TEST: AMD Ryzen 5 2400G a Ryzen 3 2200G vs Core i3 – levné procesory s výkonnou grafikou! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 13 únor 2018
Přejít na obsah
TEST: AMD Ryzen 5 2400G a Ryzen 3 2200G vs Core i3 – levné procesory s výkonnou grafikou!
AMD Ryzen 5 2400G a Ryzen 3 2200G - procesory a testy
CineBench R15 - Renderování
7-Zip - komprimace dat (AES)
POV-Ray 3.7 - Ray tracing Rendering
Handbrake - Video Encoding
VeraCrypt - Encrypting
Integrované grafiky v akci - Herní výkon a vliv RAM a OC
Spotřeba a taktování
Závěr a hodnocení

 

 

  • Integrované grafiky v akci – herní výkon a vliv RAM a taktování

Vzhledem k omezenému času jsme se rozhodli soustředit se hlavně na výkon integrovaných grafik, což je hlavní prvek, který nové APU procesory přináší a kvůli němuž jsou zajímavé. Později doplníme i testy s neintegrovanou grafikou, ale vzhledem k tomu, že procesory mají výkon, který známe z jiných RYZEN 3 a 5 modelů, těžko ukážeme něco výrazně nového. Zato v případě integrovaných VEGA grafik je hodně co ukazovat!

 

  • Herní testy integrovaných grafik – AMD vs Intel

Myslíte si, že se na integrované grafice nedá nic hrát? Bývávalo. Nové RYZEN APU posouvají výkon grafik v procesorech na úplně nový nevídaný level použitelnosti. Začněme srovnáním na základních taktech a nastavení pamětí daných specifikací výrobcem. Jediné, co nastavíme je maximální možnou „grafickou“ paměť u všech platforem, kdy tedy povolíme integrované grafice zabrat co nejvíce operační paměti systému, která tak slouží jako grafická paměť. V případě nových RYZEN APU to jde až na hodnotu 2GB. S ničím dalším nelaborujeme:

Schválně testujeme ve FullHD (1920x1080) rozlišení a jak vidíte, až na výjimky si většinu her na nových procesorech AMD opravdu zahrajete! Řadu z nich dokonce i ve vyšších než nízkých detailech!

Proti tomu integrovaná grafika v cenově srovnatelném Intel Core i3 procesoru je totální debakl. Běžně třikrát nižší výkon a v žádné hře není použitelná! Nicméně to ještě není vše …

 

  • Jak lze zvýšit výkon integrované grafiky – vliv taktů iGPU a pamětí

Vlivů na výkon integrované grafiky je hodně a jsou dost znatelné. V základu, co můžete udělat s minimálními investicemi, je nastavit co největší množství paměti, které int. grafika může z RAM systému využít. V základu je v BIOSech totiž většinou nastaveno jen 512MB, což proti nastavitelným 2GB způsobuje v řadě her značné rozdíly. Osobně doufám, že výrobci povolí v budoucnu nastavit i 4GB, protože to by mohlo výkon opět navýšit a hlavně zlepšit průběh FPS. Bohužel na naší desce bylo 2GB prostě aktuální maximum, a při celkových fakticky nadbytečných 16GB RAM bych klidně 4GB jen pro iGPU rád „obětoval“.

Právě grafická paměť, nejen její velikost, ale i rychlost, mají výrazný vliv na výkon grafiky. To je největší zbraň klasických neintegrovaných grafik, kde i low end má prostě samostatné GPU, samostatnou sběrnici a k tomu i samostatné rychlé GDDR5 paměti. Například i základní 128-bit Radeon RX 550 se 4GB GDDR5 má propustnost 112GB/s. GPU má přitom podobný počet jednotek, jako integrovaná VEGA v nových APU. Bohužel i s rychlými DDR4 na 3200MHz, je výsledná propustnost paměti pouze kolem 50GB/s, což prostě výkon výrazně ovlivňuje. Každopádně rozdíl proti základním 2933MHz, či vůbec nejpomalejším DDR4 2133MHz, je dost znát, jak vidíte ve výše uvedeném grafu. Použití 3200MHz pamětí výkonu znatelně pomůže. A ještě znatelněji pak přetaktování grafické části, kdy u RYZEN 5 2400G jsme z 1250MHz na VEGA 11 šli na 1550MHz! Nárůst výkonu se pak běžně pohyboval mezi 10 až 20% dalšího výkonu.

Výsledkem je tak znatelně vyšší výkon, kdy už si u řady her budeme moci v tom FullHD dovolit i vyšší detaily. Na integrovanou grafiku vskutku fenomenální výkon. A bylo by to možná ještě lepší s rychlejšími RAM (dokážeme udržet i 3466MHz, ale přínos hapruje, jsou třeba tedy nějaká doladění). Jak si vede proti neintegrovaným grafikám doplníme později v dalším článku. AMD navíc stále pracuje na ovladačích, které řeší nějaké další problémy (a že už jich vyřešilo hodně), a hlavně dále navyšují výkon.

Podívejme se na provozní vlastnosti a taktování …



 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 614x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1332x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1251x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1650x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2