Star Wars: The Rise of Skywalker v kinech – Lépe to nešlo! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 19 prosinec 2019
Poslední film z 9ti dílné ságy dorazil do kin. Spokojen asi nebude nikdo, protože Disney to pokazili. Ale tenhle poslední film za to nemůže, a naopak díky němu to nekončí úplnou katastrofou. Chyba se stala už když padlo rozhodnutí, že celou závěrečnou trilogii nebude točit jeden režisér ale tři. Což je nesmysl, protože ta trilogie musí fungovat jako jeden film s jasným plánem. Takže jsme tu měli slušný sedmý díl a úplně ve všem odlišný 8smý díl, a dohromady to nefungovalo. Jak z toho ven? Těžko. Přesto říkám, že J.J. Abrams je legenda! A dokázal udělat za té situace skvělý film a každý kdo bude tvrdit, že ne, tak je blázen. Je to nejlepší SW film? Nikoliv. Je to nejlepší film, který se dal za celé situace natočit? Ano! A nikdo by to nezvládl lépe a vymyslet se to jinak prostě nedalo. Tvůrci filmu byli v příšerné pozici. Půlka fandů SW nenávidí celé SW kvůli předchozímu nezvládnutému filmu a počínání Disney, který navíc celou věc nezvládá, do toho umírá zásadní představitelka a oživit ji do filmu by byla svatokrádež, takže se muselo pracovat s již natočeným materiálem, což moc nešlo. Do toho všeho prostě padlo rozhodnutí, že tohle musí být poslední film a musí uzavřít příběh filmů z roku 1970, které vznikaly ve zcela jiném světě, než je ten současný a pod perem zcela jiného autora. Natáčet Episodu 9 bylo, jak balancovat nad propastí na laně a ve vichřici se svázanými rukama a nohama. A J.J. a jeho team to dokázal. Film má jenom dvě výraznější chyby (náhody), kdy prostě nebylo možné scénáristicky vymyslet něco jiného, drtivá většina filmu ale skvěle zapadá, herci to podrželi skvělými výkony, efekty, výprava, dialogy a fantastický závěr jako úlitba fandům. Jasně že tenhle film ukazuje, že byla klíčová chyba, že J.J. nenatáčel celou trilogii, Episoda 8 mohla být půlkou tohoto filmu, který tak musel být opravdu natřískaný obsahem. Ale musel být prostě poslední. Navíc se to podařilo zakončit tak, že po letech, až všichni vychladnou, se budou moci k postavě Ray případně vrátit. Protože Ray je teď jednoznačně nejdůležitější postava SW a je zde potenciálně čistý list papíru kam se s ní a novým světem ubírat. Ale prostě toho se hned tak (pokud vůbec) nedočkáme. Každopádně přál bych si, aby film byl delší, přál bych si více, ale prostě vzhledem k tomu, v jak nemožné situaci celý film vznikal a mnozí jej hejtovali dávno před premiérou, je to mnohem lepší, než kdokoliv čekal. Star Wars: The Rise of Skywalker je vynikající a Disney by mělo J. J.ovi líbat zadek, protože jim dost možná právě zachránil značku. Tenhle film je zázrak a cokoliv se mu dá vytknout, padá na hlavu mizernému rozhodnutí a vedení Disney dávno před tím, než se devátý díl začal natáčet. Za současné situace je prostě maximem. Jednoduše by nedávalo smysl dávat tomu méně jak 90%, protože jsem si jist, že na světě neexistuje režisér a team, který by z toho marastu se svázanýma rukama a nohama a bez tvůrčí volnosti, dokázal vykřesat takhle dobrý film. A nekecejte, že byste to dokázali udělat a vymyslet někdo líp. Jednoznačně je to nejlepší film poslední trilogie a hlavně překvapivě důstojný závěr celé ságy, na který se, pokud se najde dobrý nápad, může časem navázat něčím dalším. Pachuť samozřejmě zůstává, ale tenhle film za to nemůže a je v rámci možností a situace skvělý. Část naštvaných fandů SW samozřejmě naštvaná zůstane, ale část řekne OK, mohlo to být i horší a velká část stále nadšených fandů SW řekne OK, je to dobrý mohlo to být lepší, ale je to dobrý. A teď záleží na Disney, co vymyslí dál, ale je jasný, že všichni potřebují pauzu.
AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Po pauze starú republiku pls. 2019-12-20 14:24:20

Na film ešte len idem na SW8 ma zlomil, takže momentálne sa na Disney SW filmoch smejem a nepáčia sa mi. Myslím, že sa to bude opakovať aj tu. Ak to bude lepšie ako SW8, tak to budem považovať za úspech, no nie za niečo z čoho by som mal byť úplne paf.

Ja by som povedal, že je potrebné si dať pauzu a vrátiť sa o pár rokov so starou republikou a tú hlavne nepokaziť, aby som sa na SW filmy znova začal tešiť.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 15:30:08

ja se modlim aby opravdu nedelali zadnej film ze stare republiky..ve hrach je tohle dost rozsahle obdobi uz perfektne zpracovano a filmy proste nemaj sanci neco nepokazit, zvlast od disneyho. nebo si snad od nich dokazes predstavit darth revana, malaka nebo vitiateho??? vubec...
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 15:54:53

Ak by to dostal do ruky, ten čo robí Mandaloriana alebo Clone Wars seriál vedel by som si to predstaviť. Pozri ja by som rád uvítal remastre Kotorov alebo nový KOTOR. Proste pointa je, že chcem niečo nové alebo zremastrované zo starej republiky čo bude výborné.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 14:27:13
avatar
Ty woe DD...přečti si to po sobě s aspoň malým odstupem času, než to zveřejníš.
610 slov a v každé druhé větě defakto čtu to samé (Disney to pos.alo a JJ je bůh).
Vždyť to stačí napsat jednou a celý ten text mohl být možná o více jak 2/3 kratší.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 17:59:23

DD se nám bohužel vyvíjí tímto směrem, jeho články jsou čím dál víc nečitelné. Stále opakuje ty samé informace, jsou tam chyby, často chybí odstavce, fakt se to nedá číst. U některých článků stačí přečíst jen první odstavec a získáte tím většinu informací, ten sloh co následuje je ztráta času... a je to škoda, kdysi jsem tady četl články rád.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 18:24:58
avatar
snažím se, mě to smysl dává
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 00:27:14

No, méně je někdy více a tady to platí ne dvojnásobně, ale minimálně trojnásobně (rozuměj mohlo to být na 1/3 původní délky).
I když známá fráze "každý kdo bude tvrdit, že ne, tak je blázen" je tam jenom jednou, hmmm divné.
GiGi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 01:45:35

.. aneb vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 14:31:16
avatar
Ja se na tenhle film teprve chystam a prave se bojim, ze budu zklamanej. Souhlasim, ze to byla chyba, ze filmy natacelo nekolik reziseru. Podle me byla nejvetsi chyba, ze se zbavili starych postav jako je Han Solo a hlavně Luke Skywalker. Předchozi filmy byly hlavne o svetelnych mecich a v epizode 7 a 8 je toho poskromnu. Taky mi nesedi ten trend s rasovou korektnosti, kde musi byt hned nekolik cernochu a asiatu, aby nekoho nenarkli z rasismu. Proto mame v 8 dilu blbou Rose a v 9 aspon podle obrazku bude ta skareda cernoska s mezerou mezi zubama, co hrala v End of the F***ing world. Jako by nestacil Finn a Lando.

p.s. Zadny spoilery tady.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 14:32:16
avatar
Jop, já jdu zítra.
No, očekávám kino plné fakanů, takže si to asi tolik neužiju. Ale s tím nic nenadělám, když jsem pozvanej

S tím trendem nenaděláš nic. Až se to úplně otočí a my budeme škemrat aby ve filmu byl aspoň nějaký běloch, tak to teprve bude "sranda".
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 14:44:38
avatar
Chtel jsem jit co nejdriv ale, kdyz si nekoupis listky do mesic dopredu, vsude je plno. Jsem zvyklej sedet uprostred a vic nahore. Takze pujdu az po Vanocich.

Podle statistik, my belosi vymirame a je nas cim dal min, proti treba cernochum, takze aby to nakonec nedopadlo tak, ze nas mensinu budou utlacovat prave oni.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 15:08:19
avatar
Tak SW se těší mraky lidí a v mulťákách to třebas ani nechci vidět. My jdeme u nás ve městě, žádný mulťák ale nové sedačky a technika, takže pohoda. Je fakt že jsme to zamlouvali před 2 týdny, když jsme tam byli na LeMan 66 (super film).
Od filmu moc neočekávám. Ep 7 i 8 jsou podle mě zatím nejhorší z celé ságy. Ale vidět to "musím", když je to její závěr

Ale ono to tak dopadne a dějiny se budou opakovat. My budeme menšina, budeme utlačováni, bude segregace bílých, otroctví. To co jsme dělali jako rasa jiným budou dělat oni nám, akorát k tomu budou mít lepší nástroje. No, doufám že se toho nedožiju
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 14:47:50
avatar
Me naopak prekvapil serial Mandalorian. Na to ze tam nejsou tak super efekty jako ve filmech. A baby Yoda je bozi! Posledni 7 epizoda co vysla byla paradni.

Jeste vic se ale tesim na serial o Obi-wanovi, kde snad bude vic scen s lightsaberem, Bylo by zajimavý, kdyby tam byl i Darth Maul jako v kreslenym serialu.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 15:30:21

jo posledni mando byl naprosto bozi jedinej problem ze to byl sedmej dil a ne ctvrtej. jako v 8 dilnym serialu by si zapletky na jednu epizodu fakt mohli odpustit. souboju s lightsabery bych ale moc necekal, jak ukazuje i ep9, disney proste musi lightsabery nenavidet, jinak si to nedokazu vysvetlit.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 15:09:30

hodne sem se na to tesil, trailery vypadaly dobre, ale bohuzel velke zklamani. tohle bylo proste slaby a pribehove hloupy se spoustou stupidnich momentu, zbytecnych postav nebo radoby srdceryvnych scen kdy za 5 minut to je uplne jinak a vlastne se nic nestalo (jo myslim tebe c3po). souhlasim s pany z moviezone, ktery tomu dali 6/10 v obou recenzich. a kdyz uz nic jinyho tak sem doufal, ze tu bude aspon nejakej poradnej souboj s lightsabery, z traileru vypadalo ze se jich dockame ale hovno!! to co predvadela rey a kylo byla naprosta tragedie!!! tri epozody a ani jeden poradnej nebo zapamatovatelnej duel s lightsabery, to je proste neskutecnej pruser. souboj s maulem, obi vs anakin nebo vlastne i souboj luka s vaderem v ep6 jsou o nekolik trid lepsi, zajimavejsi a maj aspon nejakej dopad na pribeh. jediny co je na tomhle filmu dobry je vizual a hudba. a jo mohlo to byt lepsi a uplne jednoduse, stacilo neposlouchat hloupy fanouskovsky teorie o tom kdo byly rodice rey. mely to skoncit tim jak rikali v ep8, ze byly proste nikym, nejaky paseraci. proc ne? anakinovi rodice byl taky nikdo a fungovalo to u nej. po ep8 to je druhej nejhorsi star wars film, to i solo nebo ep2 jsou o tridu lepsi..
gepir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2019-12-20 15:31:27

Byl jsem pred dvema dny. A musim rict ze jako velky fanousek SW a po zklamani po EP8 jsem od toho filmu nic necekal ani v tom pripade ze se otezi opet ujal J.J.A. Fanousci budou rozdeleni na dva tabory, jeden to bude nenavidet a druhy tabor to bude zboznovat a obhajovat. Mozna se najde jeste treti tabor ktery bude uprostred. Ja se zatim radim do taboru ktery to nesnasi, film podle me spatny, a hlavne spatny scenar a jak uz tady padlo, vypada to ze scenaristi cetli na internetu co si fanousci mysli a to do toho deje dali. Disney by mel udelat celkovy restart cele posledni trilogie a udelat to znovu a sravne a uz od zacatku k tomu vzit Lukase a nechat ho do toho vic mluvit.
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 18:05:14

SW ságu jsem měl rád, ale na nové trilogii pokazili co mohli. Počínaje výběrem herců, kdy mě hlavní hrdinové spíše štvou a nemám vlastně komu bych fandil. Poté výběrem různých režisérů, jak zmínil DD. No a konče scénářem, který zatím byl vždy o dost slabší než u originálních dílů, zároveň tyto staré filmy dost vykrádá a přináší málo nového a zajímavého. Tohle vše způsobilo, že se mi na poslední film nějak nechce a je mi vlastně úplně jedno, jak dobrý bude. I pokud to bude sebelepší trhák, je mi to jedno, stále nebudu mít chuť koupit si jakýkoli SW předmět s tématikou poslední trilogie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 18:24:33
avatar
největší problém je, že tohle měl být prostě jeden 9hodinový film na tři díly .... měl to dělat jeden režisér, jeden team, jeden autor scénáře atd. Nechápu, když tohle dokáže Disney u Marvelu, že to u SW zkoušeli takhle .... J.J. se to snažil opravit, ale Ep8 prostě nevymažeme, ta nikdy neměla vzniknout tak jak vznikla ... to je celý problém. Z toho marastu je Ep9 skvělý film, ale prostě jsme si všichni a SW samotné, zasloužili více, ale ep9 za to nemůže ... tak je tak dobrá jak jen to v té situci šlo ....
kony123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 18:23:20

Nevím co bylo na 7. dílu tak skvělého podle tebe. Většina scénáře okopčená z 4. Vždyť je to to samé. Robot s plány. Pouštní planeta. Soplák se silou. Han Solo zachraňuje situaci. Atd atd atd. A končí to zničením super zbraně na ničení planet. Snad jen ten vítězný pochod na konci si ušetřili pokud se pamatuju. Od značky SW čekám dvě věci. Vesmírné bitvy a řezání se světelnými meči. Oboje stojí v 7 a 8 za vyliž.

Ostatně ono celé to co Disney označuje jako kánon stojí za prd. Romány jsou 100x lepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-20 18:27:30
avatar
7 díl musel být jaký byl, protože 4tý díl je hodně starý, takže se to muselo převést pro mladší ročníky a nové generace a to se povedlo .... bohužel J.J měl správně natočit celých třeba 9 hodin jako jeden film a to rozsekat do tří dílů, jenže z nepochopitelného důvodu Ep8 dělal úplně někdo jiný a vůbec se tam nehodí a nedalo se na ní smysluplně navázat, takže J.J udělal svou verzi Ep8 jako první dějství Ep9, což samozřejmě muselo dopadnout jak dopadlo ... je to uspěchané, ale líp to nešlo.... Podělalo to celý Disney už na začátku. Já jsem ale se závěrem jako celkem spokojený, Rey je super
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 11:16:43
avatar
Citace:
takže se to muselo převést pro mladší ročníky a nové generace

Tohle je největší blábol, který studia vymyslela, aby okecela kde co a ty jim na to skáčeš. Neblbni.
Podívej se kolik se dělá remaků, vše se slovy "aby se to přiblížilo nové generaci, na starý film přeci koukat nebudou" a vždycky to akorát pos.ali.
Neznám remake, který je lepší než původní film. Do toho některé značky ještě rebootují kde se kolikrát dozvíš, že x věcí je jinak...a pak zase ještě jinak. Filmový průmysl je v tomhle odporný. Děcka jim to možná žerou (a proto to dělají, protože děcka z rodičů vytáhnou potřebné prachy), ale věřím že hodně lidí 30+ jsou tím spíše znechuceni.
Hele, za 10-20 let budou dělat remaky remaků z remaků. Trapné a laciné. Jako kdyby tam nikdo nechtěl číst knížky s novými tématy a hodit to na plátno. Doby vizionářů a průkopníků filmařiny jsou pryč. Navždy.

7 ep měla být regulérní díl, pokračování ságy...ne vykrádačka předchozích dílů a ždímačka značky.
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-25 22:03:02

Souhlas.
7,8, i 9 díl je velké zklamání. Pochopím, že celé SW bylo původně stavěné na příběh víc než na akci. Ale tyto díly neměli ani příběh a ani akci. Pro mě suverénně nejhorší byl už ten 7 díl. To jsem šel z kina a jediný co mi bušilo v hlavě bylo veliký WTF. Už z té sedmičky bylo jasné jaký to bude průser. Devítka z těchto tří byla asi fakt nejlepší. A Kylo s Ray už i vypadali jako herci a ne jako kašpaři což bylo v sedmém dílu. Ale bylo to fakt málo. 4/10. Možná bych dal 5/10. Ale navíc jak to bylo blbé, tak se spousta mladších ročníku v kině regulérně bavila. Sáčky s čipsy šustily a v půlce filmu se něco posralo a na 10 minut se promítání přerušilo. Fandům SW bohužel tento díl ujít nemůže. Na jedno podívání do bude OK. Ale pochybuji, že by si to někdo šel zkouknout 2x.
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Disney 2019-12-21 03:42:13

Zabily star trek, zabily star wars a o marvel zaverecne serii u super slipce nemluve.
Ta 7 kdy uklizecka znici planetu smrti a zase slipka co se nauci pouzivat silu jen tak bez vycviku. Ne dekuji na tohle do kina nepujdu.
emko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 10:58:16

Na novou trilogii jsem zanevřel hned od začátku, protože je to prostě vykrádačka epizody IV až VI, jinak to nazvat nemohu. Prakticky totožný příběh či pointa, neváhal bych to nazvat až pseudoremakem.
Do kina na to nepůjdu a pokud už, tak za 5 měsíců, až to budou dávat v našem 80-místném kině za 30 Kč.

Je vidět, že Disney neumí přijít s žádným novým převratným příběhem ze světa Star Wars, všechno je to zkrátka na jedno brdo.
Já bych jim poradil, ať natočí trilogii o temné straně síly, např. o Darth Baneovi, který zavedl sithské pravidlo dvou, a o jeho učednici Darth Zannah. Temná strana síly není tak populární, ale mohlo by to být laděno tak jak v knížkách, tj. že Sithové jsou vedeni v zásadě pragmatickými cíli a snahami o nastolení řádu ve vesmíru (byť pod patronátem zla). Hlavně by to nebylo na jedno brdo...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 14:19:05
avatar
Noto je tvůj názor Honzo a můj je, že je to strašná slátanina, původně to bylo napsáno jinak, ale taky na s

Osobně jsem spíše fanda Stratreku, a SW beru jako pěknou vesmírnou pohádku, ale tohle nemělo hlavu ani patu. Scénář psal někdo ze základní školy s přibližnou znalostí dílů 4 až 6, kterou pak promítl do totální bejkarny.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 14:26:51
avatar
já už jsem ho viděl 3x a musím říci, že ty díry v tom příběhu tam vlastně nejsou, vše je tam vysvětleno, když si všimneš detailů, jediná potíž je, že je to prostě hodně rychlé, proč jsem ale napsal ... každopádně za mě je to naopak jeden z nejlepších SW filmů ... je tam všechno
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 16:23:57
avatar
"DD" a já si myslel, jak od rána do večera děláš různý testy, píšeš recenze a ty si místo toho celý ty dny v kině na Star Wars!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 16:56:36
avatar
ne, jenom večery

to v pauzách mezi děláním testů a recenzí ;)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-21 22:14:24
avatar
Takže já teď přišel z kina.
Ne, JJ není bůh, ale jen další kopírák (aspoň v tomto případě) a to ještě špatný. Mraky nelogických věcí, některé popírají věci z předchozích epizod, stále dokola se opakující scénáře...nic nového, nic překvapujícího. No dobře, možná jedna dvě věci, abych tomu úplně nekřivdil. Ale většina je stejně předvídatelná.
Většina hrdinů zase měla do půlhodiny umřím...a zase neumřela. A ne, nemůže za to Síla, ale špatný scénář.

Ale možná za to fakt může jen ten Disney. Nemůžeme čekat kvalitní scifi od studia, které se specializuje na děti, že jo?
No, docela by mě zajímalo, co na to George Lukas.

DD, tak za mě slabých 60% a to ještě většina za audiovizuál.
Jdu si dát panáka, abych sláchnul tu pachuť.

EDIT (malé OT):
DD, a co nový Zaklínač? Už jsi viděl?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-22 00:31:07
avatar
zaklinac? pecka ... posledni 3 dily je meganarez
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-22 08:13:05
avatar
Zas taková pecka to není...ale jasný, kažký to vnímá jinak.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 12:31:22

pruser zaklinace je, ze kazdej dil adaptuje jednu povidku, na kterou tam prakticky zbyva jen tretina nebo polovina stopaze, kvuli dalsim linkam se ciri a yen. melo to mit aspon 12 dilu nebo adaptovat jen 4 povidky a dalsi 4 si nechat do druhe serie. a misto originu yen mela byt zkouska trav. obecne to vypada tak, ze to je pro hrace, ktery zadnou knizku necetli. ctenare totiz nasere vynechani spousty dulezitych veci, misto kterych si tam vymysleli vlastni kraviny a ti co necetly knihy ani nehraly hry tam budou casto uplne mimo a ztracet se v tom, stejne jako moje zena.

jinak geralt je bozi vcetne super souboju, henry si to fakt dava, lip dopadnout nemohl. no ciri celkem nudna a yen se mi fakt nelibi a bavila me nejmin (a ani jeji luxusni kozy to nezachranujou). z dalsich veci me nasrala uplne tragicka volba triss a totalne dosrany postavy vilgerfortze, cahira a fringilly, ktery nemaji s knihou nic spolecnyho a posledni dva rozhodne nebyli zaporaci (to uz spis calanthe, ktera tu byla vicemene kladna lol). hlavne ale bude vtipny az geralt bude fringille rikat yen a taky skoda ze je to genericka fantasy a slovanskej puvod je totalne ignorovan. no ale celkove byt jen hrac a bez znalosti kniznich predloh tak je to peknych 8-9/10, takle bych to hodnotil, hlavne kvuli geraltovi, na 7/10 s tim ze do budoucna kdy pojedou podle romanu se to muze jeste hodne zlepsit.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 13:18:55
avatar
Já jsem jen hráč a to defakto jen trojky. Knihy má bráška, má to načtené, takže něco málo vím od něj. Jsem zvědavý jak ten seriál bude hodnotit.
Za mě 60-70%. První díl jsem musel přetrpět, pak se to pomalu rozjíždí. Ale to skákání v čase sem a tam, to je des. U ep. s Ježkem jsem si celou dobu říkal, že mi ty postavi jsou povědomé, ale že přece umřeli. Až nakonci mi došlo, že to patří před první ep. No děs běs. Mohli to srovnat chronologicky a vůbec by s tím nebyl problém. Hodně lidí bude zmatených. Kor když se v čase přesunuš i v rámci jedné epizody a to někdy o mnoho let jinam.
Triss...moje oblíbená zrzečka ze Zaklínače. No tady to amíci pos.ali jak sviňa a bylo mi z toho na blití. Jejich multikulti se cpe i do slovanských míst. Jo, kdyby to byly postavy, co nejsou v knize popsané, budiž. Ale zrovna Triss, Fringilla, Fillipa...co vím jak v knize popsané jsou dostatečně i hry je zobrazovaly věrně...ale amíkům je to málo a ještě to mraky lidí hodnotí 9+/10. Bojím se, že až si někdo v americe veme do hlavy, že natočí např. Jana Husa a nebo Rumcajse, tak budou taky černí.
A klidně mi říkejte rasisto...je mi to jedno, protože rasista jsem. Stejně jako všichni ostatní.

EDIT: jo a Henry...ten se mi nakonec líbí, snaží se, jde mu to. Pobavil i Marigold.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 13:56:14

epizody jdou vicemene chronologicky, z pohledu jednotlivejch postav.. no s vyjimkou ze geralt prvne bojoval se strigou a az pak se odehraval pribeh z prvni epizody v blavikenu, s jezkem atd. akorat geraltova pribehova linka trva skoro 20 let (ve ctvrte epizode u jezka nebyla ciri jeste na svete, na zacatku kdyz utika z cintry ji je 15 let), u ciri sotva par tydnu, u yen asi 50 let treba i mezi dzinem a drakem ubehlo par let, kdy celej rok spolu geralt a yen zili coz serial take ignoroval a cela jejich romance tam moc smysl nedava.

na multikulti maj bohuzel kvoty, s tim nic nenadelame. nekde to nevadi, nekde to vypada smesne (cernej elf ), no nekde to je hodne velkej pruser..treba i ta triss by se dala prezit, protoze v serialu bude mit celkem malou roli i v budoucnu (dokud se nekdy nezacnou inspirovat hrama), fringilla je ale pribuzna emhyra a udelat ji cernosku je hodne velkej pribehovej fail.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 14:59:15
avatar
Třeba bude Emhyr taky černej...v seriálu je myslím zmíněn, ale nebyl viděl.
Když už i šéfová dryád je černá, tak proč ne rovnou král
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 15:25:13

emhyr se tam uz objevil a neni cernej
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 16:39:23
avatar
Aha, to mi uniklo.

Fringilla je příbuzná s Annou Henriettou.

Vzhled:
Jako osobnost byla přirozeně elegantní, se zelenýma očima a zastřiženými černými vlasy nakrátko.

Zdroj Odkaz

To je maso
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 16:53:42

tak jestli si hral trojku tak vis ze emhyr je otec ciri...a ten ve ctvrtym dile byl geralt mel s fringillou kratsi romanek, kdy ji i oslovoval v posteli jako yen..protoze si byly dost podobny, no to v serialu asi nehrozi, jedine by geralta hodne zfetovali nebo si fringilla vypujcila jinou podobu
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 17:57:43
avatar
Nj to mi nedošlo. Asi proto že ve hře pořád dejchal, v seriálu jen chvíli
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 10:09:25
avatar
jj hlavně z Vilgefortze udělali totálního luzra, kterej je schopnej akorát tahat kudličky, na to, že v knihách byl skoro polobůh, kterej bez magie sejmul bez problémů Geralta a s magií vyššího upíra Regise se nechá vyškolit od takovýho soploše jako je Cahir.
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-22 00:36:26

Uprimne, ked raz mate trilogiu, tak neexistuje, ze prostredny diel poprie vsetko, co natukol prvy diel, naopak, ma pripravit scenu pre velke finale. Tato trilogia bude "case study", co sa stane, ak porusite vyssie napisane pravidlo... :-/
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodnocení 2019-12-22 10:52:14
avatar
Tedy, musím zde souhlasit s DD. Epizodu 9 jsem viděl včera a musím říct, že mi vyrazila dech. Šel jsem tam s tím, že snad už to nemůže být horší. A ne nebylo to horší. Vlastně to nebyl ani průměr. Bylo to TOP! A to říkám jako někdo, kdo je velkým kritikem hlavně epizody 8 a stále se zcela neztotožňuji s tím, že EU Disney neakceptuje.
Tenhle díl měl ale vše. Nenapadá mě jediná věc, která by mě vyloženě trkla do nosu s tím, že je špatně. Příběh měl šmrnc, divák se nenudil snad ani chvíli. Technicky samozřejmě zpracované na jedničku. Vše co se stalo v předešlých dílech bylo vysvětleno, včetně všech důležitých postav a událostí.
Prosím, pokud proti někdo něco máte, tak sem s tím a rád se o tom pobavím. Ale konkrétně, hlášky typu "špatný scénář" neakceptuji, protože to je jen přeloženo na "čekal jsem něco jiného" a to není argument, proč by měl být tenhle film špatný.
Minimálně 9/10...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-22 19:26:06
avatar
Mě tedy vadilo: SPOILER

1) 3 skoky nadsvětelkou hned za sebou. Už Hans Solo v ep.VI řekl, že to není jen tak, že se vše musí správně propočítat aby neproletěli nějakou hvězdou atd. Tady se vesele skočí evidentně bez propočtů hned 3x za sebou a ještě k tomu přímo mezi objekty. Měli umřít, nestalo se.

2) zbraň na ničení planet...zase. Zničená planeta...zase. Zničit pozemní vysílač...zase. Postavit se sobě...zase.
Mě to přišlo jako velká brakovačka předchozích ep.

3) robot řekne, že dýka ukáže cestu. A když Rey řekne, že tu dýku potřebují (o pár scén dále), tak se ptají Proč?

5) léčení pomocí Síly...no budiž, i když to nikdo před Rey nedělal (dle filmů, jestli si dobře pamatuji)

6) Kylo sundá blastrem jednoho, pak dalšího...ale když se proti němu postaví 6 najednou, tak machruje bez blastru. To potrádá hlavu a patu.

7) choreografie soubojů s meči je děsná.

Sorry, mě tam prostě mraky věcí vůbec nesedí.
A když teď koukám na hodnocení na ČSFD a IMDB, tak ten film na tom není kdovíjak dobře.

Ale chápu, každý to může vnímat jinak.

EDIT:
Jo a zapomněl jsem, že ve světě kde se léta nadsvětelkou asi mají kováře na hov.no, když neumí opravit blbou helmu/masku nebo já nevím co to je. Kyle vypadá jak debílek s "RGB" na hlavě
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 11:27:45

presne jak pises..jen to leceni se objevilo uz v 7 dile mandaloriana, no kazdopadne podkopava to celyho anakina, kterej se kvuli zachrane padme pridal na temnou stranu sily. blbec mel pouzit force healing. ale budiz, jen 2x zabit hlavni postavu, kterou hned ozivis v jednom filmu? to uz je trochu moc. ep8 sice byla spatna, ale delat tady jako kdyby vubec neexistovalo nebo si z ni delat jeste srandu, to je proste fail. i to ze resistance byl na konci ep8 prakticky znicenej, tady se asi pomoci sily jich vyroji tisicovky, stejne jako tech star destruktoru na druhe strane. pak nesmysly jak palpatinuv blesk nici cele flotily, ale lightsaberu nic neudela (a at nikdo nevytahuje palpuv soubojem s windu, drive jeho blesky nezabili ani luka...), nebo hux kterej si predtim hral na hitlera je ted agent?? wtf??? a potom to znasilneni sily, kdy ghost luke chytne lightsaber nebo ta dyada kdy teleportuji nahrdelniky nebo bojuji na dalku..jen blazen tohle muze povazovat za dobrej nebo povedenej star wars film. no na lsd bych si ho mozna i uzil...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 13:22:57
avatar
Njn, a dost lidí jim to sežralo i s navijákem.
Nakonec to ale stejně vypadá na slabých 70% a nejhorší díl z této trilogie. Dobře jim tak, když akorát kurvějí další veledílo.
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 18:52:55
avatar
A přesně na těhle argumentech vidím, že o tom víte hovno. S prominutím, ale je to tak
Takže:
1) Léčení podkopává Anakina - tak prvně né každý Jedi uměl všechno, takže Anakin healing umět nemusel. Za druhé on se bál, že Padmé při porodu zemře a nikdo nezaručí, že healing vyřeší vše. To že jí pak škrtil atd.. už s tím nesouvisí vůbec.
2) 2x zabit hlavní postavu? Nerozumim. Pokud si to dobře pamatuju, tak jednou umřela Rey a jednou Kylo.
3) Ep8 byla špatná, ale jak píšeš - je tu. Takže kritizovat ep9 za to, že pracovala s prvky z ep8, nelze. To tak prostě být muselo a jestli si zaslouží něco kritiku, tak ep8 v tom, že ty věci přinesla.
4) Resistance byl zničen, tady se jich vyrojí tisícovky - ale ti co se vyrojili nebyli resistance bože... to byli lidi, obyčejní lidi, kteří měli rádi, že na lodi mají jeden blaster nebo plácačku. Takže bacha na fakta.
5) Že blesky nic neudělají meči se ví. A že je měl Palpatine tak silné? Inu proč ne, pokud byl na planetě s mocnou temnou stranou + jeho sílu přiživovali Sithské duše, tak proč sakra ne? Proč ne????
6) Hux jasně řekl proč to dělá - je mu fuk kdo vyhraje, hlavně když prohraje Kylo. Za mě dobrý argument, proč teď byl agentem. I když ne agentem, jen informátorem, který ale neměl odboj rád. Easy.
7) Ghost Luke chytne meč - ano, ale tohle zavedla ep8, kde Yoda byl schopen odpálit strom. Takže když už je to fakt, proč to tady má být kritizováno? To nedává smysl... prostě to očividně je možné...
Náhrdelníky - už v ep8 se skrz pouto dotkli, tak proč by i tohle nebylo možné?

Takže tak. Ta kritika mi přijde čistě ve stylu "hlavně najít, co na tom zdrbnu"...
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-23 19:00:10
avatar
1) Že Han řekl, že to nejde neznamená, že to nikdy nikdo nedokáže. To snad platí v celé historii této planety. A pokud jsou ty skoky dostatečně krátké, dokážu si představit že to může jít. Proč ne...

2) No tak když iniciátorem mobilizace je Palpatine, který chtěl mít onen super paprsek na Hvězdě smrti, tak dává smysl, že mít ho na všech destruktorech je chtěná inovace. Za mě OK. Že tím jednu planetu zničí - jasně, tak když už to mají, neukázat to by byla blbost... v těch dalších věcech souhlasim, ale to je malý škraloup.

3) To až si pustím znovu, teď si uplně nevybavuju, že by se "proč" zeptal někdo, kdo u toho byl, když robot řekl, že je potřeba

5) Healing tu byl mimo filmy, takže pro mě zcela OK. Byl ve hrách, knihách, atd... Ale i kdybych to nevěděl, tak odsoudit to jako blbost je jako říct "v Síle je možné jen to, co už jsme viděli". No nezní to stupidně?

6) Nevím o co jde, ale nic takového mě do očí nepraštilo. Asi až to uvidím znovu.

7) Choreografie vychází z principu, jak to "bojovníci" umí. V ep 1 - 3 byl vždycky někdo, kdo to mohl dalšího naučit. Rey to neměl kdo naučit a Kyla moc taky ne (výcvik byl krátký), takže souboje odpovídají jejich "skillu" v dané době.

Takže jestli na tom lidi co to hodnotí hledají takovéhle mouchy, tak chápu že to má hodnocení jaké to má. Ale za mě je to spíš o tom, že si každý kritik myslí, že sežral šalamounovo hovno a že by to udělal na místě Abramse líp. Leda prd...
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 10:49:28
avatar
1) no já si to představit nedokážu

2) jo, všechny tyhle superzbraně bylo vcelku jednoduché zničit, tady to není jiné. 1 stíhačka to rozstřílí jako prd. Deflektory žádné. (Mimochodem to je zrovně věc (ty deflektrory) které J.J. nějak zapomněl už v ep.7...přitom je do důležitá technologie ve světě SW.) Takže Palpatin je tak blbej, že takovou chybu udělal mnohokrát.
Mimochodem jsem zapomněl na další dvě "zase": pašerák...zase. Záporák co změní stranu, obětuje se a umře...zase. Prostě jaký děděček, takový vnuk...osud neochčiješ

3) tady je přiznám, že je možné, že se na to ptal někdo, kdo u toho robota nebyl. Ale v tu chvíli mě to tam docela dostalo.

5) vycházím z toho co bylo ve filmech. Nikdo tam neléčil (ano, máme pro to české slovo) a že tam byli velcí "vládci" Síly.

6) když Kylo běží za Rey u Palpatina...ta mu pak "teleportuje" meč. Což je tedy taky zajímavá novinka, která nenapadla jiného uživatele Síly.

7) Chybka, Rey měl kdo učit a učil...Lea. Ta prošla výcvikem s Luke, jak je uvedeno v samotném filmu. Nevím jak dlouhý výcvik byl u Kyla, ale vzhledem k tomu, že se narodil s krví Skywalkera, tak tipuji, že výcvik měl od malička jako většina Jediů. Co říkají knihy nevím.
Mimochodem, je úsměvné, že světelný meč přesekne droida či kmen stromu. Člověka propíchne nebo mu usekne hlavu či ruku/nohu, ale když je humanoid ťat třeba šikmo přes tělo, tak tělo zůstává vcelku.
Ale to je snad ve všech ep.

Vynechal jsi 8 ). K tomu jsem tedy četl, že jde o odkaz na japonské umění jistého druhu oprav, kdy je dovoleno vidět jednotlivé kusy a spoje. Nooo, je hezké, že v předaleké galaxii toto umění berou v potaz.

Beru, že každý to vidí jinak. Pro někoho to můžou být mouchy, pro jiného nesmysly a vykrádačka předchozích filmů
Já to prostě beru takhle a pro mě je to hodně špatný SW film ;)
Lausien [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-29 18:00:38
avatar
1) Tak bohužel to zde naráží na tvou představivost ohledně sci-fi a na základě toho srážet filmu hodnocení... no nevím.

2) No je možné, že když už měl takovou flotilu, tak v rámci vývoje byly deflektory odsunuty ve frontě někam dozadu a prostě se nestihly implementovat...

5) ale znovu, i bez znalostí knih platí fakt, že ne všichni uměli všechno. Takže to berme tak, že stejně jako v prequelu se ukázaly některé nové Force powers, tak i zde se ukázaly některé nové, které předtím nebyly použity.

6) Fakt jsem si žádné teleportace nevšiml. Fakt až to uvidím znovu tak posoudím. Pokud ale byli v tu chvíli v rámci "aktivovaného pouta", tak by to šlo. Jinak je to nesmysl. Ale nemyslím, že by jim takový nesmysl "utekl". Spíš to bude v rámci aktivního pouta.

7) Jenže právě u Leii ten výcvik byl krátký. Luke to zkoušel, ale příliš neuspěl, jelikož Leia měla jiné starosti (zde se víceméně shoduje Legends s kanonem). Takže Leia měla tušení jen v některých oblastech a pokud to něco rozhodně nebylo, tak boj s mečem. Luke se snažil naučit Leiu především pracovat se Silou.
Kylo nemohl mít výcvik od malička, jelikož pravidlo ohledně výcviku od úplného mládí skončilo se Starou republikou. Luke taky nějakou dobu akademii budoval. Ve výsledku tedy přesně nevíme, jak dlouho byl Kylo studentem na Lukově akademii.
S tím prosekáváním souhlasím. Na druhou stranu by to chtělo přesně zanalyzovat záběry, jelikož když někoho projedu i obyčejným mečem tak, abych ho neprosekl přes celou jeho šíři, tak se taky nerozpadne, ale bude zepředu mít šlic "od hlavy až k patě". Jestli si tedy rozumíme - ne každý sek přes celé těle jde dostatečně hluboko

A nějak nevidím co jsem vynechal asi jde o tu dýku, že "ukázala cestu"?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-30 11:37:33
avatar
1) každý má nějakou svou představivost odhledně scifi a na základě toho hodnotí. U mě to film sráží, u tebe povyšuje.
Jing-Jang?

2) deflektory...základní obranná schopnost nejen plavidel v SW. Pochybuji, že by jejich instalace byla odsunuta do pozadí.
Jak jsem psal, J.J. na deflektory nehrál ani v ep.7...asi se to nehodilo do krámu.

5) je otázka co se objevilo v knihách a co si přidali filmaři aby přišli s něčím novým a ještě "hustějším" než dříve. Ale nebudu se přít, když jsem knihy nečetl.

6) tou teleportací myslím to čemu říkáš pouto, které jsem tedy taky nějak nepochopil. Chápu pouto mezi Lukem a Leiou, protože jsou sourozenci. Ale mezi Kylem a Rey? Co mají společného?

7) tak jasně, ne každý sek je tak hluboký. Ale řekl bych, že to má několik rovin problémů:

7.1) byla by to hrozná jatka. Sekat roboty vejpůl je OK (než z toho někdo udělá rasizmus ), ale kdyby takhle rozsekali i živé, to už by nebyla pohádka pro děti. Mám pocit, že v ep. kde umřela Anakinova matka, byl problém se scénou useknuté hlavy a v některých státech snad dělila cenzuru.

7.2) obyčejný meč nemusí tělo přeseknout, záleží na: hloubce seku, ostrosti, váze meče a jeho rychlosti = kynetické energii, směru seku atd. Tzn. že bude mnoho případů, kdy meč narazí na kost, ruka (zápěstí) se více ohne, meč se po kosti sveze a už nepronikne tak hluboko. Tohle ale u světelného neplatí. Ten tě přefikne i když jej lehce položíš na rameno.

7.3) protože se to natáčí s atrapami, tak se chování blíží spíše obyčejnému meči. Proti digitálním robotům není problém seknou tak, že jej meč rozpoltí (herec sekne vzduchem, v PC se dodělá robot a jej "demontáž" ), ale proti živým to problém je. Atrapa se sveze po těle.

Takže, správně by měl meč rozsekat většinu nepřátel, ale jak píši v 7.1, byla by to jatka a jaksi by to u studia neprošlo. A taky jak jsem psal dříve, je to problém defakto všech epizod. Prostě celé SW je z části pohádka, tak z toho nemůžou udělat Deadpoola (i když i ten je rodinným filmem )
Tohle bohužel filmařům musíme aspoň trochu odpustit. No...taková eRková verze SW by mohla být zajímavá
Což mi připomnělo jiné scifi a je to trochu mimo téma, ale jsem zvědavý jestli a případně jak Tarantino natočí Star Trek

Mě to tam hodilo smajlíka (opraveno), 8 ) oprava přilby.

Je viděl, že ty filmy jedou hodně na efekt a hodně pro děti. Nějak se vytratilo napětí, překvapení, zvrat. Jediný co mě překvapilo byl původ Rey (nevyhledával jsem informace a spekulace předem, čekal jsem ci mi naservíruje film). Ale to je tak celé.
Z úplného konce jsem byl spíše v rozpacích. Rey nepřijala sama sebe a svůj původ. Radši se schovala za jméno Skywalkerů.
Tedy tak jsem to vnímal.
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 10:14:26
avatar
1) trefit náhodou hvězdu je kosmologicky nižší pravděpodobnost než vyhrát jackpot ve sportce, to že něco jinýho tvrdí nějaký Han na tom nic nezmění
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-26 14:41:15
avatar
Dobře, tak obráceně...trefit 3 planety těsně nad povrch a přímo mezi nějaké objekty. To je jaká pravděpodobnost?
A oni to tam sypou jak z rukávu. I kdyby měl v hlavě přesné souřadnice planet a i kdyby je stihl zadat, tak trefit se nad povrch a mezi objekty je prostě kravina.
Mimochodem vlétnout nadsvětelkou do atmosféry? To už je ultra kravina.
Ale každý má svou pravdu, tak to asi nemá smysl řešit. Nic to nemění na tom, že ten film za moc nestojí.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-12-24 12:54:10

Vždycky když koukám na starwars filmy,tak jen kroutím hlavou. Včera v kině to bylo to samé. Tohle tedy nebyla taková hrůza, ale když celý film s astronomickým rozpočtem srovnám třeba s fanouškovskou miniserii z warhemmeru 40k,kde je v počinu jménem Astartes během patnácti minut víc, než v devíti hodinách starwars, tak si tenhle film zaslouží víc jak 4/10
Byla to ztráta času. A nulu to nemá jen kvůli pěkném vraku v moři.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 286x
Komentářů: 0
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 235x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 619x
Komentářů: 1
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1515x
Komentářů: 5
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydání
Star Wars Outlaws – vypadá pěkně, ale UBI przní vydáníÚterý, 09 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1718x
Komentářů: 1
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamal
MATRIX dostane pátý film, i když ten poslední zklamalPondělí, 08 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1538x
Komentářů: 5