MS-DOS byl skutečně ukraden – Microsoft usvědčen? Tisk E-mail
Napsal ElCondor   
Thursday, 02 August 2007
msdos-logo  Zloděj křičí: "chyťte zloděje!" Jak jinak by se dala charakterizovat dnešní situace, kdy se velkým hitem staly kampaně za legálnost SW, a hon na piráty začíná obtěžovat i platící uživatele - zákazníky.  Za této atmosféry přichází na svět zajímavý verdikt Amerického soudu.

 

 

Jeho obsah je sice mnohým více než 20 let znám, ale jeho vyřčení na veřejnosti váženou institucí jako je soud čekal málokdo. O to smutnější je, že pravděpodobně nebude mít žádné následky. Z verdiktu mimo jiné totiž vyplývá, že, MS-DOS, program, který se stal základem začátku rozvoje počítačů, je ukradený - či minimálně jeho stěžejní části patří někomu jinému.  

Co to v kontextu dnešní doby znamená? Že vznik a rozvoj jedné z největších firem na světě a bohatství jednoho z nejbohatších lidí na světě je spojeno s krádeží. Ano, těch firem, které dnes hlasitě sice často hlasitě volají "chyťte zloděje"!, na druhou stranu jako jednu z hlavních zbraní v boji proti konkurenci berou krádež. Přejděme však na počátek -o co tedy v kauze MS-DOS šlo ....

Píše se rok 1980 a do kanceláře Garyho Kildalla ve firmě Digital Research dorazili 3 pánové z IBM. Jejich šéfové jim dali v to době takřka nadlidský úkol. Do roka musejí uvést na trh osobní počítač, tedy to, co dnes známe jako PC. A tak přijeli do Digital Research, aby získali jeden z nejrozšířenějších operačních systému (OS) té doby známý pod názvem CP/M. V kanceláři ale Garyho Kidalla nezastihli a zlí jazykové vypráví historku, že přítomný firemní právník a Kildallova manželka nechtěli smlouvu podepsat bez něj. A tak se stalo, že pánové z IBM, pod tlakem svých nadřízených uzavřeli kontrakt s malou neznámou firmou s názvem Microsoft ze Seatllu.  Její ředitel Bill Gates jim totiž slíbil něco, co vlastně v té době ani neměl. Slíbil jim Operační systém.

gary-kindall

Za této situace potřeboval ambiciózní Bill Gates rychle operační systém sehnat. Svůj problém vyřešili pánové z Microsoftu velice rychle. Zakoupili QDOS (Quick and Dirty operating system) od Tima Patersona. Pro jistotu jej koupili i s celou jeho garážovou firmou, to by ostatně nebylo nic tak divného a špatného a až potud je vše OK. Zakoupený QDOS ovšem využíval aplikační rozhraní systému CP/M včetně prvních 36 funkcí a způsobu předávání parametrů. Některé byly pro jistotu přejmenovány ("Read Sequential" na "Sequential Read", "Read Random" na "Random Read"). Na QDOSu pak Microsoft v čele s Billem Gatesem postavil MS-DOS s tím, že vazby na CP/M byly zakamuflovány. Vědomě však Microsoft firmě IBM prodal něco, co bylo "Intelektuální vlastnictví" někoho jiného. V té době však těžko někdo mohl tušit, co to bude znamenat pro budoucnost včetně samotného Billa Gatese, který prostě řídil americkou malou softwarovou firmu a chtěl prorazit za každou cenu.

gates-windows

To, že se MS-DOS stal základem nejrozšířenějšího OS, Microsoft největší IT firmou a Gates nejbohatším člověkem, vděčí dvěma faktorům:

  • MS-DOS se stal operačním systémem pro IBM/PC (později dominantní platformu)
  • MS-DOS umožňoval spouštět aplikace pro tehdy velmi rozšířený operační systém CP/M. Právě kompatibilita s CP/M zajistila MS-DOSu hromadu aplikací do začátku.

A kompatibilita je přesně to, čemu se dnes Microsoft brání zuby nehty. Mohlo by se totiž stát, že tak jako mohli lidé se svými aplikacemi migrovat z CP/M na DOS, mohli by dnes odejít od Windows na jiný operační systém.

gates-windows-2

Celý tento příběh je po mnoho let známý. Nejsmutnější na tom je, že je oficiálně potvrzen soudem až dnes a v podstatě jen jakoby mimoděk (o samotný Microsoft u onoho soudu nešlo). Verdikt soudu totiž padl ve sporu Tima Patersona (QDOS), který zažaloval novináře a historika Harolda Evanse za jeho knihu „They Made America ..." ve které zpochybnil autorství MS-DOSu. Spravedlnosti bylo formálně učiněno zadost, nicméně pachuť zůstává. Gary Kildall, vynikající programátor, byl ovšem špatným bussinesmanem. Nikdy nesáhl po právním řešení a jediná jeho reakce byl sarkasmus:

 „Zeptejte se Billa, proč kód funkce 6 končí znakem dolaru. To neví nikdo na světě, jen já." 

Kildall zemřel roku 1994, když si poranil hlavu v jedné restauraci. Jeho smrt je dodnes nejasná. V lednu 1997 vyšel na poslední stránce SW novin velmi pěkný fiktivní otevřený dopis. Dopis, který mě chytil za srdce. Dopis, který si můžete přečíst zde.

Gary Kildall se tak spravedlnosti nikdy na tomto světě nedočkal. Až dnes, léta po jeho smrti, po mnoha letech, kdy se pravda více než tušila, dochází k víceméně formálnímu potvrzení a dokázání, že základy Microsfotu stojí na krádeži (ať v té době úmyslné, či nevědomé). Bill Gates těžko mohl tušit, kam ho jeho konání a prodej MS-DOS firmě IBM povede a dovede. Dnes, kdy takřka většina světových počítačů užívá software Microsoftu, kdy tato firma a tento člověk je navždy zapsán nesmazatelným písmem do dějin, se určitě těžko přiznává pravda. Bill Gates tak asi nikdy neřekne" „ Dámy a pánové, na začátku jsem nevěděl, musel jsem, ale neměl jsem, omlouvám se". Dnes už by toto přiznání Microsoftu ani Billovi nic neudělalo, i kdyby v té době náhodou nevěděl, co prodává. Formálně by si však Gary Kildall zasloužil byť posmrtnou, ale kýženou omluvu.

gates-windows-3

Firmu Microsoft oficiální potvrzení a uznání toho, že její základy stojí víceméně na krádeži, dnes už dnes těžko nějak poškodí. Pravda se stejně léta tušila a neumím si představit, jak by Bill Gates a Microsoft dnes byli hnáni nějak k zodpovědnosti. Tato skutečnost by jim však měla být připomínána pokaždé, když tvoří ceny za licence, pokaždé když představují nový protipirátský program a pokaždé když tvoří nějaký software. Každý den by si měli připomínat, komu za základy svého úspěchu vděčí a jak k němu přišli. Prodeje Windows se jim tím určitě nesníží. Sám Bill Gates je největším dárcem finančních prostředků na světě, žádný jiný člověk něvěnoval tolik peněz, co on. Nadace manželů gatesových stále funguje a pomáhá a za to patří určitě Billu Gatesovi velký dík. 

Zdroje: Theregister.com a wikipedia.org

 

///EDIT by DD: Tento článek nemusí nutně odrážet stanovisko magazínu ddworld k této věci. Článek je názorem a komentářem jeho autora s korekturou mou (DD). Microsoft není jedinou firmou, kde se na minulost nedá pohlížet zrovna se ctí, smůlu má tu, že je největší, které se kdy s takovým začátkem podařil takový úspěch a tak se do ní nejvíce všichni opírají. MS a Bill Gates sice cosi koupil, ale při jeho znalostech programátora a znalosti tehdejšího softwaru (a znalostech jeho spolupracovníků) by bylo s podivem, kdyby si nápadnosti mezi tím co koupil a později prodal a tím co existovalo nevšiml. Každopádně Bill většinu peněz věnoval na dobročinné účely a to si zaslouží jen uznání. Skoro lze říci, že koupí softwaru Microsoftu přispějete prostřednictvím Billa Gatese na dobročinnost ;). Tento článek je ukázkou toho, že na každý (fakty podložený) názor je na ddworldu místo a pokud nějaký takový máte, určitě ho lze publikovat. Momentálně přes můj mail Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , později budete moci přidávat článek do systému každý z Vás, který poté (ne)odsouhlasím a případně (ne)vydám ;) .  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Runn3r.cze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-02 16:20:43

tak po tomhle clanku mam rad microsoft zase o neco min i kdyz uz jsem to vedel driv...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LOL ROFL 2007-08-02 17:31:29

Tak tento článek mě opravdu, ale opravdu dostal. Ty máš tak co ElCondor vyčítat DD že je zaujatý. Z tebe totiž averze proti MS doslova září, kdyby zaujatost proti MS kvetla, jsi jak jaro. A nemyslím jen tento článek, tvé názory znám z mnoha jiných diskuzí, kde už tehdy jsi mě dostatečně přesvědčil. A ty tady budeš někomu nadávat, že je fanATIk a podobně.

Jak jsi napsal na CDR, trochu upravené: "Člověče, je mi z tebe na zbliti."
Krtek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale no tak.. 2007-08-02 17:35:21
avatar
Spíš je vidět, že MS nic neukrad ale koupil co už někdo před nima opajcnul. A co si budem povídat CP/M IBM DOS, DR DOS a kdo ví jaký ty starý černý obrazovky byly tehdá stejně na jedno kopito. Za DOS bych jim teda nenadával.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-02 17:39:35

Jak napsal Krtek. Nechci nijak zlehčovat situaci kolem MS-DOSu. Pevně věřím, že Bill Gates tehdy moc dobře věděl, jak se věci mají, to nepochybně. Ale přímo on NIC neukradl. Paterson UKRADL CP/M, který začal vydáva za QDOS, který potom i s celou firmou Microsoft KOUPIL. A nehledě na to, že tento soud se vůbec netýkal Microsoftu. Týkal se Petersona a nějakého člověka, který ho urazil v knize. A najednou největší špínu z toho odskáče MS? Úžasné, hlavně že je na koho to hodit že?
Anonymní  - to Drnoha 2007-08-02 18:05:02

Asi vam neco uniklo. Nebo že by me něco uniklo? :grin

Článek není o tom, že někdo něco ukradl. Ani se nehemží prohlášeními: hele podivejte jaký je to gauner!
Tenhle článek pouze poukazuje na fakt, že člověk co svůj bussines vybudoval na lži a krádeži má dneska lidově řečeno máslo na hlavě, když se stylizuje do pozice prosazovatele legálního SW. ;)

Samotný Gates nebo Microsoft jsou mi ukradení. Žádné jejich produkty nepoužívám, takže mi můžou být lhostejní.
vlm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Elcondor 2007-08-02 18:21:47

teda budto jsem to spatne pochopil, nebo pravne je microsoft cisty, protoze zakoupil, upravil a produkoval nejaky program. To, ze ten program, byl vysledkem nejake "prumyslove spionaze" to uz by je z pravnickeho hlediska nemelo nijak poskvrnit ne? je pravda, ze moralni hledisko (ze asi vedeli, ze je to opajcovany) je neco jinyho, ale to uz jsou dve ruzne veci a neda se na tomhle zaklade jednoznacne cernit MS...ale treba se pletu
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-08-02 18:42:16

Omlouvám se za svůj tón, nechal jsem se unést, tedy jinak:

1) Bill Gates nikde neprohlašuje "chyťte zloděje", to dělá Balmer, takže tady neházej špínu na hlavu Billovi. On své peníze dává také na dobročinné účely a věřím, že spoustě lidí tímto pomohl.

2) Už samotný nadpis je značně provokatní. "Microsoft usvědčen!" Mohu se zeptat, čím byl usvědčen? Z tohoto soudu mi totiž vychází usvědčení někoho úplně jiného než Microsoftu. Ten totiž s tímto soudem neměl vůbec nic společného. Jediný, kdo byl usvědčen, je pak Peterson, že "vykradl" CP/M. Toť vše. Absolutně vůbec nijak se nedokázalo, zda Bill Gates v té době věděl, že je QDOS kradený (sám věřím, že to věděl).

3) Proč tedy píšeš o Billovi (a jako většína lidí dáváš Bill = Microsoft, což je naprostá blbost), když je ti ten člověk ukradený?

//EDIT by DD: Za všechno nemůže jen ElCondor Nadpis a některé části jsem upravil já, přiznávám, trochu nešťastně, napravil jsem to. O tom, kdo je největším dárcem na světě není pochyb a kloubouk za to před Billem, ale čisté svědomí mít úplně nemůže ... musel vědět co kupuje a co prodává IBM, znalosti na to měl/má a když ne on tak někdo z jeho spolupracovníků.

O Billovi jsem to do textu dopsal já ... omlouvám se, ale jako zakladatel MS je ztělesněním MS a vše co byl a je MS.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To DD 2007-08-02 18:50:02

Rozumné. Myslím, že je to dosti užehavá tématika. Do MS si jistě každý rád rýpne a toto tomu dosti nahrává. Je ale třeba odlišovat MS dnes a MS za "vlády" Billa Gatese. Dneska má veškeré špatné jmeno MS na svědomí vesměs ta opice Balmer, kterého osobně nesnáším, nicméně Bill je mi poměrně sympatický, už jako malý jsem chtěl být jako on. To zda tehdy věděl, jak se věci mají, se asi jen tak nedovíme. Jak jsem psal, myslím si, že to věděl, ale asi netušil, jaké to bude mít následky. Upřímně, kdo v životě neudělal nějakou morálně špatnou věc, aby si nepřišel na menší zisk (ať už materiální, nebo jiný)? Asi málokdo. Holt Bill na tom hodně zbohatl a ovlivnil tak celý IT svět. Je ale kvůli toho "hajzl" nebo zavrženíhodný?
Anonymní  - odpovedi 2007-08-02 19:16:06

to vlm
Tohle je jiste slozitejsi pravni problem. Kazdopadne tim, ze zakoupil QDOS i s firmou, prevzal veskere jeji zavazky. Takze poud by Kildall Microsoft zazaloval, Musel by Microsoft prestat jeho kod pouzivat, a za protipravni jednani firmy, kterou koupil by byl take odpovedny....

to Drnoha

ad1) Samozrejme ze to prohlasuje. Viel jsem i nekolik videozaznamu!

ad2) Nadpis je dilem DD, ktery napsal nadpis, a posledni odstavec. Nadpis je konfliktni, souhlasim, ale nemohu to ovlivnit.

ad3) V dobe, o ktere mluvim byl Gates hlavnim motorem firmy, skoro to byla "one man show"... o kom jinem mam mluvit? Ballmer je ekonom, npozna rozdil mezi DOSem a Solarisem!

charita

Tezko na toto tema diskutovat. Mnoho lidi dava penize na charitu proste proto, ze je to IN. Neznam Gatesovy pohnutky, jako nikdo z nas, ale jeho cestu ke jmeni nepovazuji za hodnou obdivu a muj vzor to neni. Polozte si otazku. Kdo je vetsi frajer? Ten co vydela sto miliard, a padesat da na charitu? nebo ten co vydela deset tisic a pet da na charitu? Kdyby jste se zamsleli, dojde vam, ze to nic nevypovida o tom, jaky to je covek. Jeho dar nema zadny vliv na jeho zivotni uroven. podtste mu to muze byt jedno. Clovek co vydela deset tisic, pro toho to znamena ze drasticky slevi ze svch zivotnich potreb, aby nekomu pomohl. To je podle me clovek hodny obdivu. ;)
Anonymní  - to Drnoha 2007-08-02 19:28:33

jeste k tomu Gatesovi. Pokud vim, byl s kamaradem vyloucen z univerzity, kdy zneuzil vyhod ktere mel a kradl "pocitacovy cas" ktery byl zdarma dostupny studentum. A "pocitacovy cas" byl pomerne drahy prodejni artikl. Dale muzeme polemizovat, jak to bylo s Gatesem a Jobsem, atd.... Diskuze donekonecna. Nedovolmi si tvrdit, jak vlastne je, ale rozhodne bych tady nevykladal, jaky je to skvely clovek a jak je hodny obdivu. O tom ja soukrome velmi pochybuji. ;)
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To ElCondor 2007-08-02 20:17:23

Mno a to je presně ono. Doufám, že vidíš tu ironii. Obvinuješ tady DigitalDooma z toho, že je zaujatý proti NVIDII a sám poté napíšeš článek o Microsoftu, kde je zcela jasné, že ho nemáš rád a poté to ještě v diskuzi potvrdíš. Tohle je prostě vrchol, to se na mě nezlob. Tohle je prostě dost zaujatý článek a navíc dost zavádějící. Jak už jsem psal, jednak ten soud neměl z MS nic společného a najednou z toho vyšel MS nejhůře, ale hlavně, ono ani žádný "odsouzený" v tomto soudu není.

Věc se má tak, že pan Petersen zažaloval pana Evanse za to, že o něm v knize They Made America: From the Steam Engine to the Search Engine: Two Centuries of Innovators napsal, že vykradl CP/M pro svůj QDOS. To se Petersonovi nelíbilo, proto ta žaloba. Nicméně, soud celou tuto žalobu zamítl.

Ačkoliv více méně souhlasím s tím, že Bill jednal nemorálně, aby se obohatil, absolutně nechápu tvé myšlenkové pochody, kde jsi z tohoto soudu odvodil, že MS je největší zlo. To máš totiž v hlavně odvozené už dlouho, proto MS produkty neopužíváš, tento soud ti dal jen příležitost si vylít srdíčko. Nezlob se na mě, ale člověk jako ty nemá co psát články o Microsoftu. Je to jako kdyby Waic napsal rádoby nezaujatý článek o Linuxu, nebo kdyby na root.cz napsali rádoby nezaujatou recenzi na Vistu.
Anonymní  - to drnoha 2007-08-02 20:37:20

Věc se má tak, že pan Petersen zažaloval pana Evanse za to, že o něm v knize They Made America: From the Steam Engine to the Search Engine: Two Centuries of Innovators napsal, že vykradl CP/M pro svůj QDOS. To se Petersonovi nelíbilo, proto ta žaloba. Nicméně, soud celou tuto žalobu zamítl.

Ja snad nekde tvrdim neco jineho? Osobne nechapu vas myslenkovy pochod v teto veci.


kde jsi z tohoto soudu odvodil, že MS je největší zlo.

Kde to prosim v clanku vyvozuji?


To máš totiž v hlavně odvozené už dlouho, proto MS produkty neopužíváš

Jste si ochoten pripustit, ze ne kazdemu produkty Microsoftu vyhovuji? Nebo musi je musi kazdy nutne pouzivat, aby byl "normalni"? Trosku pitoma dedukce, nemyslite?
Pokud by vas zajimal skutecny duvod, proc jejichprodukty nepouzivam, tak proto, ze mi proste nevyhovuji! A jako platici cestny zakaznik jsem si pripadal sikanovan. Kdyz se k vam v restauraci chovaji sptane, take jdete priste jinam, pokud nejste masochista.


Nezlob se na mě, ale člověk jako ty nemá co psát články o Microsoftu.

Nejak nechapu, kde jsem v clanku projevil emoce, ktere jsou mi zde podsouvany, nepocitam li odkaz na moc pekny clanek.
Anonymní  - to drnoha 2007-08-02 20:46:35

právo kritizovat

Ještě v jedné věci nemáte pravdu. V tom, že nemám právo kritizovat Microsoft. Já jsem zákazník. Zaplatil jsem si za produkt, který se posupem času ukázal jako nekvalitní. Odsouhlasením EULA už ovšem člověk musí držet hubu a krok. Přesvšechny aspekty kvality mi pak dodavatel tohoto produktu háže klacky pod nohy a činí produkt nepouživatelný (viz WGA) a nutí mě investovat můj čas k řešení jím vyrobeného umělého produktu. Mám tedy právo konstatovat, že jsem za své peníze nedostal odpovídající službu a ještě se mnou bylo nevhodně zacházeno. Na toto konstatování má právo každý zákazník!

Přes to všechno nic z toho se v článku neobjevuje!
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Článek 2007-08-02 20:47:03

Zdá se mi to, nebo je článek od doby, kdy jsem poprvé reagoval, silně upravený? To se tady potom těžko dohadovat nebo nějak argumentovat, když se článek mění doslova pod rukama.
Anonymní  - to drnoha 2007-08-02 20:51:59

Článek jsem napsal a poslal v .txt souboru. DDworld jej revidoval, doplnil a vydal. Věci za které mě kritizujete povětšinou napsal DD, jistě bezděky, a po vaší kritice je opravil. Já na to nemohu mít žádný vliv. ;)
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pirati ze Sillicon Valley 2007-08-02 20:55:21

Urcite se podivejte na tenhle film, jestli se zajimate o zacatky firem jako je Microsoft a Apple a jejich predstavitelu (Bill Gates, Steve Ballmer, Steve Jobs, Steve Wozniak...). Nejaky veci sou urcite pribarveny nebo upraveny, ale jinak je film zalozenej na pravde ;)
aPk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To ElCondor 2007-08-02 21:00:01

Podívej, ty si mysli co chceš, já si myslím co chci, DD si myslí, co chce. Je to jeho web. Pokud zde chce zveřejňovat články, které budou značně provokativní, budiž, musí ale počítat s tím, že se občas někdo ozve. Ty se ozýváš v článcích o grafikách, já se prostě musel ozvat nyní.

Nemyslím si, že aby byl člověk normální, musí používat MS produkty. Je to věc každého. Mi Windows vyhovuje více než Linux, i když Vista ne, takže se to třeba časem změní.

Stěžovat si máš samozřejmě právo a to ti nikdo nebere. Je ale k zamyšlení, zda to dělat zde, na webu někoho jiného, kde se navíc píše hlavně o HW (i když zveřejnění tohoto článku je opět v režii DD) nebo na svém soukromém blogu, kde si popravdě můžeš dělat co chceš.

Jak už jsem psal v příspěvku před tím, příjde mi, že je článek za "běhu" upravován. Možná se mi to jen zdá, možná je to pravda. Potom se těžko něco v diskuzi obhajuje. Proto v této diskuzi již končím, svůj názor na tuto soudní kauzu jsem si udělal sám z dalších webů a myslím, že rozumní čtenáři tak učiní také. Každopádně mám na svém blacklistu autorů, jejich články "nečtu" dalšího člověka. Věřím ale, že je ti asi úplně jedno, že nějaký drnoha nebude číst tvé články.

-----------------------
drnoha
Anonymní  - to drnoha 2007-08-02 21:03:51

Stěžovat si máš samozřejmě právo a to ti nikdo nebere. Je ale k zamyšlení, zda to dělat zde, na webu někoho jiného, kde se navíc píše hlavně o HW (i když zveřejnění tohoto článku je opět v režii DD) nebo na svém soukromém blogu, kde si popravdě můžeš dělat co chceš.

Ja porad nechapu, kde si v clanku o autorstvi MS-DOSu stezuji na Microsoft. Asi jste cetl jiny clanek nez ja. Pokud me mate na blacklistu, je to vase vec. Vcelku zbytecne. Nejsem ani chronicky pisalek, a rozhodne na dane tema nehodlam psat 2x :grin
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) zbytečné flames 2007-08-03 08:18:43
avatar
Pánové, pánové, trochu uhýbáte od tématu. Máme svobodu slova, ElCondore díky za ten článek, málem už jsem pozapomněl na tuhle epizodu v pravěku MS.

Pointou je, že autorské dílo je absolutní, není ani tak moc podstatné, jestli to tehdy Bill věděl (a já vsadím boty že ano, tehdy bylo software jako šafránu a všichni ho znaly nazpaměť), podstatné je, že to udělal. Obrana, že nevěděl, nebo že si myslel že může, ta je irelevantní.

Pointou je, že v případě jakéhokoliv sporu musí MS prokázat, že jejich software je jejích původní dílo. Neměl byste někdo k dispozici text toho rozhodnutí v AJ? Jak může teď MS obhájit, že Windows jsou jejích dílo, když ještě teď obsahují 16 bitový kod? Kdoví jestli tam ještě není něco z toho osmbitového ))))
Anonymní  - to Bennie 2007-08-04 20:37:30

http://seattletimes.nwsource.com/
html/businesstechnology/
2003806205_doslawsuitnew26.html
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ted uz fakt posledni 2007-08-03 08:44:45

Pointa me kritiky byla tato:

Peterson zaluje Evanse za to, ze ho v knize obvinil z vykradeni CP/M. Soud zalobu zamitl.

ElCondor z toho udelal:
Bill Gates by se mel omluvit Kildallovi.

To jste vsichni takovi antiMicrosoftaci, ze nevidite tu absurditu?
Anonymní  - to Drnoha 2007-08-03 08:56:28

ja pořád nechápu, proč mi tady podsouváte něco, co jsem neřekl. V clanku je opravdu uvedeno pouze:

Peterson zaluje Evanse za to, ze ho v knize obvinil z vykradeni CP/M. Soud zalobu zamitl.
+ konstatovani, že Evans sve zavěry podložil fakty

[I]ElCondor z toho udelal:
Bill Gates by se mel omluvit Kildallovi.[/I]
Pokud bych byl na místě Gatese, tak bych to jako chlap skutečně udělal.....
nicmeně, jediný závěr který z toho ElCondor vyvodil je, že MS (Gates) má máslo na hlavě, když sám pořádá tažení proti nelegálnímu SW a z jeho úst to zní přinejmenším dost pokrytecky.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Drnoha 2007-08-03 13:54:01
avatar
tak jsem přečetl i ten 35 stránkový rozsudek v PDF, a žaloba zněla na to, že Evans tím, že Petersona obvinil, poškodil jeho dobré jméno.

Soud žalobu zamítl, neboť konstatoval, že nebylo prokázáno, že by sdělení v knize bylo nepravdivé a také proto, že takové sdělení jej (Petersona) nemohlo poškodit. Závěr nechť si každý udělá sám. Autentické citace jak se Peterson "vykrucuje" že nic neokopíroval jsou vážně ilustrativní.

Docela poučné čtení, spousta historického kontextu, tak trochu jako "návod jak ukrást program" nebo "proč si dělat hlavu s autorskými právy".
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 777x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 801x
Komentářů: 4
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1518x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1356x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1140x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1771x
Komentářů: 6