PC společnosti utvářejí alianci na záchranu PC her! Tisk E-mail
Napsal Jan Stach   
Pátek, 22 únor 2008
ikonka-1Počítačové hry se nejmenují počítačové jen tak pro nic zanic. O budoucnost PC her na této platformě se chtějí postarat přední světoví výrobci ...

 

 

     Myslím, že dobrá zprava přišla od několika společností. Počítačové hry zažívají krizi, která by mohla ohrozit jejich další budoucnost na počítačové platformě. Na té, která jim dala život. Budoucnost her ohrožují totiž samotní uživatelé k čemuž přispívá několik dalších faktorů a na to se váží další negativní vlivy. Největším problémem PC platformy je obecně vysoká míra pirátství, což spuští další události. Nebudeme zde nyní rozebírat důvody a morální opodstatnění, uveďme jen, že prodeje PC her se na celkových prodejích v celém herním segmentu podílely v roce 2007 jen 14%. A to je opravdu málo. Výrobci her se v poslední době orientují na konzole, kde vidí větší jistotu zisku a to i přesto, že pirátství se rozhodně nevyhýbá ani herním konzolím.

far-cry-2

     Nicméně, jako uživatelé a hráči můžeme problémy současných her vidět i jinde. Problémem jsou například optimalizace, kdy mnozí vývojáři o něčem takovém nikdy neslyšeli, či je to pro ně doslova sprosté slovo. Díky tomu jsou hardwarové nároky mnohých her vyšší, než by být nutně musely, což nedělá dobrý dojem na zákazníky, kteří musí často a draze, pokud si chtějí solidně zahrát, aktualizovat svůj hardware. Kromě toho jsou zde obecně rozdíly v přístupu jednotlivých vývojářů k používaným technologiím, ve smyslu ten používá tohle takhle a ten zase jinak a výrobci hardwaru, například grafických karet, tak mají plné ruce práce s optimalizací ovladačů pro skoro každou hru zvlášť, což druhotně zvyšuje zase jejich náklady a v konečné podobě se to odráží na ceně grafických karet a dalšího hardwaru, stejně jako na vývoj nového hardwaru. Dobře, a jak tedy problémy PC platformy jako herní platformy řešit?

pcgaming-aliance 

   Velké a vlivné PC společnosti utvořili 19.2. 2008 organizaci s názvem PC Gaming Alliance. Zakládajícími členy této neziskové organizace jsou následující firmy: Acer (notebooky a počítače), Activision (herní studio), AMD/ATI (procesory, desky, grafické karty), Dell/AlienWare (počítače a notebooky), Epic Games (herní studio), Intel (procesory, desky, grafické čipy), Microsoft (software, herní konzole), NVIDIA (čipové sady a grafické karty) a společnost Razer (herní příslušenství). Tyto společnosti vytvořili tuto alianci, která bude koordinovat marketing PC her s největší pravděpodobností pod značkou Games for Windows. Společnosti budou spolupracovat na vývoji her pro PC, budou poskytovat podporu vývojářům pro optimalizování hardwarových nároků a plánují spolupracovat i v otázce protipirátských aktivit. Hlavním cílem je, aby PC herní odvětví začalo prosperovat, z čehož by samozřejmě profitovali všichni zúčastnění.

Fallout-3-c

    A co to znamená pro nás, jako PC hráče a zákazníky? Pokud mohu odhadovat, tak je to zejména konečně naděje na to, že největší PC firmy najdou společnou řeč v oblasti vývoje PC her, což přispěje k lepší optimalizaci her, rychlejšímu, snadnějšímu a hlavně levnějšímu a efektivnějšímu vývoji herních technologií. Dalšími kladnými efekty by mohly být také kvalitní hry původně navržené původně pro konzoli XBOX360 (Microsoft) a možná i dalších. Že tohle funguje, víme například ze skvělého Gears of War nebo z chystaného Assasin Creed´s. To by mohlo podnítit vývojáře k vyšší aktivitě, snížit obavy z prodělečnosti dělání her pro PC, podpořit konkurenci, snížit ceny her, tím pádem omezit pirátství atd. Zkrátka nápad, myšlenka a možnosti organizace PC Gaming Alliance nejsou vůbec špatné. Již bylo na čase, aby podobná organizace vznikla. Takže se jako zákazníci modleme, aby se firmy skutečně na něčem hmatatelném a přínosném opravdu domluvili a nepromarnili tuhle historickou příležitost.

Zdroj: pcgamingalliance.org

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 01:38:07
avatar
Hurá - konecne vsem zucastnenym evidentne doslo ze z PC her maj (v dlouhodobem horizontu) vice zisku nez z konzelek - kdyz si to vezmete tak MS videla na Windows mnohem vic nez na X-boxu. NV a AMD a Intel vydelaj na prodeji PC hardwaru mnohem vic nez na vyrobe cipu pro konzole (maj tam minimalni marzi) atd. atd.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 03:45:52
avatar
Heh, tahle aliance se jim vyplatí. SW nás odře na OS (MSko) a koupení hry (občas) a HW na zbytku. A bude to určitě optimalizované.. (na nejvýkonější dostupný HW.. Crysis neni Game for Windows, že ne?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 17:14:18
avatar
Crysis je docela dobre optimalizovana, ale pokud potrebujes k zivotu nejvyssi detaily, nestezuj si
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-24 13:00:15
avatar
Nevím jak Crysis, ale nedávno jsem hrál Far Cry. Četl jsem na starých fórech, jak hrozně náročná je to hra, byly tam spousty lidí s téměř dvakrát silnějším HW než mám já a tvrdili, že je to nehratelné na jakékoliv detaily. Mně to na 1800+/9100 šlo na 1024x768 naprosto plynule. A řekl bych, že HW nároky Crysis budou za dva roky poloviční.
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 06:56:09

lol oni se divi ze lidi stahujou ale kdyz chtej za hru treba 1500 tak at se nedivi kazdej nema prachy na todle
si vemte ze si chcete koupit 3 hry ktery se vam libi a nechate v obchode pres 4000 ... to je na me moc
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 07:45:16

hmm aj tak si myslim ze tak skoro sa toho este nedockame ... je to urcite dobre keby ceny HW a hier isli dole ale je to podla mna skor o tom ze si clovek povie naco si budem kupovat hru ked si ju mozem stiahnut ... napr. v sucastnej dobe je take WoW pomerne lacne mesacne poplatky ale aj tak na offic servroch to hra mozno 15% SVK/CZ ( a mozno aj to prehanam ) a ostatny ? ostatny si radsej zahraju na neoffiku lebo to maju zadarmo a je to to iste ... ale urcite to prinesie svoje ovocie
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 09:33:55
avatar
Jenže na těhlech free serverech toho spoustu nefunguje (ať se chvástaj jak chtěj že jo) blizzard to tiše podporuje protože spousta lidí tahle přešla na ofi když zjistili jaký to je tam. Kdyby radši řekli vývojářům ať udělaj ke hře pořádnej příběh a né jako má spousta dnešních věcí. Taky ať přidaj do hry nápady který se daj využít po celou dobu a pobavěj. Nemluvě o dobrý optimalizaci aby si to mohli zahrát i lidi na starších sestavách. Když se většina žene jen za lepší grafikou tak ať se pak nediví. Kdyby hra vypadala hůř a nemohla by ždímat hi-end na max tak si asi myslej že ji neprodaj.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 07:55:21

Este by dake firmy mohli zalozit aj konkurecnu Games for Linux/Mac a ine.
Ale ktore,ked uz vsetci hlavni hraci su v jednej ? Co na to antimonopolne urady? Tato aliancia bude sice optimalizovat ale hlavne svoje zisky...
Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 08:30:44
avatar
nic takového nepotřebuju. Call of Duty 4 si n Linuxu zahraju bez problémů
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 09:28:51

4 este jo,ale 5 uz mozno nie.Potom budes nadavat na 5-tku ze je zla len preto ze bude Win/XBOX only ? Activision je tiez v G4W.Tipujem ze coskoro tam bude aj gigant EA. Heh najviac ma v tomto clanku dorazilo spojenie "neziskové organizace"
Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 10:21:38
avatar
nebudu. Protože ty odpadky co tyto společnosti produkují mě rozhodně chybět nebudou unudily by mě k smrti
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 08:10:48

Pre mna je to sklamanim Zase games 4 Win, urcite ten sprosty vysta. Smola prisli o zakaznika. Ja Vistu odmitem (pomala, vysoke HW naroky, namiesto prinosu vykonnostny prepad). Vsetky hry od nich budu na DX10 a my obycajny pracujuci nemame na to aby sme len tak za neaky Win vyhodili 15000 - 20000 sk (inak home sem nepledte to nie je operacny system). Tak co mi zostava, kaslat na nove hry, tym padom nemusim kupovat new HW(musia mi stacit hry ktore podporuju DX9 a tych je neurekom). Takze zo mna prachy asi mat nebudu (takto rozmysla vascina mojich kamosov, nik nema a ani nechce Vistu).
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 08:19:18

Tomasi : Tos je to hlavny prud,Hlavne aby bola konkurencia = klesali ceny.
Mate deti ? Asi ne.Az ked Vam bude synak za usami mrncat.Tato ja xcem hrat to co kamarat buuu.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 09:47:17
avatar
Kde beres ty sileny castky??? Za OS das necelich cca 4000sk (Home Premium OEM) K cemu sakra potrebujes Ultimate kdyz na 99% ty veci co tam sou navic vubec nevyuzijes. Pokud mas dnesni herni sestavu tak je rozdil ve hrach +- 2% - staci se kouknout na aktualni testy (ne starsi nez 3 mesice).
Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 10:20:48
avatar
OEM
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 10:53:14

No tak sklamem ta, snazil si sa uz niekedy pouzivat lokalnu siet v Home a este nebodaj na OEM? Ja ano, ale bohuzial nepodarilo sa mi ho prihlasit do domeny (nieto divu linux to nema rad). Pod ultimate sa mi to podarilo (kamosov NTB). Dalsia vec je na home nemozne vytvorit pripojovy bod (cez moj PC sa pripajaju dalsi 4 users). Takze Home pre mna nieje operak, kedze nepodporuje ani advanced cripting pod standardem tusim B. To su dovody preco Vista nie (dalsi problem je, ze neexistuje kvalitny prog na editaciu videa - aspon nie v rozumnej cene) Stacia ti tieto odpovede.
To AndyF1: nie nemam deti, ale mam bratranca, ktory toto zacal u mna doma na prazdninach propagovat, mal smolu, hra sa nekonala, som mozno velmi zasadovy clovek a dudranim, ci slzami nic nezmoze, ak ja poveim na tu vec nie, tak ma smolu. Inak doma ma stary PII tam si vela nezahra a ak chce novy, tak nech si zarobi, co pri jeho veku nieje mozne ma totiz 13 rokov, takze namiesto hrania sa uci a aspon ma dobry prospech.
Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 10:55:05
avatar
Ona už síť Windows, kdy se přenáší 2x tolik dat než je potřeba je dost fantastické zapojení
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 11:07:18

To mas absolutnu pravdu
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 11:30:56
avatar
Co takhle ze by sis na tohle tema nejdriv zjistil fakta a az pak zacal krakat - to co si placnul je slusne receno blbost.

P.S.
Napr. v jednom nedavnem clanku o Viste na PCT to bylo vysvetleno jak tam tyhle veci fungujou.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 11:27:02
avatar
Pro prihlaseni k domene potrebujes verzi Business nebo Ultimate - coz bys vedel pokud sis zjistoval aspon zakladni informace..... OEM a Retail verze maji stejnou funkcnost - pouze mas u OEM licenci vazanou na zakladni desku.
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 12:42:01

Sa preber chlapce, mne pri predaji tvrdili, ze to fungovet bude, bola to home OEM, pradajca ma oklamal, kto sa v tolkych verziach ma vyznat? Ja som PC technik nie marketingovy analitik, ja nic neplacam, mne je jedno ako sa to vola, hlavne ze splnuije poziadavky, takze tu neFLAME a hlavne sa uvedom, vascina rozumnych adminov ma aj tak linux, ja ho pouzivam tiez, ale chcem si aj ja obcas zahrat napr X2 alebo X3, to na linuxe nerozbeham (X3 urcite nie) Myslis si, ze keby linux podporoval vestky app z Win, ze by vistu nieaky skuseny user pouzival, ja nie.
Dalisia vec, je ako dlho mas ty v svojom pocitaci MOBO? Ja asi 1 - 1,5 roka ! To mam kazdy rok kupovat novu OEM ?? Si sa z konom zrazil ?? Ja tolko penazi nemam
Condor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 12:58:52
avatar
X3 myslím že ano.

Odkaz
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 13:20:16

no u mna to nefunguje, po nacitany hry to zamrzne, predpokladam, ze to bude preto, ze mam 8800 GTS 512 MB.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 13:22:08
avatar
Pokud mas prachy na to menit kazdej rok desku tak si muzes dovolit retail licenci. Pokud ti obchodnik prodal neco k pouzitim klamavich informaci tak se s nim treba sud - kazdopadne za to MS asi nemuze - pokud ses PC technik tak bych ocekaval ze nez neco koupis tak strais 2 minuty na googlu zda to co kupujes je to co potrebujes.... - hadam ze taky nekupujes HW podle toho co ti nejakej trouba v obchode napovida.........
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 13:32:35

To mas pravdu, po prichode UBUNTU a jeho podobnym derivaciam sa o Mikrosit moc nezaujimam, takze preto to nastalo, ja viem je to moja chyba. Kolko tych verzii vlastne je ?? Ja by som bol najradsej keby vysiel pre XP dx 10 a bol by pokoj, alebo keby vsetky hry ako napr zaklinac fungovali pod lunix a potom by sme mali pokoj, no nie ???
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 08:38:57
avatar
len keby aj optimalizácia hier bola ako na konzolách... ak porovnáme hardware napr. PS2 alebo Xboxu, a HW nároky hry na PC v rovnakej grafike, tak PC by vyšiel oveľa drahšie. dúfam že viete čo som tým myslel
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 09:49:10
avatar
Takovou optimalizaci tezko budes mit protoze to neni delany pro 1 kus HW ale pro spoustu ruznejch kombinaci HW - ale souhlasim ze by se mely snazit to vic optimalizovat.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 11:13:17

že by světlo na konci tunelu?...doufejme, aby to mysleli vážně. Chtěl bych hodně her graficky podobných Crysis. Vývojáři mají dneska k dispozici hardware, se kterým mohou uskutečnit hodně dobré projekty ..viz. včera prewiev vetřelce na games.tiscali. Co se týče pirátství je nepochybné, že škodí ve finále všem. Omezit pirátství nebude jen věcí zlepšení softwarové ochrany hry ale hlavně ve způsobu distribuce ..určitě vzniknou další projekty jako Steam, který je mimořádně finančně úspěšný (např. Stalker Clear Sky by měl mít pouze tuto formu distribuce - pokud se to nezmění) - to je hodně velká rána pro piráty.
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 13:03:05
avatar
Optimalizace teda budou potřeba, aby si ty hry někdo zahrál, na HW z penez ktery zbydou po nákupu SW.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aliance 2008-02-22 13:30:06
avatar
no ked niekot nema pracu, cize vcsinou ma menej ako 18 tak si hru nekupi maximalne dostane nejaku tu na vianoce, a to je raz do roka, no vacsina hracov ma viac ako 18 a prave u nich by mohla mat aliancia uplatnenie, je to dobra vec ale neviem ci to maju premyslene do konca....

inak z coho je ten posledny screen, ten so znicenym mestom a tornadom
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - aha 2008-02-22 13:31:21
avatar
aha uz som si zistil, mi to ukazalo ked som nasiel kurzorom na obrazok, hmmm ked bude fallout 3 v takom prostredi tak si to urcite zahram
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:27:06
avatar
Tohle je ale obrázek panáčka který si říká Defonten a ten nemá pokud vim s bethesdou nic společnýho. Jinak je taky autorem dalších obrázků s falloutí tématikou který stojí za to vidět
Cliff [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:31:02

Kdyby slevnili některé PC hry o 30-40% tak by se prodávaly lepe. Např. EA games nasadi hru za 1399Kč kolik lidi si ji koupi ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:33:48
avatar
no skoro nikdo myslím že 800 korun je za kvalitní hru typu Zaklínač maximální přijatelná cena ....
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:55:33

za dobrou hru rád zaplatím, absolutně mě nemrzí vydané prachy za Crysis, a Bioshock, o ostatních titulech to bohužel nejde říct ..viz. Call of duty 4, Jericho, Medal of Honor Airborne ..
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 14:53:27

za Crysis jsem ani trošku neváhal zaplatit, tady ta cena není nijak vysoká. Ale jiné tituly např. Medal of honor Airborne za takové peníze nestojí ..i když mám také originálku.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-22 15:30:30
avatar
tak si porid steam jako janemusis chodit do obchodu nemusis platit zbytecny postovny jenom zaplatis kreditkou stahnes a hrajes a hry se ti automaticky udrzuji porad aktualizovany nehlede na to ze muzes mit klidne ucet na pul s kamaradem a to nejlepsi je cena 50$ (850Kc) za CoD4 je mnohem lepsi nez tady u nas..uz dost vydavatelu prodej pres steam podporuje a najdes tam i nezavisly hry ktery jsou silne navykove a zabavne nebo sem si koupil i staryho wolfa3d a to jen za 5$ a bavi me vic jak lecktera nova hra a commander keen nebo doom to samy
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cena 2008-02-22 14:41:03
avatar
no to je, hry za tisic a viac su prehnane drahe
ale to je tazke, zakaznik musi zaplatit vyvoj a tak plati aj za tych co si hru stiahnu, no zase keby tu hru dali za 8 7 stoviek tak by si ju kupilo viac ludi, ale aj tak by ju niektory stahovali, je to tazke, no je to tak, je to taky kolotoc
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-26 16:31:47
avatar
No ackoli si mohu hru koupit hned jak je to na trhu, stejne cekam az zlevni cca dva mesice. Pozdeji jsou za ty same penize hry i dve cca 4mesice. Horsi je ze at jdete do shopu at kameneho ci virtualniho tak tech her na PC je zalostne malo.Coz v prodejnach je jako pest na oko kdyz PS2-3 ,X360 a nintendo maji desitky regalu a PC jen jeden a druhej vyprodejovej. Navic je pro konzolisty vyhodne koupit hru, dohrat a jit ji vratit do obchodu kde ji odkoupi nebo vam ji odectou z nove hry. Cili je to skvela reciklace ,uz jen ,kdyz uvazim jak dlouhe dnesni hry jsou.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 292x
Komentářů: 0
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1064x
Komentářů: 2
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1830x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2510x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2166x
Komentářů: 1