| 
				
	 Strana 10 z 12  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sapphire ATI Radeon HD2900XT 512MB - DX10 
 
Dnes jsme zařadili testy dvou reálných her s použitím nových DX10. Jedná se o hry, kterým byla dodána podpora DX10 a s tím související vlastnosti až po dokončení formou Patche. Nejedná se tedy o původní DX10 hry, což se nejspíše podepíše na výkonu karet. Asi nejreálnějším obrázkem je DX10 Patch v Company Of Heroes.  
 
  
 
Samozřejmě k vychutnání DX10 je zapotřebí operační systém Vista a odpovídající ovladače grafických karet. Nvidia nedávno vydala nové pro Vista a celkem si v nich pod DX10 polepšila. Demo Call of Juarez DX10 vyšlo spolu s HD2900XT. Nové ovladače neudělaly s výkonem HD2900XT vůbec nic. 
 
  
 
Zajímavější je však povedená hra Company Of Heroes, která je běžně dostupná a stačí ji jen opatřit DX10 patchem. Je to tedy reálná běžně dostupná DX10 záležitost. Upřímně řečeno, rozdíl DX9 a DX10 je. Detailnější obraz i efekty jsou super na druhou stranu je výkonová daň v pravdě vysoká. 
 
  
 
Hra je na rozlišení 1280x1024 hratelná na všech testovaných kartách. Rozdíly jsou však minimální a 8800GTX rozhodně nepodává výkon, který by odpovídal její ceně. Cenově méně než poloviční 8800GTS končí sice poslední, ale rozdíl 5 FPS v 1280x1024 proti 8800GTX ... mno nevím, nevím. Měřili jsme to třikrát a pokaždé to vyšlo stejně. Tento test tak nějak potvrzuje moji domněnku, že podpora DX10 u mainstreamových karet typu GF8500/8600 a HD2400/2600 je sice krásná, ale v praxi k ničemu - tahle první generace grafik podle mě nikdy DX10 hry na solidní detaily nezvládne - hrát v DX9 nastavení tak bude skoro nutnost. 
 
Připravujeme na to samostatný článek, nicméně prozradit rozdíl výkonu v CoH při testování DX9 a DX10 mohu. K výsledkům v DX10 připočtěte zhruba 45-50% těchto hodnot a dostanete výsledky pod DX9. Mainstream nemá šanci ....  
 
  			  |