Daniel_K, obyčejný PC nadšenec, byl totiž natolik znechucen ovladači Creative pro Vista, že si raději naprogramoval vlastní a překonal celý team Creative.
Nepříliš často se setkáváme s tím, aby někdo třetí dokázal naprogramovat ovladače pro hardware, které překonávají ty od oficiálního výrobce, ale stalo se. Jakmile totiž začal Daniel Kawakami z Brazílie ovladače programovat, zjistil, že Creative své karty záměrně limituje, aby se lépe prodávaly nejlepší a nejdražší modely, které se však od těch běžných nijak neliší.
U levnějších karet X-Fi tak Creative v ovladačích zakázal Dolby Digital Live, u karet Audigy Audio Crystalizer a u karty Live jsou dokonce pod Windows Vista úmyslně znehodnocené bugem, který zvuk značně poškozuje! Ano, opravdu se jedná o úmyslný čin, jak Daniel_K dokázal na svém webu, kde celý problém objasnil.
Všechny tyto otřesné skutečnosti samozřejmě ihned zveřejnil a ke stažení uvolnil i své vlastní ovladače, kde jsou tyto problémy pochopitelně ošetřené. Společnosti Creative se samozřejmě nelíbí, že někdo odemkl na jejích kartách "skryté funkce", a dokonce odblokoval nepoužitelné karty a tak přemýšlí o žalobě.
Vše je samozřejmě naprosto absurdní, zvláště když přihlédneme k faktu, že oficiální ovladače Creative téměř nevydává (většinou tak měsíc po vydání produktu a to je vše) či k jejich neuvěřitelně pomalému stahování.
Tato kauza však není jediná, která pobuřuje veřejnost. Minulý rok to mimo jiné byla aféra, kdy Creative jako součást ovladačů vydal program ALchemy, který umožňuje použití EAX efektů pod Windows Vista, ovšem pro majitele starších karet Audigy tyto ovladače zpoplatnil!
Nejspíše můžeme společnost Creative pochopit, že se snaží prodávat to, na čem více vydělá, ale pokud je to za cenu záměrného mrzačení některých zvukovek pouze po softwarové stránce a tím dost možná zbytečné tvorby některých problémů, příliš pochopení pro to nemáme. Můžeme v tom dokonce ze strany společnosti Creative vidět zlý úmysl. To že jsou levnější zvukové karty ochuteny o nějaké ty funkce, dobře, ale dost možná způsob, kterým je to uděláno, zapřířinil mnoho jiných problémů. Creative se tak vehementně soustředilo na softwarové zmrzačení zvukovek, že jim už na vyřešení závažných prolbémů asi nezbyl čas. Je smutné, když si sami uživatelé pak musí programovat vlastní ovladače a pokud udělají lepší, jistě si zaslouží i nějaký ten příspěvek za svůj čas a snahu ... Creative i DanielK se k celé kauze několikrát vyjádřili i na oficiálních stránkách firmy Creative a společnost Creative částečně chybu uznala.
Zdroj: VR-zone forum
|