ASUS ROG RAMPAGE VI APEX X299 – TEST a REVIEW speciální základní desky pro nadšence! Tisk E-mail
Čtvrtek, 31 srpen 2017
ASUS ROG RAMPAGE VI APEX X299 – TEST a REVIEW speciální základní desky pro nadšence!
Testy a výkon desky

V současné době bohužel tato deska stále není v prodeji u nás. Obecně se výrobci, a hlavně prodejci do X299 platformy moc nyní nehrnou, protože AMD s X399 a nabídkou procesorů je prostě lepší a zajímavější a jde o velmi drahé záležitosti. Nicméně snad se do obchodů APEX dostane, Intel přeci jen srovná (a téměř jistě i překoná) krok s výkonem procesorů AMD uvedením 14, 16 a hlavně 18 jádrovými Core i9 modely později v tomto roce. ASUS ROG APEX X299 je jako stvořený pro ty, kteří chtějí vědět co tyhle procesory dokáží nabídnout.

Pro taktování Core i9 je to jedna z absolutně nejlepších desek, která vůbec existuje, hlavně proto, že tahle deska je primárně na OC včetně toho extrémního navržena a postavena. Nemyslím si ovšem, že by nemohla zajímat i ty, kteří jejích OC možností nevyužijí. Deska má totiž stále unikátní designové prvky a řešení a rozhodně netrpí nedostatkem výbavy. Osobně se mě líbí řešení M.2, stejně tak obecně mě ve výbavě nic nechybí, snad až na ThunderBolt.

Asi největší nevýhodou desky bude opět její fyzická velikost, kdy E-ATX formát se prostě do mnoha současných moderních skříní nevejde, tím spíše, že éra big towerů s nástupem SSD řešení pomalu končí. Nicméně tahle deska je zkrátka určena do nějaké velké skříně s velmi výkonným chlazením, jinak by vlastně ani neměla smysl vzhledem k obrovské spotřebě přetaktovaných Intel procesorů. Zkrátka pamatujte na to, že vaše skříň musí podporovat formát E-ATX, pokud si tuhle desku chcete pořídit.

Jinak stěží lze této základní desce něco vyčítat, ASUS opravil a vylepšil to chlazení VRM, čímž odstranil potenciální slabinu a dnes tak deska funguje prostě skvěle. Nebudeme ale lhát, že zkrátka v domácích podmínkách nelze využít plně jejich možností. Avšak už pro ten pocit zde zkrátka máte desku, s extrémně kvalitním zpracováním, jež je navrženo a nachystáno pro potřeby extrémního taktování a chlazení. A za to platíte. V současné době zatím nevím přesně, kolik bude stát, ale můj odhad je něco kolem 11-12 tisíc korun. Levná prostě určitě nebude, a to i vzhledem k unikátnosti designu a řešení některých věcí.

Pokud hledáte zajímavou základní desku se zajímavým designem anebo (či současně), chcete desku, se kterou můžete vyzkoušet opravdu maximální možnosti toho, co Intel X299 platforma po stránce výkonu nabízí, tak je tohle deska přesně pro vás. ASUS ROG RAMPAGE VI APEX X299 je high end základní deska, špičkovou ukázkou technologií a modelem přímo navrženým pro taktování. Přesto nese i pořádnou porci výbavy, kde nic zásadního nechybí. Nevýhodou může být pro některé velikost desky a také vysoká spotřeba platformy s ní, kdy prioritou u tohoto modelu je zkrátka maximální stabilita a výkon což si žádá Watty navíc, nikoliv úspora každého Wattu. ASUS se s touto deskou opět vytáhl a jedná se o jednu z nejlepších, ne-li dost možná nejlepší základní desku pro taktování v rámci X299 platformy. Můžeme ji jen doporučit, skvělá deska pro nadšence od nadšenců :).

Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům …