Novinky za 30.týden – AMD, nvidia a další hýří novinkami Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 29 July 2007
Přejít na obsah
Novinky za 30.týden – AMD, nvidia a další hýří novinkami
Podívejme se na další události týdne ...

 

 

Windows Vista netáhne ...

Tedy, jak se to vezme. Prodaných 60 milionů kopií je rozhodně velmi dobré číslo vezmeme-li v potaz, že je to jen za první polovinu letošního roku, na druhou stranu sám Microsoft asi věřil ve víc. Ostatně prodejům příliš nepomáhá ani to, když zástupce velké firmy veřejně Vistu odsoudí - jako to udělal šéf Aceru -  . Rozšíření Windows Vista jde mnohem pomaleji, než sám Microsoft doufal. V současnosti je na světových počítačích přibližně 82% Windows XP a jen na 4,5% Windows Vista. Do konce roku prý MS hodlá mít na více než 1 miliardě počítačů svůj systém Windows. Nedosažitelné to vzhledem k silnému rozvoji asijských zemí rozhodně není a pomůže tomu i velké protipirátské akce v číně. Já si trochu rýpnu, když vyslovím rebelskou myšlenku, že vzhledem k ziskům MS by neškodilo poupravit ceny instalací Vista. Myslím si, že se rozhodně více vyplatí prodat třeba 100 000 licencí Windows Vista OEM Basic za 500-1000 korun, než 10 000 kopií za 2500 korun a 90 000 lidí si to zkopíruje nelegálně. Snížením ceny by jednak přibilo platících zákazníků, ubylo pirátů, zvýšila se rychlost rozšiřování Windows a dalo by se ušetřit na nefungujících protipirátských zabezpečeních. To jen takový návod k zamyšlení směrem firmě Microsoft ;).    

vista

IDE rozhraní, končí

Ano ano, další léta používaná věc končí. Vývoj je neúprosný a rozhraní IDE přeci jen je překonáno. Firma Seagate s ním již na nových pevných discích nepočítá, ostatně nepočítají s ním ani výrobci čipových sad a spíše je dnes IDE na obtíž, jelikož výrobci základních desek musí dodávat samostatný čip. Optické mechaniky právě tento rok jsou v drtivé většině prodávány s rozhraním SATA. IDE(U-PATA) tedy, jak se zdá leží již napůl v hrobě. Je jen otázkou času, kdy ho pohřbíme zcela. To však podle mě ještě nějaký ten rok potrvá. A kdo ví, možná zanedlouho pohřbíme i SATA ...

serial_vs_parallel

Bezdrátové USB stále v kurzu ...

Právě tato technologie by mohla být tím impulsem, co by nám pomohlo vymítit kabely za našich počítačů. První bezdrátové produkty USB totiž získaly licenci. Zatím má tato technologie konkurovat zejména bezdrátovému Bluetooth. Rychlost bezdrátového SUB je stejná, jako u současného standardu USB 2.0. Při vzdálenosti zařízení do 3m je rychlost přenosu až 480Mb/s při vzdálenosti 10 metrů to je však ji ž pouze 110Mb/s. Technologie UWB je produktem společností Microsoft, Intel, HP a dalších, tedy rozhodně o ní ještě uslyšíme, protože tyhle firmy nevyvíjejí něco jen tak. Že by tedy další standard na obzoru?

DDR2 stále na vzestupu ...

Že nástup DDR3 nebude tak rychlý dokládá další vývoj u DDR2. Problém DDR3 je hlavně cena. DDR2 jsou mnohem levnější a budou ještě více. Firma Samsung, největší výrobce elektroniky na světě, totiž oznámil, že zahajuje testování 50nm DDR2 čipů. V současnosti je totiž veškerá produkce DDR2 pamětí dělána 80nm. O kolik více se vyrobí z jedné desky 50nm než 80nm čipů si tedy snadno domyslet. Ceny tedy půjdou opět dolů - bohužel ne v dohledné době, Samsung totiž 50nm čipy DDR2 začne produkovat do běžného prodeje až příští rok.

DDR2-ram

Myslím, že to by mohlo z přehledu novinek, na které se nedostalo v minulém týdnu stačit. Hned v pondělí se podíváme na dvě zajímavé novinky vhodné k diskusi. S největší pravděpodobností nás také příští týden čeká tento přehled již v novém kabátku :).

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - fanATIsmus 2007-07-29 14:01:04

Tenhle web, nemuzu si pomoci trpí fanATIsmem... Sice chytre skrytym, ale presto je evidentne pro ATI zamereny.... Napriklad i jakem uspechu s chipovymi sadami ATI se zde mluvi??? AMD 690G/V, dejme tomu, sice zadna dira do sveta to neni, ale prodava se. Ale proc tady proboha mluvite o ATI Xpres3200?? Pominu-i ze dnes se jmenuje 580X, tak tato chipova sada je podle nazoru autora natolik uspesna, ze jsou na ceskem trhu vsehovsudy 3 (slovy: tri) desky. Tedy zadny vyber! Obvzlaste obsazeny SB600 neni zadne terno.
Presunme se ke grafikam. uznavam ze z pohledu hrace onanujiciho nad maximem FPS a efektu v dnesni nenazranych hrach je GF 8500 a 8600 nedostacujici. V poradku. Ale HD 2400 a 2600 je z tohoto pohledu prece uplne uplne stejny propadak.. Nicmene autor pise: "HD2000 díra do světa není, nicméně hlavně díky ceně a provozním vlastnostem je HD2000 celkově lepší a neoddiskutovatelně lépe vnímána.".... Zacinam nevericne kroutit hlavou jak je nVidia neustale spatna a ATI kdyz uz ne vynikajici, tak je aspon vzdy lepsi nez nVidia. Ona totiz ani HD2900 XT neni zadna dira do sveta, a s provoznimi vlastnostmi je to des a hruza, ale o tom se tu zase nikdo nezminuuje... Tenhle web by mohl byt docela dobry, jenze autor si nedokaze odpustit neustale vnaset svoje sympatie do clanku... I kdyz uznavam, dela to chytre a nenapadne.... Aby pak mohlrici: vsak co, vzdyt jsem rikal ze to neni zadna dira do sveta.... ale opomene uz dodat, ze v druhe cast vety nezapomene pripomenout, ze nVidia je urcite horsi :grin
Neznámý  - ATI fanatismus atd. 2007-07-29 14:53:24

[b]Se zájmem jsme si přečetl vaši výtku - nicméně musím se ostře ohradit. Náš Web není vyhrazen ani na stranu ATi ani na Nvidii a ani na žádnou jinou značku. Mé sympatie nemá ani jeden výrobce, protože já, jako zákazník chci hlavně fungující výrobek, což GF8 ani HD2000 kvůli ovladačům, tak úplně nejsou. Celkem vzato mě pobavila pasáž o skrytém fanatismu, který je ale evidentní - není to třeba jen váš pocit, jako právě člověka zaujatého? Úspěch čipových sad AMD-ATI, tak AMD690 je veliký úspěch a ATI X3200 také,a že jsou jen tři desky ? No při pohledu na jejich schopnosti a cenu za ně, je to celkem dost. Na NF5 je Xdesítek desek a většina nic moc. Například ATi RD600 je v současnsoti nejoceňovanější sada na intelu a je jen na jedné desce. Takže v počtu produkovaných desek kvalita čipové sady není ;). SB600 není terno? proč? o co větší terno je tedy NF5, to mě vysvětlete ... já myslím, že jsem situaci shrnul naprosto věcně a reálně.

Ano HD2400/2600 je stejný výkonostní propadák jako 8500/8600, ale to jsem také napsal i v jiných článcích a všichni to víme, jenže jak jsem také podotkl, čekalo se to od ní díky tomu, co předvedla právě GF8500/8600, která měla tu smůlu že vyšla první a kritiku si tak vypila největší. Na HD2000 už tolika nezbylo protože se od ní tolika nečekalo a ostatně ATI prodává tyto karty od počátku mnohem levněji než nastavila ceny Nvidia u 8500/8600 a HD2000 mají i velmi nízké zahřívání a spotřebu. Atak výkonostně sice stejný propadák,ale ve finále jsou pak vnímány lépe. Za tím si plně stojím a dokažte mě opak. Pokud srovnáte všechny recenze GF8500/8600 vs HD2400/2600 tak uvitíte, že mnohem více záporně jsou vnímany GF než ATI. To je prostě fakt, který jsem jen přetlumočil.

Kde se nezmiňujeme o provozních vlastnotech HD2900XT? ... přečtěte si její recenzi myslím, že se jim věnujeme dostatečně ... navíc u karet kolem 10 000 jde hlavně a především o výkon a to jestli má ve 3D, kde karta zas tak často nejede, vyšší spotřebu je celkem nepodstatné. O tom, jaká nevýhoda je spotřeba u HD2900XT melou hlavně ti lidé, kteří si nikdy takto drahou kartu nepořídí, což mě už začíná silně unavovat. Z vlastní zkušenosti by totiž zjistili, že to není tak podstatné.

Chytře a nenápadně vznášet sysmpatie do článků nedělám, dělám to nápadně, když už, ale tento případ to není ... v počítači mám X1950XTX (kvůli spolehlivosti a vyřešenosti) a v testovacím GF8800GTX (kvůli výkonu), takže jsou mě osobně nějaké sympatie k HD2400/2600/2900/8400/8500/8600 zcela ukradený. Zkuste v článcích méně hledat zaměření na značku a fanatismus a soustřeďte se na fakta, pokud vím, nikdy jsem nenapsal nic, co by nebyla pravda a není to případ ani tohoto článku, všechna fakta odpovídají objektivní skutečnosti.[/b]
mr_tricoder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlas s autorem 2007-07-29 15:04:45

musim souhlasit s autorem. Ja jako radovy uzivtel se zajimam hlavne o to co za sve penize koupim, tedy hlavne o vykon ve hrach a v dalsi rade me zajima co umi danny produkt dal. Momentalne sou karty od ATI lepsi koupi v jakekoli cenove hladine MIMO ceny priblizne 8000 kc a nad 10 000 kc kde vladne nVidia
Zuska [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-29 15:24:10

3 pro DD
Anonymní  - to DDworld 2007-07-29 16:10:16

Muj názor netřeba brát osobně. Váš web je skutečně vnímán jako pro AMD/ATI, dokonce jako protipól R.H. který lásá info v opačném dresu... a pokud by mě lidé v jiných diskuzích strkali do jednoho pytle s R.H, tak už to být váma beru vážne. Nevěřím, že jste samolibý blb, jako je R.H.

Teď k těm faktům. AMD 580x (Xpres 3200) nejen, že se skoro nevyrábí desky, ale ty co jsou se moc neprodávají. Nízká cena za ASUS M2r32 MVP je pak dána snahou prodat. Nevím, kde jsou HD2600/HD2400 vnímány pozitivněji, když recenze na zahraničních serverech povetšinou udávajíplichtu v dekodovani videa, v zavislosti na použitém kodeku, a kvalita obrazu v HD videu údajne hovoří lehce pro nVidii. Také dlouho očekávaný benchmark na HD video vyšel o něco lépe pro nVidii.

Poku jde o mě, sám mám grafickou kartu ATI. pouze me zarazi fakt, ze na zahranicnich serverech, ktere hojne ctu si casto precnu uplne neco jineho nez zde. ... teda vysledky jsou stejne, ale hodnoceni byva nekdy i o 180 stupnu. Viz vami zminovana ATIcrosffiire deska od DFI pro Intel, kterou i s prihlednutim k cene mnozi oznacili za propadak a vy ji nazyvate spickou.

Zalezi na vas. Nehodlam vas tady zavalovat prizpevky kritizujicimi kvalitu hodnoceni HW na vasem webu.... Ale fakt, ze zacinate padat do stejne kvalitativni skupiny jako R.H. kde se skvele doplnujete Intel+nvidia vs. AMD/ATI, alespon podle mnohych diskutujicich na ruznych forech, by vas mel vest minimalne k zamysleni, ze asi na tom neco bude.... Nalozit stim muzete jak chcete, je to vase vec, vas web.... Moje, spise pratelska, rada. ;)

[b]//EDIT by DD: z kritiky mnoha individuí na forech si moc nedělám, protože z kritiky od vyloženě zaujatých lidí nelze vyvozovat jakékoli závěry, mě těší zájem těch čtenářů, kteří diskutují věcně a nezajímají je dojmy, ale fakta od těch kritiku beru a vážně se jí zabývám. Do skupiny RH těžko mohu zapadat - svým čtenářům nelžu a neuvádím je v omyl, a nikdo nedokázal, že bych tak nečinil i v tomto článku. Fakta nelžou, hodnocení je naopak s odstupem a ze všech stran nikoli jednostranný pohled.

Ukažte mi web, kde ATi RD600 ohodnotili v poslední době špatně ... ba naopak získává celkem renomovaná hodnocení a ocenění, ale vzhledem k současné ceně té desky ji nedoporučuji ke koupi. Nízká cena desek, no tak se budeme zlobit na výrobce, že nám cpe levně kvalitní desku, navíc mezi námi - ASUS si do cen kecat nenechá a prodává vždy se ziskem, takže cena 2500 je absolutně normální a podle mě asi nejlepší deska na AMD vůbec, vztaženo k ceně. Plychta dekodování videa? No pořád je to plichta za nižší cenu a nižší teplené vyzařování i spotřebu pořád je HD2000 lepší co se týká testu HD, vyjádřím se k němu v chytané recenzi těchto karet, mohu vám však říci, že ty testy HD co prezentovaly některé weby (ne všechny) mají dost zádrhel. Stojím si za tím, že jsem objektivní, nepodléhám vlivům společností, které ovlivňují velké magazíny, kdy pak bohužel čtenáři získávají špatné dojmy atd. Mým cílem je informovat pravdivě a dělat správné závěry, protože mě samotného zajímá, jak to je. Vymýšlet si ve stylu RH nemusím, za mě mluví fakta a důkazy.[/b]
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-29 16:17:10

No tento článek je zase jak se "starých časů" :-) Už fakticky dneska neznám nikoho, kdo by si kupoval grafiku od ati a i těch několik málo kámošů zatížených na tuto značku jí dává pomalu zbohem, ale autor nám tu bude pořád namlouvat jak je úspěšná a veřejností lépe vnímána. :-)
DD, AMD-ATI má dluhů jako kvítí a NVIDIA vydělává jako málokdy dřív. Myslím si, že jsi asi jediný kdo si s toho neumí udělat závěr. :-)
Jinak docela mi chybělo, že jsi nezařadil do novinek první HD HQV benchmark, kde ati dostává těžce na prd.. ve vámi tolik vychvalované akceleraci HD videa.

[b]//EDIT by DD: To, že vy nikoho, kdo kupuje ATI neznáte, není relevantní statistický udaj. Ty čísla, co jsem uvedl pochází přímo od Nvidie a ta si určitě nebude podhodnocovat a když odhaduje prodeje a své zastoupení na 60% vs 40% pro sebe v tuto chvíli, pak je tu 40% lidí co ATI karty stále teď právě kupuje. Meziročně i přes jasnou výhodu v naprosté konkurenční volnosti GF8800, získala nvidia, DLE VLASTNÍCH SLOV A ČÍSEL pouze 5% trhu, tak zas tak špatně to se zadluženou ATI asi není ;). Dluhy nedělají dobré, či špatné grafiky, dokonce do současné situace vůbec nezasahují a nyní již nové modely ATI jsou dostupné na trhu, takže si troufám odhadovat, že do konce roku ATI získá 5-10% trhu zpět, protože Nvidia těžko započítávala prodeje za poslední měsíc, kdy úspěšně ATI uvedla HD2000, které si získaly zančnou oblibu u OEM partnerů a ty jich berou miliony ;)

ADD HD video: pročítám teprve testy a mohu říci, že jednoznačný závěr se z nich dělat nedá, každý na to šel jinak a mnozí nejspíše špatně, výsledky i přítupy se liší. Zmíním se o tomto tématu v chystaném testu HD2000, prozatím nemám na proběhlé HD testy videa udělaný konečný názor a pohled, takže do článku jsem se nepouštěl, navíc Video není zrovna má odborná kvalitfikace Domlouvám provedení našich vlastních testů. Samotného mě to velmi zajímá, protože jen schopnosti HD jsou jediným důvodem k pořízení těchto levných karet nové generace, přirozeně mě tedy zajímá, která je lepší ...[/b]
Anonymní  - to DDworld 2007-07-29 16:29:39

nebudeme chodit daleko. Treba Pctuning:

http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=8153&Itemid=43

//EDIT BY DD: Bože, já řekl aktuální! A vy postnete z Ledna! Vývoj BIOSU celkem dost udělal a mezi námi deska získává ocenění právě za to přetaktování ;)

HD HQV jste se take (nevim proc) vyhnul.

//EDIT by DD: vysvětlil jsem toto téma není mě znalostma blízké, nevyhneme se mu, jen o tom nebudu referovat já, já si teď teprva pročítám ty recenze a jednoznačný závěr z nich nelze vyvozovat ...

M2R32 MVP tady testoval, tusim ze vas kolega, a i podle nej to neni zadna hvezda. nForce sice maji svoje chyby, ale At si clovek koupil 590 SLI nebo nF 550, vykon byl de-facto totozny, lidi se jen ve vybave. zjistete si neco o poctech prodanych kusu techto Xpress3200 desek. Mizive prodeje se lehce zlepsily az v momente, kdy temer neprodejny kus od ASUSu zlevnil z 3500,- na 2500,-

//EDIT by DD: No a? Já jsem snad napsal, že ATI X3200 válcuje NF5? I kdyby se prodávala ještě dva roky, tak to už nestihne ;) Za 2500 rozhodně super deska , ale jako můžeme sepsat petici aby nám ji ASUS prodával dráž ;)

A jedna perlicka na zaver. Prijdete si svoje clanky, a udelejte si statistiku o poctech a vydanych hodnocenich.... Nejsem sam, kdo tady na to poukazuje

//EDIT by DD: to nechápu .... co je na tom špatně? :-?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-29 16:41:50

Ale no tak, už přestaňte křičet na DD, že je fanatik a podobně, každý člověk má více či méně oblíbenu určitou značku a pokud objeví někoho, kdo má raději konkurenci, hledá v jeho slovech více zaujatosti než tam je. Sám to dobře vím, protože jsem to tak v článcí na DDWorldu dělal.

Podle mě je situace u grafik v současné době velice špatná. 8800GTX je drahá, HD2900XT je výkonostně lepší než 8800GTS, mi osobně bz asi vadila hlučnost a spotřeba, 8800GTS na tom ale není nijak zvlášť lépe, navíc je pomalejší a stejně drahá. 8600GTS je předražená, 8600GT je pomalá, stejně jako HD2600XT, které jsou mi ale celkem sympatické díky nízké spotřebě, nízké ceně a kvalitní akceleraci videa. Máme dnes dobu, kdyz člověk potřebuje buď 10000 na novou grafiku, nebo se nevyplatí nic jiného, než minulá generaze v podání X1950GT/Pro (kterou si pořídila i má maličkost). Vyloženě chybí karty v ceně 4500-6000 Kč, které by měly výkon třeba jako X1950XT, ale uměly by DX10 a měly by nižší spotřebu než 8800 a HD2900.

K těm deskám, tentokrát musím s DD souhlasit, jestli něco NV neumí, tak jsou to chipsety. ATI 3200 je velice povedený chipset, i MSI K9A i ASUS (teď nevím to označení) jsou velice kvalitní desky, i když přesně nevím, jak jsou na tom s taktováním, zde budou asi NV chipsety lepší, nicméně já netaktuju a deskama s NF jsem zhnusen (včetně zde celkem pochválené Gigabyte GA-M55S-S3). Pořád uvažuju, zda se té desky zbavit a koupit něco s ATI 3200 nebo AMD 690G. Není vše o výkonu (který jistě NF mají), ale také o kvalitě a stabilitě (s tím souvisí spotřeba a zahřívání a zde je NF shit).

Jinak aby byl tento příspěvek pořádně dlouhý, "rozkvět" NV na poli notebooku podle mě způsobily G7300, které jsou dneska opravdu v každém druhém levném notebooku. Rozhodně mi příjde, že jich je více, než X1300 a podobně. Rovněž VBI notebooky mají spíše NV grafiky než ATI. Rozhodně bych to nesváděl na řadu GF8, která je nová a podíl NV na mobilním trhu nijak zvlášť ovlivnit nemohla.

A už se tu nehádejte, na hádky jsem tady já. :grin :grin :grin
Neznámý  - Co je špatně? 2007-07-29 16:43:44

[B]Jen tak mimochodem, co je tedy v té pasáži Nvidia špatně?

1, GF8400/8500/8600 byly přijaty velmi špatně a jsou v porovnání s konkurencí drahé nedokáží překonat ani X1950, jediný dobrý model 8600GT - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

2, Nvidia nemá konkurenci k X1950, ale ATi na nich zase nevydělává, jsou velmi levné, pro zákazníky dobré. - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

3, HD2400/2600 byly vydány po GF8, přijaty s nízkým očekáváním o poznání s mešními negativními hodnoceními. Výkonově to samé co GF8500/8600, jenže jsou mnohem levnější, schopnosti HD se prověřují, vypadá to na víceméně plichu - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

4, Nvidia i ATI kašlou na zákazníky nemají maisntream nové generace - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

5, 8800GTS 320MB je žhavé želízko v ohni, oblíbená a úspěšná karta, ale Nvidia na ní nevydělává tolik, je výrobně velmi drahá - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

6, HD2900XT je výkonově lepší než 8800GTS 640MB a má větší potenciál HD2900XT DOKÁŽE ČASTO OHROZIT I PŘEKONAT 8800GTX, ALE 8800GTS 640MB NE - potenciál má tedy větší HD2900XT a je tudíž lepší volbou - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

7, 8800GTX je nejsilnější grafika, je nejlepší z GF8, nvidia z toho oprávněně těží - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

8, Nvidia se hodlá věnovat výkonným CPU-GPU řešením, tedy výkoným grafikám, dočkáme se nová GF9 - zkontrolováno, zkonzultováno= 100% FAKT

to jsou v bodech věci, co obsahje pasáž o Nvidia, CO JE NA TOM VĚCNĚ ŠPATNĚ A KDE JE V TOM NADRŽOVÁNO ATI?
[/B]
Anonymní  - to DD 2007-07-29 17:27:51

Nic. Jen ze ATI je zde venovano nadstanartni mnozstvi clanku. I vzhledem k tomu, ze je hluboko za Intelem i nVidii co do prodanych kusu. Taky si nejak nevzpominam, kdy jste tady naposled nVidii chvalil a nevzpominam si kdy jste ATI oznacil za spatnou koupi nebo propadak.... Ackoli se situce neustale meni, ATI zustava vzdy nejlepsi koupi :grin

[B]EDIT by DD:
Dobře tak to si uděláme takové přehledové okénko od počátku ddworld:

-7900GTX - hodnocena již v době kdy začínala nestíhat, tedy už nic moc, X1900/1950 byla lepší
-7900GT - jasný cenový propadák, nedostupná, obecně kritizována
-7900GS - Ultra mega propadák v té době již ATi měla válec jménem X1950PRO
- 7300GS - propadák do vydání 7300GT! Ta byla mnou chválena a dlouho doporučována do sestav místo X1300 atd.
- X1300XT - super koupě, ale pozdě
- 7600GT - Předražená v době X1950PRO jasný propadák, nepřekonala 6600GT
- X1650PRO/XT - velmi dobrý tah, ale v
té době již GF7 nestíhala a XT přišla pozdě
- 7600GTS - oceněna, dobré doporučení, doporučována v sestavách!
- 7950GX2 - předražený experiment celkově rozporuplný
- 8800GTX - Ultra grafická bomba, doporučována a stále i do teď, neustále potíže s ovladači, půl roku Nvidia nebyla schopna vydat použitelné a stále nefunguje vše jak má! Oceněna za výkon
- 8800GTS 640MB - rozporuplná, na 8800GTX ztrácí hodně a nelze ji na GTX předělat a cenový rozdíl nebyl tak výrazný, dnes již neprodejná
- 8800GTS 320MB - jediná volba pod 10 000 tudíž všechny palce nahoru, doporučena s upozorněním na málo paměti
-X1950GT/PRO - legendy trhu válcují nevídaným způsobem konkurenci a tedy hodnocení konkurence je jasné - oceněny
- 8600GT/GTS - GT zajímavá grafika i za dobrý peníz, GTS předražený krám, celkové zklamání z výkonů.
- HD2900XT - nesplnila očekávání, přesto technologický leader, vysoký potenciál horší provozní vlastnosti, potíže s ovladači
- EPox NF4SLi a DFI NF4 s754 - výborně hodnoceny
- Asus M2N32-SLI Deluxe - vynikající hodnocení
- DFi infinity NF4II sAM2 - doporučena
- DFI NF590 SLI-M2R/G - vysoce oceněna Best of best
- ATi RD600 na DFi - oceněna za kvalitu a výkon
- ASUS 570Ultra - chválen a dlouho doporučován
- Gigabyte GA-N680SLI-DQ6 - super deska, ale drahá a topivá!
- ASUS M2R32-MVP s ATI X3200 - s výhradami, ale za danou cenu rozhodně doporučen

U ATI jsem kritizoval třeba ovladače, ale to je na kritiku u obou firem. modely X1050, X1550 jsou rozhodně špatné produkty. U nvidie toho je bohžuel u grafik více, ale za to já vážně nemohu!

Ať se dívám jak se dívám, Nvidia i ATI mají kladná hodnocení, nemůžu za to, že slabší grafiky kromě HighEndu u Nvidie většinou nestojí za nic, což je dáno soustředěním nvidie na high end a bude podle mě v budoucnu ještě markatnější. ATI má vždy slušný low endy i mainstream a časem i High end, čipové sady nvidie jsou zde na webu v drtivé převaze stejně jako v prodejích ....
tedy nemyslím si, by hodnocení byla špatná, spíše naopak, rozhodně není nikomu nadržováno, každý je právem kritizován či chválen![/B]
Anonymní  - to Drnoha 2007-07-29 17:10:02

nForce jsem nikdy nemel moc v lasce, ale pote co nVidia sezrala Uli, vypada to, ze se "naucila" delat chipsety. Ano nForce jsou teplejsi nez ty ostatni, ale nF500 pro AMD a nF600 pro intel rozhodne nejsou shity. ATI vzdycky trpe na southbridge a ty jeji chipsety hodne srazely dolu. napriklad propustnost USB rozhrani ATI nebyla schopna opravit dodnes. Take 4SATA porty jsou v dnesni dobe malo, a to nemluvim o malych moznostech pro pridavne chipy pro radice a sitove karty, proto ma treba MSI K9A jednu sitovku na PCIe a druhou na PCI.
U Intelu jsou, ac je nemam rad, nF650i asi nejlepsi koupe. Za minimalni cenu nabidnou skvely vykon, oddelene taktovani pameti, pro nekoho stale dulezite 2 PATA sloty....
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hadka 2007-07-29 17:49:40

Možná by El condorovi stačilo, kdybyste (když už jste napsalu zprávu celoročních srovnání podílu grafik na trhu), že tento půl roku byla AMD-ATI blbě (hlavně tím, že nic nevydala).
Jinak já fanda AMD-ATI jsem (už jen proto, že je protipól Intel a Nvidie - není monopol), ale koupil bych si poměr cena výkon.
Nějaké sympatie bych z tohoto článku směrem k AMD-ATI taky usoudil, ale nemyslím si, že autor nenapsal něco, co není pravda, mimoto tohle bylo jen shrnutí.
A to, že má DD někdy jiný názor než jiný server je normální (to mají i vědci, doktoři, právníci, ...).
Dík za pěkný přehled
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2007-07-29 17:59:44

tak pridam sa aj ja.

Trocha kritiky - chcelo by to pouzivat menej superlativov - rôze vyrazy valcuje, drti, super a tak (nechce sa mi presne citovat). Stacilo by napisat ze TO je momentalne lepsie ako TO - namiesto TO brutalne drti a valcuje TO druhe .. co znie normalnejsie a vierohodnejsie ? Mne osobne to vadilo neviem ako ostatnym.

to TomyBoy - ty si mi teda odbornik ... dlhy su normalna sucast podnikatia (zvlast takeho velkeho) to ze ty nikoho nepoznas je tvoj problem, sudit produkt podla svojho okolia je na smiech.

ad ati3200 - je pravda ze dosiek s 580X je asi 5 neviem. U nas je to Asus M2R32-MVP a MSI K9A Platinum plus dalsie znacky ktore niesu u nas moc rozsirene.

Pocet predanych kusov alebo vyrobenych dosiek nie je vela, ma absolutne nezaujima. Kazdy kupuje len to co je dobre ? To akoze ked je Windows na 90% domacich PC ho robi najlepsi system ? Nenechajte sa vysmiat.

Sam som si M2R32 kupil a nemyslim ze som spravil zle. Keby doska mala rovnaky vykon ako nejakye nF tak som na tom stale lepsie pretoze Ati chipset narozdiel od nf nehreje ako krava.

Pocet znaciek ktore vyrabaju s 580X alebo 480X je podla mna hlavne mierou tlacenky. Alebo tym ze ludia chcu nForce tak robime nFroce. Neviem ako by som si to mal inak vysvetlit, pretoze Ati chipsety nie su urcite zly produkt. Uvidime co sa zmeni s prichodom novej generacie AMD/ATI chipsetov.

Ale urcite je lepsie mat dve dobre dosky ako 10 z ktorych je dobra jedna-dve.

Estse k fanATIzmu DDworldu. Vacsina clankov je o ati, lenze je o ocm pisat, o nvdii toho proste tak vela nieje. Podobne je to aj s AMD/Intel.

A ci som ja AMD faATIk ? Mozno, pretoze momentalne je pre mna AMD/AMD(ati)/AMD(ati) to najlepsie co si mozem sa zvoje peniaze kupit (a ze ich nieje vela). To ze Core2Duo je lepsie je fakt, to ze je drahsie je tiez fakt a to ze mne amd poskytne rovnaky alebo ze taku situ cenu lepsi vykon je tiez pre mna fakt. A to plati aj o ATI.
Cliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol 2007-07-29 18:49:06

NVidiaci zase stoho nebudou spát xD moc čtete články R.H a pak se divite, že to je uplně jinak no hold NV neni nadpozemská firma, která vyrobi co kus to nadstandartní produkt vy šude hledate kritiku na NV.
Anonymní  - to DDworld 2007-07-29 18:51:48

Vypsal jste si pocet recenzi, ktere vicemen kopiruji rozlozeni produktu na trhu. Jnze ja mluvim o clancich. Takove ty vase novinky a komentare a az nakonec hodnoceni recenzi.

Ted k tem vasim faktum: GF8500/8600 stoji stejne jako HD 2400/2600. Nechapu kde berete informace, ze GF jsou drazsi. Cituji:

GF8400j/8500/8600 byly přijaty velmi špatně a jsou v porovnání s konkurencí drahé

to neni FAKT, to je LEZ a pohled do ceniku napriklad na czechcomputer vas z toho usvedci.

Tvrdite tady, ze HD 2900XT je technologicky leader. To je typicka ukazka toho, jak vkladate do clanku sva zbozna prani. Technologicky leader nema kriticky nevyrovnane vykony mnohdy s vykyvy i 100%. Ano, muzeme se tu dohadovat o jejim "pokrokovem" navrhu, ale staci si vzpomenout, jak papirove vynikajici P4 byly v realite rozsekany mnohem lepsimi Athlony64, protoze teorie je vec jedna, ale praxe byva uplne jina.... (K tomuto jsem cetl velmi zajimavy nazor vyvojoveho pracovnika grafickych chipu, kdy vysvetloval proc si mysli, ze HD2900XT nemuze v realite fungovat, tak jak si ATI preje)

O absenci HD2900XTX by se taky dala vest velmi zajimava diskuzte.... Vratme se ale k faktum. Nikdo vam nevyvraci zavery ohledne X1950Pro/GT. Tato karta skutecne nema oponenta ve sve tride, kdy vsechny protivniky GF7900 v DX proste porazila. Problem nastane v situacich, kdy jsou porovnatelni souperi a pro me zahadnym zpusobem je vzdy "lepsi" ATI.... Situace ohledne GF8500/8600 a HD2400/2600 je toho krasnou ukazkou....

Aby jsme si rozumeli, vase recenze jsou vyborne, jedny z nejlepsich v ceskem jazyce. Bohuzel, jejich zavery pripadne novinky pomalu uz radeji nectu, protoze mam pocit jak kdyby byly uplne o jinych produktech, nez jste recenzoval...
Anlamas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vubec tohle 2007-07-29 18:52:44
avatar
Paneboze fakt miluju lidi, kteri na nejakem serveru rikaji, ze tenhle web je fabatickej na tuhle a tuhle znacku. Kdyz se vam to nelibi proc to tedy ctete ?Navic si myslim ze tento web neni nejak zvalste zameren na tu a tu znacku. Muj nazor nesudte me ;)
Anlamas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - btw 2007-07-29 18:58:21
avatar
Radeony jsou na zminovanem Czechcomputeru o litra levnejsi ;)
Anonymní  - to Anlamas: 2007-07-29 19:14:05

opravdu?

Nejnizsi model:
MicroStar RX2400PRO-TD256EH 256MB, - 1400,-Kč
MicroStar NX8400GS-TD256E 256MB, 1450,- Kč

Nejvysi model:
Asus EAH2600XT D4/HTVDI/256M 256MB, 4800,-
EVGA e-GeForce 8600 GT "Superclocked" 256MB, 4300,-

Verzi GTS se neni treba zaobirat je nehorazne predrazena. A vzhledem k tomu, ze ASUS EAH2600XT je skutecne cenovy exces, lze rici, ze ceny nejvyssich modelu jsou take podobne

Srvonani vykonu GF8600 s HD2600XT s o 30% rychleji takovanymi pametmi lze videt napriklad zde:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Zadna onanie nad uzasnymi vysledky lepe vybavenych ATI a strasnymi vysledky "horsich" 8600GT se nekona. Pri podobnych cenach je to jen na preferencich uzivatele!
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-29 19:23:07

Já někde napsal, že dluhy nejsou součást podnikání? No sice podnikám už skoro 10 let, ale děkuju, že si mě na to upozornil. Mě pitomcovi nedošlo, že ty dluhy AMD-ATI jsou vlastně dobrá věc a NVIDIA může jenom tiše závidět ty astronomický červený numera na který se asi nikdy nezmůže.
Taky další chyba, že soudím prodej podle svého okolí. Co mě to jenom napadlo. No ale na obhajobu musím napsat, že mi to přišlo opravdu jako celkem přirozená věc, takový prvotní odhad situace ale ono je to celé jinak. Díky za upozornění.
A ještě poslední věc. Panebože fakt miluju lidi, kterým se nelíbí když někdo kritizuje web kvůli tomu, že je fanatický. Když se vám takové přízpěvky v diskuzi nelíbí tak proč je tedy čtete??? :grin :grin :grin
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 ElCondor 2007-07-29 19:54:08

Pohled do ceníku CZC usvědčuje spíše tebe z "nvidiotismu" a zaslepenosti.Sám mam v PC nvidiu a značka mi je úplně ukradená,ale nechápu proč porovnáváš zrovna ty karty cos tady vypsal,když 2600xt s dd4 se dá sehnat už za 3500 a verze s ddr3 za 2700,cože je proti 8600gt/gts myslím výhodnější nabídka.DDworld čtu už poměrně dlouho a nemyslím, že by autor byl jakkoliv zaslepen, podle mého soudí vždy aktuální situaci a to dost střízlivě a hlavně z pohledu průměrného člověka, který chce za své peníze prostě to nejvýhodnější. (Což dnes X2+1950 na X3200 pro prostě je :p (rejp :grin ))
darkmagic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Komu se to nelibí, ať si ..... 2007-07-29 20:12:39

Bože, vy fanATItici . Když se vám to tady nelíbí, tak sem nechodte. Vubec nikdo vás do toho nenutí. Mě to tady prijde super.
A jak sem napsal v nadpisu: Komu se to nelíbí ať si prdel políbí!!!
Anonymní  - to houmer56 2007-07-29 20:52:09

Pohled do ceníku CZC usvědčuje spíše tebe z "nvidiotismu"?
Tím ze jsem dokazal, ze ceny jsou ve stejnem intervalu??? Neporovnávám 2 karty, protoze nemuzu vypsat 100 karet, dokazal jsem, ze cenove intervaly obou rad se kryji! Vypsal jsem nejlevnejsi a nejdrazsi model. Mimo to, je pravdepodobne, ze moje pristi grafika bude Intel... jsem ja to ale nVidiot, ze? :p

Ted k tem vasim kartam. Nejlevnejsi HD2600XT (MicroStar RX2600XT-T2D256E/D3 256MB) s cenou 2850 se svymi takty tezko dosahne vykonostne na nejlevnejsi GF8600GT (Gainward 8491-Bliss 8600GT 256MB). Problem ATI je, ze defaultnim GF8600 konkuruji az ty vyse taktovane HD2600XT, nejlepe s DDR4 pametmi.....

Ale i tak je cenovy rozdil mezi temito dvema vami uvedenymi kusy 150,-Kč. Zacinam mit pocit, ze tu nekdo neumi cist :grin

[B]//EDIT by DD: Chtěl jsem se tomu věnovat až v článku o HD2400/2600, ale budiž ... Je nutné porovnávat přímé konkurenty a hlavně na reálně kusově dostupných výrobcích ceník CC:

HD2400XT DDR3 je konkurentem 8500GT DDR3 - HD2400XT je +5-8% lepší: ceny nejlevnějších dostupných modelů!: ATI Sapphire 2400XT DDR3: 1800,- vs NV ASUS 8500GT DDR3 2300,-

HD2600XT DDR3 je konkurencí k 8600GT DDR3 - ATI je výkonější o 8-10% nejlevnější ceny dostupných modelů: ATI Sapphire HD2600XT: 2700,- vs Nvidia Gigabyte 8600GT: 3200,-

HD2600XT(DDR4) vs 8600GTS DDR3 - 8600GTS výkonější o 10-12% ceny dostupných provedení: Sapphire HD2600Xt DDR4 3700,- vs Nvidia Gainward 8600GTS DDR 4700,-

testy: http://www.computerbase.de/artikel/hardware/
grafikkarten/2007/
test_ati_radeon_hd_2400_xt_hd_2600_xt/
24/#abschnitt_performancerating

Lžete si prosím vás sám sobě! ATi Radeon HD2000 je levnější v porovnání s konkurenčními Nvidia, je to celkem logické, HD2000 je 65nm a GF8 jen 80nm ;) ATi tedy má nižší výrobní náklady ...

mezi námi - všechny tyhle karty strčí do kapsy X1950GT, která se dá sehnat už za méně než 3000,- korun ;)[/B]
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - xD to je masakr zase po čase! 2007-07-29 20:26:59
avatar
Předem bych tedy poprosil místního (starého s novým nickem?!:X) přispěvatele ElCondor, aby přestal používat své oblíbené slovo onanovat a všechny jeho tvary, protože je to slovo hodně podivné při spojení s počítačovým hardwarem. Jedinej kdo tady nad něčím onanuje je právě ElCondor nad místní diskuzí (zjevně) :-D By za prosazení svých argumentů obětoval život, což je trošku zbytečné. Každý normálnější by se zastavil a udělal nejaký smír, nebo s něčím alespoň souhlasil....píšu do větru počítám a pokud vznikne na tuto výtku reakce, beru to jako že jsem psal pravdu. ( )
to drnoha : nevím, jak recenze vyzněla, ale měla vyznít spíše v dobrém, více než v dobrém, ta deska má fakt něco do sebe, protože celkově "ochlazuje" (takové hezké slovo) počítač. Jediné co nemá je zevní atraktivita, na kterou podle mě hodně lidí při výběru dá. nForce jsou krásné desky a to jim nahrává. Btw tvůj koment byl moc dobrý a věcný.
Jinak 3200 podle mě není tak prodávaná oproti nejprodávanější Asus 570Ultra, protože prostě ta nForce má tu moderní heatpipe a vypadá to jako zlato ta měď a je hezky černá, barevná...Je to smutný ale je to tak
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - juu tady to zas zije... 2007-07-29 20:40:08
avatar
elcondore dotaz... hele vetsina mejch kamaradu ma doma AMD a radeona, to podle vas teda znamena, ze kdyz porovname pocet vasich a mejch znamejch tak budem vedet kolik se ceho prodava? nedavne hledali na statistickym urade nejaky novy pracovniky... nechcete se prihlasit?
Anonymní  - to oyza 2007-07-29 20:58:28

Zjistete si, kolik se prodalo napriklad v czechcomputeru desek pro AM2 a s jakym chipsetem.
pokud vas zajimaji grafiky, zjistete si grafiky.

Pokud se ptate na graficke karty, tam bych tipoval ze nejvetsi zastoupeni bude mit ATI X1950, hlavne diky temer dupingovym cenam to byla dlouho bezkonkurencni koupe pro hrani ve Windows

//Edit by DD: to vám mohu říci sám, celkově se nejvíce základních desek na sAM2 prodalo s NV chipovými sadami, neodidskutovatelný fakt, až do vydání AMD690G a slev X3200 nemělo smysl pokukovat po jiném řešení - žádné ani vlastně nebylo. Dnes už je situace torhu jiná AMD690 skutečně táhnou a X3200 po slevách také a pro nvidii bude hůře AMD vydá 790X ;) ale to se po převzetí ATi prostě čekalo, jen se nečekalo, že to bude trvat tak dlouho ...

u grafik je to tak, že je tam několik značek a modelů X1950PRO, GT, pak dlouho nic a pak 7600GS DDR3 ;) to jsou nejprodávanjší modely... a minimálně do listopadu bude X1950GT/PRO stále nejlepší volbou protože žádná konkurence není na obzoru![/B]

Anonymní  - to DDworld 2007-07-29 21:06:50

BRAVO Ukazal jste mi testy kde 2600XT drti 8600GT v pomeru 7FPS ku 5 FPS. Uz vyber her, rozliseni a pocet zaplych efektu svedci o "Ynteligenci" autora. On nekdo hraje na 5FPS? Jinak se vam omlouvam, z testu vyctu kulove, Nemecky neumim!

Zajimave ovsem je, kdyz se podivate na testy, ktere se pohybuji v realnych oblastech, kde se tyto karty budou pouzivat:

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Staci si vybrat HD2600XT/GDDR4 a GF8600GT/GDDR3 a podivat se jak si vedou v jednotlivych hrach (ktere jsou na nich hratelne) Vykonove se to dost strida, ale HD2600XT/GDDR4 je prumerne znatelne pozadu.... Ale asi jsem blbec, ze me zajimaji realne testy a pouzitelne oblasti FPS(vykonu)
Anonymní  - to DD 2007-07-29 21:09:48

//Edit by DD: to vám mohu říci sám, celkově se nejvíce základních desek na sAM2 prodalo s NV chipovými sadami, neodidskutovatelný fakt, až do vydání AMD690G a slev X3200 nemělo smysl pokukovat po jiném řešení - žádné ani vlastně nebylo. Dnes už je situace torhu jiná AMD690 skutečně táhnou a X3200 po slevách také a pro nvidii bude hůře AMD vydá 790X ;) ale to se po převzetí ATi prostě čekalo, jen se nečekalo, že to bude trvat tak dlouho ...
Vidite, v tomto s vami temer 100% souhlasim. Jen z budouciho 790X bych nebyl zatim tak odvazany, protoze tam zamysleji strcit jeste stale SB600. ;)
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 8800 GTX 2007-07-29 21:12:25

Obecně k diskuzím mohu říct jediné, chtělo by to od některých uživatelů více slušnosti a méně emociálně zabarvených příspěvků. Souhlasím s DD, že ATI i Nvidii jde především o naše peníze a proto se rvaní za jednu ze značek dost podivuji. Sám jsem měl ATIx1950xtx od Asusu a nyní mám Nvidia 8800 GTX od BFG. Nvidii jsem si koupil jednak po dlouhém čekání na HD2900XT ale hlavně po přečtení recenzí na novou Atinu. Prostě kupuji za své peníze to co je v danou dobu lepší. Také si myslím, že Nvidia se bude soustředit na High end a Ati spíš na mainstream. Dále se domnívám, že ATI díky své politice bude ztrácet u tzv. hardcore hráčů čím dál více, kolik studií dnes s ATI spolupracuje? ...vím o Valve ..např. Crytek spolupracuje s Nvidia a Intelem a řada dalších studií také. Řada nových her bude mít logo Nvidia + Intel. Trošku všímavý čtenář ví kam to směřuje ...ostatně CEO Cryteku Mr. Yerly se vyjádřil dost jasně ...na hraní Crysisu bude nejvhodnější čtyřjádrový procesor od Intelu a GK z řady 8800 (GTS nebo lépe GTX). Vypadá to tak, že celá řada nových her bude využívat sílu core 2 duo nebo quod + optimalizace na kartách Nvidia. Tohle si Nvidia vzít už nenechá a ATI může mít jak chce pokrokovou technologii ale v nových hrách bude dle mého názoru ztrácet. Co se ovladačů týče tak 8800 GTX měla ze začátku děsné ovladače, dneska je situace úplně jiná, ovladače jsou velmi slušně odladěné, i když chyby se stále najdou. Generace založená na jádru G 90 bude vycházet z G 80 a tudíž by měla těžit z doladěných ovladačů a získat na Atinu v High endu další náskok. Kromě toho podíl hráčů, který příliš nehledí na cenu GK se neustále zvyšuje (asi stárneme a víc vyděláváme a chceme hrát když už tak už na pořádném rozlišení a s grafiky vyždímat maximum) a kdo má 20ti palcový monitor a vyšší tak si dneska nekoupí jinou GK než 8800 GTX nebo rovnou Ultru, pokud chce hrát na max.
vodehnal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chipsety NVidia 2007-07-29 21:19:00

Chipsety od Nvidie jsou teplejší, to si snad někdo dělá prdel ne?
Když jsem kupoval desku pro AM2 tak jsem váhal nad ATI XPRES3200 ale nakonec jsem si vzal M2N-E. Teď toho trpce lituji-to jak topí chipset je příšerný,na procesoru mám v idle 30st, grafika je chlazená pasivně a je studená,ale chipset má snad 70 st.
Neznámý  - Kedy sa zmení diskusia? 2007-07-29 22:43:42

Sakra bolo by už niečo spraviť s tou diskusiou je to totálne neprehľadné. Niečo na štýl PCtuningu by nebolo zlé. Kedy to už bude? :?

//EDIT by DD: vím vím chápu taky mě to štve problémů s funkčností webu je více, ale tenhle je největší, ale už to nebude dlouho trvat, už to máme na testovacím serveru nové a co nevidět to nahrajeme na ostrý web - uprav bude více Problém je se staršími komentáři které musíme začlenit do nového systému v zákulisí se pracuje dnem i nocí rád bych ddworld v1.0 spustil příští víkend
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To holoway ohledně desky 2007-07-29 21:29:33

No já s ní bohužel mám problémy, psal jsem to i na živě, deska mi nefunguje s paměťma na CL4, pouze na CL5 a z nějakého důvodu se mi při nastavení FSB v BIOSU na jakoukoliv hodnotu potom seká PC. Z Windows taktovat jde, což je to divné.
Neznámý  - dnešné DX10 karty nestoja za n 2007-07-29 21:53:35

Neviem čo tu všetci riešite ale čo som to zbežne pozrel tak niečo o grafikách. Ja mám taký názor že všetky DX 10 grafiky sú na prd, každý výrobca spravil nejakú tú chybu nVidia možno ani nemá 100% DX10 čip a ATi zase všetko vsadilo len na DX10, to je však úplne jedno ani jedna karta na trhu nebude vedieť rozbehať DX10 hru v max. detailoch v hrateľných FPS. Takže v aj tak budú po znížení detailov vyzerať ako DX9 hry možno aj horšie. Treba si počkať na druhú generáciu DX10 kariet veď už budú koncom roka resp. začiatkom budúceho. A tam už možno nVidia a ATi vychytajú niektoré muchy.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to drnoha 2007-07-29 22:43:34
avatar
To je zajimavé. Jak jsem psal, u mě ta deska byla max. stabilní. S pamět pracovala na jedničku, nastavení 3-4-4-8 na první pokus, 4-4-4-12 stabilně a 5-5-5-xx jsem ani nezkoušel (snad to tam bylo defaultně). Kus od kusu asi, ale zase, když vezmu M2N-E, tak z tou jsem měl problém dvakrát, někomu jde skvěle. Teď mám třeba 2x M2N-E Deluxe a v pohodě. Je to o náhodě, z toho, že ti tvoje nejde se nedá nic soudit bohužel. Nikde se víc nereklamuje než u počítačů
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nvidioti? ne, blbci! 2007-07-30 08:33:01

hej lidi nestydite se za ty blbosti co tu pisete? napr. ceny na czc.cz :
2600 : od 2200 do 4800
8600 : od 3000 do 7600
dat tohle jako dukaz ze ati neni levnejsi muze fakt jen nekdo s malym iq.
"mi 3 kamosi maji nv takze ati se vubec neprodava" - hahaha, moji kamosi maji nekteri dokonce i 3dfx, co z toho vyvodim? 3dfx ma 20% trhu :-D
"amd/ati ma dluhy, tzn jejich produkty jsou shit" - LOL (sice nepresna citace ale takhle to zni), aneb kdo chce psa bit hul si vzdy najde...
ati3200 - lepsi 3 kvalitni desky nez 15 spatnych. a ze je nizka cena a vyrobce nevydela - koho to zajima? kup si desku za 8k, ja si koupim za 2k...navic mam na chipsetu jen maly pasiv, nekdo tam ma komplet sadu radiatoru vcetne trubek nebo malinkatych turbin :-)
a nakonec: kdyz je uplne jedno jestli ma ati 15fps a nv 7fps, proc neni jedno kdyz ma nv 150fps a ati 130fps??
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-30 09:19:25

To DD: Ja myslim, ze by moc nevadilo, kdyby v novem systemu nebyly stare prispevky. Proste takovy komplet restart webu. I kdyz mozna se pletu a je to jen muj nazor.

To ElCondor:
Souhlasim s tebou, ze low-end karty je treba porovnavat na low-end graficke nastaveni. Kdyz se tedy podivam na ten test, co jsi dal a zobrazim si vzdy jen 1024x768 bez AA, AF a podobnych blbin, tak bych si rozhodne netroufl tvrdit, ze HD2600XT je "znatelne pozadu". Ty karty jsou vyrovnane jak vykonostne, tak cenove, myslim, ze trochu prehanis.
Anonymní  - no to je zase diskuze 2007-07-30 09:59:30

Vsechny me grafiky byly ATI. Pristi grafiku vazne zvazuji Intel, ale podle zdejsich diskutujicich jsem nVidiot :grin Neni nad logiku.

to Drnoha
Dival jsi se poradne. Standartni GF8600GT/DDR3 totiz skutecne v prumeru vede nad HD2600XT/DDR4. Staci si to projit test za testem. Moje tvrzeni dokazuje i shrnuti pro tyto dve karty dostupne na konci:



http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=858&model2=855&chart=318


8600GT je lepsi o vice nez 10%. a to presto, ze vtechto dvou konkretnich pripadech je dokonce levnejsi!

to ssnake

Co rict a neurazit. Do vyctu jste zamerne zahrnul HD2600Pro, ktera je znatelne horsi aby jste dokazal, ze je ATI levnejsi, a take GF8600GTS, ktera je predrazena, aby jste dokazal jak je GF drazsi.... Ale o techto dvou kusech se tady vubec nediskutuje. To by jste ovsem asi musel umet cist.
Jak jsem dokazal linkem vyse, GF8600GT/DDR3 je az o 10% vykonejsi nez HD2600XT/DDR4 a to presto ze je v prumeru levnejsi. Zacinam mit pocit, ze jsem tady jak u blaznu. To je takovy problem vytahnout si celkovy prumer, kdyz uz neumim pocitat ze vsech testu? :p

//EDIT by DD: Jde o to, kde berete ty data, protože ta jsou úplně špatná. Nic proti TomsHW, ale ty jejich žebříčky jsou děsnej nesmysl Zkuste se podívat na relevantní testy: asi nejlepší v hratelných a běžných situacích jsou na Anandtech a computerbase:

http://www.computerbase.de/artikel/hardware/
grafikkarten/2007/
test_ati_radeon_hd_2400_xt_hd_2600_xt/24/
#abschnitt_performancerating

http://www.anandtech.com/video/
showdoc.aspx?i=3023&p=5

z nich jasně vyplívá, že HD2600XT DDR3 je nastejno s 8600GT DDR3 a nejlevnější dostupný 8600GT DDR3 stojí o 500,- více! o HD2600XT GDDR4 snad netřeba hovořit ... HD2400XT DDR3 je opět výkonější než 8500GT a je opět o 500,- levnější ...
mi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Heh.. 2007-07-30 10:10:57
avatar
Pekné žabo-myšie vojny tu prebiehajú...
..ten TomsHardware je naozaj trochu zvláštny ale to je fuk.. ja to vidím tak: výkon záleží od hry. Najkrajšie je to vidieť na tom TomsHardware pri MS Simulátore :grin Tam je aj 2900XT oveľa horšia ako 8600GT. Čo si pamätám, tak aj Doom3 bol viac naklonení NVidii a podobne to bude možno aj u ďalších tituloch (samozrejme aj ATI má svojho miláčika, ak sa nepletiem, tak taký známejší je napr. X3:Reunion). Čiže hádať sa, či je NVidia o 10% horšia/lepšia od ATI je tak trochu jedno, keď pomer cena/výkon vyjde asi nastejno a aj tak si nakoniec kúpite 1950tku :p (a nie ako ja tu 2600XT a teraz mám s ňou len problémy :upset )
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-30 10:11:16

Ach jo, to je proste maras. Jeden tu dava testy, kde je o 10% lepsi 8600GT, druhy testy, kde je o 10% lepsi HD2600XT. To je opravdu takovy problem se proste smirit s tim, ze je uplne putna, kterou z tech dvou karet si poridite, protoze jsou proste vykonostne stejne? Tech 10% vam s prehledem udelaji zaprasena Windows nebo vselijak nastaveny BIOS zakladni desky. To se tady potom muzete hadat do nekonecna. Proste vykonostne jsou ty kart na tom stejne, radeon k tomu pridava nizsi cenu. TECKA!
Anonymní  - to Drnoha 2007-07-30 11:00:42

problém je, z tady nikdo nechápe podstatu problému. Ja jsem pouze poukázal na fakt, ze ackoli je dnesni lowend/nizsi mainstream u obou vyrobcu stejny, ddworld vzdy nejak uprednostni ATI. Ano mate pravdu, v podtstate vsechny tyto karty jsou cenove i vykonostne dost podobne, a to je presne to, co tvrdim ve svem prvnim prizpevku. Kdyz mi tady ale mnozi v cele s DDworld oponuji, ze ATI je (jako vzdy) lepsi, jen prirozene vytvarim opozici a ukazuju, jak je to nesmyslne tvrzeni. Tady vubec nejde o nVidia vs. ATI, Tady jde o dlouhodobe, nespravne a tendencni hodnoceni autora webu, ktery typicky rekne, ze HD2400/2600 je sice take nevykone, ale presto je lepsi nez 8500/8600GT.... Pritom je jasne, ze vysledky jsou dost podobne.... Proste jeho hodnoceni nechapu...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-30 11:09:50

Jak jsem psal vyse, clovek ve slove DD hleda vice zaujatosti, nez tam asi je. Mi osobne to take vyzniva nejak moc atipozitivne, pricemz jsou tyto karty proste na jedno brdo. I kdyz plus pro radeon je nizsi cena, nizsi spotreba, lepsi video a zvuk pres HDMI. To NV nema. Nesmis to brat jen z pohledu poctu FPS.
Anonymní  - to Drnoha 2007-07-30 11:33:58

Nizsi cena? To je presne to co nechapu. Je pravda ze nVidia byva obecne drazsi nez ATI, ale v tomto pripade je to prehnane proflakle klišé! HD2600XT začíná na cca 2700,- a GF8600GT na 3000,- a to si dovolim tvrdit, ze ty nejlevnejsi 2600XT/DDR3 jsou horsi, takze 300,-kč rozdil je pochopitelny.... Nejak to proste nechapu.... Asi se tu mluvi moc reklamstinou :eek
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-07-30 12:18:55

Hmm, jsem se az tedka dival ze 8600 slevnily, od porizeni nove grafiky to uz nejak neresim, takze jsem to nepostrehl. Mas pravdu, je to 2700 vs 3000. Ale jak rikam, nedivej se jenom na pocet FPS. Mas v baleni Geforce redukci na HDMI, ktera sama o sobe stoji cca 200 Kc a vice? Mas na Geforce zvukovou kartu?
Anonymní  - to Drnoha 2007-07-30 13:01:52

jeeee... tak to se priznam ze vubec netusim. Vzhledem k cene HD filmu me veci s tim souvisejici vubec nezajimaji. Takze HDM!I, integrovany zvukovy kodek a podobne kraviny, ktere jsou mi k nicemu vubec nesleduji. A silne pochybuji, ze v nasledujicich 2-3 letech vubec nekomu k cemu budou... A to ani nemluvim o tom, ze k R600 kartam vlastne ani nemam ovladac, protoze ATI se ho neuracila vydat spolu s kartou. :roll
Anlamas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ELCondor 2007-07-30 13:28:21
avatar
No to ze ty to nevyuzijes nikoho nezajima. To je jako kdyby si rekl ze budes 5min na zachode si cist noviny. Vsechny MB nemaj integrovanou zvukovku a malo kdo potrebuje externi. Tak je to celkem solidni napad ;)
Anonymní  - to anlamas 2007-07-30 14:03:29

Jmenujte alespon jednu, ktera nema integrovanou zvukovku ;)
Braincreator [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ddworld - objektivní nebo ne 2007-07-30 14:28:09

DD já ti fakt moc fandim a nenech se znechutit věčným napadáním, že jsi zaujatý a jak chudince NVIDII strašně moc ubližuješ, když náhodou pochválíš ATI. Mě osobně zajímá jen to, zda za svoje těžce vydělaný peníze dostanu to nejlepší možný. No a je mi úplně "šumák" jestli to vyrobil Franta Novák z Kotěhůlek nebo gigant jako je ATI nebo NVIDIA.
Vám všem, kteří DD neustále napadáte za podjatost, bych doporučil abyste si zametli před vlastním prahem popřípadě si někde za rohem dali pár facek. Ano, né vždy s DD souhlasím, každý kdo se o hardware zajímá, tak má na mnohé vlastní názor a s mnohým má i vlastní zkušenosti (dobré či špatné) a podle toho se taky při nákupu řídí.
Ale já si docela potrpim na věcnou diskusi a né na obviňování z neobjektivnosti.
Nikdo z těch, kteří zde DD obvinili nebyli schopni své tvrzení nijak potvrdit. Jen opětovně papouškovali články a recenze či ceníky z jiných serverů a když jim došly argumenty, tak prostě DD je neobjektivní.
Proč tedy nenapíšete svoji recenzi či článek??? Myslím si, že DD by neměl problém s tím ho uveřejnit. A to i v případě, že by v tom článku byla ATI vyplísněna za nějaký svůj produkt.
Zkrátka pokud máte pocit, že DD zde píše nesmysly, tak to prostě nečtěte.
A tobě DD ještě jednou moc držim palce a pokračuj jako dosud.
lukas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prosba 2007-07-30 20:52:23
avatar
dd nemohol by si napisat nieco o pripravovanych GPU intelu? Ja sa z toho nevim vysomarit:budu ako napr. normalne grafiky ati alebo invidie alebo nieco uplne nove. aspon napis do diskusie. diky moc
jeremiedfpkurt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - more expierence with dating or 2010-05-08 10:50:27

eragon iii dates christian dating services essex connecticut kenny chesney s 2008 hackers dating site how to date pattern pressed glass speed dating vancouver bc free dating services and singles clubs
dating457res36wy bad medicine and bon jovi and original date http://suichende.t35.com/serious-dating.html ,intec college and date
who is edward dating 2007 ,http://raysithy.t35.com/sex-dating-in-aleknagik-alaska.html ,fender neck dating
asian dating blacks ,Odkaz ,inion and dates of the salt lake city olympic games
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 903x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1475x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2154x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1954x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2748x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světWednesday, 24 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2202x
Komentářů: 1