Internet není zodpovědný za smrt papírových médií – můžou si za to sami, kvalita dostává na frak Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 18 říjen 2010
altNedávná studie prokázala, že Internet a online média jsou jen výmluvou papírových médií …

 

 

 

Studie se sice zaměřuje pouze na Britský trh, ale ten není zase tak moc odlišný od našeho. Studie neprokázala, že by vůbec existence online médií měla nějaký větší vliv na to, zda konkurenční papírové médium skončí nebo neskončí, protože mu online médium odláká čtenáře, předplatitele i inzerenty.

Naopak, i v dnešní době není problém si pro papírové médium nejen udržet, ale dokonce i zvýšit počet čtenářů. Záleží jen na jediné věci – kvalitě! Většina papírových médií skončila jednoduše jen proto, že prostě nebyla dostatečně kvalitní a výmluva na konkurenci ze strany online médií je jen výmluva. Ostatně i u nás máme známé papírové magazíny, kde je přesně vidět vliv kvality. Jeden klesá na čtenosti, protože jeho testy jsou dělány lidově řečeno podle krabice, nejsou vůbec spolehlivé a věrohodné a dobré hodnocení kolem 8 bodů tam dostane skutečně cokoliv, takže s výběrem to opravdu nepomůže.  Nedávno jsem tam třeba zahlédl test dvou naprosto provedením stejných notebooků stejné značky i provedení, kde jeden měl HD 5870M druhý GTX 460M grafiku, ten s tou HD 5870M byl v jejich výsledcích o chlup výkonnější a o skoro 10 000 levnější a přesto byl vítězem testu prohlášen naprosto nepochopitelně ten druhý a dokonce dostal vyšší bodové hodnocení a doporučení!

Pak tu máme jiný IT magazín, který je hodně odborný, a ten naopak je stále více čtenější, jeho autoři a redaktoři mají odvahu na to ohodnotit a nazvat věci pravými jmény. A jsou tak naší inspirací i pro tvoření online média. Jinými slovy, i papírový magazín lze stále bez problémů uživit, rozhodující je pouze kvalita.

To, že je něco zadarmo na webu, ještě neznamená, že je to kvalitní. Stejně tak větší návštěvnost neznamená větší kvalitu, protože setrvačnost českých uživatelů je dost velká. Ostatně na českých IT magazínech je to zoufale vidět. Čím větší je krize a větší problém zaplatit ty „profesionální“ redaktory, tím horší a méně důvěryhodný je obsah. Za kvalitu se vždy platí, pokud ale chcete kvalitu zadarmo, lze dosáhnout jen omezené úrovně. Teď je otázka kdy je ještě kvalita dostačující a kdy už se o kvalitě nedá mluvit. Samozřejmě je to hlavně o lidech (jak čtenářích, tak autorech), některým jde prostě jen o kvalitu, jiným jde o svůj prospěch (nemusí být jen finanční) a kvalitu klidně ignorují. Stejně tak nelze zaměňovat kvalitu a kvantitu. Za kvantitou grafů, testů se rády schovávají různé negativní věci. Na DDWorld.cz preferujeme kvalitu před kvantitou. Méně je více a kvalitní informaci upřednostním klidně před kvalitní češtinou a průměrného profesionála kdykoliv nahradím nadšeným a kvalitním amatérem. Ostatně stejně jako neexistuje úměra mezi tím, že by online média likvidovala kvalitní papírová média, neexistuje přímá úměra, že placený profesionál = kvalitnější obsah.

Samozřejmě pokud jde o budoucnost papírových médií, budou tu jen tak dlouho, dokud bude aktuální papír, což vzhledem k nástupu elektronického papíru, který do 10ti let vidím jako běžnou věc, nebude už dlouho trvat. I pak si myslím, že to ještě nemusí znamenat automaticky konec papírových kvalitních médií … Každopádně kvalita rozhoduje a myslím, že kvalitní musí být nejen magazín, ale i jeho čtenáři, což je v dnešní době také problém, protože kdejaký hej počkej si myslí, že má právo kritizovat a vůbec diskutovat, i když mu chybí rozhled, znalosti i slušnost a vůbec povědomí o tom, co to kritika a diskuse je. Bohužel nekvalitní čtenáři jsou produktem nekvalitních médií a s tím musíte bojovat každý den, pokud chcete vybudovat obsahově zajímavé a kvalitní médium. Zdání kvality totiž prodává dnes díky většímu počtu nekvalitních čtenářů mnohem lépe a snadněji … ještě štěstí, že médií se zdáním kvality je mnohem více než těch kvalitních a likvidují se mezi sebou, což dává neustále šanci a prostor skutečné kvalitě. A to platí pro online i pro papír …   

Zdroj: Heise, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 12:09:56
avatar
ja som si nekúpil papierové médium už niekoľko rokov. informácie ktoré potrebujem si nájdem na webe.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 12:10:17
avatar
nevim teda jak to je v britanii, ale ja sem drive dokud tu nebyl internet kupoval spoustu ruznyho papiru. dnes kvuli internetu preziva uz jenom maxim, protoze vsechno ostatni na internetu mam...a stejnejch lidi bych rekl ze bude opravdu hodne.

asi nejlepsim prikladem papiru, kterej zabil internet, jsou herni magaziny. pred takovymi 8-10 lety mel level naklad 60-80 tisic vytisku mesicne. dnes jestli ma 10 tisic tak muze byt asi rad. a to jen diky tomu, ze novinky a recenze najdete hned aktualne na internetu a nemusite cekat celej mesic a hry si tam muzete upiratit zadarmo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 12:12:22
avatar
opět bych to svedl na kvalitu ... tedy její endostatek, kterou obecně trpí 95% všech herních magazínů hlavně těch online. Není prostě možné dávat hodnocení 9/10 či 10/10 každé druhé hře!
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 13:14:36
avatar
Jseš si vědom, že tento web patří do zmíněné početné skupiny "90%+ každé druhé blbině"? Zvlášť na hardwaru je naprosto jasně vidět, že ta procenta snad tahá papoušek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 16:42:29
avatar
A ty jsi si vědom, že patříš do té skupiny nekvalitních čtenářů, takže posuzování kvality bych měl nechat raději na jiných?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 17:19:20
avatar
Tak to bylo OBRovsky ošklivé pane šéfredaktor.

Posunout to od hodnocení věcného (kvality magazínu) k osobnímu útoku (hodnocení osobnosti kritizujícího čtenáře), to je už hodně hodně velká bída.

Jinak k tématu:Tím základním problémem je rychlost. Než se papírový časopis připraví a vytiskne, tak už jsou ty informace staré. Navíc ho nijak nejde aktualizovat, takže to musí probíhat složitou korekturou protože jednou napsaný lapsus se už prostě vzít zpátky z rotačky nedá.

Zrovna na tomhle webzinu je krásně vidět, že jednou napsaný lapsus se dá druhý den dementovat nebo jinak "vysvětlit" případně "aktualizovat" nebo "promazat", což jsou v papírovém světě medií techniky nemožné resp. nepřípustné.

Tím se bohužel liší kvalitní novinář od nekvalitního. Kvalitní novinář může i za pár let přečíst svůj článek v první publikované verzi (u papírových medií je to jen ta jediná verze) a nemusí se propadat hambou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 17:28:23
avatar
On si s urážením začal a ví to moc dobře že to udělal schválně ;)

Jinak s tebou nesouhlasím .... kvalitní novinář může udělat stejnou chybu poklud má k dispozici stejná fkata jako nekvalitní novinář a za pár let se může červenat a propadat se hambou .... kvalitní novinář není ten, kdo je neomylný (nebo se tak tváří, či se ho z něj jiní snaží udělat, protože se jim nehodí do krámu, že na rozdíl od nich mění názory, protože věci se vývíjí, vylepšeují atd. a nic nezůstává stejné) kvalitní novinář je ten, kdo má kvalitní informace, kvalitně srovnané a podává je v souvislotech nikoliv vytržené z kontextu. Kvalitní novinář sbírá, analyzuje a předkládá informace tak jak jsou ať už se to někomu líbí, nelíbí, hodí nebo nehodí ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-21 15:22:19
avatar
iSheep tu nedělá nic jiného, než že tu neustále prudí. Tak se nediv, že už DDmu leze krkem a reaguje na něj podrážděně.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 16:36:23
avatar
sorry ale kvalita je až na druhém až třetím místě, první místo mezi důvody proč level, score maj míň čtenářů je hlavně internet a cena. radši než papír za 200 každej měsíc si pořídím nějakou hru... v dnešní době online magazínů papírové nepřežijí, a je mi jedno co tvrdí nějaká studie, tu dělaj většinou lidi co o tom jinak nic neví.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 20:44:50
avatar
On si začal, to mě dostalo , nechceš to jít říct paní učitelce?

Mě nenapadá proč si kupovat papírovej herní magazín. Dema si stáhnu z netu, recenze jsou na netu taky, stejně HW testy, a všechno hned, ne až za měsíc. A hlavně dávat za to 2 stovky? Proč proboha? Jsme prostě v čechách a tady je cena určitě až na prvním místě, nejsme v Británii.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 21:43:23
avatar
Já doporučuju destructoid, neni problém tam dostat známku i 1/10 a k 10/10 se to dostalo asi 3x co vim : )
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 21:50:39
avatar
no co sem tenkrat odebiral level, tak 10/10 tam dostalo hodne malo her (pamatuju jen gta san andreas, oblivion a mozna bioshock) a to az po tom co v hodnoceni zrusily desetinna cisla. devitka tam byla tak 2-3x do roka, osmicka az na vyjimky po jedne dvou v kazdem cisle. v tomhle to asi nebude...
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-19 07:23:09

kvalita stym nema prakticky nic spolocne. Ked bol maly level, tak sme ho kupovali, ale ako ho zrusili a bol uz len velky s dvd za 200 korun... Snad nedam sumu porovnatelnu s mesacnym predplatnym internetu (kde je uplne vsetko Z A D A R M O to iste co v tom leveli len 10x viac). Casopisy zabili vysoke ceny, kazda druha strana reklamy ale "noz v ruke" ma/mal internet. Takze s clankom sa da suhlasit, vsetko je pravda, ale na smrti casakov to ma tak 10-20% podiel. 80-90% ma internet. Co ale neznamena pre redakciu casaku koniec. Treba sa prisposobit dobe, nech vydavaju clanky na internete. Papierove noviny su zbytocne, a ich definitivna smrt pride s rozsirenim tabletov a citaciek.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 12:25:52
avatar
To souhlasím.Pokut vím že tyto stránky mě připadají objektivní,tak se věnuji jim a pokut se mi něco nelibý tak to řádně dám vědět.Což v časopise v reálném čase nejde.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 13:58:52

Je to tak. Kvalita papírových časopisů je otřesná. Nedá se spolehnout na jakoukoliv informaci.
Ale byl jsem si jistý, že to jsou následky postrevoluční degradace u nás - před a po revoluce kvalita informace je vždy vyšší, tak teď zákonitě poklesla.
Že by poklesla kvalita magazínů i anglických? Sakra, prostě nevím - nemám s čím srovnávat.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - myslím že ne 2010-10-18 15:48:10

Internet způsobuje celkový pokles papírových medií a není to jen o kvalitě. Když klesá celý trh a odvětví, tak je těžké udržet prodeje a pak i tu kvalitu. Zas na druhou stranu přežijí jen ti opravdu kvalitní a ostatní zkrachují, čímž uvolní místo těm kvalitnějším. S dalším rozvojem čteček a inteligentního papíru půjdu asi klasická tištěná média časem pod kytky.
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 17:11:19
avatar
papírová media maji bodoucnost nečím se musí podpalovat v peci
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 17:57:45
avatar
Score kupuju i po zavedení internetu. Jestli je tam něco vyloženě amatérského, tak je to hodnocení grafických karet (nVidia je vždy volbou číslo 1). Rozhodně bych netrhal kvalitu ostatního. Recenze jsou tam velmi dobré, je vidět že většina redakce jsou zkušení hráči a recenzenti. Těma 90tkovýma hodnoceníma se tam šetří značně. Level nemohu objektivně posoudit, ten kupuju tak jednou za 3 roky.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 20:01:31

No ztovna DD ty si příkladem špatného hodnocení her - dáš hře 92 % ikdyž tam není AI a nejde si tam lehnout hlavně že má Direct X11 Nebo hra která je hratelně i příběhově skvělá dáš o něco méně než si zaslouží...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 20:48:46
avatar
DX11 je prostě vždycky nejlepší . Ale já bych DDmu zas tak nekřivdil, třeba Dragon Age dostal supr hodnocení a přitom grafika nic extra. A takových her je víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 21:18:00
avatar
Myslím, že by sis měl ty články a hodnocení lépe číst, jistá najdeš kvalitní hry bez DX11, kterým jsem dal přes 9/10 ....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 20:17:05
avatar
Tak urcite kazde medium ma sve. Noviny tu s nami jsou jiz pekne dlouho a jeste pekne dlouho budou. A hold se k nim pridali i internetove. Clovek ma moznost volby.
mistnitluchuba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-18 22:05:20

Tak jsem to nemyslel DD myslel sem to tak že ty hry s Direct X11 jsou trochu nadhodnocené

Jinak ano četl jsem recenzi Dragon Age a máš pravdu ta hra si to zaslouží (Bioware jsou mistři )
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-19 07:35:15

Zapomínáte na přiložené HRY:někdy-napr.Baldurs Gate a pod. jsou zlatý důl nejlepších her jaké kdy BYLI!!!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-19 11:07:28
avatar
Existují levné edice starších her, které se dají koupit v obchodě i bez časáku . Oprav si tu hrubku na konci, ještě že tam nemáš bili :-D
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 539x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1593x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1847x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2264x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2027x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2825x
Komentářů: 5