ASUS na CES 2020: Nové AMD počítače, AMD notebooky, 360Hz monitor, periferie a koncepty. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 13 leden 2020
altVelmi obsáhlou prezentaci a přítomnost měla na CES 2020 také ASUS.

 

 

 

 

O některých novinkách už jsme vás informovali. ASUS na CES 2020 ukázal hodně nových notebooků, kdy hlavní hvězdou byl na AMD RYZEN 4000H postavený Zephyrus G14 s mnoha zajímavostmi:

ASUS ale ukázal i nové modely VivoBooků, nový Chromebook Flip, nový ExpertBook  a samozřejmě také herní TUF atd. Živo bylo také na poli příslušenství k PC, kdy ASUS ukázal hned několik nových monitorů, kromě „běžných“ třeba 27“ TUF s 2560x1440 a 165Hz, tu je také prototyp monitoru s neuvěřitelnými 360Hz.

Nechyběl také mobilní 15,6“ panel který se připojuje před USB Type-C a výstava všech současných luxusních ROG panelů. ASUS také vystavoval nové herní periferie (klávesnice, myši headsety) a síťové produkty (ZenWiFi Wooice, ZenWiFi Mesh atd.). Na některé z těchto produktů se samozřejmě podíváme v testech a recenzích.

Nás ale samozřejmě nejvíce zajímali komponenty. A i tady měl ASUS pár novinek. Kromě jiného ASUS představil hned několik nových kompletních sestav ROG STRIX, které jsou konfigurovány s RYZEN i Intel procesory. Nejvýkonnější z nich má RYZEN 9 3950X procesor a GTX 2080 Ti grafiku. Všechny komponenty samozřejmě ve verzích a edicích ASUS.

ASUS také prezentoval několik konceptů a nových komponent. Mezi jinými třeba ROG Z11 ITX skříň, která sice má formát ITX, ale patří k větším malým skříním.

ASUS také ukázal několik nových zdrojů a chladičů, mezi jinými i prototyp nového ROG AiO modelu se 420mm výměníkem (3x 140mm ventilátory) a uchycením pro TRX40 platformu! Chladič má jinak stejné prvky, jako již existující ASUS AiO, včetně OLED displaye a NOCTUA ventilátorů.

Dalším konceptem byla nové edice STRIX X570 desky, s bílými/stříbrnými prvky. Osobně bych ale uvítal i bílé PCB, pokud už dělat bílou edici. A že ASUS kdysi nabízel opravdu zajímavé „snow“ verze svých desek.

Zkrátka byla k vidění celá řada nových komponent od ASUS, většina se na trh asi v průběhu roku 2020 dostane, více se o některých dozvíme asi až kolem Computexu, což je domácí výstava ASUSu.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


 / 9
SlabéVynikající 
Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 09:31:23
avatar
360 Hz Jako pěkný, ale to fakt někdo pozná ? Já nevim teda, mám 100 Hz freesync a nevšiml jsem si nějakýho trhání nebo neplynulého obrazu, chápu ještě tak těch 144 Hz, že to někdo uživí a pozná, ale víc ? To musí mít snad ten člověk nadlidské schopnosti, aby to poznal
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 09:32:45
avatar
Stejný případ jako 8K a jiný zbytečnosti.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 11:36:57

Tahle Hz válka je jen marketing, ale třeba vyšší rozlišení je hodně přínosné.
Je rozdíl hrát ve FullHD a třeba 4K.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 11:40:48
avatar
Jo to je máš 4tinový fps
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 11:49:58
avatar
No ty Hz jsou podle mě fakt nesmysl, za pár let vydají 1000 Hz ne a někdo bude ještě tvrdit, jak to pozná :-D ... ale tak to 8K ještě pochopim, třeba na opravdu velký plátna do kin nebo tak nějak, ale oni to budou cpát i na 6" mobil beztak
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 11:57:38
avatar
Jasný, ž 8K má smysl pro plátna a nebo 4K pro VR, ale pro jiný užití to je nesmysl No své TV co má 75" na vzálenosti 3,5 metry prakticky nerozeznám rozdíl mez plným FullHD a 4K. Tak stejně jako nerozeznám při hraní na 27" diplayi rozdíl mezi QHD a 4K, kromě tedy polovičního výkonu. Každá technologie má smysl pokud je smysluplně použita.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:41:41

No vidiš, já hrál třeba RDR 2 na notebooku s FullHD a pak se 4K na stejné úhlopříčce a rozdíl byl v kvalitě zobrazení neskutečný.

Pak jsem přešel zpět na FullHD a najednou mi přišla grafika ošklivá.
Je to otázka preferencí, já upřednostním lepší kvalitu grafiky před hodně FPS.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:44:18
avatar
Když ti tak jde o kvalitu tak nehrej na notebooku.
Rozdíl mezi Fhd a QHD pozná každý. Mezi QHD a 4K poznáš tak leda ve velikosti ikon na ploše a nastavení doporučeného zvětšení ve windows.

Se 4K rozlišením a větším je to jako s Mpix u foťáků.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:49:16

Nevím, proč sem cpeš QHD a 4K.
Reagoval jsi na můj post, kde píši rozdíl mezi FullHD a 4K

Jinak mě se líbí hrát více na notebooku.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:57:46
avatar
Cpu ho sem úplně jednoduše protože to jediný rozlišení dávající u počítačů a hraní smysl. Kdyby ty notebooky výrobce místo se 4K displayem dělal s QHD tak by výsledná kvalita obrazu byla stejná a nároky na výkon poloviční, ale ono to vypadá reklamě blbě když tam není napsáno 4K.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:06:44

To je možné, v běžném notebooku máš buď FullHD nebo až 4K.
Pár QHD se najde, ale jde o mizerná 120Hz TNka.

Každopádně kolega má QHD od Samsungu na hraní v 32 palcích a mě to přijde málo ostré. Prostě je to DPI moc malé.

Raději si tu samou hru pustím na notebooku ve FullHD, kde to vypadá o poznání lépe.
Když chci větší úhlopříčku, pustím si hru na 4K OLED TV.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:53:10
avatar
Věta mě se líbí hrát více na notebooku nedává smysl, naprostá demence
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 15:11:02

A proč? Jak říkal Forrest "Pro hlupáka každý hloupý"

Mám rád nové technologie, notebook se mi líbí designově a funkčně, desktop se mi nelíbí.

Navíc mám designový kousek s Core i9 9900K + RTX2080 :-P
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 15:32:00
avatar
Nevim no, hrát na max 17" , to jsem hrál naposled tak před 15ti lety. Čili to je pro mě prostě nepochopitelný. Na desktopu se hraje prostě mnohem líp co se týče komfortu hraní a všeho prostě.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 15:34:58

Já to tak nepociťuji. Když sedím u desktopu, mám úplně stejný komfort.
Navíc jak jsem psal, když chci větší plochu, hraji na TV.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 17:11:39
avatar
Nj, když to tak máš, ... já bych z toho zdechl hrát na notebooku ať si má výkon sebelepší. Jediný, kdy se mi notebook v životě hodil bylo v nemocnici. Jinak ty drahý (v poměru cena výkon k desktopu), topící malý šmejdy fakt nemůžu ani vidět Když vidim jak si lidi kupují dementní notebook (aby jako kvůli přenosu) a pak jim doma ty pomalý topící sráče leží na stole na jednom místě furt připojený v síti, tak bych jim jednu natáhnul
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 12:14:35

Samí zpátečníci tady.

Na jednu stranu jsou zdejší diskuze plné názoru, že procesorového výkonu není nikdy dost, ale běda, jak nějaký výrobce zvedá frekvenci monitoru. Fuj, bléé, 60 Hz musí stačit všem.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 12:51:49
avatar
Potřeboval bych vidět rozdíl, je pravda, že jsem to na vlastní oči nevyzkoušel, ale nějak si nedokážu představit, jak bych rozeznal plynulost od plynulosti. Ty si zkoušel třeba takový 144 a 240 Hz monitor a vidíš v tom rozdíl ? Fakt by mě to zajímalo Nehledě na to, že dosahovat 360 Fps taky není žádná prdel
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:18:57

Věř nebo ne, ale vidět to jde. Hlavně to jde vidět, když z 240 přejdeš zpět na 144.

A hlavně, tyhle vysoké Hz jsou důležité pro ULMB (ELMB), čili redukce rozmazání pomocí blikání podsvícení. To je pak velmi výrazná změna mezi 144 Hz a 240 Hz a i těch 240 Hz je málo a člověk vnímá, že obraz bliká. Tady se 360 a více Hz bude velmi hodit.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:44:00

Na to nemá vliv počet Hz, ale použití PWM.
Klidně se s tebou vsadím, že rozdíl mezi 144Hz a 240Hz nepoznáš.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:57:55

Nemluvím o PWM, mluvím o ULMB. Obojí je blikání podsvícení, ale PWM je nezávislé na obnovovací frekvenci a většinou běží na stovkách Hz a dnes se už moc nepoužívá, kdežto ULMB zapneš cíleně a bliká na obnovovací frekvenci.

Vsadit se se mnou můžeš, já už si to vyzkoušel a už se těším na nějaký pořádný 240 Hz IPS.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:00:28

PWM se ještě používá, proto bych věřil, že můžeš vnímat právě to.
Ale vnímat jiné blikání? Buď jsi nadčlověk nebo máš silnou autosugesci
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:05:04

Prosím, zkoušel jsi někdy ULMB/ELMB v praxi?
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:10:59

Pro mě osobně je to kurvítko obrazu, které už tak snižuje malý jas herních monitorů.
Navíc nejsem na blur efekt citlivý.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:24:32

Beru to tedy tak, že víš, co to je a chápeš rozdíl mezi PWM, které je nezávislé na tom, co monitor zobrazuje, versus ULMB, které s podsvícením bliká úmyslně do rytmu obnovovací frekvence.

Což byla pointa mého příspěvku. Čím vyšší máš obnovovací frekvenci monitoru, tím je toto blikání rychlejší a méně rušivé a tím ti taky méně klesá jas monitoru a z té funkce se stává menší kurvítko obrazu.

144 Hz je pro ULMB málo a já s tím souhlasím. 240 Hz je pro tento účel lepší a 360 Hz bude ještě lepší.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 14:33:29

Máš na trhu monitory s adaptivním ULMB, ale pořád nechápu přínos.
Prostě je to jako v případě 360Hz, marketingové udělátko.

Podobné píčovinky mají i dnešní TV a akorát je musíš pracně povypínat, abys měl kloudný obraz.

Ale já jsem asi unikát. Nevidím rozdíl mezi 75Hz a 144Hz, co mám teď.
Stejně tak mi nevadilo hrát na notebooku se 4K 60Hz panelem (s G-Sync)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:46:54
avatar
No tak já přešel z 60 Hz monitoru na 100 Hz s freesyncem a to fakt rozdíl vidim uplně v pohodě, teda jak kde samozřejmě, ale u závodních her jako třeba Forza Horizon 4 je to prostě fakt znát ta plynulost obrazu a jsem s tím velice spokojený. Ale nějaký rozmazávání kvůli blikání jsem teda nevnímal nikdy a nebo o tom nevim ? To jako že člověk vidí blikat monitor a rozmazaný obraz ? To musí být přece extrémně otravný a to bych bral jako vadu monitoru a ne normální jev. Jako já vidim třeba když jezdím myší po monitoru samozřejmě ghosting kurzoru, ale u her to teda nevnímám, možná tak když zapnu motion blur, ale to zásadně vypínám.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:24:48
avatar
Onehda jsem cetl zajimavou bakalarku, kde autor experimentalne meril pomoci frekvence problikavani diod schopnost optickeho vnimani frekvence svych oci. Dosel k zaveru, ze v primem pohledu dokaze jeho oko vnimat frekvenci 55 Hz a v perifernim 70 Hz. Samozrejme se tyto hodnoty budou mezi jednotlivci lisit, ale da se predpokladat, ze proti mlademu studentu o moc vyssi hodnotu vnimani mit nebudeme. I kdybychom jeho zaver zdvojnasobili, dojdeme k tomu, ze 144 Hz monitory by mely stacit prakticky kazdemu oku a neni tak moc duvodu hnat se za vyssimi hodnotami, kdyz vyssi frekvence uz konstrukce lidskeho oka neni schopna vnimat. Osobne povazuji v ramci mych potreb za idealni 75-100 Hz monitory s freesyncem. Krom ceny tak lze usterit i pozadavky na vypocetni vykon a samotne energie. Vysokofrekvenci monitory povazuji za past na naivni zakazniky.
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:46:56

Jako věřím, že k tomu závěru došel, ale absolutně to nechápu. To už všichni zapomněli, jak bylo odporné hledět na 60 Hz CRT a jak už v té době se lidi hnali za 100 Hz a více? Když si na to jen vzpomenu, tak mě bolí oči.

LCD sice nebliká, ale zase zobrazuje stejný obraz po celou dobu, než dojde k obnově obrazu a čím je tento čas delší, tím více lze vnímat rozmazání obrazu při pohybu. U LCD je klíčové, aby měly ne jen co nejmenší o odezvu tekutých krystalů (response time), ale zároveň, aby stejný snímek byl zobrazen co nejkratší dobu. Obraz, kde se snímky střídají častěji, působí ostřejším dojmem, i když třeba odezva není tak rychlá, aby obnovovací frekvenci stíhala.

Pokud máme LCD monitor s odezvou dejme tomu 6 ms, při obnovovací frekvenci 240 Hz je pohybující se obraz na pohled ostřejší než při 144 Hz.

Máme možnost v ČR vrátit zboží do 14 dní, tak si to zkuste sami a neřešte, co tvrdí nějaký autor v bakalářce. A ať nejsem pokrytec, tak můžete ignorovat i co tvrdím já a zkrátka si to zkuste sami.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 15:47:23

Koukám, že lidská demence nezná mezí a chudáci naši předci, současníci a budoucí generace, které chodili a snad ještě i nějakou dobu budou chodit do kina, kde se jim promítá ubohých 24 snímků za vteřinu. Opravdu nechápu, jak by někdo mohl koukat na tak neostré filmy.
Všichni si nasaďte brýle, které vám svět kolem budou zobrazovat těch vašich vysněných 240 Hz.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 16:08:22

Srovnáváš jablka a hrušky.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-15 10:11:52

Lidské oko a mozek vnímá od cca 16 snímků za vteřinu jednotlivé snímky jako plynulý obraz. Proto v dávných dobách byly první filmy se snímkovou frekvencí právě těch 16 snímků za vteřinu. Později s vývojem filmu a nástupem rychlejších scén se těch 16 snímků ukázalo jako nedostatečné, a proto se přešlo na 24 snímků.
Co se týče vnímání ostrosti pohybujících se předmětů je věc polemiky. Záleží totiž na tom, jak je zachycen pohyb a jakým způsobem je tento obraz reprodukován. Je rozdíl, když se snímky exponují při dlouhém nebo krátkém čase a to vše při frekvenci 24 snímků za vteřinu. V prvním případě každý snímek zachytí rozmazaný pohyb, kdežto u druhého ostrý obraz. Při následné reprodukci ale jen stěží poznáte mezi nahranými scénami rozdíl, protože mozek pohyb nikdy nevnímá ostře. Prostě to nedokáže a je jedno, zda při reprodukci ten obraz zobrazíte při 24 snímcích za vteřinu nebo jej převzorkujete, či snímky budete během reprodukce zobrazovat vícekrát.
Problém všech frekvenčních zdrojů světla či obrazu jsou harmonické frekvence působící na pozorovatele jako blikání obrazu. Zde to každý může vnímat trochu jinak. V podstatě jako každý vnímá u točící vrtule nebo kola jinou rychlost, při které se mu zdá, že se netočí. LCD je dobrá technologie, protože mění obraz spojitě akorát s určitým zpožděním dané rychlostí změny krystalů. Bohužel kvůli tomu, že některé přechody jsou dost pomalé se začaly vymýšlet různém fígle, tak toto obejít. Například prokládání obrazu černými snímky a zde se víc do popředí dostává právě stroboskopický efekt. Krom toho jedna věc je rychlost změny obsahu daná buď pevně danou snímkovací frekvencí filmu nebo proměnlivou rychlostí tvorby snímků u her a druhá věc je frekvence obnovy obrazu. Pokud nejsou tyto dvě záležitosti synchronizovány, pak dochází k obrazovým defektům jejímž výsledkem může být trhání nebo blikání obrazu.
Lidé se často honí za nesmyslnými požadavky jen proto, že danou věc nechápou. Proto třeba skončily plazmy, kde se všichni hrozily velké spotřeby, která ale byla udávána pro maximální jas, zatímco u LCD se uváděla typická spotřeba. Reálná spotřeba pak při skoro stejné kvalitě obrazu byla srovnatelná, akorát, že ta plazma má mnohem lepší barvy včetně černé, která je opravdu černá.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-01-14 13:47:15

Někde jsem viděl porovnání běžného monitoru a vysokofrekvenčního u BF5 a jediný rozdíl byl v tom, že se na monitoru s vyšší frekvencí objevil nepřítel z poza rohu dříve.
Ale bylo to v řádech milisekund, tak je otázka jak to dokáže využít lidský mozek
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Problém s účtem na DDWorld?

Videa
Velké odkládání her: Zpozdí se Dying Light 2, FF VII, Avengers atd.
Velké odkládání her: Zpozdí se Dying Light 2, FF VII, Avengers atd.Monday, 20 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 773x
Komentářů: 2
AMD oficiálně: „velké NAVI“ bude letos a ZEN 3 také!
AMD oficiálně: „velké NAVI“ bude letos a ZEN 3 také!Sunday, 19 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1758x
Komentářů: 5
Cyberpunk 2077 se odkládá! Můžete ladit svá PC.
Cyberpunk 2077 se odkládá! Můžete ladit svá PC.Thursday, 16 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2358x
Komentářů: 34
DooM Eternal se připomíná pěknými záběry
DooM Eternal se připomíná pěknými záběryWednesday, 15 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1666x
Komentářů: 4
Trendy a podivnosti na CES 2020
Trendy a podivnosti na CES 2020Tuesday, 14 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1070x
Komentářů: 0
BLOODSHOT – nový trailer na superhero film s Vin Dieselem
BLOODSHOT – nový trailer na superhero film s Vin DieselemTuesday, 14 January 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 837x
Komentářů: 0