Příští rok počítače a elektronika budou v ČR dražší a mělo to být naopak - proč? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 20 December 2012
altTanečky kolem DPH pro nás bohužel znamenají, že se nám nákupy prodraží. Jak moc?

 

 

 

 

 

Většina z nás musí nakupovat včetně daně, tedy včetně nezanedbatelné části ceny, kterou "odvedeme" státu. Aktuálně je to v případě počítačů a další elektroniky 20%! A to není rozhodně málo. Otázka práva státu na tyto peníze je samozřejmě dost sporná, zvlášť takto vysokou část cen. Bohužel v poválečné Evropě se DPH rychle ujala a dnes by bez ní sociální/socialistický Evropský stát, kterým je i ČR, dost dobře nemohl v současné podobně existovat. Že by to nemuselo být špatně?

  • Zvýšení DPH zvýší finální cenu

V současné době platí tedy 20% DPH, ale vláda chce zvýšit tuto hodnotu na 21%. Není to sice nejvyšší DPH u nás, to bylo 23% v roce 1993, ale původní návrh počítal s tím, že se daně sjednotí na 17,5%, což by nám třeba počítače a elektroniku nezanedbatelně zlevnilo:

V tabulce jsem rychle přepočítal na základě kurzu dolaru 19 korun, kolik bude finální cena jen vlivem DPH. Nutno dodat, že zvýšením/snížením DPH, zároveň zvýšíte/snížíte ceny nákladů, takže přepravy apod. Takže zvýšení/snížení by mohlo být ve skutečnosti ještě o ten vliv nákladů vyšší,

Jak vidíte, posunutí o 1% vzhůru nám ceny navýší u levnějších komponent o desetikoruny, ale u dražších věcí už jsou to stokoruny. V případě 17,5% daně bychom se naopak dočkaly zlevnění, zejména u dražších věcí by už šlo o tisíce. Ještě je sále naděje, že se zlevnění dočkáme, i když malá. Zatím to vypadá, že 21% bude schváleno a nákupy tak příští rok budou zase o něco méně výhodné. Rozhodně nepočítejte s tím, že by obchodníci brali zvýšení DPH u vstupů i samotného produktu na sebe. Už tak jsou marže nízké, takže zvýšení cen bude plošné.

Teoreticky by se tak dalo ušetřit nákupem v zahraničí, kdyby i do toho se stát nemontoval. Jinak bohužel DPH kolem 20% je vlastní většině Evropských států a jsou i státy, kde je i více než těch našich plánovaných 21%. 25% v Dánsku, 23% ve Finsku, 27% v Maďarsku, 25% ve Finsku a hodně států plánuje zvýšení v roce 2013. DPH je pro stát výhodný i když dost sprostý způsob, jak si zajistit velmi slušné příjmy od téměř všech. Pokud by to byla jediná daň, dobrá, ale dobře víme, že stát nám bere i 40% příjmů (ano hrubá mzda je vaše skutečná mzda, jsou to vaše peníze + ty co za vás musí dál odvést zaměstnavatel) a platíme také hromadu dalších poplatků, které sice jako daně označené nejsou, ale daně to vlastně jsou. Když to všechno včetně všudypřítomnému DPH sečtete, zjistíte, že vlastně pracujete a vyděláváte, abyste minimálně 3/4 svých příjmů odevzdali státu. Kupodivu ani to už státům dlouhá léta nestačí a vesele nás všechny zadlužují ještě o miliardy a miliardy. Slušný ne?   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 10:57:16

Hezky shrnuto.

Doporučuji reedici tohoto článku před parlamentními volbami v roce 2014, aby se připomnělo, kdo svým voličům v minulosti o nižší daňové zátěži lhal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 11:24:41
avatar
všichni? Pokud by nás někteří idioti nezadlužovali, když hospodářství rostlo o 7% a šetřili na časy krize ... jenže ono se u nás vlastně nikdy nešetřilo a nešetří se ani teď. Zvýšení daní a seškrtání několika drobných výdajů není šetření, stejně jako je hovadina rozdávat všem pastelkovné, porodné a další prachy jen tak za nic.
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 11:47:37
avatar
Pan "Chemik" by měl zalézt zpět do laboratoře a nechat svůj resort někomu, kdo se v ekonomice vyzná. Neustálé zvyšování DPH je cesta do pekel, neboť se nevybere více - pokud ano tak jen krátkodobě, pak nastane strmý pokles. Lidé budou mít stále méně peněz a tím pádem klesne poptávka = utlumí se výroba = zvedne se nezaměstnanost a tím dále porostou výdaje státu. BRAVO. Opravdu genitální...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:29:12

Problém je, kdyby nás tehdy nezadlužovali, tak bychom nerostli 7 % ročně. Prakticky celých 20-40 let roste západní ekonomika jen díky zadlužování a inflaci, takže reálně chudne, jen to nebylo vidět.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:36:24
avatar
pokud by ty dlihy šli do budování školství, vývoje a pokročilých technologií, neřeknu ani slovo ... ale pastelkovné, porodné, přídavky na všechno možné, podpory pro flákače 13 důchody atd. ???
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:54:34

To celkově tenkrát moc nedělalo, porodné atd. se zvyšovalo hlavně před volbami, takže se to do těch 7 % růstu nestihlo započíst. Ale samozřejmě přídavky atd udělaly problém do budoucna.
Chci jen říci, že jak se socani holedbají tím růstem, tak nemají čím, prostě vzali prachy a hodily to do placu. Sice se např. postavilo dost dálnic atd, ale prostě na dluh.
A to je např. obrovský problém peněz z EU. Neustále nám říkají, že tam máme spousta nevyčerpaných peněz, ale kdybychom je vyčerpali, tak v tu ránu musíme vyhlásit bankrot, jelikož se projekty proplácejí zpětně, takže si na to musíme napřed půjčit a pak za 4-5 let možná část dostaneme. To je také jeden z důvodů, proč krachlo Řecko a moc se o něm nemluví. I když dostáváme z EU více peněz, než posíláme, tak by pro nás bylo mnohem lepší, tyto transfery zaplatiti. Nehledě na to, že platby do EU jdou ze státního rozpočtu, ale platby z EU do obcím , podnikatelům, kteří si to umějí vyběhat, atd. Celé je to zvrácené, a jediný kdo z toho má užitek, jsou banky.
Anonymní  2012-12-20 13:22:51

Ty nevraciaš peniaze od EU ale k 1 miliarde v projektu musíš dat aj vlastne peniaze co nemyslím ze je zle riešenie ako taka ochrana voči zneužitiu .Teda aspoň na slovensku je nejakých 50% projektov podozrivých
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:29:06

Nejde o podvody, to je jedna stránka, ale o to, že to stojí mnohem více peněz, než kdybychom si to platili sami a nic od EU nedostávali, ale ani nic neposílali. Navíc by to byli jen projekty, které opravdu potřebujeme, a ne které dokážeme vtěsnat do tabulek. Pak to dopadá, že aby se opravilo parkoviště u nemocnice za 1,5 mil, tak se přebuduje část nemocnice na rozhlednu za 100 mil. To naštěstí snad neprošlo, ale takhle jsou skoro všechny projekty. A další velký problém je, že EU peníze nejdou použít na údržbu, ale jen na nové věci, takže my bychom potřebovali opravit dálnice, ale na to nemáme,ale noví stavět můžeme. Atd.
Anonymní  2012-12-20 11:03:26

Hm dane dane dane večný problém keď ich mam platiť ale ak idem do nemocnice alebo študujem vysokú školu platiť nechcem . Jasne ze chem jazdiť na krásnych diaľniciach ale nech ich zaplatí ....... boh vie kto . V celom svete sa to budeme musieť ako tak zrovnať .
K tým cenám myslím ze rok 2013 bude -20% pre PC ako taky mobilný segment bude asi ako rok 2012 . Nemyslím si ze by ceny PC išli hore
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 11:07:54

Problém je ten, že 3/4 příjmů odvedou jen zaměstnanci, spoustu dalších lidí - podnikatelů daně neplatí. A poměrně hodně zaměstnanců má příjem jen nepatrně nad minimální mzdu, takže ani ti příjmy státu nezachrání. Kdyby platili všichi daně jako průměrní zaměstnanci, tak stát rozhodně v mínusu nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 11:25:59
avatar
každý podnikatel platí daně ať už se jim daně říká, nebo se to jmenuje jinak ...třeba já zaplatím měsíčně skoro 5000 (sociální + zdravotní) a to sem ještě nic nevydělal a stát to ani nezajímá prostě dej a basta. A to je jen základ. Navíc si musím shánět sám práci, stát se o mě nepostará a každý rok stejně doplácím tisíce na sociálce atd. a každý rok mi ty odvody zvednou a to nemluvím o dalších daních a platbách okolo - takže se laskavě nenavážej do podnikatelů, když o tom víš kulové ;). Zaměstnanec a podnikatel nemají stejná práva ani ochranu od státu, nemohou mít tudíž stejné povinnosti a bylo by to dost nespravedlivé podle tvého návrhu.
hanbanaroda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:05:27

Tak pod to sa klidně podepíšu (zaměstnanec)
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:25:12
avatar
no nevim. Rád bych přišel za zaměstnavatelem, že chci výplatu v hotovosti "bez dokladu". Kolik peněz z daní při této formuli neskončí ve státní kase? Vůbec, podle mě v šedé ekonomice skončí dost pěněz, ze kterých by byla spousta užitku. Bylo by to by to na podrobnou analízu. Uvedu příklad : Pan doktor Rath a jeho komplicové přijali dohromady úplatek řádově 2 litry vína (za předpokladu, že přepočet je 0,7L = 7 miliónů Kč). Ta firma musela tedy na daních někde šidit stát o 20 miliónů. Nehledě na to, že ta zakázka byla o tyto prachy předražená. A reálně, kdyby opravdu fungovala soutěž spravedlivě, mohla být cena ještě nižžší. A to je jen na tomto příkladě stát chudší na daních o 20 mega...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:41:53

Ty prachy na úplatky mohou být klidně zdaněny, pokud to bylo hodně předražené (vyúčtovali to např. ze svých odměn).
Ale je prostě jasná úměra, čím vyšší daně, tím více se krade, tím více se zadlužuje. Aby se nekradlo, tak nesmí být z čeho.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:28:09
avatar
Aby zamestanvatel mohl dat vyplatu bez dokladu, tak musi mit prijmy taky bez dokladu, protoze jinak by z toho odvadel on dan. Pokud se kdekoliv v systemu objevily zaregistrovane penize, tak na tom stat tratny nebude.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 03:49:52
avatar
Citace:
každý podnikatel platí daně

opět neznalost toho jak to chodí v této zemi. Většina podnikatelů v této zemi totiž daně neplatí. A v hospodě se Vám ještě s tím pochlubí - že mají účetní, která ví jak to udělat.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 10:07:19

Ano, ale je to pitomost. Může se neplatit daně z příjmu, pokud prostě zisk je nízký, to je stejné, jako u zaměstnanců. Ano zisk se dá optimalizovat, ať už legálně, nebo ne, ale zase tím člověk přijde o spoustu možností, např. bude mít minimální důchod, nebo nemá šanci dostat hypotéku. A dále podnikatel platí odvody i v době, kdy nemá žádný příjem, na rozdíl od zaměstnance.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 12:17:02
avatar
Pitomost? Všechni podnikatele co znám to tak dělají, plus co jde, to je napsané na firmu, i když je to k čistě osobnímu/rodinnému použití. A že budou mít minimum na důchod a nedostanou hypotéku? Jste opravdu naivní, nejsou to žádní pitomci a Vy taky ne, moc dobře víte jako oni, že si takhle přijdou na podstatně víc, takže je žádný mizerný důchod od státu trápit nemusí a na dům díky těmto praktikám mají už dávno našetřeno. Ne, podnikatel není vůbec slušnější než zaměstnanec, tohle je jen další mýtus lidí z postkomunistických zemí.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:18:41

Podnikatelé platí úplně stejné daně jako zaměstnanci dle hrubé mzdy. Jediné, čím se liší, je rozdíl mezi hrubou a superhrubou mzdou zaměstnance, tomu se říká odvod zaměstnavatele za zaměstnance.
Pokud podnikatel neplatí daň z příjmů, tak protože má malé zisky, ale to je stejné i u zaměstnanců, když má cca do 13000-15000 (teď se mi to nechce počítat přesně) hrubého, tak také neplatí daně z příjmu. Atd.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - češi 2012-12-20 12:11:55
avatar
DD + my všichni , proč pořád brečíme, vždyt si za to mužem sami , Pořád nadáváme a brečíme atd .. ale nic neuděláme . Slyším to denno denně jak vše je drahší a výplati nižší . Tak se schopte ty svině vyhažte a uvidíme. Pokud se toto nestane tak nebudou mít strach z nás obyč. občanu a bude to pořád dokola. Osobně už nevěřím nikdy že to bude lepší spíše naopak . Nato vše doplatí jen slušní občane . Smutne ale toto je realita česká republika, primát jak zničit stat během 20 let .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:14:22
avatar
já k volbám chodím
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:27:19

Což je ovšem na h.. 90 % lidí v CR má silně levicové tendence. Což by ani tak možná nevadilo, ale i když zázrakem se zvolí skoro pravicový program, jako v minulých volbách, tak politici udělají 100% opak. A proč? Jelikož tak mohou lépe krást.
Jediná nenásilná možnost, je pomoci tomuto státu co nejrychleji k bankrotu a bídě, pak se možná něco změní. Bohužel.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:26:22
avatar
Problem taky je, ze u nas nebyla 70 let pravicova vlada. Mozna nekde u stredu, ale i to je uz asi prehnane.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 17:20:59

Taky to tak vidim. Je lepsi to zbankrotit.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:40:49

Ono by stacilo zacit tim ze vsichni statni zamestnanci protoze jsou placeni z verejnych rozpoctu musi zverejnovat veskere sve prijmy ktere by byly verejne dostupne na netu. Meli by zakazane jakekoliv podnikani vcetne nejblizsi rodiny protoze z principu sve funkce vznika prostredi pro korupci. Samozrejme by se to specifikovalo protoze kdyz manzelka bude mit kadernicky salon tak tam ji jeji manzel ministr asi statni zakazky nedohodi. Samozrejmosti by byl neustaly dohled financakem a dalsimi institucemi jestli si nahodou nektery statni zamestnanec nezije nad pomery a okamzita akce k naprave jako povinost podat vysvetleni cim si ten zivot plati. Pokud by to nebyl schopen prokazat okamzite zabaveni veskereho majetku vcetne zabaveni nepodlozenych financi na kontech rodiny vcetne zabaveni nemovistosti ktere politik uklidil na rodinu a ktere nemohl ziskat ze sveho platu. Navic jako verejny cininitel by kazdy statni zamestnanec v pripade odsouzeni dostal trest jako normalni clovek ale vynasobeny tremi prave proto ze je placen verejnymi penezi. Po odsouzeni okamzite zbavit veskerych funkci a zastavit plat plus nemoznost pracovat ve statni zprave pro kazdeho kdo nema cisty trestni rejstrik.
Pak by nikomu nevadili jejich neumerne platy. Jo a jeste by museli prokazovat dochazku jako kazdy zamestnanec. V pripade bulek normalni vyhazov a zakaz prace ve statnim.
Jo to je fantazie
Vite napriklad ze policajti v US kdyz provedou trestny cin tak automaticky nemaji narok za odpracovane roky na duchod? Kdyz byl u poldu treba 20-30 let tak si to muze hodit. A tak je to spravne nulova tolerance pro korupci v oborech placenych verejnymi penezi, pak si kazdy sakra rozmysli rozkradat. Uz jenom na techto opatrenich odhaduju takovou usporu ze by DPH kleslo nekde na 5-10%.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:51:08

No kdyby to bylo podle tvého, tak by státního zaměstnance dělal jen blázen. A že by např. učitelky, zdravotní sestry ve státních nemocnicích atd, si nemohli vzít podnikatele? A jejich děti by nemohli podnikat? Ne střet zájmů se posuzuje podle daného případu, a je to normální.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:59:48

Samozrejme mluvim o vykonne statni moci ne o ucitelkach. Ty nerozhodujou o statnich penezich ani nevydavaji ruzna povoleni apod. Proste pro ty u kterych muze korupce vest ve svem dusledku k rozkradeni/plytvani verejnych prostredku. A samozrejme lidi by se nasli protoze samorejme tyto zodpovedne funkce by byly dobre placene a ja bych treba osobne problem nemel protoze nekradu. Navic pri osekanem na kost ale spravedlivem socialnim systemu by zdravym lidem s nizsim nez duchodovym vekem nic jineho nezbyvalo nez pracovat.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 14:06:45

No, ale např. na školách utíkají také miliardy. A ani se nemusí přímo krást, ale ty orgie před koncem roku, kdy utrácejí za blbosti, které nikdy nepoužijí, jen aby jim ty peníze nesebrali a nezkrátili rozpočet na příští rok.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 14:26:00

No to se zhodneme ze je to systemovy problem. Kazda skola respektive zodpovedny clovek (reditel) by musel kazdorocne podat zadost kde by rekl pribliznou castku a na co konkretne penize potrebuje. Pak by treba kazdy mesic vykazoval kolik a za co utratil. Nekde na ministerstvu by sedeli lidi kteri by to zpracovavali a kdyby se jim zdalo ze se utraci zbytecne nebo podivne tak by hned jednali. Reditel by musel kazdou korunu verohodne vysvetlit. A za to by byl dobre placeny ale zaroven by nad nim visel damokluv mec. Proste metoda cukr a bic. Vedel by ze kdyz bude bezuhonny tak se nema ceho bat a ma zajistene paradni misto ale kdyz bude krast nebo zneuzivat penize tak proste skonci jak zebrak. Je jasne ze by se musely zpracovat mantinely at kazdy vi co muze a nesmi.

Proste jde o to aby zakony v kazde sfere zivota uprednostnovali poctive a pracovite lidi a vyzirky podvodniky a dalsi havet staveli na okraj spolecnosti. Klidne bych pro odsouzene zlodeje a dalsi kriminalniky zavedl ve veznicich nucene prace at se cela EU treba po..re.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:10:07

Je mnohem jednoduší řešení, nemít státní školy a nemocnice...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 20:40:35

To je taky reseni Ja osobne si to ale nemyslim. Urcite bych ponechal minimalne zakladni povinnou skolni dochazku. Preci jen obyvatelstvo co neumi ani cist a psat je krok zpet. Vysoke skoly definitivne soukrome nebo nejaky hybrid. Stredni skoly to je na diskuzi. Nemocnice urcite vytvorit nejaky hybrid i soukrome i statni. Samozrejme by se musel prepracovat system pojisteni. Ono by nebyl problem mit i jen statni nemocnice problem je v lidech ze vsechno zneuzivaji.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 09:28:21
avatar
A jak by jste zajistil u soukromníka standardní péči pro všechny bez vyjímky? Nárok na stejnou kvalitu vzdělání pro všechny? Pak by to tu mohlo začít vypadat, jako ve středověku lidé mezi hradbami a před hradbami. Nebo bychom se mohli rozdělit na kasty...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 10:14:42

Nesmysl. Standardní péče by byla závislá na systému pojištění a zákonech. Tak, jak je to dnes. Spousta lidí chodí do soukromých nemocnic už teď, a ani si to neuvědomují, prostě za ně platí pojišťovna. Momentálně nic nestojí v cestě zprivatizovat všechny nemocnice, snad bych nechal jen vojenskou a IKEM. Výhoda je, že soukromé nemocnice méně plýtvají, jelikož jim nikdo nebude dotovat ztrátový provoz. Školství by bylo o něco složitější, ale už špatné je myšlenka, že všichni mají mít právo na stejné vzdělání. Může se mluvit o standardním vzdělání, ale za špičkové se platí a platilo vždy, a to i za komunismu, jen "bokem".
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 14:59:52
avatar
za špičkové možná ano, ale člověk by měl mít možnost vystudovat jakýkoliv obor ve státní škole. Vy asi myslíte prestižní školy, v zahraničí typu harward, oxford, ale k nim existuje alternativa státních škol. Ale i tyto školy poskytují stipendia studentům, kteří jsou dobří. Ale tyto školy jsou o prestiži. Ale na tyto školy nestačí jen peníze, což u nás na každou "špičkovou" školu ano...
Naše společnost je prostě zkažená od základu a češi speciálně jsou na žebříčku zkaženosti na čelních pozicích...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 12:33:10
avatar
prostě ve statě tržní hospodářství nefunguje .... proto by stat neměli vest politici, ale dobří podnikatele
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo DPH je zlodějna 2012-12-20 12:34:51

Právě jsem vyfakturoval fakturu za 229703,- bez DPH, my z toho máme 10879 a stát zlodějských 45941,-. A to my s tím máme práci, držíme záruku atd, a stát to má bez práce, dokonce i to vyúčtování za něj děláme my.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:29:18

No, jestli z toho opravdu máte 10879,-, tak stát od vás dostane 2176,-.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:38:59

?? DPH je 45941. Z těch 10879 s musí ještě odečíst další náklady, jako mzdy atd.
MikyMauz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:53:02

Tiše předpokládám, že těch 10879,- je rozdíl mezi cenou na vstupu (kolik jste za to zaplatili vy) a cenou na výstupu (za kolik jste to prodali). A pak také, že jste "to" nakoupili s DPH.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:57:40

jasně, rozdíl mezi námi zaplacenou a obdrženou DPH je 2176, ale prostě cele zboží zákazníka vyjde o těch 45k více, které dostane stát. Že se odvede postupně, je celkem jedno.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 09:41:07
avatar
stále důsledek šedé ekonomiky. čím víc lidí tenhle stát šidí, tím víc peněz musí vybírat od těch, kteří jsou ještě ochotni platit. Takto je to ale kontraproduktivní, protože víc to zláká platiče neplatit. Podvodníkům vyčíslit výši dluhu, zavřít je na 10 let tvrdého žaláře s poviností pracovat a po propuštění povinnost pracovat ve státním podniku, dokud dluh nebude splacen, bez nároku na výplatu. Ubytovat je v ubytovnách, jídlo by dostali jen tam na příděl a základní ošacení. Jedině v tomto vidím spravedlnost, alespoň co se daňových deliktů týče. A tresty přesně dané, podle tabulky x peněz. Pokud někdo ošídí stát o několik desítek milionů, tak je to jasné doživotí, protože všem je jasné, že normální prací rukama by to člověk nikdy nenadělal. Mohli by vyrábět základní levné věci, pro poctivé lidi.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 10:19:30

Ano fašismus léčit ještě větším fašismem. Daň je jen legalizované ozbrojené vydírání, klasické mafiánské výpalné, nic jiného. Dokud si to lidé jako vy neuvědomí, tak bude velmi špatně na světě. Takoví lidé jako vy pak ničí státy, jako byl Řím, který se udanil k smrti, kdy pak Římané vítali barbary jako osvoboditele.
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 15:03:41
avatar
jde mi hlavně o to, aby poctivého člověka nesvedla z cesty jen touha po tom mít něco víc. A aby mu to prostě strach nedovolil. A ti bezpáteřní ať za to tvrdě pikají. Pak by i ta platební morálka mohla vzrůst.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 13:30:54
avatar
v čr a sr je to tak skorumpovane ze sa divim ze este stacia dane nizsie ako 25%. A uplne najviac ma sere ze nas zadlzuju ti co to neplatia, to co je za system? Volba prezidenta, volba do parlamentu, volba starostov, ..atd byvaju dost casto tak bych k tomu pridal este nazor obcanov o kolko sa moze stat zadlzit a skoro nic by to nestalo kedze by sa to vzdy spojilo s niektorou s tych volbieb. Takze keby ludia rozhodnu ze ma byt nasledujuci deficit 0% tak by bol max 0% alebo v +. Su ine oblasti kt. by bolo este treba zmenit ale tam su riesenia uz zlozitejsie a toto by bolo myslim ze funkcne a jednoduche. Lebo naco treba robit reformy, zmenu systemu, atd, ked staci zadlzovat stat a je to vybavene.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 14:54:11

Dnes bylo rozhodnuto - platí 15/21. 17,5/17,5 tak přichází v úvahu nejdříve 1.1.2014
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:09:24

Teď jsem projel všechny servery a nikde zpráva o tom, že by Klasu podepsal. A dokud nepodepíše, nebo neuplyne lhůta pro podepsání, tak platí 17,5%.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:23:26
avatar
Jestli to podepíše, tak začnu litovat, že ten týpek měl jen airsoftovku..
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 15:25:31

Problém je, že to může nanejvýš oddálit, ne zarazit. I když poté, co Nečas vyhodil Píč to možná bude ještě zajímavé.
EvzenLovecZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:40:53

Konec koalice to je. Nečas je pěkná sketa, počkal až podpoří projednávané zákony a pak ji kopl do zádele. Ale co si budeme nalhávat, všichni jsou stejní od levice přes střed až po pravici.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:48:06

Pravice u nás defakto není
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 09:44:03
avatar
jj, mezi levou a pravou rukou je stále jeden člověk...
EvzenLovecZen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 16:27:52

Pokud by to nepodepsal, tak to všechno hodí na něj. A to mu za to nejspíš nestojí. A aby to oddaloval a začalo to platit až někdy od 2.čtvrtletí (nebo jak by to přesně bylo), to se taky nestane. Zase by to bylo na něj.

A jen blázen věří, že v budoucnu to DPH bude 17.5%, protože to je méně než bude 15 a 21%. I když je otázka, jaká je skladba vybraného DPH. A navíc, jen kokot mohl vymyslet DPH na desetinná místa.
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 10:40:01

Vycházel jsem z: Odkaz. A máte pravdu, přeskočil jsem druhý odstavec a zmátl mě jasný nadpis, že už je rozhodnuto .
Já doufám, že má snad prezident trošku rozumu a nebude to zdržovat. Už jako malému podnikateli mi ta nejistota není příjemná, takže si nedovedu představit, jak to může zvládnout firma s miliardovým obratem za dva pracovní dny před začátkem roku.
Jinak prezident už má návrh na stole Odkaz
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 11:43:10

A já doufám, že využije celou lhůtu a pak to zamítne. Ono nejde jen o DPH, ale o daň z příjmů, kdy se drasticky zvedli daně pracujícím důchodcům (IMHO sociální zločin), zbytečně se zkomplikovaly daně malým podnikatelům s dětmi (tedy skupina, která by se měla co nejvíce podporovat), zvýšení daně z převodu nemovitostí (která je sama o sobě velice morálně pochybná), atd.A celkově by byly daně mnohem složitější.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 18:17:57
avatar
No nakonec to stejně podepsal. Asi bysme se tomu stejně nevyhnuli. Tak přemítám, co si zrobit P.O.Box v EU v zemi kde je nejnižší clo a DPH?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-20 20:42:46

Chlapi Bratri Hraci prestanme resit politiku a hura na Steam. Zacali paradni vanocni vyprodeje
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 10:37:11

Ty musis byt dobry hater (nathan drake) davat u takoveho komentu minusko
Vidim ze ses vyradil u vsech mych prispevku bez ohledu na obsah. Zkus psychiatra dneska existuji docela dobre leky
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 04:43:32
avatar
Tady je to jak přes kopírák, včetně tvůrce tohoto článku. Levice všechno podělala a Topolánek s Nečasem snad není pravice, takže pravice je dál super. Panebože tohle má parametry totálního výplachu. Mohu totiž stejně říci, že levice parádně funguje v severských zemích a fakta to jasně dokládají - nejnižší kriminalita, nejvyšší vzdělanost atd. A tak je levice vlastně to "super", a to co je u nás, vlastně není levice. Už chápete? Tohle nikam nevede. My tu prostě nemáme skandinávské levicové strany, ani slušné pravicové strany (teď mě nenapadá žádná slušná země s pravicovou vládou ). Máme tu jen naší "pravici" a naší "levici". Takže laskavě přestaňte jednoho nebo druhého idealizovat a zároveň volit parchanty, kteří se už v minulosti ukázali mnohokrát jako nespolehliví, jen je volíte na základě příslušnosti k Vašemu idealizovanému křídlu. Tohle je na nic. Musíme přestat volit toho, kdo již slehal a je úplně jedno ke kterému křídlu patří. Tohle je ten největší problém který tu máme, jinak by tu už v životě nezůstaly takové stálice jako náš chemický ministr financí a podobně. Já raději zvolím slušnější osazenstvo z opačného křídla, než špinavce s nějakou nálepkou doprava-doleva. Až tohle pochopíte budete mít lepší vládu. Má to ale ještě druhou stránku - angažovanost. Dobrá vláda je ta, která se bojí svých občanů. Je třeba se ještě angažovat, nebát se vyjít protestovat nesouhlasím-li s něčím. Tím, že brbláte v hospodě v podstatě jen kopírujete to, co se dělalo za totality - nic. Když byla například aktuální ACTA na IT webech bylo milión článků, každý byl chytrý jako prase a když jsem pak přišel na demonstraci, připadal jsem si jako exot, a když jsme šli v průvodu přes přechod, málem nás přejel autobusák, řval na nás, že přijede pozdě a bude mít krátkou pauzu. Já ale doprdele bránil i jeho internet. Co na to říct, většina z Vás je jako ten autobusák - kecy kecy,skutek utek, hlavně si nedělat problémy. Nic se nezměnilo, myšlením je většina z Vás těch starých "komunistů" a to by jste chtěli "pravici" (termín zde používám jako synonymum dobra, abyste lépe pochopili)? Něco Vám řeknu - nezasloužíte si ji. To už raději kdybyste byli alespoň skuteční komunisté - tedy lidé čtoucí rovnou Marxe a upřímně usilující o spravedlivější svět, nehlásící se k žádným Stalinům a podobným zločincům. Většina z Vás ale nezná ani Marxe ani Nietschzeho, ani Johna Locka, A. Smithse takže vy vlastně ani o demokracii nemůžete nic vědět. Bože na téhle diskuzi vidím jak špatně na tom naše školství je a to tu ještě bude zavedeno školné, aby si i pitomec mohl přijít za peníze k titulu. Tak a teď dostanu banán, ale to je v pohodě, ten autobusák mě skoro přejel, to bylo daleko horší
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 08:41:03

Ja osobne nesnasim kazdou stranu at levou nebo pravou to je uplne fuk . Podle me je vsechno v lidech, zdravem selskem rozumu a hodnotach jake maji v hlavach. Ve Svedsku mozna neco funguje protoze mentalita lidi. Problem je s hordou poloprimitivu s jinymi hodnotami ktera se jim tam nasackovala a jakmile dosahnou urciteho mnozstvi ten system to neustoji.
Pokud bys stejny system chtel aplikovat u nas tak se asi neujme protoze jsme proste jini jak treba dokazuje i tvuj vyrok aby si v placenem skolstvi i pitomec prisel k titulu. Me osobne by to vubec nenapadlo protoze pod placenym skolstvim si predstavuju uplne neco jineho. Mozna mam pro cechy podivne hodnoty protoze jsem pres 15 let zil v zahranici a tyhle svinstva a krivarny pro me proste nejsou normalni vzorec chovani.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 08:44:15
avatar
přesně tak
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 13:04:03
avatar
Tyhle argumenty jsem už slyšel tolikrát a vždycky je slýchám od zastánců pravice, kteří si neumí vysvětlit, jak může sociální stát někde fungovat. Vždycky se to snaží bagatelizovat podnebím, protestanstvím, že mají nerostné suroviny (to má Rusko a Čína taky a je tam totáč), ale hlavně slýchám v podstatě rasistický a eugenický názor, za který by se nemusela stydět ani třetí říše - tedy že je to v genech (mentalitě). Oni snad mají geny na slušnost nebo co. Pokud věříte těmhle blábolům, pak Vám může být úplně jedno přece, jestli tu bude pravice nebo ne. Češi mají podle Vás "zlodějské geny", jak je jich může tedy nějaká pravice zbavit? Nemůže - podle Vás. Co se ale takhle zamyslet komplexněji? Třeba to není v genech? Neměli jsme tady náhodou 40 let devastace myšlení ve stylu "kdo nekrade okrádá rodinu?" Fakt na tom nezáleží a je to spíše v genech? Budu mluvit z vlastní zkušenosti. Pracuju pro finskou firmu a hodněkrát jsem tam byl. Tohle není o žádných genech, to co mají, si budovali. A začíná to už od malička. Jejich státem dotované školství je nejlepší na světě, najďete si to na netu. Učitelem se stává jen 10% nejlepších vysokoškoláků. Být učitelem je prestižnější a je těžší se jím stát než právníkem či lékařem. Každé dítě, které potřebuje speciální péči ji dostane. Opět se Vás ptám - nesouvisí náhodou slušnost a uvědomnělost lidí se vzdělaností? Pokud připustíte že ano, pak jde toto zopakovat i v jiné zemi. Ti lidé tam například platí daně protože to berou jako vlasteneckou povinnost. Z vlastní zkušenosti vím, že se nám ozvala finská firma, které jsme vyúčtovali moc, přestože si to mohli nechat - pro nás nepochopitelné. Ale zpět ke školství, placené neznamená lepší. Školné hlavně nepůjde školám, nevymění se pedagogové. Pořád to budou ti samí jen budeme platit. Mohl bych vyprávět dlouho například o tom, že sociální severské státy lépe přečkají krize nebo o přímé souvislosti mezi vysokými daněmi - vzdělaností - nízkou mírou kriminality a korupce. Ale proč bych měl, když je mnohem jednoduší než složitě hledat sociálně-politicko-ekonomické vlivy, raději vytáhnout genetiku, kterou jste vsadím ani nestudoval, takže ji ani nerozumíte?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 17:13:24

Tys tomu teda dal. Jedine o cem jsem mluvil je to jak je clovek vychovan svymi rodici potazmo v jakem prostredi se utvari a dalsich okolnich vlivech v dospelosti. Potom je samozrejme ze povazuju za primitiva kazdeho kdo chce uzivat zapadni styl zivota ale chova se jako praclovek vetsinou zblbly nejakou formou muslimskeho vyznani. To ze svedsky "zazrak" lehne v pripade premnozeni techto primitivu nezmenis at uz me nazyvas nacistou pravicakem ci jakkoliv. Je to proste do oci bijici a nazyvanim lidi kteri to reknou nahlas nacisty je jen levna a libiva nic neresici propaganda pro hloupe masy. Takhle se problemy neresi ale pouze eskaluji.

Pokud je pro tebe nepochopitelne ze je normalni vratit penize ktere ti nekdo nedopatrenim da navic tak jsi proste jiny nez ja. Pro me je samozrejmosti vratit je pravoplatnemu majiteli a vzdycky jsem to tak delal. At uz jsem dostal 5 korun a dokonce jednou v lekarne 1500 korun navic ktere jsem dostat nemel.

Stat se ucitelem je tezsi nez pravnikem a lekarem? Si delas srandu. O nasich ucitelych hlavne tech na zakladni skole vim sve a vim ze se maji jak prasata v zite za to minimum co odvadeji spolecnosti. Nikdo tem "chudakum" preci nebrani jit do soukromeho nebo se zivit jinak ale jim se nejak nechce. A vis proc? Protoze vedi ze nikde by se lip nemeli. Az se budou mit opravdu spatne neboj uvidis ten uprk ze skolstvi. Je potreba polovinu vyhazet a tomu zbytku dat zabrat at si ty platy zaslouzi.
To je ale porad dokola a je to zbytecne o tom mluvit. Lidi jako ty si proste budou hajit ten svuj socialismus a nic se nezmeni. Reknu ti jak to dopadne. Drive nebo pozdeji socik jaky je v evrope lehne protoze bude cim dale mene pracovitych lidi a lidi ochotnych platit si sve parazity. Pak nam uz nikdo nepuci a tisteni penez bez realnych hodnot je cesta do pekla. Az se to zacne mydlit pak muzes zacit premyslet o genetice. Vim naprosto jiste ze vuli prezit ma clovek zakodovanou v genech.
Je to konec Rimske Rise all over again. Naprosto stejna sablona. Holt kdo nezna a nepouci se z historie je odsouzen si ji zopakovat.

Jeste dodam ze je docela zabavne nazyvat nacistou cloveka ktery ma docela dost dobrych kamaradu a kamaradek mezi cernochy,cikany,orientalci, hispanci a ktery mel dva dlouhodobe vztahy s holkou z Mexika a Kolumbie
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 01:45:20
avatar
-k tomu "nacistovi" se vyjadřovat nebudu, to jste vztáhnul na sebe vy, ostatně napsal jste dost na to, aby si každý o Vás udělal obrázek
- pro mě je pochopitelné peníze které mi nepatří vracet, v této zemi je to ale nepochopitelné, asi jste vůbec nepochopil jak jsem to myslel
- nebavil jsem se o našich učitelích u nás, ale o Finsku, tam to tak skutečně je, dohledejte si to.
-Nikde jsem neobhajoval muslimy, do Evropy jednoznačně nepatří. Neobhajoval jsem ani nemakačenky ani nic podobného, na základě tohoto podsouvání jsem usoudil, že nejste schopen diskuze na úrovni kterou očekávám, proto ji ukončuji.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 10:28:52

Ty ses docela mimo. Ja ti konkretne odpovedel k tomu severskemu modelu a ty jsi mi zacal mluvit neco o pravicacich, nacistech a nejakem profilovani za pouziti genetiky ze pouzivam argumenty techto skupin a neprimo jsi me asocioval s temi skupinami. Ja mluvil ke konkretni veci a ty jsi ze me udelal pomalu velitele koncentracniho tabora. Meles takove kraviny ze diskuze s tebou neni mozna. Vubec se nevyjadrujes konkretne k veci bez pouziti nesmyslnych argumentu.

Jinak diskuze byla o nasem systemu a pokud nechapes ze cesi jsou proste jini nez svedi nebo finove tak jsi marny. Ostatne sam to dokazujes co vsechno za krivarny ma typicky cech v hlave protoze veci ktere uvadis fina ani sveda normalne nenapadnou a nenapadnou ani me protoze jsem skoro celou porevolucni dobu prozil v zahranici.

Opravdu diskuze s tebou je marna. Nediskutujes konkretne k veci, napadas protistranu nesmyslnymi obvinenimi nesouvisejicimi s diskuzi, nechapes souvislosti a nemas zadny rozhled.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 04:51:50

Hehe, tohle je docela legrace, že zrovna pan Bajlando, zastánce zlodějů, herních pirátů a všemožného odpadu společnosti, zde moralizuje a bije se za pravicové hodnoty, poctivost a já nevím co ještě.

Vaše reakce na příspěvek MACHINA je tak totálné mimo, že by jeden zaplakal. Stejně jako se mnou o hrách, se i zde pouštíte do diskuze, na kterou evidentně nestačíte.

Raději běžte nadávat do té hospody s půllitrem piva, tam Vám to přesně sedne:-).
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 17:09:43

Ty prosimte radsi mlc. Znamy sedmilhar drake opet na scene. Kdy dodas ten tvuj vylhany link?

Jinak tve mentalni schopnosti ditete a naivita je povestna.
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 18:39:44

To ani nestojí za komentář.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-24 08:26:44

Kde je link ???? Ja vim kde. Stejne vylhany jako zbytek tvych nesmyslu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 08:44:03
avatar
no já ti nevim, co já mám společného s touhle situací. Já dělám vše, co jako slušný občan mám. Chodím k volbám, snažím se poctivě platit co mám a dělat, co je správné. To jak to tady funguje, či nefunguje a že tu není žádná levice ani pravice ale jeden velkej bordel, co s tím mám dělat?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 13:27:01
avatar
Věřím Vám, že jste slušný občan, odvádíte daně a chcete lepší společnost. Na druhou stranu pak jen vyberete ve volbách nějakou velkou stranu s vírou, že volíte menší zlo. Jenže je třeba si uvědomit, že to menší zlo je v podstatě stále velké a pro slušného člověka neakceptovatelné. Jak mohu dostat novou vládu, volím-li ty samé lidi? Proto nemohu volit zdejší velké strany, přestože vím, že můj hlas si tímto stejně rozdělí parlamentní strany (je dáno naším systémem). Nelze ale dělat tyto kompromisy. Volbami to ale zdaleka nekončí. Raději než k volbám, chodím demonstrovat za konkrétní věci - např. Proti ACTA i když nejsem pirát, byl jsem na protivládních demonstracích i když nesympatizuji s těmi, kteří je pořádali. A ve Vašem případě máte možnost psát podobné články na Váš web, třeba jako tento, i když bohužel je to většinou bída, chybí potřebná erudice atd. Jsou alespoň upřímné což oceňuji. Každopádně ten kdo volil něco z toho, co tu teď vládne by si měl sypat popel na hlavu, je to totiž i jeho vina. A argumenty typu že chtěl zabránit komunistům nástupu k moci neberu. Až budou u moci a budou dělat bordel, budu proti nim vystupovat taky. To ale přece neznamená, že budu volit někoho jako Kalouska
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 10:24:53

Ve Švédsku ovšem už dlouho levice nevládne, ale pravice, jež dělá neustále pravicové reformy. Dělá je pomalejším tempem, jelikož si to mohou dovolit.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 12:22:28
avatar
Defacto je tam ale levice. Tamní pravice je totiž na zdejší poměry hodně levicová. Což souvisí s tím co jsem řekl, že nemá příliš smysl řešit příslušnost ke křídlu.
s.e.t.y [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už naše prabáby 2012-12-21 21:37:27

říkávaly "ševče, drž se svého kopyta". A měli pravdu. Počítačový magazín by měl fundovaně informovat o oblasti ve které se vyzná a nikoliv pouštět do světa velmi mělké a zavádějící ekonomické úvahy nad funkcí, významem a historickým okénkem o vývoji DPH.

K daním nakonec směšujete i sociální, které daní není, protože OSVČ si může vybrat zda si jej bude platit... Osobně si myslím, že DPH je naopak spravedlivou daní, protože postihuje spotřebu, nikoliv můj výkon (daň z příjmů).
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 01:50:07
avatar
souhlas, jak jsem psal několikrát - podobné články by tu na jednu stranu neměly být, na druhou stranu jsme na internetu a tak si každý může napsat na svůj web cokoliv a já třeba oceňuju DDho upřímnou snahu pojmenovat ten bordel co tu vládne, ač k tomu není dostatečně erudován
Nathan Drake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-22 05:02:14

Počkejte, to mi vysvětlete - jak si může OSVČ vybrat, jestli si bude platit sociální? Pokud má OSVČ podnikání jakou svou hlavní činnost, tak si sociální pojištění platit musí.

Ačkoliv je v článku několik nepřesností, tak hezky poukazuje na nesmyslnost některých plateb státu, viz odvody za sociální a zdravotní každý měsíc: ještě jsem nic nevydělal, ale zaplatit musím!
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-21 22:59:06
avatar
ja by bral radsej dph nerovnu a to tak ze potraviny 1 percento, hygienicke potreby 5 percent, energie 8 apod. a ostatne veci podla potreby vyuzivania. napr. pc by uz teda bol luxus s 35 perc. danou. To by boli spokojni aj chudobni aj bohati
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-12-23 15:13:28
avatar
a v řadě zemí to tak je. Někde mají 3 pásma DPH, v některých zemích jsou dokonce věci jako např. knihy nebo zdravotnický materiál osvobozeny od daně úplně (0%). Stačí si porovnat aktuální sazby v DPH v jiných evropských zemích. Nebudu to tu rozepisovat, kdo chce tak si to najde, kdo je zaslepen, toho fakta nezajímají vůbec. V podstatě budeme mít jednu z nejvyšších dolních sazeb DPH v evropě, což jen dokazuje, že sociální stát není náš problém, naopak takhle vysokou dolní sazbu nemají nikde, takže mohu objektivně prohlásit, že se stáváme státem asociálním, tedy přesně tím, kam směřuje pravice. Co jen nechápu ale, proč to mnohým voličům pravice vadí, když jen pravice naplňuje svůj program. Asi nerozumí tomu, co je to pravice. Pravice usiluje o privatizaci téměř všeho a to také dělá. Když ale vše zprivatizuje, nemůže pak logicky brát peníze odjinud než z daní. A teď už je to mimojiné o tom, jak vysoká bude dolní a jak vysoká horní sazba DPH. Bude-li dolní sazba DPH nízká, musí být logicky vyšší sazba DPH vysoká, aby se vybralo potřebné množství peněz. Držet nížší sazbu DPH dole, by ale znamenalo, že chudší (tj. více jak 2/3 obyvatel této země, jelikož nedosahují průměrných mezd), kteří většinu svých příjmů dají za potrvainy, teplo, bydlení atd. by platili daně nížší, než bohatí, kteří utratí větší část svých příjmů za položky ve vyšší sazbě DPH (jachty, diamantová pera, Iphone). Podstata pravicového státu je nenadržovat chudým mimojiné nízkou nižší sazbou DPH. Proto chce Kalous obě sazby sblížit a to také dělá. Být voličem pravice jsem plně spokojený. Najednou se to ale zdejším voličům "pravice" nezdá, protože si naivně představují pravicový stát financovaný nejlépe z nulových daní. Možná už bylo načase se trochu probudit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 695x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 750x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1383x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1221x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1760x
Komentářů: 6