TEST: 22nm procesor Intel "Ivy Bridge" Core i7-3770K a 5 zajímavých základních desek Z77 v testu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Středa, 25 duben 2012
Přejít na obsah
TEST: 22nm procesor Intel "Ivy Bridge" Core i7-3770K a 5 zajímavých základních desek Z77 v testu!
Intel Z77 a desky LGA 1155 - 5x Z77 deska v testu
22nm procesory Ivy Bdige a Core i7-3770K
Intel Gasper DZ77GA-70K - Základní deska
ASUS SaberTooth Z77 - Základní deska
Sapphire PURE Platinum Z77K - Základní deska
MSI Z77A-GD65 - Základní deska
GIGABYTE G1.SNiper M3 Z77 - Základní deska
Testy a testovací sestava
Teoretické testy - CineBench R11 a 3DMark 11
Praktické testy - WinRar a 3DsMax
Praktické testy - MainConcept a TrueCrypt
Herní testy v 1200p s HD 7970 3GB
Testy výkonu základních desek Z77
Provozní vlastnosti a taktování
Hodnocení přínosu 22nm Ivy Bridge vs 32nm Sandy Bridge a test IGP
Závěr a hodnocení - Základní desky Z77
Honocení 22nm Intel Core i7-3770K

 

 

  • Hodnocení Intel Core i7-3770K

Pro uživatele, který kouká jen na cenu a výkon, je nový Core i7-3770K rozhodně překvapením, bohužel zdaleka ne tak příjemným, jak jsme očekávali a to i přes skromná očekávání, které jsme od nové generace procesorů Intel měli. Přeci jen architektura procesoru se v podstatě nezměnila, vylepšení výkonu proběhla hlavně u integrované grafiky, která ale u CPU za 7000 nikoho nezajímá, přesto jsme očekávali asi o nějaké to % více procesorového výkonu. Výkon procesoru se tedy s příchodem nové generace téměř nehnul z místa, ale nikomu to moc nevadí. Jasně, v případě grafických karet jsou i tací, kteří řvou, že 30-40% přínos nové 28nm generace vůči předchozí 40nm není dost, takže v případě několika jednotek % u 22nm vs 32nm procesorů těžko být nadšený. Být na trhu vyrovnanější konkurence, tedy AMD by mělo stejně výkonné s chopné CPU jako jsou ty Core i5/7, měl by Intel asi problém. Jenže na trhu nic lepšího není a tak Intel jen vylepšil už tak výborný a bezkonkurenční procesor. Intel se ale soustředí hlavně na integrovanou grafiku, kde má velké mezery proti konkurenci a to je vzhledem k vývoji mobilních PC a použitelnosti těch integrovaných grafik klíčová věc, jelikož procesorového výkonu je obecně dnes dost. A nová GMA HD 4000 vypadá velmi schopně

.

Intel ale ladí hlavně 28nm výrobu a nové 3D tranzistory, což je klíčové proto, aby tady vůbec nějaký další pokrok mohl být. Je to velmi drahé, je to podstatně náročnější a komplikovanější než i Intel čekal, o tom žádná, ale přeci jen to dokázal. Vyrobil opět o trochu výkonnější procesor, který je efektivnější než předchůdce, i když asi jeho současná výrobní cena nebude zdaleka ideální. Ale má na čem stavět a bude se to zlepšovat (doufejme). Otázkou je, jak vyřešit ten problém s vysokou teplotou na malé ploše. To bude větší oříšek.

Celkově tedy z hlediska technologického je 22nm Core i7-3770K úžasný kousek HW. Z uživatelského hlediska ale moc zatím nepřináší. Stojí stejně jako starší model a má jen o trošku lepší výkon při o trošku nižší spotřebě, ale s větším zahříváním a nižší spotřebou. Někteří to srovnávají i s FX procesorem, ale ten kromě problémů s pro AMD novou 32nm výrobou, má i problém se svou zcela unikátní a velmi pokročilou architekturou, s níž si většina současných aplikací nedokáže poradit a správně ji využít. Intel v případě nové generace ladí jen tu výrobu a architekturu nechal vlastně stejnou. Celkově je Core i7-3770K lepší než starší 2700K, i když ne o moc, má ale PCIex3.0, nové instrukce a pár drobných zlepšení ve výkonu na takt. Z hlediska architektury je tu hlavně vylepšená grafika, což ale bude téma až podstatně levnějších modelů, jež dorazí později. Pokud výrazně netaktujete, stačí vám těch 4,5GHz, není důvod, proč Core i7-3770K nebrat. Pokud chcete taktovat k 5GHz, je starší řada zatím stále lepší volba, ale to běžné uživatele moc nezajímá.

Osobně musím říci že největší konkurencí Core i7-3770K je hlavně model Core i7-3820. Je levnější, i když desky X79 stojí víc, ale díky síle X79 platformy má v podstatě stejný výkon jako 22nm novinky. Ano, žere více, ale má 4kanálový řadič pamětí a X79 je hlavně high end, kdežto Z77 je pořád jen mainstream, kam nic moc lepšího než Core i7-3770K pravděpodobně už nestrčíte.  Do X79 ale můžete dát podstatně výkonnější procesory a přijdou tam pravděpodobně i 22nm novinky. Takže Core i7-3770K od nás dostane ocenění za svou technologickou pokročilost, ale i ta velmi skromná očekávání příliš nenaplnil. Jenže je pořád na vrcholu a opět nejlepším mainstreamovým CPU vůbec, takže ocenění si zaslouží. Výkonu má opravdu hodně a efektivitou je to špička, těžko jeho nákupem uděláte chybu, i když lákadlo v podobě Core i7-3820 a skutečně high-end platformy je možná ještě větší, než dříve. To samozřejmě s uvedením levnější 22nm modelů už nebude na pořadu dne. Příště si otestujeme cenově o dost atraktivnější Core i5 model.

"Technologická špička, i špička ve všech ohledech mezi "mainstreamovými" procesory"

Za zapůjčení procesorů a desky děkujeme společnosti Intel

Za zapůjčení základních desek děkujeme firmám:

Sapphire, ASUS, MSI a Gigabyte

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 12:34:15
avatar
jsme se dočkali
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 12:36:30
avatar
tak doufám, že to oceníte, poslední necelé 4 dny jsme nedělali nic jinýho ...
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:28:25
avatar
To víš,že oceníme - čekal jsem na to jak na státní svátek
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:30:30
avatar
Byl by od čtenářů DDWorldu zájem o recenzi desky Asrock Z77 Extreme4? Podle mě by měla dostat taky šanci se ukázat jako Sapphire a Intel, kteří taky nezapadají do Svaté trojice a přitom mají co nabídnout
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:56:11
avatar
To si piš, že by byl zájem, tuhle desku mám v hledáčku a test nikde. Ono spíš celkově desky ASRock nikde netestujou a to je škoda, protože to vypadá, že silná trojka bude MSI, ASUS a právě ASRock, protože GB šel hodně dolu kvalitou a nahoru cenou...
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 14:55:28
avatar
deska a testovací sestava je připravená -ještě se čeká na Ivy - jsem bohužel odkázanej na oficialní kanál prodejců - vydrž ještě.
S DD jsem se už domlouval na recenzi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 13:33:14
avatar
Si děláš srandu ne? Asrock je béčková kvalita i značka desek a vždy byla (i tak byla založena) .... kvlaitou výroby se nemůže ASUSu nebo GB vůbec rovnat, ani na to pomýšlet, kdyby ano, nikdy se nedostane se stejnou kvalitou cenově na úroveň ASUS/GB desek, prostě to není ekonomicky možný ;)

Na trhu máš jenom silnou dvojku, kterou tvoří ASUS a Gigabyte. Desky testujeme dlouhodobě a rozhodně nemohu souhlasit s tím, že by GB šlo kvalitou někam dolů obě firmy s ASUSem jsou na tom velmi podobě, ostatně jsou to přímí konkurenti i velcí rivalové ani jeden si nemůže dovolit polevit, protože by ten druhý okamžitě obsadil jeho pozice. A protože ty pozice zůstávají víceméně vyrovnané a obě si udržují velký náskok před ostatními, těžko na tom že by jeden z nich polevil na kvalitě něco bude - navíc by se mu to ekonomicky vymstilo na reklamacích. ASUSu a GB dlouhodobě nikdo na paty nešlape. Snad jedině MSI, jež je schopno nabídnout výbavou i kvalitou srovnatelné produkty za srovnatelné ceny, ale objem jeho výroby je výrazně nižší. Pod ním už je řada dalších firem. Asrock je někde hodně dole, jeho prioritou jsou kvalitativně nepříliš dobré, ale hlavně levné desky a to byly vždy.

Takže o co opíráš své tvrzení?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 17:15:02
avatar
Uz jsem nenasel odkaz, ale nekde jsem cetl, ze Asrock vyrabela desky pro Asus, Gigabite a dalsi (OEM proces). To jen tak pro zajimavost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 17:21:36
avatar
no bylo to trochu jinak ale ano, ale vyráběla právě ty levné nižší kvality protože si nechtěli ničit jméno ti velcí ;) Asrock vyrábí podprůměrnou kvalitou za podprůmerné ceny dodnes prostě levný desky.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 17:27:17
avatar
To ano...slo hlavne o rozmery microATX pokud vim. To urcite hraje roli. Vetsi desky hodne vyrabi Foxconn. Nevim, ale jestli dodava i jim.
Jerrow [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-30 10:44:32
avatar
Třeba zkušenosti mých známých. Každý kdo měl GB, tak nadával na všechno možný, počínaje ovladačema a konče odchodem desky do křemíkového nebe hned po záruce. Třeba MSI je na tom podstatně lépe, neznám skoro nikoho, komu by odešla deska, zrovna jako u ASRock, ikdyž těch je o dost méně. Třeba máš jiné zkušenosti, ale mě GB deska nesmí do pc, leda grafika.

U Z77 MSI mě štve, že tam neni PCI slot - kam mám asi dát svoji x-fi??? A kupovat novou zvukovku se mi fakt nechce, když slouží dobře. Takže buď ASUS nebo ASRock... A když je porovnám, cenou i vzhledem, vychází lépe ASRock, který se navíc v poslední době hodně zvednul - stačí se podívat na nějaké zahraniční recenze...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-30 11:39:32
avatar
tak vyměň známé ... tohle nejsou žádné konkrétní údaje, některé obchody nabízejí i statistiky poruchovosti a GB tam není na tom nijak špatně. Ovladače po drtivou většinu věcí dodávají externí firmy, jejiž komponenty najdeš i na ostatních deskách, takže v ovladačích být problém skutečně nemůže ... měly by je i ostatní desky.

Asrock se nijak nezvednul, stále je to velmi podprůměrná kvalita za podprůměrnou cenu. V kvalitním PC nemá deska typu Asrock, co pohledávat. Nemusím se dívat na zahraniční recenze, ty desky známe v redakci osobně, jenom o nich nepíšeme, protože skutečně kvalitativně je nemůžeme doporučit a nevezmu si jejich doporučení na triko ... přehled však musím mít, takže o těch deskách skutečně víme ...

PCI nemá většina desek, z čipsetu je již vypuštěno ...
Anonymní  2012-05-19 16:36:49

Intel si 22 nm v pokoji vyladí a nova revízia bude mat aj adekvátnu pastu pod rozvádzacom tepla HM zbytočne sa nehovori väčší pes ....
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 12:49:40

Vím, že to dalo hodně práce a zabralo spoustu času, ale pro mě má tento test téměř nulovou hodnotu. Tyto desky si koupí pouze pár nadšenců, pro většinu uživatelů zase nic . Dávat za desku 4000-5000Kč je dle mého nesmysl, ve výkonu bude rozdíl pár procent a nějaký USB konektor navíc.Stejné je to u zde testovaného procesoru.
Snad se zde někdy dočkám testu desek v cenovém rozpětí 1500-2500Kč a např. Core i5-3570. Tvrdíš, že je to web pro uživatele, tak to dokaž. Zatím mi připadá, že děláš radost hlavně sobě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:15:34
avatar
buď trochu soudný a uznej, že testovat a strkat procesor za 7000 nebudeme na desky za 2000 ...
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:41:51

Za 1) přečti si, že píšu o i5-3570, ten snad 7000,- stát nebude
2) proč ne? Chceš snad říct, že deska za 2000,- bude procesor tak brzdit?
To je jeden z důvodů, proč chci právě takový test!
Ovšem, když se dívám na rozdíly ve výkonu desky za 3500 a za 5000, rozdíl je zanedbatelný.
Roger001CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:22:33
avatar
Já pokukuji po desce MSI Z77A-G43 za cca 2.400,- Kč - je to pořád čipset Z77 a hlavně má slot PCI pro mou zvukovku, což G45, GD55 a výš nemají. V čem bude G43 horší než G45, GD55 a výše? Max. nějaká výbava a pod, ale výkonově bude plně dostačující i k i7 3770K. Já mám tedy v merku i5 3570K.
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:36:05

To se chci právě z takového testu nových Z77 desek dozvědět. Zda je vyšší cena pouze za lepší vybavu a použití kvalitnějších součástek nebo i za vyšší výkon. Rovněž chci koupit i5-3570 a k tomu "nějakou" desku do 2500Kč.
Rhiz3K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 19:10:57
avatar
Přesně tak.

Já to beru jako spotřební zboží, které po čase předám bratrovi a koupím si Haswella, takže dávat o 2,5K víc za desku, která mě prakticky nic nepřinese je podle mě zbytečnost.

MSI Z77A-G43 je zatím můj favorit a do toho i5 3570K, tak doufám, že pro tuhle kombinaci se na netu objeví nějaká recenze.

Máte někdo info jak je na tom boxovaný chladič? Hučí to moc od základu, nebo se to dá o trochu přetaktovat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 18:22:45
avatar
boxovaný chladič hučí vždycky, je udělán tak aby splnil specifikace výrobce CPU, ale aby nelezl do zelí businessu výrobců chladičů, kdy navíc ten Box chladič i jeden z nich vyrábí ;)

Do našich sestav proto vždy osazuji nějaký lepší chladič a máš tam pár typů na levné a dobré chlazení. Na tom opravdu nešetři, zvlášť když 22nm Ivy celkem topí ...

dražší deska má smysl ... kvalitnější komponety a lepší výbava, lepší zpracování, nejmodernější funkce, případně 100% podpora a někdy i delší záruka. Je to na tobě, zda to má smysl pro tebe. Souhlasím, že desky kolem 2500 jsou natolik dnes kvlitní a výkonné, že běžnému uživateli opravdu stačí s přehledem. Na druhou stranu, já osobně si těch pár set korun na hezčí, lépe udělanou a výbavou a funkcemi našlapanou desku kolem 3500-4000 rád připlatím ... drahé luxusní desky jsou taky fajn, víš že dostáváš to nejlepší, ale poměr cena-výkon tam rozhodně nehledej ... ;)

neboj, chystáme i testy levnějších desek s levnějšími CPU ;)
Rhiz3K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 18:23:20
avatar
Tak s tím jsem částečně počítal, ale doufal jsem, že by se to někdy v budoucnu mohlo změnit.

Přece jen je to 'K' procesor, tak na co tam ten chladič dávají, když nechladí .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 18:30:28
avatar
On to uchladí ... přesně podle požadavků výrobce tj. je vyhovující. Ale není určen pro taktování apod, nic co výrobce nedefinuje. Proč taky. Navíc je tu požadavek na co nejnižší cenu atd.

Není důvod to měnit a ničit business v současnosti je to výhodné pro výrobce CPU i výrobce chladičů
Rhiz3K [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 19:10:29
avatar
A co teda Intel definuje tím kouzelným slovíčkem K?

Já bych řekl, že je procesor určený pro taktování, tím pádem pokud přiložený chladič na taktování není, je to čistě o ojebávání zákazníků a zbytečné táhání peněz z našich kapes...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 19:22:29
avatar
že má ten procesor odemčený násobič (je tedy vhodný pro taktování) ale nic jiného Intel nezaručuje ;)

chladič je dodáván jen proto, že s ním můžeš ten CPU na referečním taktu provozovat ...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 21:50:52

DD nerad ti kazím radost(článek je mimochodem pěkný), ale u Ivy Bridge si lepším chladičem nepomůžeš. Jak jsi napsal k taktování: "Problémem nového 22nm procesoru jsou teploty. Jednoduše je tu příliš mnoho tranzistorů na příliš malé ploše a ty tak soustřeďují teplo to malé plochy a to se špatně odvádí." Tak to bouhžel není opravdová příčina proč mají "80°C i s tak výkonným chlazením jako je NOCTUA NH-D14". Nějaký vůl v Intelu se prostě rozhodl "ušetřit", a začal cpát levnější teplovodivou pastu i pod rozvaděč tepla k čipu. To způsobí řádové zhoršení tepelné vodivosti(čip se peče, protože pasta dokáže propustit pouze 5W). A je opravdu jedno jesti, pak za rozvaděč dáš třeba chladič v podobě 20tunové parní lokomotivy(teplo stejně musí nejprve projít izolační pastou kolem čipu).
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 17:23:37
avatar
To neni uplne presne. Mluvi se tam o tepelne vodivosti pasty. Dana vodivost pasty je 5W/(m*K). To nerika nic o tom, ze to prevede prave 5W.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 18:10:56
avatar
asi to má nějaký důvod že to tak udělali, protože by to jinak nedělali, nejsou hloupí ani by nešetřili dolar na čipu, za to by jim to nestálo ... teorie s teplovodivou pastou jsou mimo.
tryas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 19:36:52
avatar
Myslim, ze je tu viac takych. Tiez planujem nieco ako i5-3570 no dosku o nieco lacnejsiu, Z75 a ak aj tie budu moc drahe tak nezostava nic ine ako h77 co uz.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:39:15
avatar
Bohužel desky pro s1155 do cca 3000,- jsou odpad. Výbavou je to hnus. Základní deska je základ.
A v čem sou horší? Životnost, výbava, možnosti nastavení, technická podpora ( biosy ještě roky pod výrobě). Takže ano brzdit v přetaktování. Nepotřebujete taktovat? Nepotřebujete tedy ani Z77 ale stačí vám nějaký H6x s patřičným biosem s podporou IB.

Solidní deska začína u Asuse třeba až modelem ASUS P8Z77-V LE u MSI až Z77A-GD55.
vaskic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3 monitory 2012-04-25 13:24:30

Neslo by nejak otestovat ten vystup na 3 monitory v kombinaci VGA+DVI+DP s aktivni redukci na DVI?
Co jsem se dival do manualu par desek tak vsude bylo ze jdou zapojit jen dva vystupy zaroven
Takze kdyby nekdo vedel o desce na ktere funguje uvedena kombinace s integrovanou grafikou Ivy Bridge tak bych byl moc rad za info.
Diky
Hellraiser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nefunčkní link z RSS 2012-04-25 13:35:12

Zdar lidi a DD, nevíte proč nefunguje přímý link na tento článek z RSS čtečky? Dokonce ani z poslední ani z druhé kapitoly se nedostanu na kapitolu první :-(, vyhodí mě to hlášku, že požadovaný dokument nebyl na adrese nalezen a nazdar...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:58:39
avatar
možná ty uvozovky tam dělají bordel ... nevim
Hellraiser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 16:19:48

A nepředělal bys to?, nemám se jak dostat na první kapitolu... :-)
Hellraiser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 09:23:09

už to funguje :-)
Carter83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 13:39:24

Poslední kapitola - ve větě Intel ale ladí hlavně 28nm výrobu... má být 22nm.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:58:53
avatar
jj opravim ...
kolin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 32nm 2012-04-25 14:37:29
avatar
Ve všech grafech je u Core i7-3770K uvedena hodnota 32nm, myslim, že by tam mělo být 22nm.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 14:59:31
avatar
a sakra .... sem věděl, že sem něco zapoměl přepsat ... no opravovat to už nebudu teď, prostě je to 22nm procesor, sorry ...
Torkil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 32 nm místo 22 nm 2012-04-25 14:44:30
avatar
V grafech je uvedeno, že je i7 3770K je 32nm procesor místo 22nm.

To jen taková malá chybka Jinak test moc pěkný. Ať si pomlouvají ostatní weby jak chtějí, nejraději čtu testy stejně zde na DDworld. Hlavně se nedat a pokračovat v nastavené kvalitě

PS: Zvláštní, že jeden Extraweb testoval tento kousek v rozlišení 1600x1050.
To mi přišlo k smíchu

EDIT: kolin mě o chvíli předběhl, alespoň nejsem "hnidopich" jen já
gm4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 16:16:17

Ako to vyzera s procesormi na Socket 2011 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 18:19:08
avatar
zatim tak jak vidíš na trhu ... žádné změny v dohledu ... letos můžná vůbec nic ještě se uvidí ... ale vzhledem ke stavu 22nm výroby, pochybuji, že Intel bude tlačit na uvedení 22nm Ivy Bridge-E, ani k tomu nemá žádný důvod
gm4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 18:52:18

Hmm. Co myslis. Z hladiska cena/vykon oplati sa mi kupit 3820 alebo 3770k? Pri 3820 su strasne drahe zakladne dosky ale zas ma lakaju 4 kanalove ramky a nejaky vyhlad do buducna. Robim s videom. Adobe after effects atd. Co bude pre mna vyhodnejsie? Momentalne mam c2q a uz si to pyta zmenu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 19:17:04
avatar
Vzal bych 3820 a nějakou desku do 5000 ... GB UD3 nebo Intel X79TO zase tak drahý ty desky nejsou ...
gm4n [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 19:42:04

Akurat som robil mensi prieskum a porovnaval som to a fakt to nevinde moc drahsie. A zas ako je aj napisane v zavere. 3820 je predsa len high-end
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 20:39:51
avatar
Pěknej testík nove generace, chválím
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - revizia? 2012-04-25 20:55:36

Zaujimalo by ma, aku reviziu CPU ste testovali. Udajne tie prve predpredajne procesory boli z hladiska zahrievania pri navyseni taktu ovela lepsie. A 5Gh hranica pre ne nebol ziadny problem. Takze osobne by som nemal starosti, preco by sa to novou revizou nemohlo zlepsit. Tak inak recenzia velmi dobre napisana, hlavne ma zaujalo porovnanie integ. grafik. Som rad, ze sa aj poukazalo na tie surove ceny i5-i7 procesorov oproti 5-10% slabsim procesorom AMD. Nove zobrazovadlo na 3770ke IGP 4000 s "vylepsenym" vykonom vzhladom na cenu procesoru a v porovnani konkurencie vyznie naozaj smiesne.
warrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-25 21:10:51

Grafika v CPU za 7 000 Kč je divný. To se musí nechat.

Když ten CPU v OC ale víc topí, tak to znamená, že i víc žere ???
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 03:07:48

niekolkokrat sa v clanku miesa 28nm a 22nm CPU, tak si to treba konecne ujasnit
mikaloupeznik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 10:39:08
avatar
Nemůžu si pomoct, ale mám pocit, že když to velmi zjednoduším, tak pro normálního uživatele je rozdíl mezi SB a IB něco podobného jako rozdíl mezi Phenomem II a Buldozery. Ve vysledku narůst výkonu o proti předchozí generaci velmi diskutabilní. Ono asi prim hraje stav výroby. Pokud není vychytaná, tak se zázraky nedají čekat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 12:04:47
avatar
u toho BD ale AMD šlo na trh ještě ze zcela revoluční a novou architekturou, to Intel neudělal a drží se svém Tick tock strategie, tkerou mimochodem dnes okukuje a začíná používat AMD ;)
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-26 11:03:30
avatar
Nechápu jak někdo může mluvit o zklamání a nesplněných očekáváních v oblasti výkonu, co čekat když je Ivy Bridge pouze zmenšený Sandy Bridge... Navíc jde především o otestování 22nm výroby na známém a odladěném čipu.
Tenhle procesor měl zaválet v oblasti nízké spotřeby a efektivity, což se však při nynějším stavu výroby koná jen částečně. Vzpomeňte co vytřískalo AMD z 45nm procesu. Dejme Intelu trochu času na odladění a nepochybně přijdou procesory s nižším napětím a následnou efektivitou i lepším přetaktováním. A co teprve až bude za rok nová architektura.
Jinak ta HD 4000 pouze v nejvyšším modelu je opravdu FAIL
palino1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no tak 2012-04-26 19:13:29

No verim ze mas pravdu a intel to napravi, aj ked v bezkonkurencnom prostredi sa nemusi a ani nebude inak obvzlast ponahlat v natahovani vykonu novych CPU. Co sa tyka IB tiez som neocakaval vzhladom na rovnaku architekturu velky vykonovy rozdiel oproti SB.

Ale je fakt, ze intel pred par mesiacmi nam ukazoval, ake budu nove 3D tranzistory efektivne a aky prinesu velky skok v uspore, tam budu kopat novu revolucnu ligu. Realita je vsak taka, ze su zatial na procesoroch IB skor menej efektivne a pri zvysovani taktu su neuchladitelne. Skoro to pripomina obdobie Intelu, kedy prisli na svet tazkopadne IP4. Skoda, ze AMD je tak s vyvojom pozadu, pretoze prave teraz by mohla vyuzit to, ze sa Intel nijako neposunul novou generaciou. Sklamanie by prislo, keby obrovske investicie do vyvoja tejto novej architektury 3D trazistorov prislo nazmar.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechápu jak někdo může mluvit 2012-04-26 11:12:22
avatar
Těm které nechápeš charakterizuje rčení přání otcem myšlenky.
BM3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-04-27 04:25:16

Bol som docela dost zvedavy ako dopadne novy IB, 22nm a hlavne technologia tri-gate tranzistorov bola dost vyhypovana. Uz nejaky cas bolo avizovane, ze nakolko sa jedna o rovnaku architekturu CPU ako u SB, rozdiely vykonu nebudu velke. Nakoniec som zvolil cestu highendu v podobe SB-E 3930K.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-01 21:12:08
avatar
DD když doporučuješ kódování videa pomocí GPU namísto CPU, co takhle otestovat tu HD4000 v kódování videa?
Třeba nebude tak úplně k ničemu. Co si pamatuju, tak už HD3000 dokážou kódovat video velmi dobře.

Tím se dostávám k tomu, že bych chtěl poprosit o doporučení na nějaký program na kódování videa pomocí AMD GPU.
Něco jsem zkoušel, ale výsledná kvalita nedosahovala ani kvality DVD a lepší kvalitu to neumělo nastavit:-( Zatížení GPU HD6950 při kódování přitom bylo kolem 20%, takže problém není v nedostatku výkonu GPU...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-01 21:19:40
avatar
jo to jsem neudělali pravda, minule ano ... tak příště. Ano HD 4000 je lepší než HD 3000 a výkonnější.

Já používám třeby Cyberlink PowerDirector, ale to je přímo na vytváření videa, jinak video nepřevádím, tak nevím. Snad někdo další, kdo se tím zabývá ví více ...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-05-01 22:12:24
avatar
Dík za odpověď.

Škoda, právě převody videa jsou dost náročné a ty aplikace co jsem našel v podstatě sice dokáží převést celovečerní film za 15 - 20 minut, kde to CPU počítá i přes 2 hodiny, ale když se podíváš na kvalitu, je to k pláči. Takovou kvalitu přepočítá i moje PII X3@3,4GHz za 30 minut...

Buď jsem špatně hledal, nebo se tyto programy nedají tak dobře zpeněžit a proto jejich vývoj zatím moc nepokročil.
Zatím jsem pořád závislý na CPU a programech typu Handbrake nebo MeGui, kde je sice výsledná kvalita super, ale při dvouprůchodu je to i 4 - 5 hodin na film:-(

Pokud to dělám špatně, napište mi prosím někdo že jsem lama a jak to dělat lépe ;-)
Nejčastější scénář je převod 720p a 1080p nahrávek z TV.
misakcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hrozně dávno jsem neco napsal 2012-05-13 22:35:51

O převádění videii pomocí CUDA technologie od nvidia... Jestli mas AMD tak i to by neco melo umet..
http://www.pcsnadno.cz/node/221
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 438x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 644x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1195x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1034x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1075x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1738x
Komentářů: 6