000 korun, vlastně zlikvidovala všechny modely, na kterých vydělávala. Za cenu kolem 3000 korun jsou bezpředmětné modely 9600GT, 8800GT. Slabé a předražené jsou najednou i modely 8800GTS 512MB. Ve hře zůstalo jediné konkurenceschopné řešení na G92 jádře a to 9800GTX. Jenže ta je výrobně výrazně dražší a její cena dnes se stále pohybuje kolem 6000 korun, i když NVIDIA oznámila slevy. Jenže výrobcům se zlevňovat nechce, protože na té kartě budou hodně tratit. Z pohledu výkonu je 9800GTX dobrým soupeřem, ale v náročných nastaveních je slabší. Její jedinou větší výhodou proti HD4850 je dvouslotové chlazení. Bohužel ani 55nm verze G92 jádra nepřinese nic nového. 9800GTX stále zůstane výrobně daleko dražší grafickou kartou, než je HD4850. Bohužel pro NVIDII je to dnes ale to jediné, co je v celém jejím současném portfoliu zajímavé a konkurenceschopné, ale samozřejmě ne za stávající ceny. Jenže ty se stále jen stěží alespoň blíží 5000 korunové hranici. Proti HD4850 tedy nemá 9800GTX za stávajících podmínek co nabídnout. I když si nakrásně pořídíte pro HD4850 extra chlazení, pořád budete cenově níž.      

hd4850-4   

    Zajímavá je teorie některých, že AMD na této kartě nic nevydělává. No když vezmeme do úvahy, že zrovna na HD4850 je vlastně jedinou větší novinkou jádro RV770, jinak je to vlastně HD3850 512MB se vším všudy a cena HD3850 s pohybuje kolem 2000 korun a cena HD4850 je 3800 korun, pak i když by nakrásně byly výrobní náklady o 40% větší, pořád by na tom AMD vydělávalo více než na HD3850.

hd4870-2

    Jenže tím trable konkurenční společnosti NVIDIA nekončí. Tentokrát ji nezachrání ani high-end. Ten v porovnání s HD4850 a RV770 dopadá jak sedláci u Chlumce. Když si uvědomíme, že HD4850 dokáže poskytnout 70% výkonu GTX 280 jako nic a co k tomu výkonu obě karty potřebují za parametry, asi už mnozí chápou, že objektivně kladně ohodnotit současnou high-end nabídku Nvidia v podobě GT200 karet prostě nejde. Samo jádro GT200 je proti RV770 prostě zcela evidentně technologicky velmi zastaralé snad ve všech směrech, naprosto neefektivní a dokonce je slabší a mnohem dražší. Těžko tedy můžeme jádro AMD-ATI RV770 neocenit.

hd4850-3

   HD4850 je high-endová grafická karta a je taková o jaké jsme vždycky jako uživatelé snili. Nabízí vysoký výkon a nejnovější technologii za opravdu nízkou cenu. Ne skutečně to není sen. AMD se podařil naprosto nečekaný zvrat v nekonečném seriálu červení vs zelení. Přivést skutečný výkonový high-end do běžného maisntreamu, cenově dostupnému opravdu každému!

gold-award

"Radeon HD4000 - za technologickou vyspělost, skvělý výkon a ještě lepší cenu" 

  Tím ale Radeon HD4000 karty neřekly poslední slovo. Dá se dokonce spíše říci, že řeč teprve začala. Za pár dní přijde do obchodů i HD4870 s GDDR5 a ten je narovinu o dalších 20% výkonnější a jeho cena je 5500 korun s DPH. Tím už pro konkurenční společnost NVIDIA končí veškerá sranda, protože na tohle už výkonově nestačí žádné G92 řešení a jen tak tak na to stačí stávající GT200 řešení. Jenže s cenou HD4870 bude mít NVIDIA velký problém. Ale jako zákazníci můžeme říci, její problémy, náš zisk. Ale tohle všechno bude tématem další recenze ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:08:27

Aaach jo... toho Supreme Commander se asi nikdy nedockame. No nic. Docela by me zajimalo, jakou ma v idle spotrebu kombinace 9800GTX (+) na desce s GeForce 8200. Jestli je teda pravda, ze tu "velkou" grafiku jde za behu OS vypinat, toz tak se obavam, ze az ta GTX slevni, koupim si ji spolu s nejakou deskou s 8200. Ale hlavne to je diky toho, ze 4850 donutila jit GTX s cenou tak dolu.
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:36:46
avatar
Supreme Commander je hra podplacená nvidií a ATi tam podávaji podezřele nízké výsledky, spíš bych tam uvítal Mass Effect nebo Race Driver: Grid
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:55:27
avatar
Ach jo, a Mass Effect je podplacený ATi, ne ? Fakt jsou někteří lidé hloupí.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 09:34:39
avatar
Ani u Mass Effectu ani u Gridu tě při spuštění nezdržuje logo NVidia (nevim jestli u Sup.Commanderu), takhle to bylo asi myšlený.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:27:44
avatar
supreme nevim, ale další hry budou jen jsem to nestihl teď ... měníme kus sestavy tak budu muset přetestovat karty, takže nový testy až tam
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 13:46:26
avatar
Doufam ze konecne bude 4GB RAM. Diky tomu jsou testy tady mirne neobjektivni, nebot Crysis si ve vysokem rozliseni vezme v klidu pres 2GB + neco OS (mereno) !!!
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 16:59:41
avatar
mohu potvrdit.AMD sice má výkon dostatečný ale již b bylo na čase to měřit na nějakým quad core nebo vysokotaktovaným COre DUu
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 20:05:44
avatar
Ako keby ti ten 4gb ram nieco pomohol,v 32 bitovom systeme Ak samozrejme nieje testovane v 64 ale o tom nic neviem
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 21:38:42
avatar
No dobře, tak ti to bude pracovat jen třeba s 3Gb Ram (zbytek do limitu bude pro vram) , ale pořád je to o mnoho lepší než pouhé 2Gb
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:22:09
avatar
Moc hezky napsaný člínek. Zejména jsem uvítal souhrnný soupis vývoje GPU u AMD za poslední rok s odůvodněním zlepšení (optimalizaci) návrhu GPU jádra. Škoda té vysoké spotřeby ve 2D. PC používám na 3D hry cca jen z 20-30%.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:36:58
avatar
Skvely clanok ... Mozno by sa mohli namiesto nejakych starsich hier testovat nejake nove,povedzme Assassins Creed ci Mass effect,kedze podobny engine ako AC bude mat aj FC2 ... Myslim ze je zbytocne testovat Call of Juarez,je to uz pomerne stara hra ,ma vlastny engine ktory sa uz podla mna viac krat nepouzije kedze je pomaly narocnejsi ako cry engine 2 a o hodne skaredsi ... ale to je len detail
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:56:09
avatar
No a nebo přidat Lost planet, ale to by se tu jaksi nehodilo, nevycházely by "správně" některé grafy...
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 15:11:07

na upravenem enginu Call of juarez je postavena spousta her
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak to jsem presne hledal... 2008-06-26 07:44:27

http://www.extrahardware.cz/glosa-k-geforce-gtx-280-graficky-blogpost

VELMI TREFNE NAPSANY CLANEK...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 07:54:29
avatar
Právě proto bude tvůj odkaz brzy smazaný
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:32:55
avatar
vtipálku ...
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ani mi neprijde... 2008-06-26 09:05:34

.. clanek ma 0 procent argumentu za to 100 procent nalepkovani.
Tvrzeni ze kdyz mela ATI spatne ovladace je to stejne jako kdyz dneska Nvidie svindluje v 3Dmarku ;-).
Podobne argumentuje petilete dite.
WenySky [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 09:29:15
avatar
je to blbol,
jako snazit se pospinit i to, ze ATi je schopna implementovat DX 10.1 a ma tudiz ve hrach majici DX 10.1 se zapnutym AA vyssi vykon je opravdu smesne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:33:47
avatar
doufám že to myslíte ironicky ... hodně ironicky ;)
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Noooo.... 2008-06-26 10:41:16

..... ani ne...

A hned vysvetlim proc, u nas je opravdu jina demograficka situace nez jinde, v ramci nasi skupiny komunikuji pravidelne s kolegy v Nemecku, Anglii, Rakousku...a nikde, opravdu nikde nema ATI takovou "clenskou zakladnu priznivcu" jako tady (nemysleno tento web, mysleno CR...)...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:46:56
avatar
já bych ale neřekl, že máme více příznivců nějaké značky než jinde ... možná spíše nakupujeme s větším rozumem ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No... 2008-06-26 11:00:14

...dost troufale, tzn. ze ti co nakupuji neco jineho nez vy, jsou trotli bez rozumu...ale tak to neni, verte mi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 11:20:06
avatar
no já to spíše mylel tím, že prostě zde u nakupování přemýšlíme protože nákup grafické karty je pořád pro dost lidí dost drahá záležitost ... a tak více vybíráme to, co se skutečně vyplatí než podle reklamy a značky, protože jinak bychom asi všichni měli NVIDIA když je prostě tak nejlepší jak o sobě tvrdí a za ty ceny co se prodává se nám to snaží dokázat ;) ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak to taky neni... 2008-06-26 11:31:20

...ja jsem nikde nezaregistroval, ze nVidia o sobe tvrdi, ze je nejlepsi...vy ano...

Ale je urcite obchodne schopnejsi nez AMD...jinak by ta situace nebyla takova, jak je...
Pr3d1t0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 23:16:20

No já spíš souhlasím s Honzou, když se to porovná tak němec si za průměrný plat si může koupit zhruba 5x víc 4850 než čech s průměrným platem. Zatímco u nás je průměrná hodinová mzda zhruba 3.41 eura tak v německu to je 23.39 eura. Když však potom dám za grafiku skoro stejne jako za jeden větší nákup v hypermarketu, tak se dělá rozhodnutí mnohem snadněji. Když však průměrný brigádník na svojí vysněnou grafiku sleduju 2měsíce po různých webech, než na ní konečně vydělá. To pak už rozhodnutí zváží velmi uvážlivě a za své peníze bude chtít, to co je nejvýkonější za danou cenu. Němec se prostě rozhodne, že si koupí novou grafiku tak ho zas tak cena netíží, ale proto si však nemyslím, že by nad nákupem nepřemýšleli, ale prostě si snadněji můžou koupit jinou. Kdežto pro čecha je taková grafická karta záležitost na mnohem delší dobu.

EDIT: Ještě mě velmi iritují lidé, kteří dokáží takto valorizovat segmentaci kupujících značky ATI,vlasně je to jen jeden segment a to chudých pubelescentů, kteří nemají na Nvidii...

BY Obr (alias p. Obermaier)

Ano Radek uhodil hřebík na hlavičku (čemuž se Mirek samozřejmě taktně vyhnul), ATi kupují mladí, ne moc finančně zajištění lidé, protože jsou karty levné. To také souvisí s množstvím příspěvků, které tato komunita produkuje pod články. Pod články totiž píší pouze mladí, ne zcela dospělí jedinci, kteří mají spoustu času (studenti středních a dalších škol). Dospělý pracující člověk na takové tuny reakcí a projíždění milion stránek nemá čas.

PS. Mnoho lidí se nerozhoduje podle ceny/výkon ... je to mýtus. To se rozhodují právě jen ti chudší ...

Nemám k tomu, co dodat...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 12:30:26
avatar
Tak to si zbytečně idealizuješ "českou chytrost"... právě že u nás se hodně sází na tzv. značku, a i to co je, např. v oblečení, na západ od nás běžná konefekce, se tady prodává předražené jako luxusní značka. A bohužel je to podobné i u grafických karet (a i další elektroniky), u nás má ATI tolik příznivců hlavně díky své nižší ceně a nižší kupní síle obyvatelstva, např. v USA, kde je kupní síla větší, jsou ceny karet řádově menší, to pak někdo neřeší jestli zaplatí o pár dolarů víc, protože to za co my tu koupíme mainstream, za to tam mají highend, a to vůbec neberu v potaz tamnější daleko vyšší platy.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 15:35:53
avatar
Len v tejto dobe vznika otazka,co je vlastne mainstream a co highend ked sa karta ktora je namierena do mainstreamu dotahuje na akoze highend kartu z tohto pohladu
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kdyby... 2008-06-26 13:49:02
avatar
...tam nebylo na konci článku to PS, tak by to byl dobrý článek. Takhle je to zase jen vyblití se nad situací, která tu v "nesvářeném státě" panuje. Dost lidí pana Jahodu oslavují, ale pokud je tak dobrý a fér, tohle si má nechat pro sebe. Článek te to totiž docela dobrý a dá se nad ním přemýšlet...až do zmiňovaného PS.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 19:24:51
avatar
Těžko říct jestli trefně...Možná mi budou lidé tady nadávat, ale myslím, že pravda o výkonu Radeonu 4500 bude někde mezi výkonem v recenzi extrahardware(+jejich obhajoba Nvidia) a ddworld.
MAREKX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dobrá práca 2008-06-26 08:34:33
avatar
Dobrý test, skvelá karta. Čo dodať. AMD-ATI sa vydalo správnym smerom. Táto rada grafických kariet im perfektne vyšla, až na niektoré drobnosti a v ďalšj rade HD5000 v tom budú určite len pokračovať.
sid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dobrá karta 2008-06-26 08:50:27

karta je to velmi dobrá, ale pokud bych ji měl, tak ten chladič by letěl ihned dolů, tady se musím trochu zastat NV karet
to že je vše při 70 v idle stabilní neznamená, že ty karty přežijí dlouhodobý provoz v letních měsících
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 09:08:45

Chladic se da vymenit a pak bude vse OK. Ale horsi je to se spotrebou, s tou clovek nic neudela. V idle je na tom HD4850 stejne nebo hur nez monstrum GTX280, coz je pro AMD dost k zamysleni. A HD4870 je podle recenzi v idle jeste o hodne zravejsi, coz uz je teda celkem tragedie! Neslibovalo AMD nahodou presny opak?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:42:07
avatar
tam je očividně nějaká bota, protože takty ve 2D jsou dost zbytečně vysoko to dělá tu spotřebu ve 3D to zase tak hrozný není ...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 17:06:27
avatar
je to špatně nastavené...takty HD 4870 ve 2d by měly být 170mhz pro gpu ale momentálně jsou na 500MHz...vyčkejte na nové ovladače a programy.ty to napravěj
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 19:44:20
avatar
Jestli ty takty půjdou ve 2D ještě dolů, tak to bude fajn. Jinak by měla, být spotřeba 4850 a 4870 přibližně stejná. Obě budou mít snad v idle stejný takty ne? A pokud bude mít 4870 mírně zvedlé napětí jádra, tak jí ve prospěch mluví DDR5, které potřebují o něco méně energie.
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 21:51:24
avatar
Nebylo by nic jednoduššího než podtaktovat v ATi Toolu a podívat se co to se spotřebou udělá, bohužel se k tomu zatím nikdo nemá

Tak v nejhorším si to za 16 dní přeměřím sám....budu jí kupovat a mám zalman ZM-MFC2, který měří odběr.
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybka 2008-06-26 09:17:09
avatar
Objevena takova mala chybka. V druhem odstavci.
Citace:
... zájemném srovnávání modelu HD 2900XT s 65nm R600 a ...

R600 bylo preci na 80nm. Proto zral jak rychlovarna konvice.

Jo a nemelo byt v teto vete:
Citace:
... stále jen o 40% větší a stále je o dost menší než 55nm verze konkurenčního G92 ...

65nm misto 55nm. Protoze G92 ma 330mm2, ale G92b bude minimalne srovnatelne velike. Zvlast kdyz porovnam zmenu velikosti cipu u 2600 a 36x0.
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 09:39:20
avatar
Když nazýváš 4850 "high-end" tak jsem zvědavej jak budeš slintat nad 4870x2 .
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Star Wars: The Force Unleashed 2008-06-26 10:41:07
avatar
Jeden obrazek (Odkaz) z prezentace mi udelal fakt velkou radost.

Chci se zeptat Havok se pouziva i na konzolich? Pac pokud ne tak by to vypadalo, ze tahle hra na PC vyjde, i kdyz se o tom jako treba o GTA4 nemluvi. Jsem strasnej fanda SW a tak by mi tohle udelalo snad vetsi radost nez Fallout 3.
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol? 2008-06-26 11:40:54

Ved hned prve dve hry na tom obrazku su cisto konzolove...
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 16:53:10
avatar
No vidis jak sem blbej, ani si to poradne neprectu.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Teploty na jádře 2008-06-26 09:48:50
avatar
Jen takovej hnidopišskej dotaz. V grafu teploty na jádře na listu 18 není v grafu 8800GT, kterou jinde testuješ
Tenhle test mě jen utvrdil v tom, že GF8800GT byla v zimě skvělá volba Mám 17"CRT Eizo a jsem s ním totálně spokojenej už asi 6 let, takže pro mě je nejdůležitější 1280*1024 a tam je 8800GT pořád super karta co zvládá vše co dnes může hra nabídnout.
Jinak dobrá práce na recenzi DD ;) RV770 se moc povedlo, teď jen, aby se na tom ATi/AMD aspoň trochu zahojilo a umázlo nějaký ty dluhy
Marska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:14:53
avatar
však 8800gt i na 1600*1200 zvládá skvěle všechno co lze dnes nabídnout (I Crysis bez AA). Mass Effect s 8800gt teď hraju na 1920*1200 a je to bez problemu. Proto nechapu jak je někdo schopnej na hraní momentálně kupovat GTX260/280, to si radši koupím novej monitor a levnější grafárnu. Tahle 4850 drtí moji 8800gt takovým způsobem, že nechápu na co mi 4870 bude až si ji za měsíc koupim
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:24:20
avatar
Většina "normálních" velikostí LCD má nativně taky těch 1280x1024. Myslim, že jedno z nejpoužívanějších rozlišení dneska a většinu lidí taky zajímá jen, jestli hra pojede v tomhle..
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:03:37

Dalsi testy HD4870, nVidia a jejich GTX ma zatracenej problem

Odkaz
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CROSSFIRE 2008-06-26 10:07:03
avatar
super recenze..mel bych jen dotaz (snad uz nepadl vyse) zda je tedy mozne propojit HD3xxx a HD4xxx do Crossfire systemu a jak to bude s omezovanim/neomezovanim karet..diky
milanbb55 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:18:35

nie je to možné Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:21:49
avatar
Určitě to půjde. Jádra od sebe nejsou moc vývojově daleko. Já mam v plánu asi GX790, svojí 3870 a novou 4850, nebo 4870. Takže celkem tři karty, jedna na desce a dvě přídavný. Jen by mě zajímalo, jestlit o zabere.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:32:00
avatar
no bohužel by to zatím jet nemělo, ale prý to časem půjde ...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 12:50:41
avatar
Vim o nekolika lidech ktery to maji a funguje jim to - neni to oficialne podporovano (zatim) ale funguje to.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD 780G + HD4850/HD4870 ??? 2008-06-26 10:11:04

Nemá tu někdo desku s čipsetem 780G s integrovanou grafikou HD 3200 + HD4850 a měřák? Opravdu by mě zajímalo jestli ten hybrid crossfire s integrovanou grafikou výkon přidává nebo ubírá (ovladače jsou nevyzpytatelné) a jestli to ve 2D funguje podle mého očekávání tak, že v tomto zapojení se HD4850 dokáže zcela vypnout.
Když už tedy honíme dolů tu spotřebu GK ve 2D. I když při surfení mi někdy Firefox zvedá úplně nesmyslně zase spotřebu u procesoru.
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:51:20

Jooo... tak to by me taky zajimalo. U 9800GTX + zakladka s NF 8200 je jiste, ze se ta GTX bude ve 2D vypinat. No a potom spotreba pujde nekam k 50W (pri procu na 1GHz). Uprimne doufam, ze u ATI tohle pujde taky s 790GX, bo jestli ne, tak AMD/ATI pa pa.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:20:01
avatar
GPGPU je název technologie, která umožňuje počítat některé výpočetně náročné věci na GPU, místo CPU. Poměrně jednoduché. Háček je v tom, že narozdíl od CPU to GPU neumí moc složité příkazy, takže na tom nejde úplně vše, ale zase to co umí, umí mnohokráte rychleji než většina CPU. Krásnej příklad je třeba ta práce s videem nebo počítání fyziky.

Že vede ATi neni divný, ono těch 800 SP, byť v jejich 5D uspořádání je už pěkněj výkon. Víceméně je to podobný, dneska už prakticky nepoužívaný RISC architektuře (poslední příbuzný byly tušim PowerPC od Applu).

CUDA je GPGPU technologie, která umožňuje částečný použití Céčka při programování věcí pro GPU. Částečný, protože jak sem napsal předtim, GPU neumí ani náhodou počítat to co CPU. Byť se časem možná dostaneme do stavu, kdy to tak bude.

Jinak neni CUDA žádnej zázrak, ATi musí mít něco podobnýho, jinak by nebylo možný využití jejich GPGPU. Btw. CUDA je 64bit, problém je, že 8xxx řada neumí, nebo nemá povoleno víc jak 32bit.

Toť vše, otázka jen kouknutí na net..
4res [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 18:00:15

Jak píše DD, všichni o tom mluví, ale málo kdo o tom skutečně něco ví... skoro vše co si napsal je hloupost.

Jak už sem někde psal, tak GPU jednotky jsou výpočetně úplné. Tzv. Touring complete (umí základní aritmetické operace, podmínky, cykly). Ostatní složitější operace se dají rozdělit na sekvenci těhle elementárních operací. Z toho vyplývá, že neplatí tvůj výrok o tom, že neumí "složité příkazy". Umí to samé co CPU.

Základní problém je v tom, jak rychle.
Úloha se musí dát rozdělit na několik, řádově stovek, tisíců a více nezávislých podúloh, tak aby se mohly maximálně využít výpočetní jednotky (800, 240, 128 apod.) Na tohle krásně sedí encoding a decoding multimediálních dat, fyzika, simulace a další (vlastně to, na co se už používají).
Naopak ve chvíli, kdy je potřeba výkon na jednom, nebo několik málo vláknech (běh OS apod.), by GPU mělo o mnoho menší výkon než CPU. Třeba Rv770 má výkon na jedno vlákno 1-2GFlops, CPU kolem 20GFlops.
Z toho plyne i to, že GPU nemůže nahradit CPU. Každý má prostě svoji doménu úloh, na které se hodí více.
Takže nejde o to, jestli ten výpočet "umí". Jak už sem psal umí cokoli co CPU. De hlavně o to, jestli je ta úlaho dostatečně paralelizovatelná.

Dále. CUDA je nadmnožinou C. můžeš používat jakoukoli C konstrukci (dopad na výkon při divergentních podmínkách apod. je něco jiného). Navíc CUDA umí šablony (templates). Ty se používají při optimalizacích. Cuda ještě definuje parametry a počty spoučtěných bloků vláken, což je mimo šablon jedinou důležitou změnou oproti C.

Cuda a 64bit.. Myslíš jako že běží na 64bit systémech? Nebo jak 64bit? To s tím, jaké má výpočetní jednotky nemá vůbec spojistost.
Výpočetní jednotky jsou samozřejmě 32bitouvé. To ti nebrání emulovat třeba 64bit operace, ale bude to pomalejší.

RISC je používaná a to dost. Jak třeba v CELL, tak v klasických CPU, kde se složité instrukce skládají a vykonávají z několika RISC mikroinstrukcí. Jinak spojistost s GPU mi něják uniká.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 18:57:31

Konecne rozumny a vecny prispevek. Tak nepocitej,ze se dockas mnoha reakci
Mescalamba asi myslel to, ze CUDA podporuje C-ckovy double datovy typ,kdezto 8xxx rada karet ma jen 32-bit(single precision) floating point vector processor. Tudiz se na tomto hardwaru double degraduje na 32-bit float.
Osobne bych, na rozdil od DD-ho, CUDU nezatracoval.Ba prave naopak. Pokud se pletu tak me opravte,ale byla to prave nVidia kdo prisel s vyssim programovacim jazykem pro shading(Cg), ktery neni tak vazan na konkretni hardware, narozdil od nizkourovnovych jazyku, pomoci kterych se programuji GPU ati(ted nevim jestli ati uz neco vyssiho ma,kdyz tak me prosim doplnte). A CUDA toto rozviji na general purpose processing.

Doplnuju. Reakce ati na CUDU bylo CTM(Close to metal) nizkourovnovy,ktery se ani poradne neohral a nahradil ho Stream SDK,ktery pridava vysokou uroven. Ale pusobi to cele ,aspon na mne, dost nesourode. Vsak kdo ma zajem si urcite vyhleda.
TommoT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 19:35:25
avatar
Všechno jde, když se chce . Máš v této problematice mnohem větší znalosti než já, ale vlastně si potvrdil, že CPU lze nahradit. Musely by se aplikace i OS psát x vláknové a pak by teoreticky GPU nahradilo CPU. A nevěřím, že by to nešlo. Vždyť vše se píše procesorům na "tělo", tak proč to nejde napsat na "tělo" i GPU? Někdo mi odpovězte . Jinak vycházím z přízpěvku výše, tak mi to upřesněte.

P.S. Podobnost asi viděl ve zkráceným mikrokodu u RISC procesorů, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že se RISC procesory nepoužívají.
4res [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 20:14:30

mArCus_777:
Rozhodně mám v plánu AMD protějška (Stream SDK) vyzkoušet.. Sám sem zvědavý. I kdyby nebylo tak komfortní jako CUDA, výhody AMD GPU to vyváží (hlavně výkon). Kdyžtak dám vědět.

Aha, takhle to myslel... Ono to 32bit není až tak omezující. Ve většině případů stačí. 64bit by bylo výhodné pro různé věděcké výpočty jako nemurické derivace atp. Ostatně G200 už 64bit FP čísla umí. I když nevím jak moc použitelně. Počítají je jakési přídavné jednotky mimo sharder core. Celkový výkon 77GFlops. Čekal sem malinko více.

K Cg se vyjadřovat nebudu . Nic moc o něm nevím... Původně je ale myslím používaný primárně k renderingu. Pro GPGPU musíš mimo Cg znát i DirectX nebo OpenGl. Cuda se jako první odpoutala od těhle api a nenutí aby je programátor uměl. To je myslím hlavní důvod proč je tak využívaná (relativně).

TommoT:
Pochybuju, že se k tomu někdy dostaneme. Spousta problému je neparalelizovatelná, navíc se spoustou podmínek. Ty prostě musí počítat CPU, u GPU by byl výkon malý. Ani sama Nvidia neříká, že CPU je zbytečné, říká, že silné CPU je zbytečné. Výpočetné náročnější aplikace, které by vyžadovaly silné CPU bývají poměrně často paralelní (GPU pozitivní ). Tím se jeho použití vyhneme.

Nejsou náhodou GPU zástupci VLIW architektur? Jakože srovnávat s RISC.. Nevím. Ale v architekturách procesorů se moc nevyznám.
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 21:17:34

Ano, opravdu zajimave na to sla nVidia s tema pridavnyma IU jednotkama. nicmene 77.76GFlops opravdu neni moc ani v porovnani s konkurenci. Vzdyt jestli si dobre pamatuju tak RV670 mela nejakych 99GFlops(RV770 ma kolem 200GFlops a pro zajimavost 8-mi jadrovy cell 107GFlops a 8 jadrovy Xeon cca 77GFlops).Ale IU jednotky maji vyhodu,ze umi pocitat i funkce sin,cos atd.(pokud to umi i RV770,tak me prosim doplnte). Ovsem ruku na srdce, kdo ze zdejsich ctenaru potrebuje 64-bitovou presnost(krom par vedeckych vyjimek)

Cg je opravdu zamereno jen na shading(programove kontrolovat tvar vzhled a pohyb objektu vykreslovanych hardwarem). Pry se v nem da napsat i nejaka ta fyzika. Nevim,nezkousel jsem.Ale primarni zamereni je rozhodne na shading. CUDA je GPGPU,presne jak pises.
Rozhodne StreamSDK vyzkousej.Taky se na nej poradne podivam Navic vetsina nastroju je opensource,stejne jako v CUDA

Ano, Dnesni GPU jsou vyvojovou vetvi VLIW.
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:23:27

Ja si takto high-end teda nepredstavujem...4850 je (naj)vyšší main-stream..high-end bude az 4870 s DDR5 pamäťami.
Ináč, ak už hovoríme o cene, tak by si mal automaticky pripočítať cenu nejakého alt. chladenia (to nám asi zadarmo nevymenia, že?).
Táto recenzia potvrdila len to, čo som už niekedy písal: majitelia kariet 8800 alebo vyšších(výkonnejších) táto karta k zmene GK neprinúti, pre ostatných je to však voľba č.1.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:32:50
avatar
4850 je dost výkoná na příčku hi-endu. A GTX260/280 zase dost málo na tu pozici.

Takže tu máme dobře oceněnej hi-end a jeden hodně předraženej (byť se díky výrobě a konstrukci GTX260/280 neni čemu divit.. hih).
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 20:09:40
avatar
no myslim ze napisat 8800 je nepresne,ak bereme 8800gt a vyssie tak pohoda ale taku 8800GS ci staru GTS 320/640 by som menil urcite
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:28:25
avatar
Jojo, už HD4850 je velmi dobrá karta za svoju cenu... Ale neubránim sa povedať - videli ste recenziu HD4870 na anandtech.com? Tomu ja hovorim poriadny KICKASS pre GTX260 s viac než dvojnásobne väčším jadrom
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:39:06
avatar
Na velikosti nezáleží.. aspoň v tomhle případě.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 12:55:41
avatar
Ale jo zalezi - vetsi cip je drazsi a ma vetsi mnozstvi vadnejch cipu na wafferu.
Fatanh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:41:16

tiež by ma zaujímalo, prečo DD používa pre NVIdiu 3 mesiace staré BETA ovládače , hoci od 174.74 vyšli 2 oficiálne a 1 BETA.
Pre Ati (samozrejme) sú použité tie najnovšie z minulého týždňa aj s tohtotýženným fixom . Hm, čo vy na to
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:50:28
avatar
GTX 280/260 jsou na nejnovějších ovladačích a HD4850 taky zbytek karet ne (jak ATI tak NVIDIA), nebyl čas je uděllat znova, nicméně na výsledcích by to nic nezměnilo, protože testujeme starší hry ;) ... ale pro klid vaší duše to na nových s výměnou části sestavy přetestuji znovu .... nejnovější karty ale mají nejnovější ovladače ...
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 10:55:48
avatar
Protože nebude s každým novým ovladačem všechny karty znovu testovat. A jak tu DD říkal, mění sestavu a bude dělat testy znovu, takže se dočkáš.
Aloha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD nevis 2008-06-26 10:51:06

kdy bude vydanej ten novy chipset 790GX? uz to melo byt tenhle mesic a nic. ja chci kupovat novy vnitrek do kompu a cekam jen na desky s timhle chipsetem. Navic by to mohlo vyresit i asi nejvetsi problem s novyma radeonama rady 4800 a to spotrebu a teploty ve 2D, protoze by u tehle chipsetu bezela jen integrovana grafika.
RomyTM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 11:02:24

Na czechcomputer už ji mají v nabídce jen ta dodací lhůta je neznámá.
Aloha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 11:07:26

Jo o ty desce vim, ale ten termin dodani je znamena to stejne jako kdyby tam vubec nebyla a navic bych radsi nejakou od Gigabyte a o neco levnejsi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 11:20:44
avatar
zatim nevím
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 13:29:12
avatar
Podle informací co jsem zahlídl na Fudzille stále platí konec měsíce jako vydání ve světě. Ale je to info z 19. června, takže nic jistého. Počítám, že do toho 10.7., kdy by měla být dostupná HD4870 určitě budou desky dostupné. Sám na některou čekám

Navíc bych počkal jak bude fungovat ten HybridCrossfire a jestli opravdu ve 2D pojede jen ta integrovaná HD3300. No zatím se aspoň těším
MikeKup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 16:28:16

podle me to umet musi, jinak tim odradi spoustu potencionalnich zakazniku. Aby grafika zrala tak moc v idle, to se mi ani trochu nelibi.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - super test 2008-06-26 10:56:22

Hodne dobry test, mel bych ale jednu otazku. Chysta se neco jako 4650? Moje x1600PRO uz prestava stacit, tak bych rad koupil neco do 1500kc, pokud slevni tak 3850 nebo tu 4650
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 11:14:58
avatar
Načo ti je 4650, choď do 3850/512 je za super cenu. To je teraz asi najlepšia karta v pomere cena/výkon. 4650 ak bude nebude o nič rýchlejšia.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 13:50:37

no nedavno jsem tady v komentarich cetl ze bude stat 1000kc, pokud bude vykon dostacujici pro 17ku lcd tak bych ju urcite vzal
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-06-26 11:55:17

Když se člověk trošku podívá tak HD 4850 sezene už za 3500,- Gigabyte, Powercolor, Sapphire. S HD 4870 je to krapet horší, ale to bylo známo, nicméně ceny jsou nasazeny nízko kolem 5000,- takže jak e karty naskladní a bude jich všude plno, ještě to spadne. S toho plyne, že můžeme být spokojeni a třeba si počkat i na nereferenční chlazení.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 23:37:17
avatar
osobne nyni ziji v anglii a co sem se dival tak zde jsou jiz 4870 bezne k dostani. Problem je ovsem v tom ze vsechny obchody, ktere maji tyto karty skladem nasadily nechutne vysoke ceny v prepoctu nekde kolem 6500-7500 Kč oproti obchodum, ktere je jeste nemaji na skladech (v tych je cena kolem 5500-6000). Takze i kdyz si ji clovek jiz muze koupit musel bych byt blazen kdybych si tych nejakych 14 dnu nepockal az se ceny ustali.
Jinak je to vazne zajimave kdyz 4870 za cenu kolem 5500,- porazi GTX 260 s cenou kolem 9000,-
Neznámý  2008-06-26 12:09:04

Myslel jsem,že to bude test 4870.Myslím předevčírem jste to zmiňoval.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 13:23:16
avatar
nepřišla, je jich zatím málo
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 12:21:01

Jestli nevíte koho se zeptat na CUDA ,tak největší EGO na netu to určitě bude vědět,už teď hovoří o brutálním výkonu při encodování videa.
Co se týká nVidia,tak není problém pro ni vyrobit GTX 280 X2 s chlazením do čtyrech slotů,ale připravte si aspoň 1KW Seasonic s 60A na větev,ale nevím jestli už se takovej vyrábí.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 12:37:55
avatar
nemáte náhodou ocenění smart buy? hodilo by se víc. mimochodem na první straně máte 65nm a r600
honzsevcik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 15:27:11

Čau Honzo Stachu, psal jsem ti email, můžeš mi na něj odpovědět?
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zakladna doska pre 4850 2008-06-26 18:49:33

no vidim ze tu otazku ohladom najvhodnejsej zakladnej dosky pre 4850 ktora by podporovala HybridCrossfire v ktorom by sa 4850 uplne vypla v 2D a sla by len integrovana zaujima celkom dost ludi, tak by som ta poprosil DD ak budes mat nejake info o takychto MB budeme (minimalne ja) vdacny za kazdu informaciu ohladom nich
EDIT: nevies ci to vypinanie 4850 v 2D funguje na zakladkach AMD 780?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 21:00:40
avatar
zatím nefunguje ...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm tak vaham 2008-06-26 22:04:22

hmm tak to bude este zaujimave ak behom buduceho mesiaca skutocne padne cena 9800GTX na uroven 4850 tak mozno zacnem uvazovat o nej a to z cisto energetickeho dovodu kedze (aspon pokial ja viem) umoznuje na zakladnych doskach s podporou HybridSLI vypinanie karty v PCIe v 2D rezime a o vsetko sa stara integrovan; este by som mal jednu otazocku momentalne mam obstaroznu 6600gt ta asi nezerie ani zdaleka tolko co tieto nove karty ze?
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hybrid CrossFire a Photoshop.. 2008-06-26 20:21:38
avatar
Mám doma v jednom počítači desku se 780G s integrovanou 3200 a další 3450 v PCI-E, které by právě měly společně být svolné k využívání výhod HybridCrossFire. Tak teda asi udělám něco jako test výkonu a spotřeby v různých režimech, když je o to zájem? Protože jestli Hybrid nefunguje dobře v této konfiguraci s 3450, je pravděpodobné, že nebude šlapat ani s 4850... Mám ale dotaz, jaký měřák na to použít? Stačí i nějaký levný z GME?
Ohledně využívání výše uvedených GPGPU udělátek ve Photoshopu... Dělám v něm už od verze 2.5.1 a nemyslím si, že i když to bude fungovat, že to bude nějaká obrovská výhoda na běžném poči. Protože... Pokud je obrázek natolik "malý", aby se vešel celý do RAM, nejsou žádné výpočty na dnešních CPU natolik zdlouhavé, aby to za chvilinku neměly spočítané. Pokud bude soubor natolik velký, aby se rozdíl ve výpočetním čase stal skutečnou výhodou a ne jenom machrovátkem do int. diskuzí, bude tento soubor už tak velký, že se nevleze do RAM a ve chvíli, kdy začíná Photoshop (systém) swapovat, tak přátelé, tak v tu chvíli můžete jít na kafe a procesorem to není... Leda že... Leda že bychom už měli Photoshop CS4 v 64 bitové verzi v poči s 16GB RAM, protože na skutečně velké obrázky ani těch 8GB není konečná...
Neříkám že to je blbost, ale nebude to nejspíš něco, co dramaticky zrychlí práci ve Photoshopu. Rači by hoši místo vymýšlení pí*ovin měli dodělat podporu víceprocesorového zpracování úloh, protože to je furt BÍDA i v CS3 a to jak na Leopardu, tak ve Vistách...
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 20:25:41

Vidim ze mame s PhotoShopem stejne dlouholete zkusenosti.
Kdyz jsem se docetl o plug-inu pro PS, hned jsem se jim zajimal, stahl si zdrojaky prelozil a experimentoval. Dosavadni verze obsahuje jen InvertFilter, AutoLevelsFilter, KnnFilter a LRDeconvFilter. Funguje to vcelku dobre(na to ze je to spise jen ukazka moznosti programovani CUDA pro PS). A vsechny operace,ktere klasickou cestou nejakou tu sekundu trvaji(dle velikosti obrazku), se provadeji v realnem case. Ovsem podle posledni presentace nVidie,kde ukazovali daleko vice "figlu" je tento plug-in o notny kus dal a asi uz nebude open source. NEdivil bych se ani kdyby byl placeny(Ano ten,kde predvadeji rotace 2GB fotografii v realnem case).
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 20:51:54
avatar
No ale pprávě ten "fígl" s rotací je celý podezřelý a nejspíš pro lamy... Přece: Pokud otevřu 2GB fotografii a chci s ní rotovat, tak tak dělám pomocí volných tranformací (nejen apple+T), kdy můžu s objektem nejen rotovat, ale i měnit velikost, polohu, poměr stran... Toto vše probíhá v jakémsi náhledu a v tomto náhledu to běhá rychle i teď, v tom problém není... Po "odkliknutí" se operace provede. Pokud se provede rychleji výsledné zpracování, budiž, ale to nijak nesouvisí s předváděným "kolotočem"... Pokud je to o tom, že se nepracuje v režimu náhledu, ale rovnou naostro, tak potěš, protože každá změna velikosti směrem dolů, rotace, deformace je ztrátová operace a proto se s tím dělá v náhledu, abychom si to poštelovali naprosto přesně a pak to "potvrdili. Jo pokud to chceme bezztrátově, tak použijeme smart layers/objects, ale ty taky lítají rychle už teď... Prostě to co předváděli, na mě mírně řečeno nepůsobilo moc důvěryhodně...
Myslím, že Photoshop bohužel není vhodnou "cílovkou" pro předvádění výše uvedeného. Photoshop přece není primárně nějaký převodník, ale montážní a retušovací nástroj, jehož hlavní výhodou je libovolná vzájemná a editovatelná kombinace zdánlivě jednoduchých funkcí a nástrojů... Kolik procent času s Photoshopem tráví "pracant" čekáním na dokončení nějakého výpočtu a kolik procent precizním cestováním/maskováním/retušováním/malováním různých stínů, odlesků a já nevím čeho... O zvýšení výpočetního výkonu to není...
Jo to převod videa, to je jiná.
Nebo proč neudělají něco na kompresi/dekompresi komprimovaných Zipů/Rarů/StuffItů/? Občas přijdou data v podobě několika gigových packů a TO JE ČEKÁRNA!!! Obzvlášť na Mackovi... V takových oblastech bych čekal snahu...
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Co vlastně potřebujeme za GK? 2008-06-26 22:07:07
avatar
Když jsem tady tak projížděl ty DDho testy zjistil jsem, že do rozlišení 1600*1200 (mám 19'CRT a časem budu kupovat zřejmě 22'LCD 1680*1050) asi není skoro nikde potřeba silnější karty než hd3850 512mb Za necelé 3 týdny si musím jít pro novou grafárnu( stará vyhořela a už víc jak měsíc jedu na nouzovce narychlo koupené za 200,- nv ge2MX 64MB PCI a upřímně řečeno je to peklo) a vůbec netuším co vemu jestli 3850 nebo 3870 či 4850
MŮŽE NĚKDO PORADIT?

PS: Kde se dá sehnat hd3850 512mb za 2k? díky
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 22:09:51
avatar
ber 4850 - zejmena pokud chces prejit na 22" monitor.
Mad Chick [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-26 22:21:27
avatar
No ještě před hodinou jsem byl pevně přesvědčen o 4850+accelero S1, ale ted už si tak jistý nejsem. Když se podíváš pořádne na ty výsledky, tak třeba to poslední srovnání proti 100% výkonu hd4850.. 70% hd3870.. 60% hd3850(512mb).. 50% což už mi nepříjde jako nějaké extrémní rozdíly
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 18:17:40

Pokud ta grafika bude pro 22 LCD tak urcite vezmi tu 4850. Prijdou hry na ktere 3850 nebude na plne detaily stacit, 4850 vydrzi urcite dele. Ja jako majitel 17ky bych ale bral 3850
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - článek... 2008-06-26 22:25:29

napíšu to zcela upřímně: kdyby ten článek nebyl o tématu které mě zajímá tak bych to při čtení druhé stránky vzdal. Slovní spojení, zcela zbytečné opakování slov a celková nečitelnost textu dělají z této recenze hromadu grafů a balastu který není nutno číst. Znám zdejšího (šéf)redaktora už dlouho ale nikdy jsem od něj nečetl takový paskvil. Opravdu nebýt informační hodnoty obsažené v grafech bylo by to jenom plýtvání webovým prostorem
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 00:22:16
avatar
hmmm, tahle reakce mě tedy mrzí, já si dával tak záležet aby to bylo čtivé
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 07:03:52

Mě to přijde jako šité horkou jehlou. Ale nic si z toho nedělej, některé moje články taky za moc nestály, nemůžeme být pořád dokonalí. Ještě mě napadlo: co takto zpracovat nějaký článek o nVidia CUDA a GPGPU, tohle by mě hodně zajímalo, a když tvrdíš že o tom skoro nikdo pořádně nic neví tak byste tu mohli být jedni z prvních co to publiku osvětlí
A na konec mi v článku chybí porovnání výkonu se zapnutým/vypnutým AA, aby bylo vidět jaký tam je výkonnostní propad když tvrdíš že na tom AMD/ATi zapracovalo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 21:27:48
avatar
na co AA a bez AA, když jsou hladiny FPS vysoko nad hranicí hratelnosti? A protože testujeme s AA/AF je tam ten rozdíl jasně vidět mezi HD3850 a HD4850 ;) ...

co se týká GPGPU hledám člověka, který by to byl schopne sepsat, já si na to netroufám a hledám ho usilovně protože ty lži a opsané marketingové žvásty co o tom píšou jinde to se nedá číst ... dnes můžete být svědky toho, jak vznikají IT mýty ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-28 15:14:08
avatar
Tak to nepis jako bulvar a nebut fanatik.Rikame ti to tady porad dokola a co ty s tim delas?Nic!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 21:23:54
avatar
problém je že to jako bulvár nepíšu a njesem fanatik narozdíl od některých a narozdíl od některých médei se vám nesnažím podvávat zkreslené informace ....
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 00:02:09
avatar
mno ještě se těšim na 4870 ale nvidia ma docela problém... Poštvala na sebe intela , HW ma drahy, jeji chipsety niko nechce .. mno...

ATI HD 4870 čekám !
Jorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 18:53:47

A co teprv X2. Ačkoliv pro mě evidentně nebude důvod měnit svou 3870x2 (leda že by mi GTA4 nebo Mafia 2 nechodily na plný detaily). Spíš až 5870x2....
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 08:10:45
avatar
" ATI Radeon HD 4850 – high-end za 4000! " To je teda zase nadpis... Ma skvely vykon za par korun a deli ji " jen" 30% od prave hi-karty,ale HD4850 neni highend.Nebo ty si to pro sebe jeste nejak rozdelujes treba na nizzsi,stredni,vyssi a nejvyssi?? protoze to by si mohl napsat teda o pomalu kazde karte az nekam po 8800GT.
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 15:44:44
avatar
Take uz ne za 4000 ale 3500
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-28 15:03:26
avatar
Ale highend ani omylem,prece se z vas nestali bla**nci
A.J [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-28 15:50:34
avatar
ja bych rekl ze Highend to je protoze si na ni zahrajes skoro vsechny hry na nejlepsi grafiku ve full HD a to jen za 4000 Kč takze pro me je to jasna volba.

jeste se uvidi jak se bude narocnost her nini posouvat ale myslim si ze uz to nebudou takove razantni skoky takze tahle grafika by mohla vydrzet aspon rok ci dva
Indy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SKLADEM za 3400 Kc !!! 2008-06-30 23:31:27
avatar
http://www.pixmania.cz/cz/cz/1304949/art/sapphire-technology/
radeon-hd-4850-512-mb-gdd.html?srcid=6994&Partenaire=
Seznam_Potesil&CodePromo=oui&aftrack=
TWpNd016czNNamM0OzEyMTQ1NzQwNjM7UGFydGVuYWly
ZT1TZXpuYW1fUG90ZXNpbCZDb2RlUHJvbW89b3Vp
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-28 20:04:41

nepoznate nahodou nejake slovenske e-shopi ked predavaju 4850 bo som sa dival a v ageme maju Sapphire za 5140,- a na pixmanii maju tu istu kartu od Sapphire za 4299,- ako je mozne ze je taky obrovsky cenovy rozdiel medzi nimi?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 19:12:54
avatar
DD az budes testovat 4870 popr. 4870X2 moh bys vyzkouset rozdil mezi PCIe 1.0 x16 a PCIe 2.0 x16?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 21:22:07
avatar
nemůžu, nemám desku která by měla stejnou čipovou sadu a slot PCie 1.0 a 2.0 tak aby se dal nějaký relevantní závěr vyvodit ... každopádně rozdíl bude tak kolem 5% maximálně, propustnost sbernice PCie 16x není nějaký velký problém. halvním přínosem 2.0 je schopnost přivést více energie ke kartě, výkon je až druhořadý ... podobným problémem bych se tedy vůbec nezabýval ...
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-06-30 23:15:51
avatar
Zkoušel jsem to a rozdíl byl v Q3A 11 FPS (z temer 1000) , v crysis 1 FPS , v CS:S testu 1,2 FPS atp, COD4 2 FPS atp ... ale ty rozdily byly spise tim ze se jednalo o temer 2 roky rozdilne desky celkove, ne jen PCI-E 1/2 ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-30 23:30:51
avatar
to se dá taky hodit na chybu měření
Sektor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-07-01 10:43:22
avatar
To je taky možný, ale jelikož si takové a podobné testy dělám už nějakých pár let vždy když něco dostanu pod ruku (a to je díky bohu častu) tak to aji odpovídá realitě :-)
ombres [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - evolution 2008-06-29 23:05:10
avatar
ta to tý nvidii ale natrela!!!!!!!!!!!!!
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 2008-07-01 13:58:04

Kdy bude recenze karty HD4870 ? Diky
skiper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Geforce Nvidia 2008-07-10 00:38:43

Heh... AMD/ATi žíje GeForce Nvidia hnije Ale ne co to zas plácám. Během měsíce takhle skolabovat Nvidii) Lol XD Ale ty nové ATiny sou fakt prvotřídní už abych vystřídál (ted se nesmát) moji starou vyvrakovanou ATi Radeon X550 xD za 4870 až dojde do ČR Ted si myslím že Nvidia bude chtít vrátit úder a nebude nic nového ted dlouho úvádět na trh dokud nevyvynou nějakou bombu, ale kámec úrazu Nvidie. Ceny! no uvidíme do budoucna ale jestli to chcou vrátit GTX 280 X2 to se asi moc nepodaří a plus nemám obří case od PC aby se mi tam 280 X2 vůbec vlezla Když sem to vyděl tady na DD jenom na obrázku mi to stačilo Takové mega jádra už sem nevyděl dlouho, prostě pro mě AMD/ATi 4ever Jinak jak je to s datem 10.7.2008? Mají dojít ty 4870 ne? snad jo tak uvidíme
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 812x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1456x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2245x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1991x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1321x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 1