Počítačové hry se nejmenují počítačové jen tak pro nic zanic. O budoucnost PC her na této platformě se chtějí postarat přední světoví výrobci ...
Myslím, že dobrá zprava přišla od několika společností. Počítačové hry zažívají krizi, která by mohla ohrozit jejich další budoucnost na počítačové platformě. Na té, která jim dala život. Budoucnost her ohrožují totiž samotní uživatelé k čemuž přispívá několik dalších faktorů a na to se váží další negativní vlivy. Největším problémem PC platformy je obecně vysoká míra pirátství, což spuští další události. Nebudeme zde nyní rozebírat důvody a morální opodstatnění, uveďme jen, že prodeje PC her se na celkových prodejích v celém herním segmentu podílely v roce 2007 jen 14%. A to je opravdu málo. Výrobci her se v poslední době orientují na konzole, kde vidí větší jistotu zisku a to i přesto, že pirátství se rozhodně nevyhýbá ani herním konzolím.
Nicméně, jako uživatelé a hráči můžeme problémy současných her vidět i jinde. Problémem jsou například optimalizace, kdy mnozí vývojáři o něčem takovém nikdy neslyšeli, či je to pro ně doslova sprosté slovo. Díky tomu jsou hardwarové nároky mnohých her vyšší, než by být nutně musely, což nedělá dobrý dojem na zákazníky, kteří musí často a draze, pokud si chtějí solidně zahrát, aktualizovat svůj hardware. Kromě toho jsou zde obecně rozdíly v přístupu jednotlivých vývojářů k používaným technologiím, ve smyslu ten používá tohle takhle a ten zase jinak a výrobci hardwaru, například grafických karet, tak mají plné ruce práce s optimalizací ovladačů pro skoro každou hru zvlášť, což druhotně zvyšuje zase jejich náklady a v konečné podobě se to odráží na ceně grafických karet a dalšího hardwaru, stejně jako na vývoj nového hardwaru. Dobře, a jak tedy problémy PC platformy jako herní platformy řešit?
Velké a vlivné PC společnosti utvořili 19.2. 2008 organizaci s názvem PC Gaming Alliance. Zakládajícími členy této neziskové organizace jsou následující firmy: Acer (notebooky a počítače), Activision (herní studio), AMD/ATI (procesory, desky, grafické karty), Dell/AlienWare (počítače a notebooky), Epic Games (herní studio), Intel (procesory, desky, grafické čipy), Microsoft (software, herní konzole), NVIDIA (čipové sady a grafické karty) a společnost Razer (herní příslušenství). Tyto společnosti vytvořili tuto alianci, která bude koordinovat marketing PC her s největší pravděpodobností pod značkou Games for Windows. Společnosti budou spolupracovat na vývoji her pro PC, budou poskytovat podporu vývojářům pro optimalizování hardwarových nároků a plánují spolupracovat i v otázce protipirátských aktivit. Hlavním cílem je, aby PC herní odvětví začalo prosperovat, z čehož by samozřejmě profitovali všichni zúčastnění.
A co to znamená pro nás, jako PC hráče a zákazníky? Pokud mohu odhadovat, tak je to zejména konečně naděje na to, že největší PC firmy najdou společnou řeč v oblasti vývoje PC her, což přispěje k lepší optimalizaci her, rychlejšímu, snadnějšímu a hlavně levnějšímu a efektivnějšímu vývoji herních technologií. Dalšími kladnými efekty by mohly být také kvalitní hry původně navržené původně pro konzoli XBOX360 (Microsoft) a možná i dalších. Že tohle funguje, víme například ze skvělého Gears of War nebo z chystaného Assasin Creed´s. To by mohlo podnítit vývojáře k vyšší aktivitě, snížit obavy z prodělečnosti dělání her pro PC, podpořit konkurenci, snížit ceny her, tím pádem omezit pirátství atd. Zkrátka nápad, myšlenka a možnosti organizace PC Gaming Alliance nejsou vůbec špatné. Již bylo na čase, aby podobná organizace vznikla. Takže se jako zákazníci modleme, aby se firmy skutečně na něčem hmatatelném a přínosném opravdu domluvili a nepromarnili tuhle historickou příležitost.
Zdroj: pcgamingalliance.org
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|