Kingston 128GB V a V+ Series – cenově dostupné SSD disky už nejsou pomalé Tisk E-mail
Napsal Tomáš "holoway" Hort   
Úterý, 17 srpen 2010
Přejít na obsah
Kingston 128GB V a V+ Series – cenově dostupné SSD disky už nejsou pomalé
Vývoj a technologie nejen u SSD disků Kingston I.
Vývoj a technologie nejen u SSD disků Kingston II.
Kingston SSDNow V a V Series 128GB - představení SSD
Kingston SSDNow V a V Series 128GB - balení a příslušenství
Podrobné informace a na čem závisí výkon SSD
Testovací sestava, testy
Použitelnost SSD v praxi, hodnocení a závěr

 

  • Použitelnost SSD v praxi, hodnocení a závěr

A je tu závěrečné hodnocení. Počkat...nezapomněl jsem na něco? Ví někdo na co a proč?

Ano, chybí přece část článku o provozních vlastnostech testovaných SSD disků. Jenže to není chyba. O tom, jak se při práci SSD projevují, vám řeknu teď a vejdu se zřejmě do jednoho krátkého odstavce.

SSD disky mají oproti běžným plotnovým diskům mimo výhody rychlostní i výhody provozní. Za prvé je většina aktuálně prodávaných modelů velikosti 2,5 palce, což je vhodné jak pro notebooky, tak i pro stolní počítače. Jejich spotřeba (a to platí u všech včetně Kingstonů) je velmi nízká a pro běžně netestovatelná. Pohybuje se v rámci jednotek wattů. Hlučnost je nulová. Vychází z rovnice „žádný mechanický pohyb = žádný hluk". Zahřívání je pak velmi nízké. Při zátěži se teploty zvýší opět pouze o jednotky stupňů Celsia. I v tomto směru jsou tedy SSD velkým krokem dopředu.

A jaká je tedy použitelnost v praxi? Za prvé nesmíme v tomto případě porovnávat s běžným diskem v oblasti GB/Kč. SSD disky jsou prostě úplně jiné, jedná se o zcela novou technologii na trhu a cena je vyšší. Pokud bychom měli podíl velikosti vůči koruně brát jako vážný argument, nikdy bychom si SSD nepořídili.

kingston_ssdnow_v-plus_ssd-1

U SSD je hlavní rychlost přístupu k datům. Ta je oproti běžným diskům extrémně lepší. Průměrný pevný disk s plotnami má přibližně 13ms přístupovou dobu, SSD v řádech menších než 1ms. To se projeví hodně, hlavně u malých souborů. S těmi si totiž SSD rozumí skvěle. Rychlosti čtení/zápisu třeba 4KB souborů jsou u plotnového disku v řádech desetin MB/s. U SSD je to pak třeba 10MB/s. Proto je práce systému s SSD tak rychlá. Druhou věcí jsou pak celkově rychlejší přenosové rychlosti. Běžný plotnový disk typu Samsung F3 500GB dosáhne cca 130MB/s rychlosti čtení či zápisu, dnes testované SSD mají specifikaci 200/160MB/s, resp. 230/180MB/s. I zde to rozdíl je, i když ne tak markantní jako u přístupové doby a malých souborů.

Po nainstalování operačního systému Windows 7 Home Premium se od zapnutí počítače vše nahraje za cca 25 sekund, samotný systém pak za 15-16 vteřin. To vše u disku Kingston V+ Series 64GB. U disků plotnových trvá načtení systému minimálně o 10 sekund déle. To jen tak pro příklad, přesné testy a výsledky si v tomto směru ukážeme příště i s podrobným popisem různých činností na různých discích a jejich rychlostí načtení

 

  • Závěr

Všechny důležité informace jsme si rozvedli v článku. SSD disky Kingston jsou velmi rychlé a aktuálně se jejich cena pohybuje na nejnižší hranici za danou velikost na trhu. Kingston prostě tlačí v oblasti cen pilu. 128GB verze se série „V" se dá sehnat v běžném e-shopu za cenu okolo 5600,-Kč, což už je důvod k úvaze. O něco výkonnější verzi ze série „V+" seženeme při velikosti 128GB za cenu okolo 6700,-Kč. Je pak otázkou, zda se vůbec vyplatí si připlatit za vyšší model. Podle testů a jejich procentuelních výsledků se zdá, že ceny jsou nastaveny přesně tak, jak mají, a pokud se rozhodnete pro dražší V+ Series, dostanete za příplatek 1100 korun adekvátní zvýšení rychlosti.

Na druhou stranu z mé zkušenosti není rozdíl skoro poznat, a proto v rámci poměru cena/výkon bych doporučil spíše levnější model Kingston SSNow V Series 128GB. Při přechodu z plotnového disku rozdíl rozhodně poznáte u obou. Kdo však chce to nejlepší za konkurenčně výtečné peníze, zvolí model V+ series.

plusminus_v
plusminus_vplus
  

"Na SSD solidní cena při vynikajícím výkonu a kapacitě"

Za zapůjčení disků děkujeme společnosti Kingston

AUTOR: Tomáš "holoway" Hort
Snažím se usměrňovat blogy se články od Vás, čtenářů. Pište o čem chcete, co chcete a jak chcete, ale ať to má hlavu patu ;) Pokud máte dotaz či chcete urgovat vydání článku v blogu, napište mi zprávu přes web nebo na icq.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TondaR. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plastový USB box 2010-08-17 13:52:09

Jen detail, ten plastový box, co je v bundle balení není určen primárně na SSD, ale na ten disk co se vyndá z notebooku.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:14:42
avatar
:o) Dík za info, to jsem nějak přehlédl, ale smysl to dává
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 13:59:23
avatar
Co dodat věřím že je super ale stále tak nějak se mi nerentuje a hlavně nejsem přesvědčený že ho nutně potřebuji ale musím přiznat že kdyby byl za rozumnější cenu a nebál jsem se že mi za 3 roky zakuká tak do něj jdu.Takhle si ještě počkám.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:16:38
avatar
Mám 64GB verzi, sice V+ Series dražší, ale V Series 64GB stojí 2900, což už celkem k zamyšlení být může. Vejde se ti na to systém a většina programů (pokud nepoužíváš něco, co má velikost v desítkách gigabajt)
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 15:50:51
avatar
Ja som si kúpil 128GB verziu, predsa len hry zaberú veľa.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 14:11:37
avatar
Cely pocitac je kopa cipu, stejne jako ssd, obavy o zivotnost jsou asi tak relevantni, jako se bat, o zivotnost ramky.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:17:32
avatar
No až na to, že RAM je zcela jiný typ pamětí. A rozhodně není paměť jako paměť a čip jako čip
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 17:59:04

Proč se bát? Od toho je Trim, jinak je udávaná životnost na úrovni klasických HDD ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 19:27:48
avatar
To jo, ještě předělám tu tabulku plusů a mínusů, jde o to, že TRIM nepodporují jiné než Windows 7 (a Server 200 a tak je otázka, jak to na ostatních vydrží, v případě Kingston jsme tu v diskuzi došli k tomu, že není program jako Toolbox od Intelu, který by u Kingstonu uměl obnovit bunky na puvodni stav...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 14:11:50
avatar
Na pc nedelam zadne "divociny" tak si myslim, ze mi muj HDD jeste nejakou dobu vydrzi. Kdo, ale potrebuje rychlost, tak urcite dobra volba.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:39:03
avatar
Naprostý souhlas, mám tady něco serverového. Rychlost čtení je nějakých 85-95mega a zápis je na nějakých 75-85mega takže jsem zpokojen
zoidberg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 14:18:41
avatar
Me by spise zajimal test OCZ agility 2. Je o neco malo drazsi ale taky by mel byt o tridu rychlejsi. Nicmene je tahle investice pro radu lidi porad nevyhodna. Tech par vterin me za to nestoji. Kdybych zpracovaval nejake videa, fotky tak jo, zrychli me to praci.Na beznou praci nebo hry pravdepodobne zbytecne vyhozene penize.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 14:44:36
avatar
u fotek a videi by si mel ale vazne problemy s kapacitou...jinak vertex 2 by mel byt lepsi nez agility.
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ocz 2010-08-17 14:29:47

nechcete udelat recenci ocz revo drive? podle me v pomeru cena / vykon / kapacita porazi uplne vsechno. TRIM je pry do budoucna prislibeno pres software.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:02:27
avatar
zkusíme sehnat a uvidíme ... nicméně tohle zdaleka není poslední test SSD letos
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:01:47
avatar
a co takhle hybrid disky? podle mě je to docela životaschopná technologie a něco jako seagate momentus xt bych si chtěl namontovat do notebooku.
nemohli by jste ho sehnat na testy?
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hdtach 2010-08-17 15:03:22

Ten HDtach je asi v. 3.0.4.0 a ne 3.0.0.4
Taky pokud mam zkusenost vysledky jsou casto jine u stejne verze free a placene. Ale to jen tak na okraj.
Jinak prima clanek.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zvuk u SSD.. 2010-08-17 15:07:37
avatar
..no nevim jak vám, ale při vysoké zátěži se mi občas stává, že disk píská a to docela hlasitě.

Jinak pěkná recenze.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 18:04:17

To musí mít hodně nekvalitní cívky, jinak v tom nemůže nic vydávat hluk.

Máš i jiné vysvětlení?
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 15:23:20

ten disk bol zaujimavy pokial nevysiel OCZ VERTEX 2
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 20:19:43
avatar
jj mam ho doma a zatim si nemuzu stezovat a cena/vykon nejlepsi zatim
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 07:55:21

aj ja taky chcem! ale tuho rozmyslam, ze kupim tento Kingston 128 GB V k mojmu Corsair nova 64GB a uz ma nebude nic trapit
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:33:47
avatar
Zkusím sehnat, vypadá velmi dobře za tu cenu ;)
Ezio91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 16:45:04
avatar
test OCZ Agility 2

Odkaz
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:03:55
avatar
Slusny clanok, diky. Aby som nezabudol, len tak pre zaujimavost - to cervene logo sa nazyva Kingston Redhead, medzi kamosmi Rex ;-).
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 17:18:22
avatar
ssd je silne navykova zalezitost, plotny pak clovek nechce ani videt.. jedine na skladovani velkych souboru, ve vsem ostatnim plotny ztraci i stonasobne.. a hlavne ten feeling z pouzivani systemu, vsechno ma bleskovou odezvu, konecne si clovek rika, ze se to zas nekam pohlo
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:31:49
avatar
Já jak jsem to nainstaloval (Kingston V+ 64GB) tak jsem úplně čuměl. Po instalaci Windows 7 a pár programů to startovalo za 15 sekund. Jenže zřejmě všemi těmi záplatami, co se stahnuly, se ted windows startuji 50 sekund, coz je docela rozdíl ani nevim, jak jsou ty zaplaty dulezite, kazdopadne nic jineho tam skoro nemam oproti predtim a takovy rozdil

Edit: to otestuju v příští recenzi, co se stane s výkonem, pokud se nainstaluje to a to a hlavně ty aktualizace, které podle mě za to zpomalení mohou, neb vše ostatní jede perfektně stále a rychlosti jsou v pořádku a bez propadů.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 18:05:13

Používáš Trim? POdle toho co píšeš, bych řekl že ne.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 19:29:21
avatar
To se mě ptáš jako vážně po tom, co jsem napsal tento článek? Ano používám, funguje, jen tam vidím výrazné zpomalení při startu počítače po instalaci aktualizací Windows 7, takže to co nevidět otestuju.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dakujem a chvalim :) 2010-08-17 19:18:33
avatar
chcem pochvalit a podakovat ze sa zacinate viac venovat SSD diskom. Naozaj sa to uz blizi pouzitelnym cenam aj kapacitam, kedy na system a zakladne veci staci tych 60-150GB v dnesnych cenach do 2-6k uz je to naozaj zaujimave.

Este par tyzdnov pockat ako Intel zatlaci na ceny s novou generaciou diskov ...

Vdaka za tie zhrnujuce a prehladne clanky.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 20:05:13
avatar
Hezký test který mi jen potvrdil že zatím SSD má význam jako upgrade do ntb kde jsou pomalé disky a také z důvodu nemožnosti poškodit SSD pádem což je také plus.
Ale k vážnému nasazení do desktopů zatím nedozrály.
Až se doladí dětské nemoci tak to bude o něčem jiném. Ale to přijde časem. HDD je lety pilovaná ověřená technologie tak to nějaký čas ještě potrvá než budou SSD stejně použitelné jako dnes mechanické HDD

Ikdyž uznávam že by bylo příjemné mít v primárním slotu v ntb půl TB SSD a v sekundárním HDD na filmy

Když už se chce vyšší výkon a příjemná cena tak je lepší udělat si RAID 0 dvou 1TB disků a je po starostech jen za 3Kk. Chce to hlavně vybrat disky na které jsou dobré reference a jsou dvouplotnové. Já si vybral od WD s 32MB cache a výkon je znát. Boot Win7 jsem stopkama neměřil ale nad 30 vteřin není. Zezačátku se mi výkon nezdál tak extra ale když jsem zjistil že mam fragmentaci 36% tak mi bylo jasné kde je chyba
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:42:59
avatar
dětské nemoci? a jaké? cena není dětská nemoc :-X aspon myslim
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:48:12
avatar
třeba nutnost mít na disku cca 10% volného místa a problémy s degradací výkonu. Ošetřuje to sice TRIM a podobné fičurinky ale čekám až to bude jako u klasického HDD bez omezení kde OS obstará vše a to vidim reálně tak v další verzi Oken. Prostě to pořád má své mouchy...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:30:21
avatar
tak maximálně se ti může stát, že ti TRIM nebude pod W7 fungovat kvůli jinému používanému ovladači než od MS. jenže třeba u mě, ač jsem AHCI ovladač přímo od AMD instaloval, jede systém sám od sebe pořád na MS driveru a vše v pohodě. ovšem netestoval jsem, jaký ovladač ta AHCI instalačka od AMD obsahuje či neobsahuje.
Maros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - funkcia TRIM 2010-08-17 21:30:27

mozno sa mylim, ale TRIM nefunguje na principe, ze ked SSD nema vela prace, tak vykonava funkciu TRIM, teda nulovanie? ved keby prepisovanie robil vzdy pri mazani "bitu", tak by zbytocne stracal na vykone, alebo nie?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:41:40
avatar
to, co jsi popsal dělají garbage collection, což jsou algoritmy, které jsou přidávány do firmwarů SSD disků, které TRIM nepodporují TRIM je tuším provázán s řadičem a probíhá tam alokace smazaných buněk ihned.
Maros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 21:53:34

tak potom je tu napisany blud??? http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/18325-nemocne-ssd-poradime-vam-jak-ho-snadno-vylecit
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 23:45:56
avatar
ano, je. ale pouze v té větě ohledně práce funkce TRIM. To, co je tam popsáno, je garbage collection, které ale musí někdo vyvolat, což dělá nejčastěji firmware. To probíhá v případě, že disk je v klidovém stavu. TRIM je funkce informační, která ihned dává podnět pro SSD, že má buňku opravdu smazat pokud tedy mažeš soubory, trvá to déle než bez TRIMu (zde je otázka, zda to poznáš), ale buňky jsou ihned připraveny pro další zápis
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prima 2010-08-17 21:41:55

Diky za test-testu neni nikdy dost. :-). Jen by me zajimalo, jestli uz Kingston konecne pro tyto disky vydal nejaky nastroj pro trim-on-demand, aby i uzivatele XP a Vist mohli s klidnym svedomim kupovat a jednou za cas vykonnost disku osvezit...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 00:27:44
avatar
ahoj, nechci a zřejmě ani nebudu zkoušet, ale mohl by fungovat program i od jiného výrobce, který pracuje na bázi TRIM (třeba Toolbox od Intelu?). jednou za čas je fajn to pustit, ale není lepší přejít na Windows 7?
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 06:43:19

Programy od jiných výrobců pracovat nebudou a ani nemůžou. Proč by to ti jiní výrobci dělali? Klíč tkví v řadiči, dokud Kingston nezačne používat něco normálního, tak ty utility fungovat nebudou.
Jde to dokonce až tak daleko, že rebrandovaný Kingston X25-M nelze projet Intel Toolboxem. Prostě není detekován.
Přechod na Windows 7 má určitě smysl pro uživatele XP, ale pro uživatele Vist (můj případ) je holý nesmysl dát dalších 2500 Kč za koupi něčeho, co mi nic nepřinese.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:21:06
avatar
Jo tak. No cena Kingston SSD je dobra, vykon taky, ale možná jsem tam měl přidat malou podporu se strany softwaru, pac nikde zadna nabidka noveho firmwaru, ted co rikas je asi taky pravda, to tam dodelam asi do te tabulky.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-21 13:43:24
avatar
Ďakujem neprosím, radšej normálneho výrobcu (Corsair, OCZ) ktorý netlačí na tú blbú sedmičku. To si totiž okrem SSD môžem rovno kúpiť aj OS a to už sa pekne podraží.

Nie nechcem prejsť na sedmičku, je to choré že niekto vyrobí program ktorý funguje iba na konkrétnom OS a na druhom OS s rovnakým jadrom to nejde
A tie srandy s toolboxom, pokiaľ viem Kingston SSD nevyrába ale stále ich prekupuje od Intelu. Načo im je blokovať ešte aj toto.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-21 15:16:41
avatar
Tak podle mě je dementní i to, že máš program, který musíš spouštět, aby ti disk pořád běžel, jak má. Řešení to je, ale abych "pokaždý" když zapnu počítač zapnul program na "vymazaní" buněk na SSD...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-21 15:30:13
avatar
Netvrdím, že je to ideálne riešenie ale je to pre mňa ako nepoužívateľa W7 stále lepšie riešenie než nechať disk tak aby sa spomaľoval sám.

Určite nie je problém ten program nastaviť tak aby sa spúštal po nabehnutí O.S. sám, s parametrami ktoré mu určím ja

Keď sa pozrieš na môj profil tak uvidíš, že zatiaľ som sa v otázke SSD nerozhodol nakoľko mám 10k rpm disky. Časom prejdem na SSD ale musí to byť aspoň rovnako spoľahlivé riešenie ako platňový disk. K Raptorom (drahým diskom)som dostal 60 mesiacov záruku, drahé SSD-čka majú zatiaľ max 36 mesiacov.
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-17 22:40:11
avatar
Me by zajimalo, jak je to s SSD na Mac OS X. Sice je na Youtube plno videii, jak to skvele slape, ale pokud vim, tak TRIM Mac OS X nepodporuje. Nevite nekdo? :-) Vyplati se?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 09:23:18
avatar
Mac OS TRIM oficiálně opravdu nepodporuje. Viditelně je to tak, že pokud má disk podporu TRIM nebo i jen garbage collection, ani jedna funkce pod OS nejde. Důležité ale je, že zřejmě kvůli jinému filesystemu nedochází k degradaci výkonu SSD, což je potvrzeno. Jenže je tu ještě ta věc, že pokud si koupíš SSD disk do Maca, nemusí tam být podpora, resp. Apple podporuje jen SSD, které s počítači dodává (a ty mají opravdu nízkou rychlost).

Pokud umíš anglicky, tak zde je přímo článek pro tebe o této problematice Odkaz
PanPrcek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 07:09:45
avatar
Super, dik za info :-) AJ neni problem, dik za odkaz :-)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 10:04:56

První SSD se dělali v SSSR začátkem 70ch let. Byla to nutnost, protože neuměli dělat dobré a současně spolehlivé při masové výrobě magnetické disky.
Anonymní  2010-08-18 11:50:07

Super test, díky za něj. Pro mě jsou ale překvapující nemálo horší výsledky na ADM. To je jakože dost špatenka... V době kdy se každé procento výkonu navíc nebo namíň vydává za otázku života či smrti... Japatototo...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:18:55
avatar
Spíš nerovné podmínky při testování ;) Na mé Gigabyte 890GX to jede na max. Psal jsem, že je to testováno na sestavách, které fungovali už déle a tak výsledky nemusí být zcela přesné. S SSD ale počítáme spíše jako ze systémovým diskem, a tak přístě už testy budou jiné a lépe porovnatelné (ač teda ne na dvou sestavách, jako ted)
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 12:54:41
avatar
Tak super, už jsem se bál
Protože to by bylo to... žinantní...
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TRIM vs. obnova smazaných soub 2010-08-18 17:48:20

Mám na srdci jednu docela podstatnou věc a tou je TRIM vs. obnova smazaných souborů. Obávám se, že právě z podstaty funkce TRIM je obnova případných smazaných souborů pasé. U HDD jak bylo řečeno se mažou pouze informace o umístění souboru, ale fyzicky je ten soubor stále na místě dokud není přepsán jinými daty. Takže pozor, až se někdo z Vás omylem uklikne a smaže si nějaký ten soubor na SSD s TRIM. Z hlediska bezpečnosti smazaných dat je to ale plus, neb se nemusíte starat o totální výmaz souboru.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 19:33:39
avatar
Jo, podle smyslu TRIMu by to tak být mělo. Otestuju, co mi napíše Recurva či jiný obnovovací program
Anonymní  2010-08-18 21:10:01

využitelnost je podle mě pouze v noteboocích...zkuste to porovnávat cenově(neberu velikost) SSD za 7000 vs 5 HDD po 1200 např v RAID0...vyjde vám jasně, že ve stolním počítači zatím nemají co nabídnout...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-18 22:41:51
avatar
Jenže vy porovnáváte přenosové rychlosti, o kterých to zase tak u SSD není. Je to o rychlosti přístupu k datům. Ano, RAID několika disků to také zrychlí, ale v životě se nedostane na desetiny ms jako SSD disky. z toho plyne i zápis a čtení malých souborů, které budou také mnohem rychlejší. Navíc z rozvojem technologií SSD to bude čím dál lepší (SSD jsou teď pořád dle mého názoru v plenkách) a třeba zde zmiňovaný Vertex 2 od OCZ už má zase novinku, která řeší tyto malé soubory ještě rychleji.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 08:22:48

nechcel by som byt pri tom keby sa mi malo roztocit 5xHDD v skrini za 7000 si kupis 64GB SSD + 1TB 7200rpm nie je o com
Jaruna007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Chaos ve značení 2010-08-19 09:57:27

Taky po očku pokukuju po cenách a typech SSD a k vánocům nějaký ten nákup plánuju. amozřejmě mne hodně zajíma cena, ale ať se na mne kluci od Kingstonu nezlobí, dokud si neudělají pořádek ve značení svých SSDéček tak disk od nich nechci. To je pořád jen samá generace a s + nebo bez a člověk jak vybírá v eshopu tak jen tvrdne co mu pošlou. Tak tudy kluci Kingstonovští ne!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 12:11:50
avatar
Ale jo, máš to tu popsané dobře v článku. Ano, starší verze se ještě stále doprodávají (a chudák, kdo je koupí), ale to nedělá jen Kingston, ale většina výrobců. Teď ty nové už jsou pouze V a V+ Series a pak dle toho, jestli s příslušenstvím a jakým, což je zase dobře, že je na výběr. Složitější to je, ale pokud nenakupuješ stylem chci SSD...hmm tady píšou SSD...hmm cena dobrá...do košíku s tím, tak bys neměl mít problém.
Jaruna007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-19 23:09:03

Ale já osobně nemám problém (i díky podobným článkům jako je tento na DDWorld) s identifikci konkrétního typu SSD od Kingstonu, ale to se bohužel nedá říct o většíně eshopu u nás a to mi při nákupu pije krev. Neboť co se týče SSD od Kingstonu, tak má většina obchodů, právě kvůli politice značení SSD u Kingstonu, docela problém přesně označit jaký produkt to vlastně nabízí. U většiny ostatních značek podobný problém není. Např. OCZ má třeba Agility, Vertex atd. a jejich přími nástupci pak jsou Agility 2, Vertex 2. Pochybuji, že může být neco přehlednějšího.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Upraveny plus/minus tabulky 2010-08-21 08:56:48
avatar
Jen pro info jsem upravil plus/minus tabulky dle toho, na co jsme (jste) tu přišli v diskuzi
rathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OCZ: Sandforce a "ruční 2010-08-30 17:08:09
avatar
Zdravím, mám jednu otázečku ohledně OCZ SSD disků, které mají novější řadič Sandforce (Vertex2/LE/Pro, Agility2, and Vertex2/Agility2 EX Drives).
Co se týče výkonu, jsou díky tomuto řadiči na velmi vysoké úrovni a to hlavně při zápisu velmi malých souborů. tuším, že jsou o 1/2 řádu výš než recenzované Kingstony.

V předchozích řadách (Vertex, Agility, Turbo, Solid V2, Colossus and Z-Drive) byl použit řadič Indilinx. K němu se dá přímo z OCZ stáhnout utilita wiper, která umožňuje spouštět ručně trim (dokážu si představit, jak krásně funguje naplánovaná úloha přes příkaz gpedit.msc třeba jen při nepřihlášeném uživateli).

Problém je, že dnes už se relativně "vyplatí" pořídit Vertex 2, nebo něco jiného s řadičem Sandforce, ale k němu se mi nepodařilo najít podobnou utilitu, jako Wiper, kterou vytvořili společžně OCZ a výrobce Indilinx řadiče.

Nevíte prosím někdo, zda je něco takového dostupné?
Psal jsem přímo na OCZ, ale nikdo mi neodpověděl. Uvažujeme o vybavení velkého množství Catia stanic právě OCZ Vertex 2, nicméně dokud nebudu mít tuto informaci ověřenou, pak nemá cenu kupovat ani testovací vzorek :-/

Použité odkazy:
Sanforce: Odkaz
Indilinx a Wiper.exe: Odkaz
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-30 17:13:36
avatar
A tobě jde o to, aby TRIM byl vypnutý (ač ho disky podporují) a zapnutý aby byl pouze při stavu, kdy počítač nikdo nepoužívá? Při té rychlosti disků a použití, které z tvého příspěvku chápu, je to dle mého názoru zbytečné.

Edit: aha, nedošlo mi to. Ta síť není na systému, který by TRIM podporoval, že jo V tom případě si budeš muset počkat na utilitu, která bude umět se Sanforce na této bázi zapnutí trim komunikovat. podle mě už nějaká bude, ale vzhledem k tomu, že to nevyužívám, tak jsem to zatím nehledal. ale stačí chvilku hledat na googlu a myslím, že na nějakém fóru něco najdeš.
Honys1983 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Firmware 2010-09-08 15:11:36
avatar
Zdravim, vsiml jsem si ze mam novejsi firmware AGYA0202

Zde obr.:
Odkaz

Kupovano 16.8.10
Nikde jsem ale nenasel co resi oproti AGYA0201 co mate v recenzi.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 955x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1045x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3624x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1418x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1253x
Komentářů: 5