Filmový predátor se vrací! Prey volí zajímavé prostředí. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 07 červen 2022
Filmová série Predátor má hodně kolísavou kvalitu. Zatím poslední čtvrtý film z roku 2018 byl hodně dobrý, ale velký úspěch neměl, ačkoliv výrazně rozšířil svět predátorů. Nyní je tu pátý Predator film, který to zkouší zase trochu jinak a evidentně půjde o výrazně komornější dílo než čtvrtý hodně akční spektákl. PREY se totiž odehrává v americké divočině přes 300 lety mezi indiány. Evidentně i rozpočet byl výrazně nižší, film také nemíří do kin, ale jde na streamovací službu HULU/Disney Plus a to již 5.8.2022. Ukázka nevypadá špatně, ale zjevně jde prostě o komornější dílo soustředící se více na hutnou atmosféru než šílenou akci, o to více může překvapit:
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 15:11:34

To je zase slátanina...

Zaprvé, ženy tenkrát nebyly lovkyně, to byla výsada mužů...ale co čekat v dnešní genderově stupidní době...

Zadruhé, z logiky věci, by indiáni proti Predátorovi neměli nejmenší šanci...

Zatřetí, kdyby radši mluvili indiánsky, než anglicky, vypadá to blbě...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 15:24:17

A jsi si jistý, že nebyly ženy bojovnice? Obávám se, že takto striktní rozdělení výsad neplatilo, rozhodně ne doslova.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 16:15:53

Já si mslím, že platilo, jako v každých kmenech...google prakticky pojem indiánská bojovnice nezná, co se týče historického kontextu a nikdy jsem o tom ani neslyšel...ženy měly v kmeni svou roli a boj to nebyl...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 16:38:44

Ano to je takové všeobecné rozdělení rolí a z 90% to tak platilo. Jenže nic není černobílé a život v těžkých podmínkách určitě měl za následek různé anomálie z našeho pohledu. Logicky reálný život o přežití si určitě vyžádal i z řad žen své bojovnice. Nejde to popřít. Na to se událo příliš hodně v minulosti a nebylo to jen žena u ohně a muž jako bojovník.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 17:18:08
avatar
Já bych klidně řekl, že to bylo i vyšší procento než 90, ale souhlasím, že neexistuje pravidlo, ze kterého by neexistovali výjimky.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 18:52:41

Obecně, dochované nálezy a prameny moc ženy v roli lovkyň a bojovnic nepotvrzují. I když nálezy se našly, ale poměr proti chlapům je na úrovni statistické chyby. Ale to se prostě nedovíme.
I když o době před 300 lety nebo kdy to má být bych čekal, že bude dokladů dost.

Ale vůbec, stejně je to fiktivní univerzum, my tady prdelátory nemáme A o tom, že ženská dokáže nakopat vesmírný stvůře prdel nás v tamtom univerzu už v osmdesátkách přesvědčila Ripley
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 19:52:11

V tomto případě nejde o doklady vykopávek. To je normální psychický rozbor a stačí reálně přistupovat k historii myšlení lidí, jejichž jsme součástí...

Jen pro upřesnění, vše co tě napadne co se mohlo kdy stát - to nejhorší se stalo v mnoha možnostech variant. Není tabu co se nestalo. A o tom je historie.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 12:57:41

Promiň, to je blbost (nebo hodně zkráceně podaný argument předpokládající nějakou moji znalost, kterou nemám).

vše co mě napadne, se mohlo stát? - to jako v nějakém multiverzu v jiném čase na jiném místě? To pro naše "vykopávky" a roli žen v lidské společnosti není moc relevantní. Mě třeba napadá porod ve vesmíru. Úplně normální věc, žádné scifi. Ale přesto si nemyslím, že se to v naší historii stalo.

To nejhorší se stalo v mnoha možnostech variant. - opět, představuji si kosmonauta, jak souloží se slonem, tomu se to nelíbí a prokopává stěnu vesmírné stanice a oba umírají ve vakuu. Taky to není úplně scifi, ale přesto si nemylsím, že se to stalo byť jen jednou.

To s tím tabu taky chápu jen povrchně. Sice je mi jasné, že zakázat nebo tabuizovat jdou jen věci které umíme uchopit, to znamená, že jsou pro nás známé a pravděpodobně se v nějaké podobě staly, ale vidím rozdíl mezi tabu "nezabiješ" a tabu "použiješ jaderný arzenál k tomu, abys ze střední evropy udělal radioaktivní pustinu". Na to první tabu jsem zvyklí, dokonce máme i vymyšlené tresty, ale na zkázu v plošném měřítku ne. A přitom je to jen o pár řádů výš než Nagasaki a na počet mrtvých je to obyčejná vražda krát 100 milionů.

Každopádně diskutovat o tom, jestli byly lovkyně ve fiktivním universu je pitomost.
O čem se diskutovat dá je to, jestli náhodou není divné, že tu máme zavedené, že predátor je tvrdý oříšek a je třeba na něj nasadit hrdinu formátu Arnolda s rotačákem a pořádným plot armorem a teď najednou bude stačit "obyčejná ženská s lukem". Jestli to spíš náhodu není příběh místo o výjimečné ženě o tom, jak pisálci v hollywoodu plní kvóty. Ale uvidíme, třeba to bude dobrý film.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 16:36:43

Ohledně "stupně fiktivnosti Predátor univerza" bych trochu polemizoval protože první i druhý Predátor a Vetřelec vs Predátor byly postavené na tom, že se odehrávájí v našem reálném světě a byli tu s námi po tisíce let.
...Jak našli tu pyramidu pod ledem a divili se že vypadá jako kombinace egyptské/májské/babylonské aby pak zjistili že ty civilizace vyhladili predátoři po nepovedených lovech kde se vetřelci moc rozšířili. Nebo jak naznačovali, že africké kmenové masky jsou inspirované Predátory
Ano samozřejmě Predátoři nám tu neběhají takže je to fiktivní univerzum, ale ta ukotvenost v naší realitě a historii tomu dávala punc realističnosti a to jde celé do sraček když najedou Predátora který sám vyvraždí gang po zuby ozbrojených sfetovaných gangsterů nebo skupinu speciálních jednotek porazí malá indiánka se sekerkou
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 16:32:55

Právě naopak. V podstatě každá kultura měla až donedávna striktní rozdělení odpovědností a práv na ženy/muže...A američtí indiáni určitě taky protože známe z historie ty masakry indiánů které američani cílili právě na momenty kdy byli lovci=muži pryč z osady

takže ano, tohle bude další genderově vyvážená sračka kdy nakonec celou osadu/vesnici/zemi zachrání podceňovaná žena tmavé pleti
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-09 11:27:14
avatar
Hlavní hrdinka, herečka Amber Midthunder má domorodý původ, takže ano, nemá bílou pleť.
Chtěl byste raději bílého indiána, nebo bílou indiánku, aby to nebyla "sračka"?
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 12:03:06
avatar
Se divím, že v tom nehrají černoši.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 13:43:32

Pro tento příběh barva pleti a pohlaví nehrajou roli. Pro současné tvůrce ale ano a v tom je ta obava.

Protože na predatora buď musíš brutální palebnou převahou a nebo mozkem.

Takže pokud ho chytrá domorodá holka bez všech scifi vychytávek dostane a nebude to jen kvůli tomu, že se predator bude chovat jak AI z far cry, tak se na to těším. Jestli to ale skončí nějakým "soubojem" na nože;, kdy si predator sundá helmičku a brnění a dá si to s ní "na férovku" aby mu ona vítězoslavně nožíkem uřezala dredy i hlavičku, tak to fakt dobré nebude.

Uvidíme, je to o příběhu a rád se podívám na něco, kde se "slabá" ženská vypořádá se stvůrou z vesmíru líp, než to zvládnul Arnold.
YORGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 15:58:32

V mém příspěvku jsem nikde ani nezmínil jakoukoliv barvu pleti. Jen tradiční mužské/ženské role z hlediska historie...tím sem narážel na to, že kdyby tento film točili třeba před 10 lety tak by určitě necpali do role drsného domorodého bojovníka drobnou ženu

...ale jasně, vymyslete si, že v psaném textu kde není barva pleti ani zmíněná cítíte nějaký imaginární rasismus a podle toho piště uraženou odpověď
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 19:10:33
avatar
"To je zase slátanina..."
Vždyť je to jenom film pro zábavu.

"Zaprvé, ženy tenkrát nebyly lovkyně..."
Ale byly, rozhodně bych to nebral z pohledu evropana, který v té době považoval ženy za Ďáblovo stvoření...

"Zadruhé, z logiky věci..."
Opravdu hledáte logiku u sci-fi věci pro pobavení?

"Zatřetí, kdyby radši mluvili indiánsky..."
Kdyby mluvili domorodou řečí, pravděpodobně nikdo by jim nerozuměl, vlastně ani Predátorovi.
Pokud to ovšem budete mít, jako bohužel většina v dabingu, tak uslyšíte ty veselé hlášky: "do Prčic", "nemám už ani halíř"... "soudruh náčelník"
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WOW 2022-06-11 09:14:22

"Zaprvé, ženy tenkrát nebyly lovkyně..."
Ale byly, rozhodně bych to nebral z pohledu evropana, který v té době považoval ženy za Ďáblovo stvoření...

No jediný známí kolektiv/národ kde byly, jsou a budou ženy na společenské úrovni a ne z vyjímky, jako muži ( neříkám jestli je to dobře nebo špatně) je v Gronsku

"Zadruhé, z logiky věci..."
Opravdu hledáte logiku u sci-fi věci pro pobavení?

Ano ,film se musí natáčet tak aby ho pochopilo a bavilo se díky tomu co nejširší publikum, tedy jak pro IQ 140, tak i -5. Bohužel laťka je nastavená tak, že opic (IQ 0-60 nebo si to vylož jak chceš) je bohužel víc všude. Ne jen film se tomu MUSÍ přizpůsobovat a ti ,,inteligentnější,, vlastně při dodržení filozofie musí ustoupit a příjmout degeneraci národa a ještě u toho mávat duhovým praporkem na znamení souhlasu ( a nejlépe se usmívat)


"Zatřetí, kdyby radši mluvili indiánsky..."
Kdyby mluvili domorodou řečí, pravděpodobně nikdo by jim nerozuměl, vlastně ani Predátorovi.
Pokud to ovšem budete mít, jako bohužel většina v dabingu, tak uslyšíte ty veselé hlášky: "do Prčic", "nemám už ani halíř"... "soudruh náčelník"


Tady souhlas, protože pak by film měli rádi jen příslušníci popisovaného kmene, nebo ti co se jejich řeči naučili, nebo ti co tvrdí že film jedině v originále ( pokud možno bez titulků ( aby tam vinikl původní humor/zvuk) a neberou ohledy ani na mateřský jazyk, ani na to že někdo jiný se mohl učit jinému jazyku, a koneckonců ani na na věc, kterou prakticky takovýhle lidičkové zabili, a to je opravdu špičkový český dubing, který už není.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-09 20:01:44

Jen klid, soudruh, pro klid tvé rozhádané duše, tě mohu ujistit, že jednou jazykovou stopou bude i domorodá komančština nebo aspoň něco, čemu budou komančština říkat (a nekecám).

Reboot Predátora se stane prvním filmem, který bude mít kompletní dabing v komančštině-
https://nerdfix.cz/clanek/reboot-predatora-se-stane-prvnim-filmem-ktery-bude-mit-p1qcqb

Jinak co se týče toho rozdělení úloh ve smyslu lovci a sběračky. V pravěkých kulturách (např. neandrtálci) lovily běžně i ženy. Defacto lovil každý, kdo na to fyzicky měl. Sběrači byli jen staří lidi, děti a ti, co na to fyzicky neměli (těhotné, po zranění atp.). A nemyslím si, že by to u indiánů bylo jinak.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-10 09:32:18

Tak to bych ocenil, to by bylo přirozený
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-08 17:47:20
avatar
to bude dobrý sranec
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-06-25 13:33:55

už se na to těším, komornější příběh mi nevadí, o ten právě u predátora jde.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 907x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 877x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1040x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3617x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1416x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1252x
Komentářů: 5