Výběr PC sestav a Hardware (02/2017) za 15 tisíc: Co koupit a neprohloupit? Podívejme se … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Úterý, 14 únor 2017
Přejít na obsah
Výběr PC sestav a Hardware (02/2017) za 15 tisíc: Co koupit a neprohloupit? Podívejme se …
Jak vybírat PC a pohled do minulosti - Co jsme nakupovali v roce 2014?
Rozumný základ za rozumnou cenu - PC kolem 15 tisíc korun (02/2017)
Shrnutí a závěr

 

 

  • Shrnutí a závěr

Vidíte sami, že věci se na trhu poměrně rychle mění. DDWorld.cz je pro vás ale sleduje a včas vás na ně upozorňuje, ať už prostřednictvím aktualit nebo testů. Výběr PC není jednoduchá věc, zvlášť pokud se tomu nevěnujete pravidelně. Ale když víte co a jak, tak vybrat ideální PC pro každého není vůbec žádný problém. Nemusíte tedy tápat, stačí sledovat DDWorld.cz, protože zde sledujeme celý trh za vás. Kromě toho děláme i hromady testů, takže s výběrem jednotlivých komponent a toho nejlepšího za naše peníze, není žádný problém. Pozor na různé "amatérské" přehledy vycházející bohužel i na větších webech, často vznikající podle papíru, tedy bez znalosti toho, zda reálně ta kombinace vůbec bude možná. Obsahují chyby či ne úplně objektivně nejlepší možnosti. Na spoustu věcí přijdete, až když si to sestavíte, což v našem případě, kdy máme ke všem komponentám přístup, děláme.

Na vás zůstává jen výběr vhodného obchodu a sestavení. Obojí můžete vyřešit jednoduše, kvalitní internetové obchody nabízejí i možnost sestavení a instalaci, takže vás žádné těžkosti nečekají. Rozhodně ale nenakupujte v obchodech s nejnižšími cenami, protože to také může být na úkor servisu a dalšího přístupu k zákazníkovi.

Nezapomínejte také na to, že počítač je nutné udržovat ,a to jak po stránce softwaru, tak HW. Pokud víte, že pracujete v prašném prostředí, nezapomínejte PC pravidelně čistit. Pokud jde o výkon a funkčnost, zejména grafické ovladače jsou důležité a rozhodně také stahujte a instalujte nejnovější bezpečností aktualizace operačního systému, prohlížečů i antivirových programů.

Celý trh a jednotlivé komponenty pro vás dále sledujeme. DDWorld.cz je nezávislý uživatelský magazín, který je tu pro vás a naším cílem je poskytování nezávislých, objektivních a zcela přesných informací, bez ohledu na to, zda se někomu hodí do krámu nebo nikoliv. Na prvním místě je vždy uživatel a to, zda je po něj/nás daný produkt to nejlepší, co za své peníze může mít a loga na čipu vám opravdu žádné výkony ani kvality navíc nepřinesou. Vybírejte tedy chytře a s námi :). 

Pokud chcete polemizovat nad naším výběrem, doufám, že jste si pečlivě přečetli vše pod našimi tabulkami, kde popisuje proč objektivně zvolit to, a ne to a stejně tak naše testy, ze kterých samozřejmě z vlastní zkušenosti s jednotlivými doporučenými komponenty vycházíme. Neřídíme se výběrem podle značek a doporučujeme vám totéž. Zapomeňte na to, co platilo o výběru před několika lety, kdy tahle a tahle značka třeba nabízela lepší produkty, nyní s několikátou novou generací produktů je situace úplně jiná. Jak ale bylo řečeno, nemusíte se prodírat recenzemi a vším možným abyste se dostali do obrazu, stačí se podívat na náš přehled, kde máte všechno pohromadě. Většinu uvedených sestav, tak jak jsou, jsme měli postavené (nebo s alternativními komponenty) a většinou komponent máme otestované a víme, proč je doporučujeme, včetně nejvhodnějších alternativ. Samozřejmě věci i časy se mění, v úvodu a v článku máme napsáno, co nás čeká a nemine, takže můžete zase očekávat aktualizovaný přehled, hned jak se nám věci dají do pohybu a nynější výběry již nebude aktuální …

Určitě se v diskusi podělte se svými dojmy, tipy a zkušenostmi a samozřejmě diskuse je zde i pro ty, kteří aktuálně sestavu vybírají a chtějí nějakou radu. Samozřejmě se brzy podíváme zase na jiné cenové kategorie …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sestavy okolo 15 2017-02-14 23:22:54

Nejlepší sestavou za 15 na hraní je najaká repase s 2letou zárukou za 10 s i5 a do ní hodit kartu za 5000 a je to nedostižitelnej PC na hraní

Jen pro představu
https://www.technimax.cz/pocitac-dell-optiplex-990-tower-intel-core-i5-2500-3-3-ghz-8-gb-ram-ddr3-320-gb-hdd-dvd-rw-coa-stitek-windows-7-pro

V případě použití nejaké 1050Ti by ani nebylo potřeba měnit zdroj.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 08:03:20
avatar
není potřeba měnit zdroj ? to je vtip ? 265 W a bůh ví jakej v tom je ? no nevim.. zas jako vyhořet nechci... zvlášť když to PC je koncipovaný na kancl bez přídavné GPU do PCIe
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 08:11:56

Ahaa ? To je zajímavé ? Zdroje jsou tam Delta pokud ti to něco říká. A ne nikdy jsem u Dellu neměnil zdroj. A celá ta sestava i s kartou si pápne max 180w. Takže nebuď mentál a raději použij kalkulačku.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 08:35:04
avatar
chovej se slušně, díky...

já bych prostě herní PC na zdroji z kancl PC nepoužíval .. ač ano, nemusí být úplně nekvalitní, to jako nepopírám.. ale i tak..
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 08:53:00

Slovo herní je jen slovo. Tomu HW je úplně u pr... jestli je herní nebo neherní. Mimoto v dnešní době slovo herní znamená hromada blikajících blbostí jak na cirkuse. Ten zdroj má rezervu (cca 80w) 30% což je velice dostačující rezerva. mimoto spotřeba karty 80w je jako dříve u kancelářských karet.
Totiž je něco jiného mít rezervu 80w u spotřeby 600w a u spotřeby 180w.

A pardon za moje chování, ale tyhle věci už mě fakt nebavěj, lidi se chovaj jak degeneráti co neuměj spočítat 1+1. Pořád dotazy zda mu stačí zdroj 600w na sestavu s i5 protože tam a tamhle je doporučení používejte Kilowatu kdyby jste si náhodou chtěli u toho ještě zažehlit přes Usbčko.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 10:47:36
avatar
Jakou má ten zdroj účinnost?
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 11:20:38

standartních 80% ? Jaký to má vliv na danou problematiku I kdyby měl 30% tak pořád dodává výkon 265w
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:08:03
avatar
Nooo, právě že ne.

EDIT: tedy já nejsem elektricky zdatnej, ale účinnost uvádí výkon zdroje v procentech ku příkonu. Příkon je 265W, účinnost 87-90% (dle Dellu), tzn. že 10-13% příkonu se ztratí přeměnou na teplo apod. a reálný výkon je 230-238W.

Jestli se pletu, tak mě někdo opravte, prosím.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:22:33

Zdroj o nominálním výkonu 300W dodá tento výkon 300w a při účinosti 80% bude mít celá sestava spotřebu 360W ze zdi.

Časta chyba nakupujících. Částečně za to mohou šitozní zdroje které mají jak nízkou účinost tak hlavně jsou tak šmejdské, že nedodají ani určený výkon, ale to je chyba výrobce. Takže to že někdo má Eurocase 450w a dostane z něj maximálně 300w a potom zdroj vypne je problém výrobce, ale s normovanou účinností(80%,80 bronze,silver, gold atd.) zdroje nemá nic společného.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 10:47:19
avatar
Chápu. Takže se to počítá obráceně. Uváděný výkon je výstupní. Příkon = výkon /(účinnost/100), tedy např. 300/(85/100) => příkon = 353W.

EDIT: teď nechápu ty mínusy. Buď je to jak jsem napsal zde, nebo jak jsem napsal o kousek výše.
Byl bych rád, kdyby se ti mínuskáři vyjádřili. Protože tohle počítání u zdroje důležité je a fakt bych rád věděl jak je to správně.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 13:28:41

Ano je to tak.
No tak hlavne v případě, že by tomu bylo tak jak jsi původně uvedl, tak by u kvalitních zdrojů jako Platinax byla účinost větší než 100% což je samozřejmě hloupost Ono ty zdroje často jsou schopny dodat třeba 1300w na zdroji s uváděným výkonem 1000w.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 11:18:15

To je tady normál. Každej blbec bez názoru ti dá mínus, nebo napíše totální hovadinu a potom se cuká, když mu ji někdo vyvrátí.

Tady je zdárný příklad.
http://www.outech-havirov.cz/skola/files/knihovna_eltech/epo/pc_zdroj.pdf
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:24:38
avatar
Myslím herní, né jakože to bude všude blikat, ale že tam bude slušná grafická karta a procák, kterej to nakrmí + nějaké další periferie k tomu (např. i joypad apod.).

Já bych řekl že spíš počítat neumíš ty... když ti třetinu CELKOVĚ udávaného výkonu zdroje sežere jen GPU .. se zohledněním jeho účinnosti a dalších komponent pojede asi dost na hraně... né že by to neutáhl, ale prostě by to asi nebylo úplně fajn kdyby jel na fest hlavně s ohledem na chlazení, hlučnost... + jestli je ještě umístěn stupidně nad CPU fanem nahoře s tím že saje vzduch zevnitř bedny...

+ co když něco přetaktuješ a vezme si to víc šťávy ? U low-endovějšího PC se dá taktování očekávat, páč honíš každé % výkonu zdarma...

a btw není zdroj jako zdroj.. já bych tam něco jinýho než Seasonic (z těch levnějších pro nejlevnější sestavu) nebo nějakej dražší Corsair či EVGA nestrčil (pro dražší sestavy)..
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:30:17

Psal jsem to o kousek výše, nejprve si zjisti jak se udává účinnost a co to znamená, S udávaným výkonem zdroje nemá nic společného mimochodem ten zdroj má lěpší účinnost jak 50% rádoby "herních" zdrojů do 2000Kč.

I5 2500 nejde taktovat. , každý netaktuje a i kdyby tak kolik ta karta veme navíc ? 10-15 w ?

Celková spotřeba celé sestavy bude 180W !!!! 180W, 180W Napíšu to ještě jednou 180W !!!!!!
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 14:45:05
avatar
tak hlavně ať ti nepraskne žilka... já ti jen říkám, proč bych si to tam já nedal.. ty si dam měj/dávej pro mě za mě co chceš...

a kdybych nedej bože za 1-2 roky chtěl upgrade GPU, tak už to třeba těch tvých 180 W žrát nebude... budu zas muset kupovat zdroj...

čili ano, tebou udávaná sestava je použitelná... ale JÁ bych na kancl zdroji (kterej je dle tebe kvalitní a postačující) PC na hraní s přídavnou GPU provozovat moc nechtěl (+ bůh ví jak je v tej bedně umístěnej) ... tím bych to asi uzavřel...

edit : nicméně chvilkovým pohledáním jsem zjistil, že Delta je celkem dlouholetým, renomovaným OEM výrobcem zdrojů, čili nějak marní nebudou...
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 14:57:40

Jo joooo oni to asi nebudou tak marní troubové, když skoro v každém serveru a kvalitnějším industriálním zařízení jsou zdroje od nich.

Ale není to herní, takže chápu, že to není dostatečně dobrý.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 15:50:37
avatar
co furt plácáš o herním ??? já mluvil o herním ve spojení s PC jakože je primárně na hry... tak nevím co mi tu furt tlačíš, že něco musí být herní...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 18:48:32

Hele, vyklidni se. To ty jsi měl potřebu něco rozporovat aniž bys měl nějaká relevantní data o účinnosti nebo kvalitě zdrojů. Sám jsi to hned v prvním příspěvku (hanlivě) označoval za kancelářský počítač, což tvrdit o devítkovém optiplexu je... prostě víš kulový. Ale chápu. Nemá to tisíce papírových kilowattů, skoro žádné ledky a průhlednou bočnici v tom taky nenajdeš, takže je to kancelářskej šunt.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 18:56:34

No je to neuvěřitelné, ale najdou se tu i myslející lidi. Třeba to už pochopil.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 08:26:59
avatar
najdou, ale vy dva to nebudete, když si vymýšlíte něco co nikdo neřekl...
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 08:29:23
avatar
vy jste lolci.. nemá se s váma cenu tady bavit

já nepíšu o ledkách a kilowatech .. jen píšu na jakým zdroji bych PC s GPU na hry provozoval ... ale tak co se vlastně míchám mezi erudované odborníky co neustále podsouvají někomu něco co neřekl (ledky a kilowaty, průhl. bočnici apod.)

a že vím kulový hodnotíš podle čeho ? podle sebe ? a zjevně nic nechápeš ..JÁ NIC O LEDKÁCH A KILOWATECH neříkám to jste si tu vymysleli vy

pozn. a po pohledání co to je za zdroje, jsem snad uznal, že se jedná zřejmě o celkem kvalitní zdroje, takže co tu jako haním ? ale chápu to nevidíte.. důležitější je napadat za názor že..
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 10:50:15
avatar
Takové PC bych nechtěl ani zadarmo!
I GTX 1050Ti, která má nízkou spotřebu by takový šrot zdroj při plné zátěži brzy odrovnala.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:29:10

Aha, tak asi tomu rozumíš Ten zdroj je pravděpodobně kvalitnější než ten co máš ty doma
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 14:16:29
avatar
Mám "šitózní" Seasonic gold, pravda na tu Deltu to nemá.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 14:29:10

Ale jistě že Koupil jsis jej z vlastní zkušenosti a nebo na doporučení? Protože z té tvé hlavy to určitě nepřišlo, dle toho co jsi napsal předtím.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 22:28:24
avatar
Ty blbý kecy ke mně si taky můžeš odpustit, nejsem na ně zvědavej.
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 22:31:38

Jsis je měl nejprve odpustit ty
"Takové PC bych nechtěl ani zadarmo!
I GTX 1050Ti, která má nízkou spotřebu by takový šrot zdroj při plné zátěži brzy odrovnala."

Takže nebuď teď dotčenej. Já nemůžu za to, že ti od huby odpadávají nepodložený moudra, který se nezakládají na ničem relevantním a že ta shitozní sestava je herně výkonější jak ta tvá pečlivě vybraná a sestavená a do detailu vypiplaná a ledkama vyšňořená. Svět je prostě krutej.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 11:59:10
avatar
zas ty jeho LEDKY .. Valda z nich má asi nějaký trauma
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 02:21:03

Na tyhle přehledy se vždycky těším kvůli ilustrační fotce otevřeného Temjinu.
Gigabyte deska na x58 platformě, v tom první generace core-i7, 3x4gb ram, ATi 5870... jo, to byly časy.
korbisko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gtx 1050 2017-02-15 11:07:08

Zdravim, zajima me proc je v clanku psano, ze tato gk je podstatne slabsi nez konkurencni rx 460? Ptam se, protoze jsem zde nevidel porovnani techto karet. Diky
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 12:39:11
avatar
kupovat teď PC je nesmysl.. počkejte na zlepšení kurzu
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 14:40:59
avatar
v této oblasti by čekal furt na něco, do nekonečna...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 16:19:02
avatar
No, já si spíš říkal, že hned první věta pod názvem článku měla být: "POZOR! Níže uvedené řádky jsou pro ty, kteří se stavbou PC měsíc či dva nepočkají, neboť v brzké době bude na trhu nová AMD plarforma AM4 s procesory Ryzen a DDR4."

A jinak souhlas buzuluqem, to by člověk mohl čekat pořád. Za 2 měsíce ČNB řekne, že intervence neskončí a budeme se aspoň modlit a čekat, že USA oslabí dolar...a tak pořád do kola.
Na podzim může trh vypadat jinak (hůre či lépe) nebo stejně. To ví možná jen pár zasvěcených (ředitelů Zeměkoule)
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 18:55:56

a zen neco zmeni u pocitacu za tuhle cenu?
to jakoze kuli cpu za 5000-15000kc zlevni pentium za 1600kc?

podle me se vydanim zenu v tyhle cenovy relaci nezmeni nic a jestli ma neco sanci zamotat s cenama tak spis ty intervence
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 19:59:55
avatar
Ne, ale Ryzen R3 bude do cca 5000,-. Nejvyšší R3 1400X je proti i5-7400, které se kolem 5tis pohybuje. Takže předpokládám, že nejnižší model (R3 PRO 1100 (4c/4t)) bude cenově jinde...osobně typuji, že Ryzen začne na nějakých 2-2,5tis. Takže si myslím, že PC kolem 15tis se bude dát postavit i na levném Ryzenu.

O tědlech R3 modelech se moc nemluví, všude se hlavně píše o R5 (6c/12t) a R7 (8c/16t), protože se očekává konkurence hlavně vůči dražším modelům Intelu.
Viky.05 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 19:44:33

Ahoj, jak se jmenuje ten case hned v úvodu? Vypadá jak ITX. Díky
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 20:04:48
avatar
A co projevit trošku snahy s hledáním?

Vidím "S" >>> heureka.cz >>> PC skříně >>> tipnu si, že "S" je SilentiumPC >>> filtruji >>> a....Odkaz
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 11:58:05

pripadne das obrazok v browseri ulozit na disk a objavis nazov: "SilentiumPC-Q20-10.jpg" a to uz je celkom slusny "hint" na nazov skrinky
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 15:28:52
avatar
Jasně, taky možnost. Těch cest je několik a nejsou složité, někdy to hledání zabere i méně času než se sem přihlásit a napsat dotaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-15 21:09:26
avatar
To je ta o které se bavíme i v článku a v sestavách : SilentiumPC Brutus Q20 testovali jsme ji tu taky ;)
hexa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-02-16 06:52:02

Radši místo té GTX 1050 a RX 460 bych tam rovnou šoupnul RX 470 podle mě asi nejvíc entry karta na trhu
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 606x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1540x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1233x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1910x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1162x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3